abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180234742
Doordat ik het leuk vind om eens in de zoveel tijd een cocktail te maken (en om die reden een bar in mijn studentenkamer heb), raakte ik ook geïnteresseerd in het maken van speciale koffies (of gebruiken van espresso in cocktails). Daarom ben ik al een tijdje op zoek naar een mooie combo grinder+espressomachine. Maar door m'n studie werd het kopen en goed zoeken ernaar tijdelijk stopgelegd.

Toen kwam deze aanbieding bij de aldi en begon ik te twijfelen. Enkel realiseer ik me ook dat er ten eerste geen reviews van zijn en dat er geen grinder bij zit. Voordat ik naar die van aldi keek, zat ik te kijken naar de Solis Primaroma (want consumentenbond), maar het scheen dat deze toch niet zo heel goed van bouwkwaliteit was (reviews op coolbue). Daarna ging ik kijken voor een wat luxer model en toen kwam ik via redelijk wat youtube videos op de Breville BES870XL Barista Express (Europees model: Solis Grind & Infuse Pro 115 Zilver). Deze heeft het voordeel dat hij zowel een grinder heeft als espressomachine en de kwaliteit schijnt zeer goed te zijn. Enkel, hij is rete duur. Maar oudere modellen zijn nog wel op marktplaats te vinden voor plusminus 400 euro (wat te doen is).

Dus, nu de vraag, wat is mijn beste optie? Gaan voor een koopje (aldi), gaan voor garantie (solis nieuw) of gaan voor een tweedehandsje? Maximale budget (op het moment) is 400 euro, maar als het goedkoper kan, graag :9
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 13:44:26 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180235062
Waarom geen senseo met espresso pads?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180235138
Ken je iemand die bij de Aldi werkt? anders kun je die machine op voorhand eigenlijk al vergeten.
Ik zie net dat die actie al vanaf maandag in is gegaan. Dan ben je hoogstwaarschijnlijk al 7 dagen te laat.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 juli 2018 @ 13:48:11 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180235143
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:44 schreef Plompzakker het volgende:
Waarom geen senseo met espresso pads?
Omdat hij koffie wil en geen bocht?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_180235353
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:44 schreef Plompzakker het volgende:
Waarom geen senseo met espresso pads?
No please... Ben m'n senseo hier best zat... Hij is enkel leuk als je met weinig moeite een bak koffie wil van redelijke kwaliteit

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:48 schreef MilkTea het volgende:
Ken je iemand die bij de Aldi werkt? anders kun je die machine op voorhand eigenlijk al vergeten.
Ik zie net dat die actie al vanaf maandag in is gegaan. Dan ben je hoogstwaarschijnlijk al 7 dagen te laat.
* Dinsdag maar kan natuurlijk altijd nog kijken (weet wel dat het idd hard kan gaan...)
pi_180235402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:57 schreef jvw199 het volgende:

[..]

No please... Ben m'n senseo hier best zat... Hij is enkel leuk als je met weinig moeite een bak koffie wil van redelijke kwaliteit

[..]

* Dinsdag maar kan natuurlijk altijd nog kijken (weet wel dat het idd hard kan gaan...)
Hard kan gaan? Meestal krijgen ze per Aldi filiaal 2 a 3 van dat soort producten en die worden altijd gekocht door personeel of kennissen/familie daarvan (want dan houden ze ze achter)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180238794
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:57 schreef jvw199 het volgende:

[..]

Hij is enkel leuk als je met weinig moeite een bak koffie wil van redelijke kwaliteit

[..]

Met weinig moeite een goede bak? Kijk dan eens naar zo iets:
https://www.google.nl/sea(...)ygC&biw=1707&bih=813
pi_180239187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:23 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Met weinig moeite een goede bak? Kijk dan eens naar zo iets:
https://www.google.nl/sea(...)ygC&biw=1707&bih=813
Haha, ik wil er juist wat meer moeite in stoppen XP. Heb ook gelezen dat als je eenmaal handig wordt met een pistonmachine dat je koffie ook vele malen beter smaakt dan uit een volautomaat.
pi_180240247
Is een Makita machine niks voor jou? Zit alles in wat je wil en er komt ook nog eens goede koffie uit!
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_180240358
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:23 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Met weinig moeite een goede bak? Kijk dan eens naar zo iets:
https://www.google.nl/sea(...)ygC&biw=1707&bih=813
Voor 400 euro heb je dan een matige machine, steek je dat geld in een losse espressomachine heb je wel iets tops.
pi_180243108
Tweedehands Quiockmill een optie? 250 tot 300 voor de Quickmill en 150 tot 200 voor een maler en je kunt jarenlang prima espresso zetten.
pi_180246784
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Omdat hij koffie wil en geen bocht?
dit dus. Senseo is warm water met caféine, geen koffie.
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:19:05 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180251917
Drink je weinig koffie -> Nespresso is ideaal, goede koffie en goedkope apparaten
Veel koffie -> Wordt Nespresso duur en loont het zich naar bonen en een goede maler te kijken icm een espressomachine.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:49:51 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180252377
Wij hebben een Saeco volautomaat. Nog elke dag genieten en nooit één seconde spijt gehad van die aankoop O+. Of nee, ik lieg, ik heb spijt als ik bij een ander koffie drink, want het komt qua smaak bijna nooit in de buurt ;).
KuikenGuppy
pi_180252499
Hier ook Saeco volautomaat. Zeer tevreden mee.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:00:26 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180252535
Bij volautomaten is het erg belangrijk dat ze goed schoon te maken zijn, gegrijp dat bij sommige merken dit erg lastig is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180256161
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:50 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Is een Makita machine niks voor jou? Zit alles in wat je wil en er komt ook nog eens goede koffie uit!
Het ziet er leuk uit voor op de werkplaats maar ik heb een barretje dus dat past niet echt (en voor zover ik zie geen optie voor espresso)
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:17 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Tweedehands Quiockmill een optie? 250 tot 300 voor de Quickmill en 150 tot 200 voor een maler en je kunt jarenlang prima espresso zetten.
Hmm, heb ernaar gekeken maar heb nu een combo gevonden (Solis barista pro 114) die voor 400 euro aangeboden wordt op marktplaats en heb een bod gedaan van 350 euro dus ben benieuwd maar wel heel erg bedankt voor de tip!
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Drink je weinig koffie -> Nespresso is ideaal, goede koffie en goedkope apparaten
Veel koffie -> Wordt Nespresso duur en loont het zich naar bonen en een goede maler te kijken icm een espressomachine.
Doordeweeks drink ik er meestal één a twee per dag, maar in tentamenweken (die ik eens per 5 weken heb) kan dit snel oplopen naar 5 per dag. Daarnaast lijkt het me ook leuk om er een hobby van te maken, dus ik denk dat dan 400 euro echt wel de max moet blijven (zeker als ik de eerder genoemde machine binnensleep voor 350).
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij volautomaten is het erg belangrijk dat ze goed schoon te maken zijn, gegrijp dat bij sommige merken dit erg lastig is
Hoe zit dit eigenlijk met halfautomaten?
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:13:44 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180260270
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:08 schreef jvw199 het volgende:

[..]


[..]

Hoe zit dit eigenlijk met halfautomaten?
Een halfautomaat is goed schoon te houden met de juiste schoonmaakmiddelen.

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')