abonnement Unibet Coolblue
pi_180216586
Hi!

Wanneer ik de filmpjes van mijn drone probeer te openen in VLC dan krijg ik de volgende melding: Uw invoer kan niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'file:///E:/VIDEO/MOVI0000.avi' niet openen. Controleer het logboek voor details.

Het gekke is dat de filmpjes (+/- 20 sec stuk), ook allemaal 0kb zijn op de SD kaart. Heeft iemand een idee wat hier mis kan gaan?
  Forum Admin dinsdag 3 juli 2018 @ 18:56:39 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_180216619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:54 schreef nickhguitar het volgende:
Hi!

Wanneer ik de filmpjes van mijn drone probeer te openen in VLC dan krijg ik de volgende melding: Uw invoer kan niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'file:///E:/VIDEO/MOVI0000.avi' niet openen. Controleer het logboek voor details.

Het gekke is dat de filmpjes (+/- 20 sec stuk), ook allemaal 0kb zijn op de SD kaart. Heeft iemand een idee wat hier mis kan gaan?
Je sd kaart is waarschijnlijk defect. De filmpjes zijn niet weggeschreven. Je kan eens proberen de sd kaart opnieuw te formatteren en het daarna opnieuw te proberen.
pi_180216652
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Je sd kaart is waarschijnlijk defect. De filmpjes zijn niet weggeschreven. Je kan eens proberen de sd kaart opnieuw te formatteren en het daarna opnieuw te proberen.
hmm.. Dat zou raar zijn. Die SD kaart heb ik nieuw gekocht met de drone..

Edit: formatteren heb ik trouwens al geprobeerd. gaf geen resultaat helaas.

Edit2: Is FAT32 wel correct?
  Forum Admin dinsdag 3 juli 2018 @ 19:09:41 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_180216803
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:58 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

hmm.. Dat zou raar zijn. Die SD kaart heb ik nieuw gekocht met de drone..

Edit: formatteren heb ik trouwens al geprobeerd. gaf geen resultaat helaas.

Edit2: Is FAT32 wel correct?
Toch lijkt het typisch een memorycard probleem. De index is geschreven maar de daadwerkelijke files niet. Chinese meuk wil nog wel eens deze klachten geven omdat ze de kaart groter willen doen lijken dan hij daadwerkelijk is met dit tot gevolg.
Fat32 zou goed moeten zijn lijkt me. Kijk anders even in de manual van je drone. Kan je wel files wegschrijven naar de sd kaart in een pc of ander apparaat?
pi_180216926
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:09 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Toch lijkt het typisch een memorycard probleem. De index is geschreven maar de daadwerkelijke files niet. Chinese meuk wil nog wel eens deze klachten geven omdat ze de kaart groter willen doen lijken dan hij daadwerkelijk is met dit tot gevolg.
Fat32 zou goed moeten zijn lijkt me. Kijk anders even in de manual van je drone. Kan je wel files wegschrijven naar de sd kaart in een pc of ander apparaat?
Ik heb het probleem al gevonden. In de manual staat; 1.5 seconde inhouden voor starten met filmen en 1 klikken voor stoppen. Blijkt dat beide dus 1.5 seconde vasthouden moet zijn :P
  Forum Admin dinsdag 3 juli 2018 @ 19:24:29 #6
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_180217093
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:17 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik heb het probleem al gevonden. In de manual staat; 1.5 seconde inhouden voor starten met filmen en 1 klikken voor stoppen. Blijkt dat beide dus 1.5 seconde vasthouden moet zijn :P
Ah dan begint ie dus pas te schrijven na het stoppen. Fijn dat het opgelost is!
pi_180217139
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ah dan begint ie dus pas te schrijven na het stoppen. Fijn dat het opgelost is!
Hmm.. toch nog niet helemaal hoe het moet helaas. De copter is nu leeg, dus hij ligt even aan de lader. Hier in huis wat filmpjes gemaakt (gewoon met de copter in de hand om even te testen) en die waren prima. Toen naar buiten gegaan en gefilmd en helaas weer hetzelfde probleem (allemaal filmpjes van 0kb), het lijkt wel alsof hij af en toe niet lekker contact maakt met de kaart ofzo.
  Forum Admin dinsdag 3 juli 2018 @ 20:26:09 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_180218722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:26 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hmm.. toch nog niet helemaal hoe het moet helaas. De copter is nu leeg, dus hij ligt even aan de lader. Hier in huis wat filmpjes gemaakt (gewoon met de copter in de hand om even te testen) en die waren prima. Toen naar buiten gegaan en gefilmd en helaas weer hetzelfde probleem (allemaal filmpjes van 0kb), het lijkt wel alsof hij af en toe niet lekker contact maakt met de kaart ofzo.
Zou kunnen. Even in het sd slot blazen en daarna de kaart stevig aandrukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')