abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 juli 2018 @ 10:20:58 #101
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_180370989
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat de Russen achter de aanslag zitten.
Maar wel verantwoordelijk. Al was dit geen aanslag goedgekeurd door de Russische regering, dan betekent het alsnog dat ergens een voorraadje Novichok is gejat. En daar zijn zij verantwoordelijk voor.

Maar als jij wilt geloven dat het in Putin's Rusland mogelijk is om even in een zwaar beveiligde militaire installatie in te breken en een dodelijk zenuwgas mee te nemen zonder dat de overheid dat weet, be my guest.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 10 juli 2018 @ 12:05:50 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180372615
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar wel verantwoordelijk. Al was dit geen aanslag goedgekeurd door de Russische regering, dan betekent het alsnog dat ergens een voorraadje Novichok is gejat. En daar zijn zij verantwoordelijk voor.

Maar als jij wilt geloven dat het in Putin's Rusland mogelijk is om even in een zwaar beveiligde militaire installatie in te breken en een dodelijk zenuwgas mee te nemen zonder dat de overheid dat weet, be my guest.
Dat het spul Russisch is, dat wil niet zeggen dat alleen de Russen erover kunnen beschikken. Er zijn sinds de val van de Sovjet Unie niet voor niets zoveel zorgen geweest over het wapentuig. Wellicht is tijdens de val van de Sovjet Unie ontvreemd in een ex-SU land.

Wat is het motief van de Russen? Als ze hem hadden willen vermoorden, dan hadden ze dit al gedaan toen hij gevangen zat in Rusland.

En waarom zou je een wapen gebruiken die naar jezelf wijst?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180373187
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:00 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het rapport geleverd door de Britten en daarna nogmaals bevestigd door het OPCW (summary)

OPCW bevestigt conclusie Britten: Skripal met novitsjok-zenuwgas vergiftigd

OPCW haalt Skripal-theorie Rusland onderuit

Maar Nikonlover vertrouwt dus zowel de Britten als het OPCW niet.
In het Britse rapport staat geen bewijs dat het Rusland was, en de OPCW heeft bevestigd dat het Novichok was, maar meer ook niet.

Ik bedoel bewijs dat het Rusland is geweest dat er achter zit. De Russische theorieën zijn enerzijds verdacht, anderzijds niet veel verdachter dan Johnson's uitspraak dat Porton Down had bevestigd dat het goedje uit Rusland afkomstig was (hetgeen niet waar is), of de maar moeilijk verenigbare theorieën die zijn gecommuniceerd over de manier waarop de Skripals precies waren vergiftigd.

Het heeft er alle schijn van dat men niet veel meer dan verdenkingen heeft. Nu zijn die verdenkingen begrijpelijk, maar dat maakt nog geen bewijs.

En dat patroon van grote beweringen zonder bewijs begint helaas geaccepteerd te worden. Lijkt me niet de weg die we op willen gaan.

Dan zijn er nog de Britse media die hun best doen olie op het vuur te gooien. Er speelt nogal wat op het moment, mogelijk heeft dat ook invloed op de manier waarop dit verhaal is opgepakt.

pi_180373266
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar wel verantwoordelijk. Al was dit geen aanslag goedgekeurd door de Russische regering, dan betekent het alsnog dat ergens een voorraadje Novichok is gejat. En daar zijn zij verantwoordelijk voor.

Maar als jij wilt geloven dat het in Putin's Rusland mogelijk is om even in een zwaar beveiligde militaire installatie in te breken en een dodelijk zenuwgas mee te nemen zonder dat de overheid dat weet, be my guest.
Het idee dat Novichok alleen in Rusland geproduceerd kan zijn heeft geen enkele basis in de realiteit.

quote:
Novichok was originally developed in the USSR (Nukus Lab, today in Uzbekistan, site completely decommissioned according to the US-Uzbekistan agreement by 2002). One of its key developers, Vil Mirzayanov, defected to the United States in 1990s, its chemical formula and technology were openly published in a number of chemical journals outside Russia. Former top-ranking British foreign service officer Craig Murray specifically noted this point on March 17:
https://principia-scienti(...)e-versus-propaganda/

EDIT: Saillant detail is overigens dat de Porton Down woordvoerder Aitkenhead in een interview met Sky aangaf hoe goed Porton Down beveiligd is, maar nergens ontkende dat Porton Down zelf Novichok produceert. Hoeft niets te zeggen, maar evengoed interessant.

(vanaf 2:22, hij pakt de link niet goed)

[ Bericht 10% gewijzigd door ContraCourant op 10-07-2018 13:08:29 ]
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:01:16 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180374472
quote:
Er worden verschillende samples naar verschillende onderzoeksinstellingen gestuurd. Dat kan een monster van de onbekende stof zijn, maar dat kan ook een monster van een al bekende andere stof zijn. Zo'n instituut weet vanzelfsprekend niet welke stof het krijgt.

Dus nogmaals: op basis waarvan kan jij zo stellig zijn?
Huilen dan.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 10 juli 2018 @ 14:13:14 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180374737
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Er worden verschillende samples naar verschillende onderzoeksinstellingen gestuurd. Dat kan een monster van de onbekende stof zijn, maar dat kan ook een monster van een al bekende andere stof zijn. Zo'n instituut weet vanzelfsprekend niet welke stof het krijgt.

Dus nogmaals: op basis waarvan kan jij zo stellig zijn?
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat het spul Russisch is, dat wil niet zeggen dat alleen de Russen erover kunnen beschikken. Er zijn sinds de val van de Sovjet Unie niet voor niets zoveel zorgen geweest over het wapentuig. Wellicht is tijdens de val van de Sovjet Unie ontvreemd in een ex-SU land.

Wat is het motief van de Russen? Als ze hem hadden willen vermoorden, dan hadden ze dit al gedaan toen hij gevangen zat in Rusland.

En waarom zou je een wapen gebruiken die naar jezelf wijst?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180374772
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Er staat hier toch echt duidelijk dat het spul uit Rusland kwam dus ik weet niet waar jij last van hebt verder?
Er is absoluut niet aangetoond dat het spul waar de Skripals mee vergiftigd zijn uit Rusland kwam. Dat hebben sommige media er van gemaakt. Aangetoond is dat het om Novichok gaat. Waar die Novichok is geproduceerd daar zijn geen uitspraken over gedaan.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:52:41 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180375555
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

En hoe is dit een antwoord op mijn vraag?
Huilen dan.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:15:49 #109
274310 agenda
altijd vol!
pi_180453915
https://www.nu.nl/buitenl(...)giftigde-mensen.html

Britse politie vindt flesje met novichok in huis van vergiftigde mensen
  vrijdag 13 juli 2018 @ 21:24:24 #110
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_180455701
quote:
15s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:07 schreef remlof het volgende:
En Rusland blijft natuurlijk alle betrokkenheid ontkennen, net als bij de MH17.
Daar hebben we de betaalde NAVO troll ook weer
  vrijdag 13 juli 2018 @ 21:29:39 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180455828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:15 schreef agenda het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)giftigde-mensen.html

Britse politie vindt flesje met novichok in huis van vergiftigde mensen
Ja, en dan vooral dit:

"Het Verenigd Koninkrijk stelt dat Rusland verantwoordelijk is voor de aanval met het zenuwgas op Skripal en zijn dochter."

:o
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:14:27 #112
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180458574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, en dan vooral dit:

"Het Verenigd Koninkrijk stelt dat Rusland verantwoordelijk is voor de aanval met het zenuwgas op Skripal en zijn dochter."

:o
Het kan nog wel een aantal dagen duren voor hij zich alles kan herinneren, ofwel, hij moet het officiële verhaal nog zo vaak repeteren totdat hij het foutloos kan herhalen.

Een flesje novichok, kom op zeg, dat ligt er wel een beetje dik op... zit er zeker ook nog een label op, Made in Russia, approved by Putin!

Ik vind het maar een gek verhaal. Moet ik nu naar BNW?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:25:08 #113
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180458741
Ik dacht meer aan de politieke implicaties van die beschuldiging, maar ok. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180465418
Novichok used in Wiltshire 'could remain active for 50 years'

Had men eerder niet gezegd dat het geen novichok uit de tijd van de USSR kon zijn omdat het niet zo lang bewaard kon worden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 14 juli 2018 @ 11:39:07 #115
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180465497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:34 schreef crystal_meth het volgende:
Novichok used in Wiltshire 'could remain active for 50 years'

Had men eerder niet gezegd dat het geen novichok uit de tijd van de USSR kon zijn omdat het niet zo lang bewaard kon worden?
Als ik dit zo lees hebben ze helemaal geen flesje gevonden of wat dan ook. Dat is alleen maar de werkhypothese dat er een flesje of zoiets is... niet geheel onlogisch misschien, maar ook nog allerminst zeker.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180465546
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:39 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees hebben ze helemaal geen flesje gevonden of wat dan ook. Dat is alleen maar de werkhypothese dat er een flesje of zoiets is... niet geheel onlogisch misschien, maar ook nog allerminst zeker.
Dat artikel is van drie dagen geleden, inmiddels hebben ze een fles(je) gevonden.
Novichok that killed woman came from bottle, police believe
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_180467857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat artikel is van drie dagen geleden, inmiddels hebben ze een fles(je) gevonden.
Novichok that killed woman came from bottle, police believe
Hoe groot is dat huis dan, dat ze er 5 dagen over gedaan hebben om dat flesje te vinden?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:31:41 #118
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180469293
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat artikel is van drie dagen geleden, inmiddels hebben ze een fles(je) gevonden.
Novichok that killed woman came from bottle, police believe
Ah ok..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180470550
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hoe groot is dat huis dan, dat ze er 5 dagen over gedaan hebben om dat flesje te vinden?
Je kan met zo’n gif niet alles zomaar even overhoop gooien he. Elke vierkante meter van het huis is waarschijnlijk grondig getest op sporen van dat gif.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180483156
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kan met zo’n gif niet alles zomaar even overhoop gooien he. Elke vierkante meter van het huis is waarschijnlijk grondig getest op sporen van dat gif.
Met een robot zeker? Ja dan is het een wonder dat ze het uberhaupt gevonden hebben!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')