abonnement Unibet Coolblue
pi_180243658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:37 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat jij geen idee hebt hoe verschrikkelijk oorlogen zijn.
Nou ja dat klopt, maar jij net zo goed niet. Tenzij je 'ingelezen' verstaat onder weten hoe het is, wat ik dan ook zou zijn. Maar ik vind het gewoon raar dat je een snelle dood verkiest boven een onzekere toekomst. Maar verder is het in Afrika en het Midden-Oosten met enkele uitzonderingen sowieso geen fijne plek om te leven, maar mijn inziens is dat onvoldoende reden om ze dan maar hier op te vangen, anders wordt het hier net zo.

Mensen zonder waarschuwing de woestijn ingooien zonder voorraden vind ik dan wel weer een stap te ver.
pi_180243727
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou ja dat klopt, maar jij net zo goed niet. Tenzij je 'ingelezen' verstaat onder weten hoe het is, wat ik dan ook zou zijn. Maar ik vind het gewoon raar dat je een snelle dood verkiest boven een onzekere toekomst. Maar verder is het in Afrika en het Midden-Oosten met enkele uitzonderingen sowieso geen fijne plek om te leven, maar mijn inziens is dat onvoldoende reden om ze dan maar hier op te vangen, anders wordt het hier net zo.

Mensen zonder waarschuwing de woestijn ingooien zonder voorraden vind ik dan wel weer een stap te ver.
Nee, ik vind het ook niet netjes.
pi_180243734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat laatste natuurlijk, een heel leven vol ellende is wellicht het geval in het Midden-Oosten, maar Berlijn was in 1960 alweer een fatsoenlijke stad om in te leven hoor. Niet geweldig met het ijzeren gordijn natuurlijk, maar dat is weer een ander dingetje. Het punt is, een oorlog is relatief snel voorbij. Hoe je je eigen leven inricht daarna is aan jou. Dat jij liever doodgaat na een paar uur vind ik nogal jezelf bij de situatie neerleggen.
Ik moet altijd lachen hoe simplistisch sommige mensen denken _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar verder is het in Afrika en het Midden-Oosten met enkele uitzonderingen sowieso geen fijne plek om te leven,
Het is eerder andersom, en ik spreek uit ervaring. :W
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180243787
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik moet altijd lachen hoe simplistisch sommige mensen denken _O-

[..]

Het is eerder andersom, en ik spreek uit ervaring. :W
Nou vertel Sjors, ik welke oorlogssituatie heb jij gezeten? Het leger telt niet.
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:59:46 #130
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180244082
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:31 schreef Odaiba het volgende:
Het wordt hoog tijd dat alle wereldleiders hun koppen bij elkaar steken en de goede landen in Afrika gaan helpen zodat zij vervolgens de rest van Afrika, samen met de rest van de wereld uit die ellende kunnen trekken waar zij al veel te lang in blijven hangen. Ik zit niet te wachten op Afrikanen en grote migratiegolven.
Bedoel je met ontwikkelingshulp? Want dat werkt niet, al tientallen jaren niet.


Beste zou imo moeten zijn óf niets meer geven en aan het eigen lot over laten, óf gaan helpen maar dat wij het daar ook voor het zeggen krijgen en o.a. naar westers inzicht bijvoorbeeld de rechtsstaat kunnen inrichten.
pi_180244278
Algarije ziet natuurlijk ook wat er in Europa aan het handje is, reputatie is alles en dat staat schijnbaar boven menselijkheid.
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:58:08 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180245380
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:38 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ik houd niet van shijnheiligen en moraalridders.
Ga jij ff lekker een eindje in de woestijn wandelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180245495
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Houd toch op man.

Er wordt hier een duimpje omhoog geplaatst aangaande een bericht waarin gesteld wordt dat mensen de woestijn in geflikkerd worden en van de dorst omkomen. Dat is kennelijk het huidige niveau. En daar iets van zeggen maakt je een moraalridder.

Ik ben nooit fan geweest van massa-immigratie (het past simpelweg niet allemaal hier), maar staan juichen en schijtlollig doen over stervende mensen in een woestijn is gewoon psychopathisch.
Zo is het waarde slinkse vriend.

Juichen omdat mensen dood gaan :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_180246287
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ga jij ff lekker een eindje in de woestijn wandelen.
Ik heb jou noch die andere user geen 1x gehoord over het lot van vluchtelingen in oa algerije en libie dus wat doe je nu hypcriet alsof jij ook maar iets geeft om die mensen

Toen paar honderd algerijnen verdronken terwijl ze onderweg waren naar europa kwam het niet eens in het nieuws noch op dit forum.

Toen amnesty alarm sloeg vanwege gruwelijke behandeling van vluchtelingen in oa libie waar mensen ook los gelaten werden in de sahara (dood te gemoed) hoorde ik jou niet.

Of paar jaar geleden opnieuw alarm van amnesty toen bekend werd gemaakt dat libie weer vluchtelingen barabaars behandelde (duizenden vluchtelingen volproppen in een ruimte er stierven vrouwen en kinderen) hoorde ik je ook niet

Alsjeblieft stop pretending dat jij en anderen hier ook maar een seconde geeft om die vluchtelingen. Je las dit nieuwsbericht toevallig. Geeft je mening over andere mensen die je niet aanstaat en je gaat met een goed gevoel je bedje in. Klopje op je schouders. Voelt goed he
pi_180246372
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:15 schreef vigen98 het volgende:
Algerije heeft het afgelopen jaar meer dan 13.000 Afrikaanse migranten uitgezet in de Sahara, in het grensgebied met Niger. Onder de teruggestuurde migranten waren zwangere vrouwen en kinderen. Zonder extra water of voedsel werden ze door Algerijnse gendarmes gedwongen om door het hete woestijnzand naar buurland Niger te lopen, vaak met fatale gevolgen.

Janet Kamara, die tijdens de tocht zwanger was, vertelt dat het ieder voor zich was. "Vrouwen en mannen lagen dood op de grond. Anderen raakten verdwaald en zagen we niet meer terug." Kamara kreeg in de woestijn een miskraam. Haar baby heeft ze in een ondiep graf in de Sahara moeten achterlaten.

Algerije wil zelf geen cijfers bekendmaken, maar uit tellingen van de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) zou blijken dat het aantal uitzettingen de afgelopen maanden sterk is toegenomen. Zo ging het vorig jaar mei nog om 135 migranten; in april van dit jaar waren dat er bijna 2900.

De EU heeft geen deal gesloten met Algerije zoals die bestaat met Turkije. Dat land vangt mensen die naar Europa willen op en krijgt daarvoor geld van de EU. Toch wordt er vanuit Brussel flinke druk uitgeoefend op de Noord-Afrikaanse landen om zoveel mogelijk migranten die op weg zijn naar Europa, tegen te houden. Het is moeilijker geworden om vanuit Libië de Middellandse Zee over te steken, wat ertoe kan leiden dat meer migranten nu voor de Algerije-route kiezen.

Gedropt in de woestijn
De meeste migranten komen uit landen uit de Afrikaanse sub-Sahara. Ze wonen verspreid over Algerije en worden door de autoriteiten massaal opgepakt en op bussen naar het zuiden gezet. Daar worden ze gedropt, midden in het niemandsland.

Onder de migranten staat het punt waar ze worden uitgezet bekend als 'Point Zero'. De hitte - temperaturen van boven de 45 graden zijn niet ongewoon - en droogte zijn genadeloos. Wie de weg kwijtraakt tussen de uitgestrekte zandduinen, moet het geluk hebben te worden opgepikt door een reddingsteam van de Verenigde Naties.

"Sommigen konden niet meer. Ze gingen zitten en wij moesten ze achterlaten. Hun lijden was te groot," zegt de 18-jarige Alio Kande uit Senegal.

Hoewel de officiële aantallen niet zijn te achterhalen, vermoedt het IOM dat velen de tocht niet hebben overleefd. Voor elke migrant die het redt, zouden er volgens de organisatie twee zijn gestorven in de woestijn.

Mensenrechtenschendingen?
Het IOM beschuldigt Algerije tegenover AP van het schenden van mensenrechten, door mensen zo aan hun lot over te laten. Maar Algerije doet alle kritiek af als pogingen om buurlanden tegen hen op te zetten.

Een woordvoerder van de EU zei op de hoogte te zijn van wat er zich afspeelt in de Sahara. Het is aan een land zelf om te bepalen hoe het migranten uitzet, zolang het internationaal recht niet wordt geschonden, aldus de EU tegenover AP.

[..]

Degenen die het wel redden komen uiteindelijk aan in het Nigerese dorpje Assamaka. Daar, aan de andere kant van de grens, hebben de inwoners het moeilijk met de grote groepen migranten die blijven komen.

Met soms wel honderden verschijnen ze aan de horizon. Als kleine, zwarte stipjes in het goudgele zand naderen ze het dorp gestaag in de zinderende hitte van de woestijn. Eenmaal aangekomen in dorp hebben de meesten hulp nodig. Iets wat Assamaka nauwelijks kan bieden. Zo zijn er maar twee waterputten, waarvan er één alleen 's nachts te gebruiken is. Daarnaast is er niet genoeg voedsel en zijn er maar beperkte medische voorzieningen.

Inwoner Alhoussan Adouwal vertelt bij AP hoe het dorp worstelt met de aantallen. "Ze komen met duizenden. Ik heb nog nooit zoiets gezien."

Adouwal is door het IOM in Assamaka gestationeerd om de autoriteiten te waarschuwen als er een nieuwe groep aankomt. Ook is hij verantwoordelijk voor het organiseren van reddingsacties. Want de aankomst van een nieuwe groep betekent ook achterblijvers in de woestijn. "Het is een ramp".

EU gaat weer vergaderen
In Europa wordt ondertussen naar nieuwe manieren gezocht om migranten tegen te houden. Donderdag komen alle EU-leiders bij elkaar om te discussiëren over een eventueel nieuw migratiebeleid.

In Niger kunnen de uitgezette migranten ervoor kiezen om onder begeleiding van het IOM naar hun land van herkomst terug te keren of om zelfstandig verder te gaan. Terwijl bussen met uitgezette migranten vanuit Assamaka doorreizen naar het zuiden, worden ze onderweg tegemoet gereden door afgeladen trucks met hoopvolle migranten, op weg naar het noorden.

https://nos.nl/artikel/22(...)-we-achterlaten.html

Wat zou je ervan vinden als ze dit met Armeense illegalen zouden doen? Jij bent hypocriet.

Dit zijn vreselijke taferelen.
pi_180246662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel voor empathie afhankelijk is van op welk werelddeel je leeft is natuurlijk ook de normaalste wereld.

Waarom doet iedereen zo moeilijk?
Als je echt net zoveel geeft om Afrikanen die doodgaan als sterfgevallen in je omgeving kan dat twee dingen betekenen. Je bent een emotioneel wrak of een sociopaat zonder empathie.
pi_180246744
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je echt net zoveel geeft om Afrikanen die doodgaan als sterfgevallen in je omgeving kan dat twee dingen betekenen. Je bent een emotioneel wrak of een sociopaat zonder empathie.
Iemand in je omgeving is nog heel wat anders dan een paar mensen in Parijs. Eerlijk gezegd zou het mij ook vrij weinig kunnen boeien als Leeuwarden of Maastricht vandaag of morgen van de aardbodem zou worden geveegd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 4 juli 2018 @ 22:53:36 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180246772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je echt net zoveel geeft om Afrikanen die doodgaan als sterfgevallen in je omgeving kan dat twee dingen betekenen. Je bent een emotioneel wrak of een sociopaat zonder empathie.
Mijn god.. ik constateer dat het nogal walgelijk is om hier collectief te gaan juichen over mensen die hun dood worden ingestuurd, en dan zou ik een emotioneel wrak, een sociopaat zonder empathie, of toch minimaal een moraalridder zijn.

Weet je wat, als jij sterft in mijn omgeving zal ik er geen traan om laten. Zo goed?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180246778
In Nederland hadden ze 20 kamelen en een harem meegekregen alvorens ze gedropt werden in de Sahara.
pi_180246828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je echt net zoveel geeft om Afrikanen die doodgaan als sterfgevallen in je omgeving kan dat twee dingen betekenen. Je bent een emotioneel wrak of een sociopaat zonder empathie.
en dan heb je het over empathie :') kijk naar jezelf man :')
  Beste debater 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 02:19:49 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180248871
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:33 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ik heb jou noch die andere user geen 1x gehoord over het lot van vluchtelingen in oa algerije en libie dus wat doe je nu hypcriet alsof jij ook maar iets geeft om die mensen

Toen paar honderd algerijnen verdronken terwijl ze onderweg waren naar europa kwam het niet eens in het nieuws noch op dit forum.

Toen amnesty alarm sloeg vanwege gruwelijke behandeling van vluchtelingen in oa libie waar mensen ook los gelaten werden in de sahara (dood te gemoed) hoorde ik jou niet.

Of paar jaar geleden opnieuw alarm van amnesty toen bekend werd gemaakt dat libie weer vluchtelingen barabaars behandelde (duizenden vluchtelingen volproppen in een ruimte er stierven vrouwen en kinderen) hoorde ik je ook niet

Alsjeblieft stop pretending dat jij en anderen hier ook maar een seconde geeft om die vluchtelingen. Je las dit nieuwsbericht toevallig.
Geeft je mening over andere mensen die je niet aanstaat en je gaat met een goed gevoel je bedje in. Klopje op je schouders. Voelt goed he
Ah, daar hebben we 'm hoor...

