abonnement Unibet Coolblue
pi_180231658
quote:
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft een decreet getekend dat hem meer macht geeft. Het ambt van premier verdwijnt en het parlement wordt deels buitenspel gezet.

Erdogan kan voortaan zonder enige inspraak van het parlement ministers aanstellen of naar huis sturen. Met zijn decreet past de Turkse president diverse wetten aan die tussen 1924 en 2017 ingevoerd zijn.

De wijzigingen van het Turkse parlementaire stelsel werden woensdag per decreet afgekondigd. Ze worden van kracht als Erdogan op 8 of 9 juli opnieuw als president wordt ingezworen.

De veranderingen komen niet als verrassing; Erdogan had vorig jaar al een referendum over zijn plannen georganiseerd. Dat won hij met een nipte meerderheid. Vooral in de grote steden stemde een grote meerderheid van de Turken tegen de plannen. De meeste ja-stemmers kwamen uit de regio Centraal-Anatolië of wonen in het buitenland.

Het referendum en de uitslag werden fel bekritiseerd door waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa. Volgens de Europese waakhond was het referendum niet eerlijk verlopen en zijn er veelvuldig ongestempelde biljetten gebruikt.

Noodtoestand

In de praktijk had Erdogan trouwens al de macht die hij nu officieel vastgelegd heeft. Na de coup in de zomer 2016 kondigde hij de noodtoestand af, wat hem het recht gaf fundamentele rechten van burgers te beperken en per decreet te regeren, zonder inspraak van het parlement. Sindsdien zijn honderdduizenden kritische politici, journalisten en wetenschappers opgepakt, vastgezet of ontslagen.

Reporters zonder Grenzen publiceert jaarlijks een lijst waarop de persvrijheid in de wereld geanalyseerd wordt en noemde Turkije vorig jaar "de grootste gevangenis voor media-professionals ter wereld".

Bron: Nu.nl

https://www.nu.nl/onrust-(...)stelsel-turkije.html
:N
Weggegaan en opgerot
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:08:07 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180231778
De Lira vind dit nieuws in ieder geval niet leuk. Hij is weer bijna evenveel waard (weinig) als een maand geleden voordat de rente verhoogd werd als noodmiddel.

edit: inflatie gaat ook lekker zo te zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_180231907
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De Lira vind dit nieuws in ieder geval niet leuk. Hij is weer bijna evenveel waard (weinig) als een maand geleden voordat de rente verhoogd werd als noodmiddel.

edit: inflatie gaat ook lekker zo te zien.
Weggegaan en opgerot
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:15:48 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180231920
Hitler 2.0

Gaat de wereld nu wel op tijd ingrijpen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:16:26 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180231929
quote:
quote:
?

Niet echt up to date... hij staat nu inmiddels op 4,7.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_180232037
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[..]

?

Niet echt up to date... hij staat nu inmiddels op 4,7.
I know, maar ik vind dat je hierin mooi en duidelijk ziet wat het effect is van de renteverhoging.

Dit is wat men bedoelt met "dweilen met de kraan open".
Weggegaan en opgerot
pi_180232070
Die Turken willen het zelf, dus laat ze.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180232086
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:15 schreef Harvest89 het volgende:
Hitler 2.0

Gaat de wereld nu wel op tijd ingrijpen?
Met dat verschil dat er in elk Europees land nu al een flinke 5e colonne gemobiliseerd kan worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_180232778
De Hitler van de 21ste eeuw.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180232836
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:25 schreef Sigaartje het volgende:
Die Turken willen het zelf, dus laat ze.
Zijn ook minderheden in dat land die het niet zo fijn vinden.
pi_180232881
Mijn idee om zo iemand aan te stemmen zou het niet zijn.
Het is gewoon de weg naar dictatuur. Net als in Rusland.
Maar om Erdogan met Hitler te vergelijken gaat ook wel ver.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_180233161
quote:
9s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:57 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zijn ook minderheden in dat land die het niet zo fijn vinden.
Ik vind het ook niet fijn dat hier de VVD aan de macht is.
Meerderheid is meerderheid, simpel.
Vroeger maakte ik me druk om Turkije en al die vlaggen hier. Maar wat bereik ik ermee. Niets, ja een slecht hart.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180233594
Turkije zal wel steeds meer een paria-staat worden waar bijna geen investeerder z'n vingers nog aan durft te branden.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:41:28 #14
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180233865
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:26 schreef Ronaldsen het volgende:
Turkije zal wel steeds meer een paria-staat worden waar bijna geen investeerder z'n vingers nog aan durft te branden.
Economische rampspoed dient door totalitaire heersers op de een of manier gemaskeerd te worden. Meestal door oorlog, complotten of terrorisme; maak zelf een situatie waardoor de burgers afgeleid worden van de slechte economie en geef die oorlog, complotters of het terrorisme de schuld van de slechte economie.

De complotters zijn inmiddels bijna allemaal opgepakt en weggezuiverd, dus Gulen als zondebok klinkt niet zo logisch meer. Misschien dat de Koerden nu harder aangepakt gaan worden met uitbreiging van de militaire acties buiten de Turkse grenzen en wie weet vinden er wel wat bloedige aanslagen plaats, waarvan de Koerden de schuld kunnen krijgen. Of een nieuwe staatsgreep door de Koerden. Wie weet hoe creatief Erdogan is.

Ziet er allemaal niet goed uit.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_180234482
w/

p_zalewski twitterde op woensdag 04-07-2018 om 12:07:49 President Erdoğan will take his oath on July 9 at 4:00 p.m., taking full control of the executive and inaugurating a new era in Turkish politics. He will announce his cabinet the same day. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180234641
'Vooral in de grote steden stemde een grote meerderheid van de Turken tegen de plannen. De meeste ja-stemmers kwamen uit de regio Centraal-Anatolië of wonen in het buitenland'

Stemgedrag had ik wel verwacht: Waarschijnlijk hebben vooral de hoogopgeleiden tegen gestemd.

En ik vind het echt bullshit dat je mag stemmen als je niet in dat land woont. (dubbele nationaliteit }:| )
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 4 juli 2018 @ 13:31:38 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180234808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:21 schreef Vimbavimba het volgende:
'Vooral in de grote steden stemde een grote meerderheid van de Turken tegen de plannen. De meeste ja-stemmers kwamen uit de regio Centraal-Anatolië of wonen in het buitenland'

Stemgedrag had ik wel verwacht: Waarschijnlijk hebben vooral de hoogopgeleiden tegen gestemd.

En ik vind het echt bullshit dat je mag stemmen als je niet in dat land woont. (dubbele nationaliteit }:| )
Wij hebben destijds bepaald niet het intellectuele deel van Turkije geïmporteerd. Zie de gevolgen.
pi_180234851
Maar waarom willen die dat eigenlijk? Dictatuur wil toch niemand?
pi_180234897
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar waarom willen die dat eigenlijk? Dictatuur wil toch niemand?
als je dit soort vragen stelt heb je geen enkele kaas gegeten van de materie. in dit topic zijn er meerder links waarin wordt uitgelegd waarom erdo/akp nog steeds zo populair is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180234905
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

als je dit soort vragen stelt heb je geen enkele kaas gegeten van de materie. in dit topic zijn er meerder links waarin wordt uitgelegd waarom erdo/akp nog steeds zo populair is.
Heb ik ook niet, daarom vraag ik het. Is dat ook al verboden of zo?
  woensdag 4 juli 2018 @ 13:38:01 #21
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180234910
pi_180234941
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Heb ik ook niet, daarom vraag ik het. Is dat ook al verboden of zo?
lees het topic, de artikelen door ga in gesprek met turken in je omgeving :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180234954
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

lees het topic, de artikelen door ga in gesprek met turken in je omgeving :*
Ik woon in een dorpje in Limburg, hier zijn geen Turken in de omgeving. Alleen Oekraïners...
pi_180235006
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:40 schreef bloodymary1 het volgende:

Alleen Oekraïners...
:s)

hoe zijn die daar beland?!! :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180235023
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

:s)

hoe zijn die daar beland?!! :D
Asperges. En andere werkzaamheden. Goedkope arbeidskrachten. Wat vroeger de Polen waren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')