Niet altijd of overal staat er vangrail tussenin.quote:
Ja, op de N50 bijv. zoals eerder gepost.quote:
Je zegt het alsof je er van overtuigd bent dat iedereen zich aan de maximumsnelheid houdt.quote:Op woensdag 4 juli 2018 21:07 schreef oranjevogel1 het volgende:
Beter verlagen ze de maximumsnelheid overal naar 10 km/h. Zodat er ook geen reden tot inhalen meer is.
Sarcasme niet herkennen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 21:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je zegt het alsof je er van overtuigd bent dat iedereen zich aan de maximumsnelheid houdt.
Dat... was sarcasme?quote:
Geen abstracte informatie tussen de regels door kunnen lezen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 21:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat... was sarcasme?
Niet weten wat sarcasme is.
In Zweden zijn ze fysiek gescheiden.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ken ereen paar, maar geen een die gescheiden is...
n307 Lelystad Kampen heeft dit.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:00 schreef RedFever007 het volgende:
wat mensen hier niet snappen is dat de 1 en de 2 weg fysiek van elkaar gescheiden zijn door een vangrail. Dus het per ongeluk op de verkeerde weghelft komen is niet mogelijk.
Bij de gemiddelde 2+1 weg in het buitenland is er dus echt geen sprake van een geleiderail in het midden, vaak niet eens een berm. De enige scheiding tussen de rijrichtingen is een beetje witte verf op het asfalt.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:00 schreef RedFever007 het volgende:
wat mensen hier niet snappen is dat de 1 en de 2 weg fysiek van elkaar gescheiden zijn door een vangrail. Dus het per ongeluk op de verkeerde weghelft komen is niet mogelijk.
Alsof die dubbele streep tegenwoordig nog wat betekent.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:39 schreef Jordy-B het volgende:
[ afbeelding ]
Zie je die dubbele doorgetrokken streep?
Transportbanden op de snelwegen. Bij op- en afritten start je je motor en gaat weer zelf rijden.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:08 schreef Juup© het volgende:
[..]
Beter oplossing. Al het (al dan niet) gemotoriseerde verkeer verbieden en iedereen met het OV.
Je ziet ze zeker niet alleen op hellingen. Bij hellingen heet het een klimstrook, speciaal voor vrachtwagens..quote:Op zondag 8 juli 2018 22:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bij de gemiddelde 2+1 weg in het buitenland is er dus echt geen sprake van een geleiderail in het midden, vaak niet eens een berm. De enige scheiding tussen de rijrichtingen is een beetje witte verf op het asfalt.
Maar los daarvan : je ziet die 2+1 wegen vrijwel alleen op hellingen en ze zijn dan ook slechts bedoeld om zwaar vrachtverkeer wat langzaam omhoog rijdt in te kunnen halen.
quote:Op maandag 9 juli 2018 08:20 schreef maily het volgende:
[..]
Transportbanden op de snelwegen. Bij op- en afritten start je je motor en gaat weer zelf rijden.
En Nederland heeft er ook een handje van om op steeds meer van die wegen de maximumsnelheid maar te verlagen naar 60km/h. Zo kom je nooit ergens.quote:Op maandag 9 juli 2018 00:46 schreef GeenHelpdesk het volgende:
TS heeft wel een punt. Het secundaire wegennet is zwaar ondermaats in Nederland. In Duitsland heb je tussen nietszeggende plaatsjes inderdaad best wel vaak een 2+1 weg. Hier in Nederland sukkelt alles maar achter elkaar aan, en inhalen is meestal onmogelijk.
N50 Zwolle-Emmeloord.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ken ereen paar, maar geen een die gescheiden is...
In Nederland heeft bijna elk gehucht dan ook weer een eigen afslag van de snelweg.quote:Op maandag 9 juli 2018 00:46 schreef GeenHelpdesk het volgende:
TS heeft wel een punt. Het secundaire wegennet is zwaar ondermaats in Nederland. In Duitsland heb je tussen nietszeggende plaatsjes inderdaad best wel vaak een 2+1 weg. Hier in Nederland sukkelt alles maar achter elkaar aan, en inhalen is meestal onmogelijk.
Beide kanten op zijn er 2 inhaalmogelijkheden volgens mij. Bij het stoplicht is het 4 baans.quote:Op maandag 9 juli 2018 10:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 9 juli 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
N50 Zwolle-Emmeloord.
[/qoute]
Het nare van die weg is dat er één zo'n inhaalplek is waar dan meteen ook een stoplicht staat, een maximumsnelheid van 70 km/u geld en er een flitspaal staat
In geval van beroerte helpt ook een 2+1 weg niet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:42 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
kan ook een klapband of een beroerte zijn geweest. Waarom bouwt de overheid geen 2+1 wegen om dit soort dingen te voorkomen??
Vadertje Staat heeft bloed aan haar handen!
Ik heb me wel eens laten vertellen, dat daar meer doden vallen dan op andere wegen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:33 schreef RedFever007 het volgende:
Na wederom een dodelijk ongeluk met 3 doden op een N weg de vraag: waarom hebben we hier geen 2+1 weg systeem?
[ afbeelding ]
Die streep is toch niet bij die aanrijding betrokken?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:39 schreef Jordy-B het volgende:
[ afbeelding ]
Zie je die dubbele doorgetrokken streep?
Waarom kunnen klootzakken niet gewoon een inhaalverbod respecteren en op hun eigen baan blijven rijden?
En wat te denken van mensen die amper 50 rijden op een 80 weg. Levengevaarlijk voor achteropkomend verkeer en zwaar uitlokkend om in te halen. Vooral op zondagen een veel voorkomend levensgevaarlijk fenomeen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ongelukken gebeuren overal.
Tegenwoordig hebben mensen vaak geen geduld in het verkeer. Ze moet snel snel door door rijden.. Elke obstakel kostte hun tijd. Daar krijg je juist ongevallen van.
of de duitse tweebaanswegen die breed genoeg zijn om met z'n drieën doorheen te gaan. Al heb je dan weer dat 't 10jaar duurt voordat mensen dat snappen hier in nl.quote:Op maandag 9 juli 2018 18:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon de Franse 3 strooks wegen waar je van beide richtingen mag inhalen op de middelste strook. Perfect gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |