In Nederland heeft bijna elk gehucht dan ook weer een eigen afslag van de snelweg.quote:Op maandag 9 juli 2018 00:46 schreef GeenHelpdesk het volgende:
TS heeft wel een punt. Het secundaire wegennet is zwaar ondermaats in Nederland. In Duitsland heb je tussen nietszeggende plaatsjes inderdaad best wel vaak een 2+1 weg. Hier in Nederland sukkelt alles maar achter elkaar aan, en inhalen is meestal onmogelijk.
Beide kanten op zijn er 2 inhaalmogelijkheden volgens mij. Bij het stoplicht is het 4 baans.quote:Op maandag 9 juli 2018 10:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 9 juli 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
N50 Zwolle-Emmeloord.
[/qoute]
Het nare van die weg is dat er één zo'n inhaalplek is waar dan meteen ook een stoplicht staat, een maximumsnelheid van 70 km/u geld en er een flitspaal staat
In geval van beroerte helpt ook een 2+1 weg niet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:42 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
kan ook een klapband of een beroerte zijn geweest. Waarom bouwt de overheid geen 2+1 wegen om dit soort dingen te voorkomen??
Vadertje Staat heeft bloed aan haar handen!
Ik heb me wel eens laten vertellen, dat daar meer doden vallen dan op andere wegen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:33 schreef RedFever007 het volgende:
Na wederom een dodelijk ongeluk met 3 doden op een N weg de vraag: waarom hebben we hier geen 2+1 weg systeem?
[ afbeelding ]
Die streep is toch niet bij die aanrijding betrokken?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:39 schreef Jordy-B het volgende:
[ afbeelding ]
Zie je die dubbele doorgetrokken streep?
Waarom kunnen klootzakken niet gewoon een inhaalverbod respecteren en op hun eigen baan blijven rijden?
En wat te denken van mensen die amper 50 rijden op een 80 weg. Levengevaarlijk voor achteropkomend verkeer en zwaar uitlokkend om in te halen. Vooral op zondagen een veel voorkomend levensgevaarlijk fenomeen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ongelukken gebeuren overal.
Tegenwoordig hebben mensen vaak geen geduld in het verkeer. Ze moet snel snel door door rijden.. Elke obstakel kostte hun tijd. Daar krijg je juist ongevallen van.
of de duitse tweebaanswegen die breed genoeg zijn om met z'n drieën doorheen te gaan. Al heb je dan weer dat 't 10jaar duurt voordat mensen dat snappen hier in nl.quote:Op maandag 9 juli 2018 18:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon de Franse 3 strooks wegen waar je van beide richtingen mag inhalen op de middelste strook. Perfect gewoon.
In rusland kunnen ze soms met 5 naast elkaar over 2 baans wegen, dat snap ik ook niet helemaal.quote:Op maandag 9 juli 2018 20:31 schreef embedguy het volgende:
[..]
of de duitse tweebaanswegen die breed genoeg zijn om met z'n drieën doorheen te gaan. Al heb je dan weer dat 't 10jaar duurt voordat mensen dat snappen hier in nl.
[sarcasme modus]Tjonge, ik snap nu dat ik het altijd verkeerd heb gezien. Deze post gaat mij echt van mening doen veranderen... Complimenten voor de onderbouwing! Nobelprijs! [/sarcasme modus]quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:56 schreef DatDitKanJoh het volgende:
Dan minder dubbele lijnen. Vaak genoeg in mijn buurt dat er weer zo'n stink trekker met z'n 50 over de 80 weg heengaat. Of bejaarde met 60. Misschien een oplossing om die dingen gewoon te verbieden op de weg. De wielen van de trekker zijn toch al gebouwd om niet op de weg te hoeven rijden en bejaarden hoeven nergens te wezen op zo'n weg, die zijn vast weer verdwaald.
Ik probeerde iets te zeggen maar zo te zien ben ik dat halverwege kwijt geraakt. *Iets met weinig slaap de schuld te geven*quote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
[sarcasme modus]Tjonge, ik snap nu dat ik het altijd verkeerd heb gezien. Deze post gaat mij echt van mening doen veranderen... Complimenten voor de onderbouwing! Nobelprijs! [/sarcasme modus]
Dubbele lijnen hebben een functie. En ook dat hele smalle stukje asfalt na de kantstreep (in jargon: redresseerruimte) heeft een functie. En dat is dat een weg 'vergevingsgezind' is ontworpen: rijd je OP de streep (dat hoor/voel je vaak wel) dan zit je niet gelijk in de gevarenzone: je hebt nog ruim een halve meter breedte als 'reserve' om te corrigeren. De streep zelf is 10 of 15 centimeter breed en de redresseerruimte is bij autosnelwegen vaak ruim een halve meter. Bij 1x2 is dat aan de rechterzijde van de rijstrook vaak ook zo (al wordt daar ook wel eens van afgeweken.
