FOK!forum / Digital Corner / Wifi blijft wegvallen
mtchel112woensdag 4 juli 2018 @ 09:01
Hallo iedereen,

Ik zit al weken, al dan geen maanden, met een probleem. De wifi blijft er regelmatig uitvliegen op mijn laptop/mobiel. De verbinding is dan voor een aantal minuten weg (1-2) en is vervolgens weer terug. Dit gebeurd op random momenten en is meerdere malen per uur.
De provider heeft al modems vervangen (zo van, misschien werkt dit), ik heb de instellingen veranderd (kanalen veranderd) alleen het mag allemaal geen baat hebben.
Het loopt nu een beetje de spuigaten uit, de laatste monteur zei dat het wifi signaal waar ik zit te slecht is (4 meter naast het modem) en dat ik maar een wifi range extender moet kopen. Wifi signaal op mijn laptop en mobiel is door het grootste gedeelte van het huis gewoon perfect (dat is het al jaren, dus waarom zou het nu opeens aan de signaalsterkte liggen?)

Zouden jullie mij hier kunnen helpen?
Ferwoensdag 4 juli 2018 @ 09:16
Kabel aansluiten, dan weet je of het de WiFi is, danwel het modem dat uitvalt of verbinding met de provider verliest.
TheoddDutchGuywoensdag 4 juli 2018 @ 09:36
Als het zo slecht is, klinkt het meer alsof iemand in de buurt een wifi signaal blok heeft opgezet.

Dat zou zo'n monteur ook moeten zien als ze nalopen waarom het signaal zo slecht is.
Volgens mij zijn ze het zelfs verplicht te controleren als het vermoeden bestaat. (en er zijn gekken die dat doen zodat ze zelf wel goeie wifi hebben thuis)
mtchel112woensdag 4 juli 2018 @ 11:23
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als het zo slecht is, klinkt het meer alsof iemand in de buurt een wifi signaal blok heeft opgezet.

Dat zou zo'n monteur ook moeten zien als ze nalopen waarom het signaal zo slecht is.
Volgens mij zijn ze het zelfs verplicht te controleren als het vermoeden bestaat. (en er zijn gekken die dat doen zodat ze zelf wel goeie wifi hebben thuis)
Haha dat zou aan de ene kant ook wel hilarisch zijn.
Ik ben zelf ook al nagegaan of er in het interieur en dergelijke zaken zijn veranderd waarom het signaal zou wegvallen, maar daar is dus niks aan veranderd. Het lijkt mij dan ook logischer dat het signaal zwak is in plaats van wat er nu aan de hand is, dat het 2 minuten wegvalt en daarna weer op vol bereik terug is.
jogywoensdag 4 juli 2018 @ 11:38
Als het signaal met volle sterkte binnen komt en dan alsnog wegvalt lijkt het me stug dat het aan het signaal ligt eerlijk gezegd. Heb je zelf wel al de wifi driver op je laptop helemaal geupdatet? Of beter nog, de nieuwste driver gedownload, daarna in apparaatbeheer de wifi adapter volledig deïnstalleren, opnieuw opstarten en daarna de van te voren gedownloade driver geïnstalleerd? Welk merk is je wifi driver?

En als test kan je ook nog tijdelijk je smartphone gebruiken als wifi dongel. Via USB aan je laptop aansluiten en dan via je smartphone dus het signaal door laten komen. Heb je een android? https://www.makeuseof.com(...)bad-wifi-connection/
mtchel112woensdag 4 juli 2018 @ 11:41
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:38 schreef jogy het volgende:
Als het signaal met volle sterkte binnen komt en dan alsnog wegvalt lijkt het me stug dat het aan het signaal ligt eerlijk gezegd. Heb je zelf wel al de wifi driver op je laptop helemaal geupdatet? Of beter nog, de nieuwste driver gedownload, daarna in apparaatbeheer de wifi adapter volledig deïnstalleren, opnieuw opstarten en daarna de van te voren gedownloade driver geïnstalleerd? Welk merk is je wifi driver?

En als test kan je ook nog tijdelijk je smartphone gebruiken als wifi dongel. Via USB aan je laptop aansluiten en dan via je smartphone dus het signaal door laten komen. Heb je een android? https://www.makeuseof.com(...)bad-wifi-connection/
Het is op meerdere apparaten.
Ik heb net iets gedaan waarvan ik niet weet of het iets uit kan maken:
- modem van provider zendt 2,4GHZ en 5GHz uit, volgens mij is iedereen in dit huis verbonden met de 5GHz. Ik heb nu de 2.4GHz uitgezet.
jogywoensdag 4 juli 2018 @ 11:51
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:41 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Het is op meerdere apparaten.
Ik heb net iets gedaan waarvan ik niet weet of het iets uit kan maken:
- modem van provider zendt 2,4GHZ en 5GHz uit, volgens mij is iedereen in dit huis verbonden met de 5GHz. Ik heb nu de 2.4GHz uitgezet.
Ah, stom. ik lees het nu pas /mobiel :@. Dan wordt het inderdaad wel gek. Heb je al (indien android) wifi anazlyzer geprobeerd. Deze geeft je in ieder geval inzicht in de mogelijke drukke kanalen en de sterkte ervan. https://play.google.com/s(...).wifi.analyzer&hl=nl

5Ghz is over het algemeen wel rustiger (of het nog steeds zo is weet ik niet) dus is het proberen waard. Volgens mij heeft het overigens wel een signaal die minder ver komt binnen het huis.
mtchel112woensdag 4 juli 2018 @ 12:00
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Ah, stom. ik lees het nu pas /mobiel :@. Dan wordt het inderdaad wel gek. Heb je al (indien android) wifi anazlyzer geprobeerd. Deze geeft je in ieder geval inzicht in de mogelijke drukke kanalen en de sterkte ervan. https://play.google.com/s(...).wifi.analyzer&hl=nl

5Ghz is over het algemeen wel rustiger (of het nog steeds zo is weet ik niet) dus is het proberen waard. Volgens mij heeft het overigens wel een signaal die minder ver komt binnen het huis.
Wat ik zou kunnen proberen is verbinden met 2.4GHz (provder moest toen zonodig modem vervangen waardoor ik automatisch op de 5GHz zat) en een rustig kanaal uitzoeken.

Wat ik wel gek vind, ik zit al maanden op de 5GHz en pas sinds een maand of 2 echt veel problemen.
jogywoensdag 4 juli 2018 @ 12:03
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:00 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Wat ik zou kunnen proberen is verbinden met 2.4GHz (provder moest toen zonodig modem vervangen waardoor ik automatisch op de 5GHz zat) en een rustig kanaal uitzoeken.

Wat ik wel gek vind, ik zit al maanden op de 5GHz en pas sinds een maand of 2 echt veel problemen.
Woon je in een woonhuis of een appartement? En hoe dan ook kunnen je buren natuurlijk ook ander netwerkapparatuur kopen wat bij jou het één en ander verstoord. ik ga er in ieder geval niet vanuit dat je twee maanden geleden met ijzerhoudende verf of behang bent gaan spelen in je huis :P.
mtchel112woensdag 4 juli 2018 @ 12:06
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Woon je in een woonhuis of een appartement? En hoe dan ook kunnen je buren natuurlijk ook ander netwerkapparatuur kopen wat bij jou het één en ander verstoord. ik ga er in ieder geval niet vanuit dat je twee maanden geleden met ijzerhoudende verf of behang bent gaan spelen in je huis :P.
Ja dat ben ik dus nagegaan. Ik woon in een woonhuis, rijtjeshuis. Ik zit doorgaans op mijn laptop op dezelfde verdieping zon 4 meter van het modem af (een muur ertussen, die er al jaren inzit overigens), dus het verhaal dat de verbinding te zwak is op deze plek geloof ik ook niet, net een speedtest gedaan en download/upload snelheid is gewoon prima, signaalsterkte ook.
Mr_Belvederewoensdag 4 juli 2018 @ 12:10
Wat is het model en typenummer van het modem?
jogywoensdag 4 juli 2018 @ 12:10
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:06 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ja dat ben ik dus nagegaan. Ik woon in een woonhuis, rijtjeshuis. Ik zit doorgaans op mijn laptop op dezelfde verdieping zon 4 meter van het modem af (een muur ertussen, die er al jaren inzit overigens), dus het verhaal dat de verbinding te zwak is op deze plek geloof ik ook niet, net een speedtest gedaan en download/upload snelheid is gewoon prima, signaalsterkte ook.
Dan zou ik eens proberen om een avondje te werken met een netwerkkabel rechtstreeks uit je modem zoals Fer al suggereert. Voor hetzelfde geld ligt het probleem na je modem ergens in de lijn naar buiten. Als je signaal wegvalt, heb je dan nog wel een wifi connectie maar zonder internet of klapt je hele wifi daadwerkelijk weg?
mtchel112woensdag 4 juli 2018 @ 12:13
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan zou ik eens proberen om een avondje te werken met een netwerkkabel rechtstreeks uit je modem zoals Fer al suggereert. Voor hetzelfde geld ligt het probleem na je modem ergens in de lijn naar buiten. Als je signaal wegvalt, heb je dan nog wel een wifi connectie maar zonder internet of klapt je hele wifi daadwerkelijk weg?
Op mn laptop staat eerst nog het logo dat er volle signaalsterkte is, als ik dan de verbinding verbreek is hij ook even niet te vinden
jogywoensdag 4 juli 2018 @ 12:15
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:13 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Op mn laptop staat eerst nog het logo dat er volle signaalsterkte is, als ik dan de verbinding verbreek is hij ook even niet te vinden
Ja oké. Dus zodra het internet wegvalt heb je nog wel de verbinding maar zodra je wifi even loskoppelt heb je moeite om opnieuw te verbinden. Check.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat is het model en typenummer van het modem?
ook wel relevant inderdaad, er zijn een aantal miskleunen op de markt :').
Ferwoensdag 4 juli 2018 @ 15:27
Mijn modem ging steeds vaker rebooten, dan ben je ook tekens 2 minuten offline.
mtchel112woensdag 4 juli 2018 @ 19:46
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:27 schreef Fer het volgende:
Mijn modem ging steeds vaker rebooten, dan ben je ook tekens 2 minuten offline.
Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
TheoddDutchGuywoensdag 4 juli 2018 @ 20:16
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
Klinkt als iets van (ziggo) cisco.
Tenminste die gebruiken dacht ik ook zulke benamingen voor hun oude modems en routers.
Ferwoensdag 4 juli 2018 @ 20:19
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
Ja precies zo’n Cisco modem, ik heb toen een (Compal) Connectbox gehad, opgelost.
TheoddDutchGuywoensdag 4 juli 2018 @ 20:55
Ook cisco modem gehad van ziggo, die werkt gewoonweg niet goed met windows 10.
Cisco geeft het ook zelf toe dat ze ongeschikt zijn.

Ook uitvallers, even geen verbinding kunnen hebben of krijgen, reconnect etc.

Later ging het probleem zich verergeren naar mate er nieuwere versies van w10 uitkwam.
Wifi drivers updaten leek soms even te helpen maar altijd weer terug bij af.
Uiteindelijk had ik zogenaamd wel een sterk signaal maar kwam ik niet meer boven de 6mb/s bij speedtests. (Van de 25mb/s)

Toen kreeg iK zo’n witte connectbox.

Alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Beter en sterker signaal, stabieler en sneller.
mtchel112woensdag 4 juli 2018 @ 22:28
Ik zit bij zeelandnet ( :') ) vraag mij niet waarom, niet mijn beslissing.
Ik lees inderdaad dat het een cisco modem is, meerdere klachten over (al hoeft dat niet altijd wat te zeggen sinds jan en alleman reviews plaatst).

Morgen eens proberen om met de kabel te internetten, even kijken welk apparaat hier nog aan de kabel kan, mijn laptop igg niet.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik op de 5GHz zit en dat mijn laptop dit niet trekt (driver is er nog niet bekend mee bijv.).

[ Bericht 56% gewijzigd door mtchel112 op 04-07-2018 22:33:20 ]
Mr_Belvederedonderdag 5 juli 2018 @ 10:48
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hmm en waar lag dat aan?
Modem is technicolor EPC3940
Je hebt alle instructies in de beschikbare handleiding opgevolgd? Het modem staat rechtop?
TheoddDutchGuydonderdag 5 juli 2018 @ 11:04
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Je hebt alle instructies in de beschikbare handleiding opgevolgd? Het modem staat rechtop?
Dat maakt allemaal niet uit.
De modem/router is gemaakt voor windows vista / 7, maar windows 10 protocollen zijn redelijk anders. (wat je niet zou denken)

Dit is een algemeen probleem met deze oudere cisco modems en er bestaat geen update of oplossing voor.

Simpelweg verouderde meuk.

Wellicht dat TS een eigen router erachter plaatst en die met een kabel vastmaakt aan het cisco troep, de provider dan vragen of ze dat cisco kutding in bridge modus willen zetten.
#ANONIEMdonderdag 5 juli 2018 @ 11:39
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:28 schreef mtchel112 het volgende:
Ik zit bij zeelandnet ( :') ) vraag mij niet waarom, niet mijn beslissing.
Ik lees inderdaad dat het een cisco modem is, meerdere klachten over (al hoeft dat niet altijd wat te zeggen sinds jan en alleman reviews plaatst).

Morgen eens proberen om met de kabel te internetten, even kijken welk apparaat hier nog aan de kabel kan, mijn laptop igg niet.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik op de 5GHz zit en dat mijn laptop dit niet trekt (driver is er nog niet bekend mee bijv.).
Niks mis meet Zeelandnet. Op het moment dat er vanuit je coax kabel een signaal te vinden is, zit hun werk er eigenlijk op. Veel aanbieders bieden gewoon wat extra service bij problemen en daar betaal je extra voor. Jouw lokale netwerkje die achter je NAT-router schuilt is hun probleem niet.

Heb je dit probleem ook met andere netwerken of treedt het alleen bij je thuis op? Is wel handig om te weten, want ik heb ooit een soortgelijk probleem opgelost. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 11:42:35 ]
mtchel112donderdag 5 juli 2018 @ 14:39
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Je hebt alle instructies in de beschikbare handleiding opgevolgd? Het modem staat rechtop?
Even doorgelopen maar alles is door de monteur geregeld. staat rechtop ja.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:39 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Niks mis meet Zeelandnet. Op het moment dat er vanuit je coax kabel een signaal te vinden is, zit hun werk er eigenlijk op. Veel aanbieders bieden gewoon wat extra service bij problemen en daar betaal je extra voor. Jouw lokale netwerkje die achter je NAT-router schuilt is hun probleem niet.

Heb je dit probleem ook met andere netwerken of treedt het alleen bij je thuis op? Is wel handig om te weten, want ik heb ooit een soortgelijk probleem opgelost. :P
Nope alleen bij mij thuis.
#ANONIEMdonderdag 5 juli 2018 @ 14:49
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:39 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Even doorgelopen maar alles is door de monteur geregeld. staat rechtop ja.

[..]

Nope alleen bij mij thuis.
Je hebt bepaalde opties die niet helemaal prettig samenwerken met bepaalde cliënts.

Heb je toegang tot het AP? Log even in op de webinterface.

