abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 juli 2018 @ 08:50:36 #1
409579 LuDann
All the way
pi_180229779
Hoi mede fokkers. Ik hoop dat jullie met mij willen meedenken over de vervelende situatie waar wij inzitten. Het is een heel verhaal, bedankt vast als je het wil lezen.

Wij wonen nu 5 jaar in onze koopwoning. De buren links wonen er 15 jaar (ook koop). Wij hebben in die tijd 2 kinderen gekregen: van nu bijna 3 jaar en van 5 maanden. Zij hebben ook 2 kinderen, eentje van 15 en eentje van 8.

Sinds het begin hebben wij last van geluidsoverlast. Op dagelijkse basis slaan met deuren en schreeuwen, op wekelijkse basis (zeker in de zomer) muziek, dronken meezingen. Incidenteel huren ze een live zanger in die over de gehuurde versterkers Nederlandstalige muziek ter gehore brengt. Zie onderstaands geluidsfragment ter illustratie.

(Opgenomen in onze huiskamer om een uur of 2 snachts. Het is een relatief zachte opname, maar ga ervan uit dat wij de hele avond en nacht elkaar en de tv niet konden verstaan).

Goed. Insert een hele reeks aan incidenten, pogingen tot praten, gemaakte afspraken die niet worden nagekomen (zoals via whatsapp vragen of het zachter mag) tientallen bezoeken door politie bij hen aan de deur, een bezoek van de wijkagent en een poging tot bemiddeling door een buurman verderop.

Wat wij weten is dat er meerdere buren helemaal klaar zijn met de constante overlast. Bij elk feestje of BBQ of gewoon 'zomaar' een avondje dronkenschap bellen meerdere mensen de politie. Een paar maanden geleden kregen we te horen dat we de 8ste melders van de avond waren. Echter, de buren zijn ervan overtuigd dat wij de enige zijn die de politie bellen en als die weer bij ze aan de deur is geweest dan komen ze bij ons verhaal halen. Dit is in de afgelopen weken geescaleerd, zie onderstaand fragement uit ons logboek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, de vraag is nu: welke stappen kunnen we ondernemen? Rekening houdend met de volgende omstandigheden:

1. We kunnen (en willen) niet verhuizen. Mijn man is net een 2 maanden geleden voor zichzelf begonnen en we kunnen de eerste 3 jaar geen hypotheek krijgen.
2. We hebben rechtsbijstandverzekering.
3. Meerdere buren zijn het zat, we hebben een rondvraag gedaan. 1 buurman achten wij bereid mogelijk mee te eisen in een zaak. Alle andere buren zijn te geintimideerd en willen zich er niet mee bemoeien.
4. De buurvrouw aan de andere kant heeft besloten haar woning te verkopen. In september komen er nieuwe mensen in (ze benaderen, of juist niet?)

We zitten te denken aan een civiele procedure, maar wat kunnen we dan eisen? En heeft dat enige kans van slagen? Hoe zit het met die nieuwe Aso wet? Moeten we dan naar de burgemeester stappen?

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 04-07-2018 09:31:35 ]
pi_180229867
Ik zou toch proberen te verhuizen, dit komt niet meer goed.
pi_180229927
Pfff Jezus TS.

Dit lijkt me echt verschrikkelijk, zeker omdat het mensen zijn waar (zo het lijkt) nog geen fatsoenlijk woord mee te wisselen is.

Is het geen idee om een camera bij de voordeur te hangen? Dat je dit soort dreigementen opneemt? Let op; je mag niet zomaar alles filmen, maar als zij bij jou aan de deur komt lijkt me dat geen probleem.

Ik zou ook de gemeente alvast verwittigen, die kunnen ook nog bemiddelen.
Weggegaan en opgerot
pi_180230000
Ik heb in eenzelfde situatie gezeten, elk weekend (vrijdagavond, zaterdag hele dag tot 03:00 en zondag tot 21:00) een of ander kloterig gebonk van de buren met hun apenmuziek. Wiet in de achteruin, en ga zo maar door. Heel vaak iets van gezegd, beterschap werd beloofd en het hele verhaal kan je wel invullen. Als ik op woensdagmiddag een rustig muziekje opzette was de wereld te klein, dan moest de buurvrouw slapen en zou ik het wel bezuren.

Uiteindelijk stond ik met een serieus groot mes klaar om ze beiden dood te steken. Mijn partner heeft mij tegengehouden en mij gedwongen de zooi te verkopen. Hoewel ik tegen was is het nog steeds de beste keus die ik de laatste 20 jaar gemaakt heb. Als het nog een half jaar geduurd had, was ik vastgezet en zij in hun kist.

Kortweg, verhuizen is je enige optie. Maar houd er wel rekening mee dat je niet zomaar kunt verkopen. Als je van deze overlast weet (en dat is aantoonbaar in dit geval!) dan moet je dat melden bij de verkoop. Anders kan je er nog lang voor op de blaren zitten financieel.

Ik zie geen andere uitweg voor je, wij hebben toen zelfs opkopers en schuldsanering besproken. Al had ik een ton schuld gehad en 3 jaar op een houtje moeten bijten, het was het mij waard. Zo gek wordt je er van. Gelukkig hebben wij de boel kunnen redden en wonen we nu al een paar jaar elders, ik kan je wel verzekeren dat ik niet rem als ze voor de auto staan.
pi_180230004
Oh wat afschuwelijk -O- Het idee alleen al dat je naast dat soort mensen woont :X Ik heb geen tips/advies, behalve wegwezen, want dit verpest jullie leven, maar dat wil je dus absoluut niet. Mijn diepste medeleven en sterkte :* Dit is zo zonde van jullie energie en humeur -O-

Overigens geeft zoiets als dit wel de meerwaarde aan van het inhuren van een detectivebureau om even snel de buurt waar je heen wilt verhuizen te analyseren. Ze bestaan. Ik vond het wel geniaal toen ik er over las. Als ik zoiets als bij jullie lees dan denk ik bijna dat het essentieel is om te doen. Hier word je namelijk zwaar ongelukkig van en je kan geen kant op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180230019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:04 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Is het geen idee om een camera bij de voordeur te hangen? Dat je dit soort dreigementen opneemt? Let op; je mag niet zomaar alles filmen, maar als zij bij jou aan de deur komt lijkt me dat geen probleem.
Dat is sowieso een goede tip. Niet aan gedacht. Ik zou een gesloten systeem ophangen, voor en achter die ook geluid opneemt. Alle overlast bewaren, een sterkere bewijslast ga je niet hebben.

Film het als ze je bedreigen (met je telefoon) of als je weer eens aan de deur moet staan. Maakt de zaak enkel sterker.
pi_180230033
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:12 schreef GereDathan het volgende:
Kortweg, verhuizen is je enige optie. Maar houd er wel rekening mee dat je niet zomaar kunt verkopen. Als je van deze overlast weet (en dat is aantoonbaar in dit geval!) dan moet je dat melden bij de verkoop. Anders kan je er nog lang voor op de blaren zitten financieel.

Had de verkopende partij hier dat niet ook moeten doen dan? Die andere mensen woonden er toen al 10 jaar en je maakt mij niet wijs dat ze toen heel stil waren. Ze zeggen zelf al dat ze de andere buren hebben weg gepest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180230165
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Overigens geeft zoiets als dit wel de meerwaarde aan van het inhuren van een detectivebureau om even snel de buurt waar je heen wilt verhuizen te analyseren. Ze bestaan. Ik vond het wel geniaal toen ik er over las. Als ik zoiets als bij jullie lees dan denk ik bijna dat het essentieel is om te doen. Hier word je namelijk zwaar ongelukkig van en je kan geen kant op.
Aanvullend op mijn verhaal een paar posts hierboven, dit heb ik dus serieus zelf gedaan. De overlast van de buren en parkeerproblematiek heb ikzwaar onderschat. Bij het nieuwe huis ben ik ongeveer 5x gaan posten op verschillende tijden, heb zelfs 2 uur in een poort gezeten met een boek.
Ook hebben we bij zeker 5 huizen aangebeld, inclusief de nieuwe buren die we zouden krijgen. Gewoon om te kijken wie er opendeed en hoe dit gebeurde.

Zo hebben we geleerd dat de buurjongen 2 deuren verder een drumstel heeft, maar er afspraken zijn dat hij per week een X aantal keer mag drummen tussen bepaalde tijden. Af en toe horen we hem wel, maar als het 30 minuten per maand is dan is het veel. Daar is prima mee te leven.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:26:40 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180230198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had de verkopende partij hier dat niet ook moeten doen dan? Die andere mensen woonden er toen al 10 jaar en je maakt mij niet wijs dat ze toen heel stil waren. Ze zeggen zelf al dat ze de andere buren hebben weg gepest.
Verborgen gebrek?
And so is the past
pi_180230202
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had de verkopende partij hier dat niet ook moeten doen dan? Die andere mensen woonden er toen al 10 jaar en je maakt mij niet wijs dat ze toen heel stil waren. Ze zeggen zelf al dat ze de andere buren hebben weg gepest.
Er is een uitweg, als je er zelf niet naar gevraagd hebt. Al is dat een dunne lijn. Zie bijvoorbeeld https://www.huveradvocate(...)verlast-van-de-buren

Als er niet naar gevraagd wordt is het in principe geen probleem, maar hoe ga je dat aantonen? De overlast is eenvoudig aan te tonen voor een nieuwe koper.

In dit geval weet ik het niet, bij aankoop had TS het moeten vragen zou je kunnen stellen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:27:53 #11
409579 LuDann
All the way
pi_180230209
Bedankt voor jullie meelevende reacties, ik stel het op prijs. Ik wil alleen wel even duidelijk maken: wij zijn absoluut niet van plan om te verhuizen. Zo ver zijn we nog lang niet. Ik wist overigens niet dat dit ook nog eens ten koste gaat van de waarde van onze woning, maar dat sterkt me des te meer in onze overtuiging.

Ik ben dus meer op zoek naar wat we dan wél kunnen doen.
pi_180230229
Ik denk dat er niet veel aan gedaan kan worden, of je moet een hele lange adem hebben.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:31:17 #13
409579 LuDann
All the way
pi_180230254
Overigens was de geluidsoverlast in het begin wat beperkter hoor, 1 keer per maand of per 2 maanden. Maar hun oudste dochter is inmiddels op een leeftijd dat ze zelf vrienden langs heeft. Vrienden met auto's en scooters, inclusief geluidsinstallaties. De ouders zijn vaak niet thuis, vieren hun feestjes ook wel elders. Hun dochter(s) zijn dan alleen thuis en maken het tegenwoordig zelf heel bont.
pi_180230275
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:27 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor jullie meelevende reacties, ik stel het op prijs. Ik wil alleen wel even duidelijk maken: wij zijn absoluut niet van plan om te verhuizen. Zo ver zijn we nog lang niet. Ik wist overigens niet dat dit ook nog eens ten koste gaat van de waarde van onze woning, maar dat sterkt me des te meer in onze overtuiging.

Ik ben dus meer op zoek naar wat we dan wél kunnen doen.
Het is een koophuis, dus via een verhuurder kan je sowieso niets. Voor een hypotheekverstrekker maakt het geen bal uit, zolang ze maar betalen.

Een eigen gang naar de rechter kan natuurlijk, maar je neemt wel een behoorlijk risico. Je hebt 2 kinderen en ze weten waar je woont. In een dronken bui kunnen ze die dreigementen van ze zomaar ineens uitvoeren als je ze het huis uit hebt gekregen.

De beste oplossing is hun huis in de hens steken en hopen dat ze en binnen blijven zitten en dat het vuur niet naar jouw huis overslaat. Maar ja, dan begeef je je nogal aan de verkeerde kant van de lijn....... (niet doen dus!!)
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:32:49 #15
409579 LuDann
All the way
pi_180230280
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:29 schreef T-D het volgende:
Ik denk dat er niet veel aan gedaan kan worden, of je moet een hele lange adem hebben.
Die hebben we wel.

Ik zoek dus advies met name op gerechtelijk gebied. Of misschien een tv programma inschakelen? Ik kijk die nooit, maar ken wel namen als de Rijdende Rechter en Burenruzie.
pi_180230287
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is sowieso een goede tip. Niet aan gedacht. Ik zou een gesloten systeem ophangen, voor en achter die ook geluid opneemt. Alle overlast bewaren, een sterkere bewijslast ga je niet hebben.

Film het als ze je bedreigen (met je telefoon) of als je weer eens aan de deur moet staan. Maakt de zaak enkel sterker.
Idd, zo veel mogelijk filmen! De gemeente en politie ook goed op te hoogte houden.
Weggegaan en opgerot
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:33:28 #17
409579 LuDann
All the way
pi_180230291
We hebben al camera's hangen.
pi_180230304
Bonje met de buren.

Maar persoonlijk waren ze allang verdwenen als het mijn buren waren geweest.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:34:38 #19
409579 LuDann
All the way
pi_180230308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is een koophuis, dus via een verhuurder kan je sowieso niets. Voor een hypotheekverstrekker maakt het geen bal uit, zolang ze maar betalen.

Een eigen gang naar de rechter kan natuurlijk, maar je neemt wel een behoorlijk risico. Je hebt 2 kinderen en ze weten waar je woont. In een dronken bui kunnen ze die dreigementen van ze zomaar ineens uitvoeren als je ze het huis uit hebt gekregen.

De beste oplossing is hun huis in de hens steken en hopen dat ze en binnen blijven zitten en dat het vuur niet naar jouw huis overslaat. Maar ja, dan begeef je je nogal aan de verkeerde kant van de lijn....... (niet doen dus!!)
Ik denk dat het wel los zal lopen, eerlijk gezegd. En huis in de fik steken is niet het soort actie die we in gedachten hadden nee. :P
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:37:31 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180230343
Paar Bulgaren, kratje bier, opgelost.
And so is the past
pi_180230353
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:32 schreef LuDann het volgende:
Ik zoek dus advies met name op gerechtelijk gebied. Of misschien een tv programma inschakelen? Ik kijk die nooit, maar ken wel namen als de Rijdende Rechter en Burenruzie.
Blijf alsjeblieft, als-je-blieft bij die programma's vandaan zo lang als je kunt. Als iets droevig is is het wel hoe je daar weggezet wordt op NATIONALE tv... dan zitten er thuis nog 1000 van die tokkiegezinnen die jou wel even zullen beoordelen...

Verder heel heel veel sterkte, hoop dat je er snel een beetje uit komt. Kut situatie, met hersenloos volk valt vaak niet echt tot redelijke afspraken te komen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:38:22 #22
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180230354
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:27 schreef LuDann het volgende:
Ik ben dus meer op zoek naar wat we dan wél kunnen doen.
PolitieDe buren hebben al een gele kaart ontvangen van de politie. Hun volgende stap was de geluidsinstallatie in beslag nemen. Is het al zover gekomen of blijkt dit slechts bluf te zijn? Belangrijk punt namelijk. Als de politie daadwerkelijk spullen in beslag gaat nemen, komt de realiteit enorm dichtbij voor je tere buurtjes. De vraag is natuurlijk hoe ze zullen reageren.

Met een beetje geluk schrikken ze hiervan en houden ze zichzelf in toom. Echter kan je wel voorspellen dat ze helemaal razend zullen worden hiervan. Al met al verdienen ze wel een tegenslag.

Overige buren
Jij bent niet de enige die hier last van heeft. Alle buren voelen het, zeker gezien de marktwaarde van de hele straat omlaag gaat. De overburen hebben zelfs al toegegeven door hun huis te verkopen! Mijn tip is om á la Game of Thrones samen te spelen om zodanig sterk te staan tegen ze.
Tip: Plan een avondje in met alle buren (behalve de rotte natuurlijk) om vervolg-stappen te bespreken. Dit kan zo niet langer. Een van de buren was eventueel bereid mee te doen aan een rechtzaak? Zit vooraf met hun samen zodat je op één lijn zit. Zodra je met alle buren samenzit om juridische stappen te nemen kom je sterker over als sowieso een andere buur met je meedoet. Grote kans (hopelijk) dat andere ook mee zullen spannen.

Ik ben alleen bang dat de dreigementen van de buren (brandbom, steen door de ruit etc.) zich zullen vertalen in actie. Dit brengt ons bij het volgende punt..

Camera-toezicht:
Enorm goede tip die Robijntje geeft hierboven. Regel een camera met goede geluidsopname mogelijkheden - bij de voordeur en eventueel in de tuin. Zo kan je alle mogelijke dreigementen en (wie weet) vandalisme-acties op camera vastleggen en een sterke case bouwen tegen ze. Bespreek dit ook met de overige buren, dit zullen zij ook wel zien zitten. Het is slechts een kwestie van tijd voordat je voldoende bewijs tegen de tokkies hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:32 schreef GereDathan het volgende:
In een dronken bui kunnen ze die dreigementen van ze zomaar ineens uitvoeren als je ze het huis uit hebt gekregen.
Als dit op camera wordt vastgelegd heb je ze bij hun ballen. :7

Hou ons op de hoogte! Ik hoop dat alles goedkomt. Verhuizen vind ik zelf geen toffe optie, maar daar zal mijn ego mee te maken hebben. Verder klinkt het alsof de hele buurt wordt benadeeld door slechts één rotte appel. Maak dit de rest van de buren duidelijk, ik hoop dat ze met jullie mee willen werken. Cliché: Samen sta je sterker.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:40:42 #23
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180230393
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:33 schreef LuDann het volgende:
We hebben al camera's hangen.
Heel slim. Worden ook beelden met geluid opgeslagen om zo een case tegen ze op te bouwen?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180230457
Contact opnemen met de gemeente die zijn verplicht er iets mee te doen en met de wijkagent.
pi_180230462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:58 schreef T-D het volgende:
Ik zou toch proberen te verhuizen, dit komt niet meer goed.
Omgekeerde wereld 8)7
Edensnator over 'n out
pi_180230527
Wat ontzettend vervelend. Je staat voor je gevoel zo machteloos, omdat een dossier opbouwen of iemand zijn gedrag laten inzien echt ontzettend moeilijk is.

Misschien kun je informeren bij vereniging eigen huis. Die zijn er juist voor eigenaren van koophuizen en hebben vast wel ervaring/tips die je kan gebruiken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:50:47 #27
409579 LuDann
All the way
pi_180230529
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Blijf alsjeblieft, als-je-blieft bij die programma's vandaan zo lang als je kunt. Als iets droevig is is het wel hoe je daar weggezet wordt op NATIONALE tv... dan zitten er thuis nog 1000 van die tokkiegezinnen die jou wel even zullen beoordelen...

Verder heel heel veel sterkte, hoop dat je er snel een beetje uit komt. Kut situatie, met hersenloos volk valt vaak niet echt tot redelijke afspraken te komen.
Daar zit zeker wat in ja. :')
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:51:39 #28
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180230543
Ik zou een case gaan opbouwen ja; het liefst met geluidsfragmenten waarin ze jullie of de buren bedreigen. En wijkagent vragen om een case bij te houden.
pi_180230545
wauw wat een buren zeg :') damn, triest dat mensen zo kunnen zijn. succes ermee!
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:55:10 #30
409579 LuDann
All the way
pi_180230584
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

PolitieDe buren hebben al een gele kaart ontvangen van de politie. Hun volgende stap was de geluidsinstallatie in beslag nemen. Is het al zover gekomen of blijkt dit slechts bluf te zijn? Belangrijk punt namelijk. Als de politie daadwerkelijk spullen in beslag gaat nemen, komt de realiteit enorm dichtbij voor je tere buurtjes. De vraag is natuurlijk hoe ze zullen reageren.

Met een beetje geluk schrikken ze hiervan en houden ze zichzelf in toom. Echter kan je wel voorspellen dat ze helemaal razend zullen worden hiervan. Al met al verdienen ze wel een tegenslag.

Overige buren
Jij bent niet de enige die hier last van heeft. Alle buren voelen het, zeker gezien de marktwaarde van de hele straat omlaag gaat. De overburen hebben zelfs al toegegeven door hun huis te verkopen! Mijn tip is om á la Game of Thrones samen te spelen om zodanig sterk te staan tegen ze.
Tip: Plan een avondje in met alle buren (behalve de rotte natuurlijk) om vervolg-stappen te bespreken. Dit kan zo niet langer. Een van de buren was eventueel bereid mee te doen aan een rechtzaak? Zit vooraf met hun samen zodat je op één lijn zit. Zodra je met alle buren samenzit om juridische stappen te nemen kom je sterker over als sowieso een andere buur met je meedoet. Grote kans (hopelijk) dat andere ook mee zullen spannen.

Ik ben alleen bang dat de dreigementen van de buren (brandbom, steen door de ruit etc.) zich zullen vertalen in actie. Dit brengt ons bij het volgende punt..

Camera-toezicht:
Enorm goede tip die Robijntje geeft hierboven. Regel een camera met goede geluidsopname mogelijkheden - bij de voordeur en eventueel in de tuin. Zo kan je alle mogelijke dreigementen en (wie weet) vandalisme-acties op camera vastleggen en een sterke case bouwen tegen ze. Bespreek dit ook met de overige buren, dit zullen zij ook wel zien zitten. Het is slechts een kwestie van tijd voordat je voldoende bewijs tegen de tokkies hebt.

[..]

Als dit op camera wordt vastgelegd heb je ze bij hun ballen. :7

Hou ons op de hoogte! Ik hoop dat alles goedkomt. Verhuizen vind ik zelf geen toffe optie, maar daar zal mijn ego mee te maken hebben. Verder klinkt het alsof de hele buurt wordt benadeeld door slechts één rotte appel. Maak dit de rest van de buren duidelijk, ik hoop dat ze met jullie mee willen werken. Cliché: Samen sta je sterker.
Ik denk niet dat ze erg onder de indruk zullen zijn van inbeslagname. Buurman heeft een bedrijfje in de bouw en heeft een zak zwart geld van hier tot daar. Dus een nieuwe installatie kunnen ze makkelijk missen (en de oude krijgen ze na een korte tijd terug). Het zal ze alleen pissig maken maar ons niet helpen verder.

Wat betreft de buren: we zitten te denken om een briefje op te stellen en die bij iedereen in de bus te doen. We maken een emailadres aan waar mensen hun verhaal (eventueel anoniem) kunnen doen en proberen zo mensen te verzamelen.

Wat betreft de camera: omdat je verborgen camera bewijs niet kunt gebruiken en een camera op de straat richten verboden is, hebben we alleen camera's hangen die het bij ons binnen filmen. Je hebt zeker een goed punt, maar ik dacht dat de straat filmen dus niet mocht? In de achtertuin kunnen we wel doen inderdaad, zeker met geluidsopname lijkt me een uitstekend plan.
pi_180230607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:31 schreef LuDann het volgende:
Overigens was de geluidsoverlast in het begin wat beperkter hoor, 1 keer per maand of per 2 maanden.
Ik vind 1x per 2 maanden ook behoorlijk fors.

Zelf heb ik een beetje als stelregel dat er per gezinslid 1 feestje per jaar met overlast normaal is. En dan bedoel ik overlast tot 03:00 en muziek/geschreeuw.
Af en toe een BBQ of geklets buiten tot 01:00 bij mooi weer hoort er ook bij in een woonwijk.

Maar 1x per maand / 1x per 2 maanden een dergelijke overlast van je buren is in mijn ogen niet normaal.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:56:54 #32
409579 LuDann
All the way
pi_180230608
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Kaizen_ het volgende:

Als dit op camera wordt vastgelegd heb je ze bij hun ballen. :7

En dit, natuurlijk. Ik denk niet dat ze ons of de kinderen iets fysiek zullen proberen aan te doen. Ze weten ook wel dat ze dan de bak in draaien. Voor de rest zijn we goed verzekerd, dus laat ze maar wat schade aanrichten hoor. Dan hebben we echt iets in handen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:57:22 #33
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180230617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:55 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat betreft de buren: we zitten te denken om een briefje op te stellen en die bij iedereen in de bus te doen. We maken een emailadres aan waar mensen hun verhaal (eventueel anoniem) kunnen doen en proberen zo mensen te verzamelen.

Het is te proberen, maar als ik heel eerlijk ben zou ik als buur nooit meewerken aan zoiets.
Ook niet als ik zelf veel last zou hebben van de herrie
pi_180230633
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bonje met de buren.

Maar persoonlijk waren ze allang verdwenen als het mijn buren waren geweest.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:59:15 #35
409579 LuDann
All the way
pi_180230649
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou een case gaan opbouwen ja; het liefst met geluidsfragmenten waarin ze jullie of de buren bedreigen. En wijkagent vragen om een case bij te houden.
Een wijkagent doet echt helemaal niks hoor, in zo'n situatie. We hebben meerdere malen met hem overlegd en hij is een paar weken geleden op ons verzoek bij de buren langsgeweest, maar daarmee houdt het gewoon op. 'Want ik ben niet alleen jullie wijkagent, ik ben ook hun wijkagent!'' :')
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:00:16 #36
409579 LuDann
All the way
pi_180230663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:57 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Het is te proberen, maar als ik heel eerlijk ben zou ik als buur nooit meewerken aan zoiets.
Ook niet als ik zelf veel last zou hebben van de herrie
Zo zullen er veel instaan, maar 1 of 2 die wel willen meedoen is al voldoende.
pi_180230666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Als dit op camera wordt vastgelegd heb je ze bij hun ballen. :7
Krijg je je kinderen of huis niet mee terug :{
pi_180230669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Omgekeerde wereld 8)7
Soms is weglopen de beste en verstandigste keus, hoe krom en tegen je gevoel het ook is.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:01:19 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180230673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Krijg je je kinderen of huis niet mee terug :{
Want die zijn dood :?

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:59 schreef LuDann het volgende:

[..]

Een wijkagent doet echt helemaal niks hoor, in zo'n situatie. We hebben meerdere malen met hem overlegd en hij is een paar weken geleden op ons verzoek bij de buren langsgeweest, maar daarmee houdt het gewoon op. 'Want ik ben niet alleen jullie wijkagent, ik ben ook hun wijkagent!'' :')
Zeg tegen hem dat als hij daar langskomt en inderdaad geluidsoverlast constateert hij dat dient op te schrijven.
pi_180230694
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:55 schreef LuDann het volgende:
Wat betreft de camera: omdat je verborgen camera bewijs niet kunt gebruiken en een camera op de straat richten verboden is, hebben we alleen camera's hangen die het bij ons binnen filmen. Je hebt zeker een goed punt, maar ik dacht dat de straat filmen dus niet mocht? In de achtertuin kunnen we wel doen inderdaad, zeker met geluidsopname lijkt me een uitstekend plan.
Ik zou het in zijn geheel niet verbergen. Het is ook niet verboden om de straat te filmen, als het doel van het filmen maar niet het filmen van de straat is. Sterker nog, de politie vraagt heel vaak beelden van particulieren op. Dus daar zou ik mij geen zorgen over maken.

Ik zou zichtbaar camera's ophangen die je voor en achtertuin filmen. Eventueel wat stickers erbij op je deur zodat het allemaal heel duidelijk is. Kan het je nooit verweten worden dat het stiekem zou zijn geweest, en is het dus legitiem bewijsmateriaal.
pi_180230726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Want die zijn dood :?
Heb je de OP wel gelezen?

quote:
Dat ze ons gaat wegpesten, zoals ze al met andere buren hebben gedaan, dat ze een brandbom naar binnen zullen gooien als we niet thuis zijn, dat ze onze kinderen een 'gasmasker' op zal komen zetten.
Kan je wel leuk gefilmd hebben dat ze dat doen, maar dan heb je beeld en geen kinderen meer. Het is maar waar je prioriteiten liggen...
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:06:50 #42
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180230742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:03 schreef GereDathan het volgende:
Ik zou het in zijn geheel niet verbergen. Het is ook niet verboden om de straat te filmen, als het doel van het filmen maar niet het filmen van de straat is. Sterker nog, de politie vraagt heel vaak beelden van particulieren op. Dus daar zou ik mij geen zorgen over maken.

Ik zou zichtbaar camera's ophangen die je voor en achtertuin filmen. Eventueel wat stickers erbij op je deur zodat het allemaal heel duidelijk is. Kan het je nooit verweten worden dat het stiekem zou zijn geweest, en is het dus legitiem bewijsmateriaal.
Dit inderdaad.

Vraag: Mag ik rond mijn eigen woning een camera plaatsen die opnamen maakt, als ik dat duidelijk aankondig met een sticker aan de deur? Maakt het nog uit of de camera geluid kan opnemen? En zijn zulke beelden dan bruikbaar als bewijs in geval van bijvoorbeeld een inbraak?

Antwoord: Het is toegestaan voor de beveiliging van je eigen woonhuis cameratoezicht in te zetten. De wet eist wel dat je dit duidelijk aankondigt, dus zo'n bordje bij de deur (of liever nog bij de ingang van de tuin) is eigenlijk wel verplicht (art. 441b Strafrecht).

Vergelijkbare regels (maar met hogere straf bij overtreding) gelden voor cameratoezicht binnen (art. 139f Strafrecht). Voor camera's die ook geluidsopnamen maken, gelden aanvullende regels. Het opnemen van gesprekken is namelijk apart strafbaar als je daar geen deelnemer aan bent (art. 139a en 139b Strafrecht).

Expliciet uitgezonderd van dat verbod is opnemen "met een technisch hulpmiddel dat op gezag van degene bij wie de woning, het lokaal of het erf in gebruik is, niet heimelijk aanwezig is". Zolang ook de microfoon maar zichtbaar is, is ook dit toegestaan. (En een microfoon die alleen gebruikt wordt als geluidssensor om een opname te triggeren, is sowieso niet strafbaar.) Een camera van een private partij mag in beginsel alleen de eigen ruimte filmen, niet de openbare weg. Enige overlap zal onvermijdelijk zijn, bijvoorbeeld bij filmen van een carport zal altijd iets van de stoep in beeld komen. Maar dat maakt het filmen niet onrechtmatig. Bij invoering van deze wetsartikelen had de minister gezegd:

Burgers mogen hun huis en tuin beveiligen met camera's, maar ook hier geldt het uitgangspunt dat de aanwezigheid hiervan in beginsel kenbaar moet zijn. Gasten en andere bezoekers die impliciet dan wel expliciet met toestemming van de rechthebbende de woonomgeving betreden mogen erop vertrouwen dat hun persoonlijke levenssfeer niet kan worden aangetast door het heimelijk vervaardigen van afbeeldingen.

In een Leeuwardse zaak werd bevestigd dat dit ook geldt voor het filmen van de geparkeerde auto, ook als deze aan de openbare weg staat: In wezen komt dit gebruik van de camera en het observeren van de auto overeen met hetgeen [de eiser] met het blote oog zou waarnemen vanuit zijn raam indien hij overging tot verwijdering van de daarvoor geplaatste bosschage.

Filmen van privéterrein van de buren is een ander verhaal. Dat is onrechtmatig richting de buren. Een praktisch punt is wel dat je moeilijk kunt voorkomen dat je dat doet als je met een beetje visooglens gaat filmen. Mijn praktisch advies is dan ook om een sticker of stuk plakband over de camera te plakken zodat het fysiek onmogelijk is om de buren op te filmen. Je kunt dat vaak ook elektronisch instellen, maar dat kunnen de buren niet zien, dus fysiek afschermen is beter.

Camerabeelden van burgers mogen altijd als bewijs worden ingebracht. Het idee dat illegaal verkregen camerabeelden "onrechtmatig verkregen bewijs" zijn is iets uit Amerikaanse televisieseries. Om de Hoge Raad te citeren: ook indien [verweerster] aldus een inbreuk op het privéleven van [eiseres] zou hebben gemaakt, dit nog niet betekent dat dit bewijsmateriaal in een procedure als de onderhavige niet mag worden gebruikt.

https://www.security.nl/p(...)ond+huis+ophangen%3F
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180230767
Er zijn al goede punten genoemd, maar ter aanvulling nog:

Wanneer ze strafbare feiten plegen, zoals bedreiging, doe dan aangifte. Iedere keer weer. Dat helpt misschien niet meteen, maar ondersteund je dossieropbouw bij de politie. Deel ook je logboek met hen en de camerabeelden waar iets op te zien of horen is.
Gek? kan je dat eten?
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:09:15 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180230786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik vind 1x per 2 maanden ook behoorlijk fors.

Zelf heb ik een beetje als stelregel dat er per gezinslid 1 feestje per jaar met overlast normaal is. En dan bedoel ik overlast tot 03:00 en muziek/geschreeuw.
Af en toe een BBQ of geklets buiten tot 01:00 bij mooi weer hoort er ook bij in een woonwijk.

Maar 1x per maand / 1x per 2 maanden een dergelijke overlast van je buren is in mijn ogen niet normaal.
die overlast is nog tot daar aan toe, de bedreigingen gaan veel en veel te ver.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:11:46 #45
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180230841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:03 schreef GereDathan het volgende:
Kan het je nooit verweten worden dat het stiekem zou zijn geweest, en is het dus legitiem bewijsmateriaal.
Het evt. filmen van iets, en het gebruiken van het beeldmateriaal, zijn 2 op zichzelf staande zaken. TS krijgt een bon voor illegaal filmen, maar dat doet 0,0 af aan de bruikbaarheid van het materiaal zelf, mochten er dingen op staan die het daglicht niet kunnen verdragen.

Verder: verhuizen. Het is een situatie die je niet kunt winnen, een rechter gaat ze niet hun huis laten verkopen.
Dum de dum
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:12:31 #46
409579 LuDann
All the way
pi_180230856
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:06 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

^O^ Gaan we doen, bedankt voor de info! Ergens de komende dagen even regelen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:13:16 #47
409579 LuDann
All the way
pi_180230872
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:08 schreef quickstepster het volgende:
Er zijn al goede punten genoemd, maar ter aanvulling nog:

Wanneer ze strafbare feiten plegen, zoals bedreiging, doe dan aangifte. Iedere keer weer. Dat helpt misschien niet meteen, maar ondersteund je dossieropbouw bij de politie. Deel ook je logboek met hen en de camerabeelden waar iets op te zien of horen is.
Tot nu toe hebben we geen aangifte gedaan omdat we de hoop hadden dat we met de bemiddeling die op stapel stond nog iets konden bereiken. Die hoop is nu weg, dus ik denk dat we inderdaad maar aangifte gaan doen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:15:12 #48
409579 LuDann
All the way
pi_180230913
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:11 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Het evt. filmen van iets, en het gebruiken van het beeldmateriaal, zijn 2 op zichzelf staande zaken. TS krijgt een bon voor illegaal filmen, maar dat doet 0,0 af aan de bruikbaarheid van het materiaal zelf, mochten er dingen op staan die het daglicht niet kunnen verdragen.

Verder: verhuizen. Het is een situatie die je niet kunt winnen, een rechter gaat ze niet hun huis laten verkopen.
Een rechter heeft die macht echter wel hoor, in uiterste omstandigheden. De burgemeester heeft sinds de invoering van de Asowet op 1 juli 2017 ook meer middelen. Inclusief huisuitzetting (ongeacht koop of huur).
pi_180230994
Misschien helpt het ook om steeds weer te zeggen dat het niet je bedoeling is om hen te dwarsbomen of wat dan ook, maar dat je zelf ook een beetje woongenot wilt.
Somebody that I used to know
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:21:38 #50
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180231010
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:13 schreef LuDann het volgende:
Die hoop is nu weg, dus ik denk dat we inderdaad maar aangifte gaan doen.
Verstandig. En verwacht geen magische escalaties van de politie aan de hand van de aangifte. Mijn verwachting is dat er op de korte termijn niets mee wordt gedaan. Maar hoe meer aangiftes je doet, hoe groter je case tegen ze wordt.

Deze aangiftes kan je ook delen met de buren, dit motiveert hun hopelijk om hetzelfde te doen. (Pas wel op. Misschien dat sommige buren het wèl kunnen vinden met de overlast-buur en bepaalde dingen door gaat sluizen)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:22:02 #51
409579 LuDann
All the way
pi_180231020
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:20 schreef Postbus100 het volgende:
Misschien helpt het ook om steeds weer te zeggen dat het niet je bedoeling is om hen te dwarsbomen of wat dan ook, maar dat je zelf ook een beetje woongenot wilt.
Daar zijn we echt allang voorbij hoor. ;) Daar trekken ze zich echt geen hol van aan. De buurvrouw beroept zich dan op het feit dat ze er al 15 jaar woont en meer rechten heeft dan wij ( :') ) en 'ik hou gewoon van een muziekie, dat moet gewoon kunnen!''
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:22:25 #52
409579 LuDann
All the way
pi_180231026
Dubbel
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:23:18 #53
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180231038
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:22 schreef LuDann het volgende:
Daar trekken ze zich echt geen hol van aan. De buurvrouw beroept zich dan op het feit dat ze er al 15 jaar woont en meer rechten heeft dan wij (:') ) en 'ik hou gewoon van een muziekie, dat moet gewoon kunnen!''
Zelf ben ik wel bang voor hun kinderen. Die zien jullie natuurlijk als slechterik in het verhaal. Vandalisme na het stappen met een slok op is zo gebeurt..


Plottwist: Jouw dochter krijgt een geheime verboden relatie met zijn zoon; Samen lossen ze uiteindelijk het hele akkefietje op door te laten zien dat liefde de oplossing is. O+
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:24:35 #54
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180231060
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Een rechter heeft die macht echter wel hoor, in uiterste omstandigheden. De burgemeester heeft sinds de invoering van de Asowet op 1 juli 2017 ook meer middelen. Inclusief huisuitzetting (ongeacht koop of huur).
Een proces kost jaren, bergen geld, en je woont ondertussen wel naast het volk waar je overlast van hebt ... het zijn nu al aso's, kun je je voorstellen wat er gebeurt als ze post krijgen dat ze voor de rechter moeten komen voor hun overlast?

Je moet je afvragen of het de moeite wel waard is, zulke zaken vreten aan je.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fe2O3 op 04-07-2018 13:16:37 ]
Dum de dum
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:27:42 #55
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180231101
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:24 schreef Fe2O3 het volgende:
Je moet je afvragen of het de moeite wel waard is, zulke zaken vreten aan je.
Beetje karig dat deze negativiteit inderdaad het gesprek van de dag is tijdens het avondeten. Grote kans dat je tijdens de vakantie ook alleen maar denkt 'Goh, heerlijk zo zonder die overlast!'. Vermoeiend. Maar verhuizen is geen optie, dus tijd voor actie. Helm op en gaan.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:28:59 #56
348140 Aquafreska
Gediplomeerd Internet Troll
pi_180231121
Het filmen al dan niet met geluid lijkt me in deze situatie niet helemaal wenselijk. Afgezien van de technische kant heeft u te maken met veel regelgeving omtrent privacy.

Wat ik u zou willen aanraden is om bij het vermoeden van escalatie een geluidsopname app aan te zetten op uw smartphone, deze dan omgekeerd in uw broekzak plaatsen. Omdat u deelnemer bent van het gesprek is dit bewijsmateriaal bruikbaar voor de rechterlijke macht, doe hier a.u.b. zelf nog even onderzoek naar i.v.m. de hiervoor genoemde privacy wetgeving.

Ik zou persoonlijk ook altijd reageren met geen commentaar als de buren proberen te provoceren m.b.t. het politie geklaag. Indien een situatie dreigt te escaleren en of uw weg wordt versperd, direct de politie bellen en indien nodig aangifte doen. Sterkte.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:28:59 #57
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180231122
Zelf een half jaar boven dit soort mensen gewoond. Toen we er in kwamen (huur) wisten we dat die mensen een probleem waren. Voornamelijk door geluidsoverlast en bedreiging en mishandeling van vorige bewoners. Omdat ik en mijn huisgenoten allemaal jong, sportief, niet bang en geoefende vechtsporters zijn hadden we zoiets van: "we laten ons niet gek maken, die buren passen zich nu maar een keer aan."

Helaas blijkt de realiteit anders. Het bezoek van de buren kwam om 1 of 2 uur nachts. Bleven de hele nacht hangen en gingen ochtends vroeg weer weg. Ze hebben werkelijk niets te verliezen terwijl wij nieuwe auto's voor de deur hadden staan. Daarbij wil je geen strafblad riskeren omdat je een tokkie een paar klappen geeft, hun ruiten ingooit of hun spullen in de fik steekt.

Uiteindelijk zijn wij verhuisd door een woningruil. Gemeente, politie, huurvereniging, het maakte allemaal niet uit. De bewoner van de ruil stond er hetzelfde in als wij in het begin. Na een maand belde ze ons huilend op of de ruil niet ongedaan gemaakt kan worden.

De enige oplossing voor dit soort mensen is een asocontainer, de gevangenis, deportatie of de dood. Ze zijn zo onaangepast, hebben al een strafblad, hebben niets te verliezen en hebben werkelijk geen idee hoe asociaal ze zijn. In een rechtstaat als Nederland trek je tegen dit soort mensen aan het kortste eind of je moet je leven eraan toewijden om die tokkies klein te krijgen. Dan zal het ongetwijfeld op een rechtschapen manier lukken maar het kost je maanden of jaren.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:29:57 #58
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180231135
Ow en blijf inderdaad bij hulptelevisie vandaan. NRC heeft een aantal artikelen gewijd over hulptelevisie. Zelfs van publieke omroepen. Verschrikkelijke misstanden. Daar draait het echt niet om het oplossen van jou probleem maar om interessante televisie.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:55:19 #59
409579 LuDann
All the way
pi_180231516
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:23 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Zelf ben ik wel bang voor hun kinderen. Die zien jullie natuurlijk als slechterik in het verhaal. Vandalisme na het stappen met een slok op is zo gebeurt..

Plottwist: Jouw dochter krijgt een geheime verboden relatie met zijn zoon; Samen lossen ze uiteindelijk het hele akkefietje op door te laten zien dat liefde de oplossing is. O+
Neuh, het zijn twee meiden. De jongste is 8 jaar. De oudste is 15 en hoewel aso, nog jong genoeg om enigzins onder de indruk van gezag te zijn. Wat ze in het verleden wel heeft gedaan is liegen tegen haar ouders over een keer 2 jaar geleden dat ik aan ben gaan bellen toen we snachts geluidsoverlast ondervonden. Alleen zij was thuis met vriendinnen. Ik heb (op een boze toon) gezegd dat ik nu wilde dat de muziek uitging. Wat zei aan haar ouders vertelde: ik heb haar bedreigd en lopen schreeuwen dat ik de politie ging bellen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:58:00 #60
409579 LuDann
All the way
pi_180231562
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:27 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Beetje karig dat deze negativiteit inderdaad het gesprek van de dag is tijdens het avondeten. Grote kans dat je tijdens de vakantie ook alleen maar denkt 'Goh, heerlijk zo zonder die overlast!'. Vermoeiend. Maar verhuizen is geen optie, dus tijd voor actie. Helm op en gaan.
Dit.

Overigens willen we op termijn wel verhuizen hoor. Maar over een jaar of 3-4. Dan hebben we waarschijnlijk genoeg inkomen voor een wat groter huis en dat is wat we uiteindelijk willen. We gaan niet nu naar een kleiner huis om dan over 3 jaar weer te moeten verhuizen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:58:34 #61
409579 LuDann
All the way
pi_180231569
Ik ga even naar het inloopspreekuur van het sociaal wijkteam. Later meer.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:07:06 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180231753
quote:
We kunnen (en willen) niet verhuizen. Mijn man is net een 2 maanden geleden voor zichzelf begonnen en we kunnen de eerste 3 jaar geen hypotheek krijgen.
Dit begrijp ik nou niet. Thuis kom je om in de overlast en dan zet je zo’n stap. Met twee jonge kinderen die ook normaal moeten kunnen opgroeien...
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:08:52 #63
189961 ex
aperture science
pi_180231794
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:28 schreef Aquafreska het volgende:
Het filmen al dan niet met geluid lijkt me in deze situatie niet helemaal wenselijk. Afgezien van de technische kant heeft u te maken met veel regelgeving omtrent privacy.

Onzin, je mag gewoon op je eigen terrein filmen inclusief geluidsopname. Als het hoofddoel maar is om je eigen erf te beschermen (wat makkelijk aan te dragen is, als de camera op je eigen tuin gericht is). Dat die tokkies zoveel herrie maken dat de sensor actief word en geluid opneemt is mooi mee genomen voor TS.

Veel sterkte TS, ik ken het probleem (maar het was gelukkig huur). 1,5 jaar in de hel gezeten en nu een rustige koopwoning met een gezellige buurman die af en toe ook is te veel drinkt en z'n muziek aan gooit maar ALTIJD hem gelijk zachter zet als ik daarom vraag (maandag om 23:30 bijvoorbeeld :D) het is niet eens de overlast wat je bloed doet koken, maar meer de onverschillige reactie erop en het niet mee willen denken.
The cake is a lie!
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:20:23 #64
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180231990
Ik zou beginnen bij je rechtsbijstand verzekering.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_180232011
Dit zijn van die intense tokkies waar - zeker gezien het koophuis - weinig tegen te doen is. Tuurlijk, je kan alles vastleggen, logboeken, video, audio, telefoontjes naar de politie of een bemiddelaar. Maar wat dan? We leven in Nederland, ze gaan niet voor geluidsoverlast 5 jaar de bak in. Zelfs voor wat bedreiging of een vechtpartijtje (als het zover komt) moet je maar afwachten wat de straf is en mag je het hele traject gewoon lekker in vrijheid afwachten. Ik zou, ook gezien je thuissituatie, toch echt eieren voor m'n geld kiezen en voor woongenot gaan. Zo'n strijd is niet te winnen, er bestaat niet een simpele rechtelijke oplossing die hun even uit hun huis kan zetten oid.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:35:12 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180232258
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:20 schreef hmmmz het volgende:
Ik zou beginnen bij je rechtsbijstand verzekering.
Hoe dan?
pi_180232273
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:21 schreef Cyanide- het volgende:
Dit zijn van die intense tokkies waar - zeker gezien het koophuis - weinig tegen te doen is. Tuurlijk, je kan alles vastleggen, logboeken, video, audio, telefoontjes naar de politie of een bemiddelaar. Maar wat dan? We leven in Nederland, ze gaan niet voor geluidsoverlast 5 jaar de bak in. Zelfs voor wat bedreiging of een vechtpartijtje (als het zover komt) moet je maar afwachten wat de straf is en mag je het hele traject gewoon lekker in vrijheid afwachten. Ik zou, ook gezien je thuissituatie, toch echt eieren voor m'n geld kiezen en voor woongenot gaan. Zo'n strijd is niet te winnen, er bestaat niet een simpele rechtelijke oplossing die hun even uit hun huis kan zetten oid.
Dit.
Somebody that I used to know
pi_180232341
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit.
Maar dan ga je dus verkopen, en deze informatie achterhouden (ga ik maar even vanuit) en iemand anders dus met al die problemen opschepen?
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:49:02 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_180232617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:38 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

Maar dan ga je dus verkopen, en deze informatie achterhouden (ga ik maar even vanuit) en iemand anders dus met al die problemen opschepen?
Zoals iemand hier al zei; dat kan ervoor zorgen dat je een verborgen gebrek hebt aan je woning als je dat soort dingen verzwijgd.

