abonnement Unibet Coolblue
pi_180258879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:47 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Tsja, aan de andere kant kelderen de kijkcijfers van RTL dramatisch. Sowieso tv = :') en alweer 85 mensen ontslagen bij RTL. Verder zijn bijvoorbeeld speciale moslimprogramma's en omroepen zelfs ontzettend slecht bekeken. Soms maar 10.000 kijkers per programma :') Hoofddoekmensjes kijken liever via de schotel naar hun eigen indoctrinatiemeuk. Dus veel succes met dr lifestylenieuws over welke kleur hoofddoek deze maand helemaal hip is :')
Je hoort het ook vaak in de detailhandel.... 'het marktaandeel van moslims', dan ligt er weer een hele trits ramadanzooi bij de Hema of AH.. en het enige wat er dan wordt verkocht zijn een paar pakken dadels aan de blanke deugmans. De rest blijft onverkocht liggen. De hoofddoekmensjes gaan liever naar hun eigen winkels.
Ik moet zeggen dat ik, eigenlijk net zoals allochtonen met hun schotels, maar dan anders, weinig reguliere tv meer kijk idd, zeker nooit meer RTL.
Maar toch blijven er pareltjes bestaan op de NPO wmb, zoals Andere Tijden bijvoorbeeld, en ook daarin gaan ze snijden, geloof ik, en dat is wel weer zonde toch. Maar andere discussie.
I´m back.
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:51:51 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180258888
De target audience kijkt toch alleen maar via de schotel naar Turkse en Marokkaanse tv.
pi_180258898
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
De target audience kijkt toch alleen maar via de schotel naar Turkse en Marokkaanse tv.
Ja, klopt.
I´m back.
pi_180258940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:47 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Tsja, aan de andere kant kelderen de kijkcijfers van RTL dramatisch. Sowieso tv = :') en alweer 85 mensen ontslagen bij RTL.
Ik ervaar dat niet als slecht nieuws.

quote:
Verder zijn bijvoorbeeld speciale moslimprogramma's en omroepen zelfs ontzettend slecht bekeken. Soms maar 10.000 kijkers per programma :') Hoofddoekmensjes kijken liever via de schotel naar hun eigen indoctrinatiemeuk. Dus veel succes met dr lifestylenieuws over welke kleur hoofddoek deze maand helemaal hip is :')
Ik vind het ook onzin dat de NPO die taak overneemt met ramadanjournaal enzo. Nederland is gelukkig wel flink ontzuild, maar niet helemaal. Ik ben niet tegen een moslimomroep zoals er ook de NCRV of zelfs de EO is. Maar als ze daar een potje van blijven maken houdt het een keer op.

quote:
Je hoort het ook vaak in de detailhandel.... 'het marktaandeel van moslims', dan ligt er weer een hele trits ramadanzooi bij de Hema of AH.. en het enige wat er dan wordt verkocht zijn een paar pakken dadels aan de blanke deugmans. De rest blijft onverkocht liggen. De hoofddoekmensjes gaan liever naar hun eigen winkels.
Ik ga ook liever naar die winkels. Maar dat is wat anders dan dat marketinglullen, sowieso verachtelijk volk, uit commerciele motieven gaan bepalen wat maatschappelijk geaccepteerd moet worden door hun onophoudelijke stroom van beinvloeding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:56:30 #105
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180258977
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je de keuze hebt tussen conformeren aan een religie of zonder familie verder te gaan, heb je dan wel een keuze?

En nee, dat is echt niet overal zo.
Als je de keuze hebt tussen met make up rondlopen en die normale baan krijgen en zonder make up lopen en die normale baan niet krijgen is het dan een keuze?
Zo heb ik inmiddels een andere (fijnere) baan, maar denk niet dat ik die had gekregen als ik geheel zonder make up was geweest en enkel op comfort gerichte kleding had gedragen (een joggingbroek ofzo) .

Of, extremer, die zichtbare tatoeage laten zetten en daardoor veroordeelt worden of toch naar niet doen omdat het teveel gevolgen heeft?
Of die hanekam in stikkie blauw hebben of toch maar niet omdat school/werk/maatschappij je erop aankijkt en minder kansen biedt?

'Dwang' is overal aanwezig. De vraag is hoe ver gaat het?
Dat de keuze 'anders' te doen gevolgen kan hebben is minder belangrijk. Of je kan overleven/veilig kan zijn is veel belangrijker.

Helaas geld voor een te groot deel van de moslims dat ze niet echt veilig zijn als ze 'anders' doen. Dat moet aangepakt worden, dat is ernstig.
Maar sociale gevolgen van keuzes zijn niet direct problematisch. Zolang het geweldloos (of dreiging daarmee) blijft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:57:14 #106
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180258997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik, eigenlijk net zoals allochtonen met hun schotels, maar dan anders, weinig reguliere tv meer kijk idd, zeker nooit meer RTL.
Maar toch blijven er pareltjes bestaan op de NPO wmb, zoals Andere Tijden bijvoorbeeld, en ook daarin gaan ze snijden, geloof ik, en dat is wel weer zonde toch. Maar andere discussie.
Ze kunnen ook reisbureau NPO (Frans Bauer, Eva Jinek, Ilse de Lange lekker weken lang op kosten van de belastingbetaler op vakantie naar Amerika, en in het geval van Jinek dan lekker haten op Trumpstemmers, tot allerlei gekkies die Che gaan zoeken ofzo :'), Elvis zoeken in Japan, om over de reiswoede van Floortje Dessing al helemaal niet te spreken) opheffen en hun geld besteden aan kwaliteit zoals dus Andere Tijden (Tegenlicht, etc etc).
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  donderdag 5 juli 2018 @ 16:31:34 #107
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180259602
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weet je wat ook een goed idee is? Mensen vrijlaten in de kledingkeuze en niet net doen alsof moslima's die hier een hoofddoek dragen daarmee mensen die daartoe worden gedwongen kwetsen.
Je bent geen knip voor de neus waard als je het dragen van een hoofddoek als geemancipeerde daad wil neerzetten terwijl je dondersgoed weet welke ellende er onder je geloofsgenoten is om die zelfde hoofddoek. Je spuugt daarmee je geloofsgenoten, die niet dezelfde vrijheden als jou hebben maar daarvoor strijden, in het gezicht.
Dat allemaal om te kunnen provoceren want voor het geloof of geloofsgenoten is het niet. Uiteraard wel in het veilige Westen waar een mate van vrijheid en tolerantie is die niet is verkregen met dit soort walgelijk egocentrisch gedrag
Echt om te kotsen dit soort wijven
pi_180259688
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weet je wat ook een goed idee is? Mensen vrijlaten in de kledingkeuze en niet net doen alsof moslima's die hier een hoofddoek dragen daarmee mensen die daartoe worden gedwongen kwetsen.
Dat is niet hetzelfde. Ik bedoel het in de mainstream negeren, en vervolgens het blijven negeren, van het feit dat voor veel vrouwen mensen het dragen van een hoofdoek religieus symbool, een symbool van een net is. Dit is overduidelijk niet zonder reden.

Ik vind zelf dat het dragen van zoiets dus een symbool voor belemmering van vrijheid kan staan. Ik vind ook dat dit een mainstream bevinding zou moeten zijn; dat het een belemmering van vrijheid kan zijn. Want dat dat een feit is, dat het een belemmering kan zijn voor stil gekoesterde vrijheid, dat is gewoon zo, heel simpel. Zou dit alom/mainstream een bevinding zijn/worden, dan worden zij die er last van hebben in hun beleving en overtuiging gesterkt, waardoor het geloof zelf beter compatibel word met deze vrije samenleving. Iets wat broodnodig is. Blinde tolerantie gaat de ommekeer in correcte immigratie niet goed genoeg helpen.

Leuk voor het meiske dat zij bij RTL zit, een populaire lifestyle vlogger is bla bla, maar wat jammer nou, dat zo iemand als haar niet onder de aandacht brengt dat het dragen van een hoofddoek bij lange na niet altijd een eigen keuze is. Dan had je al veel minder verkrampte tegen reacties van het ''dom-rechtse-tokkie-volk'' gezien (ik ben er van overtuigd dat dan er meer tolerantie naar de islam zou groeien). Aan de andere kant wel weer veel meer verkrampte tegen reacties van haar eigen achterban, want blijkbaar ''verwesterd ze dan te veel'', hier in het westen. Go figure.

Enter the paradox....

Dit hele verhaaltje is natuurlijk slechts een enkel voorbeeld van de vele voorbeelden waarop deze ''niet westerse, door conservatieve anti-westerlingen gedomineerde, religie'', met de incompatibele waarden, moedwillig zorgt voor een scheur die, na tolerantie van de woekering, alleen maar zal zorgen voor onherstelbare schade. Ik heb het al zovaak gezegd, maar ik blijf het zeggen; het leidt alleen maar naar meer onverminderde toename van wederzijds onbegrip > minachting > frustratie > (stille) haat > tot erger.

Dit moet stoppen, maar het moet beginnen daar waar het het meest onmogelijk is.
- Mensen die een religie aanhangen moeten zich conformeren aan onze westerse waarden.
- Mensen die dit (durven te?) doen moeten door ons, door iedereen hierin gesteund worden.

Pas als het beledigen van de profeet niet meer leidt tot een stortvloed aan (doods) bedreigingen, zal de wil tot provocatief ''beledigen'' substantieel afnemen.

Pas als moslim(a)s zich in de mainstream openlijk uitspreken over het feit dat een doekje helaas bij lange niet altijd een vrije keus is, waarbij (doods) bedreigingen vervolgens uitblijven, pas dan zal er met minder weerstand gereageerd worden op een hoofdoekje.

En niet andersom.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_180259709
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ach, het is toch te gek voor woorden hoe men probeert van een hoofddoek een onderdrukking te maken, zelfs als dames hier ZELF voor hebben gekozen.
Voor veel moslim vrouwen is het wel degelijk een symbool van onderdrukking, dat er ook vrouwen zijn die er vrijwillig mee lopen of het weinig interesseert veranderd daar niets aan.

Dat ze er vrijwillig mee willen lopen is prima en moet iedereen voor zich weten maar om het op deze manier te gaan lopen verheerlijken is wel weer het andere uiterste maar goed, ook dat moeten ze zelf weten want ik kijk gewoon niet naar die rommel. maar een beetje ziek is het wel.

Zelf denk ik dat die vrijwillige hoofddoek draagsters lijden aan een vorm van Stockholm syndroom, of het is gewoon om te provoceren maar dat is slechts mijn eigen vermoeden
  donderdag 5 juli 2018 @ 16:41:36 #110
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180259802
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:36 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Voor veel moslim vrouwen is het wel degelijk een symbool van onderdrukking, dat er ook vrouwen zijn die er vrijwillig mee lopen of het weinig interesseert veranderd daar niets aan.

Dat ze er vrijwillig mee willen lopen is prima en moet iedereen voor zich weten maar om het op deze manier te gaan lopen verheerlijken is wel weer het andere uiterste maar goed, ook dat moeten ze zelf weten want ik kijk gewoon niet naar die rommel. maar een beetje ziek is het wel.

Zelf denk ik dat die vrijwillige hoofddoek draagsters lijden aan een vorm van Stockholm syndroom, of het is gewoon om te provoceren maar dat is slechts mijn eigen vermoeden
Laten we erg geen doekjes omwinden, het is enkel en alleen om te provoceren.
Op het moment dat een moslima zegt hem vanwege het geloof te dragen doet ze dat omdat ze meent dan een beter moslima te zijn. M.a.w. een moslima zonder hoofddoek is een minder goede moslima en dat is dus de boodschap die ze uitstralen en niet van "kijk mij is lekker vrij zijn en gek doen". Het is dus gewoon fundamentalistische boodschap richting andere moslima's. Een boodschap die door hun islamitische achterban toegejuicht zal worden en in de islamitische wereld gebruikt zal worden tegen de moslima's die strijden om die hoofddoek af te mogen doen.
Het is dus allemaal niet zo onschuldig zoals men ons wil laten denken.

[ Bericht 10% gewijzigd door the-eye op 05-07-2018 16:57:15 ]
pi_180260151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je bent geen knip voor de neus waard als je het dragen van een hoofddoek als geemancipeerde daad wil neerzetten terwijl je dondersgoed weet welke ellende er onder je geloofsgenoten is om die zelfde hoofddoek. Je spuugt daarmee je geloofsgenoten, die niet dezelfde vrijheden als jou hebben maar daarvoor strijden, in het gezicht.
Die strijden voor de vrijheid van het hebben van een keuze. Niet voor een hoofddoekloze wereld.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:08:05 #112
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_180260179
Laten we nou niet doen alsof RTL Boulevard voor dit besluit een programma met inhoud van hoge kwaliteit was.

Vraag me wel af of dit goed gaat vallen bij de gemiddelde Boulevard-kijker.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:16:30 #113
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180260307
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je bent geen knip voor de neus waard als je het dragen van een hoofddoek als geemancipeerde daad wil neerzetten terwijl je dondersgoed weet welke ellende er onder je geloofsgenoten is om die zelfde hoofddoek. Je spuugt daarmee je geloofsgenoten, die niet dezelfde vrijheden als jou hebben maar daarvoor strijden, in het gezicht.
Dat allemaal om te kunnen provoceren want voor het geloof of geloofsgenoten is het niet. Uiteraard wel in het veilige Westen waar een mate van vrijheid en tolerantie is die niet is verkregen met dit soort walgelijk egocentrisch gedrag
Echt om te kotsen dit soort wijven
De keuze om, niet gedwongen, niet geemancipeerd te zijn is ook een keuze. En heeft niets te maken met wel afgedwongen.
Of moet jij maar ontslag nemen omdat er op deze wereld heel wat mensen gedwongen/misbruikt worden om te werken? Of moet jij maar niet trouwen omdat er teveel mensen gedwongen worden om te trouwen en ga zo maar door?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:29:16 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180260509
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:08 schreef MichaelScott het volgende:
Laten we nou niet doen alsof RTL Boulevard voor dit besluit een programma met inhoud van hoge kwaliteit was.

Vraag me wel af of dit goed gaat vallen bij de gemiddelde Boulevard-kijker.
Omdat er eens in een blauwe maandag een lifestyle-deskundige met hoofddoekje aan de desk komt staan?
Het is een deskundige die toevallig ook een hoofddoekdragende moslima is. Dat is het beoogde mainstreambeeld. En wat dat aangaat is er overduidelijk nog veel ‘werk’ te verrichten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180261492
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:36 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Voor veel moslim vrouwen is het wel degelijk een symbool van onderdrukking, dat er ook vrouwen zijn die er vrijwillig mee lopen of het weinig interesseert veranderd daar niets aan.

Dat ze er vrijwillig mee willen lopen is prima en moet iedereen voor zich weten maar om het op deze manier te gaan lopen verheerlijken is wel weer het andere uiterste maar goed, ook dat moeten ze zelf weten want ik kijk gewoon niet naar die rommel. maar een beetje ziek is het wel.

Zelf denk ik dat die vrijwillige hoofddoek draagsters lijden aan een vorm van Stockholm syndroom, of het is gewoon om te provoceren maar dat is slechts mijn eigen vermoeden
Het is ook gewoon profileren: ze willen laten zien dat ze geen NLer zijn maar allereerst moslim.
De meesten haten NL namelijk en hemelen hun afkomstlanden op.
Plus ze kicken erop zich vrijwillig uiterlijk te gaan onderscheiden en daarna te gaan janken als mensen ze ook anders behandelen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:24:44 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180261509
quote:
11s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

En wat dat aangaat is er overduidelijk nog veel ‘werk’ te verrichten.
Lijkt me de moeite niet waard.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180261579
In Iran en elders strijden vrouwen tegen het verplicht moeten dragen van dit Arabische symbool van vrouwenonderdrukking, in Nederland wordt de onderdrukkingsdoek genormaliseerd.

Dat je het recht hebt om zo'n ding te dragen, wil niet zeggen dat het normaal of wenselijk is. En het is al zeker niet iets dat in de media moet worden gepromoot of genormaliseerd. Elke moslima met een hoofddoek neemt afstand van Nederlandse samenleving, van onze cultuur, normen en waarden.

Wat RTL betreft: dat concern graaft in rap tempo z'n eigen graf. Een vrouw met onderdrukkingsdoek in beeld brengen zorgt alleen maar dat ze zich nog sneller van hun doelgroep vervreemden.
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:33:16 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180261696
In mijn supermarkt zitten de helft van de caissières er met een hoofddoek. Geen idee waar het idee vandaan komt dat het niet al mainstream of genormaliseerd is. Wonen er veel moslims dan zie je er meer hoofddoeken. Goh.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180261707
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:28 schreef Elfletterig het volgende:
Elke moslima met een hoofddoek neemt afstand van Nederlandse samenleving, van onze cultuur, normen en waarden.
Volgens mij is één van die waarden hier dat mensen bijvoorbeeld een hoofddeksel op mogen zetten naar smaak. Je bent in de war met een ander land.
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:35:06 #120
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180261731
]7s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die strijden voor de vrijheid van het hebben van een keuze. Niet voor een hoofddoekloze wereld.
[/quote]Waar maak je dat uit op? Dit verzin je zelf. :')
pi_180261826
quote:
9s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij is één van die waarden hier dat mensen bijvoorbeeld een hoofddeksel op mogen zetten naar smaak. Je bent in de war met een ander land.
Dit gaat niet over "een hoofddeksel naar smaak", net zoals een vlag met een hakenkruis erop geen "vlag met patroon naar willekeurige smaak" is.

Overigens citeer je - weer eens, zoals zo vaak - selectief. Ik erken namelijk het feit dat mensen het recht hebben om zo'n gedrocht te dragen. Ik stel slechts dat het niet hoeft te worden genormaliseerd in de media.

De hoofddoek, een eufemistische term voor wat eigenlijk een onderdrukkingsdoek zou moeten heten, staat in elk opzicht haaks op de normen en waarden van onze samenleving. De hoofddoek gaat uit van het zieke idee dat vrouwen zich moeten bedekken om geen lusten bij de man op te wekken. Onze beschaving is ettelijke eeuwen verder dan dat.
pi_180261859
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:35 schreef the-eye het volgende:
Waar maak je dat uit op? Dit verzin je zelf
Er zijn mensen - zeg ik maar in algemene zin - die zich niet kunnen voorstellen dat er verzet is tegen de radicale islam en de manier waarop mensen hieraan worden onderworpen, als een soort religieuze dictatuur.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 18:41:10 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:40:29 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180261866
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:33 schreef Fir3fly het volgende:
In mijn supermarkt zitten de helft van de caissières er met een hoofddoek. Geen idee waar het idee vandaan komt dat het niet al mainstream of genormaliseerd is. Wonen er veel moslims dan zie je er meer hoofddoeken. Goh.
En wat is er dan exact mis met dat mainstreambeeld ook door te voeren naar de televisie? Zo zit onze samenleving in elkaar. Lifestyledeskundigen voor blvd kunnen dus ook die doodnormale hoofddoek dragen.
Lijkt mij tenminste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:42:57 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180261927
quote:
5s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

En wat is er dan exact mis met dat mainstreambeeld ook door te voeren naar de televisie? Zo zit onze samenleving in elkaar. Lifestyledeskundigen voor blvd kunnen dus ook die doodnormale hoofddoek dragen.
Lijkt mij tenminste.
Dat ze dat ding draagt is dus niet het probleem. Geen idee waar je dat nou weer vandaan haalt.

Ik heb het specifiek over haar uitspraken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:46:00 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180261988
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:42 schreef Fir3fly het volgende:

Dat ze dat ding draagt is dus niet het probleem. Geen idee waar je dat nou weer vandaan haalt.

Ik heb het specifiek over haar uitspraken.
Blijkbaar is het toch nog niet zo mainstream, gezien het gehele verloop van dit topic.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')