abonnement Unibet Coolblue
pi_180223176
quote:
Een 50-jarige dermatoloog van het Klina-ziekenhuis in Brasschaat is schuldig bevonden aan het slaan van een Afrikaanse patiënt die zijn afspraak niet was nagekomen. Volgens de rechtbank handelde de dokter niet uit racisme: “Dit had met elke patiënt die niet op een afspraak was, kunnen gebeuren.” De dokter krijgt een opschorting van straf.

Het incident in januari 2017 op de raadpleging van het Klina-ziekenhuis in Brasschaat begon met een discussie over een gemiste afspraak. Dermatoloog T.H. vroeg de Afrikaanse patiënt die vorige keer niet was opgedaagd, een vergoeding van 20 euro. De patiënt wilde die niet betalen. De ruzie in het kabinet ging crescendo. Er werd een bewakingsagent bijgehaald. Die kon net niet verhinderen dat de dokter de patiënt met zijn twee handen tegen de grond duwde. De dokter slingerde de patiënt en ook de allochtone bewakingsagent racistische verwijten naar hun hoofd. “Ga terug naar uw land als het daar zoveel beter is.”

Bommengordel

De dokter riep ook dat in de tijd van Hitler tenminste respect was voor een dokter. “Toen werden wij nog met ’Herr Doktor” aangesproken. Nog was de woede van dokter T.H. niet bekoeld. Hij stormde een kantoor van de administratie binnen en raasde: “Ik ga thuis mijn bommengordel halen en blaas de hele kliniek op. En ik maak de hele directie af, bende hypocrieten. Ik heb thuis twee wapens.”
De procureur vorderde 10 maanden celstraf voor slagen en verwondingen vanuit racistisch oogmerk en voor bedreigingen. De rechters vonden enkel de eerste beschuldiging bewezen. Dokter T.H. had op het proces toegegeven dat hij de Afrikaanse man had geduwd toen die zijn hand vastpakte.

De verzwarende omstandigheid van racisme acht de rechtbank niet bewezen. “Ook bij een andere patiënt die zijn afspraak niet was nagekomen, zou dit incident kunnen gebeurd zijn”, zegt de rechter. De dokter had op het proces ook onderstreept dat hij geen racist was. Hij had voor Artsen zonder Grenzen in Afrika gewerkt. “Daar heb ik wel 500 negerinnen (sic) helpen bevallen”, zei hij toen.
De rechtbank neemt het dreigement met een bommengordel niet au sérieux. De personeelsleden dienden pas na vijf dagen klacht in wegens bedreigingen. Zo bang zullen ze op het moment zelf dus niet geweest zijn.

De rechtbank verklaart dermatoloog T.H. schuldig aan slagen en verwondingen. Hij krijgt opschorting van straf. Hij moet het slachtoffer een schadevergoeding van 465 euro. Het Klina-ziekenhuis dat zich ook burgerlijke partij had gesteld in naam van het personeel, krijgt niets.
Advocaat John Maes die dermatoloog T.H. verdedigde is tevreden met het vonnis: “Deze zaak heeft in de media veel stof doen opwaaien. De rechter heeft het incident tot zijn juiste proportie herleid.”

Het Klina-ziekenhuis had dokter T.H. onmiddellijk na de feiten wegens dringende feiten ontslagen. Dat ontslag blijft wel behouden.
https://www.hln.be/regio/(...)or-racisme~aa87e77f/
pi_180223540
Klinkt als een bijzondere dokter.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_180224191
Wat een idiote dokter.
pi_180224359
De Afrikaan kwam dus niet op tijd.
pi_180224430
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:43 schreef bijdehand het volgende:
Klinkt als een bijzondere dokter.
Het klinkt duidelijk als iemand die het allemaal even te veel is geworden. De lakse patiënt is de spreekwoordelijke druppel die de emmer heeft doen overlopen.
pi_180224474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het klinkt duidelijk als iemand die het allemaal even te veel is geworden. De lakse patiënt is de spreekwoordelijke druppel die de emmer heeft doen overlopen.
Met dat hele relaas erna met die bomgordel e.d. denk ik dat deze man een burnout gehad heeft ofzo. De stoppen zijn iig goed doorgeslagen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_180225567
quote:
De dokter riep ook dat in de tijd van Hitler tenminste respect was voor een dokter. “Toen werden wij nog met ’Herr Doktor” aangesproken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2018 @ 05:15:31 #8
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180227975
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:58 schreef WammesWaggel het volgende:
De Afrikaan kwam dus niet op tijd.
What else is new? :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')