Klote dat een ander dat voor je kan veroorzaken maar simpel gezegd 'verhuizen' is het echt niet. Een koper die er werk van maakt kan het je erg lastig maken en zelfs ontbinding van een koopovereenkomst is een mogelijkheid, dan moet je je verkochte huis weer terugnemen (zal even zoeken naar een bron hiervoor)

gevonden; dit is wel een oud vonnis maar het principe blijft hetzelfde; https://uitspraken.rechts(...)NL:RBAMS:2008:BF5087

[ Bericht 11% gewijzigd door Gunner op 04-07-2018 11:54:23 ]
pi_180233354
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:38 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

Maar dan ga je dus verkopen, en deze informatie achterhouden (ga ik maar even vanuit) en iemand anders dus met al die problemen opschepen?
dus dan offer je jezelf maar op?

Edit : verzwijgen hoeft natuurlijk niet. Met de huidige woningnood heb je nog steeds kans dat er mensen zijn die denken : mij boeit het niet /ik verander dat wel/ liever een huis met geluidsoverlast dan geen huis.
Somebody that I used to know
pi_180233393
quote:
19s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:49 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zoals iemand hier al zei; dat kan ervoor zorgen dat je een verborgen gebrek hebt aan je woning als je dat soort dingen verzwijgd.

Klote dat een ander dat voor je kan veroorzaken maar simpel gezegd 'verhuizen' is het echt niet. Een koper die er werk van maakt kan het je erg lastig maken en zelfs ontbinding van een koopovereenkomst is een mogelijkheid, dan moet je je verkochte huis weer terugnemen (zal even zoeken naar een bron hiervoor)

gevonden; dit is wel een oud vonnis maar het principe blijft hetzelfde; https://uitspraken.rechts(...)NL:RBAMS:2008:BF5087
Hoe zou die andere buurvrouw het gedaan hebben die nu haar huis verkocht heeft?
Somebody that I used to know
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:22:42 #72
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180233493
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hoe zou die andere buurvrouw het gedaan hebben die nu haar huis verkocht heeft?
Nou gewoon.. niets zeggen natuurlijk.
Zou ik zelf ook niet doen :D

Zsm weg daar en dikke doei.
Mijn ergste nachtmerrie is om naast of überhaupt in de buurt van tokkies te wonen :') ts houdt het nog lang vol.
pi_180233495
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

dus dan offer je jezelf maar op?

Edit : verzwijgen hoeft natuurlijk niet. Met de huidige woningnood heb je nog steeds kans dat er mensen zijn die denken : mij boeit het niet /ik verander dat wel/ liever een huis met geluidsoverlast dan geen huis.
Dit, en verzwijgen is nog wat anders dan het proactief gaan melden natuurlijk. Ik denk echt dat je van de rechterlijke macht niet veel hoeft te verwachten, hoogstens wat opgelegde mediation en een boete'tje of half weekje cel hier en daar als ze écht over de schreef gaan. En wellicht zijn dat soort dingen alleen maar olie op het vuur, en dan is de vraag hoever je wil gaan als je daar met je gezinnetje naast zit.
pi_180233525
Om het draaglijker te maken misschien een binnenwand met flinke geluidsisolatie plaatsen? Dat kan flink schelen.
pi_180233675
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:21 schreef Cyanide- het volgende:
Dit zijn van die intense tokkies waar - zeker gezien het koophuis - weinig tegen te doen is. Tuurlijk, je kan alles vastleggen, logboeken, video, audio, telefoontjes naar de politie of een bemiddelaar. Maar wat dan? We leven in Nederland, ze gaan niet voor geluidsoverlast 5 jaar de bak in. Zelfs voor wat bedreiging of een vechtpartijtje (als het zover komt) moet je maar afwachten wat de straf is en mag je het hele traject gewoon lekker in vrijheid afwachten. Ik zou, ook gezien je thuissituatie, toch echt eieren voor m'n geld kiezen en voor woongenot gaan. Zo'n strijd is niet te winnen, er bestaat niet een simpele rechtelijke oplossing die hun even uit hun huis kan zetten oid.
Dit dus. Die gerechtelijke 'oplossing' gaat jaren duren, als het er ooit überhaupt van komt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180233689
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:22 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dit, en verzwijgen is nog wat anders dan het proactief gaan melden natuurlijk. Ik denk echt dat je van de rechterlijke macht niet veel hoeft te verwachten, hoogstens wat opgelegde mediation en een boete'tje of half weekje cel hier en daar als ze écht over de schreef gaan. En wellicht zijn dat soort dingen alleen maar olie op het vuur, en dan is de vraag hoever je wil gaan als je daar met je gezinnetje naast zit.
En dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180233742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:50 schreef LuDann het volgende:
Incidenteel huren ze een live zanger in die over de gehuurde versterkers Nederlandstalige muziek ter gehore brengt. Zie onderstaands geluidsfragment ter illustratie.

Voor zoiets hebben ze denk ik een ontheffing op basis van de APV nodig. Vraag dat eens na bij de gemeente.
in a crowd you lose humanity
pi_180233867
quote:
19s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:49 schreef Gunner het volgende:

[..]

gevonden; dit is wel een oud vonnis maar het principe blijft hetzelfde; https://uitspraken.rechts(...)NL:RBAMS:2008:BF5087
Interessante jurisprudentie idd. Heb geen tijd gehad om alles te lezen, dus vergeef me als onderstaande 3 opmerkingen over deze jurisprudentie i.c.m dit topic niet kloppen.

a. Het feit dat verkopers dat huis als een 'rustige plek' verkochten lijkt in deze zaak zwaar mee te wegen en (imo) dus opgevat als misleiding/leugens in de verkoopbrochure. Lijkt me vanzelfsprekend dat TS, indien zij nu haar woning zou verkopen, dit niet kan maken. Echter betwijfel ik of verzwijgen van de overlast in het geval van TS nu echt een probleem kan opleveren tenzij ze dus zou liegen (rustige plek, leuke buurt).

b. Ik vraag me af of externe factoren (woonomgeving) daadwerkelijk kunnen leiden tot een 'verborgen gebrek' dat bewust achter is gehouden zoals wordt gesteld in dit topic. Dit omslaat nogal wat, wat tevens subjectief van aard is. Naar mijn mening gaan 'verborgen gebreken' enkel om de bouwkundige status van het object in kwestie. Een verkoper mag hierover niets achterhouden, een koper heeft hiervoor een onderzoeksplicht (bouwkundige keuring).

c. Wat betreft de onderzoeksplicht, mag je van een koper ook verwachten dat hij e.e.a. onderneemt wat betreft de wijk waar hij in wil wonen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Justinn op 04-07-2018 13:01:59 ]
pi_180234049
TS, niet toevallig een paar ergere tokkies / criminelen in de eigen familie zitten?

Ik houd speciaal voor dit soort dingen mijn neef en diens vrienden 'te vriend'. Die lui zijn ook tsunami's van overlast en agressief gedrag, maar die zijn na een avondje (en de boodschap dat de buren zich gedeisd moeten houden 'want anders ..') weer weg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180234767
Een hoogfrequetie apparaat in je tuin ophangen en richten op hun tuin. Aanzetten als je naar bed gaat. Wedden dat het feestje zo voorbij is?
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:39:54 #81
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180236391
Als je nog meer gezeik wilt zou ik vooral toch gaan pesten ... voor mensen waar het standaard niveau al tokkie is moet je niet veel subtielere acties verwachten wanneer ze naar 'terugpesten' gaan.

Even heel gekscherend, heb ze al es uitgenodigd met een biertje en een BBQ en het erover gehad? met stroop vang je meer vliegen dan met suiker ... en een keer een feessie moet kunnen. Als de ouders aan jouw kant staan is het al rap gemakkelijker lastig kinder gedrag aan te pakken.
Dum de dum
  woensdag 4 juli 2018 @ 16:19:26 #82
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180238705
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:39 schreef Fe2O3 het volgende:
Even heel gekscherend, heb ze al es uitgenodigd met een biertje en een BBQ en het erover gehad? met stroop vang je meer vliegen dan met suiker ... en een keer een feessie moet kunnen. Als de ouders aan jouw kant staan is het al rap gemakkelijker lastig kinder gedrag aan te pakken.
Volgens mij hebben we een andere OP gelezen of heb je op zijn mist de spoiler overgeslagen als je denkt dat dat een kans van slagen zou hebben. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180238953
Zit imho niets anders op dan ze terug te terroriseren en bedreigen. Gewoon laten denken dat jij net ff een tikkie gekker bent dan zij.
pi_180239838
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:39 schreef Fe2O3 het volgende:

met stroop vang je meer vliegen dan met suiker ...
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je stroop of suiker gebruikt....
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:07:51 #85
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_180241494
Bah lijkt me verschrikkelijk, je thuis moet een baken van rust en veiligheid zijn. Zou erg graag 10k kosten koper voor overhebben en verhuizen.

Sterkte ts hopelijk komt er een oplossing.
pi_180243242
Als er toch veel geld ligt, geld vragen inruil voor niet politie bellen. 1 maal in de maand ¤1000,- verdienen maakt het ook wat dragelijker.
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:46:40 #87
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180243761
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe dan?
Opbellen en je probleem uitleggen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_180244006
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zit imho niets anders op dan ze terug te terroriseren en bedreigen. Gewoon laten denken dat jij net ff een tikkie gekker bent dan zij.
Dat kan ze nog wel eens duur komen te staan als ze het op deze manier oplossen
pi_180244682
Je hebt hier grofweg 3 opties:

- je verlies nemen;
- een lange adem hebben en dit via de gerechtelijke weg afhandelen;
- de wet van de sterkste tokkie gebruiken.

De laatste 2 opties kun je het beste uitbesteden, als je er zelf geen ervaring mee hebt. Dit geldt zeker voor de laatste optie als je zelf een burgerlijk type bent. Als je de laatste optie wilt gebruiken zou ik mij vooral op die dochters richten:

- probeer een patroon te vinden wanneer ze alleen thuis zijn een feestjes bouwen;
- voordat je weer overlast verwacht ga je zelf een paar dagen op hotel;
- vervolgens regel je wat mannetjes die een paar molotovcocktails naar binnen gooien.

Daarna houden ze zich wel even stil. ;)
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180244777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:27 schreef oranjevogel1 het volgende:

- je verlies nemen;
- een lange adem hebben en dit via de gerechtelijke weg afhandelen;
- de wet van de sterkste tokkie gebruiken.

Knip
De rest van die onzin heb ik maar even weggeknipt.

Optie 4 zou beter zijn, mediation inschakelen. Als je dan toch nog jaren daar moet blijven wonen en zij niet van plan zijn te verhuizen, dan is dan nog wel een interessante optie want zo veranderd er niks en woon je niet “thuis”. Ze zullen toch wel ergens een greintje fatsoen bezitten en een oplossing willen?

Wat een kutsituatie zeg
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:36:25 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180244858
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:46 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Opbellen en je probleem uitleggen.
Alleen als je ergens in verzeild raakt kun je volgens mij eventueel een beroep op hen doen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:42:19 #92
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180245007
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Alleen als je ergens in verzeild raakt kun je volgens mij eventueel een beroep op hen doen.
Nee hoor. Maar ligt aan je verzekering.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:53:18 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180245261
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar ligt aan je verzekering.
Het is een vangnet, geen hangmat zo’n verzekering.
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:55:15 #94
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180245316
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is een vangnet, geen hangmat zo’n verzekering.
Ik kom anders regelmatig dit soort zaken tegen via rechtsbijstandverzekeraars. Het ligt aan je polis.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 4 juli 2018 @ 22:00:56 #95
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180245427
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik kom anders regelmatig dit soort zaken tegen via rechtsbijstandverzekeraars. Het ligt aan je polis.
Als jij thuis een nieuw behangetje wilt, kun je je daar toch ook niet voor verzekeren? Wel als je nieuw behang nodig hebt omdat je schade hebt vanwege lekkage bijvoorbeeld.
pi_180246305
Heeft je gemeente geen meldpunt woonoverlast?
En blijf de politie bellen, surveillancewagens zijn vaak niet je wijkagent en die maken wel rapport op van wat ze aantreffen.
En vraag je rechtsbijstand om advies, die kunnen je op zijn minst juridische tips geven tot je genoeg bewijs hebt voor een zaak.

En de wethouder of burgemeester al eens aangeschreven? Gewoon doen en druk zetten bij de gemeente.
dag
  woensdag 4 juli 2018 @ 23:17:12 #97
451005 Grems
Clown World
pi_180247282
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De rest van die onzin heb ik maar even weggeknipt.

Optie 4 zou beter zijn, mediation inschakelen. Als je dan toch nog jaren daar moet blijven wonen en zij niet van plan zijn te verhuizen, dan is dan nog wel een interessante optie want zo veranderd er niks en woon je niet “thuis”. Ze zullen toch wel ergens een greintje fatsoen bezitten en een oplossing willen?

Wat een kutsituatie zeg
Bij een ander "onzin" wegknippen en dan in deze situatie over mediation beginnen :')

Aangezien ze jonge kinderen hebben is de buren overtreffen geen optie.

Blijft over accepteren of verhuizen.
pi_180248938
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Omgekeerde wereld 8)7
Ja tuurlijk. Maar ik laat me toch niet m'n leven zuur maken door de buren. Je huis is je thuis, als je daar niet op je gemak zit door de buren ben ik bereid om snel in te binden.
  donderdag 5 juli 2018 @ 08:08:53 #99
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180251004
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig uitmaakt of je stroop of suiker gebruikt....
Ik denk dat ze beter vast blijven plakken aan stroop dan losse suiker korrels :) (en ja, eigenlijk azijn)
Dum de dum
pi_180251381
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De rest van die onzin heb ik maar even weggeknipt.

Optie 4 zou beter zijn, mediation inschakelen. Als je dan toch nog jaren daar moet blijven wonen en zij niet van plan zijn te verhuizen, dan is dan nog wel een interessante optie want zo veranderd er niks en woon je niet “thuis”. Ze zullen toch wel ergens een greintje fatsoen bezitten en een oplossing willen?

Wat een kutsituatie zeg
Meditation helpt alleen als beide partijen een beetje fatsoen in hun donder hebben. Aan de posts van ts te zien is van fatsoen geen sprake meer.

Als verhuizen geen optie is, dan is het zaak alles te (blijven) melden aan gemeente en politie, een logboek bij te houden en een gang naar de rechtbank te maken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_180251392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:08 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze beter vast blijven plakken aan stroop dan losse suiker korrels :) (en ja, eigenlijk azijn)
;)

Vond het wel een leuke fout :)
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:03:00 #102
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180251651
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jij thuis een nieuw behangetje wilt, kun je je daar toch ook niet voor verzekeren? Wel als je nieuw behang nodig hebt omdat je schade hebt vanwege lekkage bijvoorbeeld.
https://www.achmearechtsb(...)n-overlast-haag.aspx

Buren conflicten vallen er gewoon onder.

Doe maar gewoon lekker eigenwijs en maak er geen gebruik van :').
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_180251683
Zo breed mogelijk dossier met geluid- en filmopnames maken, ondersteund door bewijzen van buurtbewoners en zorgen dat dit rechtstreeks onder de burgemeester zijn/haar neus komt. Heb je al een groepsap met je buurtbewoners? Ik zou keihard samenspannen om die lui er uit te krijgen.
pi_180251846
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jij thuis een nieuw behangetje wilt, kun je je daar toch ook niet voor verzekeren? Wel als je nieuw behang nodig hebt omdat je schade hebt vanwege lekkage bijvoorbeeld.
Ze hebben nieuwe buren nodig omdat er door factoren buiten hen om een geluidslekkage is ontstaan die de oude onbruikbaar heeft gemaakt.
pi_180252170
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Meditation helpt alleen als beide partijen een beetje fatsoen in hun donder hebben. Aan de posts van ts te zien is van fatsoen geen sprake meer.

Als verhuizen geen optie is, dan is het zaak alles te (blijven) melden aan gemeente en politie, een logboek bij te houden en een gang naar de rechtbank te maken.
En zo nog jaaaren bezig zijn met dit gezeik en je levensgenot totaal laten verzieken.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:08:03 #106
409579 LuDann
All the way
pi_180252657
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:13 schreef Isabeau het volgende:

Overigens geeft zoiets als dit wel de meerwaarde aan van het inhuren van een detectivebureau om even snel de buurt waar je heen wilt verhuizen te analyseren. Ze bestaan. Ik vond het wel geniaal toen ik er over las. Als ik zoiets als bij jullie lees dan denk ik bijna dat het essentieel is om te doen. Hier word je namelijk zwaar ongelukkig van en je kan geen kant op.
Ik had hier eerder over heen gelezen, maar ga dit wel onthouden. ^O^

Moet wel zeggen dat het met de huidige woningnood in onze regio vrijwel onbruikbaar zal zijn op het moment, maar wie weet over een paar jaar. Woningen worden nu in 1 dag verkocht, dat geeft geen tijd voor onderzoek.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:09:10 #107
409579 LuDann
All the way
pi_180252680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:24 schreef potjecreme het volgende:
Als er toch veel geld ligt, geld vragen inruil voor niet politie bellen. 1 maal in de maand ¤1000,- verdienen maakt het ook wat dragelijker.
Of wij nu bellen of niet maakt geen drol uit hoor. ;) Bij overlast bellen er nog 7 andere buren ook en dan staan ze alsnog op de stoep.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:11:19 #108
409579 LuDann
All the way
pi_180252716
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De rest van die onzin heb ik maar even weggeknipt.

Optie 4 zou beter zijn, mediation inschakelen. Als je dan toch nog jaren daar moet blijven wonen en zij niet van plan zijn te verhuizen, dan is dan nog wel een interessante optie want zo veranderd er niks en woon je niet “thuis”. Ze zullen toch wel ergens een greintje fatsoen bezitten en een oplossing willen?

Wat een kutsituatie zeg
Bemiddeling hebben we geprobeerd, we wilden het eerst via een officiele instantie doen maar een buurman verderop bood zich aan, samen met iemand die eerder bemiddelaar is geweest in dit soort dingen.

Wij hebben er dus mee ingestemd maar de buren uiteindelijk niet, begrepen we van de buurman verderop toen we gistereavond gingen vertellen dat de bemiddeling voor ons ophield met dit incident.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kids zien nu ouders die radeloos zijn en zich weg laten zieken.
We zijn verre van radeloos hoor. ;) Eerder vastbesloten.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:13:31 #109
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180252754
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:03 schreef hmmmz het volgende:

[..]

https://www.achmearechtsb(...)n-overlast-haag.aspx

Buren conflicten vallen er gewoon onder.

Doe maar gewoon lekker eigenwijs en maak er geen gebruik van :').
Geldt het starten van een rechtszaak er ook onder?
pi_180252759
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:08 schreef LuDann het volgende:
We zijn verre van radeloos hoor. ;) Eerder vastbesloten.
Tjah, de vraag is wat handiger is, met een paar kleine kinderen de strijd aan willen gaan met dit soort aartstokkies, of gewoon je verlies pakken.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik had hier eerder over heen gelezen, maar ga dit wel onthouden. ^O^

Moet wel zeggen dat het met de huidige woningnood in onze regio vrijwel onbruikbaar zal zijn op het moment, maar wie weet over een paar jaar. Woningen worden nu in 1 dag verkocht, dat geeft geen tijd voor onderzoek.
Nog een reden om te verkopen dus ;)
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:15:57 #111
409579 LuDann
All the way
pi_180252784
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:34 schreef Peter het volgende:
Heeft je gemeente geen meldpunt woonoverlast?
En blijf de politie bellen, surveillancewagens zijn vaak niet je wijkagent en die maken wel rapport op van wat ze aantreffen.
En vraag je rechtsbijstand om advies, die kunnen je op zijn minst juridische tips geven tot je genoeg bewijs hebt voor een zaak.

En de wethouder of burgemeester al eens aangeschreven? Gewoon doen en druk zetten bij de gemeente.
Geen meldpunt woonoverlast, daar is het sociaal wijkteam voor waar ik gisteren langs ben geweest. Die namen me gelukkig wel serieus. Ze raadden aan om aangifte van bedreiging te doen (hebben we morgen een afspraak voor op het bureau) en om onze rechtsbijstand in te schakelen.

Ze gaan ons maandag bespreken in het team, er zal ons dan waarschijnlijk een maatschappelijk werker en een juridisch dienstverlener worden toegewezen. Daarnaast hebben we een email gestuurd naar de burgemeester met een korte uitleg en verzoek om een afspraak.

Overigens is er gisteren overdag toen wij niet thuis waren nog politie langs geweest volgens buren verderop. Twee agenten, eentje is een tijdje binnen geweest. Misschien de wijkagent weer die door het sociaal wijkteam is ingelicht.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:16:54 #112
409579 LuDann
All the way
pi_180252798
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Geldt het starten van een rechtszaak er ook onder?
Ja joh, hier is rechtsbijstand juist voor bedoeld. Voor advies hieromtrent en juridische bijstand. Mensen met een lager inkomen kunnen daarvoor naar het Juridisch Loket.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:18:58 #113
409579 LuDann
All the way
pi_180252825
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:13 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Tjah, de vraag is wat handiger is, met een paar kleine kinderen de strijd aan willen gaan met dit soort aartstokkies, of gewoon je verlies pakken.

[..]

Nog een reden om te verkopen dus ;)
Nee, juist niet. :D Want we kopen er dan een zwaar overgeprijsd huis voor terug waarbij we geen idee hebben van de omgeving. En bovendien, de koper die de bieding wint doet dat meestal omdat hij/zij alle voorbehoudingen laat gaan. Dus gewoon een kneiterhoog bod doen en dan dus niet onder voorbehoud van financiering of bouwtechnische keuring. Niet de manier waarop ik een huis wil kopen hoor. En anders kom je er gewoon niet tussen.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:55:23 #114
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180253506
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Geldt het starten van een rechtszaak er ook onder?
Als dat nodig is wel. Maar zoals gezegd zal dat liggen aan je polis.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:01:19 #115
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180253624
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:15 schreef LuDann het volgende:
Geen meldpunt woonoverlast, daar is het sociaal wijkteam voor waar ik gisteren langs ben geweest. Die namen me gelukkig wel serieus. Ze raadden aan om aangifte van bedreiging te doen (hebben we morgen een afspraak voor op het bureau) en om onze rechtsbijstand in te schakelen.

Ze gaan ons maandag bespreken in het team, er zal ons dan waarschijnlijk een maatschappelijk werker en een juridisch dienstverlener worden toegewezen. Daarnaast hebben we een email gestuurd naar de burgemeester met een korte uitleg en verzoek om een afspraak.

Overigens is er gisteren overdag toen wij niet thuis waren nog politie langs geweest volgens buren verderop. Twee agenten, eentje is een tijdje binnen geweest. Misschien de wijkagent weer die door het sociaal wijkteam is ingelicht.
Goed bezig, zeg! Hou ons op de hoogte. ^O^
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180253957
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nee, juist niet. :D Want we kopen er dan een zwaar overgeprijsd huis voor terug waarbij we geen idee hebben van de omgeving. En bovendien, de koper die de bieding wint doet dat meestal omdat hij/zij alle voorbehoudingen laat gaan. Dus gewoon een kneiterhoog bod doen en dan dus niet onder voorbehoud van financiering of bouwtechnische keuring. Niet de manier waarop ik een huis wil kopen hoor. En anders kom je er gewoon niet tussen.
Onderschat niet wat het met je doet.

  donderdag 5 juli 2018 @ 12:16:51 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180255045
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als dat nodig is wel. Maar zoals gezegd zal dat liggen aan je polis.
Dus dan zou je -hele dure- juridische bijstand krijgen op kosten van je verzekeraar? Ik vind het stug.
pi_180255483
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Geldt het starten van een rechtszaak er ook onder?
In mijn geval wel ja, als men het niet in de minne kan schikken, ga je daar inderdaad terecht komen.
pi_180255741
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:55 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze erg onder de indruk zullen zijn van inbeslagname. Buurman heeft een bedrijfje in de bouw en heeft een zak zwart geld van hier tot daar. Dus een nieuwe installatie kunnen ze makkelijk missen (en de oude krijgen ze na een korte tijd terug). Het zal ze alleen pissig maken maar ons niet helpen verder.

Wat betreft de buren: we zitten te denken om een briefje op te stellen en die bij iedereen in de bus te doen. We maken een emailadres aan waar mensen hun verhaal (eventueel anoniem) kunnen doen en proberen zo mensen te verzamelen.

Wat betreft de camera: omdat je verborgen camera bewijs niet kunt gebruiken en een camera op de straat richten verboden is, hebben we alleen camera's hangen die het bij ons binnen filmen. Je hebt zeker een goed punt, maar ik dacht dat de straat filmen dus niet mocht? In de achtertuin kunnen we wel doen inderdaad, zeker met geluidsopname lijkt me een uitstekend plan.
ben normaal niet zo van dit soort acties, maar bel gewoon die tiplijn (meld.nl is dat geloof ik). je kan ze lijkt me best behoorlijk naaien en dan rotten ze vanzelf op ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_180255794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En zo nog jaaaren bezig zijn met dit gezeik en je levensgenot totaal laten verzieken.
Nee, je huis verkopen, een knokploeg of blijven wachten tot ze vanzelf ophouden gaat vast helpen. Ik zou er gewoon vol in gaan. Dan hou je tenminste de regie in handen en na een tijdje weten die tokkies vast dat hun buren zich niet zonder meer gewonnen geven.
Het kan de buurt ook inspireren om hetzelfde te doen. Wissel mailadressen uit met degenen die je zeker weten kunt vertrouwen. Geen Whatsapp, want rommelig en te laagdrempelig, mocht het als bewijsmateriaal dienen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:23:56 #121
409579 LuDann
All the way
pi_180256430
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dus dan zou je -hele dure- juridische bijstand krijgen op kosten van je verzekeraar? Ik vind het stug.
Dat is toch juist waar je je voor verzekert? :') Waar denk jij dan dat rechtsbijstandsverzekering voor is?

Meestal kun je meerdere modules afsluiten, net als bij een zorgverzekering.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:25:26 #122
409579 LuDann
All the way
pi_180256463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:49 schreef simmu het volgende:

[..]

ben normaal niet zo van dit soort acties, maar bel gewoon die tiplijn (meld.nl is dat geloof ik). je kan ze lijkt me best behoorlijk naaien en dan rotten ze vanzelf op ;)
Mwa, helaas hebben we alleen vermoedens en geen details. Ze geven veel meer geld uit dan ze logischerwijs zouden kunnen hebben. Dus of zwart geld of een wietplantage ergens op een industrieterrein.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:27:57 #123
409579 LuDann
All the way
pi_180256513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Onderschat niet wat het met je doet.

Wtf. :')

Wel bizar ja. Maar goed, wij voelen ons voorlopig nog wel veilig hier hoor. In uiterste gevallen is verhuizen natuurlijk altijd nog een optie. Maar zo ver zijn we gewoon nog (lang) niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, je huis verkopen, een knokploeg of blijven wachten tot ze vanzelf ophouden gaat vast helpen. Ik zou er gewoon vol in gaan. Dan hou je tenminste de regie in handen en na een tijdje weten die tokkies vast dat hun buren zich niet zonder meer gewonnen geven.
Het kan de buurt ook inspireren om hetzelfde te doen. Wissel mailadressen uit met degenen die je zeker weten kunt vertrouwen. Geen Whatsapp, want rommelig en te laagdrempelig, mocht het als bewijsmateriaal dienen.
^O^

Ze hebben nog niet eerder meegemaakt dat iemand de hakken in het zand zet. Ze hebben alleen ervaring met mensen die gewoon verhuizen. We weten van buren die hier al lang wonen dat een stel verderop vrijwel direct is verhuisd toen deze mensen in de straat kwamen wonen. Die zeiden gewoon ''hier hebben we geen trek in'' en zijn hem gepeerd. Nu de naaste buurvrouw aan de andere kant dus ook. En we hebben zeer sterk het vermoeden dat de vorige bewoners van ons huis ook zo zijn vertrokken. Een hint is dat de (hoge) schutting alleen op ons erf staat, bijvoorbeeld.

Zeker als we meerdere mensen aan onze kant krijgen dan staan we echt wel sterk hoor. We hebben een paar weken geleden 2 buren bij hun achter gesproken (de achtertuinen grenzen aan elkaar) die het ook helemaal zat zijn. Daar hebben we telefoonnummers mee uitgewisseld. Mijn man gaat daar zo nog even langs.

[ Bericht 21% gewijzigd door LuDann op 05-07-2018 13:33:42 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:34:12 #124
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180256665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat is toch juist waar je je voor verzekert? :') Waar denk jij dan dat rechtsbijstandsverzekering voor is?

Voor als je ongepland juridische bijstand nodig hebt, niet voor als je iets zelf aangaat.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:35:14 #125
409579 LuDann
All the way
pi_180256685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Voor als je ongepland juridische bijstand nodig hebt, niet voor als je iets zelf aangaat.
Ok. Kom maar even met een bron waar dat in staat dan.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:51:18 #126
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180256993
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Voor als je ongepland juridische bijstand nodig hebt, niet voor als je iets zelf aangaat.
Sinds wanneer is een burenruzie gepland dan? En het is al helemaal niet zo dat de rechtsbijstandverzekering alleen zaken vergoed waarin jij de beklaagde bent. Die zijn gewoon beschikbaar als je een probleem hebt die opgelost moet worden.

Nationale Nederlanden heeft er zelfs een hele pagina over: https://www.nn.nl/Blog/Re(...)-bij-burenruzies.htm

Het enige dat ik me kan bedenken is dat je de kosten voor de rechtzaak zelf moet voorschieten en dat je dit terug krijgt (van de beklaagde) als je de zaak wint.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:08:16 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180257257
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:51 schreef Yesse het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een burenruzie gepland dan? En het is al helemaal niet zo dat de rechtsbijstandverzekering alleen zaken vergoed waarin jij de beklaagde bent. Die zijn gewoon beschikbaar als je een probleem hebt die opgelost moet worden.

Nationale Nederlanden heeft er zelfs een hele pagina over: https://www.nn.nl/Blog/Re(...)-bij-burenruzies.htm

Het enige dat ik me kan bedenken is dat je de kosten voor de rechtzaak zelf moet voorschieten en dat je dit terug krijgt (van de beklaagde) als je de zaak wint.
Bemiddeling lees ik. Ze kunnen bemiddelen. En advies geven over een rechtszaak. Waar staat dan dat je verzekerd bent voor alle juridische kosten van zo’n zaak die je zelf wilt starten? Ik zie het niet namelijk.
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:14:13 #128
409579 LuDann
All the way
pi_180257341
:') Ik ga hier niet verder op door hoor.
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:40:56 #129
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180257778
Ik stop er nu ook over, ik help het topic enigszins om zeep. (Maar wil het wel navragen in een nieuw topic. Ik begrijp er steeds minder van.)
pi_180258521
Cut your losses.

Je zegt dat je niet kunt/wilt verhuizen en dat je een lange adem hebt, maar hebben je kinderen dat dan ook? Het niet willen of kunnen verhuizen is meestal een financiele kwestie en de vraag is dus of dat verlies wat je mogelijk moet pakken het waard is. Als ik naar je beginpost kijk dan is het een serieuze kwestie die al dusdanig ernstig is dat politie structureel betrokken is en dat je een dagboek bijhoudt. Hoe komt deze hele situatie over voor je kinderen denk je? Die idioten hebben al aangetoond dat ze toch niet gaan veranderen. Dat is toch geen omgeving waarin je je kinderen wilt opvoeden?

Je enige reeele optie is de situatie accepteren en verhuizen. Als je man net voor zichzelf is begonnen zou ik op zoek gaan naar een huurwoning voor 2/3 jaar en dan iets nieuws kopen (mogelijk dat de prijzen dan ook gunstiger staan).
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:51:00 #131
409579 LuDann
All the way
pi_180258878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:29 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:
Cut your losses.

Je zegt dat je niet kunt/wilt verhuizen en dat je een lange adem hebt, maar hebben je kinderen dat dan ook? Het niet willen of kunnen verhuizen is meestal een financiele kwestie en de vraag is dus of dat verlies wat je mogelijk moet pakken het waard is. Als ik naar je beginpost kijk dan is het een serieuze kwestie die al dusdanig ernstig is dat politie structureel betrokken is en dat je een dagboek bijhoudt. Hoe komt deze hele situatie over voor je kinderen denk je? Die idioten hebben al aangetoond dat ze toch niet gaan veranderen. Dat is toch geen omgeving waarin je je kinderen wilt opvoeden?

Je enige reeele optie is de situatie accepteren en verhuizen. Als je man net voor zichzelf is begonnen zou ik op zoek gaan naar een huurwoning voor 2/3 jaar en dan iets nieuws kopen (mogelijk dat de prijzen dan ook gunstiger staan).
De kinderen merken hier weinig tot niks van hoor. De ene is nog geen 3, de ander 5 maanden. Als we botsen met de buren dan liggen die al lang te slapen joh. Overdag werken zowel wij als de buren en op mijn vrije dagen ben ik normaal gesproken de hort op met de kinderen. In het weekend idem, dan gaan we er vrijwel altijd op uit.

En een huurwoning in onze regio krijg je na een wachttijd van zo'n 10 jaar. Fat chance dus. ;) Ik ken verhalen van mensen die na hun scheiding jarenlang op een vakantiepark moesten bivakkeren. No way.
pi_180260104
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:25 schreef LuDann het volgende:

[..]

Mwa, helaas hebben we alleen vermoedens en geen details. Ze geven veel meer geld uit dan ze logischerwijs zouden kunnen hebben. Dus of zwart geld of een wietplantage ergens op een industrieterrein.
dat maakt die lui bij de kliklijn niet uit ;) doen ze eens een keer iets nuttigs ipv bijstandsvrouwtjes of bejaarden lastigvallen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_180260737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Geen meldpunt woonoverlast, daar is het sociaal wijkteam voor waar ik gisteren langs ben geweest. Die namen me gelukkig wel serieus. Ze raadden aan om aangifte van bedreiging te doen (hebben we morgen een afspraak voor op het bureau) en om onze rechtsbijstand in te schakelen.

Ze gaan ons maandag bespreken in het team, er zal ons dan waarschijnlijk een maatschappelijk werker en een juridisch dienstverlener worden toegewezen. Daarnaast hebben we een email gestuurd naar de burgemeester met een korte uitleg en verzoek om een afspraak.

Overigens is er gisteren overdag toen wij niet thuis waren nog politie langs geweest volgens buren verderop. Twee agenten, eentje is een tijdje binnen geweest. Misschien de wijkagent weer die door het sociaal wijkteam is ingelicht.
Top dat je deze stappen hebt gezet, duurt nog wel even voor het weer rustig is, maar de juiste personen lijken nu aan het werk gezet. (Ookal krijg je waarschijnlijk geen afspraak met de burgemeester, wellicht dat hij wel mensen aan het werk zet om je mail op te pakken, maakt altijd wel indruk in zijn organisatie.)
dag
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:25:24 #134
409579 LuDann
All the way
pi_180261522
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:02 schreef simmu het volgende:

[..]

dat maakt die lui bij de kliklijn niet uit ;) doen ze eens een keer iets nuttigs ipv bijstandsvrouwtjes of bejaarden lastigvallen
Ik zal eens gaan kijken. :Y
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:26:50 #135
409579 LuDann
All the way
pi_180261545
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Top dat je deze stappen hebt gezet, duurt nog wel even voor het weer rustig is, maar de juiste personen lijken nu aan het werk gezet. (Ookal krijg je waarschijnlijk geen afspraak met de burgemeester, wellicht dat hij wel mensen aan het werk zet om je mail op te pakken, maakt altijd wel indruk in zijn organisatie.)
Of we een afspraak krijgen bij de burgemeester wordt maandag in een commissie besproken. Indien ja, dan wordt het waarschijnlijk na de zomer inderdaad.

We hebben ook een zaak aangemeld bij onze rechtsbijstand. Die belt ons binnen 6 dagen terug.
  Spellchecker donderdag 5 juli 2018 @ 19:27:59 #136
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180263033
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

De kinderen merken hier weinig tot niks van hoor. De ene is nog geen 3, de ander 5 maanden. Als we botsen met de buren dan liggen die al lang te slapen joh. Overdag werken zowel wij als de buren en op mijn vrije dagen ben ik normaal gesproken de hort op met de kinderen. In het weekend idem, dan gaan we er vrijwel altijd op uit.

En een huurwoning in onze regio krijg je na een wachttijd van zo'n 10 jaar. Fat chance dus. ;) Ik ken verhalen van mensen die na hun scheiding jarenlang op een vakantiepark moesten bivakkeren. No way.
Stress van papa en mama?

Ik wens jullie veel sterkte!
pi_180263290
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

De kinderen merken hier weinig tot niks van hoor. De ene is nog geen 3, de ander 5 maanden. Als we botsen met de buren dan liggen die al lang te slapen joh. Overdag werken zowel wij als de buren en op mijn vrije dagen ben ik normaal gesproken de hort op met de kinderen. In het weekend idem, dan gaan we er vrijwel altijd op uit.

En een huurwoning in onze regio krijg je na een wachttijd van zo'n 10 jaar. Fat chance dus. ;) Ik ken verhalen van mensen die na hun scheiding jarenlang op een vakantiepark moesten bivakkeren. No way.
De ene is nu 3 jaar, maar als je het hebt over "lange adem" is dat kind straks 6 en krijgt hij/zij er wel zeker wat van mee.

En wat dat huren betreft zul je altijd mensen kunnen vinden die slechte ervaringen hebben, maar positieve ervaringen zullen er absoluut ook zijn. Een beetje onderzoek hiernaar loont zich toch wel in mijn ogen.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Dit lijkt me een vreselijke situatie voor jullie, maar ik ben bang dat je uiteindelijk spijt krijgt als je besluit om te blijven zitten waar je zit zonder alle opties echt te overwegen.

Succes ermee.
  donderdag 5 juli 2018 @ 20:01:27 #138
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180263699
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dus dan zou je -hele dure- juridische bijstand krijgen op kosten van je verzekeraar? Ik vind het stug.
:')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 5 juli 2018 @ 22:15:57 #139
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_180266986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:28 schreef KimJong-un het volgende:
Zelf een half jaar boven dit soort mensen gewoond. Toen we er in kwamen (huur) wisten we dat die mensen een probleem waren. Voornamelijk door geluidsoverlast en bedreiging en mishandeling van vorige bewoners. Omdat ik en mijn huisgenoten allemaal jong, sportief, niet bang en geoefende vechtsporters zijn hadden we zoiets van: "we laten ons niet gek maken, die buren passen zich nu maar een keer aan."

Helaas blijkt de realiteit anders. Het bezoek van de buren kwam om 1 of 2 uur nachts. Bleven de hele nacht hangen en gingen ochtends vroeg weer weg. Ze hebben werkelijk niets te verliezen terwijl wij nieuwe auto's voor de deur hadden staan. Daarbij wil je geen strafblad riskeren omdat je een tokkie een paar klappen geeft, hun ruiten ingooit of hun spullen in de fik steekt.

Uiteindelijk zijn wij verhuisd door een woningruil. Gemeente, politie, huurvereniging, het maakte allemaal niet uit. De bewoner van de ruil stond er hetzelfde in als wij in het begin. Na een maand belde ze ons huilend op of de ruil niet ongedaan gemaakt kan worden.

De enige oplossing voor dit soort mensen is een asocontainer, de gevangenis, deportatie of de dood. Ze zijn zo onaangepast, hebben al een strafblad, hebben niets te verliezen en hebben werkelijk geen idee hoe asociaal ze zijn. In een rechtstaat als Nederland trek je tegen dit soort mensen aan het kortste eind of je moet je leven eraan toewijden om die tokkies klein te krijgen. Dan zal het ongetwijfeld op een rechtschapen manier lukken maar het kost je maanden of jaren.
Heel goed verhaal! Je kunt zoiets nooit winnen van dat tuig. Ook al denken veel mensen dat het ze zelf wel ff zouden regelen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 5 juli 2018 @ 22:50:29 #140
409579 LuDann
All the way
pi_180267861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:27 schreef maily het volgende:

[..]

Stress van papa en mama?

Ik wens jullie veel sterkte!
Een beetje wel ja, maar niks extreems denk ik hoor. Zoals ik al zei: we zijn veel buiten de deur. En bedankt!
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:41 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:

[..]

De ene is nu 3 jaar, maar als je het hebt over "lange adem" is dat kind straks 6 en krijgt hij/zij er wel zeker wat van mee.

En wat dat huren betreft zul je altijd mensen kunnen vinden die slechte ervaringen hebben, maar positieve ervaringen zullen er absoluut ook zijn. Een beetje onderzoek hiernaar loont zich toch wel in mijn ogen.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Dit lijkt me een vreselijke situatie voor jullie, maar ik ben bang dat je uiteindelijk spijt krijgt als je besluit om te blijven zitten waar je zit zonder alle opties echt te overwegen.

Succes ermee.
Ik denk dat het echt geen 3 jaar gaat duren. Ik geef bovendien ook graag mee aan mijn kinderen dat bullebakken niet zonder slag of stoot horen te winnen.

Huren heb ik jarenlang gedaan hoor. Antikraak, want een normale huurwoning was niet te krijgen. Ik snap niet zo goed op welke slechte ervaringen je doelt. Feit is gewoon dat de huurmarkt hier compleet op slot zit.

En verder doe je het overkomen dat wanneer we nu niet verhuizen, we daar spijt van gaan krijgen. Maar verhuizen kan altijd nog. Dat hoeft echt niet perse NU. We zijn daar gewoon nog lang niet hoor. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 05-07-2018 22:59:14 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 22:56:43 #141
409579 LuDann
All the way
pi_180268033
Nog een laatste update voordat we morgen een lang weekend weg gaan.

Mijn man heeft 2 verschillende buren achter ons gesproken vandaag en uit de doeken gedaan wat er gebeurd is sinds de laatste keer dat we ze spraken (een week of 3 geleden). 1 buurvrouw (alleenstaand en >65) leeft erg mee en wil ook getuigen. De ander, een man van zo'n 35 schat ik, is ronduit strijdlustig en wil ons op allerlei gebieden bijstaan. We hebben het nog niet gevraagd, maar ik denk dat hij wel mede eiser in een civiele procedure wil zijn. Dat zou onze zaak een stuk sterker maken.

Hij moet over enige tijd nachtdiensten gaan draaien en is bang dat hij overdag gewoon niet in slaap kan komen met de herrie die er smiddags uit dat huis komt. Ook heeft hij zelf een akkefietje met ze gehad waarbij hij ronduit onbeschoft behandeld is door ze. Deze buurman gaat ook nog een andere buurman aanspreken van wie hij vermoedt dat deze bereid is mee te doen in onze civiele procedure. Die andere buurman heeft jonge kinderen die er soms niet van kunnen slapen.

Voor de rest wachten we nog even met meer mensen benaderen tot we de rechtsbijstand hebben gesproken. Die bellen ons volgende week ergens.

Nu morgen nog even aangifte doen van bedreiging en dan lekker even een korte vakantie. O+ Gekke zin zo. :')
pi_180268268
Klassiek geval vh recht vd sterkste ben ik bang.

Kan je niet eens met meerdere buren tegelijk voor hun deur staan en zeggen dat jullie het allemaal zat zijn? Dat maakt veel meer indruk dan alleen of apart.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180269976
Goed bezig.

Ik denk wel dat het in een land als Nederland heel lastig is om een conflict met dit soort mensen te winnen omdat alle instanties uitgaan van goede intenties die er duidelijk niet zijn bij de buren. Een optie die ik zou overwegen in jouw positie is om te verhuizen, maar het huis te verhuren - niet te verkopen. En dus zelf ook huren. Verhuren aan mensen, evt met een discount om te compenseren voor die tokkie-buren, die dit conflict wel aankunnen (niet verzwijgen dus). Bijv aan tokkies, een groep studenten, potige Oost blokkers ofzo.

Uiteraard niet ideaal om je huisje basically aan andere tokkies/studenten/Oostblokkers te verhuren, maar het is kiezen uit kwaden hier. Een conflict lijkt me lastig te winnen en de gehele duur van zo een conflict wordt dikke bagger en verkopen kan alleen met dik verlies lijkt me (tenzij je dit conflict verzwijgt met alle risico's van dien).
pi_180271868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:55 schreef LuDann het volgende:
Wat betreft de camera: omdat je verborgen camera bewijs niet kunt gebruiken en een camera op de straat richten verboden is, hebben we alleen camera's hangen die het bij ons binnen filmen. Je hebt zeker een goed punt, maar ik dacht dat de straat filmen dus niet mocht? In de achtertuin kunnen we wel doen inderdaad, zeker met geluidsopname lijkt me een uitstekend plan.
Heb je een voortuin? Daar mag je een camera op richten; dat je dan een deel van de openbare weg meefilmt, is onvermijdelijk.

Plak voor de goede orde even een sticker(tje) "camerabewaking" op je voordeur en je bent voldoende ingedekt.
pi_180271873
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:56 schreef LuDann het volgende:
Nu morgen nog even aangifte doen van bedreiging
Waaruit bestaat de bedreiging? Bedreiging waarmee?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 06:54:55 #146
409579 LuDann
All the way
pi_180272817
We hebben geen voortuin. Wel een achtertuin. Camera's gaan we volgende week regelen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 02:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Waaruit bestaat de bedreiging? Bedreiging waarmee?
Ze hebben ons 3 verschillende keren bedreigd. O.a. dat ze een brandbom naar binnen zullen gooien, ons huis in de fik zullen steken als we weg zijn, onze kinderen wat aan te zullen doen. En hebben we dus een maand om ons huis te koop te zetten 'want anders worden we echt vervelend' en gaan ze een melding doen van kindermishandeling.

Overigens hebben we opnames van de uitspraak dat ze ons het leven onmogelijk zullen maken en dat ze ons huis in brand zullen steken als we weg zijn.
pi_180272870
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 06:54 schreef LuDann het volgende:
We hebben geen voortuin. Wel een achtertuin. Camera's gaan we volgende week regelen.

[..]

Ze hebben ons 3 verschillende keren bedreigd. O.a. dat ze een brandbom naar binnen zullen gooien, ons huis in de fik zullen steken als we weg zijn, onze kinderen wat aan te zullen doen. En hebben we dus een maand om ons huis te koop te zetten 'want anders worden we echt vervelend' en gaan ze een melding doen van kindermishandeling.

Overigens hebben we opnames van de uitspraak dat ze ons het leven onmogelijk zullen maken en dat ze ons huis in brand zullen steken als we weg zijn.
als ze melding doen van kindermishandeling zou dat mooi zijn, dan hoef jij niks te doen, komt er een doos van de gemeente en kan jij uitgebreid gaan vertellen over buufs drankgebruik en hoeveel zorgen jullie je wel niet maken over de kinderen ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 07:27:43 #148
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180272954
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 07:12 schreef simmu het volgende:

[..]

als ze melding doen van kindermishandeling zou dat mooi zijn, dan hoef jij niks te doen, komt er een doos van de gemeente en kan jij uitgebreid gaan vertellen over buufs drankgebruik en hoeveel zorgen jullie je wel niet maken over de kinderen ;)
en toch sta je gerapporteerd in een systeem waar je niet wilt staan
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 6 juli 2018 @ 07:29:38 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180272975
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 06:54 schreef LuDann het volgende:
We hebben geen voortuin. Wel een achtertuin. Camera's gaan we volgende week regelen.

[..]

Ze hebben ons 3 verschillende keren bedreigd. O.a. dat ze een brandbom naar binnen zullen gooien, ons huis in de fik zullen steken als we weg zijn, onze kinderen wat aan te zullen doen. En hebben we dus een maand om ons huis te koop te zetten 'want anders worden we echt vervelend' en gaan ze een melding doen van kindermishandeling.

Overigens hebben we opnames van de uitspraak dat ze ons het leven onmogelijk zullen maken en dat ze ons huis in brand zullen steken als we weg zijn.
Heb je dit ook gemeld bij de politie?
Wel handig als ze al weten dat dit soort dreigementen geuit worden voor er werkelijk een melding van kindermishandeling gedaan wordt.

Als er iemand is die jouw kinderen mishandelt dan zijn het de buren met hun nachtelijke herrie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180273270
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 07:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

en toch sta je gerapporteerd in een systeem waar je niet wilt staan
daar doe je niks aan. enige wat ja kan doen is het zo brengen dat het helder is waar die melding vandaan komt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:35:25 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180274686
Jammer dat mensen niet gestraft worden voor een valse melding.
En jammer dat je geen aangifte wegens kindermishandeling tegen je buren kunt doen, mishandeling van je eigen kinderen in dit geval, door de herrie van de buren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180274841
Mensen bedreigen je kinderen, je gezin, en nog vind je verhuizen een 'drastische' maatregel waar je nu nog niet aan toe bent. Vreemd hoor.
pi_180275056
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:35 schreef Leandra het volgende:
Jammer dat mensen niet gestraft worden voor een valse melding.
Volgens mij gebeurd dat wel, je kan ze aanklagen voor smaad of laster neem ik aan.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:20:56 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180275646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Volgens mij gebeurd dat wel, je kan ze aanklagen voor smaad of laster neem ik aan.
Bewijs maar eens dat zij het zijn geweest als ze anoniem melden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180275655
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat zij het zijn geweest als ze anoniem melden.
Nemen ze dat soort meldingen zonder gegevens serieus? Dat wist ik niet, maar maakt het inderdaad wel erg lastig.
pi_180275683
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat zij het zijn geweest als ze anoniem melden.
Je kunt anoniem bellen voor advies, maar niet anoniem melden.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:23:18 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180275705
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:22 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je kunt anoniem bellen voor advies, maar niet anoniem melden.
Oh, gelukkig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:49:21 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180276306
Tja, het is al vaker gezegd, en snap dat het nu voelt als ‘verliezen’ of überhaupt erg moeilijk financieel gezien, maar verhuizen is de enige manier om weer op een normale manier je leven op te pakken. Desnoods een paar jaar ergens huren.

Dat, of zelf vergaande actie ondernemen, maar dat kan je familie helemaal uit elkaar trekken.

Civiele zaken hebben ze schijt aan. En als je ze echt weet te pakken met verplichte uitzetting (dat ligt overigens nog heel erg ver in de toekomst omdat het middel zo zwaar is) dan heb je ook nog eens kans dat ze je blijven opzoeken.

Met verhuizen trekken zij aan langste eind, maar ben je overal in één keer van af en kan je weer gewoon heerlijk van je leven en elkaar genieten. Pick your battles, ik zou het wel weten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180276969
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:49 schreef Drekkoning het volgende:

Met verhuizen trekken zij aan langste eind, maar ben je overal in één keer van af en kan je weer gewoon heerlijk van je leven en elkaar genieten. Pick your battles, ik zou het wel weten.
Ik zou verhuizen en het gedoe wat daarmee komt prettiger vinden dan deze jarenlange strijd aan te gaan waarbij de kans zeer groot is dat je het niet wint. Nee, ik acht de kans zelfs groter dat de boel nog veel meer gaat ontsporen als je deze mensen dwars gaat zitten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180277134
Misschien spuit 11 hoor, (heb even snel door de reacties zitten lezen) maar heb je hiervan ook melding gemaakt bij de gemeente? Ook al is het een koophuis, het mag niet zo zijn dat 1 gezin voor overlast gaat zorgen waar meerdere huishoudens last van hebben. Er kan dan nog wat opgezet worden zoals buurtbemiddeling (daar moet je dan echt moeite voor doen, maar hun ook ;) )
De gemeentes mogen sinds vorig jaar ook optreden bij overlast. Bijvoorbeeld aggressieve honden verplicht laten lopen met een muilkorf, of zelfs muziekinstallaties in beslag laten nemen bij herhaaldelijk overtreden van de regels. Ze mogen ook boetes opleggen bij teveel geluidsoverlast.
Maar dit hangt heel erg af wat er in jouw gemeente is afsproken.

Zoek even op "wet aanpak woonoverlast"
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:47:12 #161
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_180277294
Heb niet zozeer tips, weet helaas uit ervaring dat gemeentes, woningbouwverenigingen en de politie je echt niet gaan helpen. Als je brutaal bent mag je blijkbaar alles hier.

Verhuizen is de enige optie ben ik bang, hebben we zelf ook al 2 keer moeten doen helaas :r vanwege ook dit soort overlast.

Lees vaker dat mensen echt pas na jaren en jaren van overlast veroorzaken aangepakt worden en soms hun huis uitgezet worden maar vaker gebeurd er niets of veel te weinig. Dat soort mensen hebben gewoon niets te verliezen. Tijd dat er meer van die aso dorpen komen waar dat soort achterlijke volidioten gezellig bij elkaar gezet worden en ze elkaar het leven zuur kunnen maken.

Misschien zou je nog een keer met alle buren die overlast ervaren tegelijk langsgaan en eisen dat ze normaal doen, dat maakt wellicht nog wat meer indruk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:39:08 #162
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180279734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:41 schreef Tieten het volgende:
Wil je m'n hakbijl lenen? Eerst door de voordeur, daarna door de TV en radio set.
En gewoon herhalen totdat het probleem is opgelost.
Haha dat verhaal vertelde mijn vader. In de jaren 80 in Rotterdam woonde ze naast een asogezin wat iedere keer de stereo enorm hard had staan en niet gevoelig was voor geklaag. De buurman die nachts moest werken was er een keer zo klaar mee dat hij het hele huis kort en klein heeft geslagen met een bijl. Ze hebben nooit meer last gehad van die buren.

Grote probleem: als je buren niet zo tokkie zijn dat ze geen aangifte doen dan hang je voor bedreiging, huisvredebreuk, vandalisme en tig andere feiten. Dat levert ongetwijfeld een strafblad op.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180279902
Naast de mooiste oplossingen (stoeptegels) die ik hier gelezen heb zou ik toch echt gaan voor het hoogfrequentie apparaat. Is voor een paar tientjes te koop of te laten maken. Zorg dat je een apparaat hebt die een frequentie van 8Khz tot 20 Khz kan produceren tot 114 decibel. bouw die in een vogelhuisje en hang deze zo op dat die gericht is op de tuin van de buren. En zodra zij een luidruchtig tuinfeest hebben dan zet je hem aan. Binnen no-time is de sfeer op het feestje naar de kloten omdat niemand zich meer kan concentreren. ze gaan zich zelfs naar voelen en gaan of naar binnen of weg. En als je dan zelf in de tuin wilt zitten zet je hem weer uit.
Afstellen tussen de 10 en 16Khz dan heb je jeugd meestal wel te pakken en als er ouderen zijn dan schroef je hem terug naar 8 of 6 Khz.
Door het hoge geluid en de concentratie storing kan men niet achterhalen waar het geluid vandaan komt. Wel ff het snoertje van de voeding naar het vogelhuisje goed verbergen :D

Je moet het vergelijken met het irritante hoge piepje wat je wel eens in je oor kan hebben.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_180280140
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:47 schreef SpiekerJozef het volgende:
Naast de mooiste oplossingen (stoeptegels) die ik hier gelezen heb zou ik toch echt gaan voor het hoogfrequentie apparaat. Is voor een paar tientjes te koop of te laten maken. Zorg dat je een apparaat hebt die een frequentie van 8Khz tot 20 Khz kan produceren tot 114 decibel. bouw die in een vogelhuisje en hang deze zo op dat die gericht is op de tuin van de buren. En zodra zij een luidruchtig tuinfeest hebben dan zet je hem aan. Binnen no-time is de sfeer op het feestje naar de kloten omdat niemand zich meer kan concentreren. ze gaan zich zelfs naar voelen en gaan of naar binnen of weg. En als je dan zelf in de tuin wilt zitten zet je hem weer uit.
Afstellen tussen de 10 en 16Khz dan heb je jeugd meestal wel te pakken en als er ouderen zijn dan schroef je hem terug naar 8 of 6 Khz.
Door het hoge geluid en de concentratie storing kan men niet achterhalen waar het geluid vandaan komt. Wel ff het snoertje van de voeding naar het vogelhuisje goed verbergen :D

Je moet het vergelijken met het irritante hoge piepje wat je wel eens in je oor kan hebben.
Waar te koop?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:58:06 #165
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_180280153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
Heb niet zozeer tips, weet helaas uit ervaring dat gemeentes, woningbouwverenigingen en de politie je echt niet gaan helpen. Als je brutaal bent mag je blijkbaar alles hier.

Verhuizen is de enige optie ben ik bang, hebben we zelf ook al 2 keer moeten doen helaas :r vanwege ook dit soort overlast.

Lees vaker dat mensen echt pas na jaren en jaren van overlast veroorzaken aangepakt worden en soms hun huis uitgezet worden maar vaker gebeurd er niets of veel te weinig. Dat soort mensen hebben gewoon niets te verliezen. Tijd dat er meer van die aso dorpen komen waar dat soort achterlijke volidioten gezellig bij elkaar gezet worden en ze elkaar het leven zuur kunnen maken.

Misschien zou je nog een keer met alle buren die overlast ervaren tegelijk langsgaan en eisen dat ze normaal doen, dat maakt wellicht nog wat meer indruk.

Aan de andere kant kun je je natuurlijk afvragen of het nou zo'n goed idee is dat iedereen die een asociale klotefamilie als buren heeft gaat verhuizen. Dat zou je ook een soort beloning van gedrag kunnen noemen, waardoor het voor de volgende slachtoffers nog lastiger wordt. Maar makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, dat begrijp ik

Bondgenoten zoeken en gezamenlijk optrekken lijkt mij het enige alternatief, naast verhuizen dus. En of jullie daarbij volledig binnen de wet opereren of af en toe ook eens een grens opzoeken is een keuze.

Vaak is het toch wel zo dat dit soort mensen te weinig te maken krijgt met echt tegengas. Wanneer dergelijke mensen te maken krijgen met tegenstanders die niet terugdeinzen voor het nemen van echt vervelende maatregelen dan kunnen de resultaten je misschien nog verbazen.
pi_180281356
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 07:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

en toch sta je gerapporteerd in een systeem waar je niet wilt staan
Dat valt nog wel mee, de ex-man van mijn vriendin heeft mij ook gerapporteerd omdat ik zogenaamd hun dochter misbruikt zou hebben. Uiteraard klopt dat niet.
Jeugdzorg heeft mij toen gebeld om mij er van op de hoogte te stellen met de mededeling dat ze die melding zelf absoluut niet serieus nemen maar ze wilden wel dat ik er van wist. En daar was ik blij mee, heb daarna een goed gesprek gehad met die klootzak.

Een instantie weet zelf ook wel een beetje te filteren, ze moeten er natuurlijk wel iets mee doen maar weten ook donders goed dat een melding ook kan worden gedaan om iemand een flink oor aan te naaien.
pi_180287803
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar te koop?
Plaatselijke elektronica shop.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_180288674
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:47 schreef SpiekerJozef het volgende:
Naast de mooiste oplossingen (stoeptegels) die ik hier gelezen heb zou ik toch echt gaan voor het hoogfrequentie apparaat. Is voor een paar tientjes te koop of te laten maken. Zorg dat je een apparaat hebt die een frequentie van 8Khz tot 20 Khz kan produceren tot 114 decibel. bouw die in een vogelhuisje en hang deze zo op dat die gericht is op de tuin van de buren. En zodra zij een luidruchtig tuinfeest hebben dan zet je hem aan. Binnen no-time is de sfeer op het feestje naar de kloten omdat niemand zich meer kan concentreren. ze gaan zich zelfs naar voelen en gaan of naar binnen of weg. En als je dan zelf in de tuin wilt zitten zet je hem weer uit.
Afstellen tussen de 10 en 16Khz dan heb je jeugd meestal wel te pakken en als er ouderen zijn dan schroef je hem terug naar 8 of 6 Khz.
Door het hoge geluid en de concentratie storing kan men niet achterhalen waar het geluid vandaan komt. Wel ff het snoertje van de voeding naar het vogelhuisje goed verbergen :D

Je moet het vergelijken met het irritante hoge piepje wat je wel eens in je oor kan hebben.
Dat is toch zo'n apparaat dat ook katten verjaagd?
pi_180289055
Dat apparaat vooral niet doen. Hebben de kinderen (en met een beetje pech jijzelf) ook gruwelijk last van.

Er zijn nu een hoop dingen in gang gezet, aangifte moet nog gebeuren. Ik zou eerst eens kijken wat dat allemaal doet/niet doet. En daarna verdere plan de campagne maken ;)
Gek? kan je dat eten?
pi_180293075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:35 schreef Leandra het volgende:
Jammer dat mensen niet gestraft worden voor een valse melding.
En jammer dat je geen aangifte wegens kindermishandeling tegen je buren kunt doen, mishandeling van je eigen kinderen in dit geval, door de herrie van de buren.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het probleem hiermee is: hoe bepaal je of er sprake is van een valse melding? Want ook in een situatie waar er duidelijk haat en nijd is tussen mensen en 1 van die mensen maakt een melding, kan die melding nog steeds wel daadwerkelijk voortkomen uit bezorgdheid over het welzijn van de kinderen.

Op het moment dat je mogelijk gestraft kunt worden voor het doen van een melding, zal de drempel voor het doen van een melding hoger worden en dat is iets wat we niet willen. Want liever 100x onterecht gemeld dan 1x niet gemeld terwijl het wel nodig was.
pi_180294251
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 21:50 schreef madam-april het volgende:
Want liever 100x onterecht gemeld dan 1x niet gemeld terwijl het wel nodig was.
Lastige afweging. Bij het missen van een melding beschadigd er een kind. Bij een valse melding wordt er een volwassene beschadigd. Om nou te stellen dat het eerste meer dan honderd keer erger is dan het tweede is een uitspraak die ik niet zou durven doen.
pi_180295023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 19:18 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Plaatselijke elektronica shop.
Die bestaan niet meer hier
pi_180295241
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 22:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Lastige afweging. Bij het missen van een melding beschadigd er een kind. Bij een valse melding wordt er een volwassene beschadigd. Om nou te stellen dat het eerste meer dan honderd keer erger is dan het tweede is een uitspraak die ik niet zou durven doen.
Hoe raakt een volwassene precies beschadigd door een valse melding?
pi_180295325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:50 schreef LuDann het volgende:
Goed, de vraag is nu: welke stappen kunnen we ondernemen?
Die tokkies wegpesten. En dat kan op allerhande mogelijke manieren. Nog niet misschien dat ik ging verhuizenn. Ophoeren met die ongein. Aan mij hadden ze een hele kwaaie. En onder de streep waren het die buren die gingen verhuizen en niet ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180295411
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 21:50 schreef madam-april het volgende:
Want liever 100x onterecht gemeld dan 1x niet gemeld terwijl het wel nodig was.
Gewaagd. Heel gewaagd. Je zult maar 1 van die 100 slachtoffers zijn.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:09 schreef madam-april het volgende:
Hoe raakt een volwassene precies beschadigd door een valse melding?
Stigmatisering.
pi_180295434
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 20:00 schreef quickstepster het volgende:
Dat apparaat vooral niet doen. Hebben de kinderen (en met een beetje pech jijzelf) ook gruwelijk last van.

Er zijn nu een hoop dingen in gang gezet, aangifte moet nog gebeuren. Ik zou eerst eens kijken wat dat allemaal doet/niet doet. En daarna verdere plan de campagne maken ;)
Als je deze goed afstelt en richt op de tuin avn de buren en alleen gebruikt op het moment dat ze werkelijk overlast veroorzaken dan is er niets aan de hand. En de hoogte van de decibellen hoef je helemaal niet allemaal te gebruiken maar kan wel eens handig zijn als je een DJ of zanger moet overstemmen.

Maar nee, niet doen hoor! Je moet blijven praten en praten en praten totdat je dossier ongeveer 4 ordners vol is en als je er uit pure nieuwsgierigheid achteraan belt,om te vragen hoe het staat met je klacht, dan krijg je te horen dat diegene die jouw dossier in behandeling heeft met zwangerschap verlof is. En dat ze het dossier gauw bij iemand anders onder gaan brengen dus je hoeft je geen zorgen te maken.
Om twee maand later te horen dat een stagiair per ongeluk de helft van je dossier heeft gewist. Na acht maanden begint dit z'n uitwerking te hebben op je huidige relatie en eindigt deze in een gezellige scheiding. Maar wel gewoon blijven praten hoor! Denk d'r om! Blijf praten en ....
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_180295642
Veel mensen lijken er wel erg op gebrand om vooral alles oog om oog "op te lossen". Wat is er mis met gewoon te beginnen met de officiële kanalen te volgen?

Meteen stoeptegels en een knokploeg en allerhande terugpest apparatuur...

Ik weet ook wel dat de officiële kanalen niet heilig zijn en misschien niet het gewenste effect hebben, maar daar begin je toch in ieder geval?

Waarom er meteen met extremen geschermd moet worden snap ik niet. Ik snap ook niet dat als TS duidelijk aangeeft dat verhuizen nu geen optie is, er toch 20x gezegd moet worden dat ze toch maar moet verhuizen. :X
Gek? kan je dat eten?
pi_180295679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Gewaagd. Heel gewaagd. Je zult maar 1 van die 100 slachtoffers zijn.

[..]

Stigmatisering.
Je zou maar dat kind zijn dat, seksueel misbruik wordt/zwaar mishandeld wordt/vermoord wordt, omdat mensen geen melding durfde te maken omdat ze bang waren dat ze mogelijk beschuldigd zouden worden van het maken van een valse melding.


Ja dat is naar, maar als er daardoor een kind gered wordt..
pi_180296148
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je zou maar dat kind zijn dat, seksueel misbruik wordt/zwaar mishandeld wordt/vermoord wordt, omdat mensen geen melding durfde te maken omdat ze bang waren dat ze mogelijk beschuldigd zouden worden van het maken van een valse melding.

Ja dat is naar, maar als er daardoor een kind gered wordt..
Vind je de verhouding 100:1 niet wat scheef?

Bovendien, het is ook niet in het belang van de kinderen dat hele gezinnen ontwricht raken door valse meldingen en stigmatisering. Besef je wel wat een valse beschuldiging met iemand doet? En welke enorme impact dat heeft op het totale gezinsleven?
pi_180296685
Deze strijd zul je nooit winnen, althans niet zonder grof geweld, bepaalde mensen zijn niet voor rede vatbaar. Neem je verlies en bedenk een manier om weg te komen. Misschien alvast tijdelijk ergens iets huren om tot rust te komen (vakantiehuis of iets desnoods). Kun je ook rustiger nadenken.

Anders vergooi je jaren van je leven, dat is niet gezond, zeker niet als je nog een jong gezin hebt.

Heb zelf ooit wel eens overlast gehad in een huur appartementen complex, maar je staat feitelijk totaal machteloos. Niemand zal je helpen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_180298250
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:27 schreef quickstepster het volgende:
Veel mensen lijken er wel erg op gebrand om vooral alles oog om oog "op te lossen". Wat is er mis met gewoon te beginnen met de officiële kanalen te volgen?

Meteen stoeptegels en een knokploeg en allerhande terugpest apparatuur...

Ik weet ook wel dat de officiële kanalen niet heilig zijn en misschien niet het gewenste effect hebben, maar daar begin je toch in ieder geval?

