abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180348623
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Net zo'n goed plan als Nederlanders die al jaren op de wachtlijst staan en die nu jaren op een plek moeten verblijven die niet hun 1e keuze is.
Starters met kinderen die tot hun 30e bij paps en mams moeten wonen, en verdienen die ook niet veel dan worden ze ook nog eens gekort op toeslagen/aow/etc (terwijl Ali en Fatima gewoon gratis op het AZC kunnen blijven) . De gescheiden vrouw die op zolder bij vrienden moet wonen omdat ze nu op plek 300 staat op de wachtlijst. Zijn allemaal 'leuke' situaties toch? Een goed plan volgens jou?
Het is ook wel erg gemakkelijk om migranten de schuld te geven van de woningnood, terwijl juist de overheden over bestemmingsplannen en bouwgrond gaan en daarmee al 40 jaar kunstmatig een schaarste creren.

Overigens zijn er ook krimpregio's in Nederland, daar zou je meer migranten kunnen huisvesten.
  maandag 9 juli 2018 @ 09:22:38 #177
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180348648
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is ook wel erg gemakkelijk om migranten de schuld te geven van de woningnood, terwijl juist de overheden over bestemmingsplannen en bouwgrond gaan en daarmee al 40 jaar kunstmatig een schaarste creren.

Overigens zijn er ook krimpregio's in Nederland, daar zou je meer migranten kunnen huisvesten.
Het gaat niet over schuld, maar gewoon achteraan sluiten in de rij. Niks mis mee toch? En ik reageerde op iemand die beweerde dat ze anders op straat kwamen te staan, ook al niet waar. Ze hebben gewoon een (gratis) dak boven hun hoofd.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_180348720
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:22 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het gaat niet over schuld, maar gewoon achteraan sluiten in de rij. Niks mis mee toch? En ik reageerde op iemand die beweerde dat ze anders op straat kwamen te staan, ook al niet waar. Ze hebben gewoon een (gratis) dak boven hun hoofd.
Als de wachttijden geen 5 of 10 jaar waren, hadden velen minder moeite met de voorrang, woningschaarste is wel degelijk een reden dat juist in de populaire woonplaatsen zo gevoelig ligt.

Als voorbeeld, ik woon in een Fries dorp waar ook wel migranten wonen. Maar je hebt hier eigenlijk altijd wel binnen een jaar een woning dus dan is het niet onfair als iemand die een paar jaar in een AZC heeft gezeten er ook 1 toegewezen krijgt.
  maandag 9 juli 2018 @ 09:33:07 #179
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180348773
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als de wachttijden geen 5 of 10 jaar waren, hadden velen minder moeite met de voorrang, woningschaarste is wel degelijk een reden dat juist in de populaire woonplaatsen zo gevoelig ligt.

Als voorbeeld, ik woon in een Fries dorp waar ook wel migranten wonen. Maar je hebt hier eigenlijk altijd wel binnen een jaar een woning dus dan is het niet onfair als iemand die een paar jaar in een AZC heeft gezeten er ook 1 toegewezen krijgt.
Het voortrekken van bepaalde groepen (terwijl dit niet nodig is) is wat gevoelig ligt.
  maandag 9 juli 2018 @ 09:33:10 #180
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_180348774
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Prima versterkingen voor het Franse nationale voetbalelftal!
Echte 'oorlogsvluchtelingen'.
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
pi_180348922
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:33 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het voortrekken van bepaalde groepen (terwijl dit niet nodig is) is wat gevoelig ligt.
Ja, en ik leg je net uit waarom dat een probleem is terwijl dat niet had gehoeven.
Selectief lezen / negeren is ook een kunst.
  maandag 9 juli 2018 @ 09:44:48 #182
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180348965
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, en ik leg je net uit waarom dat een probleem is terwijl dat niet had gehoeven.
Selectief lezen / negeren is ook een kunst.
Gewoon mensen niet voortrekken terwijl dat niet hoeft. Dan is er sowieso geen probleem. Dat jij dit wil negeren moet je zelf weten :W
pi_180349121
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:44 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Gewoon mensen niet voortrekken terwijl dat niet hoeft. Dan is er sowieso geen probleem. Dat jij dit wil negeren moet je zelf weten :W
:W

Als je je zo ingraaft heeft een discussie weinig zin.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaGNeT op 09-07-2018 10:49:06 ]
pi_180349186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:21 schreef Lyrebird het volgende:
Moet je als particulier eens proberen, de wet te overtreden.

Als overheid kom je er wel mee weg.

De dubbele standaard die hier door de overheid gehanteerd wordt, is misselijkmakend.
Dus dit.
Coffee is the best medicine.
Ajacied.
pi_180349365
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:53 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Waar kom je vandaan dan?
Oorspronkelijk uit Afghanistan. Sinds 2000 in Nederland. Hoezo?
Pm mij naaktfoto's.
  maandag 9 juli 2018 @ 10:47:27 #186
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180350178
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:W

Als je je zo ingraaft heeft een discussie weinig zin.
Dacht dat quotes aanpassen tegen de fokregels was?
  maandag 9 juli 2018 @ 10:48:07 #187
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180350190
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:10 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Oorspronkelijk uit Afghanistan. Sinds 2000 in Nederland. Hoezo?
Wanneer ga je terug?
pi_180350218
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:47 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dacht dat quotes aanpassen tegen de fokregels was?
Dat geloof ik niet maar het was wel kinderachtig van me, mijn excuses.
  maandag 9 juli 2018 @ 10:56:09 #189
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_180350379
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:48 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wanneer ga je terug?
:D :D
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_180350898
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:08 schreef BoneThugss het volgende:
In bijna alle Nederlandse gemeenten met een urgentieregeling voor huurwoningen krijgen statushouders nog steeds voorrang op een woning. Het gaat om vluchtelingen die een verblijfsvergunning hebben gekregen in ons land.

Dat heeft Minister Ollongren (Binnenlandse Zaken) in een brief aan de Tweede Kamer laten weten.

“Geconcludeerd kan worden dat de wetswijziging niet heeft geleid tot het op grote schaal schrappen van de vergunninghouders als urgentiecategorie”, schrijft de minister.

Wetswijziging:

In 2016 diende waarnemend Minister Blok een wetswijziging in die het voorrang van asielzoekers met een verblijfsvergunning zou moeten afschaffen.

Uit onderzoek in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken blijkt dat van de 176 gemeenten 174 voorrang geven aan statushouders.

Bron:

https://wnl.tv/2018/07/04/vluchtelingen-voorrang-huurwoning/
Je OP klopt niet.

Het is niet zo de voorrangsregeling is afgeschaft. Enkel de verplichting om statushouders voorrang te geven is afgeschaft en gemeenten mogen het nu naar eigen inzicht invullen.

Het is dus ook niet zo dat gemeenten de wet aan hun laars lappen. Ze geven alleen op de eigen manier invulling aan het beleid.

https://www.rijksoverheid(...)ers-bij-huurwoningen
pi_180350940
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:48 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wanneer ga je terug?
Niet. Gaat dat je wakker houden in de nacht? Dat je machteloos bent en niets aan kan doen?
Pm mij naaktfoto's.
pi_180350975
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 19:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat die al wel geworteld zijn in onze maatschappij en weten hoe het hier werkt.

En die hebben alles verloren door eigen schuld, niet door oorlogsgeweld.

Dat is toch wel een zeer liberale gedachtegang _O-. Ik denk dat het je nog zal verbazen voor de meeste daklozen.
  maandag 9 juli 2018 @ 11:27:47 #193
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180350992
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:24 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Niet. Gaat dat je wakker houden in de nacht?
quote:
Hoogste rechter: Afghanistan veilig genoeg, asielzoekers kunnen terug. Nederland hoeft geen asiel te verlenen aan mensen uit Afghanistan. Het land is veilig genoeg om naar terug te keren. Dat heeft de Raad van State bepaald.
Nee, een of andere foktroll gaat mij niet wakker houden hoor. Maar het geeft alleen maar aan dat mensen die hier komen helemaal nergens voor vluchten, dat ze hier gewoon komen voor de fijne uitkeringen en dat ze nooit teruggaan. Bedankt voor de bevestiging.
  maandag 9 juli 2018 @ 11:31:57 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180351057
Het probleem is niet zozeer het tijdelijk opvang verlenen aan (echte) oorlogsvluchtelingen.

Het probleem is dat vluchtelingen in Nederland bijna standaard gewoon immigranten worden. Ongeacht de status van het thuisland na x jaar en ongeacht de economische status van de vluchteling in kwestie binnen Nederland. En dan krijg je dus allemaal mensen die zichzelf niet kunnen onderhouden, maar die wel hier blijven.
pi_180351236
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:27 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

[..]

Nee, een of andere foktroll gaat mij niet wakker houden hoor. Maar het geeft alleen maar aan dat mensen die hier komen helemaal nergens voor vluchten, dat ze hier gewoon komen voor de fijne uitkeringen en dat ze nooit teruggaan. Bedankt voor de bevestiging.
Je bent wel selectief in je quotes. Diezelfde Raad van State geeft namelijk aan dat de situatie nog altijd zorgelijk is in Afghanistan en dat het tevens ook voor hen lastig is om te bepalen of een land wel/niet veilig genoeg is. Is ook niet voor niets dat mensenrechtenorganisaties en andere partijen hier tegen ageren.

Overigens gaat deze uitspraak ook over nu en niet over de situatie in 2000 (de Taliban-oorlog). Als Afghanen destijds in 2000 een verblijfsvergunning hebben gekregen is er dus geen enkele reden om te stellen dat deze mensen nu, na 18 jaar, ineens terug moeten.
  maandag 9 juli 2018 @ 11:47:06 #196
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180351295
quote:

Jij distilleert nogal wat uit die minieme post.
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 9 juli 2018 @ 11:50:17 #197
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180351365
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:42 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je bent wel selectief in je quotes. Diezelfde Raad van State geeft namelijk aan dat de situatie nog altijd zorgelijk is in Afghanistan en dat het tevens ook voor hen lastig is om te bepalen of een land wel/niet veilig genoeg is. Is ook niet voor niets dat mensenrechtenorganisaties en andere partijen hier tegen ageren.

Overigens gaat deze uitspraak ook over nu en niet over de situatie in 2000 (de Taliban-oorlog). Als Afghanen destijds in 2000 een verblijfsvergunning hebben gekregen is er dus geen enkele reden om te stellen dat deze mensen nu, na 18 jaar, ineens terug moeten.
quote:
Veiligheidssituatie in Afghanistan is zorgelijk ... …maar niet zodanig dat die uitzonderlijk is
Aldus de Raad van State. Misschien zelf niet zo selectief quoten?
Ja tis wat 'mensenrechtenorganisaties' die het niet eens zijn met de hoogste rechter in Nederland.... :')
pi_180351636
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:50 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

[..]

Aldus de Raad van State. Misschien zelf niet zo selectief quoten?
Ja tis wat 'mensenrechtenorganisaties' die het niet eens zijn met de hoogste rechter in Nederland.... :')
Ik quote niet selectief, dat doe jij en ik vul het aan. Fijn dat je mij weer aanvult, al heb ik nergens gesteld dat de Raad van State dit niet heeft gezegd...

Je weet dat de Raad van State haar oordeel onder meer baseert op onderzoek van o.a. mensenrechtenorganisaties?
  maandag 9 juli 2018 @ 12:01:24 #199
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180351681
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:59 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik quote niet selectief, dat doe jij en ik vul het aan. Fijn dat je mij weer aanvult, al heb ik nergens gesteld dat de Raad van State dit niet heeft gezegd...

Je weet dat de Raad van State haar oordeel onder meer baseert op onderzoek van o.a. mensenrechtenorganisaties?
Fijn dus dat we het eens zijn!

quote:
Het land is veilig genoeg om naar terug te keren.
pi_180351742
quote:

[..]

[..]

Ik zie niet hoe mijn post je vooroordelen heeft bevestigd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starmanelon op 09-07-2018 12:36:09 ]
Pm mij naaktfoto's.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')