Snel door het poortje heen gaan achter iemand anders aan en je bent ook binnenquote:Op donderdag 5 juli 2018 03:48 schreef Lyrebird het volgende:
Bij de NS leven ze nog steeds in 1958. Snappen ze daar nog steeds niet dat je met poortjes het zwartrijden tot 0 reduceert en de veiligheid verbetert? Maw, zorg er voor dat ieder station volledig is voorzien van poortjes, probleem opgelost. Kan die conducteur ook iets nuttigs gaan doen.
wat ben jij naief.quote:Op donderdag 5 juli 2018 03:48 schreef Lyrebird het volgende:
Bij de NS leven ze nog steeds in 1958. Snappen ze daar nog steeds niet dat je met poortjes het zwartrijden tot 0 reduceert en de veiligheid verbetert? Maw, zorg er voor dat ieder station volledig is voorzien van poortjes, probleem opgelost. Kan die conducteur ook iets nuttigs gaan doen.
Waarschijnlijk zouden die poortjes niet eens nodig zijn...quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
Japan is het normaal om op het werk in slaap te vallen, omdat dat dedicatiepunten oplevert bij de baas.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
wat een topargument. Ga je wel eens met het OV hier?quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
Wel eens. In de bus geen problemen. Maar in de trein valt me op hoe veel mensen er tegen de conducteur zeggen 'dat ze zijn vergeten in te checken'.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wat een topargument. Ga je wel eens met het OV hier?
Naast het probleem van zwartrijden heb je ook problemen met alcohol, roken op plekken waar het niet mag, aso's, proleten, zwervers, zakkenrollers, spoorlopers, diefstal etc.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wel eens. In de bus geen problemen. Maar in de trein valt me op hoe veel mensen er tegen de conducteur zeggen 'dat ze zijn vergeten in te checken'.
True en zoals de persoon onder jou zei, poortjes zijn ook niet echt nodig. Maar er zijn altijd medewerkers aanwezig bij de poortjes. Hoewel die meer bezig zijn met vragen beantwoorden oid dan mensen controleren of aanhouden omdat ze zwart rijden.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
Tokyo metro viel me echt ontzettend mee, 5000¥ op Pasmo en na twee en een halve week nog 1500¥ over geloof ik. Omdat we even de moeite hadden genomen om de Pasmos voor de kinderen op naam te zetten betaalden ze zelfs maar de helft. Heel goed en aardig geholpen om dat voor elkaar te krijgen trouwens. Treinen hebben we niet gedaan.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:16 schreef Lyrebird het volgende:
Wel reteduur trouwens, zonder "Japan railway pass" die alleen voor buitenlanders toegankelijk is, maar treinen in Japan is genieten. Vooral de Shinkansen.
De metro is inderdaad niet zo duur, maar voor een Shinkansen ticket waarmee je een half uurtje in de trein zit, ben je zo 4500 JPY kwijt. Desondanks vond ik het iedere keer toch wel genieten. Erg kalmerend.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:25 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tokyo metro viel me echt ontzettend mee, 5000¥ op Pasmo en na twee en een halve week nog 1500¥ over geloof ik. Omdat we even de moeite hadden genomen om de Pasmos voor de kinderen op naam te zetten betaalden ze zelfs maar de helft. Heel goed en aardig geholpen om dat voor elkaar te krijgen trouwens. Treinen hebben we niet gedaan.
Ik ga zelden met het ov. Laatst dus wel. Ik ging van 2 vlak naast elkaar gelegen steden met de tram. Op de terugweg echter bleek de tram niet te rijden en moest ik de intercity pakken (1 halte). Echter omdat ik 12 euro op m'n kaart had staan kon ik niet inchecken van de NS moet er minimaal 20 euro op staan (de rit kostte 2 euro of zo). Er was echter geen tijd meer om op te laden dus ik moest er wel inspringen. Kreeg ik een boetequote:Op donderdag 5 juli 2018 06:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wel eens. In de bus geen problemen. Maar in de trein valt me op hoe veel mensen er tegen de conducteur zeggen 'dat ze zijn vergeten in te checken'.
Ja maar koop hier eens een TGV ticket.... vliegtuig is goedkoper.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De metro is inderdaad niet zo duur, maar voor een Shinkansen ticket waarmee je een half uurtje in de trein zit, ben je zo 4500 JPY kwijt. Desondanks vond ik het iedere keer toch wel genieten. Erg kalmerend.