Waarom er meteen met extremen geschermd moet worden snap ik niet. Ik snap ook niet dat als TS duidelijk aangeeft dat verhuizen nu geen optie is, er toch 20x gezegd moet worden dat ze toch maar moet verhuizen. :X
jij moet je gewoon gelukkig prijzen dat je nog nooit in deze situatie terecht bent gekomen. Want dan weet je hoe instanties werken en hoe netjes jij het ook probeert op te lossen altijd aan het kortste eind schijnt te trekken.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_180301319
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 01:46 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

jij moet je gewoon gelukkig prijzen dat je nog nooit in deze situatie terecht bent gekomen. Want dan weet je hoe instanties werken en hoe netjes jij het ook probeert op te lossen altijd aan het kortste eind schijnt te trekken.
Das een aanname die onjuist is. Ik heb ook tokkieburen gehad, maar die kalmeerden na een sommatie van een advocaat, ondertekend door de halve buurt met daarbij de aangiftes die gedaan waren. Op dat moment liepen ook de andere processen bij instanties (zoals Veilig thuis, de politie, enzovoorts) en die hebben daar zeker bij geholpen.

Nogmaals, die processen zijn niet heilig en je moet er zelf ook veel energie instoppen. Maar dat instanties altijd een pot nat zijn is niet juist. Ik vind het heel vervelend voor de mensen waarbij het misloopt, maar dat is geen reden om TO te adviseren om ook maar een tokkie te worden.

TO, heb je al een moment gepland voor de aangiftes? Meld dan zeker dat de buren mogelijk die valse melding gaan doen, en kijk of je meer buren in korte tijd aangifte kan laten doen. Hoe meer er binnenstroomt, hoe sneller de politie bij een escalatie aanwezig is omdat ze weten dat het menes is.
Gek? kan je dat eten?
  zaterdag 7 juli 2018 @ 09:44:15 #183
409579 LuDann
All the way
pi_180302658
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:27 schreef quickstepster het volgende:
Veel mensen lijken er wel erg op gebrand om vooral alles oog om oog "op te lossen". Wat is er mis met gewoon te beginnen met de officiële kanalen te volgen?

Meteen stoeptegels en een knokploeg en allerhande terugpest apparatuur...

Ik weet ook wel dat de officiële kanalen niet heilig zijn en misschien niet het gewenste effect hebben, maar daar begin je toch in ieder geval?

Waarom er meteen met extremen geschermd moet worden snap ik niet. Ik snap ook niet dat als TS duidelijk aangeeft dat verhuizen nu geen optie is, er toch 20x gezegd moet worden dat ze toch maar moet verhuizen. :X
_O_ Dank je!

Het echte conflict is voor ons gevoel pas net begonnen, met de dreigementen en het ultimatum van de buurvrouw. We hebben voor die tijd met opzet nog niets van onze kant geprobeerd omdat we het niet wilden laten escaleren. We hadden toen nog de vage hoop er met praten uit te komen. Ik denk namelijk dat de buren ook gewoon op (voor hen) normale manier willen wonen. Ze hebben allebei een gewone baan, voor zover ik weet. De oudste dochter is net voor het MBO geslaagd. En gek genoeg hing de buurvrouw maanden geleden nog over de schutting met een regenpak voor onze dochter (haar dochter was eruit gegroeid).

Het is niet zo dat je of normale mensen of Tokkies hebt. Er zijn ook mensen die er tussenin zitten en die niet alles willen riskeren voor het recht overlast te mogen veroorzaken. Ik denk dat deze mensen zo'n tussencategorie zijn.

En dan blijft nog: we zijn dus nog amper de strijd aangegaan. Ik vind het een beetje gek dat veel mensen hier zich hier onmiddellijk gewonnen zouden geven zonder slag of stoot. Wie weet helpt het om de officiële weg te bewandelen. En zo niet, dan is verhuizen altijd nog een optie als we het niet meer trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 07-07-2018 09:52:25 ]
  zaterdag 7 juli 2018 @ 09:50:58 #184
409579 LuDann
All the way
pi_180302799
We hebben gisteren aangifte gedaan, natuurlijk ook gemeld van de valse aangifte waar de buren mee gedreigd hebben.

Verder zat ik te denken: misschien is het een goed idee om een buurtinitiatief op te richten en onder die naam actie te voeren. En dus niet op persoonlijke titel de andere buren te benaderen. We zijn immers al met 3 huizen. Als we als groep andere buren benaderen dan helpt dat denk ik wel om meer mensen te vinden die zich willen aansluiten. Dan kunnen we bijvoorbeeld een folder maken en die bij mensen in de buurt gooien. Er zijn zo'n 35 huizen wiens achtertuinen allemaal op hetzelfde blok zitten, dat zijn allemaal potentiële deelnemers.

Iemand een leuke naam voor een buurtinitiatief? :+ Ik dacht aan 'Buurtinitiatief Stop Overlast [Straatnaam]' maar da's wel een beetje saai. :P
pi_180303037
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:13 schreef Isabeau het volgende:

Overigens geeft zoiets als dit wel de meerwaarde aan van het inhuren van een detectivebureau om even snel de buurt waar je heen wilt verhuizen te analyseren. Ze bestaan. Ik vond het wel geniaal toen ik er over las. Als ik zoiets als bij jullie lees dan denk ik bijna dat het essentieel is om te doen. Hier word je namelijk zwaar ongelukkig van en je kan geen kant op.
Het helpt wel om vooronderzoek te doen voordat je iets koopt of huurt maar de seconde nadat je het contract tekent kan er een nieuwe buurtokkie zich melden voor de woning naast je dan zit je alsnog met de ellende.
pi_180303388
Buurtinitatief 'Rust en reinheid' :+

Buurtinitatief 'Slow down brother'

Buurtinitatief 'Zonnedael'
Somebody that I used to know
  zaterdag 7 juli 2018 @ 10:39:46 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180303427
Buurtinitiatief Overlast .... Straat
Waarbij het het leukst is als de straatnaam met een O begint, maar een K is ook aardig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180303669
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:39 schreef Leandra het volgende:
Buurtinitiatief Overlast .... Straat
Waarbij het het leukst is als de straatnaam met een O begint, maar een K is ook aardig.
Leuk idee, maar niet op deze manier. Taalkundig zo lelijk om één woord op te splitsen in twee omdat dat beter uitkomt voor een afkorting :r
Somebody that I used to know
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:24:42 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180304194
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Leuk idee, maar niet op deze manier. Taalkundig zo lelijk om één woord op te splitsen in twee omdat dat beter uitkomt voor een afkorting :r
Dan niet joh.

Buurtinitiatief Overlast Onze Straat
Ben je ook niet meer beperkt tot die ene straat waar ze aan wonen maar kunnen alle achterburen ook gewoon meedoen zonder bij die straat te horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180304301
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 09:50 schreef LuDann het volgende:

Iemand een leuke naam voor een buurtinitiatief? :+ Ik dacht aan 'Buurtinitiatief Stop Overlast [Straatnaam]' maar da's wel een beetje saai. :P
buurtinitiatief ‘hou de buurt leefbaar’, om er een positieve draai aan te geven.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:32:37 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180304315
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

buurtinitiatief ‘hou de buurt leefbaar’, om er een positieve draai aan te geven.
Goed punt! ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180304988
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan niet joh.

Buurtinitiatief Overlast Onze Straat
Ben je ook niet meer beperkt tot die ene straat waar ze aan wonen maar kunnen alle achterburen ook gewoon meedoen zonder bij die straat te horen.
Beter. Dat andere deed echt pijn aan mijn ogen.


quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

buurtinitiatief ‘hou de buurt leefbaar’, om er een positieve draai aan te geven.
Nog beter.
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage zaterdag 7 juli 2018 @ 12:45:58 #193
38148 crew  Innisdemon
pi_180305400
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:27 schreef quickstepster het volgende:
Veel mensen lijken er wel erg op gebrand om vooral alles oog om oog "op te lossen". Wat is er mis met gewoon te beginnen met de officiële kanalen te volgen?

Meteen stoeptegels en een knokploeg en allerhande terugpest apparatuur...

Ik weet ook wel dat de officiële kanalen niet heilig zijn en misschien niet het gewenste effect hebben, maar daar begin je toch in ieder geval?

Waarom er meteen met extremen geschermd moet worden snap ik niet. Ik snap ook niet dat als TS duidelijk aangeeft dat verhuizen nu geen optie is, er toch 20x gezegd moet worden dat ze toch maar moet verhuizen. :X
Er is ook 20x gezegd dat ie ze terug moet pakken, dat vind je ook geen goed idee toch?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_180306568
Zo'n situatie is zwaar shit, maar verhuizen is een grote stap. Zeker als je veel geld en tijd hebt geïnvesteerd in het verbouwen ervan. Het is niet zoiets als het verkopen van een auto waar een gebrek aan blijkt te zijn.

Ik zelf zou de strijd aangaan. Dat hoog frequent apparaatje zou ik direct installeren. En verder camera's die zeker ook je tuin filmen. Verder de hele buurt mobiliseren.

Als je in je eentje voor de deur staat of het wat zachter kan maak je geen indruk bij dat soort aso's. Maar meestal dimmen ze aardig in als je met 25 man voor de deur staat.

Als je met zijn 6en iemand doodschopt in nederland kom je er mee weg omdat ze niet kunnen bewijzen wie het heeft gedaan. Dus met 20 man uit de buurt eens de boel kort en klein slaan moet je ook mee weg komen.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 14:20:52 #195
403253 Meke
after all this time? always.
pi_180306819
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:34 schreef LuDann het volgende:
En huis in de fik steken is niet het soort actie die we in gedachten hadden nee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:04 schreef Glider76 het volgende:
Als je met zijn 6en iemand doodschopt in nederland kom je er mee weg omdat ze niet kunnen bewijzen wie het heeft gedaan. Dus met 20 man uit de buurt eens de boel kort en klein slaan moet je ook mee weg komen.
Ik denk dat als je een huis niet in de fik wilt steken, dat je ook niet per sé behoefte hebt aan een huis (of de eigenaren..) kort en klein slaan.

Persoonlijk schrik ik eigenlijk best van de hoeveelheid van dit soort reacties; zouden jullie écht zo ver gaan als je iets vervelend vindt en er niet meteen uitkomt? :o Ik had gehoopt dat we met zn allen een iets beschaafdere samenleving hadden (en ja, ik weet het: 'zij beginnen', maar toch)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_180307495
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:20 schreef Meke het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat als je een huis niet in de fik wilt steken, dat je ook niet per sé behoefte hebt aan een huis (of de eigenaren..) kort en klein slaan.

Persoonlijk schrik ik eigenlijk best van de hoeveelheid van dit soort reacties; zouden jullie écht zo ver gaan als je iets vervelend vindt en er niet meteen uitkomt? :o Ik had gehoopt dat we met zn allen een iets beschaafdere samenleving hadden (en ja, ik weet het: 'zij beginnen', maar toch)
degene die het roepen zijn ongeduldig of van het zelfde slag volk... waar zouden ze zelf op reageren? Kennelijk ook alleen grof geschut?
dag
pi_180311625
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:02 schreef Peter het volgende:

[..]

degene die het roepen zijn ongeduldig of van het zelfde slag volk... waar zouden ze zelf op reageren? Kennelijk ook alleen grof geschut?
Je bent vergeten het ras "toetsenbordhelden" te noemen.
Zo makkelijk om adviezen te roepen maar in het eggie blijkt het toch een stuk moeilijker te zijn.
pi_180328599
quote:
ik vind dit niet zo grappig eigenlijk, dit lijken net de buren van LuDann
  zondag 8 juli 2018 @ 11:13:50 #200
409579 LuDann
All the way
pi_180328808
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

buurtinitiatief ‘hou de buurt leefbaar’, om er een positieve draai aan te geven.
Ik zou het normaal gesproken hiermee eens zijn, maar toevallig las ik laatst een artikel over hoe lokale politieke initiatieven die ergens tegen zijn, doorgaans succesvoller zijn dan initiatieven die ergens voor zijn. Ik heb even gezocht maar kan het stukje helaas niet meer terugvinden.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:16:24 #201
409579 LuDann
All the way
pi_180328848
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik vind dit niet zo grappig eigenlijk, dit lijken net de buren van LuDann
Ik mis vooral een stukje context.

Ik klikte wel even door naar een ander filmpje. 2 paar buren uitgezet door de rechter. Het ene gezin lijkt nog redelijk normaal eigenlijk.

pi_180328886
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:13 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik zou het normaal gesproken hiermee eens zijn, maar toevallig las ik laatst een artikel over hoe lokale politieke initiatieven die ergens tegen zijn, doorgaans succesvoller zijn dan initiatieven die ergens voor zijn. Ik heb even gezocht maar kan het stukje helaas niet meer terugvinden.
oh echt? :D
Ik denk dat als je het generieker opzet dat het later ook ingezet kan worden voor een te fanatieke brommerknutselaar of zo.
Als het alleen om familie X gaat vind ik het een beetje flauw om ‘intitatief geluidsoverlast straat Z’ er van te maken, want de familie weet denk ik ook dat het alleen om hen gaat.
pi_180329660
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:16 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik mis vooral een stukje context.

Ik klikte wel even door naar een ander filmpje. 2 paar buren uitgezet door de rechter. Het ene gezin lijkt nog redelijk normaal eigenlijk.

Dit zijn denk ik huurders? Bij huiseigenaren lijkt het mij een stuk gecompliceerder om mensen uit te kunnen zetten door een rechter.
٩๏̯͡๏)۶
pi_180329819
Is buurtbemiddeling geen optie?
  zondag 8 juli 2018 @ 12:46:32 #205
13309 nostra
ask why
pi_180329937
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:16 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik mis vooral een stukje context.
Dat is gewoon iemand die het verlies van FC Utrecht tegen Ajax er bij de buren in wil wrijven. Dertig seconden hi-ha-onderbroekenlol, daarna drinken ze samen een biertje waarschijnlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 8 juli 2018 @ 13:29:34 #206
409579 LuDann
All the way
pi_180330607
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

oh echt? :D
Ik denk dat als je het generieker opzet dat het later ook ingezet kan worden voor een te fanatieke brommerknutselaar of zo.
Als het alleen om familie X gaat vind ik het een beetje flauw om ‘intitatief geluidsoverlast straat Z’ er van te maken, want de familie weet denk ik ook dat het alleen om hen gaat.
Hmm ja, maar het naar hun of hun huis vernoemen vind ik ook zoiets. :')
  zondag 8 juli 2018 @ 13:30:04 #207
409579 LuDann
All the way
pi_180330614
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:37 schreef Bleie het volgende:
Is buurtbemiddeling geen optie?
Wat ons betreft wel, maar de buren hebben dat geweigerd.
pi_180330661
Ik woon in een redelijk drukke straat met regelmatig feestjes. Dat moet kunnen vind ik en op vrijdag/zaterdag hoor je mij niet klagen. Alleen mijn achterburen hadden de hobby om luid mee te zingen tot 2:00 op doordeweekse dagen. Je ligt je echt enorm op te vreten in bed en je wordt steeds geïrriteerder, dus slapen lukt gewoon niet. Ik heb bij andere buren nagevraagd en zij hadden ook last van die buren maar niemand deed er wat aan. Ik heb ze eens aangesproken op een vriendelijke manier maar dat had helemaal geen effect.
Toen ze weer een feestje tot laat hadden en ik weer eens niet kon slapen ben ik met stoom uit de oren aan de deur gegaan. Dat was wel duidelijk toen.
Later hadden ze nog eens een feestje met veel gelal en heb ik de politie gebeld. Die zij langsgekomen en hebben geluidsinstallatie meegenomen. Even erna zijn ze eruit getrapt door de huiseigenaar.
Kortom: wees duidelijk. Ga af en toe op hoge poten er naar toe en laat duidelijk merken dat dit ECHT niet kan. Uiteindelijk trekken die lui aan het kortste eind.

[ Bericht 26% gewijzigd door MisChrartin op 08-07-2018 13:43:46 ]
  Redactie Frontpage zondag 8 juli 2018 @ 19:22:14 #209
38148 crew  Innisdemon
pi_180338528
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:32 schreef MisChrartin het volgende:
Ik woon in een redelijk drukke straat met regelmatig feestjes. Dat moet kunnen vind ik en op vrijdag/zaterdag hoor je mij niet klagen. Alleen mijn achterburen hadden de hobby om luid mee te zingen tot 2:00 op doordeweekse dagen. Je ligt je echt enorm op te vreten in bed en je wordt steeds geïrriteerder, dus slapen lukt gewoon niet. Ik heb bij andere buren nagevraagd en zij hadden ook last van die buren maar niemand deed er wat aan. Ik heb ze eens aangesproken op een vriendelijke manier maar dat had helemaal geen effect.
Toen ze weer een feestje tot laat hadden en ik weer eens niet kon slapen ben ik met stoom uit de oren aan de deur gegaan. Dat was wel duidelijk toen.
Later hadden ze nog eens een feestje met veel gelal en heb ik de politie gebeld. Die zij langsgekomen en hebben geluidsinstallatie meegenomen. Even erna zijn ze eruit getrapt door de huiseigenaar.
Kortom: wees duidelijk. Ga af en toe op hoge poten er naar toe en laat duidelijk merken dat dit ECHT niet kan. Uiteindelijk trekken die lui aan het kortste eind.
Heb je het topic uberhaupt gelezen? :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Spellchecker zondag 8 juli 2018 @ 20:48:17 #210
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180343551
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:48 schreef maily het volgende:
Buurtinitiatief We are here too.
:D ^O^

Is daar nog een fatsoenlijke Nederlandse vertaling van te maken die de lading dekt (in het geval ze geen Engels kunnen)

'wij bestaan ook'?

Of : 'wij leven hier ook'
Somebody that I used to know
pi_180344681
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De rest van die onzin heb ik maar even weggeknipt.
Hoeveel tokkieburen heb jij meegemaakt in je leven?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 9 juli 2018 @ 13:08:32 #213
409579 LuDann
All the way
pi_180352713
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:32 schreef MisChrartin het volgende:
Ik woon in een redelijk drukke straat met regelmatig feestjes. Dat moet kunnen vind ik en op vrijdag/zaterdag hoor je mij niet klagen. Alleen mijn achterburen hadden de hobby om luid mee te zingen tot 2:00 op doordeweekse dagen. Je ligt je echt enorm op te vreten in bed en je wordt steeds geïrriteerder, dus slapen lukt gewoon niet. Ik heb bij andere buren nagevraagd en zij hadden ook last van die buren maar niemand deed er wat aan. Ik heb ze eens aangesproken op een vriendelijke manier maar dat had helemaal geen effect.
Toen ze weer een feestje tot laat hadden en ik weer eens niet kon slapen ben ik met stoom uit de oren aan de deur gegaan. Dat was wel duidelijk toen.
Later hadden ze nog eens een feestje met veel gelal en heb ik de politie gebeld. Die zij langsgekomen en hebben geluidsinstallatie meegenomen. Even erna zijn ze eruit getrapt door de huiseigenaar.
Kortom: wees duidelijk. Ga af en toe op hoge poten er naar toe en laat duidelijk merken dat dit ECHT niet kan. Uiteindelijk trekken die lui aan het kortste eind.
Ja hoor, ik zal het even gaan zeggen vanavond. :')
  maandag 9 juli 2018 @ 13:12:06 #214
409579 LuDann
All the way
pi_180352769
We zijn dus een weekendje weg maar mijn man is gisteren gebeld door de betreffende buurman. Ik gok dus dat de wijkagent is gaan melden dat er aangifte van bedreiging is gedaan. We hebben even contact gehad met de achterbuurman en er was geen feestje ofzo dit weekend.

Toevallig hebben we de telefoon niet gehoord, we hebben ook niet teruggebeld.

Vanavond gaan we weer naar huis, ben benieuwd of ze ons het uitpakken van de auto lastig gaan maken.
  Spellchecker maandag 9 juli 2018 @ 13:20:48 #215
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180352939
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:12 schreef LuDann het volgende:
We zijn dus een weekendje weg maar mijn man is gisteren gebeld door de betreffende buurman. Ik gok dus dat de wijkagent is gaan melden dat er aangifte van bedreiging is gedaan. We hebben even contact gehad met de achterbuurman en er was geen feestje ofzo dit weekend.

Toevallig hebben we de telefoon niet gehoord, we hebben ook niet teruggebeld.

Vanavond gaan we weer naar huis, ben benieuwd of ze ons het uitpakken van de auto lastig gaan maken.
Als je weet hoelaat je thuiskomt kun je evt andere buren vragen om ook even buiten te komen ....
pi_180353021
Ik vind dat buurtinitiatief wel enigszins puberaal om eerlijk te zijn. Jullie hebben primair problemen met die lui, beetje kinderachtig om dan een buurtinitiatief op te tuigen om daarachter te verschuilen en te doen alsof een generiek initiatief is voor een betere buurt/straat, terwijl het puur een vehikel is om hen aan te pakken.

Plus je kan moeilijk op naam van het buurtinitiatief aangifte e.d. gaan doen, dat zal toch op naam van een natuurlijk persoon moeten.
pi_180353780
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja hoor, ik zal het even gaan zeggen vanavond. :')
Ja je kunt wel net doen alsof ik onzin verkoop maar je laat met je sollen. Dat merken ze.
En wat zouden ze doen dan? Je een klap verkopen? Dan hebben ze pas echt een probleem.

Maar goed, je kunt beter je het kaas van je brood laten eten en sneaky een buurtinitatief starten wat uiteindelijk niks uithaalt. Zij weten ook echt wel dat jullie daar achter zitten.
pi_180354524
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:25 schreef Cyanide- het volgende:
Ik vind dat buurtinitiatief wel enigszins puberaal om eerlijk te zijn. Jullie hebben primair problemen met die lui, beetje kinderachtig om dan een buurtinitiatief op te tuigen om daarachter te verschuilen en te doen alsof een generiek initiatief is voor een betere buurt/straat, terwijl het puur een vehikel is om hen aan te pakken.

Plus je kan moeilijk op naam van het buurtinitiatief aangifte e.d. gaan doen, dat zal toch op naam van een natuurlijk persoon moeten.
Ja dit.

Overigens wel goed dat jullie strijdvaardig zijn. Al die reacties over "gewoon" verhuizen verbazen me. Een spoedverhuizing zonder de juiste financiële middelen is nou niet bepaald de meest rustgevende optie ofzo. Dan ga je toch eerst van alles proberen om niet zo ver te hoeven gaan.
pi_180354565
TS zit idd achter buurinitiatief in oprichting, maar zij zijn niet de enigen die last van deze familie heeft. De rest van de buurt is te sneaky om ze rechtstreeks aan te spreken
pi_180354619
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
TS zit idd achter buurinitiatief in oprichting, maar zij zijn niet de enigen die last van deze familie heeft. De rest van de buurt is te sneaky om ze rechtstreeks aan te spreken
Mjah dan nog, maak voor mijn part een brief ofzo die meegetekend wordt door meerdere mensen. Nu wordt er een soort van clubje opgericht voor een betere buurt, terwijl het eigenlijk een clubje tegen 'Buren X' is. En je kan niet vanuit naam van het clubje aangiftes e.d. doen, dus wat is het nut dan? Ik denk echt dat je op moet passen dat ook bij instanties de sfeer dan niet omslaat en dit gezien wordt als pesten / opstoken richting die buren.
  maandag 9 juli 2018 @ 15:17:24 #221
3542 Gia
User under construction
pi_180355223
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:46 schreef nostra het volgende:

Dat is gewoon iemand die het verlies van FC Utrecht tegen Ajax er bij de buren in wil wrijven. Dertig seconden hi-ha-onderbroekenlol, daarna drinken ze samen een biertje waarschijnlijk.
Hadden wij in de vorige woning ook. Wij voor Ajax, buren voor PSV. Beide kampen zaten buiten, met de tv binnen. Toen Ajax scoorde en wij juichten, kwam er een hardvochtig "kutvolk" over de schutting geschreeuwd.

Ach. Dan laat je je kennen, vind ik.

Wij zijn verhuisd en wonen nu in een buurtje met vanalles.
Een portugese achterbuurman staat met groene fakkels op zijn balkon als zijn cluppie gescoord heeft. Gewoon grappig toch!

Overlast die onrechtmatig is, moet aangepakt worden. Zonder meer.
Tot diep in de nacht lalfeestjes, en dat heel vaak, lijkt mij zeker onrechtmatig.
  maandag 9 juli 2018 @ 15:19:38 #222
3542 Gia
User under construction
pi_180355273
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:20 schreef maily het volgende:

Als je weet hoelaat je thuiskomt kun je evt andere buren vragen om ook even buiten te komen ....
Iemand met een mobieltje, camera, in de auto laten zitten, mocht er iets gebeuren.
  maandag 9 juli 2018 @ 15:32:43 #223
409579 LuDann
All the way
pi_180355575
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:10 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ja je kunt wel net doen alsof ik onzin verkoop maar je laat met je sollen. Dat merken ze.
En wat zouden ze doen dan? Je een klap verkopen? Dan hebben ze pas echt een probleem.

Maar goed, je kunt beter je het kaas van je brood laten eten en sneaky een buurtinitatief starten wat uiteindelijk niks uithaalt. Zij weten ook echt wel dat jullie daar achter zitten.
We zijn al talloze malen aan de deur geweest. Dat stadium zijn we gewoon echt al 2 jaar geleden gepasseerd.
  maandag 9 juli 2018 @ 15:38:01 #224
409579 LuDann
All the way
pi_180355735
Het buurtinitiatief is vooral om andere buren over te halen zich bij ons aan te sluiten hè. Noem het een buurtinitiatief, noem het een groepje, noem het hoe je wil. Feit blijft dat we sterker staan als andere buren ook willen getuigen (en/of medeeisers zijn) in een civiele procedure. Ook bij de burgemeester sta je sterker als je namens meerdere mensen overlast meldt.

En natuurlijk weten de buren dat wij erachter zitten. Dat maakt niet uit verder. Wat we willen is de drempel wat verlagen voor andere mensen om ook aangifte te doen, of te bellen bij overlast, of de wijkagent te bellen, of de burgemeester, of het sociaal wijkteam. Etc. Ik vermoed dat mensen dat eerder zullen doen als ze weten dat er meerdere andere mensen zijn die hetzelfde doen. Wij vangen de klappen wel op, want de lul zijn we toch al.

En we zijn echt niet de enige die er last van hebben dus hè. Vorige maand toen we weer eens de politie belden waren we de 8e melders die avond.
  maandag 9 juli 2018 @ 15:38:53 #225
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_180355758
Kijk daar heb je het. Laat je straks maar slaan als je thuis komt. Dan hebben ze echt een probleem. :)
  maandag 9 juli 2018 @ 15:40:15 #226
3542 Gia
User under construction
pi_180355811
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:32 schreef LuDann het volgende:

We zijn al talloze malen aan de deur geweest. Dat stadium zijn we gewoon echt al 2 jaar geleden gepasseerd.
Denk ook dat er een groot verschil is of je als man/vrouw van middelbare leeftijd aanbelt bij luidruchtige jongeren, of bij een gezin waar de ouders en kinderen overlast veroorzaken.

Jongeren zijn makkelijker te intimideren, plus huren vaak nog en dan is uitzetten een peuleschilletje.
pi_180356474
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:38 schreef LuDann het volgende:
Het buurtinitiatief is vooral om andere buren over te halen zich bij ons aan te sluiten hè. Noem het een buurtinitiatief, noem het een groepje, noem het hoe je wil. Feit blijft dat we sterker staan als andere buren ook willen getuigen (en/of medeeisers zijn) in een civiele procedure. Ook bij de burgemeester sta je sterker als je namens meerdere mensen overlast meldt.
Ja okee, maar noem het beestje dan bij de naam en doe niet alsof het een of ander generiek clubje is voor een betere buurt, terwijl het eigenlijk een clubje is tegen 'buren x'. Vraag me overigens af of je dan niet de sympathy vote verliest, nu zijn jullie het zielige gezinnetje, maar als je echt de deuren langs gaat om volk te ronselen tegen deze buren kan dat weleens anders overkomen / uitgelegd worden.

quote:
En natuurlijk weten de buren dat wij erachter zitten. Dat maakt niet uit verder. Wat we willen is de drempel wat verlagen voor andere mensen om ook aangifte te doen, of te bellen bij overlast, of de wijkagent te bellen, of de burgemeester, of het sociaal wijkteam.
Waar dus geen enkel van die dingen uit naam van dat initiatief kan, maar nog altijd op persoonlijke titel zal moeten.

quote:
Etc. Ik vermoed dat mensen dat eerder zullen doen als ze weten dat er meerdere andere mensen zijn die hetzelfde doen. Wij vangen de klappen wel op, want de lul zijn we toch al.

En we zijn echt niet de enige die er last van hebben dus hè. Vorige maand toen we weer eens de politie belden waren we de 8e melders die avond.
Dan zou ik toch m'n tijd eens stoppen in de politie manen structureel actie te ondernemen, ipv dit soort symptoombestrijding.
  maandag 9 juli 2018 @ 16:20:12 #228
409579 LuDann
All the way
pi_180357057
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:02 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja okee, maar noem het beestje dan bij de naam en doe niet alsof het een of ander generiek clubje is voor een betere buurt, terwijl het eigenlijk een clubje is tegen 'buren x'. Vraag me overigens af of je dan niet de sympathy vote verliest, nu zijn jullie het zielige gezinnetje, maar als je echt de deuren langs gaat om volk te ronselen tegen deze buren kan dat weleens anders overkomen / uitgelegd worden.

[..]

Waar dus geen enkel van die dingen uit naam van dat initiatief kan, maar nog altijd op persoonlijke titel zal moeten.

[..]

Dan zou ik toch m'n tijd eens stoppen in de politie manen structureel actie te ondernemen, ipv dit soort symptoombestrijding.
Geen van de dingen die je noemt heb ik beweerd hoor.

En de politie kan en doet niks tegen geluidsoverlast. Die komen pas in actie als er echt iets als geweldpleging of vernieling plaatsvindt. Onze enige kans op echt ingrijpen vanaf bovenaf is een civiele procedure of het inzetten van de aso-wet door de burgemeester.
  maandag 9 juli 2018 @ 16:21:32 #229
409579 LuDann
All the way
pi_180357088
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:38 schreef Tieten het volgende:
Kijk daar heb je het. Laat je straks maar slaan als je thuis komt. Dan hebben ze echt een probleem. :)
Dat zei mijn man ook al ja. :P
pi_180358327
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:02 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja okee, maar noem het beestje dan bij de naam en doe niet alsof het een of ander generiek clubje is voor een betere buurt, terwijl het eigenlijk een clubje is tegen 'buren x'.

dat was mijn suggestie en niet die van TS.
pi_180392119
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:12 schreef LuDann het volgende:
We zijn dus een weekendje weg maar mijn man is gisteren gebeld door de betreffende buurman. Ik gok dus dat de wijkagent is gaan melden dat er aangifte van bedreiging is gedaan. We hebben even contact gehad met de achterbuurman en er was geen feestje ofzo dit weekend.

Toevallig hebben we de telefoon niet gehoord, we hebben ook niet teruggebeld.

Vanavond gaan we weer naar huis, ben benieuwd of ze ons het uitpakken van de auto lastig gaan maken.
Wat een rot situatie zeg. Is het goed gegaan?
  woensdag 11 juli 2018 @ 09:51:54 #232
409579 LuDann
All the way
pi_180393444
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 06:57 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Wat een rot situatie zeg. Is het goed gegaan?
Bedankt voor het vragen. Ja, het ging goed. We waren vrij laat thuis en hebben niemand gezien. Sindsdien ook niet meer. We werken natuurlijk allemaal.

Morgenmiddag komen er 2 mensen van het Sociaal Wijkteam op bezoek. Daar heb ik verder geen verwachtingen van, maar we doen het toch maar.
  woensdag 11 juli 2018 @ 09:55:40 #233
409579 LuDann
All the way
pi_180393499
Overigens zijn we benieuwd wat ze in augustus gaan doen. Hun jongste dochter is rond die tijd jarig en elk jaar is het dan weer een enorm feest met muziek, veel drank en vechtpartijen tot diep in de nacht.

Onhandig daaraan is dat onze dochter rond dezelfde tijd jarig is. 2 jaar geleden was het feest van de buren de avond voordat wij haar verjaardag vierden. Daar baalden we toen extra van, want ze had natuurlijk daardoor slecht geslapen (en wij ook maar een paar uur) en haar eerste verjaardag was daardoor wel een stuk minder leuk. Ook omdat we nog rotzooi van hun feest uit onze tuin moesten plukken.
pi_180408424
Verhuis en neem het verlies. Dat is denk ik de beste oplossing.

Wil je toch blijven wonen om wat voor rede ook. Plaats dan een airco + extra geluidisolatie in het huis. En begraaf de strijdbijl. Ga geen juridische kosten maken d.m.v. civiele procedures etc. tokkies trekken zich toch weinig aan van de Politie. Gebruik dit geld voor de aan passingen aan je woning en/of voor een weekendje weg met het gezin als je weet dat er weer een feest aan komt.

Als je de confrontatie met een tokkie aan wil gaan, bestrijd dan zelf niet vuur met vuur. Dit werkt averechts. Zeker bij het kaliber tokkies welke volkszangers inhuren op feestjes en partijen.
Het resultaat van vuur met vuur te bestrijden is bloed en tranen + gezeik met Politie en Justitie.

Wil je toch de strijd aan gaan, doe dit op hun terrein. Maak vrienden met ze. Zorg dat je op hun feesten en partijen mag komen. Leer hun familie/vrienden en gewoontes kennen. Leer de sterke en zwakke kant(en) van het tokkie gezin kennen. Maak een plan om op een subtiele manier wiggen te drijven tussen de gezinsleden om zo het gezin van binnen uit te slopen. (deze optie is overigens meer voor de gevorderde psychopaten onder ons ;) )
pi_180411786
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_180411948
quote:
Uit jouw link:

quote:
Probleem: geluidsoverlast

Suggesties:
1. Bespreek uw probleem met de buren. Misschien hebben ze helemaal niet door dat ze overlast veroorzaken. Maak duidelijke afspraken. Kijk hier voor tips.

2. Eenvoudige maatregelen lossen vaak veel geluidsoverlast op. Denk aan (andere) vloerbedekking, gordijnen, rubber doppen onder de wasmachine, trillingsvrij ophangen van speakers. Bekijk de tips op de website van de Nederlandse Stichting Geluidshinder (www.nsg.nl) of vraag daarop brochures aan.

3. Helpt een goed gesprek niet? Vraag dan of andere buren ook overlast hebben, zodat u misschien samen actie kunt ondernemen. Noteer wanneer, hoe lang en hoe u overlast ervaart. Komt u er nog steeds niet uit? Vraag dan hulp van buurtbemiddeling en/of meld uw klacht bij de verhuurder of de politie. Voor meer informatie, onder andere over juridische mogelijkheden om geluidsoverlast aan te pakken:

Juridsch Loket
Eigen Huis
Stichting Geluidshinder
Dikgedrukte is dus precies wat ts al aan het doen is.
pi_180412320
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:55 schreef LuDann het volgende:
Overigens zijn we benieuwd wat ze in augustus gaan doen. Hun jongste dochter is rond die tijd jarig en elk jaar is het dan weer een enorm feest met muziek, veel drank en vechtpartijen tot diep in de nacht.

Onhandig daaraan is dat onze dochter rond dezelfde tijd jarig is. 2 jaar geleden was het feest van de buren de avond voordat wij haar verjaardag vierden. Daar baalden we toen extra van, want ze had natuurlijk daardoor slecht geslapen (en wij ook maar een paar uur) en haar eerste verjaardag was daardoor wel een stuk minder leuk. Ook omdat we nog rotzooi van hun feest uit onze tuin moesten plukken.
... maar de kinderen krijgen er niks van mee hoor
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:10:55 #238
409579 LuDann
All the way
pi_180417739
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:53 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

... maar de kinderen krijgen er niks van mee hoor
Mooi staaltje victim blaming, knap hoor.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:16:24 #239
409579 LuDann
All the way
pi_180417831
En verder: jullie kunnen blijven roepen dat we moeten verhuizen, maar dat zijn we voorlopig gewoon niet van plan.

Verhuizen houdt in dat we particulier moeten gaan huren in 1 van de duurste steden van Nederland. Niet alleen hebben we geen wachttijd bij de sociale verhuur, we verdienen ook nog eens te veel. Particuliere huur betekent dat we netto minimaal 700 euro extra per maand moeten neertellen. En dan eindig je nog in een achterstandswijk waar de kinderen een kamer moeten gaan delen en de oudste straks niet naar de basisschool kan waar we haar 2,5 jaar geleden voor hebben ingeschreven (want enorme wachtlijsten).

Dat is niet hoe we de toekomst voor ons zien.
pi_180417917
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:16 schreef LuDann het volgende:
En verder: jullie kunnen blijven roepen dat we moeten verhuizen, maar dat zijn we voorlopig gewoon niet van plan.

Verhuizen houdt in dat we particulier moeten gaan huren in 1 van de duurste steden van Nederland. Niet alleen hebben we geen wachttijd bij de sociale verhuur, we verdienen ook nog eens te veel. Particuliere huur betekent dat we netto minimaal 700 euro extra per maand moeten neertellen. En dan eindig je nog in een achterstandswijk waar de kinderen een kamer moeten gaan delen en de oudste straks niet naar de basisschool kan waar we haar 2,5 jaar geleden voor hebben ingeschreven (want enorme wachtlijsten).

Dat is niet hoe we de toekomst voor ons zien.
Maja die tokkies gaan ook niet weg dus wen er dan maar aan.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:27:21 #241
409579 LuDann
All the way
pi_180417970
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maja die tokkies gaan ook niet weg dus wen er dan maar aan.
Dat gaan we dan wel eens zien hè.

Vooralsnog hebben we ze niet gezien óf gehoord sinds we thuis zijn.
pi_180418416
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:14 schreef von_manstein het volgende:
Verhuis en neem het verlies. Dat is denk ik de beste oplossing.

Wil je toch blijven wonen om wat voor rede ook. Plaats dan een airco + extra geluidisolatie in het huis. En begraaf de strijdbijl. Ga geen juridische kosten maken d.m.v. civiele procedures etc. tokkies trekken zich toch weinig aan van de Politie. Gebruik dit geld voor de aan passingen aan je woning en/of voor een weekendje weg met het gezin als je weet dat er weer een feest aan komt.

Als je de confrontatie met een tokkie aan wil gaan, bestrijd dan zelf niet vuur met vuur. Dit werkt averechts. Zeker bij het kaliber tokkies welke volkszangers inhuren op feestjes en partijen.
Het resultaat van vuur met vuur te bestrijden is bloed en tranen + gezeik met Politie en Justitie.

Wil je toch de strijd aan gaan, doe dit op hun terrein. Maak vrienden met ze. Zorg dat je op hun feesten en partijen mag komen. Leer hun familie/vrienden en gewoontes kennen. Leer de sterke en zwakke kant(en) van het tokkie gezin kennen. Maak een plan om op een subtiele manier wiggen te drijven tussen de gezinsleden om zo het gezin van binnen uit te slopen. (deze optie is overigens meer voor de gevorderde psychopaten onder ons ;) )
beter idee: maak vriendjes met ze, vraag ze om hulp bij dingen, zorg dat je ook op een feestje mag komen, vraag of alles wel goed gaat omdat buv zoveel drinkt en lik je in. drink eens een biertje mee op een redelijke manier, dat je zelf op tijd naar bed gaat na een gezellige avond. zodat ze ervaren wat dan wel redelijk is.

je weet het niet. soms werkt zoiets wel hoor. heb het bij onze vorige buren gehad, een wat ouder echtpaar met een drankprobleem. die man had een kot in zn tuin alwaar hij timmerde en zaagde met een biertje en radio oranje. soms ging ik er gewoon ff bij zitten en ja lekker, doe maar een biertje en op tijd naar huis. maar als onze kinderen al op bed lagen en hij met harde muziek kwam, dan ging ik vragen of het zachter mocht. als dat niet lukte hing ik uit het raam met "KAN HET NOU GODVERDOMME EENS EEN KEER AFGELOPEN ZIJN MET DIE TAKKEHERRIE STOMME KUTLUL!!"

werkte prima :) hij tokkie, ik tokkie, wij tokkie <3
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_180418766
Man, wat een naar verhaal. ;(
Ik weet helaas uit ervaring hoe slopend geluidsoverlast kan zijn. Zelf zit ik in een (oude) onderwoning, gehuurd. Nu krijg ik voor de 3e keer nieuwe bovenburen. De eerste was een hele rotte appel. Die daarna niet. Van deze weet ik het nog niet, maar ik schijt 7 kleuren.

Doet wel wat met je hoor. ;(

(verkapte tvp :7 )
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180418773
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:16 schreef LuDann het volgende:
En verder: jullie kunnen blijven roepen dat we moeten verhuizen, maar dat zijn we voorlopig gewoon niet van plan.

Verhuizen houdt in dat we particulier moeten gaan huren in 1 van de duurste steden van Nederland. Niet alleen hebben we geen wachttijd bij de sociale verhuur, we verdienen ook nog eens te veel. Particuliere huur betekent dat we netto minimaal 700 euro extra per maand moeten neertellen. En dan eindig je nog in een achterstandswijk waar de kinderen een kamer moeten gaan delen en de oudste straks niet naar de basisschool kan waar we haar 2,5 jaar geleden voor hebben ingeschreven (want enorme wachtlijsten).

Dat is niet hoe we de toekomst voor ons zien.
Dus je woont scheef, en die luxe wil je niet opgeven. Ook al wordt je gezin bedreigd, is er zeer storend geluidsoverlast en zorgt het voor algehele stress in je gezin. Los van het feit dat je juridische stappen gaat ondernemen en alles wat daar bij komt kijken.

Geef dan gewoon eerlijk toe dat je geld verkiest boven woongenot.

En zoals eerder gezegd, als je niet gaat verhuizen, leer er maar mee leven.
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:23:38 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_180418824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:21 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dus je woont scheef, en die luxe wil je niet opgeven. Ook al wordt je bedreigd, is er geluidsoverlast en zorgt het voor algehele stress in je gezin.

Nog steeds begrijp ik niet dat je niet gaat verhuizen. Serieus waar.
Ze heeft een koopwoning

En genoeg redenen niet weg te willen/kunnen

Zolderkamerrukkers die roepen dat je er een knokploeg op af moet sturen of 'gewoon' moet verhuizen lijken me niet echt een realistisch beeld hebben van de wereld/bewoonde wereld
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:26:07 #246
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180418879
Ik vind het knap dat je zo'n weloverwogen aanpak hebt TS. Met een kalme instelling bereik je veel meer. Extreme maatregelen kan je altijd nog nemen.
Spoilers!
pi_180418975
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:21 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dus je woont scheef, en die luxe wil je niet opgeven. Ook al wordt je gezin bedreigd, is er zeer storend geluidsoverlast en zorgt het voor algehele stress in je gezin. Los van het feit dat je juridische stappen gaat ondernemen en alles wat daar bij komt kijken.

Geef dan gewoon eerlijk toe dat je geld verkiest boven woongenot.

En zoals eerder gezegd, als je niet gaat verhuizen, leer er maar mee leven.
Anders lees je voor de grap het topic even, voordat je met je toon aan komt kakken.
pi_180419005
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze heeft een koopwoning

Excuus, dan neem ik mijn woorden terug. :)
pi_180419059
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Zolderkamerrukkers die roepen dat je er een knokploeg op af moet sturen of 'gewoon' moet verhuizen lijken me niet echt een realistisch beeld hebben van de wereld/bewoonde wereld
Luister eens Molo, ik heb genoeg ervaring met dit soort dingen. In een straat gewoond waar je dit soort blowende, muziek lusiterende, schreeuwende tokkies tot diep in de nacht hebt, inclusief scooterrijdende kinderen en vrienden. Ga je bij ze klagen, is je auto 'opeens' bewerkt met een sleutel. Bewijs maar eens dat het de aso's zijn. Fysiek geweld is geen oplossing, en camera's ophangen heeft ook geen zin.

Het waren de grootste aso's uit de buurt, die al meerdere (sociale huur) huizen zijn uitgezet. Je begint er gewoon niets tegen, dit soort mensen worden heel, heel moeilijk het huis uitgezet, dat is echt een utopie om te denken dat dat gaat gebeuren. Waar ga je ze plaatsen? Tenzij ze ineens gewelddadig worden, is de kans erg klein dat ze er uit gezet worden.

En graag het zolderkamerrukker en andere vooroordelen achterwege laten, nergens voor nodig.
pi_180419078
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:10 schreef LuDann het volgende:

[..]

Mooi staaltje victim blaming, knap hoor.
Ach kom op, stel je aan. Je loopt hier zelf meerdere malen te roepen dat je kinderen er oh zo geen last van ondervinden, dat je daarom lekker die strijd aan kan. Vervolgens kom je zélf met een verhaal dat een eerste verjaardag er half door verpest is, en dan mag niemand daar wat van zeggen want dan komt er een hippe term voorbij om jezelf maar vrij te waren van enige verantwoordelijkheid in dit geheel? :')
pi_180419108
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ach kom op, stel je aan. Je loopt hier zelf meerdere malen te roepen dat je kinderen er oh zo geen last van ondervinden, dat je daarom lekker die strijd aan kan. Vervolgens kom je zélf met een verhaal dat een eerste verjaardag er half door verpest is, en dan mag niemand daar wat van zeggen want dan komt er een hippe term voorbij om jezelf maar vrij te waren van enige verantwoordelijkheid in dit geheel? :')
Amen.
pi_180419223
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ach kom op, stel je aan. Je loopt hier zelf meerdere malen te roepen dat je kinderen er oh zo geen last van ondervinden, dat je daarom lekker die strijd aan kan. Vervolgens kom je zélf met een verhaal dat een eerste verjaardag er half door verpest is, en dan mag niemand daar wat van zeggen want dan komt er een hippe term voorbij om jezelf maar vrij te waren van enige verantwoordelijkheid in dit geheel? :')
True!
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:49:45 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_180419327
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:36 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Luister eens Molo, ik heb genoeg ervaring met dit soort dingen. In een straat gewoond waar je dit soort blowende, muziek lusiterende, schreeuwende tokkies tot diep in de nacht hebt, inclusief scooterrijdende kinderen en vrienden. Ga je bij ze klagen, is je auto 'opeens' bewerkt met een sleutel. Bewijs maar eens dat het de aso's zijn. Fysiek geweld is geen oplossing, en camera's ophangen heeft ook geen zin.

Het waren de grootste aso's uit de buurt, die al meerdere (sociale huur) huizen zijn uitgezet. Je begint er gewoon niets tegen, dit soort mensen worden heel, heel moeilijk het huis uitgezet, dat is echt een utopie om te denken dat dat gaat gebeuren. Waar ga je ze plaatsen? Tenzij ze ineens gewelddadig worden, is de kans erg klein dat ze er uit gezet worden.

En graag het zolderkamerrukker en andere vooroordelen achterwege laten, nergens voor nodig.
Ik geloof er ook zelf niks van dat je met diplomatie of met de mogelijkheden die je hebt als die buren een koopwoning hebben en niks strafbaars doen iets gaat bereiken.
Maar hoppa even verhuizen is gewoon niet zo maar gedaan met een koopwoning, baan, gezin, scholen etc.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:37:21 #254
409579 LuDann
All the way
pi_180420448
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ach kom op, stel je aan. Je loopt hier zelf meerdere malen te roepen dat je kinderen er oh zo geen last van ondervinden, dat je daarom lekker die strijd aan kan. Vervolgens kom je zélf met een verhaal dat een eerste verjaardag er half door verpest is, en dan mag niemand daar wat van zeggen want dan komt er een hippe term voorbij om jezelf maar vrij te waren van enige verantwoordelijkheid in dit geheel? :')
Ik heb niet gezegd dat de verjaardag er ''half door verpest'' was, dat maak je er toch echt zelf van hoor. Wij als ouders hadden er vooral koppijn van, ik denk dat zij er weinig van gemerkt heeft verder.

En ja, ik word er een beetje moe van dat hier gedaan wordt alsof wij slechte ouders zijn omdat we niet op stel en sprong gaan verhuizen bij de eerste de beste echte kik die de buren geven. Wij zijn hier niet de daders, maar zij. Ik kan me eerlijk gezegd slecht indenken dat je in je leven zo weinig tegenslag hebt meegemaakt dat je bij zoiets al meteen met je pootjes omhoog op je rug gaat liggen.

Want echt, dit is in een grote geheel maar een minor ding hoor. Ik heb jaren kraak en antikraak gewoond en nog veel en veel erger meegemaakt. En mijn man komt uit de Schilderswijk. ;) We kunnen dit makkelijk handelen, maar het punt is dat we dit niet willen handelen. We willen gewoon wonen zonder geluidsoverlast. Punt.

En kinderen zijn weerbare dingen hoor. De oudste krijgt hier ongetwijfeld wel wat van mee, maar dat zal haar echt niet levenslang beschadigen ofzo. :') Het is niet zo dat zij er ooit bij geweest is met de scheldpartijen, daar lijken de buren dan gek genoeg wel weer respect voor te hebben. Bovendien, dan leert ze dat je de strijd aangaat bij tegenslag en dat opgeven niet de eerste optie hoeft te zijn.
pi_180420519
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:49 schreef Molo het volgende:
Maar hoppa even verhuizen is gewoon niet zo maar gedaan met een koopwoning, baan, gezin, scholen etc.
Ook dat is helaas waar... maar wat is verstandiger? Verhuizen over een aantal jaar of een aantal jaar een (juridisch) gevecht aan gaan, zonder garantie op succes? We zijn het er over eens dat buren niet hun huis worden uitgezet bij geluidsoverlast, ook niet als dit herhaaldelijk gebeurt.

Lees anders dit artikel, hoe ver het kan gaan:
https://nos.nl/artikel/21(...)roriseren-buren.html

Ik citeer:
De verhouding tussen de buren is vrijwel vanaf het begin 17 jaar geleden verstoord. Bemiddelingspogingen, rechtszaken en zelfs een dwangsom van 300.000 euro hebben de verhouding tussen de twee niet kunnen normaliseren.

Deze beste man is overigens ook niet zijn huis uitgezet. Een extreem voorbeeld, maar dit soort dingen gebeuren dus ook.
pi_180420652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:37 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat de verjaardag er ''half door verpest'' was, dat maak je er toch echt zelf van hoor. Wij als ouders hadden er vooral koppijn van, ik denk dat zij er weinig van gemerkt heeft verder.

En ja, ik word er een beetje moe van dat hier gedaan wordt alsof wij slechte ouders zijn omdat we niet op stel en sprong gaan verhuizen bij de eerste de beste echte kik die de buren geven. Wij zijn hier niet de daders, maar zij. Ik kan me eerlijk gezegd slecht indenken dat je in je leven zo weinig tegenslag hebt meegemaakt dat je bij zoiets al meteen met je pootjes omhoog op je rug gaat liggen.

Want echt, dit is in een grote geheel maar een minor ding hoor. Ik heb jaren kraak en antikraak gewoond en nog veel en veel erger meegemaakt. En mijn man komt uit de Schilderswijk. ;) We kunnen dit makkelijk handelen, maar het punt is dat we dit niet willen handelen. We willen gewoon wonen zonder geluidsoverlast. Punt.

En kinderen zijn weerbare dingen hoor. De oudste krijgt hier ongetwijfeld wel wat van mee, maar dat zal haar echt niet levenslang beschadigen ofzo. :') Het is niet zo dat zij er ooit bij geweest is met de scheldpartijen, daar lijken de buren dan gek genoeg wel weer respect voor te hebben. Bovendien, dan leert ze dat je de strijd aangaat bij tegenslag en dat opgeven niet de eerste optie hoeft te zijn.
Vat het aub niet verkeerd op, maar als het een 'minor' ding is, jullie wel erger gewend zijn en de kinderen nergens last van hebben, dan kunnen jullie het misschien ook laten zitten? Accepteren dat de buren nu eenmaal zo zijn? Oprechte vraag.
pi_180420799
Godver, ik geef TS groot gelijk dat ze in ieder geval het probéért op te lossen via de wegen die er zijn.

Wat een negativiteit hier, jezus. TS moet het blijkbaar óf gewoon maar opgeven, óf haar hele leven op zijn kop zetten en ondanks dat ze meerdere keren heeft aangegeven dat verhuizen geen optie is, toch maar verhuizen.

Als het systeem niet werkt en de buren daardoor gewoon hun gang kunnen blijven gaan, betekent dat dat het systeem moet veranderen. Die verandering krijg je als maatschappij niet voor elkaar als iedereen maar z'n schouders optrekt en zegt "het gaat toch niet werken". Anderzijds ga je nooit met een vredig gevoel kunnen accepteren dat ze hun gang kunnen blijven gaan, als je nog helemaal niets hebt gedaan. Jullie doen hier alsof ze al een goede tien jaar in een juridisch gevecht zit, terwijl nog maar net het sociaal wijkteam erbij is gehaald.

Wat een treurnis.
pi_180421044
Ik heb meerdere malen van heel dichtbij gezien wat terroriserende buren met een gezin kunnen doen. Ik bewonder je strijdlust, ik denk ook dat er in eerste instantie niet veel anders opzit, maar hou in je achterhoofd dat het uiteindelijk voor jou verhuizen wordt als je er echt vanaf wilt en maak daar wel een plan voor. Niet willen opgeven is heel logisch, maar het hele gezin uiteindelijk onder psychologische behandeling en nooit helemaal van het trauma afkomen, dat wil je ook niet, lijkt me. Een familielid roept nog steeds af en toe, ruim 20 jaar nadat er verhuisd is: als ik ‘m ooit zie lopen dan rij ik ‘m plat. En ja, je kinderen krijgen er echt wat van mee, hoe klein ze ook nog zijn en hoe goed je ook je best doet om ze erbuiten te houden.
Heel veel wijsheid toegewenst :*
pi_180421131
TS: wat is er uit het gesprek met het sociaal wijkteam gekomen?
pi_180422636
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Zolderkamerrukkers die roepen dat je er een knokploeg op af moet sturen of 'gewoon' moet verhuizen lijken me niet echt een realistisch beeld hebben van de wereld/bewoonde wereld
Uhm juist wel, in de praktijk ga je namelijk niks voor elkaar krijgen via de normale gang. Snap wel dat dat zwaar klote is en je je daar tegen wilt verzetten maarja dit is nu eenmaal hoe het werkt hier in Nederland.
pi_180518743
Enige update?
pi_180529298
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Uhm juist wel, in de praktijk ga je namelijk niks voor elkaar krijgen via de normale gang. Snap wel dat dat zwaar klote is en je je daar tegen wilt verzetten maarja dit is nu eenmaal hoe het werkt hier in Nederland.
Nee, dat is hoe zolderkamerrukkers denken dat het werkt hier in Nederland, want die lezen dit soort dingen nu eenmaal op Facebook en Fok!. En daar lees je natuurlijk alleen maar de dingen die niet goed gaan met een flink aantal drogredenen erbij.
De keren dat je wel gewoon je recht kunt halen zijn waarschijnlijk veel groter. Alleen kost het wat moeite en heeft het meestal het gewenste reusltaat.
Het is wat.......
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:05:15 #263
409579 LuDann
All the way
pi_180531893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:40 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ook dat is helaas waar... maar wat is verstandiger? Verhuizen over een aantal jaar of een aantal jaar een (juridisch) gevecht aan gaan, zonder garantie op succes? We zijn het er over eens dat buren niet hun huis worden uitgezet bij geluidsoverlast, ook niet als dit herhaaldelijk gebeurt.

Lees anders dit artikel, hoe ver het kan gaan:
https://nos.nl/artikel/21(...)roriseren-buren.html

Ik citeer:
De verhouding tussen de buren is vrijwel vanaf het begin 17 jaar geleden verstoord. Bemiddelingspogingen, rechtszaken en zelfs een dwangsom van 300.000 euro hebben de verhouding tussen de twee niet kunnen normaliseren.

Deze beste man is overigens ook niet zijn huis uitgezet. Een extreem voorbeeld, maar dit soort dingen gebeuren dus ook.
Ze hebben wel 4 ton gehad van die buurman. Zou ik voor tekenen hoor! ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:45 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Vat het aub niet verkeerd op, maar als het een 'minor' ding is, jullie wel erger gewend zijn en de kinderen nergens last van hebben, dan kunnen jullie het misschien ook laten zitten? Accepteren dat de buren nu eenmaal zo zijn? Oprechte vraag.
Omdat we er last van hebben. En omdat we vinden dat mensen met een grote bek niet gewoon maar moeten winnen.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:05:50 #264
409579 LuDann
All the way
pi_180531908
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Godver, ik geef TS groot gelijk dat ze in ieder geval het probéért op te lossen via de wegen die er zijn.

Wat een negativiteit hier, jezus. TS moet het blijkbaar óf gewoon maar opgeven, óf haar hele leven op zijn kop zetten en ondanks dat ze meerdere keren heeft aangegeven dat verhuizen geen optie is, toch maar verhuizen.

Als het systeem niet werkt en de buren daardoor gewoon hun gang kunnen blijven gaan, betekent dat dat het systeem moet veranderen. Die verandering krijg je als maatschappij niet voor elkaar als iedereen maar z'n schouders optrekt en zegt "het gaat toch niet werken". Anderzijds ga je nooit met een vredig gevoel kunnen accepteren dat ze hun gang kunnen blijven gaan, als je nog helemaal niets hebt gedaan. Jullie doen hier alsof ze al een goede tien jaar in een juridisch gevecht zit, terwijl nog maar net het sociaal wijkteam erbij is gehaald.

Wat een treurnis.
_O_ Eindelijk, een normaal persoon. :P Dank je!
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:07:20 #265
409579 LuDann
All the way
pi_180531945
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:08 schreef clumsy_clown het volgende:
TS: wat is er uit het gesprek met het sociaal wijkteam gekomen?
Die zijn vrijdag langsgeweest. Zoals verwacht kunnen die niet heel veel. We gaan nog wat meer buren verzamelen als we tijd hebben de komende weken en dan kunnen ze wel nog een poging tot mediation regelen tussen ons en de overlast veroorzakers. Dat willen we nog wel proberen.

Tis wel goed voor dossieropbouw verder.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:08:07 #266
409579 LuDann
All the way
pi_180531957
We hebben het verder vrij druk momenteel, we zoeken naar tijd en ruimte om dus even wat meer buren te benaderen. Gaan we binnenkort wel achteraan. Verder geen nieuws eigenlijk.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 12:30:28 #267
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180533842
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:08 schreef LuDann het volgende:
Verder geen nieuws eigenlijk.
Geen geschreeuw, ruzies of lekke banden? -O-

Don't let the truth get in the way of a good story.. Wij willen sensatie! :7
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180534015
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 12:35 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Bedankt voor het bevestigen van het beeld wat ik van je had :')
Niet je buurman doodsteken omdat ze geluidsoverlast maken :')
pi_180534036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 12:30 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Geen geschreeuw, ruzies of lekke banden? -O-

Don't let the truth get in the way of a good story.. Wij willen sensatie! :7
Misschien kan de TS je voorzien van het adres van haar buren. Kun je zelf voor sensatie zorgen.

* oranjevogel1 popcorn pakt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 12:42:57 #270
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180534069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 12:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
Misschien kan de TS je voorzien van het adres van haar buren. Kun je zelf voor sensatie zorgen.

* oranjevogel1 popcorn pakt.
Zelf de politie bellen op een vrijdagavond en wachten tot de show begint! Klinkt als een mooi avondvullend programma.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180534108
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 12:42 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Zelf de politie bellen op een vrijdagavond
Hier ging het dus mis. :{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 12:44:57 #272
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180534137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 12:43 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hier ging het dus mis. :{
Bandjes prikken kan natuurlijk ook.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 16:19:52 #273
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180538522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:05 schreef LuDann het volgende:
Ze hebben wel 4 ton gehad van die buurman. Zou ik voor tekenen hoor! ;)
Je hebt daar 17 jaar leven in een hel voor over? Jij bent gek.
Dit biedt een beter beeld van wat die mensen hebben moeten doorstaan.
https://www.ad.nl/binnenl(...)in-leersum~a5268797/
Die 4 ton heeft de schade niet gedekt hoor.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 17 juli 2018 @ 19:56:09 #274
414785 sirdanilot
pi_180543771
Elke keer politie blijven bellen en bewijslast blijven verzamelen met camera. In het geval van bedreigingen of vandalisme elke keer aangifte blivjen doen. 1 Aangifte doen ze niks mee maar als er meerdere binnenkomen wel.

Gesprek met dit soort tokkies heeft toch weinig zin, dat blijkt wel uit het verhaal in de post.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_180544140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:19 schreef Elpis het volgende:

Je hebt daar 17 jaar leven in een hel voor over? Jij bent gek.
Dit biedt een beter beeld van wat die mensen hebben moeten doorstaan.
https://www.ad.nl/binnenl(...)in-leersum~a5268797/
Die 4 ton heeft de schade niet gedekt hoor.
Maar dat is geen ruzie, dat is een gek -O- Woah.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180544288
Patty bellen?
pi_180545001
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:20 schreef Nadinarama het volgende:
Patty bellen?
Hoezo dat?
pi_180547987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:05 schreef LuDann het volgende:
Ze hebben wel 4 ton gehad van die buurman. Zou ik voor tekenen hoor! ;)
En zo ben je gelijk al je sympathie kwijt. Je bent zelf net zo gek als je buren.
pi_180548213
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:14 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

En zo ben je gelijk al je sympathie kwijt. Je bent zelf net zo gek als je buren.
Ik zie een knipoog....
pi_180548271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik zie een knipoog....
Ja, is een knipoog tegenwoordig een teken dat je eigenlijk het tegenovergestelde bedoelt? Dan heb ik denk ik ergens een afspraak gemist.
pi_180551747
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:27 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, is een knipoog tegenwoordig een teken dat je eigenlijk het tegenovergestelde bedoelt? Dan heb ik denk ik ergens een afspraak gemist.
Ik snap ook niet goed wat TS nou precies wilt. Eerder geeft ze aan er last van te ondervinden, dan weer niet, dan weer wel (kinderen amper geslapen), daarna is het een 'minor' ding... dan zijn de buren weer vriendelijk, dan weer luid en onuitstaanbaar. Volgens mij willen ze die buren er gewoon uitwerken, en gaat het helemaal niet meer om de rust te laten wederkeren?

TS probeert ook actief andere buurtbewoners mee te nemen in zijn / haar kruistocht.

En zoals velen aangeven, de kans dat een uitzetting lukt is vrij klein. Mensen hun huis uit krijgen zal een jaren lang gevecht worden, als het al lukt.Maar TS wilt daar niet aan; die zoekt gelijkgestemde, buurtbewoners en anderen die haar kunnen helpen en ja knikken.

Ik zeg succes, er zijn buren die zich vele malen erger hebben gedragen (zie het voorbeeld wat eerder is gegeven) en die hun huis ook niet utigezet worden.

Deze post zal wel afgebrand worden door TS maar ik vind dat deze kant ook wel belicht mag worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door C.L.Werner op 18-07-2018 07:55:47 ]
pi_180556027
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:12 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Nee, dat is hoe zolderkamerrukkers denken dat het werkt hier in Nederland, want die lezen dit soort dingen nu eenmaal op Facebook en Fok!. En daar lees je natuurlijk alleen maar de dingen die niet goed gaan met een flink aantal drogredenen erbij.
De keren dat je wel gewoon je recht kunt halen zijn waarschijnlijk veel groter. Alleen kost het wat moeite en heeft het meestal het gewenste reusltaat.
Haha.
pi_180720281
TS update? Hoe staat het er voor?
  woensdag 25 juli 2018 @ 23:03:18 #284
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_180731428
quote:
11s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Verborgen gebrek?
Nee, dat is als je kap verrot is. Ik zou verhuizen, vaak kan je je hypotheek gewoon in stand houden. Dus kwestie van met de opbrengst een huis kopen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_180738740
Ik zou gaan voor de "Cuba" oplossing OP, ik kan je wel helpen hiermee mocht dat nodig zijn.
pi_180743900
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Geen van de dingen die je noemt heb ik beweerd hoor.

En de politie kan en doet niks tegen geluidsoverlast. Die komen pas in actie als er echt iets als geweldpleging of vernieling plaatsvindt. Onze enige kans op echt ingrijpen vanaf bovenaf is een civiele procedure of het inzetten van de aso-wet door de burgemeester.
De politie komt wel voor geluidsoverlast, bij onze buren stonden ze om 1900 voor de deur, terwijl de melder wist dat het feestje om 2100 afgelopen zou zijn...

Melder had aangebeld, gevraagd of er een feest was, buurvrouw zei "ja, wil je binnenkomen?" vervolgens is ze weggelopen en heeft ze melding gemaakt...

20 min later politie voor de deur.
pi_180745863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:02 schreef rood_wit_blauw het volgende:

[..]

De politie komt wel voor geluidsoverlast, bij onze buren stonden ze om 1900 voor de deur, terwijl de melder wist dat het feestje om 2100 afgelopen zou zijn...

Melder had aangebeld, gevraagd of er een feest was, buurvrouw zei "ja, wil je binnenkomen?" vervolgens is ze weggelopen en heeft ze melding gemaakt...

20 min later politie voor de deur.
Heb je überhaupt de OP of het topic gelezen? Is nou niet bepaald alsof er nooit iets gemeld is door TS.
Karma is a fucking bitch.
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:50:32 #288
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180755524
Gezellig topic. Ik zie als oplossing een rechtszaak en daarin een dwangsom afdwingen. Elke keer overlast betekent betalen. Als dat een beetje oploopt en ze weigeren te betalen kun je misschien het pand van ze verkopen of onder beslag leggen :)

Maar wel mooi kut zo'n situatie.
pi_180828672
Geen update meer van TS?
pi_180843088
Je kan ook een whatsappgroepje aanmaken met alle buren erin waarvan je weet dat die ook “last” hebben.
En als je buren weer luidruchtig zijn allemaal de politie laten bellen.
Soms kunnen oplossingen zo simpel zijn!
  maandag 30 juli 2018 @ 22:16:15 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180843510
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:59 schreef quirina het volgende:
Je kan ook een whatsappgroepje aanmaken met alle buren erin waarvan je weet dat die ook “last” hebben.
En als je buren weer luidruchtig zijn allemaal de politie laten bellen.
Soms kunnen oplossingen zo simpel zijn!
:')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180843643


[ Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 30-07-2018 22:27:34 (neuh) ]
pi_180844789
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:')
Samen sta je veel sterker.
pi_180844829
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 23:13 schreef quirina het volgende:

[..]

Samen sta je veel sterker.
heb je gelezen dat verschillende buren ook zonder wa groep ook al bellen?
pi_180844834
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:43 schreef VervelendPersoon het volgende:
Ik zou gaan voor de "Cuba" oplossing OP, ik kan je wel helpen hiermee mocht dat nodig zijn.
Vertrouwen op een gebruiker met 1 post. _O- _O- _O- _O- _O-
Hoe wil je uberhaupt een DM of PM terug sturen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180845008
Hoe gaat het met TS? Of zijn de buurtjes op vakantie?
  dinsdag 31 juli 2018 @ 07:25:45 #297
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_180848217
En TO hoe is het nu verder?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 07:36:24 #298
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180848285
Jezus wat een ellende.

Met tokkies valt ook niet echt te onderhandelen, die hebben toch niks te verliezen. En alleen mensen die minder te verliezen hebben dan mensen die al niks te verliezen hebben kunnen er tegen strijden anders maak je jezelf alleen maar uitgeput zonder resultaat. Zij hoeven niet vroeg op te staan om te werken, boetes kunnen ze toch niet betalen want van een kale kip kan je niet plukken. Ze zouden dit soort mensen gewoon moeten verbieden contact met soortgenoten te hebben, alleen dan zou 't rustiger kunnen blijven.

Het enige dat echt werk tegen tokkies is 'bevrienden'. Of althans doen alsof je ze aardig vindt. Wat niet heel moeilijk moet zijn want tokkies zijn echt fucking dom doorgaans.

Ik heb ook zo'n tokkie buurvrouw gehad, altijd van die keiharde Nederlandse tyfusmuziek. Strontziek werd je ervan. Maar ja af en toe aardig doen, langsgaan, dingen lenen, helpen en ze luistert naar jou en denkt dat jij haar echt geweldig vindt. Ze geloven dit ook omdat ze zichzelf ook geweldig vinden. Maar daardoor zet ze de tyfusherrie wel uit als ik 't eens kwam zeggen. En bij anderen die gelijk begonnen te zeiken aan haar deur, die kregen gelijk de deur in hun smoel.

Dus ja, ik zou dit willen adviseren aan mensen die met tokkies te maken hebben.

Helaas voor jou wellicht een beetje te laat dit advies.
Man of Steal.
pi_180864641
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 23:15 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Vertrouwen op een gebruiker met 1 post. _O- _O- _O- _O- _O-
Hoe wil je uberhaupt een DM of PM terug sturen?
Ja gvd ik weet me account niet meer :D.

Vertrouw me! :Y
pi_180870016
LuDann is inmiddels omgelegd door de buren, of hoe zit dat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')