abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180252382
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:00 schreef blomke het volgende:

Prima, maar wat heeft dat met de berg grond en de muur van TS te maken?
Niet met de berg op zich, wel met het verhalen van de schade door het vocht.

Die berg is een kwestie van samen met de buren oplossen. Deze buren zijn echter niet de veroorzakers van de schade, dus kan TS daarvoor zijn verzekering inschakelen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
http://bijenzonderzorgen.nl/ beslist geen BIJ-zaak!
pi_180253509
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:50 schreef Rewimo het volgende:
Deze buren zijn echter niet de veroorzakers van de schade, dus kan TS daarvoor zijn verzekering inschakelen.
Veel succes O-) .
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180254727
De buren zijn wellicht niet de veroorzakers maar hebben het probleem wel overgenomen of “gerfd” bij de koop.

Zij zullen hun aansprakelijkheidsverzekering moeten aanspreken, en die zouden het eventueel weer moeten proberen te verhalen op de oude bewoner.

Beter is natuurlijk samen wat kosten te delen en het te fixen.
Kost wat, wat niet fijn is of eerlijk eigenlijk, maar wel beter voor het samen naast elkaar wonen jarenlang.
pi_180273545
registreer om deze reclame te verbergen
Gisteren even mijn met verkopend makelaar gebeld. Ze adviseerde me om even te bellen met de persoon die de bouwtechnische keuring heeft uitgevoerd en hem de situatie voor te leggen. Wellicht heeft hij ideen of een oplossing.
Mijn makelaar zei ook terecht dat het natuurlijk beter is om met een concrete oplossing weer bij de buren aan te komen.
To be continued. Dank voor de reacties tot dusverre! :)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180274035
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:23 schreef halfway het volgende:
Dat isngeen verborgen gebrek want dat had je kunnen zien.
Het lijkt mij de de buren het wel als verborgen gebrek kunnen aanvoeren bij hun eerdere bewoners. De constructie deugd van geen kant natuurlijk maar dat is niet simpel te zien van de buitenkant.

Zelf zou ik -als buren zijnde- geen tijd stoppen in juridisch geneuzel. Een waterkering aanbrengen zijn de kosten niet en is hooguit een paar uur werk. Maar als de buren de hele verhoging weghalen is dat een nog betere oplossing.

Brainstormend, als de bovenlaag van de verhoging wat afschot heeft zou dat al niet enorm schelen?
pi_180363038
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het lijkt mij de de buren het wel als verborgen gebrek kunnen aanvoeren bij hun eerdere bewoners. De constructie deugd van geen kant natuurlijk maar dat is niet simpel te zien van de buitenkant.

Zelf zou ik -als buren zijnde- geen tijd stoppen in juridisch geneuzel. Een waterkering aanbrengen zijn de kosten niet en is hooguit een paar uur werk. Maar als de buren de hele verhoging weghalen is dat een nog betere oplossing.

Brainstormend, als de bovenlaag van de verhoging wat afschot heeft zou dat al niet enorm schelen?
Dat laatste vraag ik me af. Want dan komt het vocht (dat toch al naar beneden zakt) wel aan de onderkant van de muur er alsnog langs. En dat gebeurde laatst dus ook.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')