abonnement Unibet Coolblue
pi_180253179
Met alle respect...
Ik las het artikel over het vreselijke ongeluk op de N203.
Busje met Polen.
Verschrikkelijk en ik leef mee met de nabestaanden.

Even een switch in onderwerp maken:
Ik merk dat er veel Polen hier naar toe komen. Dan vraag ik me af: wat zoeken ze hier?
Is daar in Polen helemaal niks te doen of zo?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:38:23 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180253202
Werk.
And so is the past
pi_180253209
Geld.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_180253210
Mobiel banditisme
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180253215
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Werk.
Maar dat hebben ze in Polen ook hoor. Ik was nog niet zo lang geleden daar, en het land ziet er gewoon goed uit. Helemaal geen problemen of zo.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180253233
Ik wil niet naar Polen, daar gaat het te goed.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:40:45 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180253243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:39 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar dat hebben ze in Polen ook hoor. Ik was nog niet zo lang geleden daar, en het land ziet er gewoon goed uit. Helemaal geen problemen of zo.
Wij betalen meer. En hier krijgen ze in euro's betaald. Meer waard daar.
And so is the past
pi_180253256
Polen ziet er als land een stuk beter uit dan Nederland, vind ik zelf.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180253329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:41 schreef Sigaartje het volgende:
Polen ziet er als land een stuk beter uit dan Nederland, vind ik zelf.
Leg de fles even weg, Sigaartje. Het is nog erg vroeg om te drinken.
pi_180253343
Polen in Nederland hebben voor sommigen een ietwat negatieve lading gekregen, onder andere door het Polenmeldpunt dat door Geert Wilders in het leven is geroepen. Dat is erg jammer, want veel Nederlanders hebben positieve ervaringen met Poolse werknemers of – immigranten.

Sinds de Polen in 2004 toetraden tot de EU is er een grote stroom Poolse (arbeids)immigranten richting Nederland op gang gekomen, aangezien Poolse mensen hier nu vrije toegang hebben en zonder werkvergunning aan de slag kunnen. De reden die veel immigranten aangeven is de economische situatie in hun eigen land. Het is vaak moeilijk om in Polen werk te vinden en tevens liggen de salarissen in Nederland hoger. Het idee dat Polen naar Nederland komen om hier te profiteren of een uitkering te krijgen wordt zeker niet gestaafd door cijfers. Hieruit blijkt juist dat ruim tweederde van de Polen werk heeft, en dat komt overeen met de situatie bij de autochtone bevolking. Daarnaast zijn arbeidsmigranten gunstig voor onze economie, en verrichten ze werkzaamheden waar moeilijk autochtone werknemers voor te vinden zijn.

Er zijn Polen die zich definitief in Nederland vestigen. Er is ook een groot deel dat naar Nederland komt voor seizoensarbeid, en daarna weer terugreist naar Polen. Een laatste groep vestigt zich voor meerdere jaren in Nederland, maar heeft plannen om ooit weer terug te gaan naar Polen.

Polen zijn behoorlijk goed in staat om zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Zo is er een grote bereidheid om de Nederlandse taal te leren: ruim 40% volgt vrijwillig een cursus om de taal machtig te worden. De Poolse immigranten staan open voor contact met Nederlanders en vinden het ook prima als hun kinderen Nederlandse vriendjes hebben.

Wat vinden de Polen zelf eigenlijk van Nederland? Over het algemeen zijn ze niet ontevreden, en beoordelen ze Nederland met een dikke voldoende, een 7,3. Toch ervaren behoorlijk wat Polen discriminatie vanuit de Nederlandse medemens en een veranderend klimaat richting autochtonen. Gelukkig dragen goede initiatieven bij aan een beter klimaat voor Poolse arbeidsmigranten: zo bestaat er sinds begin dit jaar een Poolse kranten, voor Polen in Nederland.

http://www.polamb.nl/polen-in-nederland/
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180253569
Ik merk er echt helemaal niks van dat Polen de Nederlandse taal willen leren. Ik kom regelmatig moeders met (leerplichtige) kids tegen bij speeltuinen en ik ben nog geen enkele tegengekomen die ook maar 1 woord Nederlands sprak. Bovendien lijkt het gros ervan contactgestoord of ze hebben er geen zin in, want je krijgt er nauwelijks contact mee. Ja alleen contact met mede Polen, maar met Nederlanders lijkt een brug te ver. Nu kun je je afvragen of Poolse moeders en oma's in speeltuinen een goed referentiekader zijn, maar voor mij valt het wel op.

