abonnement Unibet Coolblue
pi_180227045
Hoi,

Heb een nieuwe woning waar op de bovenverdieping houten vloer ligt. Zeg maar de vloer bij kale oplevering. Kan er op zich laminaat overheen leggen maar het lijkt me ook wel mooi de planken die er liggen te schuren en te behandelen. Is dit een goed idee of is deze vloer daar niet geschikt voor?

En waar kan ik dat het beste mee behandelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 01:07:31 ]
pi_180227090
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 01:03 schreef VanderWoodsen het volgende:
Hoi,

Heb een nieuwe woning waar op de bovenverdieping houten vloer ligt. Zeg maar de vloer bij kale oplevering. Kan er op zich laminaat overheen leggen maar het lijkt me ook wel mooi de planken die er liggen te schuren en te behandelen. Is dit een goed idee of is deze vloer daar niet geschikt voor?

En waar kan ik dat het beste mee behandelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me qua isolatie niet al te prettig. Is vaak van mindere kwaliteit en als je het wilt bewerken dan moet je gaan schuren. Is heel veel werk en daarnaast ook lastig om het mooi effen te krijgen. Tenzij je er iemand voor inhuurt met ervaring.
pi_180227116
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2018 01:13 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Lijkt me qua isolatie niet al te prettig. Is vaak van mindere kwaliteit en als je het wilt bewerken dan moet je gaan schuren. Is heel veel werk en daarnaast ook lastig om het mooi effen te krijgen. Tenzij je er iemand voor inhuurt met ervaring.
Heb jij ervaring
pi_180227174
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 01:18 schreef VanderWoodsen het volgende:

[..]

Heb jij ervaring
Ik heb een paar keer houten balken geschuurd, en het is kutwerk voor een beginner. Om het goed te laten doen moet je iemand hebben met meer ervaring dan dat ik heb. Ik kom je wel helpen met wat sjouwwerk als ik vrij ben en het uitkomt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 01:34:06 ]
pi_180227178
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2018 01:33 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer houten balken geschuurd, en het is kutwerk voor een beginner. Om het goed te laten doen moet je iemand hebben met meer ervaring dan dat ik heb. Ik kom je wel helpen met wat sjouwwerk als ik vrij ben en het uitkomt.
Kom maar gewoon op de housewarming.
Maar deze vloer gebruiken raad je me dus af?
pi_180227182
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 01:35 schreef VanderWoodsen het volgende:

[..]

Kom maar gewoon op de housewarming.
Maar deze vloer gebruiken raad je me dus af?
Ja.
pi_180227463
Het lijkt zo verleidelijk...

Hier ook een ja en af te raden.

Ik ken het uit ervaring en weet dat tussen de kieren veel stof en vuil gaat zitten.
En als de planken worden geschuurd, ‘moet’ er zo veel van het hout af, dat de gebruikte spijkers eruit steken, die je eerst alle 1298 stuks kunt dieper drevelen.
Plus dat de planken waarschijnlijk “schotelen” d.w.z. Om en om hol/ bol liggen en dat betekent dat er ook geen schuurmachine overheen kan...

Affijn, uitvlakken met platen, die tevens geluid een beetje isoleren ( afhankelijk van plafond eronder) en dan wat je maar wil, eroverheen.

Succes.
# laat je nog even weten?

P.S. mooi zijn de hoge plinten trouwens!
pi_180229830
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 01:03 schreef VanderWoodsen het volgende:
Heb een nieuwe woning waar op de bovenverdieping houten vloer ligt. Zeg maar de vloer bij kale oplevering. Kan er op zich laminaat overheen leggen maar het lijkt me ook wel mooi de planken die er liggen te schuren en te behandelen. Is dit een goed idee of is deze vloer daar niet geschikt voor?

En waar kan ik dat het beste mee behandelen?

Kan, maar is een flink karwij. Ik heb het thuis in de woonkamer met een roterende schuurmachine gedaan en daarna gelakt met een 1 Komp. vloerlak. Vooral aan de randen is het lastig erbij te komen, daar heb ik apart een schuurmachine voor gehuurd (kantenschuurder of zo) en later nog met een delta de hoekjes. Dus reken op 3 machines.

Het uiteindelijke resultaat is een vergeelde vloer; volgende keer neem ik een lak die UV straling (of zoiets) tegenhoudt zodat de geelverkleuring niet zo sterk is.

Ik weet niet wat je plannen zijn, maar wil je snel, makkelijk en relatief goedkoop iets hebben, doe dan een laminaatvloer.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 04-07-2018 09:05:35 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180230471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan, maar is een flink karwij. Ik heb het thuis in de woonkamer met een roterende schuurmachine gedaan en daarna gelakt met een 1 Komp. vloerlak. Vooral aan de randen is het lastig erbij te komen, daar heb ik apart een schuurmachine voor gehuurd (kantenschuurder of zo) en later nog met een delta de hoekjes. Dus reken op 3 machines.

Het uiteindelijke resultaat is een vergeelde vloer; volgende keer neem ik een lak die UV straling (of zoiets) tegenhoudt zodat de geelverkleuring niet zo sterk is.

Ik weet niet wat je plannen zijn, maar wil je snel, makkelijk en relatief goedkoop iets hebben, doe dan een laminaatvloer.
Hm nee hoeft niet snel en goedkoop maar dit klinkt wel als veel werk voor een matige vloer
pi_180230648
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:46 schreef VanderWoodsen het volgende:
Hm nee hoeft niet snel en goedkoop maar dit klinkt wel als veel werk voor een matige vloer
Huurwoning? Handig met schuren en schilderen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180232063
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 01:03 schreef VanderWoodsen het volgende:
Hoi,

Heb een nieuwe woning waar op de bovenverdieping houten vloer ligt. Zeg maar de vloer bij kale oplevering. Kan er op zich laminaat overheen leggen maar het lijkt me ook wel mooi de planken die er liggen te schuren en te behandelen. Is dit een goed idee of is deze vloer daar niet geschikt voor?

En waar kan ik dat het beste mee behandelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben de originele ondervloer in onze jaren 30 woning gewoon geverfd. Vloer was redelijk goed, plan van aanpak was:

* kapotte plankjes vervangen / repareren
* schuren
* 2 keer gronden
* 2 keer aflakken

Prima te doen; verven zelf gaat redelijk snel. Houd er wel rekening mee dat de vloer hier en daar weer slijt of beschadigd. De ondervloer is niet zo hard als laminaat oid. Wij vinden dit niet zo erg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')