abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180260673
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:47 schreef Klepper272 het volgende:
Tevens alle speculanten en huisjesmelkers en buitenlandse investeerders weren,die overbieden op de woningen en daarna vragen ze schandalige prijzen voor de huur.
Dat is gewoon slim natuurlijk, slim inspelen op de idioterie van de overheid.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_180260718
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:39 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dat is gewoon slim natuurlijk, slim inspelen op de idioterie van de overheid.
Hoezo idioterie. Het wordt door bestuur bewust gefaciliteerd.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:47:47 #78
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_180260799
Goed idee. Mensen willen helemaal geen 700 of zelfs 1000 euro per maand uitgeven aan een woning, voor 400 moet dat ook gewoon kunnen. Gelet op de wachtlijsten en -tijden voor woningen is het aantal sociale huurwoningen veels te laag dus goed dat ze er daar een heleboel van bijbouwen.

Verder zou et goed zijn om ook een puntensysteem op te zetten voor particuliere huur en misschien zelfs ook voor koophuizen, want die zijn ook veel te duur.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:54:42 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180260908
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:08 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Amerikaanse toestanden komen vanzelf hierheen.
Je ziet het goed in Londen. Was er vorig jaar en je struikelt bijna over de daklozen. En het viel me op dat het vooral jongeren zijn die op straat zwerven. Overal lege (kantoor)panden ter speculatie, en dan duizenden daklozen. Ik snap het wel, maar eigenlijk is het ziek.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_180260935
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat duidelijk die kant op hŤ. Dat willen alle partijen ook, zijn lui die er verschrikkelijk veel aan verdienen als de zeepbel weer wordt opgeblazen, zaak is het op tijd eruit te stappen.
En een flinke zeepbel is het :') Had een halfjaar geleden eens een proef gedaan, 20 a 30 statistieken over Amsterdam (omtrent educatie/criminaliteit/economische groei enz, van het CBS) gelegd naast de actuele prijsstijgingen (ik keek ook naar de algehele trend vanaf 2000 ofzo). Geen touw aan vast te knopen, vrijwel zoniet alle cijfers waren niet significant (genoeg) om de fluctuaties/stijgingen te verklaren. Conclusie: gebakken lucht.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:59:39 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180261013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:55 schreef Joppiez het volgende:

[..]

En een flinke zeepbel is het :') Had een halfjaar geleden eens een proef gedaan, 20 a 30 statistieken over Amsterdam (omtrent educatie/criminaliteit/economische groei enz, van het CBS) gelegd naast de actuele prijsstijgingen (ik keek naar geloof ik ook naar de algehele trend vanaf 2000 ofzo). Geen touw aan vast te knopen, vrijwel zoniet alle cijfers waren niet significant (genoeg) om de fluctuaties/stijgingen te verklaren. Conclusie: gebakken lucht.
Of het echt gebakken lucht is weet ik niet. Mijn huis gekocht voor 2 ton 10 jaar geleden. Een expat bood nu bijna 4 ton op het huis van de buren (zelfde formaat en alles). En die zeiden nog zelfs dat het enorm lastig is een huis te vinden. Dus er is wel degelijk enorm veel vraag. 1600 euro huur per maand wordt nu ook gewoon met gemak neergelegd door mensen die uit Londen komen enzo. Voor hen is het goedkoop.
pi_180261095
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Of het echt gebakken lucht is weet ik niet. Mijn huis gekocht voor 2 ton 10 jaar geleden. Een expat bood nu bijna 4 ton op het huis van de buren (zelfde formaat en alles). En die zeiden nog zelfs dat het enorm lastig is een huis te vinden. Dus er is wel degelijk enorm veel vraag. 1600 euro huur per maand wordt nu ook gewoon met gemak neergelegd door mensen die uit Londen komen enzo. Voor hen is het goedkoop.
Gebakken lucht is natuurlijk kort door de bocht maar het is zeer waarschijnlijk irrationeel, hype. Maargoed, zo kun je natuurlijk ook alle luxe en comfort dingen in het leven zien. Je kunt Mercedes rijden of Fiat. Apple kopen of Asus.
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:05:58 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180261164
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:02 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Gebakken lucht is natuurlijk kort door de bocht maar het is zeer waarschijnlijk irrationeel, hype. Maargoed, zo kun je natuurlijk ook alle luxe en comfort dingen in het leven zien. Je kunt Mercedes rijden of Fiat. Apple kopen of Asus.
Dat is waar maar er zijn wel een aantal dingen gaande natuurlijk

- Sowieso heel weinig huizen gebouwd dat afgelopen jaren.
- Door Brexit zijn er intussen al aardig wat bedrijven hierheen verplaatst. Gaat intussen al om duizenden banen. Veel mensen verhuizen mee. De Zuid-As is weer booming.
- Amsterdam is zeker de laatste paar jaar echt populair bij buitenlanders. Het goede studentenleven, vrijheid, drugs, de stad zelf, etc. Enorm veel buitenlandse studenten de laatste jaren, en veel daarvan blijven daarna hier wonen. En het gaat voorlopig alleen maar toenemen allemaal. Ik denk dat de top nog niet bereikt hebben.
pi_180261227
Wonen in Amsterdam is sowieso al onbetaalbaar, ongeacht of je huurt of koopt. De echte oplossing voor de woningnood is een beter spreidingsbeleid. Niet iedereen kan en moet in Amsterdam wonen. Sowieso ben je gek als je dat doet: Amsterdam is weinig huis voor heel veel geld.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:11:39 #85
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180261254
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:10 schreef Elfletterig het volgende:
Wonen in Amsterdam is sowieso al onbetaalbaar, ongeacht of je huurt of koopt. De echte oplossing voor de woningnood is een beter spreidingsbeleid. Niet iedereen kan en moet in Amsterdam wonen. Sowieso ben je gek als je dat doet: Amsterdam is weinig huis voor heel veel geld.
Voor veel mensen gaat het om locatie he. Vooral nu er (wereldwijd trouwens) steeds meer mensen single zijn, niet trouwen, niet gaan samenwonen, etc. Je hebt in je eentje minder ruimte nodig. Maar mensen willen wel makkelijk uit kunnen gaan, contact onderhouden met verschillende vriendengroepen en kennissen, etc.
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:13:24 #86
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180262739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:10 schreef Elfletterig het volgende:
Dit.
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Voor veel mensen gaat het om locatie he. Vooral nu er (wereldwijd trouwens) steeds meer mensen single zijn, niet trouwen, niet gaan samenwonen, etc. Je hebt in je eentje minder ruimte nodig. Maar mensen willen wel makkelijk uit kunnen gaan, contact onderhouden met verschillende vriendengroepen en kennissen, etc.
Dat kan prima in een willekeurig plaats in Nederland. Ik heb liever de kleine plaatsen waar bewoners nog goed contact met elkaar hebben en met z'n allen evenementen organiseren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:16:31 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180262806
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:50 schreef VEM2012 het volgende:
Lekker vastgoedjongens pesten
Goed plan, dat zou vaker moeten gebeuren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180262995
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Met een inkomenseis van minimaal 4,5x de maandhuur, een maand huur borg, ex. BTW en bemiddelingskosten idem dito.

Minimaal 50% van je besteedbaar inkomen moeten aftikken voor 4 muren en een dak is de norm tegenwoordig.
Je moet gewoon niet in Amsterdam gaan wonen als je niet echt geld hebt, of zo zielig bent dat je een marokkanenwoning kunt krijgen.
Whatever...
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:26:38 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180263001
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit.

[..]

Dat kan prima in een willekeurig plaats in Nederland. Ik heb liever de kleine plaatsen waar bewoners nog goed contact met elkaar hebben en met z'n allen evenementen organiseren.
Ik snap dat. Maar het is wel de trend. Veel jongeren (en dertigers) willen in de grote stad wonen. Deze trend is wereldwijd zichtbaar.

Heb het zelf ook hoor. Ik heb een jaar in Seoul gewoond op 9 vierkante meter met m'n vriendin. Nu in Amsterdam 55m2 voelt ruim aan :D
pi_180263081
Tijd dat er eens geÔnvesteerd werd in koophuizen. Belachelijk die huur troep. Is voor paupers.
pi_180263084
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik snap dat. Maar het is wel de trend. Veel jongeren (en dertigers) willen in de grote stad wonen. Deze trend is wereldwijd zichtbaar.
Prima, maar laat de Wal het schip naar keren. Als je het kan betalen prima.

Overigens ook prima in een deel van de sociale huur om te zetten in middenhuur. Altijd dat gepamper van kanslozen, die kunnen ook in de veenkoloniŽn. Heb je geen werk in de buurt, geen kans op een woning.
Whatever...
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:32:19 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180263135
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja ieder doet wat ie wil natuurlijk. Ik geef alleen maar aan dat jongeren/jong volwassenen liever in een hok wonen in de grote stad, dan ruim wonen maar ergens ver van de grote steden vandaan.
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:34:46 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180263181
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Goed plan, dat zou vaker moeten gebeuren.
Denk je dat?
Dit is vastgoedjongetjes pesten op korte termijn en daarbij de koophuiszoekende middenklasse benadelen op lange termijn.

Je zal het gaan zien dat wat er aan koop is, snel wordt opgekocht door de huisjesmelkers, de schaarste nog verder opdrijft en dus de kosten weer omhoog gaan.

Snap je het nu echt niet door je blinde haat voor alles wat rechtser is dan de sp?
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:38:36 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180263246
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:18 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Excuses meneer de expert.

Kijken op Funda brengt me slechts een overzicht met kippenhokken voor duizend(en) euros pm aan huurkosten. Of een astronomisch bedrag als je wil kopen.

Prima als er meer sociale huur bij komt en een (tijdelijke) stop op koopwoningen. Vooralsnog komen er gewoon koopwoningen bij, snap het probleem niet.

En 5k bruto is veel ja. Modaal salaris is 37500 bruto per jaar en niet 60000.
5k bruto is voor een gemiddeld gezin gewoon de norm.
Denk dat je je vizier even moet bijstellen en niet zo hatelijk moet doen voor mensen met een klein beetje boven modaal.
1947-2016
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:39:31 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180263262
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja ieder doet wat ie wil natuurlijk. Ik geef alleen maar aan dat jongeren/jong volwassenen liever in een hok wonen in de grote stad, dan ruim wonen maar ergens ver van de grote steden vandaan.
Lang niet allemaal.
1947-2016
pi_180263280
quote:

[..]

Overigens ook prima in een deel van de sociale huur om te zetten in middenhuur. Altijd dat gepamper van kanslozen, die kunnen ook in de veenkoloniŽn. Heb je geen werk in de buurt, geen kans op een woning.
Geen werk, dan woon je maar waar je wel werkt, zo is het na de oorlog tientallen jaren geweest. Mah ja, als nu een illegaal in Amsterdam wil wonen, dan heet dat mensenrechten
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180263329
Amsterdam heeft zichzelf al zo diep in het slop gewerkt, dat wat ze ook verzinnen....het alleen maar erger wordt.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:48:04 #98
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180263430
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je moet gewoon niet in Amsterdam gaan wonen als je niet echt geld hebt, of zo zielig bent dat je een marokkanenwoning kunt krijgen.
Gelukkig woon ik er ook niet 8-)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180263541
quote:

[..]

De kanslozen ( op een woning) zijn zulke figuren zoals jij die mensen met een lager inkomen op een onbeschofte wijze de grond instampen.

How ironic.
pi_180263665
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

5k bruto is voor een gemiddeld gezin gewoon de norm.
Denk dat je je vizier even moet bijstellen en niet zo hatelijk moet doen voor mensen met een klein beetje boven modaal.
Ik denk dat je vooral even de definitie van modaal moet opzoeken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')