Moet je nou serieus uitgelegd worden dat het hier niet om verkeer gaat dat niet harder MAG dan 80?quote:Op woensdag 18 juli 2018 18:56 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, vrachtwagens zijn irritant op autowegen waar je niet mag (of kan) inhalen. Maar die dingen mogen geen 100. Als je dat wilt aanpassen, moet je in Den Haag en Brussel zijn.
Oogkleppen op en gaan tochquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als er voor je niks rijdt en je nooit in de spiegel kijkt wat er op ke bumper zit dan heb je niet door dat je niet aan het meerijden bent met het overige verkeer
Tegenwoordig probeer ik mij er maar niet meer druk om te maken aangezien ik dan alleen maar chagerijnig wordt van alle fouten die ik andere bestuurders zie maken.quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Is dat zoals velen doen, afremmen als de auto voor je dat ook doen en er dan achter blijven hangen. Dat vind ik altijd zo irritant, als ik rechts rijd en dan over de middenbaan zo’n treintje, waarvan de voorste inhoudt en dus het hele treintje dus evensnel op de middenbaan blijft rijden.
Ik ook niet, maar het netto resultaat is dat ik dan zelf ook maar middenop blijf hangen, als ik vermoed dat degene achter me anders 2km versnelt als ik naar rechts ga.quote:Op woensdag 18 juli 2018 20:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Oogkleppen op en gaan toch
[..]
Tegenwoordig probeer ik mij er maar niet meer druk om te maken aangezien ik dan alleen maar chagerijnig wordt van alle fouten die ik andere bestuurders zie maken.
Dus jij doet mee aan het gedrag dat je zo irritant vindt? Merkwaardig....quote:Op woensdag 18 juli 2018 20:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het netto resultaat is dat ik dan zelf ook maar middenop blijf hangen, als ik vermoed dat degene achter me anders 2km versnelt als ik naar rechts ga.
Die de tour du hollandia figuren zijn toch al verloren. Begrijpen niet wat ze fout doen. Alleen dat ze de snelste ronde door Schubbekutteveen moeten zetten.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:16 schreef Gezicht het volgende:
Het liefst ga je ze dan achterna om een noodstop voor ze te maken maar (gelukkig) overwint de rede dan meestal.
Zo had ik er gisteren ook een, alleen was ik de "Dumoulin". De automobilist hield geen rekening met het feit dat ik op een doorgaande weg zat en hij uit een woonerf kwam. Dat is altijd voorrang verlenen aan de Hoofdweg. Was meneer blijkbaar niet bekend mee getuige zijn toeteren en schelden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:16 schreef Gezicht het volgende:
Had vanochtend weer bijna een amateur-Dumoulin onder m'n wielen die stellig weigerde voorrang te geven terwijl ik van rechts kwam. En vervolgens ook nog wat beginnen te schreeuwen als ik toeter en roep dat rechts voorrang heeft.
Het liefst ga je ze dan achterna om een noodstop voor ze te maken maar (gelukkig) overwint de rede dan meestal.
Vind ik niet. 100 is niet de minimum snelheid.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om vrachtwagens, wel om voertuigen die ruim onder de V-max rijden.
Als je niet harder mag; prima
Als je met een lekker "relaxte" fuck you houding het overige verkeer gaat ophouden omdat je niet goed genoeg bij je gaspedaal kunt dan ben je gewoon een lul.
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:49 schreef Kaizen_ het volgende:
Anti-klacht: Sinds de bumperkleef-discussie drie weken geleden heb ik mezelf ontzettend ingehouden. Heb nog niet gekleefd! Hooguit een keer netjes geseind dat ik er langs wilde.
Zal geen half uur schelen in ieder geval Hooguit een minuutjequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 07:16 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ben je nu later thuis of valt het wel mee?
Chapeau ! En de enige oplossing...en wel zo veilig ookquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:49 schreef Kaizen_ het volgende:
Anti-klacht: Sinds de bumperkleef-discussie drie weken geleden heb ik mezelf ontzettend ingehouden. Heb nog niet gekleefd! Hooguit een keer netjes geseind dat ik er langs wilde.
Zo zag ik er vandaag ook weer een op de snelweg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:05 schreef manny het volgende:
Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat de onnodige linksrijder op mijn voorbumper kleeft en ik niet op zijn achterbumper. Maar die ga ik niet drooghouden in court vrees ik....
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:05 schreef manny het volgende:
[..]
Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat de onnodige linksrijder op mijn voorbumper kleeft en ik niet op zijn achterbumper. Maar die ga ik niet drooghouden in court vrees ik....
