Seinen a la knipperlicht naar links, als je op de linkerbaan zit? Naar mijn ervaring is dat nou niet een duidelijk 'rij eens door'-signaal. Zeker niet als er een afrit naar links aan zit te komen, zo creëer je alleen maar verwarring. Groot licht werkt natuurlijk ook niet overdag.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
"Continu met een mes zwaaien is niet goed, maar eventjes met een mes zwaaien om je punt te maken, vind ik geen probleem."
Bumperkleven is gewoon tyfusgevaarlijk en moet je niet doen. Sein dan gewoon.
En dan een auto die twee keer of meer zo zwaar is als de mijne in mn mik? Nee dank je. Juridisch zal ik dan wel goed zitten maar om dat nou te vieren in een ziekenhuisbed heb ik erg weinig trek in. Gewoon afstand houden of je rijbewijs inleveren.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:33 schreef rival het volgende:
[..]
Gewoon je weg vervolgen en je niet zo met de ander bezig houden is de enige juiste actie.
Leg dat maar uit aan de rechter. zal je weinig begrip voor krijgen vrees ik.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
maar eventjes met een mes zwaaien om je punt te maken, vind ik geen probleem."
Inderdaad. Ik hoop alleen op meer dan een 'welles-nietes' discussie. Beide kanten hebben goede punten.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:45 schreef Nattekat het volgende:
Het wordt zo wel duidelijk wie hier de klevers zijn...
echt, reageer dan niet jong.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Leg dat maar uit aan de rechter. zal je weinig begrip voor krijgen vrees ik.
Dit soort opmerkingen zijn zo jammer. Te kortzichtig.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:47 schreef qajariaq het volgende:
Gewoon afstand houden of je rijbewijs inleveren.
Wie maakt hier nu een vergelijking waar je zelf mee aantoont hoe niet geaccepteerd je gedrag is.quote:
Begrijpend lezen blijft lastig. Jordy-B maakte die vergelijking juist om aan mij te laten zien hoe onacceptabel het gedrag is.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:56 schreef qajariaq het volgende:
Wie maakt hier nu een vergelijking waar je zelf mee aantoont hoe niet geaccepteerd je gedrag is.
Dat is op het niveau van jij doet iets fout dus mag ik met iets fout reageren. Een oog voor een oog maakt de hele wereld blind.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:54 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn zo jammer. Te kortzichtig.
Nu is mijn voorspelbare reactie natuurlijk: "Ga jij maar lekker 90km/u op de snelweg rijden en vervolgens op Fok klagen dat er werd getoeterd en gekleefd."
Wat vind jij van de voorbeelden die ik hierboven gaf? Zie jij niet enige schuld in degene die het kleven veroorzaakte?
Ik denk niet dat je ooit een goed punt kan hebben als het tegen veiligheid is.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:50 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik hoop alleen op meer dan een 'welles-nietes' discussie. Beide kanten hebben goede punten.
Als je goed had gelezen, had je geweten dat dit op de rechterbaan gebeurdequote:Op vrijdag 13 juli 2018 13:10 schreef Fer het volgende:
Plotseling gas loslaten op de linkerbaan is imo minsten zo gevaarlijk als kleven zelf. Verkeer erachter kan opstropen en misschien veroorzaak je zo juist een kettingbotsing.
Sowieso moet je proberen niet geirriteerd te reageren op anderen, het brengt alleen maar meer gevaar.
De enige die kleven veroorzaakt is degene die kleeft. Als je zonodig iemand wakker moet doen schrikken, heb je groot licht, knipperlicht, een claxon... En fatsoen en geduld. Als er een brommer netjes met 45 op de rijbaan binnen de bebouwde kom rijdt, ben jij dan ook zo iemand die er met gevaar voor andermans leven omheen probeert te racen?quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:54 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn zo jammer. Te kortzichtig.
Nu is mijn voorspelbare reactie natuurlijk: "Ga jij maar lekker 90km/u op de snelweg rijden en vervolgens op Fok klagen dat er werd getoeterd en gekleefd."
Wat vind jij van de voorbeelden die ik hierboven gaf? Zie jij niet enige schuld in degene die het kleven veroorzaakte?