Zonder foutmarge (die dus wordt gecreëerd door dubbele strepen en redresseerruimte) kan een onbedoelde fout of zelfs een windvlaag keihard worden afgestraft. En daar kan iedereen ook slachtoffer van worden. In het geval van een kantstreep kost je dat mogelijk een buitenspiegel. In het geval van de middenstreep op een 1x2 weg levert het mogelijk een frontale aanrijding op...
Wegen hebben een functie: het mogelijk maken van vervoer van personen en transport van goederen. En ja, dat betekent dus OOK dat ouderen van dagen van die weg gebruik mogen maken. En OOK landbouwvoertuigen mogen op de weg rijden. Lijkt me niet onredelijk...
Heb je ooit beelden van Russisch verkeer gezien? Die extra spelingsruimte hebben ze gewoon nodig om niet constant in elkaars auto te zitten.quote:Op maandag 9 juli 2018 22:56 schreef DieselTank het volgende:
[..]
In rusland kunnen ze soms met 5 naast elkaar over 2 baans wegen, dat snap ik ook niet helemaal.
Veel landbouwvoertuigen rijden al dik 50 terwijl 25 toegelaten max toegelaten is. En 40 km word gedoogd en binnenkort het maximum voor trekkers zonder kenteken.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:40 schreef DatDitKanJoh het volgende:
En eerlijk gezegd, op dat soort privinciale wegen waar landbouwvoertuigen ook rijden in ieder geval zeker NIET tijdens de spits. Het is al druk genoeg op de overvolle wegen van Nederland. Laat het zeker niet extra ophouden door dat soort dingen.
Zie er nog maar eens weer tussen te komen... Ik gebruik die paseerstroken regelmatig, met de auto, zodat vrachtwagen of trekker door kunnen rijden.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 22:21 schreef dennistd het volgende:
Het kan best zo zijn dat ze geen stoet auto's achter zich willen hebben, maar waarom maakt zeker 90% dan geen gebruik van de speciaal daarvoor aangelegde passeerhavens?
jongeh, als jij met je langzaam verkeer apparaat op dat vakkie gaat staan om aardig te zijn, kun je daarna van de complete verkeersstroom van alles krijgen, behalve een plek op de weg. De hedendaagse automobilist vermoordt alles en iedereen in een straal van 100 meter om zich heen om een halve minuut eerder thuis te zijn. Die gaan écht niet zonder bijzonder overtuigend optreden van minimaal een ME-peloton of een Tankdivisie vrijwillig een trekker voor zich laten rijden, nog niet misschien Dan sta je daar tot na de spits op dat vak.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 22:45 schreef dennistd het volgende:
Jij doelt op een smalle weg ja. Ik heb het gewoon over een normale provinciale N-weg.
Als buschauffeur ben ik nou niet bepaald fileslaaf dacht ik zo, mijn werktijden variëren ook tussen 5u en 1u.quote:Op woensdag 11 juli 2018 11:14 schreef daNpy het volgende:
Waar jij alweer afgewerkt bent, zijn die mensen nog steeds aan het werk. En waarschijnlijk al 2-3 uur langer dan de gemiddelde fileslaaf, dus een beetje inlevingsvermogen is wel op zijn plaats.
Zo druk is het ook weer niet op die wegen... Het probleem zit hem vooral in dat als er eindelijk een plekje is waar je veilig voorbij kunt er net weer tegenliggers zijn (als er niet al 30 auto's achter de trekker zitten inmiddels)quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jongeh, als jij met je langzaam verkeer apparaat op dat vakkie gaat staan om aardig te zijn, kun je daarna van de complete verkeersstroom van alles krijgen, behalve een plek op de weg. De hedendaagse automobilist vermoordt alles en iedereen in een straal van 100 meter om zich heen om een halve minuut eerder thuis te zijn. Die gaan écht niet zonder bijzonder overtuigend optreden van minimaal een ME-peloton of een Tankdivisie vrijwillig een trekker voor zich laten rijden, nog niet misschien Dan sta je daar tot na de spits op dat vak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |