abonnement Unibet Coolblue
pi_180349951
[quote]1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

N50 Zwolle-Emmeloord.
[/qoute]

Het nare van die weg is dat er één zo'n inhaalplek is waar dan meteen ook een stoplicht staat, een maximumsnelheid van 70 km/u geld en er een flitspaal staat :(

[ Bericht 6% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 09-07-2018 10:58:32 ]
pi_180350838
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 00:46 schreef GeenHelpdesk het volgende:
TS heeft wel een punt. Het secundaire wegennet is zwaar ondermaats in Nederland. In Duitsland heb je tussen nietszeggende plaatsjes inderdaad best wel vaak een 2+1 weg. Hier in Nederland sukkelt alles maar achter elkaar aan, en inhalen is meestal onmogelijk.
In Nederland heeft bijna elk gehucht dan ook weer een eigen afslag van de snelweg.

Alsof Duitsland zo geweldig is. Wil je vanaf Venlo naar Emmerich, rij je over de Duitse route continu op 1+1 wegen die door elke plaats heen gaan. Rij je via Nederland dan is het een heel stuk om, maar zit je wel op de snelweg totdat je de grens over gaat.
  maandag 9 juli 2018 @ 11:54:40 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180351491
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 9 juli 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

N50 Zwolle-Emmeloord.
[/qoute]

Het nare van die weg is dat er één zo'n inhaalplek is waar dan meteen ook een stoplicht staat, een maximumsnelheid van 70 km/u geld en er een flitspaal staat :(

Beide kanten op zijn er 2 inhaalmogelijkheden volgens mij. Bij het stoplicht is het 4 baans.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180352278
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:42 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

kan ook een klapband of een beroerte zijn geweest. Waarom bouwt de overheid geen 2+1 wegen om dit soort dingen te voorkomen??

Vadertje Staat heeft bloed aan haar handen!
In geval van beroerte helpt ook een 2+1 weg niet.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  maandag 9 juli 2018 @ 17:34:04 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180358936
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:33 schreef RedFever007 het volgende:
Na wederom een dodelijk ongeluk met 3 doden op een N weg de vraag: waarom hebben we hier geen 2+1 weg systeem?

[ afbeelding ]
Ik heb me wel eens laten vertellen, dat daar meer doden vallen dan op andere wegen.

Edit; sorry, herinner me net dat dat driebaanswegen waren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 9 juli 2018 @ 17:35:16 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180358952
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:39 schreef Jordy-B het volgende:
[ afbeelding ]

Zie je die dubbele doorgetrokken streep?

Waarom kunnen klootzakken niet gewoon een inhaalverbod respecteren en op hun eigen baan blijven rijden?
Die streep is toch niet bij die aanrijding betrokken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180359865
Gewoon de Franse 3 strooks wegen waar je van beide richtingen mag inhalen op de middelste strook. Perfect gewoon. _O_
pi_180359933
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ongelukken gebeuren overal.
Tegenwoordig hebben mensen vaak geen geduld in het verkeer. Ze moet snel snel door door rijden.. Elke obstakel kostte hun tijd. Daar krijg je juist ongevallen van.
En wat te denken van mensen die amper 50 rijden op een 80 weg. Levengevaarlijk voor achteropkomend verkeer en zwaar uitlokkend om in te halen. Vooral op zondagen een veel voorkomend levensgevaarlijk fenomeen.
  maandag 9 juli 2018 @ 20:31:44 #59
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180362190
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon de Franse 3 strooks wegen waar je van beide richtingen mag inhalen op de middelste strook. Perfect gewoon. _O_
of de duitse tweebaanswegen die breed genoeg zijn om met z'n drieën doorheen te gaan. Al heb je dan weer dat 't 10jaar duurt voordat mensen dat snappen hier in nl.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180365314
Ik heb in Australie gereden waar ze veel van die (af en toe) 2+1 banen hebben voor bij heuvels enzo. Het grote tering tyfes tering klote kut hoeren kut gvd probleem is dat mensen bij een enkele baan 30% onder snelheidslimiet rijden maar zodra ze zien dat er 2 banen komen ze extra gas bij geven (vaak onbewust) en 3 x raden waar de meeste flitsers staan: op de ''inhaalbanen'' dus dan kan je er nog steeds niet fatsoenlijk langs zonder een boete te krijgen.

Snelheidsboetes in Australie zijn veel duurder dan in Nederland.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_180365320
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:31 schreef embedguy het volgende:

[..]

of de duitse tweebaanswegen die breed genoeg zijn om met z'n drieën doorheen te gaan. Al heb je dan weer dat 't 10jaar duurt voordat mensen dat snappen hier in nl.
In rusland kunnen ze soms met 5 naast elkaar over 2 baans wegen, dat snap ik ook niet helemaal.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:16:33 #62
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_180370127
Tja, 2+1 wegen in Nederland... Het is niet echt een gelukkige combinatie gebleken.

