abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180216710
Hoi allemaal,

Mijn vorige vakantie is nog niet eens een maand geleden, maar ik zit nu alweer te kijken naar mijn volgende vakantie. Ik wil in (begin) september 2 weekjes eropuit, en dan het liefst naar een land met niet-westerse cultuur :)

Aangezien Japan in 2016 en in 2017 heel erg goed bevielen, neig ik nu weer naar 'die hoek', en dan op het moment vooral naar Zuid-Korea en Taiwan.

Beiden schijnen weer-technisch goed te doen te zijn in September, al schijnt Taiwan nog wel kans te lopen op een typhoon? Of is dat een andere periode? En qua bezienswaardigheden kan je volgens mij alle kanten op: er is interessante cultuur, schitterende natuur en toffe grote steden. Volgens mij zit dat in beiden wel goed :)

Iemand die ervaring heeft met deze landen en zegt je MOET echt hierom naar de één of de ander?

Verder wil ik er max 1750 euro aan uitgeven, inc. ticket. Is dat een beetje realistisch? Ik zal me vooral per OV gaan verplaatsen, ik heb er even geen beeld bij aan wat voor prijzen ik daarvoor moeten denken. En qua overnachtingen ga ik niet in een stinkend slaapzaaltje liggen met anderen, maar wil gewoon een nette schone eigen kamer ;) Qua eten geef ik de voorkeur aan lekker bij stalletjes of supermarkten wat halen en buiten eten tov in een restaurant :)

Verder ben ik niet vies van af en toe een stevige wandeling. Ik weet dat je hiervoor in Taiwan sowieso wel terecht kan, maar heb je in Zuidkorea ook een beetje mooie top-hikes?

Ik heb verder ook nog China en India overwogen, maar de verhalen over bureaucratie+kosten voor het visum van China schrikken nogal af. En ondanks dat India qua natuur + cultuur mij perfect lijkt, schrikken mij de verhalen over ultieme goorheid en nonstop schijten mij nogal af...
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:52:30 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180219564
India is me een partij rans zeg :r
Dat ze daar hun reet gewoon met de blote hand afvegen zegt al genoeg natuurlijk.
pindazakje
pi_180227141
Weet niet wat je hebt gehoord over bureaucratie en kosten van een visum voor China maar bij mij was dat zo gefixt. Moest er alleen 2 keer voor naar de ambassade maar dat kun je ook per post doen als je niet te zuinig bent op je paspoort.

Was iets van ¤70.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 01:23:51 ]
pi_180228976
Van een collega die er geweest was hoorde ik dat die in totaal bijna een maand bezig was inclusief zo'n lange periode haar paspoort kwijt, het eerder richting de 150 euro kostte en dat ze vooraf een ticket + alle overnachtingsadressen geboekt moest hebben.

Vooral het niet tot mijn beschikking hebben van mijn paspoort en de kosten van 150 euro voor slechts 2 weken stuiten me een beetje tegen de borst... dan maar een land waar ze wat soepeler zijn :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_180229187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 07:05 schreef polariteit het volgende:
Van een collega die er geweest was hoorde ik dat die in totaal bijna een maand bezig was inclusief zo'n lange periode haar paspoort kwijt, het eerder richting de 150 euro kostte en dat ze vooraf een ticket + alle overnachtingsadressen geboekt moest hebben.

Vooral het niet tot mijn beschikking hebben van mijn paspoort en de kosten van 150 euro voor slechts 2 weken stuiten me een beetje tegen de borst... dan maar een land waar ze wat soepeler zijn :D
Ohja had toen via booking gwn hotel geboekt met gratis annuleren. Ticket moet je al wel hebben idd
  woensdag 4 juli 2018 @ 16:39:14 #6
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180239079
Voor mij was visum voor India best wel een gedoe. Ik moest wel twee keer terug. Als je India kiest hou er rekening mee dat het geen gemakkelijk land is. Het is voor de wat gehardere en ervaren reizigers. Je wordt een keer geheid ziek daar!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 4 juli 2018 @ 16:44:41 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180239164
Taiwan is leuker dan Zuid-Korea.

India heb ik alleen maar ervaring met Jammu/Kashmir (Leh, Ladakh) en dat is stiekem niet echt India maar meer Mongolië/Tibet qua cultuur en taal.

Dat beviel me heel goed. Dan zit je wel op 3500 tot 5500 meter hoogte (waarsch. pillen nodig).

Taiwan heeft een mooi berggebied met bijbehorende bergcultuur (en ook traditioneel nagenoeg oneetbaar berg-eten)...

Ontbijt is bijvoorbeeld... een ei... en een kom rijstwater... en een zoutvaatje.. dat is je volledige gerij. 'S avonds eet je ergens hotpot (in water gekookt vlees met wat kool, ook weinig kruiden).

[ Bericht 22% gewijzigd door SpecialK op 04-07-2018 16:52:21 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180239694
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:52 schreef Hyaenidae het volgende:
India is me een partij rans zeg :r
Dat ze daar hun reet gewoon met de blote hand afvegen zegt al genoeg natuurlijk.
Dat doen ze ook in heel veel andere Aziatische landen. En je kan in India ook naar de "makkelijkere" gebieden gaan, het is mij een raadsel waarom de meesten niet verder komen dan alleen rajastan, dat is best een vieze bende. Bijv Kerala in het zuiden is lekker tropisch, mooie natuur en een stuk netter (want oa Nederlands en Portugees geweest). Een stukje naar het noorden in Karnataka zitten oa een aantal toffe wildparken waar je misschien nog wel tijgers spot, en gegarandeerd de Indiase olifant. Je kan heel mooi wandelen in de theeplantages rond Ooty, daar is het ook lekker koel. En de hypermoderne stad Bangalore is ook best leuk om te bezoeken. Om maar wat te noemen.
pi_180445186
lol was helemaal vergeten dat ik dit topic geopend had :D

Iig bedankt voor de reacties. Ik ben nog steeds van plan richting Azie te gaan, al wordt het nu eerdere eind oktober ipv september. Ik vermoed dat dit qua weer voor Taiwan iig beter is, minder kans op tyfoons.

Wel twijfel ik een beetje over het budget wat ik in beide landen nodig ga hebben, iemand hier die een idee heeft van het prijspeil in de twee landen? Welke is de goedkopere van de twee op gebied van overnachten, OV en eten/drinken?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_180445434
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:02 schreef polariteit het volgende:
lol was helemaal vergeten dat ik dit topic geopend had :D

Iig bedankt voor de reacties. Ik ben nog steeds van plan richting Azie te gaan, al wordt het nu eerdere eind oktober ipv september. Ik vermoed dat dit qua weer voor Taiwan iig beter is, minder kans op tyfoons.

Wel twijfel ik een beetje over het budget wat ik in beide landen nodig ga hebben, iemand hier die een idee heeft van het prijspeil in de twee landen? Welke is de goedkopere van de twee op gebied van overnachten, OV en eten/drinken?
Volgens liggen ze allebei een beetje op het prijspeil van Nederland. Als je goedkoop wilt zul je toch naar Zuidoost Azië moeten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator zondag 15 juli 2018 @ 15:12:53 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180490588
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:02 schreef polariteit het volgende:
Mijn vorige vakantie is nog niet eens een maand geleden, maar ik zit nu alweer te kijken naar mijn volgende vakantie. Ik wil in (begin) september 2 weekjes eropuit, en dan het liefst naar een land met niet-westerse cultuur
Noord Korea :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180543355
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Noord Korea :Y
Ander keertje misschien, het is Taiwan geworden. Heb er zin in, het grote plannen kan beginnen *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_180553793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:37 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ander keertje misschien, het is Taiwan geworden. Heb er zin in, het grote plannen kan beginnen *O*
Taroko is prachtig _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_180557025
Staat zeker op het programma :) *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_180557363
Ik zit over 3 weekjes al ver in het noorden van Pakistan *O* *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')