Ik verwacht niet dat ze je aanspreken op rechts voorbij rijden, tenzij het echt de bedoeling is om rechts in te halen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik haal dat soort mensen vaak rechts in, 9 van de 10 keer omdat ik zelf toch al rechts rijd (zo hebben meerijdende vrienden mij ooit eens beticht van "onnodig rechts rijden" ). Ik ben nog altijd benieuwd of "nee meneer agent, ik haalde hem niet rechts in, ik ging hem rechts voorbij" een goed excuus is
nope. is gewoon rechts inhalen, mits geen file.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:58 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ze je aanspreken op rechts voorbij rijden, tenzij het echt de bedoeling is om rechts in te halen.
Rechts Vmax rijden en linkerbaan gaat trager, daar kun je niks aan doen dat je dan er voorbij gaat.
Rechts inhalen om de linksplakker vertikt om naar rechts te gaan is een stevige bekeuring.....en de linksrijder laten ze lopen "omdat de gevaarzetting kleiner is" I call bullshit, is eigenlijk uitlokking.
Klinkt als een sarcastisch duimpjequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:57 schreef eRKa het volgende:
Daar kreeg ik dan wel weer duimpje omhoog.
Wat hebben vrachtwagens te maken met een bestuurster van een Mini? Ja, iets met anticiperen, maar dat is niet gerelateerd aan vrachtwagens maar gewoon algemeen als je in het verkeer deelneemt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:57 schreef eRKa het volgende:
Jaja, vrachtwagens....
<hele rant over een bestuurster van een Mini>
Wees eens een beetje lief tegen de donoren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:48 schreef Luppie0110 het volgende:
Word gek van die motordebieltjes die het nodig vinden om vooral bij iedere stoplicht die op groen springt een enorme dot gas te geven. Dat produceert me een kabaal, bloed irritant. Wat willen ze daar nou mee bereiken? Kijk mij eens stoer zijn? Volgens mij vindt iedereen je een ongelofelijke bloedlul maar goed.
Dit soort verkeerspuristen die ten koste van alle verkeersregels en veiligheid iemand die iets fout doet dat duidelijk moeten en zullen makenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:57 schreef eRKa het volgende:
Jaja, vrachtwagens....
Vanochtend weer eens met de auto naar het werk. Kom de situatie waar ik en een vrachtwagen op de rechterbaan rijden (Vmax=100km/h) met een redelijke afstand ertussen (ik zorg dat ik de spiegels van de vrawa kan zien, dan ziet hij mij óók). Achter mij is in geen velden of wegen een auto te bekennen, links op geljke hoogte 3-4 auto's die de vrawa met ±100 inhalen. Komt er een invoegstrook bij, van rechts en daar word ik (rechts) ingehaald door een zwarte Mini die haar bakje nog even ervoor gooit! en dan vol in de ankers moet!
Ik had het gelukkig in de gaten en ging snel naar links, was plek voor. Drukt die muts haar auto wéér ertussen en kon ik alsnog stevig in de remmen. Toen was het toch tijd voor een knippersignaaltje. Daar was mevrouwtje niet van gediend. Hoop handgebaren, middelvinger, remlichten etc.
Toen ze eindelijk naar rechts ging even ingehaald en gesneden. Ze kon de vluchtstrook opzoeken...
Dat heb ik nog nooit gedaan, schaam me er best wel voor. Maar als je een fout maakt in het verkeer, en je wordt erop gewezen dan ga je geen grote bek opzetten.
Daarna reed ze heel rustig, zelfs nog onder Vmax. Bij inrijden van de stad zijn stoplichten en stond ze achter me. Dus de kans te baat genomen om excuses te gaan aanbieden en verklaring te geven. Dat ging dus niet, deur stevig dicht en roepen en tieren door het raamspleetje.
Middle-aged women in a Mini... who needs them.
Ben maar even naar de dochter gelopen en gevraagd of ze d'r moeder kon uitleggen wat er fout gegaan was. Daar kreeg ik dan wel weer duimpje omhoog.
Vrachtwagens an sich hebben hier niks mee te maken!quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:07 schreef Light het volgende:
[..]
Wat hebben vrachtwagens te maken met een bestuurster van een Mini? Ja, iets met anticiperen, maar dat is niet gerelateerd aan vrachtwagens maar gewoon algemeen als je in het verkeer deelneemt.
Succes daarmeequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik haal dat soort mensen vaak rechts in, 9 van de 10 keer omdat ik zelf toch al rechts rijd (zo hebben meerijdende vrienden mij ooit eens beticht van "onnodig rechts rijden" ). Ik ben nog altijd benieuwd of "nee meneer agent, ik haalde hem niet rechts in, ik ging hem rechts voorbij" een goed excuus is
Ja ze doen dat allemaal op stoer te zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:48 schreef Luppie0110 het volgende:
Word gek van die motordebieltjes die het nodig vinden om vooral bij iedere stoplicht die op groen springt een enorme dot gas te geven. Dat produceert me een kabaal, bloed irritant. Wat willen ze daar nou mee bereiken? Kijk mij eens stoer zijn? Volgens mij vindt iedereen je een ongelofelijke bloedlul maar goed.
Ik had gisteren op de motor juist een auto die graag een wedstrijdje wilde doen. Win ik sowieso, maar daar begin ik niet aan. Lekker als een bejaarde opgetrokkenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:48 schreef Luppie0110 het volgende:
Word gek van die motordebieltjes die het nodig vinden om vooral bij iedere stoplicht die op groen springt een enorme dot gas te geven. Dat produceert me een kabaal, bloed irritant. Wat willen ze daar nou mee bereiken? Kijk mij eens stoer zijn? Volgens mij vindt iedereen je een ongelofelijke bloedlul maar goed.
ga dan lekker ergens rijden waar je anderen niet lastig valt. Of neem de treinquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 06:42 schreef loni55 het volgende:
[..]
Vind ik niet. 100 is niet de minimum snelheid.
Je lijkt me een vriendelijk persoon.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik had gisteren op de motor juist een auto die graag een wedstrijdje wilde doen. Win ik sowieso, maar daar begin ik niet aan. Lekker als een bejaarde opgetrokken
Lastig vallen is subjectief.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
ga dan lekker ergens rijden waar je anderen niet lastig valt. Of neem de trein
Ja, je zou 70 rijden op een weg waar je 100 of 120 mag ook "het overige verkeer in gevaar brengen" kunnen noemen, zeker als die 100 of 120 ook jou V-max is.quote:
Het is een beetje gek dat heel veel mensen vinden dat je op de snelweg minimaal de maximumsnelheid moet rijden. En dan uiteraard ook nog plus tellercorrectie en plus meetcorrectie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je zou 70 rijden op een weg waar je 100 of 120 mag ook "het overige verkeer in gevaar brengen" kunnen noemen, zeker als die 100 of 120 ook jou V-max is.
Maar ook dat is subjectief natuurlijk.
Op de snelweg boeit het me niet. Als jij met 80 tussen de vrachtwagens wil rijden, leef je uit. Daar kan ik je gewoon voorbij. Maar 80 rijden op een 100 weg waar je niet mag/kunt inhalen is echt veruit mijn grootste ergernis in het verkeer (en dan heb ik het dus niey over lui met aanhangers en vrachtauto's)quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:32 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het is een beetje gek dat heel veel mensen vinden dat je op de snelweg minimaal de maximumsnelheid moet rijden. En dan uiteraard ook nog plus tellercorrectie en plus meetcorrectie.
Zo werkt het niet. Natuurlijk is er een ondergrens (al is die niet meer wettelijk vastgelegd), maar je kunt anderen geen snelheid opleggen.
Nederlanders in Duitsland doen niet anders dan 80 rijden op 100 km wegenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Op de snelweg boeit het me niet. Als jij met 80 tussen de vrachtwagens wil rijden, leef je uit. Daar kan ik je gewoon voorbij. Maar 80 rijden op een 100 weg waar je niet mag/kunt inhalen is echt veruit mijn grootste ergernis in het verkeer (en dan heb ik het dus niey over lui met aanhangers en vrachtauto's)
Andersom is het niet veel beter, Duitsers rijden hier op een 80 km weg vaak 75, net zo'n kutsnelheid.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederlanders in Duitsland doen niet anders dan 80 rijden op 100 km wegen
Ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Op de snelweg boeit het me niet. Als jij met 80 tussen de vrachtwagens wil rijden, leef je uit. Daar kan ik je gewoon voorbij. Maar 80 rijden op een 100 weg waar je niet mag/kunt inhalen is echt veruit mijn grootste ergernis in het verkeer (en dan heb ik het dus niey over lui met aanhangers en vrachtauto's)
Ik begrijp niet hoe je het overige verkeer in gevaar brengt als je 80 rijdt op een weg waar de maximumsnelheid 100 is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je zou 70 rijden op een weg waar je 100 of 120 mag ook "het overige verkeer in gevaar brengen" kunnen noemen, zeker als die 100 of 120 ook jou V-max is.
Maar ook dat is subjectief natuurlijk.
Gewoon 100. Zo ingewikkeld is het niet. Ik ben in Nederland nog nergens een 100 km weg tegengekomen waar je niet makkelijk die 100 kon rijden. Dus gewoon 100 rijden, niks aan de hand.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:28 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Maar wat is dan wel een acceptabele snelheid? En geldt die dan voor iedereen?
Je begrijpt niet dat je het verkeer achter je ophoudt door onder de maximumsnelheid te rijden en daardoor inhaalacties uitlokt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:35 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe je het overige verkeer in gevaar brengt als je 80 rijdt op een weg waar de maximumsnelheid 100 is.
Dus de maximumsnelheid is gelijk ook de minimumsnelheid...quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gewoon 100. Zo ingewikkeld is het niet. Ik ben in Nederland nog nergens een 100 km weg tegengekomen waar je niet makkelijk die 100 kon rijden. Dus gewoon 100 rijden, niks aan de hand.
De vergelijking met Duitsland gaat niet helemaal op aangezien je daar overal buiten de bebouwde kom 100 mag, ook op wegen waar dat niet bepaald verantwoord is. Dus dat mensen daar vaak wat langzamer rijden is logisch. De mooie lange rechte wegen waar het wel makkelijk kan hebben gelukkig vaak inhaalstroken voor het geval je alsnog achter iemand komt te zitten die zelfs daar niet 100 durft te rijden.
Nogmaals het is maximumsnelheid.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat je het verkeer achter je ophoudt door onder de maximumsnelheid te rijden en daardoor inhaalacties uitlokt?
Precies. Dus als je honderd mag en er zit er een voor je die met tachtig over de weg sukkelt, dan houdt dat op en dan wil je er voorbij.quote:
80 op max 100 vind ik niet hinderlijk en ik vermoed dat de politie dat ook vindt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Precies. Dus als je honderd mag en er zit er een voor je die met tachtig over de weg sukkelt, dan houdt dat op en dan wil je er voorbij.
De enige reden dat er geen minimumsnelheid is, is omdat dat een vreemde situatie geeft in het geval van files. Je kunt als je te langzaam rijdt echter wel een boete krijgen voor hinderlijk gedrag.
Nee, natuurlijk vindt de veroorzaker van de hinder het zelf niet hinderlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:12 schreef loni55 het volgende:
[..]
80 op max 100 vind ik niet hinderlijk en ik vermoed dat de politie dat ook vindt.
Maar ik wel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:12 schreef loni55 het volgende:
[..]
80 op max 100 vind ik niet hinderlijk en ik vermoed dat de politie dat ook vindt.
Moet je ook vooral doen, maar dan niet gaan zeiken dat je links en rechts ingehaald wordt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:23 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar volgens de wet mag ik zelfs 70 rijden op een 100km/u weg.
Nee dat mag je niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:23 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar volgens de wet mag ik zelfs 70 rijden op een 100km/u weg.
Nope.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee dat mag je niet.
Dwz, er is geen wet die je dat verbiedt (geen minimumsnelheid), maar oom agent pakt je gewoon met artikel 5.
Rechts inhalen mag dan weer niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:25 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Moet je ook vooral doen, maar dan niet gaan zeiken dat je links en rechts ingehaald wordt.
Ik vind dat asociaal.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:23 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar volgens de wet mag ik zelfs 70 rijden op een 100km/u weg.
We leven toch niet voor 1990?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:28 schreef loni55 het volgende:
[..]
Nope.
Tot 1990 gold in Nederland een miminumsnelheid volgens het RVV van 1966, en wel:
"Artikel 50a.
Onverminderd het bepaalde in artikel 49 gelden op autosnelwegen buiten de bebouwde kom de volgende minimumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen, andere dan vrachtauto’s en autobussen, zonder aanhanger: 70 km per uur
b. voor motorvoertuigen met aanhangwagen en voor vrachtauto’s en autobussen: 60 km per uur "
In het 'nieuwe' RVV 1990 is dit vervangen door eisen die bepalen welke motorvoertuigen wel én welke niet op de autosnelweg mogen en kunnen rijden.
Alhoewel er dus géén minimumsnelheid op autosnelwegen en autowegen in Nederland geldt, is er wel discussie over het opnieuw invoeren hiervan. (In België bestaat het zoals vermeld wel - 70 km)
Die rij van 60 auto's die dan achter je hangt vindt het wel hinderlijk. Je bent gewoon een lul van een chauffeur als je je zo gedraagt op de wegquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:12 schreef loni55 het volgende:
[..]
80 op max 100 vind ik niet hinderlijk en ik vermoed dat de politie dat ook vindt.
We hebben het hier toch niet over harder rijden? Mij zul je niet horen als iemand netjes 100 op de teller rijdt. Das is de maximum snelheid prima. Dan ga ik me niet ergeren ook al wil ik misschien iets harder. Alleen die lui die langzamer gaan rijden terwijl er geen aanwijsbare reden is, anders dan "ik heb geen zin om harder te rijden en iedereen om me heen moet zich maar aan mij aanpassen" mag je opknopen wat mij betreft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:55 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dus de maximumsnelheid is gelijk ook de minimumsnelheid...
En je realiseert je ook dat voor velen de max niet hard genoeg is?
En toch is dat wel precies wat ik bedoel. Jij vindt dat mensen die de maximumsnelheid aanhouden hard genoeg rijden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
We hebben het hier toch niet over harder rijden? Mij zul je niet horen als iemand netjes 100 op de teller rijdt. Das is de maximum snelheid prima. Dan ga ik me niet ergeren ook al wil ik misschien iets harder. Alleen die lui die langzamer gaan rijden terwijl er geen aanwijsbare reden is, anders dan "ik heb geen zin om harder te rijden en iedereen om me heen moet zich maar aan mij aanpassen" mag je opknopen wat mij betreft.
Hoezo is dat zo? Omdat jij en nog een aantal anderen 100 willen moet ik het ook doen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die rij van 60 auto's die dan achter je hangt vindt het wel hinderlijk. Je bent gewoon een lul van een chauffeur als je je zo gedraagt op de weg
Hoezo is dat niet zo? Omdat jij in je friggin' uppie vindt dat 80 op een weg waar je niet ingehaald mag/kan worden wel hard zat is, moeten er maar enige tientallen mensen zich kapot gaan zitten ergeren aan jouw gelanterfant.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:54 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hoezo is dat zo? Omdat jij en nog een aantal anderen 100 willen moet ik het ook doen?
Wat voor antwoord ik hier ook op geef, die plaat voor je harses is zo verschrikkelijk dik dat het toch niet doordringtquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:54 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hoezo is dat zo? Omdat jij en nog een aantal anderen 100 willen moet ik het ook doen?
Een deelnemer die aanzienlijk langzamer is dan de stromingssnelheid is een obstakel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:54 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hoezo is dat zo? Omdat jij en nog een aantal anderen 100 willen moet ik het ook doen?
Tenzij het ritsen slecht gebeurt is er echt geen enkele reden om nog 600m door te rijden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 01:07 schreef FReemdeling het volgende:
Oh ja, en mensen die gelijk paniekeren zodra er een pijl op de matrixborden staat. Rij gewoon door en ga vlak voor het kruis naar de andere baan. En bij het ritsen, maak verdomme gebruik van het asfalt dat je geboden word. Ga niet 600m van te voren ritsen. Dat is niet de bedoeling.
Maar als je dan vmax gaat rijden dan zitten er toch nog steeds diezelfde rij achter je, alleen rijden ze wat harder.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die rij van 60 auto's die dan achter je hangt vindt het wel hinderlijk. Je bent gewoon een lul van een chauffeur als je je zo gedraagt op de weg
Wat is er mis met ingehaald worden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:25 schreef Fokker89 het volgende:
Moet je ook vooral doen, maar dan niet gaan zeiken dat je links en rechts ingehaald wordt.
Oneens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 01:07 schreef FReemdeling het volgende:
Oh ja, en mensen die gelijk paniekeren zodra er een pijl op de matrixborden staat. Rij gewoon door en ga vlak voor het kruis naar de andere baan. En bij het ritsen, maak verdomme gebruik van het asfalt dat je geboden word. Ga niet 600m van te voren ritsen. Dat is niet de bedoeling.
Mijn ergernis zijn mensen die net genoeg afstand houden. Die zorgen voor stressrijden met plotselinge remfestijnen door zichzelf te weinig anticipatietijd te geven, en geven mensen van de rechterbaan geen kans om in te halen waardoor die, gefrustreerd omdat niemand ze ertussen laat, hem er uiteindelijk inderdaad maar gewoon tussen gooien.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 01:07 schreef FReemdeling het volgende:
Mijn grootste ergernis zijn de idioten die hun auto zomaar (met of zonder richtingaanwijzer, maakt niet uit) voor mijn auto gooien, terwijl ik net aan genoeg afstand heb tot de auto voor mij. Daardoor kan ik wéér afstand gaan houden en duikt er wéér eentje tussen. Door dit soort idioten krijg je dat iedereen in een gevaarlijk treintje gaat rijden.
Nee? Op een autoweg waar je nagenoeg nergens mag inhalen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:12 schreef loni55 het volgende:
[..]
80 op max 100 vind ik niet hinderlijk en ik vermoed dat de politie dat ook vindt.
Ritsen is heel simpel als iedereen zich netjes gedraagt. Gewoon snelheid aanpassen zodat beide rijen ongeveer de zelfde snelheid rijden en gewoon om en om ritsen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 07:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oneens.
Zoals iedereen weet zit de grootste vertraging in het allerlaatste stuk, vlak voor het kruis, waar automobilisten nog even snel naartoe racen en daar tussen willen frotten.
Normaal gezien begin je te ritsen bij de vooraankondiging, de witte schuine pijl, niet vlak voor het rode kruis. Het stuk tussen deze symbolen is de marge.
Ja. Dat doen alle vrachtwagens ook namelijk. Heel normale situatie dat je op een 100 weg niet harder dan 80 kunt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Op een autoweg waar je nagenoeg nergens mag inhalen?
We hebben het niet over een snelweg hè (hoewel ik denk dat je politie je daar ook even aan de kant zet voor een blaastest als je 70 rijdt terwijl je V-max 120 is), maar over een autoweg; één baan per rijrichting.
En dan doe jij net alsof het normaal is daar 80 te rijden met een V-max van 100.
Gaan we nu allemaal onze duim erbij pakken om er hele specifieke situaties uit te zuigen waarin je heus wel ietsje minder hard kan rijden zonder dat je noemenswaardig hindert? Jottem!quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja. Dat doen alle vrachtwagens ook namelijk. Heel normale situatie dat je op een 100 weg niet harder dan 80 kunt.
Bijvoorbeeld, er rijdt 500m voor me een vrachtwagen, die rijdt ook 80. Waarom zou ik dan harder gaan rijden? Alleen omdat er iemand achter me zit te bumperkleven met het inzicht van een eendagsvlieg?
En vooral ook niet krampachtig reageren als er iemand (ongeacht ritser of rijblijver) onhandig en/of aso doet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:54 schreef JaapB het volgende:
[..]
Ritsen is heel simpel als iedereen zich netjes gedraagt. Gewoon snelheid aanpassen zodat beide rijen ongeveer de zelfde snelheid rijden en gewoon om en om ritsen.
Het gaat fout door mensen die voor willen dringen en daarmee uiteindelijk de hele ritsrij tot stilstand brengen door hun dolle acties.
De voordringer ziet daarin de bevestiging dat ritsen niet werkt omdat hij niet snapt wat sociaal gedrag is.
Stel dat iedereen netjes ritst volgens de regelen der kunst, denk je dan serieus dat je twee rijen kunt samenvoegen tot 1 rij zonder dat het stil komt te staan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:54 schreef JaapB het volgende:
Ritsen is heel simpel als iedereen zich netjes gedraagt. Gewoon snelheid aanpassen zodat beide rijen ongeveer de zelfde snelheid rijden en gewoon om en om ritsen.
Het gaat fout door mensen die voor willen dringen en daarmee uiteindelijk de hele ritsrij tot stilstand brengen door hun dolle acties.
De voordringer ziet daarin de bevestiging dat ritsen niet werkt omdat hij niet snapt wat sociaal gedrag is.
Natuurlijk wil dat, maar dat is ook de reden waarom voor het ritspunt de snelheid al wordt verlaagd, lagere snelheid betekent dat er minder afstand tussen de auto's nodig is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Stel dat iedereen netjes ritst volgens de regelen der kunst, denk je dan serieus dat je twee rijen kunt samenvoegen tot 1 rij zonder dat het stil komt te staan?
Wat een ontzettende fucking mongolen!quote:BAVEL - De politie is boos op voorbijgangers die zaterdag opnames hebben gemaakt na het dodelijk ongeval op de A58 bij Bavel. Ook stapten sommige mensen uit hun auto en liepen ze hulpverleners en onderzoekers in de weg. ‘Hiermee toon je niet alleen dat je geen enkele vorm van respect hebt, maar je loopt in de weg’, schrijft de politie op Facebook.
Na de aanrijding vonden mensen het volgens de politie nodig om opnames te maken van de betrokken voertuigen en slachtoffers. Zelfs toen een van de slachtoffers gereanimeerd werd. Ze liepen hierbij ook door sporen heen die later onderzocht moesten worden.
LEES OOK: Dode en twee gewonden bij ernstig ongeluk op A58, snelweg uren dicht richting Breda
Midden op weg gestopt
Sommige bestuurders negeerden het rode kruis boven de weg. Ook hebben veel automobilisten al rijdend gefilmd met hun telefoon vanaf de andere rijbaan. Iemand stopte zelfs midden op de snelweg om ‘een mooi filmpje te maken’. Een vrachtwagen knalde hierdoor bijna op de auto.
Agenten hebben de kentekens van tientallen bestuurders opgeschreven. Zij kunnen een 'flinke bekeuring' in de brievenbus verwachten.
Ik dacht ook dat invordering een passende maatregel was, tot ik las dat er mensen speciaal waren gestopt om te filmen en bijna zelf een ongeval veroorzaakten. Standrechtelijk executeren astublieft.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 15:26 schreef DemonRage het volgende:
Over irritaties gesproken:
Omroep Brabant: Mensen filmen dodelijk ongeval A58 en hinderen hulpverleners: ‘Geen enkele vorm van respect’
[..]
Wat een ontzettende fucking mongolen!
Naast het geven van boetes ook het rijbewijs invorderen graag. Hopelijk krijgen die ramptoeristen de volle laag als ze hun filmpje op facebook zetten.
Zo'n geval van netjes ritsen heb ik iig nog nooit meegemaakt. Zoals het echter nu gaat werkt het zeker niet. Dat kan iedereen bedenken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Stel dat iedereen netjes ritst volgens de regelen der kunst, denk je dan serieus dat je twee rijen kunt samenvoegen tot 1 rij zonder dat het stil komt te staan?
Zulk gedrag is wél een artikel 5 WvW waard en indien mogelijk ook nog een aanmelding voor een EMG.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 18:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat invordering een passende maatregel was, tot ik las dat er mensen speciaal waren gestopt om te filmen en bijna zelf een ongeval veroorzaakten. Standrechtelijk executeren astublieft.
Check de foto waar zo'n hersenloze aan de andere kant van het hek staat te kijken. Zonder gene.
BLOEDirritant, kom je zo vaak tegen ja!quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 21:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van die lui die je inhalen en hun snelheid laten zakken. Zelfs 2x een tik tegen de CC hendel was niet voldoende... En zit je er dan naast, dan gaan ze weer gas bijgeven.
Op dat soort momenten zou ik wel eens rocket launchers willen hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 21:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
BLOEDirritant, kom je zo vaak tegen ja!
Anders gewoon een supercharger monteren?quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op dat soort momenten zou ik wel eens rocket launchers willen hebben.
Had er vandaag nog een. Reed 57@50 (wegwerkzaamheden, Leegwaterbrug ring Alkmaar) op de GPS. Versnelde weer naar 83 GPS @80 na de werkzaamheden en zat al op de CC toen hij nog achter me zat. Toch inhalen en dan je snelheid laten zakken.quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Anders gewoon een supercharger monteren?
Maar kwam er laatst een in Frankrijk tegen. Was 's avonds laat/'s nachts en ik reed op de GPS 130km/h met m'n werkbus. Een kerel in z'n Golf Variant haalt me met een minimaal verschil in, naja prima. Voor ons rijdt verder niemand. En die gast blijft in het midden (3 rijstroken) rijden.. En dan gaat 'ie remmen, WHYYYYY!? Dus ik (heb 'm dat hele gebeuren niet van de cc gehad) ga van de rechter rijstrook helemaal naar links en er voorbij. Dit is serieus 8x zo gegaan denk ik. Toen was ik het zatter dan zat. Daarvoor al paar keer toeterend ingehaald maar die laatste keer ging ik gewoon rechts er voor bij, al seinend en toeterend. En jahoor, gaat hij mij weer inhalen en seinen en rare gebaren maken. Komop zeg, keep your f*cking pace of ga gewoon lekker rechts rijden!
Dat heb ik ook weleens met vrachtwagens. Bij sommige wegwerkzaamheden in binnen- of buitenland mag je dan 70/80km/h en een vrachtwagen kan natuurlijk wel harder. Maar ik rijd dan meestal al iets harder dan toegestaan (maar binnen de marges zeg maar). En dan snap ik niet dat een vrachtwagen nog aan een inhaalmanoeuvre, wat al niet eens mag, gaat beginnen vlak voordat de wegwerkzaamheden eindigen. Ik ga daarna gewoon weer naar de max. snelheid die daar geldt dus ook al zit hij net links achter mij, ga niet wachten tot 'ie voorbij is natuurlijk..quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Had er vandaag nog een. Reed 57@50 (wegwerkzaamheden, Leegwaterbrug ring Alkmaar) op de GPS. Versnelde weer naar 83 GPS @80 na de werkzaamheden en zat al op de CC toen hij nog achter me zat. Toch inhalen en dan je snelheid laten zakken.
Gisteravond trouwens ook. Hobbel je bij Baarn 92@90, ook werkzaamheden, vliegt van alles je voorbij. Mag je daarna weer 100, draai ik 104, heb je figuren die je weer leuk terug inhaalt en ook figuren die je tussen Naarden en de A10 6x in haalt... Heb ik mijn gaspedaal niet een keer aangeraakt in die tijd en ook mijn cruisecontrol niet veranderd... Vooral met die viaductjes/aquaductjes is het leuk. Naar beneden halen ze je bijna in en als je dan gaat klimmen ben je weer weg...
Maar dat zie je in Duitsland ook... Gooi je het gas eraf voor een Baustelle, komen dezelfde mensen die je net nog met 200 ingehaald heb je vrolijk voorbij tuffen terwijl jij keurig 80/60 rijdt.quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat heb ik ook weleens met vrachtwagens. Bij sommige wegwerkzaamheden in binnen- of buitenland mag je dan 70/80km/h en een vrachtwagen kan natuurlijk wel harder. Maar ik rijd dan meestal al iets harder dan toegestaan (maar binnen de marges zeg maar). En dan snap ik niet dat een vrachtwagen nog aan een inhaalmanoeuvre, wat al niet eens mag, gaat beginnen vlak voordat de wegwerkzaamheden eindigen. Ik ga daarna gewoon weer naar de max. snelheid die daar geldt dus ook al zit hij net links achter mij, ga niet wachten tot 'ie voorbij is natuurlijk..
Oh, daarvoor hoef je niet naar Duitsland hoor.quote:Op zondag 5 augustus 2018 01:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dat zie je in Duitsland ook... Gooi je het gas eraf voor een Baustelle, komen dezelfde mensen die je net nog met 200 ingehaald heb je vrolijk voorbij tuffen terwijl jij keurig 80/60 rijdt.
Goed, een extreem voorbeeld: Stel dat ik steevast 25 ga rijden op een provinciale weg BuBK, want MMBS-voertuigen hebben ook diezelfde snelheid en kunnen daar ook rijden. Hoe lang zal het duren voor het irritatieniveau voor mijn achteliggers tot ongekende hoogte gestegen is?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja. Dat doen alle vrachtwagens ook namelijk. Heel normale situatie dat je op een 100 weg niet harder dan 80 kunt.
Bijvoorbeeld, er rijdt 500m voor me een vrachtwagen, die rijdt ook 80. Waarom zou ik dan harder gaan rijden? Alleen omdat er iemand achter me zit te bumperkleven met het inzicht van een eendagsvlieg?
Dat is dan ook een uitstekend voorbeeld dat iedereen vast wel zal herkennen.quote:Op zondag 5 augustus 2018 08:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Goed, een extreem voorbeeld: Stel dat ik steevast 25 ga rijden op een provinciale weg BuBK, want MMBS-voertuigen hebben ook diezelfde snelheid en kunnen daar ook rijden. Hoe lang zal het duren voor het irritatieniveau voor mijn achteliggers tot ongekende hoogte gestegen is?
En niet eens bij wegwerkzaamheden.quote:Op zondag 5 augustus 2018 07:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh, daarvoor hoef je niet naar Duitsland hoor.
Dat soort ignorante eikels hebben we in ons eigen land ook meer dan genoeg.
Klopt idd, iedereen looft die Duitsers wel maar dat zal wel over de snelweg gaan dat soort commentaar.quote:Op zondag 5 augustus 2018 08:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En niet eens bij wegwerkzaamheden.
Regelmatig haal ik mensen in op de provinciale weg die daar 60-70 rijden. Die mensen komen in elk (lint-)dorp vervolgens met een gangetje van 60-70 in mijn spiegel opdoemen.
Ik snap daar trouwens geen ene ruk van. Het is alsof ze denken dat het een het andere compenseert. Alsof je vijftien-twintig kilometer per uur te hard door een dorp mag knallen, omdat je wat langzamer reed op de provinciale weg.
Op de provinciale weg kunnen ze redelijk veilig wat harder rijden, maar ze gaan juist te hard rijden waar dat eigenlijk niet kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |