abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180286888
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 07:36 schreef Stadsgozer35 het volgende:

[..]

Nou, nagedacht niet echt. Ik zou me afvragen of dat echt zou werken, als ik het zo moet uittekenen dan zou ik gokken dat het gelijk blijft aan hoe het is, met die verstande dat mijn beste maatje ook gevoelens verwacht voor hem. Das logisch, maar hij kan bijvoorbeeld ( blijkt uit zijn eerdere relaties) redelijk jaloers zijn. Ik zal er eens serieus over denken, thanx!

Ik zou het in de meeste gevallen niet aanraden, maar als ik lees hoe het nu gaat tussen jullie 3, denk ik dat het mogelijk wel kans van slagen heeft bij jullie.

Als ik eerlijk ben heb ik het idee dat je weldegelijk ook gevoelens voor hem hebt. Die gevoelens staan los van de gevoelens die je voor je vriend hebt. Je zou wat je met je vriend hebt niet opgeven voor hem, je gevoelens zijn niet sterker voor hem. Maar ik heb het idee dat ze eigenlijk wel even sterk zijn. Maar, zoals ik al zijn, los staan van elkaar. Je geeft aan dat je bang bent dat hij jaloers wordt, omdat hij dat in eerdere relaties was. Maar deze situatie is natuurlijk wel heel anders, hij kent jou en jouw huidige vriend. Jullie spreken veel met zijn drieŽn af en zijn vertrouwd met elkaar.
Victory or defeat it's up to me to decide.
pi_180309010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 07:36 schreef Stadsgozer35 het volgende:
maar ben je ook bereid om een keer een meter in mijn schoenen te lopen?
Ik zou nooit in jouw schoenen lopen :{ Een partner hebben is dat je de partner wil om het totaalplaatje, niet om alles op te vullen met anderen. Mensen met open relaties zijn gewoon grappig zeker als ze stellen dat ze van de ene persoon houden

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 07-07-2018 16:48:27 ]
pi_180311145
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 16:04 schreef momentius het volgende:

[..]

Ik zou nooit in jouw schoenen lopen :{ Een partner hebben is dat je de partner wil om het totaalplaatje, niet om alles op te vullen met anderen. Mensen met open relaties zijn gewoon grappig zeker als ze stellen dat ze van de ene persoon houden
Dat jouw beeld van een relatie monogamie is, betekent niet dat dat voor iedereen geldt.
pi_180312083
quote:

[..]

Wat grappig dat jij dat van de buitenkant kan beoordelen.
pi_180313350
-never mind, laat ook maar, fijne zaterdagavond allemaal

[ Bericht 50% gewijzigd door momentius op 07-07-2018 19:02:56 ]
pi_180314416
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:43 schreef momentius het volgende:

[..]

Mensen mogen van mij best polygaam zijn hoor, maar ja zoals TS zelf ook al aangeeft heb je dan toch gewoon een gebrek aan iets vaak, je kan een bepaald iets niet bij je partner krijgen. Is dus eigenlijk gewoon een soort 'noodzaak' omdat je partner niet zo goed is als sommige andere partners. Nou ja vind dat allemaal wel best maar om dan slecht te praten over de homowereld terwijl jezelf het ook alleen maar om de seks gaat is gewoon raar.
Ts heeft inderdaad een open relatie omdat hij een behoefte heeft die zijn partner niet kan vervullen. Zij hebben hier samen een oplossing voor gevonden, waar ze allebei helemaal achter staan. Zijn partner is niet minder goed dan andere partners, hij is niet perfect maar dat is niemand.

quote:
Heb er gewoon wat tegen dat er zo mooi wordt gepraat vanuit de mensen zelf die open relaties hebben terwijl in de praktijk je ook wel kan beseffen dat de relatie gewoon juist minder goed is. En vooral niet zeggen dat ze minder van elkaar houden want ze houden net zoveel van elkaar als stelletjes die gewoon wel seks met elkaar hebben natuurlijk
De meeste mensen met een open relatie hebben gewoon seks met elkaar en komen daarin niks te kort. Dat zij ook genieten van seks met anderen en dat ze elkaar daarin vrij laten, doet daar niks aan af.
pi_180327650
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 18:37 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zou het in de meeste gevallen niet aanraden, maar als ik lees hoe het nu gaat tussen jullie 3, denk ik dat het mogelijk wel kans van slagen heeft bij jullie.

Als ik eerlijk ben heb ik het idee dat je weldegelijk ook gevoelens voor hem hebt. Die gevoelens staan los van de gevoelens die je voor je vriend hebt. Je zou wat je met je vriend hebt niet opgeven voor hem, je gevoelens zijn niet sterker voor hem. Maar ik heb het idee dat ze eigenlijk wel even sterk zijn. Maar, zoals ik al zijn, los staan van elkaar. Je geeft aan dat je bang bent dat hij jaloers wordt, omdat hij dat in eerdere relaties was. Maar deze situatie is natuurlijk wel heel anders, hij kent jou en jouw huidige vriend. Jullie spreken veel met zijn drieŽn af en zijn vertrouwd met elkaar.
Natuurlijk zijn er gevoelens voor mijn FWB! Hij is mijn beste maatje, hij is familie om het zo te zeggen. Ik spring 's nachts mijn bed uit als er stront aan de knikker is. Dat doe ik ook voor mijn partner, en enkele vrienden en familie. Maar ik heb het nooit gezien als gevoelens in de vorm van liefdesgevoelens.
Punt heb je wel over jaloers zijn. kan ik begijrpen!

quote:

[..]

Grappig! je oordeelt keihard en kennelijk begrijp je de situatie niet. Als je terugleest ( nou hoeft niet, ik vertel t nog een keer) zie je dat mijn vriend en ik heel veel verschillende wegen gehad hebben, Huisarts, uruloog, psych. Om nog maar niet te spreken over alle medicijnen. Ofwel, er is een reden dat wij hiervoor kiezen. Ik wil jou wel eens horen als je een aantal jaar droog staat op 3 of 4 x per jaar.
Seks staat los van liefde. En ik houd zeker van mijn vriend, maar goed :)
En dan "alles opvullen met anderen" ik wil seks op met 1 iemand!

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 19:20 schreef madam-april het volgende:
Ts heeft inderdaad een open relatie omdat hij een behoefte heeft die zijn partner niet kan vervullen. Zij hebben hier samen een oplossing voor gevonden, waar ze allebei helemaal achter staan. Zijn partner is niet minder goed dan andere partners, hij is niet perfect maar dat is niemand.
Inderdaad, dit. Het letterlijk niet kan vervullen! Het is niet willen van hem, niet kunnen!
Inderdaad, ook ik ben niet perfect!

Ook wij hebben wel seks met elkaar ( heel weinig) maar het was goed zoals het was. Daar moet nu verandering in komen.

Over het algemeen en ik wil niemand aanvallen het is jammer dat mensen in "bijzondere" situaties altijd een oordeel hebben. Ik veroordeel daar niemand op, echter is het niet zo dat het van mijn kant dan maar mega makkelijk is. Mensen hebben het beeld dat je gewoon van het ene bedje het andere bedje inhopt, je ding doet en klaar...

Het verdriet dat er is dat wordt niet gezien. Dat je het niet op een "normale" "geaccepteerde" wijze met je eigen partner kan doen. Hij kan er inderdaad niks aan doen, er staat tegenover dat ik zelf er ook niks aan kan doen dat ik een normaal libido heb, en na jaren van modderen ( arts hier, ziekenhuis hier, psych daar, pillen van dit, dan pillen van dat!) gezegd heb dat ik niet als een non wil leven.

Natuurlijk doet het mij ook verdriet en dan heb ik het over mijn partner en mij - en niet mijn FWB-

Dat doet niks af aan het ouden van.
pi_180328903
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:01 schreef Stadsgozer35 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er gevoelens voor mijn FWB! Hij is mijn beste maatje, hij is familie om het zo te zeggen. Ik spring 's nachts mijn bed uit als er stront aan de knikker is. Dat doe ik ook voor mijn partner, en enkele vrienden en familie. Maar ik heb het nooit gezien als gevoelens in de vorm van liefdesgevoelens.
...
Bij de meeste mensen voelt een langdurige relatie ook ongeveer zo als familie. Je bent dan ook een gezin, onderdeel van een familie. Het verschil met je partner en anderen (die zijn ŗls familie) is meestal het (met je partner) delen van intieme dingen, seks, persoonlijke onzekerheden, dilemma's, ambities, ethische vraagstukken.

Gezien je verhaal lijkt het er dus sterk op dat je FWB al langere tijd meer behandelt wordt als een partner, geen wonder dat hij zich dan ook zo gaat voelen.

Als het goed voelde voor jou en je partner, geen sprake is geweest van jaloezie, hoef je denk ik geen einde te maken aan de omgangsvormen.
Waar ik op zou richten is je afvragen over waar je nog afwijzend, voorzichtig of angstig over was om hem niet 'op te nemen in de familie', en uitzoeken of dat reŽel is, of voortkomt uit door de maatschappij opgelegde normen.
And the druids turn to stone...
pi_180329158
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:19 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Bij de meeste mensen voelt een langdurige relatie ook ongeveer zo als familie. Je bent dan ook een gezin, onderdeel van een familie. Het verschil met je partner en anderen (die zijn ŗls familie) is meestal het (met je partner) delen van intieme dingen, seks, persoonlijke onzekerheden, dilemma's, ambities, ethische vraagstukken.

Gezien je verhaal lijkt het er dus sterk op dat je FWB al langere tijd meer behandelt wordt als een partner, geen wonder dat hij zich dan ook zo gaat voelen.

Als het goed voelde voor jou en je partner, geen sprake is geweest van jaloezie, hoef je denk ik geen einde te maken aan de omgangsvormen.
Waar ik op zou richten is je afvragen over waar je nog afwijzend, voorzichtig of angstig over was om hem niet 'op te nemen in de familie', en uitzoeken of dat reŽel is, of voortkomt uit door de maatschappij opgelegde normen.
Ja, eens. Ook wij delen intieme dingen. Dat was al voor ik een relatie kreeg overigens. Zeker op het gebied van persoonlijke onzekerheden en etische vraagstukken! Je partner kan daar wel eens een oordeel over hebben, mn beste maatje niet. Die pakt het aan vanuit een andere hoek.

Nou, zeker dat dat te maken heeft met maatschappelijk opgelegde normen ook! Getuige enkele reacties hier in dit topic :) (not offended!)
Niet negatief bedoeld; maar vaak merk je toch dat de maatschappij steeds meer afwijzend staat tegenover homoseksualiteit. Zeker in een multicultirele samenleving. Zo zal ik/ wij nooit hand in hand lopen. Niet omdat we bang zijn als t nodig is verdedig ik mezelf en sla ik er ook op los, maar gewoon omdat je de ellende niet wil. Waarom moet je nagekeken of nageroepen worden? Dus in dat opzicht is het een lastig punt, maar zoals ik ook al over de post van Madam-April zei; zeker t denken waard.
pi_180341032
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:01 schreef Stadsgozer35 het volgende:

[..]

Nee dat kan ik me voorstellen, het is je beste maatje en uiteindelijk is dat, wegens omstandigheden, FWB geworden. Maar soms groeien die dingen, ongemerkt eigenlijk uit tot meer.

Ik moest even aan dit topic denken: R&P / Vriendschap wordt gay relatie? (in post 81 plaatst hij een update van hoe het is afgelopen)

Wat Panthera1984 eigenlijk ook zegt, in principe is die verhouding tussen jullie drie er al.

Maar goed, genoeg stof om over na te denken, denk ik zo ;)

Succes in ieder geval met de situatie, hopelijk komen jullie er op een fijne liefdevolle manier uit :*

quote:
[..]

Grappig! je oordeelt keihard en kennelijk begrijp je de situatie niet. Als je terugleest ( nou hoeft niet, ik vertel t nog een keer) zie je dat mijn vriend en ik heel veel verschillende wegen gehad hebben, Huisarts, uruloog, psych. Om nog maar niet te spreken over alle medicijnen. Ofwel, er is een reden dat wij hiervoor kiezen. Ik wil jou wel eens horen als je een aantal jaar droog staat op 3 of 4 x per jaar.
Seks staat los van liefde. En ik houd zeker van mijn vriend, maar goed :)
En dan "alles opvullen met anderen" ik wil seks op met 1 iemand!

[..]

Inderdaad, dit. Het letterlijk niet kan vervullen! Het is niet willen van hem, niet kunnen!
Inderdaad, ook ik ben niet perfect!

Ook wij hebben wel seks met elkaar ( heel weinig) maar het was goed zoals het was. Daar moet nu verandering in komen.

Over het algemeen en ik wil niemand aanvallen het is jammer dat mensen in "bijzondere" situaties altijd een oordeel hebben. Ik veroordeel daar niemand op, echter is het niet zo dat het van mijn kant dan maar mega makkelijk is. Mensen hebben het beeld dat je gewoon van het ene bedje het andere bedje inhopt, je ding doet en klaar...

Het verdriet dat er is dat wordt niet gezien. Dat je het niet op een "normale" "geaccepteerde" wijze met je eigen partner kan doen. Hij kan er inderdaad niks aan doen, er staat tegenover dat ik zelf er ook niks aan kan doen dat ik een normaal libido heb, en na jaren van modderen ( arts hier, ziekenhuis hier, psych daar, pillen van dit, dan pillen van dat!) gezegd heb dat ik niet als een non wil leven.

Natuurlijk doet het mij ook verdriet en dan heb ik het over mijn partner en mij - en niet mijn FWB-

Dat doet niks af aan het ouden van.
Je hoeft je echt niet te verdedigen! Bekrompen mensen kun je het beste maar gewoon negeren. :*
pi_180341393
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:20 schreef madam-april het volgende:

Je hoeft je echt niet te verdedigen! Bekrompen mensen kun je het beste maar gewoon negeren. :*
QFT

[ Bericht 23% gewijzigd door momentius op 08-07-2018 21:43:27 ]
pi_180350892
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:20 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee dat kan ik me voorstellen, het is je beste maatje en uiteindelijk is dat, wegens omstandigheden, FWB geworden. Maar soms groeien die dingen, ongemerkt eigenlijk uit tot meer.

Ik moest even aan dit topic denken: R&P / Vriendschap wordt gay relatie? (in post 81 plaatst hij een update van hoe het is afgelopen)

Wat Panthera1984 eigenlijk ook zegt, in principe is die verhouding tussen jullie drie er al.

Maar goed, genoeg stof om over na te denken, denk ik zo ;)

Succes in ieder geval met de situatie, hopelijk komen jullie er op een fijne liefdevolle manier uit :*

[..]

Thnx!
Verdedigen, t blijft n lastig iets. T gaat niet om goedkeuring maar begrip meer denk ik!
pi_180360816
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:21 schreef Stadsgozer35 het volgende:

[..]

Thnx!
Verdedigen, t blijft n lastig iets. T gaat niet om goedkeuring maar begrip meer denk ik!
Snap ik. :*
pi_180361393
Ik vind het prachtig dat je dit op deze manier met je vriend hebt kunnen doen, dat hij je er de ruimte voor geeft en ook nu zoals ik het lees begripvol is. Dat je voor je FWB ook iets voelt, al zou je nooit weg willen bij je vriend, vind ik ook logisch: als je elkaar langer ziet er meer band hebt dan puur seks is dat logisch en dat hoeft elkaar niet te bijten. Lastig dat je FWB nu gevoelens heeft. Dat hoeft de vriendschap niet stuk te maken, zeker niet als jullie open zijn over jullie gevoelens naar elkaar. Enige tip die ik kan geven: FWB gaat niet meer werken als 1 vd 2 meer wil. Wees duidelijk naar hem, dat je geen relatie wil. Laat seks met hem varen. En als hij daar toch weer openingen voor geeft: bescherm m tegen zichzelf. Bespreek wat hij nodig heeft, geef even ruimte waarin je elkaar even minder ziet en spreekt zodat hij voldoende afstand kan hebben om zijn emoties een plek te geven en te accepteren dat het niks wordt. Dan kan je daarna waarschijnlijk best weer een prima vriendschap hebben. Maar hij moet wel eerst even voldoende afstand hebben om zijn gevoelens voor jou te laten slijten. En zoek daarna een andere leuke FWB ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')