Werken, dat doen ze, maar op sociaal vlak vind ik niet dat ze zich aanpassen.
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:13:51 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180253866
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik merk er echt helemaal niks van dat Polen de Nederlandse taal willen leren. Ik kom regelmatig moeders met (leerplichtige) kids tegen bij speeltuinen en ik ben nog geen enkele tegengekomen die ook maar 1 woord Nederlands sprak. Bovendien lijkt het gros ervan contactgestoord of ze hebben er geen zin in, want je krijgt er nauwelijks contact mee. Ja alleen contact met mede Polen, maar met Nederlanders lijkt een brug te ver. Nu kun je je afvragen of Poolse moeders en oma's in speeltuinen een goed referentiekader zijn, maar voor mij valt het wel op.

Werken, dat doen ze, maar op sociaal vlak vind ik niet dat ze zich aanpassen.
Ik heb een Poolse achternaam en dan merk je dat die lui wel toenadering zoeken. Tot ze erachter komen dat mijn Pools niet verder komt dan kurwa. _O-.
And so is the past
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:18:06 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180253959
TS is er niet bekend mee dat er ook Nederlanders in Polen wonen? MAAR IS ER IN NEDERLAND DAN NIETS Te DOEN?!?!?!?!?!?!?!?
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180254068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:40 schreef KennyPowers het volgende:
Ik wil niet naar Polen, daar gaat het te goed.
België _O_ *O*
pi_180254119
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:18 schreef Dven het volgende:
TS is er niet bekend mee dat er ook Nederlanders in Polen wonen? MAAR IS ER IN NEDERLAND DAN NIETS Te DOEN?!?!?!?!?!?!?!?
:')
Die Nederlanders zijn daar op vakantie voor de Poolse chimeids.
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:26:10 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180254135
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:25 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Die Nederlanders zijn daar op vakantie voor de Poolse chimeids.
Niet zo handig, dan kunnen ze beter of wat verder naar het zuiden of wat verder naar het oosten gaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180254141
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:39 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar dat hebben ze in Polen ook hoor. Ik was nog niet zo lang geleden daar, en het land ziet er gewoon goed uit. Helemaal geen problemen of zo.
Okee, meneer ask-me-anything-about-poland :')
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:31:17 #18
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_180254239
Een nachtbewaker van een hostel in polen vertelde me dat hij 7 zloty (1,60 euro) per uur verdient. Het minimumloon in Nederland is 9,22 - 10,22 per uur. Stel je kan in een ander land ff 6 keer zoveel verdienen, dus zo'n 60 euro per uur minimaal. Wel aantrekkelijk of niet?
:')
pi_180254257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet zo handig, dan kunnen ze beter of wat verder naar het zuiden of wat verder naar het oosten gaan.
Voor een lekkere Svetlana draai ik mijn hand niet om!
pi_180254269
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Een nachtbewaker van een hostel in polen vertelde me dat hij 7 zloty (1,60 euro) per uur verdient. Het minimumloon in Nederland is 9,22 - 10,22 per uur. Stel je kan in een ander land ff 6 keer zoveel verdienen, dus zo'n 60 euro per uur minimaal. Wel aantrekkelijk of niet?
Een fles Wodka in Polen kost 5 zloty.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180254770
Dame ongeveer 60 zloty.
  donderdag 5 juli 2018 @ 12:00:58 #22
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_180254812
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:57 schreef Mariocash het volgende:
Dame ongeveer 60 zloty.
Geen geld voor een soa.
pi_180254858
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:00 schreef Voszje het volgende:

[..]

Geen geld voor een soa.
Ik doe altijd een rubbertje om mijn plasser.
pi_180258362
Dat denk ik ook altijd over mensen uit het oosten van Nederland die naar de randstad komen, misschien kunnen we een muur bouwen
pi_180268520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:20 schreef ABombali het volgende:
Dat denk ik ook altijd over mensen uit het oosten van Nederland die naar de randstad komen, misschien kunnen we een muur bouwen
de ironie _O- oh wacht, men moet geen trollen voeden :{w
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')