Even heel primitief, dit staat meestal goed: zet de authenticatiemethode op WPA2-PSK AES. Geen TKIP.

Vervolgens zorg je ervoor dat de radio modus staat ingesteld op 802.11 N. Geen mixed modes met B en G. Alleen N.

Het kanaal zou 1, 6 of 12 moeten zijn. Andere kanalen kun je beter ontwijken. Je hebt applicaties voor Windows waar je in de directe omgeving netwerken en hun kanalen kunt zien om zo het juiste kanaal eruit te met de minste interferentie.

Nu het punt waarop het vaak mis gaat: de Transmission Rate en Channel Width. Dit laatste zou op 50 moeten staan, en niet bv. 20 oid.

Verder is het in jouw situatie een geval van zoeken naar een voor jou geschikte oplossing. Dit is een kwestie van uitproberen. Als het goed is zou je op een bepaald punt moeten komen waarop de instellingen niet langer voor storing zorgen. Ik ken jouw draadloze ontvanger niet.

Als dit niet bovenstaande allemaal niet werkt zou ik eens kijken naar de hardware-instellingen van de adapter in kwestie onder Apparaatbeheer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 14:51:43 ]
TheoddDutchGuydonderdag 5 juli 2018 @ 14:53
Blijf het frappant vinden dat in 2015/16 zeelandnet juist al die cisco modems heeft teruggeroepen en vervangen met nieuwere juist omdat ze niet overweg kunnen met de snelheden en windows 10.

Waarom blijft TS die ouwe meuk krijgen?

Instellingen op de modem zelf zullen niets uitmaken, zelf ook 2 jaar zo zitten klooien door de kanalen te splitsen etc., van alles geprobeerd, hielp niets.
#ANONIEMdonderdag 5 juli 2018 @ 14:56
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blijf het frappant vinden dat in 2015/16 zeelandnet juist al die cisco modems heeft teruggeroepen en vervangen met nieuwere juist omdat ze niet overweg kunnen met de snelheden en windows 10.

Waarom blijft TS die ouwe meuk krijgen?

Instellingen op de modem zelf zullen niets uitmaken, zelf ook 2 jaar zo zitten klooien door de kanalen te splitsen etc., van alles geprobeerd, hielp niets.
Ik heb het probleem gezien bij allerlei access points. Ik heb de indruk dat het probleem eerder ligt bij de cliënt die er niet mee om kan gaan dan het AP zelf, want die doet gewoon haar werk...
TheoddDutchGuydonderdag 5 juli 2018 @ 15:11
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:56 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik heb het probleem gezien bij allerlei access points. Ik heb de indruk dat het probleem eerder ligt bij de cliënt die er niet mee om kan gaan dan het AP zelf, want die doet gewoon haar werk...
Linksom of rechtsom, het communiceert niet goed met elkaar.
Ik zou of zo’n connectbox vragen, desnoods meerdere malen bellen een andere klantenservice figuur aan de lijn krijgen die wel meewerkt of wat ik eerder schreef met andere router en dan de cisco in bridge modus, dat zou het probleem ook moeten verhelpen.
mtchel112donderdag 5 juli 2018 @ 15:22
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:49 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Je hebt bepaalde opties die niet helemaal prettig samenwerken met bepaalde cliënts.

Heb je toegang tot het AP? Log even in op de webinterface.

Even heel primitief, dit staat meestal goed: zet de authenticatiemethode op WPA2-PSK AES. Geen TKIP.

Vervolgens zorg je ervoor dat de radio modus staat ingesteld op 802.11 N. Geen mixed modes met B en G. Alleen N.

Het kanaal zou 1, 6 of 12 moeten zijn. Andere kanalen kun je beter ontwijken. Je hebt applicaties voor Windows waar je in de directe omgeving netwerken en hun kanalen kunt zien om zo het juiste kanaal eruit te met de minste interferentie.

Nu het punt waarop het vaak mis gaat: de Transmission Rate en Channel Width. Dit laatste zou op 50 moeten staan, en niet bv. 20 oid.

Verder is het in jouw situatie een geval van zoeken naar een voor jou geschikte oplossing. Dit is een kwestie van uitproberen. Als het goed is zou je op een bepaald punt moeten komen waarop de instellingen niet langer voor storing zorgen. Ik ken jouw draadloze ontvanger niet.

Als dit niet bovenstaande allemaal niet werkt zou ik eens kijken naar de hardware-instellingen van de adapter in kwestie onder Apparaatbeheer.
Ik heb nu het volgende veranderd
-WPA (or WPA2 personal) TKIP + AES veranderd naar WPA (or WPA2 personal) + AES
-Network mode A/N/AC mixed veranderd naar n only
-Channel width Auto (20MHz or 40MHz) < deze kon ik alleen veranderen naar 20MHz, dus zo gelaten
- Channel 48 (op de 5GHz, geen idee waarom, de 2.4GHz op kanaal 12).

Transmission rate kon ik niet vinden. Eens kijken hoe het nu gaat.
Bovenstaande was/is mij nog allemaal bekend, ik heb er al wat tijd ingestoken om te leren dat bepaalde wifi kanalen ''overbevolkt'' kunnen zijn en hoe dit te veranderen maar het is gewoon echt niet mijn vakgebied. Fijn dat jullie bereid zijn om mee te denken! _O_ ^O^
#ANONIEMdonderdag 5 juli 2018 @ 15:56
Yw! ^O^

Laat maar horen als het werkt.
mtchel112vrijdag 6 juli 2018 @ 10:20
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:56 schreef DevFreak het volgende:
Yw! ^O^

Laat maar horen als het werkt.
Ik had na het veranderingen van jouw bovengenoemde instellingen nog een keer dat hij wegviel, toen heb ik channel width van auto afgehaald en op 20MHz gezet (enige optie), en nu lijkt het al een hele aardige tijd goed te zijn!
Dit heb ik al eerder gedaan zonder succes, alleen zonder de aanpassingen die jij stuurde! Dus een voorzichtige hoera!
#ANONIEMvrijdag 6 juli 2018 @ 10:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:20 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik had na het veranderingen van jouw bovengenoemde instellingen nog een keer dat hij wegviel, toen heb ik channel width van auto afgehaald en op 20MHz gezet (enige optie), en nu lijkt het al een hele aardige tijd goed te zijn!
Dit heb ik al eerder gedaan zonder succes, alleen zonder de aanpassingen die jij stuurde! Dus een voorzichtige hoera!
9f856bf0211eca6a4a6fe7b98bb51ade.jpg
TheoddDutchGuyvrijdag 6 juli 2018 @ 12:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:20 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik had na het veranderingen van jouw bovengenoemde instellingen nog een keer dat hij wegviel, toen heb ik channel width van auto afgehaald en op 20MHz gezet (enige optie), en nu lijkt het al een hele aardige tijd goed te zijn!
Dit heb ik al eerder gedaan zonder succes, alleen zonder de aanpassingen die jij stuurde! Dus een voorzichtige hoera!
Minder snelheid dus.
40ghz is meen ik voor 5ghz kanaal bedoeld.

Nogmaals, die cisco dingen kunnen de snelheden niet aan en klapt het eruit.
mtchel112vrijdag 6 juli 2018 @ 13:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Minder snelheid dus.
40ghz is meen ik voor 5ghz kanaal bedoeld.

Nogmaals, die cisco dingen kunnen de snelheden niet aan en klapt het eruit.
Yup, maar ik kan m dus alleen op auto (20/40) of 20 zetten...
mtchel112woensdag 22 augustus 2018 @ 18:39
Heeft dus niks geholpen. Afgelopen weken leek het juist nog veel erger.
Ik zit bijna niet meer op mijn laptop, is gewoon te ergerlijk. Mobiel kan ik snel switchen naar 4G als het weer eens wegvalt (gebeurd minimaal 1x per 5 a 10 minuten). Ik ben toch een beetje ten einde raad.

Zou het een idee zijn om de wifi signalen van het modem uit te zetten en een oude router aan te zetten?
jogywoensdag 22 augustus 2018 @ 19:02
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:39 schreef mtchel112 het volgende:
Heeft dus niks geholpen. Afgelopen weken leek het juist nog veel erger.
Ik zit bijna niet meer op mijn laptop, is gewoon te ergerlijk. Mobiel kan ik snel switchen naar 4G als het weer eens wegvalt (gebeurd minimaal 1x per 5 a 10 minuten). Ik ben toch een beetje ten einde raad.

Zou het een idee zijn om de wifi signalen van het modem uit te zetten en een oude router aan te zetten?
Kan ook ja. Of je gaat all the way en laat je modem router in bridge modus zetten en laat de andere router gewoon alles doen.
mtchel112woensdag 22 augustus 2018 @ 19:05
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Kan ook ja. Of je gaat all the way en laat je modem router in bridge modus zetten en laat de andere router gewoon alles doen.
Er komt maandag kosteloos een monteur, dus dat laat ik dan maar aan hem over. Tot nu toe weinig goede ervaring mee maar we gaan het zien. Inderdaad in bridge modus zetten en zelf een goede router eraan hengelen.
jogywoensdag 22 augustus 2018 @ 19:11
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:05 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Er komt maandag kosteloos een monteur, dus dat laat ik dan maar aan hem over. Tot nu toe weinig goede ervaring mee maar we gaan het zien. Inderdaad in bridge modus zetten en zelf een goede router eraan hengelen.
Ik heb er zelf goede ervaringen mee iig. Heb nu onlangs een nieuwe modem gekregen van Ziggo en het signaal is zwak en de interface is nogal voor zwakzinnigen :@.
mtchel112woensdag 22 augustus 2018 @ 22:28
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb er zelf goede ervaringen mee iig. Heb nu onlangs een nieuwe modem gekregen van Ziggo en het signaal is zwak en de interface is nogal voor zwakzinnigen :@.
Thanks. Ik denk dat dat inderdaad de enige oplossing is.

Ik heb onlangs wel mijn router aangesloten zonder het modum op bridge modus te zetten, zelfde probleem overigens.

Morgen ga ik het modem op bridge zetten en de andere router weer eens aanzetten
jogywoensdag 22 augustus 2018 @ 22:29
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:28 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Thanks. Ik denk dat dat inderdaad de enige oplossing is.

Ik heb onlangs wel mijn router aangesloten zonder het modum op bridge modus te zetten, zelfde probleem overigens.

Morgen ga ik het modem op bridge zetten en de andere router weer eens aanzetten
ook dat is wel wazig en wijst op een hardware probleem op de modem of een connectieprobleem ergens naar het internet toe. Maar wel goed om te weten.
TheoddDutchGuydonderdag 23 augustus 2018 @ 08:31
Zorg nou gewoon dat je zo’n witte connect box krijgt van ziggo of hoe het ook alweer heet.
Die doen het gewoon normaal.
mtchel112dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:38
Externe monteur was gekomen, keek 5 seconden en zag dat ze het verkeerd hadden aangesloten. Probleem opgelost
TheoddDutchGuydinsdag 28 augustus 2018 @ 08:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:38 schreef mtchel112 het volgende:
Externe monteur was gekomen, keek 5 seconden en zag dat ze het verkeerd hadden aangesloten. Probleem opgelost
Klinkt redelijk bizar.
mtchel112dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:19
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Klinkt redelijk bizar.
Jup. Ze zijn 3x langsgeweest. Hij heeft wat connectors vervangen. Hij vertelde dat hij helaas vaker hoorde dat monteurs van Delta niet altijd even goed zijn.