Vooropgesteld, de N50 tussen Hattemerbroek en Kampen ligt er best goed bij. Het is alleen jammer dat het wegrestaurant Zalkerbroek vanuit alle richtingen bereikbaar moest zijn. Dat is de reden dat die verkeerslichten daar staan...

Eigenlijk zijn 2+1 wegen het 'slechtste van beide werelden'. Ze nemen vrijwel dezelfde ruimte in als een 2x2 weg, maar hebben uiteindelijk dezelfde capaciteit als een 1x2 weg. Dan rijst dus de vraag waarom je zoiets zou gaan doen?

Kosten? MWah, vrijwel geen voordelen. De prijs van een strekkende meter asfalt maakt niet heel veel uit. De kosten van de grond + onderbouw is dan weer vrijwel gelijk (immers, zelfde aantal m2 nodig...). Alleen in ZEER specifieke omstandigheden zou zoiets het verschil kunnen maken, maar dat zou je eerder in bergachtig gebied verwachten. En die hebben we bijna nergens in Nederland.

Verkeersveiligheid? Nee, ook al niet. Bij 1x2 met inhaalverboden of 2x1 met geleiderail o.i.d. heb je geen inhaalmogelijkheid. Hoewel dat irritant is, is het niet onveilig. Dat is dus een reden waarom 2x1 met geleiderail best populair zijn in Nederland: wel de veiligheid, niet de extra kosten. En dat je niet kunt inhalen? Tja, qua kosten is dat niet echt een argument (ook niet in kosten-baten analyse termen...).

Milieu? Ja, die dus eigenlijk wel. Maar toch ook weer niet. Qua emissies van voertuigen maakt het allemaal niet veel uit of je op een 80 km/u weg achter een vrachtauto rijdt of niet. Wat wel uitmaakt, is hoeveel wegcapaciteit wordt toegevoegd EN hoeveel extra ruimte nodig is.

Wanneer de wegcapaciteit wordt VERGROOT dan is altijd een ruimtelijke procedure aan de orde is (tracéwet, inpassingsplan, bestemmingsplan), vaak een milieueffectrapportage (mer) en soms ook het plaatsen van geluidschermen o.i.d.

Dan zou je zeggen: dan is 2+1 toch een goed alternatief? Nou, vaak dus niet. Want, als er geen ruimte is dan moet je die gaan aankopen (grond van eigenaren naast de weg) en inrichten als weg. En daar is dus (net als bij aanleg van een nieuwe weg/uitbreiding van weg met 'echte' rijstroken) vaak ook weer een procedure van bestemmingsplan/inpassingsplan/tracéwet voor nodig. En eventueel nog onteigening wanneer grond nodig is die iemand niet vrijwillig wil verkopen. Dus ja, waarom zou je als overheid dan zoveel moeite stoppen in een soort van halfbakken oplossing? Niet dus... Het is dan vaak alles (full scale weguitbreiding met extra rijstroken etc.) of alleen wat kleine maatregelen die zonder poespas zijn door te voeren.

Misschien niet het meest gewenste antwoord hier, snap ik ook wel. Maar wel reëel, zegt de oud-RWS-er die best veel stroken asfalt op Rijkswegen (veel A-wegen en enkele N-wegen) heeft mogelijk gemaakt, waaronder die N50...

[ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 10-07-2018 09:24:23 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:28:32 #63
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180370291
Goverman. _O_.
And so is the past
  dinsdag 10 juli 2018 @ 12:56:05 #64
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180373245
Dan minder dubbele lijnen. Vaak genoeg in mijn buurt dat er weer zo'n stink trekker met z'n 50 over de 80 weg heengaat. Of bejaarde met 60. Misschien een oplossing om die dingen gewoon te verbieden op de weg. De wielen van de trekker zijn toch al gebouwd om niet op de weg te hoeven rijden en bejaarden hoeven nergens te wezen op zo'n weg, die zijn vast weer verdwaald.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:00:44 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180373314
Of gewoon maar 80km/u tuffen achter een vrachtwagen en 1 minuut later thuis komen
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:28:40 #66
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_180373836
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:56 schreef DatDitKanJoh het volgende:
Dan minder dubbele lijnen. Vaak genoeg in mijn buurt dat er weer zo'n stink trekker met z'n 50 over de 80 weg heengaat. Of bejaarde met 60. Misschien een oplossing om die dingen gewoon te verbieden op de weg. De wielen van de trekker zijn toch al gebouwd om niet op de weg te hoeven rijden en bejaarden hoeven nergens te wezen op zo'n weg, die zijn vast weer verdwaald.
[sarcasme modus]Tjonge, ik snap nu dat ik het altijd verkeerd heb gezien. Deze post gaat mij echt van mening doen veranderen... Complimenten voor de onderbouwing! Nobelprijs! [/sarcasme modus]

Dubbele lijnen hebben een functie. En ook dat hele smalle stukje asfalt na de kantstreep (in jargon: redresseerruimte) heeft een functie. En dat is dat een weg 'vergevingsgezind' is ontworpen: rijd je OP de streep (dat hoor/voel je vaak wel) dan zit je niet gelijk in de gevarenzone: je hebt nog ruim een halve meter breedte als 'reserve' om te corrigeren. De streep zelf is 10 of 15 centimeter breed en de redresseerruimte is bij autosnelwegen vaak ruim een halve meter. Bij 1x2 is dat aan de rechterzijde van de rijstrook vaak ook zo (al wordt daar ook wel eens van afgeweken.

Zonder foutmarge (die dus wordt gecreëerd door dubbele strepen en redresseerruimte) kan een onbedoelde fout of zelfs een windvlaag keihard worden afgestraft. En daar kan iedereen ook slachtoffer van worden. In het geval van een kantstreep kost je dat mogelijk een buitenspiegel. In het geval van de middenstreep op een 1x2 weg levert het mogelijk een frontale aanrijding op...

Wegen hebben een functie: het mogelijk maken van vervoer van personen en transport van goederen. En ja, dat betekent dus OOK dat ouderen van dagen van die weg gebruik mogen maken. En OOK landbouwvoertuigen mogen op de weg rijden. Lijkt me niet onredelijk...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:40:25 #67
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180374053
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:28 schreef Goverman het volgende:

[..]

[sarcasme modus]Tjonge, ik snap nu dat ik het altijd verkeerd heb gezien. Deze post gaat mij echt van mening doen veranderen... Complimenten voor de onderbouwing! Nobelprijs! [/sarcasme modus]

Dubbele lijnen hebben een functie. En ook dat hele smalle stukje asfalt na de kantstreep (in jargon: redresseerruimte) heeft een functie. En dat is dat een weg 'vergevingsgezind' is ontworpen: rijd je OP de streep (dat hoor/voel je vaak wel) dan zit je niet gelijk in de gevarenzone: je hebt nog ruim een halve meter breedte als 'reserve' om te corrigeren. De streep zelf is 10 of 15 centimeter breed en de redresseerruimte is bij autosnelwegen vaak ruim een halve meter. Bij 1x2 is dat aan de rechterzijde van de rijstrook vaak ook zo (al wordt daar ook wel eens van afgeweken.

Zonder foutmarge (die dus wordt gecreëerd door dubbele strepen en redresseerruimte) kan een onbedoelde fout of zelfs een windvlaag keihard worden afgestraft. En daar kan iedereen ook slachtoffer van worden. In het geval van een kantstreep kost je dat mogelijk een buitenspiegel. In het geval van de middenstreep op een 1x2 weg levert het mogelijk een frontale aanrijding op...

Wegen hebben een functie: het mogelijk maken van vervoer van personen en transport van goederen. En ja, dat betekent dus OOK dat ouderen van dagen van die weg gebruik mogen maken. En OOK landbouwvoertuigen mogen op de weg rijden. Lijkt me niet onredelijk...
Ik probeerde iets te zeggen maar zo te zien ben ik dat halverwege kwijt geraakt. *Iets met weinig slaap de schuld te geven*
Ik irriteer mij aan heel traag verkeer op hele, lange, rechte overzichtelijke 80 wegen waar een inhaalverbod is dmv een ononderbroken lijn. Dat de dubbele lijn een extra functie heeft tegenover een extra marge om je voertuig te corrigeren wist ik dan weer niet. Zo leert men nog eens wat.
Die redresseerruimte had ik dan wel weer door.

En eerlijk gezegd, op dat soort privinciale wegen waar landbouwvoertuigen ook rijden in ieder geval zeker NIET tijdens de spits. Het is al druk genoeg op de overvolle wegen van Nederland. Laat het zeker niet extra ophouden door dat soort dingen.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:52:08 #68
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_180374277
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2018 22:56 schreef DieselTank het volgende:

[..]

In rusland kunnen ze soms met 5 naast elkaar over 2 baans wegen, dat snap ik ook niet helemaal.
Heb je ooit beelden van Russisch verkeer gezien? Die extra spelingsruimte hebben ze gewoon nodig om niet constant in elkaars auto te zitten.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_180387016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:40 schreef DatDitKanJoh het volgende:

En eerlijk gezegd, op dat soort privinciale wegen waar landbouwvoertuigen ook rijden in ieder geval zeker NIET tijdens de spits. Het is al druk genoeg op de overvolle wegen van Nederland. Laat het zeker niet extra ophouden door dat soort dingen.
Veel landbouwvoertuigen rijden al dik 50 terwijl 25 toegelaten max toegelaten is. En 40 km word gedoogd en binnenkort het maximum voor trekkers zonder kenteken.

Maar landbouwverkeer mag soms niet op N wegen en ik weet dat veel agrariers niet graag een stoet van 3 km achter hen willen hebben op een N-weg omdat ze zelf ook wel snappen dat het irritant is. Dan zijn er vaak alternatieve routes speciaal voor landbouwverkeer e.d. maar jammer genoeg zijn ze bezaaid met van die kut drempels.

Drempels zijn voor een auto irritant maar voor landbouwverkeer super irritant, ten eerste de klap die je krijgt omdat je recht boven de achteras zit. Ten tweede al je machines gaan kapot door die rot drempels, echt alles gaat kapot.. Dat is omdat veel machines niet bestemd zijn om over snelheidsdrempels gelanceerd te worden.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Redactie Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 22:21:15 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180387417
Het kan best zo zijn dat ze geen stoet auto's achter zich willen hebben, maar waarom maakt zeker 90% dan geen gebruik van de speciaal daarvoor aangelegde passeerhavens?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 22:26:59 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180387578
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:21 schreef dennistd het volgende:
Het kan best zo zijn dat ze geen stoet auto's achter zich willen hebben, maar waarom maakt zeker 90% dan geen gebruik van de speciaal daarvoor aangelegde passeerhavens?
Zie er nog maar eens weer tussen te komen... Ik gebruik die paseerstroken regelmatig, met de auto, zodat vrachtwagen of trekker door kunnen rijden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 22:45:55 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180388063
Jij doelt op een smalle weg ja. Ik heb het gewoon over een normale provinciale N-weg.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 juli 2018 @ 11:14:53 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180394522
Waar jij alweer afgewerkt bent, zijn die mensen nog steeds aan het werk. En waarschijnlijk al 2-3 uur langer dan de gemiddelde fileslaaf, dus een beetje inlevingsvermogen is wel op zijn plaats.

Ik kan me wel ergeren aan voornamelijk bejaarden, of anderen die bewust* 60 rijden waar je 80 mag. Dat is gewoon verkeer ophouden.

* Mensen die onbewust rijden moeten ze direct hun rijbewijs afpakken, levensgevaarlijk als ze niet weten waar ze niet mee bezig zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 11 juli 2018 @ 12:03:09 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180395458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:45 schreef dennistd het volgende:
Jij doelt op een smalle weg ja. Ik heb het gewoon over een normale provinciale N-weg.
jongeh, als jij met je langzaam verkeer apparaat op dat vakkie gaat staan om aardig te zijn, kun je daarna van de complete verkeersstroom van alles krijgen, behalve een plek op de weg. De hedendaagse automobilist vermoordt alles en iedereen in een straal van 100 meter om zich heen om een halve minuut eerder thuis te zijn. Die gaan écht niet zonder bijzonder overtuigend optreden van minimaal een ME-peloton of een Tankdivisie vrijwillig een trekker voor zich laten rijden, nog niet misschien :N Dan sta je daar tot na de spits op dat vak.

Waarom gaan linksrijders niet naar rechts op de snelweg? Same shit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Redactie Sport woensdag 11 juli 2018 @ 12:06:10 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180395511
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:14 schreef daNpy het volgende:
Waar jij alweer afgewerkt bent, zijn die mensen nog steeds aan het werk. En waarschijnlijk al 2-3 uur langer dan de gemiddelde fileslaaf, dus een beetje inlevingsvermogen is wel op zijn plaats.
Als buschauffeur ben ik nou niet bepaald fileslaaf dacht ik zo, mijn werktijden variëren ook tussen 5u en 1u.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

jongeh, als jij met je langzaam verkeer apparaat op dat vakkie gaat staan om aardig te zijn, kun je daarna van de complete verkeersstroom van alles krijgen, behalve een plek op de weg. De hedendaagse automobilist vermoordt alles en iedereen in een straal van 100 meter om zich heen om een halve minuut eerder thuis te zijn. Die gaan écht niet zonder bijzonder overtuigend optreden van minimaal een ME-peloton of een Tankdivisie vrijwillig een trekker voor zich laten rijden, nog niet misschien :N Dan sta je daar tot na de spits op dat vak.
Zo druk is het ook weer niet op die wegen... Het probleem zit hem vooral in dat als er eindelijk een plekje is waar je veilig voorbij kunt er net weer tegenliggers zijn (als er niet al 30 auto's achter de trekker zitten inmiddels)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')