abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:04:34 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180417632
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

En ik stel die vraag nou juist omdat ik niet begrijp waarom de band met een partner heel anders zou moeten zijn dan met vrienden of familie. Maar laat maar.

Je snapt dat de liefde tussen broer en zus anders is dan tussen vader/moeder en kind?
Je snapt dat de liefde voor een goede oude vriend anders is dan de liefde-op-afstand voor een celebrity?

Je snapt dat hierbovengenoemde soorten liefde elk een eigen gevoel en voldoening geven waar mensen actief naar zoeken?

Waarom trek je dan de lijn daar en weiger je te snappen dat de liefde voor iemand waarmee je een lange tijd intiem, seksueel en elkaar aanvullend bent geweest, mensen die hun leven gedeeld hebben... dat dat ook weer iets anders is wat zijn eigen gevoel geeft en een eigen plek heeft?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180418554
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Oke dat laatste is mooi daar ben ik blij om.
Tja, ik krijg inderdaad het vermoeden uit dit topic dat het niet echt helemaal uit te leggen valt.
En ik stel die vraag nou juist omdat ik niet begrijp waarom de band met een partner heel anders zou moeten zijn dan met vrienden of familie. Maar laat maar.

Ik ga het proberen uit te leggen aan de hand van mijn huidige situatie.

Ik heb de luxe van keuze. Er zijn meerdere vrouwen in mijn omgeving die duidelijk interesse hebben. En dan is er die ene waar ik nu mee aan het kijken ben waar het schip gaat stranden. De persoon die op papier zo niet bij mij past en waar vanuit het verleden en heden zoveel belemmeringen mee zijn.

Waarom wil ik juist haar?

Het antwoord ligt in verdieping. Zij is de enige die mij volledig begrijpt, de enige waar ik alles van mijzelf kan laten zien. Waarmee ik een connectie heb die alomvattend is. Waar ik zo close mee ben dat iedere keer als het even niet loopt het direct ook pijn doet, maar als het wel loopt dat ik de hele wereld aankan.

Te vergelijken met een drug die sterker is dan alles wat verkrijgbaar is.

Zo iemand tref je gewoon niet zo vaak. En zo’n band kun je alleen maar begrijpen als je die zelf ooit hebt gehad.

Meestal duurt het ook wel even voor je bij dit niveau komt, wij zijn echter idioot intens samen, maar dat is misschien ook wel precies ons probleem.
pi_180455633
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Waarom is het dan anders dan een gewone vriend of vriendin? Waarom willen partners elkaar wel zo veel mogelijk zien en vrienden niet (na een bepaalde leeftijd)? Maar ja zal wel zijn dat men de traditie wil volgen

Bij nader inzien begin ik wel een heel klein beetje te snappen wat de meerwaarde van een relatie is, als ik de reacties zo lees. Dus bedankt daarvoor. Kortom naast verliefdheid/seks/vriendschap/in uitzonderlijk geval medelijden is een relatie:platonische intimiteit die je blijkbaar niet met anderen kunt hebben, doen wat maatschappelijk verwacht wordt, de traditie volgen, sociale overlevingsstrategie als iedereen het ook doet, als alternatief voor gezin creëren iig huisje boompje beestje/een lange termijn verbintenis aan willen gaan (wat blijkbaar makkelijker wordt als het is met iemand waar je iig in theorie romantische gevoelens voor kan hebben). Sorry als ik nog iets vergeten was.
Met een tradite volgen of aan verwachtingen voldoen heeft het in mijn geval iig niks te maken. Sterker nog, ik vind dat je de boel beter op zijn beloop kunt laten en mocht je ooit iemand tegenkomen die je helemaal geweldig vindt: top! Zo niet, dan niet of dan komt jouw tijd nog wel. Los van het feit nog dat er genoeg mensen zijn die heel gelukkig zijn zonder relatie. Ook prima!

Het fijne van een (gezonde) relatie is dat je elkaar begrijpt, maar ook dat je elkaar aantrekkelijk vindt, seks kunt hebben en leuke dingen samen kan doen. Dat het de juiste persoon is en dat je heel goed bij elkaar past en elkaar aanvoelt. Dat is anders dan een vriendschap omdat daar de intimiteit ontbreekt en het gevoel bij iemand anders is, op een andere manier. Dat ga je ook merken als je met meerdere mensen date. Dan zie je dat je bij de ene niet zoveel voelt, of dat het 'gewoon' gezellig is maar meer ook niet. En bij een ander heb je zoiets van Yes, dit is hem/haar. Zo'n gevoel heb je niet heel snel, althans ik niet. Hij was niet de eerste geinteresseerde die voorbijkwam, maar wel de eerste waarvan ik dacht: jij bent degene met wie ik meer wil dan alleen vriendschap.

Vwb je eerste opmerking: heeft niet te maken met 'willen', meer met het feit dat veel mensen op een gegeven moment een druk leven hebben met een baan. hobbies en een partner/gezin,waardoor andere contacten dan die er vaak bij in schieten, onbewust maar wel hoe het gaat. Niet dat je al je vrienden voor je relatie opzij moet zetten (is imo nogal ongezond), maar het contact met anderen kan verwateren als je samen met iemand gaat wonen, of gewoon je eigen (drukke) leven hebt met hobbies en een baan, ook als single.
pi_180466024
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:20 schreef Aiciu het volgende:
Is toch handig als iemand het huishouden doet en zorgt voor warm eten als je thuiskomt.
Dan kan je ook een butler huren :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_180466045
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ik heb een relatie puur uit medelijden. Mijn vriendin kwam ik 8 jaar geleden tegen en toen had ik echt zoiets van, deze moet ik gaan redden en begeleiden en zo geschiedde.
is ze wel dankbaar genoeg?
pi_180466262
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:21 schreef Mishu het volgende:
Je woont en leeft goedkoper.
Golddigger alert!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_180466955
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan kan je ook een butler huren :)
Daar kan je geen seks mee hebben.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_180467059
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:24 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Daar kan je geen seks mee hebben.
daar kan je ander personeel voor inhuren, lees de OP nog eens :)
pi_180467116
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:24 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Daar kan je geen seks mee hebben.
Tuurlijk kan dat ook.
pi_180468470
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan kan je ook een butler huren :)
Een vriendin is goedkoper
pi_180480861
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:53 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Een vriendin is goedkoper
Wacht maar tot je gaat trouwen en dan weer uit elkaar. Dat is duurder.
pi_180484003
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ik heb een relatie puur uit medelijden. Mijn vriendin kwam ik 8 jaar geleden tegen en toen had ik echt zoiets van, deze moet ik gaan redden en begeleiden en zo geschiedde.
Je bedoelt, je HAD een relatie uit medelijden of niet? Je bent al 8 jaar met haar, dat zal niet meer uit medelijden zijn maar uit liefde toch? :)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Het wordt moeilijker om verliefd te worden naarmate je ouder wordt, maar betekent niet dat het niet kan. Bovendien kan je liefde wel ontwikkelen als je er echt voor open staat.

En sommige mensen willen graag dat huisje boompje beestje.

Zelf ben ik niet zo'n fan van relaties, focus liever op mijn carrière.
Het wordt niet moeilijker, maar wel om iemand te vinden die bij je past. Als je tegen de 30 of 40 aanloopt kom je steeds meer en meer mensen tegen die al iemand hebben, gesetteld zijn (huisje, boompje beestje verhaal). Dat wil je natuurlijk niet kapot maken.

Naar mate het langer duurt moet je wel dingen weg gaan strepen. :'( Je wil geen kinderen op je 50ste, als het kind 20 is ben je 70.

Maar, hoeveel mensen kom je in je leven nou echt tegen die je leuk en waar je echt een klik mee hebt? Dat is zeldzaam, vind ik dan. :P Als je het gevonden hebt moet je ervoor gaan.

Ik hoef geen carriere trouwens. Om succes, macht, geld, materiaal, draait mijn leven niet.
Je leeft maar een keer, dat wil ik graag delen met een ander iemand waar ik het goed mee kan vinden en een stelletje kinderen. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:11 schreef Deckard het volgende:
Je moet geen relatie willen. Gewoon een hond, die is altijd trouw. *;
Idd, mans best friend. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ga het proberen uit te leggen aan de hand van mijn huidige situatie.

Ik heb de luxe van keuze. Er zijn meerdere vrouwen in mijn omgeving die duidelijk interesse hebben. En dan is er die ene waar ik nu mee aan het kijken ben waar het schip gaat stranden. De persoon die op papier zo niet bij mij past en waar vanuit het verleden en heden zoveel belemmeringen mee zijn.

Waarom wil ik juist haar?

Het antwoord ligt in verdieping. Zij is de enige die mij volledig begrijpt, de enige waar ik alles van mijzelf kan laten zien. Waarmee ik een connectie heb die alomvattend is. Waar ik zo close mee ben dat iedere keer als het even niet loopt het direct ook pijn doet, maar als het wel loopt dat ik de hele wereld aankan.

Te vergelijken met een drug die sterker is dan alles wat verkrijgbaar is.

Zo iemand tref je gewoon niet zo vaak. En zo’n band kun je alleen maar begrijpen als je die zelf ooit hebt gehad.

Meestal duurt het ook wel even voor je bij dit niveau komt, wij zijn echter idioot intens samen, maar dat is misschien ook wel precies ons probleem.

Je beschrijft precies waar ik naar op zoek ben, alleen ik kan het nooit zo goed verwoorden. _O_
Als je dit hebt, niet loslaten, go for it kerel!! Ik wens je het beste.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gruj0 op 15-07-2018 10:17:06 ]
pi_180484063
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 01:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wacht maar tot je gaat trouwen en dan weer uit elkaar. Dat is duurder.
Ik ga helemaal niet trouwen. Daarbij zou er voor ons niet echt wat veranderen, omdat we nu ook al een gemeenschappelijk huishouden hebben.
pi_180484158
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 01:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wacht maar tot je gaat trouwen en dan weer uit elkaar. Dat is duurder.
Waarom wordt trouwen bijna altijd in verband gebracht met scheiden? Alsof elke trouwpartij gegarandeert eindigt in een scheiding.
pi_180485244
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:03 schreef Gruj0 het volgende:

Je beschrijft precies waar ik naar op zoek ben, alleen ik kan het nooit zo goed verwoorden. _O_
Als je dit hebt, niet loslaten, go for it kerel!! Ik wens je het beste.
Dank.

Was ook niet van plan om haar los te laten. ;)
pi_180485262
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:13 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Waarom wordt trouwen bijna altijd in verband gebracht met scheiden? Alsof elke trouwpartij gegarandeert eindigt in een scheiding.
Mensen die nu trouwen zullen in ongeveer de helft van de gevallen gaan scheiden is de verwachting. Dus het is een heel realistisch scenario.

En ik ben dit jaar officieel gescheiden, dus de rekening staat mij nog goed op het netvlies. ;)
pi_180487238
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen die nu trouwen zullen in ongeveer de helft van de gevallen gaan scheiden is de verwachting. Dus het is een heel realistisch scenario.

En ik ben dit jaar officieel gescheiden, dus de rekening staat mij nog goed op het netvlies. ;)
En waarom moet dat dan een hoop geld gaan kosten buitenom dat je ieder een eigen woning moet gaan betrekken?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2018 12:50:17 ]
pi_180487400
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:49 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

En waarom moet dat dan een hoop geld gaan kosten buitenom dat je ieder een eigen woning moet gaan betrekken?
Slecht risicomanagement waarschijnlijk. Als je incalculeert dat uit elkaar gaan ook een mogelijk scenario is, dan zitten de kosten idd vooral in het betrekken van afzonderlijke woningen.
pi_180487475
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:49 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

En waarom moet dat dan een hoop geld gaan kosten buitenom dat je ieder een eigen woning moet gaan betrekken?
Het kost simpelweg in de praktijk een hoop geld. Dat is volgens mij een bekend feit. Maar bovenal niet echt passend om dat hier in den treure te gaan bespreken.

Maakt ook niet uit hoor, ik zou er zo een tweede keer aan kunnen beginnen als de ander dat heel graag wil. Al ben ik blij dat die van nu dat ook echt niet wil. Niet nu, niet in de toekomst.
pi_180487504
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:56 schreef Chai het volgende:

[..]

Slecht risicomanagement waarschijnlijk. Als je incalculeert dat uit elkaar gaan ook een mogelijk scenario is, dan zitten de kosten idd vooral in het betrekken van afzonderlijke woningen.
In mijn geval was het vooral een vorm van afpersing. Keuze tussen kinderen en geld. Geld heb ik voldoende, kinderen maar 2.
pi_180540227
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:04 schreef SpecialK het volgende:

Je snapt dat de liefde tussen broer en zus anders is dan tussen vader/moeder en kind?
Je snapt dat de liefde voor een goede oude vriend anders is dan de liefde-op-afstand voor een celebrity?

Je snapt dat hierbovengenoemde soorten liefde elk een eigen gevoel en voldoening geven waar mensen actief naar zoeken?

Waarom trek je dan de lijn daar en weiger je te snappen dat de liefde voor iemand waarmee je een lange tijd intiem, seksueel en elkaar aanvullend bent geweest, mensen die hun leven gedeeld hebben... dat dat ook weer iets anders is wat zijn eigen gevoel geeft en een eigen plek heeft?
Ik had dat wel begrepen als alles afgescheiden was en niet zou overlappen, maar waar ik de draad kwijtraak is als de diverse vormen van liefde elkaar beginnen te overlappen. Bijvoorbeeld een platonische relatie die eigenlijk meer vriendschap is, of een seksuele relatie waarbij men ineens bedenkt samen een gezin te willen. Dat moet natuurlijk ook, maar zo kun je het onderscheid niet meer goed maken.
Stel: iemand zegt "ik wil een relatie, want ik wil iemand die mij begrijpt en die echt van mij houdt". Dan begrijp ik niet waarom diegene dan van het andere (of gewenste iig) geslacht moet zijn en er dan ook seksuele aantrekkingskracht moet zijn voordat mensen er pas hun leven mee willen delen. Vrienden kunnen je immers ook begrijpen en je accepteren zoals je bent. Gevoelsmatig begrijp ik het, rationeel kan ik het niet begrijpen/accepteren

quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:04 schreef VEM2012 het volgende:

Ik ga het proberen uit te leggen aan de hand van mijn huidige situatie.

Ik heb de luxe van keuze. Er zijn meerdere vrouwen in mijn omgeving die duidelijk interesse hebben. En dan is er die ene waar ik nu mee aan het kijken ben waar het schip gaat stranden. De persoon die op papier zo niet bij mij past en waar vanuit het verleden en heden zoveel belemmeringen mee zijn.

Waarom wil ik juist haar?

Het antwoord ligt in verdieping. Zij is de enige die mij volledig begrijpt, de enige waar ik alles van mijzelf kan laten zien. Waarmee ik een connectie heb die alomvattend is. Waar ik zo close mee ben dat iedere keer als het even niet loopt het direct ook pijn doet, maar als het wel loopt dat ik de hele wereld aankan.

Te vergelijken met een drug die sterker is dan alles wat verkrijgbaar is.

Zo iemand tref je gewoon niet zo vaak. En zo’n band kun je alleen maar begrijpen als je die zelf ooit hebt gehad.

Meestal duurt het ook wel even voor je bij dit niveau komt, wij zijn echter idioot intens samen, maar dat is misschien ook wel precies ons probleem.
Hoe ben je er met zekerheid achtergekomen wie je bent dan? Waarom heb je het idee dat alleen zij dat kan begrijpen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:21 schreef DoubleDip het volgende:

Met een tradite volgen of aan verwachtingen voldoen heeft het in mijn geval iig niks te maken. Sterker nog, ik vind dat je de boel beter op zijn beloop kunt laten en mocht je ooit iemand tegenkomen die je helemaal geweldig vindt: top! Zo niet, dan niet of dan komt jouw tijd nog wel. Los van het feit nog dat er genoeg mensen zijn die heel gelukkig zijn zonder relatie. Ook prima!

Het fijne van een (gezonde) relatie is dat je elkaar begrijpt, maar ook dat je elkaar aantrekkelijk vindt, seks kunt hebben en leuke dingen samen kan doen. Dat het de juiste persoon is en dat je heel goed bij elkaar past en elkaar aanvoelt. Dat is anders dan een vriendschap omdat daar de intimiteit ontbreekt en het gevoel bij iemand anders is, op een andere manier. Dat ga je ook merken als je met meerdere mensen date. Dan zie je dat je bij de ene niet zoveel voelt, of dat het 'gewoon' gezellig is maar meer ook niet. En bij een ander heb je zoiets van Yes, dit is hem/haar. Zo'n gevoel heb je niet heel snel, althans ik niet. Hij was niet de eerste geinteresseerde die voorbijkwam, maar wel de eerste waarvan ik dacht: jij bent degene met wie ik meer wil dan alleen vriendschap.

Vwb je eerste opmerking: heeft niet te maken met 'willen', meer met het feit dat veel mensen op een gegeven moment een druk leven hebben met een baan. hobbies en een partner/gezin,waardoor andere contacten dan die er vaak bij in schieten, onbewust maar wel hoe het gaat. Niet dat je al je vrienden voor je relatie opzij moet zetten (is imo nogal ongezond), maar het contact met anderen kan verwateren als je samen met iemand gaat wonen, of gewoon je eigen (drukke) leven hebt met hobbies en een baan, ook als single.
Maar hoe kan het dan dat het bij de ene gewoon gezellig is en je voor de ander ineens wel romantisch gevoelens hebt dat? Ik vind dat zo raar. Ik probeer dat ook bij mezelf te analyseren, maar echt voor 100% kan ik de reden bij iedereen nog niet bedenken. Na de reacties hier denk ik dat het deels gewoon met de aanwezigheid van mensen te maken had, of met continuiteit, eigenschappen die overeenlwamen met diverse verliefdheden van eerdere datum of juist een reacte daarop.
Tja en dat een partner/gezin wel als een excuus wordt gezien om vriendschappen te verwaarlozen maar andersom het minder gebruikelijk is om je partner te verwaarlozen voor vrienden zal dan wel weer door de algemene norm bepaald zijn of zo.

quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:03 schreef Gruj0 het volgende:

Het wordt niet moeilijker, maar wel om iemand te vinden die bij je past. Als je tegen de 30 of 40 aanloopt kom je steeds meer en meer mensen tegen die al iemand hebben, gesetteld zijn (huisje, boompje beestje verhaal). Dat wil je natuurlijk niet kapot maken.

Naar mate het langer duurt moet je wel dingen weg gaan strepen. :'( Je wil geen kinderen op je 50ste, als het kind 20 is ben je 70.

Maar, hoeveel mensen kom je in je leven nou echt tegen die je leuk en waar je echt een klik mee hebt? Dat is zeldzaam, vind ik dan. :P Als je het gevonden hebt moet je ervoor gaan.

Ik hoef geen carriere trouwens. Om succes, macht, geld, materiaal, draait mijn leven niet.
Je leeft maar een keer, dat wil ik graag delen met een ander iemand waar ik het goed mee kan vinden en een stelletje kinderen. :)

Idd, mans best friend. :)

Je beschrijft precies waar ik naar op zoek ben, alleen ik kan het nooit zo goed verwoorden. _O_
Als je dit hebt, niet loslaten, go for it kerel!! Ik wens je het beste.
Mee eens dat het zeldzaam is en dat er op latere leeftijd steeds maar meer obstakels komen.

quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In mijn geval was het vooral een vorm van afpersing. Keuze tussen kinderen en geld. Geld heb ik voldoende, kinderen maar 2.
Vervelend sterkte ermee
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180543110
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Hoe ben je er met zekerheid achtergekomen wie je bent dan? Waarom heb je het idee dat alleen zij dat kan begrijpen?

Als je ouder wordt, dan leer je jezelf steeds beter kennen. Plus ik ben vrij bewust bezig met persoonlijke ontwikkeling.

En waarom ik denk dat alleen zij mij kan begrijpen? Nou, dat merk ik omdat als ik haar vertel over de meest extreme dingen die ik heb meegemaakt, gevoeld, beleefd, enz. dat zij dan niet zoals anderen een schrikreactie heeft, maar juist een gevoel van herkenning. Zij snapt ook soms dingen waar ik niet uitkom. Gewoon een vraag of opmerking van haar is dan de eye opener waar ik al heel lang op zat te wachten. Het is dus soms alsof ze mij nog beter begrijpt dan ikzelf. En andersom ook, ik weet vaak instinctief dingen over haar die ze nog niet heeft verteld of waar ze zelf ook nog niet achter was gekomen.

Heel bijzonder, want ik was ervan overtuigd dat wij echt totaal niet bij elkaar zouden passen (en omgekeerd, sterker nog, zij vindt nog steeds dat wij objectief bezien een dramatisch match zijn en dat is misschien ook wel gewoon zo). Maar het blijkt juist op het niveau waar het om gaat heel goed te passen.
pi_180543714
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In mijn geval was het vooral een vorm van afpersing. Keuze tussen kinderen en geld. Geld heb ik voldoende, kinderen maar 2.
Het zal je maar overkomen. :{
Sterke ermee zeg.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je ouder wordt, dan leer je jezelf steeds beter kennen. Plus ik ben vrij bewust bezig met persoonlijke ontwikkeling.

En waarom ik denk dat alleen zij mij kan begrijpen? Nou, dat merk ik omdat als ik haar vertel over de meest extreme dingen die ik heb meegemaakt, gevoeld, beleefd, enz. dat zij dan niet zoals anderen een schrikreactie heeft, maar juist een gevoel van herkenning. Zij snapt ook soms dingen waar ik niet uitkom. Gewoon een vraag of opmerking van haar is dan de eye opener waar ik al heel lang op zat te wachten. Het is dus soms alsof ze mij nog beter begrijpt dan ikzelf. En andersom ook, ik weet vaak instinctief dingen over haar die ze nog niet heeft verteld of waar ze zelf ook nog niet achter was gekomen.

Heel bijzonder, want ik was ervan overtuigd dat wij echt totaal niet bij elkaar zouden passen (en omgekeerd, sterker nog, zij vindt nog steeds dat wij objectief bezien een dramatisch match zijn en dat is misschien ook wel gewoon zo). Maar het blijkt juist op het niveau waar het om gaat heel goed te passen.
Je hebt goud in handen kerel. ^O^
pi_180569048
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Maar hoe kan het dan dat het bij de ene gewoon gezellig is en je voor de ander ineens wel romantisch gevoelens hebt dat? Ik vind dat zo raar. Ik probeer dat ook bij mezelf te analyseren, maar echt voor 100% kan ik de reden bij iedereen nog niet bedenken. Na de reacties hier denk ik dat het deels gewoon met de aanwezigheid van mensen te maken had, of met continuiteit, eigenschappen die overeenlwamen met diverse verliefdheden van eerdere datum of juist een reacte daarop.
Tja en dat een partner/gezin wel als een excuus wordt gezien om vriendschappen te verwaarlozen maar andersom het minder gebruikelijk is om je partner te verwaarlozen voor vrienden zal dan wel weer door de algemene norm bepaald zijn of zo.
Waarom wil je dat analyseren? Het is gewoon een gevoel, niet iets rationeels. Het heeft gewoon te maken met de klik die je met de ene persoon wel hebt en met de andere niet.
Vwb dat laatste is het verschil natuurlijk dat je partner dichterbij je staat en dat je die meer ziet dan je vrienden over het algemeen. Je hebt allemaal je eigen leven en je (levens)partner is toch echt iemand anders dan je vrienden en vriendinnen.
pi_180671808
Een relatie is wens naar positieve compensatie van alles wat niet naar zin is in je leven. De meeste mensen zijn opzoek naar een relatie om te lachen en leuke dingen mee te doen. Wanneer men lacht, komt er in de hersenen endorfine vrij. Dit kan heel verslavend werken en daarom kunnen de meeste mensen niet zonder relatie. En gelukkig maar ook.

https://mens-en-gezondhei(...)dens-het-lachen.html

Sommige mensen met een persoonlijkheidsstoornis zijn emotioneel minder ontwikkeld. Deze mensen hebben minder behoefte in lachen, en dus minder snel behoefte in een relatie. Zij beginnen relaties om andere vaak materiele redenen; geld of macht. Zij die geen relatie willen of makkelijk alleen kunnen zijn, gaan opzoek naar andere dingen om hun leven gelukkiger te maken. Meestal via hobby's als (extreem) gamen, vissen, reizen, kunst maken, noem maar op.

Heren, de meeste van jullie weten het vast al. Lachen is het belangrijkste in een relatie. Als je geen humor hebt of een dame niet hoffelijk kan behandelen, dan kom je er gewoon niet bij de meeste.

[ Bericht 9% gewijzigd door petervenkman22 op 23-07-2018 12:23:34 (tekst vergeten) ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')