abonnement Unibet Coolblue
pi_180248629
Er iets dat ik niet begrijp OF fout doe (denk ik). Kort samengevat:

Ex dumpt me op aandringen van haar ouders
Ik weer terug naar mijn ouders
Ik verlies mijn baan
Ik vind een nieuwe baan, maar voel me na alle ex ellende nog niet klaar om fulltime te gaan werken. Ik ben nu bezig met rustig opbouwen en ook weer gezonder leven. Ik verdien onder de 1000 euro per maand.

Als ik het goed begrijp kan ik nergens anders heen? Dus ik moet bij mijn ouders blijven en harder gaan werken wil ik weer op mezelf gaan wonen?

MAAR stel ik had deze weg gevolgd:

Ex weg
Terug bij ouders
Baan weg
Bijstand
=
Sociale huurwoning !!!!!!???????

Klopt dit? Ik weet vrij zeker dat ik meer geld van een bijstanduitkering zou krijgen, maar klopt het dat je dan ook een sociale huurwoning kan krijgen? Of moet je daarvoor echt inkomen uit werk hebben? Ik woonde voorheen in een vrije sector woning, daar moest je echt inkomen uit werk voor hebben. Is dat voor een sociale huurwoning ook het geval?
Niet doen
pi_180248712
Zitten je ouders in de bijstand?

Trouwens, als je uit 1985 komt en je zegt dat je niet FT kan werken door je relatie ellende.
Heb ik maar 1 smilie voor : _O-
  donderdag 5 juli 2018 @ 01:54:53 #3
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180248804
Voor een sociale huurwoning hoef je niet bij de gemeente aan te kloppen. Daar zijn woningbouwverenigingen voor en andere verhuurders. Daar zul je dus zelf naar op zoek moeten gaan en je inschrijven daarvoor. En dan is het wachten, wachten, wachten tot je hoog genoeg op de wachtlijst staat om een kansje te maken voor een woning.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nizno op 05-07-2018 21:10:15 ]
pi_180248889
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 05-07-2018 21:10:40 (die discussie hoeft hier niet) ]
Niet doen
pi_180249010
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 00:59 schreef Kluun1985 het volgende:
Klopt dit? Ik weet vrij zeker dat ik meer geld van een bijstanduitkering zou krijgen, maar klopt het dat je dan ook een sociale huurwoning kan krijgen? Of moet je daarvoor echt inkomen uit werk hebben? Ik woonde voorheen in een vrije sector woning, daar moest je echt inkomen uit werk voor hebben. Is dat voor een sociale huurwoning ook het geval?
quote:
Per 1 januari 2016 is de maximale netto huurprijs voor een sociale huurwoning ¤ 710,68. Het maximale jaarinkomen (verzamelinkomen van uw huishouden, kinderen niet meegerekend) waarmee u op een sociale huurwoning kunt reageren is vastgesteld op ¤ 36.798.
bron: https://www.woningnetregi(...)ximaal%20jaarinkomen
(dat het een link is naar een regionaal huuraanbod, maakt niet uit, het is landelijk zo geregeld)

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 05-07-2018 03:43:50 ]
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 5 juli 2018 @ 06:03:44 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180250314
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 00:59 schreef Kluun1985 het volgende:
Er iets dat ik niet begrijp OF fout doe (denk ik). Kort samengevat:

Ex dumpt me op aandringen van haar ouders
Ik weer terug naar mijn ouders
Ik verlies mijn baan
Ik vind een nieuwe baan, maar voel me na alle ex ellende nog niet klaar om fulltime te gaan werken. Ik ben nu bezig met rustig opbouwen en ook weer gezonder leven. Ik verdien onder de 1000 euro per maand.

Als ik het goed begrijp kan ik nergens anders heen? Dus ik moet bij mijn ouders blijven en harder gaan werken wil ik weer op mezelf gaan wonen?

MAAR stel ik had deze weg gevolgd:

Ex weg
Terug bij ouders
Baan weg
Bijstand
=
Sociale huurwoning !!!!!!???????

Klopt dit? Ik weet vrij zeker dat ik meer geld van een bijstanduitkering zou krijgen, maar klopt het dat je dan ook een sociale huurwoning kan krijgen? Of moet je daarvoor echt inkomen uit werk hebben? Ik woonde voorheen in een vrije sector woning, daar moest je echt inkomen uit werk voor hebben. Is dat voor een sociale huurwoning ook het geval?
Je kunt een sociale huurwoning krijgen als je inkomen beneden en bepaalde grens ligt. Dat lijkt bij jou wel het geval. Verder moet je ingeschreven staan en voldoende wachttijd hebben of loten, dat hangt af van waar je een huis zoekt.

Dus de vraag is: sta je ingeschreven voor een sociale huurwoning?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180250446
Een compleet gezin zonder sociale kring krijgt voorrang tov een kerel met ludevedu die prima bij z'n ouders terecht kan. Bizar!

[ Bericht 78% gewijzigd door Nizno op 05-07-2018 21:11:18 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 06:27:34 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180250480
Let erop dat die sociale huurwoningen duur kunnen lijken, maar dat je huurtoeslag kunt krijgen.
Bovendien geldt de sociale woningbouw/huur (en de huurtoeslag) alleen voor zelfstandige woonruimte, dus niet voor "op kamers gaan".
Als je bij je ouders wegwilt, is dat laatste nog een optie.

Stel je verder niet aan en ga fulltime werken.
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 07:07:30 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180250666
Niet zo boos doen ts. Gewoon inschrijvn voor een huurwoning en de regels even lezen. Sterkte met je grote verdriet. Aai op je grote boze bolletje :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180250934
Kennelijk heb je geen idee hoe hef werkt met sociale huurwoningen.

De hoogte en bron van je inkomen is, zolang je onder de 36k per jaar blijft, niet van belang. Je inschrijfduur bij de woningcorporaties des te meer.

Als je in een krimpregio woont kan het nog wel snel gaan, maar in het grootste deel van Nederland is er een wachttijd van meerdere jaren voor een sociale huurwoning. Oplopend tot meer dan 10 jaar in de grote steden. Wanneer je niet al jaren ingeschreven staat is de kans om snel een sociale huurwoning te vinden dus niet zo groot. Een kleine kans is er in veel regio's wel, vaak wordt 5 tot 10% van de beschikbare huurwoningen niet via het wachtlijst systeem verhuurd maar via loting. En als je heel veel geluk hebt kun je dan dus bij wijze van spreken volgende week al ingeloot worden wanneer je je vandaag inschrijft en op een woning reageert. Maar dan moet je echt geluk hebben, want vaak ben je één van de 500+ inschrijvingen op zo'n woning. Daarbij zijn het meestal de minder aantrekkelijke woningen die via loting worden verhuurd (in elk geval in deze regio).

Wat betreft je inkomen VS bijstand:

Grow up. Voor een alleenstaande is de bijstand maximaal 70% van het minimumloon. Wanneer jij 25-28 uur per week werkt heb je dus al net zo veel inkomsten als iemand in de bijstand. Netto zelfs iets meer, omdat je als werkende gebruik kunt maken van de arbeidskosten. Dus alleen als je voor een volwassene wel heel belachelijk weinig werkt, zou de bijstand je meer inkomsten opleveren dan werken. Maar ga dan gewoon aan de slag.
pi_180250957
Het is niet automatisch sociale huur woning. Tenzij je prioriteit krijgt, wat je dus niet krijgt zo.

Particulier wat huren dan maar.
Asielzoekers krijgen trouwens voorrang op je
Do what you love, love what you do!
  donderdag 5 juli 2018 @ 08:05:00 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180250975
Als je in de bijstand zat en niet ingeschreven stond voor een sociale huurwoning had je daar net zoveel kans op als nu.
Als je in aanmerking wilt komen voor een sociale huurwoning moet je ingeschreven staan en aan de inkomenseisen voldoen (minder inkomen hebben dat het maximale bruto jaarloon waarmee je een sociale huurwoning kunt krijgen).

Al je andere constructies zijn totaal nutteloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180250982
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:01 schreef Ivo1985 het volgende:
Kennelijk heb je geen idee hoe hef werkt met sociale huurwoningen.

De hoogte en bron van je inkomen is, zolang je onder de 36k per jaar blijft, niet van belang. Je inschrijfduur bij de woningcorporaties des te meer.

Als je in een krimpregio woont kan het nog wel snel gaan, maar in het grootste deel van Nederland is er een wachttijd van meerdere jaren voor een sociale huurwoning. Oplopend tot meer dan 10 jaar in de grote steden. Wanneer je niet al jaren ingeschreven staat is de kans om snel een sociale huurwoning te vinden dus niet zo groot. Een kleine kans is er in veel regio's wel, vaak wordt 5 tot 10% van de beschikbare huurwoningen niet via het wachtlijst systeem verhuurd maar via loting. En als je heel veel geluk hebt kun je dan dus bij wijze van spreken volgende week al ingeloot worden wanneer je je vandaag inschrijft en op een woning reageert. Maar dan moet je echt geluk hebben, want vaak ben je één van de 500+ inschrijvingen op zo'n woning. Daarbij zijn het meestal de minder aantrekkelijke woningen die via loting worden verhuurd (in elk geval in deze regio).

Wat betreft je inkomen VS bijstand:

Grow up. Voor een alleenstaande is de bijstand maximaal 70% van het minimumloon. Wanneer jij 25-28 uur per week werkt heb je dus al net zo veel inkomsten als iemand in de bijstand. Netto zelfs iets meer, omdat je als werkende gebruik kunt maken van de arbeidskosten. Dus alleen als je voor een volwassene wel heel belachelijk weinig werkt, zou de bijstand je meer inkomsten opleveren dan werken. Maar ga dan gewoon aan de slag.
+-900 pm is bijstand
Oja en hoop gezeik en melden zinloze cursussen etc :)
Do what you love, love what you do!
  donderdag 5 juli 2018 @ 08:08:47 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180251002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:05 schreef kree het volgende:

[..]

+-900 pm is bijstand
Oja en hoop gezeik en melden zinloze cursussen etc :)
Als je bij je ouders woont us bijstand geen 900 per maand.

Hoop gezeik, cursussen en te werk gesteld worden is dan wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180251018
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je bij je ouders woont us bijstand geen 900 per maand.
Weet ik niet ik heb dit gehad nl. Maar huurde toen particulier al.

Hmms tis iig niet het meest handige om te hebben. En denk echt dat je het als een vangnet moet zien. Want iedereen denkt gratis geld. Maar geloof me, dat is het ook gelukkig.
Maar het is veel gedoe, dus alleen als het echt niet anders kan

900 is de max wat je krijgt dus
max 10000 eigen vermogen en dat is inclusief bezittingen. (edit was mss wel 5000, weet niet meer? had toen ff geen rooie cent ook haha)
En ja ze checken het en je moet even maanden aan bankoverzichten laten zien

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 05-07-2018 08:18:49 ]
Do what you love, love what you do!
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 5 juli 2018 @ 21:13:20 #16
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_180265258
We houden het gewoon bij het werkelijke onderwerp van TS en gaan hier geen POLdiscussie opstarten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_180269890
Waarom zou je een (bijstands) uitkering moeten krijgen als je bij je ouders woont?
Bijstand is bedoeld om de huur/voedsel/zorg te betalen, niet om te sparen.
Interessant he ?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 04:13:18 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180272493
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 00:13 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom zou je een (bijstands) uitkering moeten krijgen als je bij je ouders woont?
Bijstand is bedoeld om de huur/voedsel/zorg te betalen, niet om te sparen.
En die kosten zijn er niet als je bij je ouders woont?
Het bedrag is erop afgestemd dat je een bijdrage aan het huishouden levert (kostgeld).

De tips over woningen kloppen niet, de regels en methoden verschillen per gemeente. Veel gemeenten hebben aparte regels voor starters of een apart aanbod, zodat je meer kans maakt. Doorstromers hebben dan te maken met hoe lang ze al in hun huidige woning zitten.

"Dan maar particulier" gaat vaak niet op omdat particulieren zijn gedwongen hun woningen volgens het verdeelsysteem aan te bieden als het geen vrije sector is, dus onder een bepaalde huur (rond 700 euro).
In de bijstand kun je vrije sector vergeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')