Je kan niet altijd zelf het tempo bepalen, dat moet je maar accepteren.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:36 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Stel je voor:
Een auto rijdt naast een vrachtwagen en haalt 'm niet in, de snelheden zijn bijna gelijk. Er ontstaat een file en er veranderd verder niets. Degene achter de auto houdt ook netjes zijn afstand en de file wordt alsmaar groter. Grote kans dat de file-veroorzaker wat zit te dromen of muziek zit te luisteren. Hij is zich van geen kwaad bewust.
Is het dan zo gek om eventjes te kleven om een boodschap uit te zenden? Ik heb het al vaak genoeg gezien dat ze zich dan pas bewust worden van het feit dat ze een file veroorzaken en aan de kant gaan.
Eventjes kleven om vervolgens weer terug afstand te houden vind ik geen probleem, zo maak je kenbaar dat je er langs wilt. Continu kleven is inderdaad gevaarlijk. Als de voorganger express nog langzamer gaat rijden is gewoon kinderachtig.
Maargoed, ik rij inderdaad niet perfect hoor. Soms wil ik weleens te lang kleven wat ik ook niet goedpraat.
Laat me raden, op de Traaij? Daar is het namelijk altijd feest met dit soort gastenquote:Op donderdag 12 juli 2018 20:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik had er vanmiddag eentje op nog geen meter van mijn achterbumper, met 80 op de teller in het bos bij Austerlitz. 'Meneer' was nogal gefrustreerd dat hij er niet voorbij kon geloof ik. Pas nog enkele kilometers hield hij iets meer afstand. En de bedrijfsnaam stond er groot op.
Het is dat ik denk dat het weinig uithaalt, anders kreeg deze fietsenmaker uit het midden van het land een boos belletje of mailtje.
quote:Op vrijdag 13 juli 2018 14:38 schreef Sarasi het volgende:
De enige die kleven veroorzaakt is degene die kleeft. Als je zonodig iemand wakker moet doen schrikken, heb je groot licht, knipperlicht, een claxon... En fatsoen en geduld.
Goede reacties. Zelf zal ik eens meer met mijn knipperlicht spelen i.p.v. demonstratief een kleefje doen als ik er langs wil. Ben benieuwd of het effect heeft.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 15:24 schreef Mano_ het volgende:
Je kan niet altijd zelf het tempo bepalen, dat moet je maar accepteren.
Je kan een seintje geven met je groot licht of knipperlicht, maar dat is het ook. Als iemand onnodig links rijdt met een lage snelheid wil ik nog wel eens terug naar rechts, om weer naar links te gaan. Beweging in de spiegels creëren, want waarschijnlijk is het linksplakken onbewust. Werkt meestal wel. Soms niet. Dan zit je er maar even achter, so be it.
Zo gaat het gelukkig 90% van de keren inderdaad, same here. Bovenstaande discussie ging in mijn ogen over de 10% van de keren dat iemand niet zit op te letten en het tempo van het verkeer tegenhoudt.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 15:24 schreef Mano_ het volgende:
Wat in mijn ervaring wel werkt als je er de pas in hebt zitten is op tijd van het gas, zodat je op een acceptabele afstand van je voorligger komt zonder te remmen. Als die een beetje zit op te letten ziet 'ie je aankomen en gaat bij de eerste gelegenheid aan de kant. Dan moet je ook zorgen dat je er snel voorbij bent en hem niet klem rijdt natuurlijk, maar dat werkt meestal wel omdat je hem niet aan het opjagen bent geweest.
Op de N224quote:Op vrijdag 13 juli 2018 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laat me raden, op de Traaij? Daar is het namelijk altijd feest met dit soort gasten
Hmmm ja das ook een bekende inderdaadquote:
Lezen is een vak zie ik. Misschien moet je toch maar eens les nemen.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 09:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Afremmen om een punt te maken vind ik ook niet echt briljant. Dat je je emoties laat leiden door anderen... ik zou er niet wakker van liggen.
[..]
Waarom rij je dan niet binnendoor als je het zo eng vindt op de snelweg? (serieuze vraag)
Als je toch zo goed kunt lezen, vier je kunsten dan eens bot op dat tekstje boven het reageerveld.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 22:53 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Lezen is een vak zie ik. Misschien moet je toch maar eens les nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |