abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180259797
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

het zal best snel zijn, ik zou hem dan vooral een half uurtje gebruiken en dan over op cv.
Ik heb geen C.V. meer, heb gas laten afsluiten. Buiten nog dat het veel voordeliger is vind ik het prettiger. Komt deels ook doordat het systeem dat ik heb ook kan bevochtigen en je dus niet die gortdroge lucht krijgt die je in de winter anders wel snel hebt.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_180280858
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:29 schreef junkiexp het volgende:
Houdt er ook rekening mee dat je het in bedrijf stellen niet zelf kan doen.
Als alles is aangesloten dan moet er worden gevacumeerd en daarna wordt de airco afgevuld met een bepaald gewicht koelmiddel.
Kosten hiervoor 150-250 euro.

Aansluiten kan opzicht zelf wel, al weet ik niet of de koppelingen gefelst of gesoldeerd worden of dat er tegenwoordig al snelkoppelingen zijn waarbij je eerder genoemde handelingen niet hoeft uit te voeren.
Als dat niet het geval is dan zou ik de leidingen zelf aanleggen en het aansluiten ook uitbesteden.

Houdt ook rekening met de condensafvoer van je binnenunits.
Dat is niet altijd waar. Ik heb ook zelf een split airco gemonteerd waarvan de leidingen voorzien waren van een snelkoppeling. Dat was gewoon plug en play en niets om bang voor te zijn. De leiding heeft dan natuurlijk wel een vaste lengte.
pi_180284495
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:34 schreef BBach het volgende:
Dat is niet altijd waar. Ik heb ook zelf een split airco gemonteerd waarvan de leidingen voorzien waren van een snelkoppeling. Dat was gewoon plug en play en niets om bang voor te zijn. De leiding heeft dan natuurlijk wel een vaste lengte.
Bedankt voor de uitleg!
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:43:59 #29
99686 junkiexp
Rotterdam!
pi_180285563
registreer om deze reclame te verbergen
quote:

[..]

Klopt, heb je helemaal gelijk in, alleen TS zegt 18 meter leiding nodig te hebben, dan is het zeker niet van toepassing.
Vandaar dat ik die optie niet benoemd hebt.
Je moet gewoon kijken hoe de baas het doet h
pi_180315351
quote:

[..]

Hou er dan wel rekening mee dat dit systeem beduident minder goed werkt dan een systeem wat voor inbedrijfstelling fatsoenlijk gevacumeerd is.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')