abonnement Unibet Coolblue
pi_180297185
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 00:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ben je dan niet een beetje oud voor dit soort emo proza?
:')

Serieus? Alsof nihilisme leeftijdsgebonden is.
pi_180297289
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 00:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je vraagt dit iedere keer, dan krijg je een lijstje en dan pik je daar 1 ding uit waar je met een sneu beroep op emotie tegenin gaat. Waarom doe je nog steeds alsof je iets anders wil ontdekken om problemen op de lossen naast overheidsracisme?
Meer kwaliteit in het onderwijs. Ja, dat lijkt me vrij evident maar heeft an sich niet direct iets te maken met dit fenomeen.

Dat zwarte mensen meer hun best moeten doen is een onzinnige oneliner. Alsof zwarte mensen niet hun best doen. :')

quote:
Dit is ronduit kwaadaardig. Het individu doet er niet meer toe. Mensen worden door jou ingedeeld in groepen waar ze misschien helemaal niks mee hebben. Mensen worden op basis van die groepen geduwd in richtingen waar ze mogelijk helemaal geen zin in hebben. Misschien is het wel zo dat zwarte mensen en vrouwen wiskunde wat minder interessant en belangrijk vinden, maar toch zouden ze in jouw wereld beloond worden om een plek af te pakken van iemand die wel wil en kan. Leuk voor degene die zijn droom niet waar kan maken. Leuk voor degene die eigenlijk wat doet waar hij geen zin in heeft.

Waarom zouden we eigenlijk een gelijkwaardige vertegenwoordiging moeten en willen hebben?
Het individu doet er wel toe, alleen is het niet zo dat een blank individu er meer toe doet dan een zwart iemand. Leg me dan eens uit waarom een universiteit wel de voorkeur zou mogen geven aan een blank iemand en niet aan een donker iemand?

Gaat dit echt boven je pet of doe je je bewust wat dommig voor? Of wil je nu echt zeggen dat zwarte mensen in mindere mate op een universiteit zouden willen studeren?
pi_180297523
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 00:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Meer kwaliteit in het onderwijs. Ja, dat lijkt me vrij evident maar heeft an sich niet direct iets te maken met dit fenomeen.

Dat zwarte mensen meer hun best moeten doen is een onzinnige oneliner. Alsof zwarte mensen niet hun best doen. :')
Punt bewezen. _O- Of zeg je soms dat zwarte mensen genetisch dommer zijn, want hun cijfers zijn wel lager. Wacht nog op je bron van het tegendeel.
quote:
[..]

Het individu doet er wel toe, alleen is het niet zo dat een blank individu er meer toe doet dan een zwart iemand. Leg me dan eens uit waarom een universiteit wel de voorkeur zou mogen geven aan een blank iemand en niet aan een donker iemand?
Om precies dezelfde redenen die jij hier in het topic opgeeft. Alleen met een andere visie op wat een goede rassensamenstelling is. Dat is een van de redenen dat ik jouw standpunten op discriminatie zo bizar vind.
quote:
Gaat dit echt boven je pet of doe je je bewust wat dommig voor?
Ja leg het eens uit. In ons landje van vrije keuze zie je dat meer vrouwen arts en leraar worden. Waarom zouden die mensen van jou soldaat of bouwvakker moeten worden?
pi_180297670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 00:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Punt bewezen. _O- Of zeg je soms dat zwarte mensen genetisch dommer zijn, want hun cijfers zijn wel lager. Wacht nog op je bron van het tegendeel.
Wát?

quote:
Om precies dezelfde redenen die jij hier in het topic opgeeft. Alleen met een andere visie op wat een goede rassensamenstelling is. Dat is een van de redenen dat ik jouw standpunten op discriminatie zo bizar vind.
Een goede 'rassensamenstelling' is geen evenredige vertegenwoordiging?

quote:
Ja leg het eens uit. In ons landje van vrije keuze zie je dat meer vrouwen arts en leraar worden. Waarom zouden die mensen van jou soldaat of bouwvakker moeten worden?
Hiermee geef je vooral blijk dat het je boven de pet gaat.
pi_180298645
Even een vraagje....
Komt die procentuele ondervertegenwoordiging van minderheden in Amerika niet gewoon door de financiële inrichting van het scholingssysteem? Een gemiddelde university kost al 20.000 per jaar.

Hoe willen de groepen die onder de minderheden vallen en vaak oververtegenwoordigd in de armoede statistieken dat bekostigen.....

Volgens mij wordt er vanuit een verkeerde hoek naar het probleem gekeken en is het eerder kwestie van inkomen dat voor die verdeling op de universiteiten.

Hoe zien de statistieken eruit als je kijkt op basis van inkomens in combinatie met achtergrond die rondlopen op de universiteiten.

Als maar bijvoorbeeld 10% van de black community in de inkomens valt die het kunnen bekostigen dan is het toch ook logisch dat "ondervertegenwoordigd zijn?

En dan zou het dus eigenlijk eerder strijd arm tegen rijk moeten zijn ipv "wit" vs "zwart"

Maar de politiek weet zo mooie valse tegenstellingen tussen burgers te creëren waardoor de burgers niet naar het daadwerkelijke probleem kijken. De inkomensongelijkheden... En daardoor slechte toegang tot onderwijs...

[ Bericht 8% gewijzigd door ender_xenocide op 07-07-2018 02:59:28 ]
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 09:17:28 #281
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180302342
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 02:51 schreef ender_xenocide het volgende:
Even een vraagje....
Komt die procentuele ondervertegenwoordiging van minderheden in Amerika niet gewoon door de financiële inrichting van het scholingssysteem? Een gemiddelde university kost al 20.000 per jaar.

Hoe willen de groepen die onder de minderheden vallen en vaak oververtegenwoordigd in de armoede statistieken dat bekostigen.....

Volgens mij wordt er vanuit een verkeerde hoek naar het probleem gekeken en is het eerder kwestie van inkomen dat voor die verdeling op de universiteiten.

Hoe zien de statistieken eruit als je kijkt op basis van inkomens in combinatie met achtergrond die rondlopen op de universiteiten.

Als maar bijvoorbeeld 10% van de black community in de inkomens valt die het kunnen bekostigen dan is het toch ook logisch dat "ondervertegenwoordigd zijn?

En dan zou het dus eigenlijk eerder strijd arm tegen rijk moeten zijn ipv "wit" vs "zwart"

Maar de politiek weet zo mooie valse tegenstellingen tussen burgers te creëren waardoor de burgers niet naar het daadwerkelijke probleem kijken. De inkomensongelijkheden... En daardoor slechte toegang tot onderwijs...

Je hebt deels gelijk. Alleen ontvangen zwarte scholen aanzienlijk minder overheidsgeld dan witte scholen, zelfs als je controleert voor de gemiddeld lagere socio-economische status van zwarten in Amerika. Dus het is wel degelijk een afkomst-dingetje.

https://www.theatlantic.c(...)role-of-race/408085/
pi_180302603
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 01:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wát?
Je kwam weer met een beroep op emotie die feitelijk onjuist is. Zwarte Amerikanen hebben lagere cijfers. Gezien ze volgens jou net zo hard hun best doen en de oplossing niet in vrije schoolkeuze gevonden moet worden kan ik nog maar een reden verzinnen waardoor ze slechtere cijfers halen. Namelijk dat jij zwarte mensen een beetje dommig vindt. Ik wacht nog op een andere reden.
quote:
[..]

Een goede 'rassensamenstelling' is geen evenredige vertegenwoordiging?
Wat jij wil doen is iedereen in de samenleving een hamer geven om zijn problemen mee op te lossen. Iemand die klaar is met al die zwartjoekels in zijn school gaat die hamer echter voor andere uitkomsten gebruiken dan jij zou willen. Moreel gezien zie ik trouwens weinig verschil tussen zwartjoekels en crackers ontmoedigen ergens te komen. Evenredige vertegenwoordiging is eerder boosaardig, dan een nobel doel.
quote:
[..]

Hiermee geef je vooral blijk dat het je boven de pet gaat.
Arts en leraar hebben misschien wat meer status dan een bouwvakker. Waarom zouden schoonmaaksters omgeschoold moeten worden tot bouwvakker en omgedraaid? Of is vertegenwoordiging niet belangrijk als het gaat om de minder leuke beroepen? Waarom niet?
  zaterdag 7 juli 2018 @ 09:41:29 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180302616
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180302678
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 09:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je hebt deels gelijk. Alleen ontvangen zwarte scholen aanzienlijk minder overheidsgeld dan witte scholen, zelfs als je controleert voor de gemiddeld lagere socio-economische status van zwarten in Amerika. Dus het is wel degelijk een afkomst-dingetje.

https://www.theatlantic.c(...)role-of-race/408085/
In dat artikel staat de white filight. Je kan je afvragen of die scholen kut zijn door zwarte discriminatie, of dat ze al kut waren en dat alleen de witte mensen het geld hadden om naar een wijk met een goede school te gaan. In de VS mag je niet zomaar naar een andere school buiten je district toe gaan. Dat afschaffen en idiote financieringsstructuren vereenvoudigen zou al veel helpen. Hier in Nederland is links bolwerk Amsterdam trouwens ook een van de weinige plekken waar ze op de Amerikaanse manier al die enge bruine mensen weghouden uit de pure scholen.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 09:51:59 #285
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180302819
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 09:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In dat artikel staat de white filight. Je kan je afvragen of die scholen kut zijn door zwarte discriminatie, of dat ze al kut waren en dat alleen de witte mensen het geld hadden om naar een wijk met een goede school te gaan. In de VS mag je niet zomaar naar een andere school buiten je district toe gaan. Dat afschaffen en idiote financieringsstructuren vereenvoudigen zou al veel helpen.
Het artikel stelt vrij expliciet dat, zelfs met controle op economische factoren, er nog steeds een funding bias bestaat tegen scholen met veel leerlingen uit een minderheid. White flight speelt er inderdaad een rol in, maar niet de enige rol.
quote:
Hier in Nederland is links bolwerk Amsterdam trouwens ook een van de weinige plekken waar ze op de Amerikaanse manier al die enge bruine mensen weghouden uit de pure scholen.
De manier waarop jij andermans ideeën weergeeft, geeft me niet echt vertrouwen dat dit een goede discussie gaat zijn.
pi_180303471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 09:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het artikel stelt vrij expliciet dat, zelfs met controle op economische factoren, er nog steeds een funding bias bestaat tegen scholen met veel leerlingen uit een minderheid. White flight speelt er inderdaad een rol in, maar niet de enige rol.

[..]

De manier waarop jij andermans ideeën weergeeft, geeft me niet echt vertrouwen dat dit een goede discussie gaat zijn.
Een spiegel kan nogal naar overkomen als je ideeën nogal klote in de kern zijn. Hoe goed je intenties ook zijn. Vraagje, neo nazi of jij?
quote:
Er zijn teveel mensen met een bepaalde huidskleur op de universiteit.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 10:52:29 #287
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180303590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een spiegel kan nogal naar overkomen als je ideeën nogal klote in de kern zijn. Hoe goed je intenties ook zijn.
Het valselijk weergeven van de motieven van anderen is geen 'spiegel voorhouden'.
quote:
Vraagje, neo nazi of jij?

[..]

Kijk, dit bedoel ik dus.
pi_180303671
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 09:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je hebt deels gelijk. Alleen ontvangen zwarte scholen aanzienlijk minder overheidsgeld dan witte scholen, zelfs als je controleert voor de gemiddeld lagere socio-economische status van zwarten in Amerika. Dus het is wel degelijk een afkomst-dingetje.

https://www.theatlantic.c(...)role-of-race/408085/
Maar ook dat is toch een politieke keuze die funding van de scholen?

Dan moet toch juist de politiek aangepakt worden en alleen bijvoorbeeld gekeken worden naar leerlingenaantallen voor de funding van de scholen?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:01:05 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180303735
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:58 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Maar ook dat is toch een politieke keuze die funding van de scholen?

Dan moet toch juist de politiek aangepakt worden en alleen bijvoorbeeld gekeken worden naar leerlingenaantallen voor de funding van de scholen?
Dat zou een prima oplossing kunnen zijn voor een groot deel van het probleem. Maar de mensen die de macht hebben die keuze te maken, doen dat niet. Anderen moeten dus andere manieren zoeken om dat probleem te tackelen. Ze kunnen het niet oplossen bij de kern, dus doen ze vooral aan symptoombestrijding.
pi_180303752
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Kijk, dit bedoel ik dus.
Het was een strikvraag. Het antwoord was beide.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:05:30 #291
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180303830
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het was een strikvraag. Het antwoord was beide.
Nee, want ik vind dat niet.
pi_180303901
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, want ik vind dat niet.
Waarom ben je dan al 12 pagina's lang discriminatie aan het verdedigen? Als er niet teveel mensen met een bepaalde huidskleur op de uni zitten zijn er toch zeker geen maatregelen daartegen nodig?
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:10:34 #293
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180303917
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:13 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Discriminatie = discriminate en dus verwerpelijk
Agree. Positieve discriminatie bestaat niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180303922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bron. En als je gelijk hebt: waarom is er dan een voorkeursbeleid nodig waarin zwarte mensen voortaan lagere cijfers nodig hebben?
[ afbeelding ]

[..]

Bron.

Graag een antwoord op: Hoe draagt je wens om racisme in te voeren bij aan het gelijk trekken van de kansen tussen een blanke jongen uit een achterlijke mishandelende redneck familie in een slecht schooldistrict ten opzichte van een zwarte miljonairszoon. Of heeft die blanke jongen pech, omdat hij nu eenmaal in dezelfde groep zit als al die blanke hogere middenklasse en rijke jongeren?
Aziaten zijn echt bizar intelligent.
pi_180303955
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zou een prima oplossing kunnen zijn voor een groot deel van het probleem. Maar de mensen die de macht hebben die keuze te maken, doen dat niet. Anderen moeten dus andere manieren zoeken om dat probleem te tackelen. Ze kunnen het niet oplossen bij de kern, dus doen ze vooral aan symptoombestrijding.
Maar waarom gaat de "gewone" Amerikaan dan toch mee in symptoom bestrijding want het lost niets op als in de basis het funding probleem blijft staan...

Kom in actie daartegen ipv zoals het nu gaat het op laten zetten/uitspelen tegen mede Amerikanen waardoor het werkelijke probleem onderbelicht is.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:14:03 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180303998
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waarom ben je dan al 12 pagina's lang discriminatie aan het verdedigen? Als er niet teveel mensen met een bepaalde huidskleur op de uni zitten zijn er toch zeker geen maatregelen daartegen nodig?
Dat is wat jij ervan maakt. Ik heb al verschillende keren uitgelegd hoe ik het wél zie.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:19:57 #297
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180304106
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:12 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Maar waarom gaat de "gewone" Amerikaan dan toch mee in symptoom bestrijding want het lost niets op als in de basis het funding probleem blijft staan...

Kom in actie daartegen ipv zoals het nu gaat het op laten zetten/uitspelen tegen mede Amerikanen waardoor het werkelijke probleem onderbelicht is.
Omdat de gemiddelde Amerikaan er geen last van denkt te hebben. Hun kinderen gaan naar prima scholen. De reden dat zwarte school zo vaak ondermaats onderwijs aanbieden, wijten ze aan ongefundeerde stereotypen. Als Afro-Amerikanen klagen over het onderwijs, krijgen ze die stereotypen naar hun hoofd met de mededeling dat ze het zelf maar op moeten lossen. Bovendien wordt dat verhaal actief gepromoot door conservatieve groeperingen.

Het is niet per se onwil van de gewone Amerikaan, het is volgens mij vooral onwetendheid.
pi_180304120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is wat jij ervan maakt. Ik heb al verschillende keren uitgelegd hoe ik het wél zie.
Wat maak ik ervan dan? Jij vindt dit toch ook discriminatie al rechtvaardig jij het met eerdere discriminatie? En als er in een volle zak met voornamelijk rode knikkers er te weinig blauwe knikkers in zitten dan zitten er toch zeker ook teveel rode knikkers in?
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:22:01 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180304142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat maak ik ervan dan? Jij vindt dit toch ook discriminatie al rechtvaardig jij het met eerdere discriminatie? En als er in een volle zak met voornamelijk rode knikkers er te weinig blauwe knikkers in zitten dan zitten er toch zeker ook teveel rode knikkers in?
De verhouding tussen rode en blauwe knikkers is niet het probleem. Het probleem is dat blauwe knikkers niet dezelfde kansen krijgen om in de zak terecht te komen. Als de kansen gelijk zouden zijn en de verhouding verandert niet, lijkt me dat geen probleem.
pi_180304267
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde Amerikaan er geen last van denkt te hebben. Hun kinderen gaan naar prima scholen. De reden dat zwarte school zo vaak ondermaats onderwijs aanbieden, wijten ze aan ongefundeerde stereotypen. Als Afro-Amerikanen klagen over het onderwijs, krijgen ze die stereotypen naar hun hoofd met de mededeling dat ze het zelf maar op moeten lossen. Bovendien wordt dat verhaal actief gepromoot door conservatieve groeperingen.

Het is niet per se onwil van de gewone Amerikaan, het is volgens mij vooral onwetendheid.
Als dat het geval is dan kun je toch beter je tijd en geld steken in het wetend maken van mensen waardoor je wel verandering kunt krijgen?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')