"Je wil een schouderklopje, oh wat deug je goed wanneer je pretendeert - want dat meen je natuurlijk niet - dat ondanks je persoonlijke gevoelens omtrent de politieke kwestie betreffende immigratie, pro dan wel contra, het misselijkmakend te vinden wanneer men duimpjes omhoog steekt bij het brengen van een bericht waarin gesproken wordt over het laten creperen van mensen in de woestijn. Gefeliciteerd hoor, deugert, poehé."

:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 juli 2018 @ 02:29:46 #142
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180248890
Hier heb je Toearegs voor nodig om de Sahara goed te kunnen doorkruisen. Ze doen misschien ook nog theetje voor hun gasten.

pi_180248902
Twee dingen:
1 wat is het belang van Algarij om mensen de dood in te sturen?
2 waarom moet ik steeds aan Armenen denken?
  donderdag 5 juli 2018 @ 03:24:46 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_180248987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 02:36 schreef Black_Baron het volgende:
Twee dingen:
1 wat is het belang van Algarij om mensen de dood in te sturen?
2 waarom moet ik steeds aan Armenen denken?
Het is Algerije, en zoals in dit topic al eerder is gezegd, is het momenteel ver te zoeken met de stabiliteit in dat land. Het toelaten van een oneindige stroom migranten is wel het laatste wat ze daar op dit moment kunnen gebruiken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180248997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 03:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is Algerije, en zoals in dit topic al eerder is gezegd, is het momenteel ver te zoeken met de stabiliteit in dat land. Het toelaten van een oneindige stroom migranten is wel het laatste wat ze daar op dit moment kunnen gebruiken.
Sorry voor de typo.
Die mensen zijn echter op doorreis. Vraag me af of Algerije hier geld voor krijgt.
pi_180250774
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn god.. ik constateer dat het nogal walgelijk is om hier collectief te gaan juichen over mensen die hun dood worden ingestuurd, en dan zou ik een emotioneel wrak, een sociopaat zonder empathie, of toch minimaal een moraalridder zijn.

Weet je wat, als jij sterft in mijn omgeving zal ik er geen traan om laten. Zo goed?
Geen idee of je enig empathisch vermogen hebt, maar een leugenaartje ben je zeker. Of iemand die niet erg goed is in opschrijven wat hij nou wil.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef Prego het volgende:

[..]

en dan heb je het over empathie :') kijk naar jezelf man :')
Ik behandel zwarte mensen als blanke mensen en dat is volgens mij nogal verwarrend voor jou.
pi_180250830
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn god.. ik constateer dat het nogal walgelijk is om hier collectief te gaan juichen over mensen die hun dood worden ingestuurd, en dan zou ik een emotioneel wrak, een sociopaat zonder empathie, of toch minimaal een moraalridder zijn.

Weet je wat, als jij sterft in mijn omgeving zal ik er geen traan om laten. Zo goed?
Maar waarom zo'n open deur intrappen in dit topic? Of mis ik een aantal posts waar collectief gejuicht wordt?
pi_180251495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:37 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik behandel zwarte mensen als blanke mensen en dat is volgens mij nogal verwarrend voor jou.
Dus jij wilt beweren dat zwarte mensen racisten zijn? Dat kan niet want mensen van kleur kunnen geen racisten zijn. Nazi!
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:29:46 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180252065
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:37 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat zou je ervan vinden als ze dit met Armeense illegalen zouden doen? Jij bent hypocriet.

Dit zijn vreselijke taferelen.
Zeker. Algerije zou ze gewoon netjes moeten terugsturen ipv ze droppen in de woestijn. Maar in dat soort landen nemen ze het niet zo nauw met mensenrechten.

Overigens lees ik in het stuk over migranten uit Senegal, Niger etc. Het is triest voor die mensen, maar die hebben in de EU niks te zoeken. Het wordt tijd dat Afrika zelf eens een fijner continent wordt om te leven.
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:32:49 #150
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180252109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar waarom zo'n open deur intrappen in dit topic? Of mis ik een aantal posts waar collectief gejuicht wordt?
Er is als je het mij vraagt wel 1 en ander ge-edit. Onder de OP stond bijvoorbeeld ook "no fucks given".

Het wekte bij mij de indruk dat de fokkers hier over elkaar struikelden om als eerste te roepen dat ze het wel OK vonden. "Kijk mij eens stoer geen ruk geven om stervende afrikaantjes", dat beeld hield ik eraan over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')