Randstadrail is in het weekend avonds permanent bemand door een groep potige condos. En niet voor niks.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:46 schreef Ringo het volgende:
Ik denk bij zulke stoere maatregelen altijd: kun je meteen het doen en laten van de medewerker zelf monitoren. Volgens mij zijn die cams daar stiekem ook voor bedoeld. Alsof er in de trein zoveel trammelant plaatsvindt, . En buiten dat, die conducteurs zie je sowieso bijna nooit meer.
Daar noem je ook wat!quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:00 schreef Lyrebird het volgende:
In Japan werkt het ander feilloos. Maar jullie hebben gelijk, daar zijn geen aso's.
je hoefde er niet in te springen natuurlijk maar ik snap wat je bedoelt. Het incheck tarief van 20 euro is verschrikkelijke bagger.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ga zelden met het ov. Laatst dus wel. Ik ging van 2 vlak naast elkaar gelegen steden met de tram. Op de terugweg echter bleek de tram niet te rijden en moest ik de intercity pakken (1 halte). Echter omdat ik 12 euro op m'n kaart had staan kon ik niet inchecken van de NS moet er minimaal 20 euro op staan (de rit kostte 2 euro of zo). Er was echter geen tijd meer om op te laden dus ik moest er wel inspringen. Kreeg ik een boete
Ik had genoeg saldo om die rit te betalen maar mocht dat niet van hun.
Kut systeem.
In principe ben ook tegen die bodycams. Maar ja het tuig dat vaak samenwerkt gebruikt ook vaak een mobieltje om alleen dat op te nemen als een beveiliger ingrijpt. Niet wat er vooraf heeft plaats gevonden.quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:00 schreef RAVW het volgende:
Hoe zit dit eigenlijk met de AVG ? privacywetgeving
mogen die gasten mij dus zo maar even ongevraagd filmen ?
In een trein vind er altijd wel iets plaats. Je zult ervan opkijken hoe vaak een conducteur service en veiligheid bij een trein laat komen.quote:Op donderdag 5 juli 2018 06:46 schreef Ringo het volgende:
Ik denk bij zulke stoere maatregelen altijd: kun je meteen het doen en laten van de medewerker zelf monitoren. Volgens mij zijn die cams daar stiekem ook voor bedoeld. Alsof er in de trein zoveel trammelant plaatsvindt, . En buiten dat, die conducteurs zie je sowieso bijna nooit meer.
Hm ja, als slaperige spitsforens krijg ik dat vast niet altijd mee.quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:32 schreef Cherni het volgende:
In een trein vind er altijd wel iets plaats. Je zult ervan opkijken hoe vaak een conducteur service en veiligheid bij een trein laat komen.
Het was de laatste trein dus ik had geen alternatief.quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:22 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je hoefde er niet in te springen natuurlijk maar ik snap wat je bedoelt. Het incheck tarief van 20 euro is verschrikkelijke bagger.
Als ze dat in de reisvoorwaarden opnemen en de beelden niet langer dan nodig bewaren is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:00 schreef RAVW het volgende:
Hoe zit dit eigenlijk met de AVG ? privacywetgeving
mogen die gasten mij dus zo maar even ongevraagd filmen ?
Plus je bent op het perron/station niet in de openbare ruimte.quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ze dat in de reisvoorwaarden opnemen en de beelden niet langer dan nodig bewaren is er niets aan de hand.
Ook in de niet-openbare ruimtes moeten bedrijven zich nog steeds aan de privacywetgeving houden.quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Plus je bent op het perron/station niet in de openbare ruimte.
Automobilist gespotquote:Op donderdag 5 juli 2018 06:46 schreef Ringo het volgende:
Ik denk bij zulke stoere maatregelen altijd: kun je meteen het doen en laten van de medewerker zelf monitoren. Volgens mij zijn die cams daar stiekem ook voor bedoeld. Alsof er in de trein zoveel trammelant plaatsvindt, . En buiten dat, die conducteurs zie je sowieso bijna nooit meer.
Als je tegenwoordig niet ongevraagd gefilmd wilt worden dan moet je maar de hele dag thuis blijven zitten en je webcam afplakken.quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:00 schreef RAVW het volgende:
Hoe zit dit eigenlijk met de AVG ? privacywetgeving
mogen die gasten mij dus zo maar even ongevraagd filmen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |