abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180248148
De zevenhonderd beveiligers van de Nederlandse Spoorwegen worden de komende tijd voorzien van een bodycam. De veiligheid- en servicemedewerkers kunnen de camera inschakelen als er een onveilige situatie ontstaat. Bijvoorbeeld als ze te maken krijgen met iemand die herhaaldelijk is betrapt op zwartrijden.

Het gesprek wordt opgenomen en er worden beelden gemaakt die later, met beelden van camera's in treinen en stations, eventueel door de politie en justitie kunnen worden gebruikt.

"Als het om veiligheid gaat, is ieder incident er een te veel. Het gebruik van een bodycam is een mooie innovatie die bijdraagt aan de veiligheid van collega's en reizigers", aldus Marjan Rintel, directeur operatie NS.

De introductie van de bodycams volgt op een proef onder tachtig medewerkers, waaruit bleek dat de camera het gevoel van veiligheid onder reizigers en NS-medewerkers verbetert.

Die proef was een aanvulling op een pakket maatregelen om agressie tegen treinpersoneel te voorkomen. Zo zijn bijvoorbeeld op twintig stations gebiedsagenten ingezet en zijn poortjes eerder gesloten om zwartrijden tegen te gaan.

https://www.nu.nl/binnenl(...)krijgen-bodycam.html

:{ Meh. Ik wil dat we een Amerikaans model over zouden nemen over bodycams etc. Je kan elk document en video opname en audio opname etc krijgen door de Freedom of Information Act. Lijkt me een privacy probleem dit. Ik ben gemixt hierover. Ja het is goed om sneller criminelen op te sporen maar ten koste van privacy.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 00:21:18 ]
pi_180248240
Wat een onzin. Ben hier vel op tegen.
pi_180248744
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 00:20 schreef tailfox het volgende:
Wat een onzin. Ben hier vel op tegen.
Vel :')
pi_180249034
Bij de NS leven ze nog steeds in 1958. Snappen ze daar nog steeds niet dat je met poortjes het zwartrijden tot 0 reduceert en de veiligheid verbetert? Maw, zorg er voor dat ieder station volledig is voorzien van poortjes, probleem opgelost. Kan die conducteur ook iets nuttigs gaan doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 03:51:52 #5
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180249043
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 03:48 schreef Lyrebird het volgende:
Bij de NS leven ze nog steeds in 1958. Snappen ze daar nog steeds niet dat je met poortjes het zwartrijden tot 0 reduceert en de veiligheid verbetert? Maw, zorg er voor dat ieder station volledig is voorzien van poortjes, probleem opgelost. Kan die conducteur ook iets nuttigs gaan doen.
Snel door het poortje heen gaan achter iemand anders aan en je bent ook binnen
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  donderdag 5 juli 2018 @ 04:00:55 #6
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_180249072
Zie hier ook af en toe dat bepaalde lui;
Gewoon met z'n allen gaan zodra 1 iemand incheckt
Mdt iemand meegaan wanneer die incheckt
over de poortjes heen klimmen
of de poortjes simpelweg opentrappen 8)7

Valt nog genoeg te verbeteren tegen tuig :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  donderdag 5 juli 2018 @ 04:03:13 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180249075
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 03:48 schreef Lyrebird het volgende:
Bij de NS leven ze nog steeds in 1958. Snappen ze daar nog steeds niet dat je met poortjes het zwartrijden tot 0 reduceert en de veiligheid verbetert? Maw, zorg er voor dat ieder station volledig is voorzien van poortjes, probleem opgelost. Kan die conducteur ook iets nuttigs gaan doen.
:') wat ben jij naief.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180250282
:) In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 06:00:57 #9
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180250289
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
:) In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
Waarschijnlijk zouden die poortjes niet eens nodig zijn...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_180250317
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
:) In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
Japan is het normaal om op het werk in slaap te vallen, omdat dat dedicatiepunten oplevert bij de baas.
In Spanje hebben ze op veel stations ook poortjes. Maar ook gaten in de hekken er naast.
  donderdag 5 juli 2018 @ 06:05:35 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180250323
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
:) In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
wat een topargument. Ga je wel eens met het OV hier?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180250329
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

wat een topargument. Ga je wel eens met het OV hier?
Wel eens. In de bus geen problemen. Maar in de trein valt me op hoe veel mensen er tegen de conducteur zeggen 'dat ze zijn vergeten in te checken'.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180250355
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wel eens. In de bus geen problemen. Maar in de trein valt me op hoe veel mensen er tegen de conducteur zeggen 'dat ze zijn vergeten in te checken'.
Naast het probleem van zwartrijden heb je ook problemen met alcohol, roken op plekken waar het niet mag, aso's, proleten, zwervers, zakkenrollers, spoorlopers, diefstal etc.

Zo'n bodycam is alleen maar goed, kijk eens op zaterdagnacht Amsterdam centraal. Heel de hal vol met dronken jeugd. Er hoeft maar iemand naar het verkeerde meisje te kijken en er is al hommeles. Als er dan fluoserende jasjes voorbij komen, werkt dat als een rode lap op een stier.
Dan is het prettig als je video bewijs hebt dat de aanhouding correct is verlopen.
pi_180250398
Ja, het is een beetje dweilen met de kraan open, op deze manier.

Voor mij was dat naast het avontuur ook een belangrijke reden om Nederland te verlaten, zo'n 15 jaar geleden.

Enfin. Met poortjes - en daar is ook toezicht op nodig (in Japan kijkt er altijd wel iemand mee) - ben je in ieder geval van de zwartrijders af, waarmee je toch een hoop onrust uit de trein houdt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180250404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
:) In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
True en zoals de persoon onder jou zei, poortjes zijn ook niet echt nodig. Maar er zijn altijd medewerkers aanwezig bij de poortjes. Hoewel die meer bezig zijn met vragen beantwoorden oid dan mensen controleren of aanhouden omdat ze zwart rijden.

Dat hele ov systeem in Japan werkt tenminste fatsoenlijk
pi_180250410
Wel reteduur trouwens, zonder "Japan railway pass" die alleen voor buitenlanders toegankelijk is, maar treinen in Japan is genieten. Vooral de Shinkansen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 5 juli 2018 @ 06:25:19 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180250460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:16 schreef Lyrebird het volgende:
Wel reteduur trouwens, zonder "Japan railway pass" die alleen voor buitenlanders toegankelijk is, maar treinen in Japan is genieten. Vooral de Shinkansen.
Tokyo metro viel me echt ontzettend mee, 5000¥ op Pasmo en na twee en een halve week nog 1500¥ over geloof ik. Omdat we even de moeite hadden genomen om de Pasmos voor de kinderen op naam te zetten betaalden ze zelfs maar de helft. Heel goed en aardig geholpen om dat voor elkaar te krijgen trouwens. Treinen hebben we niet gedaan.

Bodycams lijkt me een goed idee, altijd fijn om een objectief beeld van incidenten te kunnen krijgen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180250504
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:25 schreef nixxx het volgende:

[..]

Tokyo metro viel me echt ontzettend mee, 5000¥ op Pasmo en na twee en een halve week nog 1500¥ over geloof ik. Omdat we even de moeite hadden genomen om de Pasmos voor de kinderen op naam te zetten betaalden ze zelfs maar de helft. Heel goed en aardig geholpen om dat voor elkaar te krijgen trouwens. Treinen hebben we niet gedaan.
De metro is inderdaad niet zo duur, maar voor een Shinkansen ticket waarmee je een half uurtje in de trein zit, ben je zo 4500 JPY kwijt. Desondanks vond ik het iedere keer toch wel genieten. Erg kalmerend.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 5 juli 2018 @ 06:46:16 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180250571
Ik denk bij zulke stoere maatregelen altijd: kun je meteen het doen en laten van de medewerker zelf monitoren. Volgens mij zijn die cams daar stiekem ook voor bedoeld. Alsof er in de trein zoveel trammelant plaatsvindt, :'). En buiten dat, die conducteurs zie je sowieso bijna nooit meer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180250577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wel eens. In de bus geen problemen. Maar in de trein valt me op hoe veel mensen er tegen de conducteur zeggen 'dat ze zijn vergeten in te checken'.
Ik ga zelden met het ov. Laatst dus wel. Ik ging van 2 vlak naast elkaar gelegen steden met de tram. Op de terugweg echter bleek de tram niet te rijden en moest ik de intercity pakken (1 halte). Echter omdat ik 12 euro op m'n kaart had staan kon ik niet inchecken van de NS moet er minimaal 20 euro op staan (de rit kostte 2 euro of zo). Er was echter geen tijd meer om op te laden dus ik moest er wel inspringen. Kreeg ik een boete :')

Ik had genoeg saldo om die rit te betalen maar mocht dat niet van hun. :')

Kut systeem.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 5 juli 2018 @ 06:49:28 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180250585
Die poortjes zijn er natuurlijk ook gekomen om de functie van conducteur grotendeels overbodig te maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180250590
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De metro is inderdaad niet zo duur, maar voor een Shinkansen ticket waarmee je een half uurtje in de trein zit, ben je zo 4500 JPY kwijt. Desondanks vond ik het iedere keer toch wel genieten. Erg kalmerend.
Ja maar koop hier eens een TGV ticket.... vliegtuig is goedkoper.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180250601
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:46 schreef Ringo het volgende:
Ik denk bij zulke stoere maatregelen altijd: kun je meteen het doen en laten van de medewerker zelf monitoren. Volgens mij zijn die cams daar stiekem ook voor bedoeld. Alsof er in de trein zoveel trammelant plaatsvindt, :'). En buiten dat, die conducteurs zie je sowieso bijna nooit meer.
Randstadrail is in het weekend avonds permanent bemand door een groep potige condos. En niet voor niks.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 5 juli 2018 @ 06:54:16 #24
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_180250617
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
:) In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
Daar noem je ook wat! :P
  donderdag 5 juli 2018 @ 07:00:57 #25
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_180250644
Hoe zit dit eigenlijk met de AVG ? privacywetgeving

mogen die gasten mij dus zo maar even ongevraagd filmen ?
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_180250699
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik ga zelden met het ov. Laatst dus wel. Ik ging van 2 vlak naast elkaar gelegen steden met de tram. Op de terugweg echter bleek de tram niet te rijden en moest ik de intercity pakken (1 halte). Echter omdat ik 12 euro op m'n kaart had staan kon ik niet inchecken van de NS moet er minimaal 20 euro op staan (de rit kostte 2 euro of zo). Er was echter geen tijd meer om op te laden dus ik moest er wel inspringen. Kreeg ik een boete :')

Ik had genoeg saldo om die rit te betalen maar mocht dat niet van hun. :')

Kut systeem.
je hoefde er niet in te springen natuurlijk maar ik snap wat je bedoelt. Het incheck tarief van 20 euro is verschrikkelijke bagger.
There are only 151 Pokémon.
pi_180250723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:00 schreef RAVW het volgende:
Hoe zit dit eigenlijk met de AVG ? privacywetgeving

mogen die gasten mij dus zo maar even ongevraagd filmen ?
In principe ben ook tegen die bodycams. Maar ja het tuig dat vaak samenwerkt gebruikt ook vaak een mobieltje om alleen dat op te nemen als een beveiliger ingrijpt. Niet wat er vooraf heeft plaats gevonden.

Maw waarom zou je wel als reiziger ongevraagd iemand mogen filmen en op YouTube mogen plaatsen?
pi_180250744
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:46 schreef Ringo het volgende:
Ik denk bij zulke stoere maatregelen altijd: kun je meteen het doen en laten van de medewerker zelf monitoren. Volgens mij zijn die cams daar stiekem ook voor bedoeld. Alsof er in de trein zoveel trammelant plaatsvindt, :'). En buiten dat, die conducteurs zie je sowieso bijna nooit meer.
In een trein vind er altijd wel iets plaats. Je zult ervan opkijken hoe vaak een conducteur service en veiligheid bij een trein laat komen.
  donderdag 5 juli 2018 @ 07:35:15 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180250764
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:32 schreef Cherni het volgende:
In een trein vind er altijd wel iets plaats. Je zult ervan opkijken hoe vaak een conducteur service en veiligheid bij een trein laat komen.
Hm ja, als slaperige spitsforens krijg ik dat vast niet altijd mee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180250776
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:22 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

je hoefde er niet in te springen natuurlijk maar ik snap wat je bedoelt. Het incheck tarief van 20 euro is verschrikkelijke bagger.
Het was de laatste trein dus ik had geen alternatief.
Die condo was ook alles behalve begripvol.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180250840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:00 schreef RAVW het volgende:
Hoe zit dit eigenlijk met de AVG ? privacywetgeving

mogen die gasten mij dus zo maar even ongevraagd filmen ?
Als ze dat in de reisvoorwaarden opnemen en de beelden niet langer dan nodig bewaren is er niets aan de hand.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180250850
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als ze dat in de reisvoorwaarden opnemen en de beelden niet langer dan nodig bewaren is er niets aan de hand.
Plus je bent op het perron/station niet in de openbare ruimte.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180250866
Het word een bizarre wereld met al die cams. Die technologie had Stalin moeten hebben. Het heeft meer nadelen dan voordelen.
pi_180250870
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Plus je bent op het perron/station niet in de openbare ruimte.
Ook in de niet-openbare ruimtes moeten bedrijven zich nog steeds aan de privacywetgeving houden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 juli 2018 @ 08:02:01 #35
408813 crew  trein2000
pi_180250946
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:46 schreef Ringo het volgende:
Ik denk bij zulke stoere maatregelen altijd: kun je meteen het doen en laten van de medewerker zelf monitoren. Volgens mij zijn die cams daar stiekem ook voor bedoeld. Alsof er in de trein zoveel trammelant plaatsvindt, :'). En buiten dat, die conducteurs zie je sowieso bijna nooit meer.
Automobilist gespot
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 5 juli 2018 @ 08:02:55 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180250953
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:02 schreef trein2000 het volgende:
Automobilist gespot
Eeehh, nee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 5 juli 2018 @ 08:24:46 #37
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180251130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:00 schreef RAVW het volgende:
Hoe zit dit eigenlijk met de AVG ? privacywetgeving

mogen die gasten mij dus zo maar even ongevraagd filmen ?
Als je tegenwoordig niet ongevraagd gefilmd wilt worden dan moet je maar de hele dag thuis blijven zitten en je webcam afplakken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')