abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180208002
registreer om deze reclame te verbergen
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?

gesloten-winkel.jpgnational-bank-of-detroit.jpgbuilding_collapse.gifANP-V%26D_0.jpg?itok=TWMNjQ8U

Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2018

• Vrijbuiter - Campingspullen
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 02-08-2018 13:18:25 ]
Maakt van elk topic een pretje
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:14:16 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_180209321
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:01 schreef Oscar. het volgende:

[..]

en nu gaan grote webshops weer in fysieke winkels zitten, zoals Coolblue aan het doen is.
Klopt ja, enerzijds omdat sommige product-categorieën zoals TV's normaliter beter verkopen in een fysieke winkel en anderzijds omdat er nog steeds veel merken zijn die enkel en alleen willen verkopen bij partijen die ook een fysieke winkel hebben (denk bijvoorbeeld aan Weber)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:20:09 #3
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180209417
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
pi_180209452
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:20 schreef KingRadler het volgende:
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
Gek genoeg is Nederland een van de weinig landen waar gratis bezorgen zo'n beetje de norm ipv de uitzondering is. Dat maakt het ook zo interessant om gewoon vanaf de bank te winkelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:29:12 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_180209572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:20 schreef KingRadler het volgende:
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
Protectionisme lijkt me niet echt de juiste oplossing hiervoor, zeker niet aangezien de winkels omvallen die weinig toegevoegde waarde kunnen leveren
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:37:17 #6
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180209724
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:40:26 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_180209777
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:37 schreef KingRadler het volgende:
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
Het is makkelijk zeiken op de markteider, meeste gebruikers dus gaat er absoluut gezien ook het meeste fout. DPD is een veel grotere puinhoop, hoe vaak die wel niet iets bij de buren afleveren zonder enige vorm van communicatie naar de ontvangende partij is echt beschamend
  dinsdag 3 juli 2018 @ 14:16:56 #8
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180210361
Fietswinkelketen Hans Struijk failliet, honderd man op straat

https://www.rtlz.nl/beurs(...)onderd-man-op-straat
pi_180211028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:16 schreef KingRadler het volgende:
Fietswinkelketen Hans Struijk failliet, honderd man op straat

https://www.rtlz.nl/beurs(...)onderd-man-op-straat
Nooit geweten dat dat een keten was.
In Nijmegen had je al decennia Jan Kooij zitten, als bekendste fietsenwinkel in de regio, maar vorig jaar (geloof ik) heette die opeens Hans Struijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
pi_180211484
Welke webwinkel naast coolblue opent stenen winkels dan?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_180211520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:08 schreef Peter het volgende:
Welke webwinkel naast coolblue opent stenen winkels dan?
Amazon is daar hét voorbeeld van in Amerika en dat loopt volgens mij als een trein.
Het is ook gewoon slim van dit soort concerns om nu in fysieke winkels te gaan zitten. Zo hebben ze zowel online als offline een marktpositie en concurreren ze iedereen weg. Mochten ze iets fysiek niet aanwezig hebben, kunnen ze dat makkelijk in de fysieke winkel omzetten naar een digitale bestelling voor de klant. Klant is er al vertrouwd mee en weet dat het assortiment van een Amazon, Bol en Coolblue groot is en de levering dus ook netjes en snel zal volgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180211849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is makkelijk zeiken op de markteider, meeste gebruikers dus gaat er absoluut gezien ook het meeste fout. DPD is een veel grotere puinhoop, hoe vaak die wel niet iets bij de buren afleveren zonder enige vorm van communicatie naar de ontvangende partij is echt beschamend
Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!

Ik ben er helemaal klaar mee!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 15:32:49 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_180211995
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:25 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!

Ik ben er helemaal klaar mee!
N=1

Fouten worden altijd gemaakt, en is ook enorm afhankelijk van je bezorger.
Desalniettemin is PostNL bij far de meest betrouwbare pakketbezorger die er is in Nederland
pi_180212017
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:25 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!

Ik ben er helemaal klaar mee!
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:32 schreef Blik het volgende:

[..]

N=1

Fouten worden altijd gemaakt, en is ook enorm afhankelijk van je bezorger.
Desalniettemin is PostNL bij far de meest betrouwbare pakketbezorger die er is in Nederland
Het is heel erg locatiegebonden. Hier gaat het allemaal wel goed met pakketten. Het gaat bij mij vaak mis met brievenbus post.
Als er dan iets mis gaat dan is DHL iig degene met de beste klantenservice. Die verwijzen je tenminste niet naar de verzender maar denken mee. Komt wel eens voor dat een pakketje verlaat is en dan staan ze op kantoor voor een dichte deur. Een belletje en ze leveren het die dag nog af op een servicepunt of de volgende dag thuis. PostNL bellen is zonde van je belbundel.
DPD is overigens top qua tijdsindicatie van slechts een range van 1 uur en dat klopt meestal ook nog hier. Bovendien ze hebben realtime track & trace.

[ Bericht 10% gewijzigd door alpeko op 03-07-2018 15:39:36 ]
pi_180212240
Er is vast een topic elders om te klagen over bezorgdiensten :+
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_180214529
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gek genoeg is Nederland een van de weinig landen waar gratis bezorgen zo'n beetje de norm ipv de uitzondering is. Dat maakt het ook zo interessant om gewoon vanaf de bank te winkelen.
'gratis' bezorging.

Het zit natuurlijk gewoon in de prijs verwerkt.
Maakt van elk topic een pretje
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180214917
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:21 schreef Oscar. het volgende:

[..]

'gratis' bezorging.

Het zit natuurlijk gewoon in de prijs verwerkt.
de norm? Waar dan? 9/10 shops hebben bezorgkosten, of een minimumprijs om daar onder te vallen.
There are only 151 Pokémon.
pi_180215616
H&M heeft het zwaar, dus zetten ze in op meubels

,,Een klant ziet iets en wil het eigenlijk op datzelfde moment ook meteen hebben. Vroeger moest iemand daarvoor naar een winkel rijden, maar nu komt het product via het internet meteen naar je toe.".

https://www.ad.nl/binnenl(...)op-meubels~ae629207/
Ik herken dat wel. Even een dag laten bezinken of ik die jurk wel of niet wil hebben, en dan hoeft het toch niet zo nodig. Maar ik had hem voor hetzelfde geld meteen besteld. Want je kunt tóch ruilen.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:09:55 #19
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180220036
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:37 schreef KingRadler het volgende:
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
Ik maak gebruik van heel veel pakketdiensten maar postnl is toch nog steeds de onbetwiste winnaar bij mij.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:11:50 #20
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180220099
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:35 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

de norm? Waar dan? 9/10 shops hebben bezorgkosten, of een minimumprijs om daar onder te vallen.
Maar de grote webshops niet. Coolblue, Bol, Wehkamp, allemaal gratis al bij lagere bedragen.
Nederlanders vallen echt over bezorgkosten, dat is echt een punt waardoor een aankoop kan afketsen. Belgen betalen zonder problemen een tientje bezorgkosten voor een pakket vanuit Nederland.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:20:43 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_180220481
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:11 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Maar de grote webshops niet. Coolblue, Bol, Wehkamp, allemaal gratis al bij lagere bedragen.
Nederlanders vallen echt over bezorgkosten, dat is echt een punt waardoor een aankoop kan afketsen. Belgen betalen zonder problemen een tientje bezorgkosten voor een pakket vanuit Nederland.
Klopt. Ik bestel soms gewoon niet als er verzendkosten worden berekend. Soms simpelweg omdat een aanbieding met verzendkosten geen aanbieding meer is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 4 juli 2018 @ 08:08:26 #22
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180229407
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
pi_180229471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:08 schreef KingRadler het volgende:
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:

pakketkluis_postnl_0.jpg?itok=4P2NbV5w
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180230518
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Klopt. Ik bestel soms gewoon niet als er verzendkosten worden berekend. Soms simpelweg omdat een aanbieding met verzendkosten geen aanbieding meer is.
Hoorde laatst een klasgenoot daar ook over besteld niets online als er bezorgkosten zijn. Zelfs niet als het bij die winkel dan alsnog goedkoper is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_180230573
Ik probeer steeds kritischer te kijken naar hoe de bezorger wordt behandeld. Die gratis bezorgkosten worden door iemand betaald en het is veel te vaak de bezorgdienst die er voor opdraait, met karige lonen en abominabele voorwaarden als gevolg.

Wat echt klantgericht zou zijn is een winkel die je de bezorgdienst laat kiezen. Ik laat bijvoorbeeld mijn boodschappen thuis bezorgen, maar als ik hoor hoe de bezorgers door Albert Heijn behandeld worden overweeg ik sterk maar weer gewoon naar de winkel te gaan. Ik wil een fatsoenlijke bezorgdienst voor mijn boodschappen.

Ik laat dingen thuis bezorgen omdat het gemak en luxe is. Ik vind het niet OK als de persoon die de spullen aan de deur af komt leveren wordt afgeknepen om de bezorgkosten maar zo laag mogelijk te houden. Ik ben bereid meer te betalen, maar die optie bestaat gewoon niet.
pi_180231039
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:54 schreef Mystikvm het volgende:
Ik laat dingen thuis bezorgen omdat het gemak en luxe is. Ik vind het niet OK als de persoon die de spullen aan de deur af komt leveren wordt afgeknepen om de bezorgkosten maar zo laag mogelijk te houden. Ik ben bereid meer te betalen, maar die optie bestaat gewoon niet.
Mijn vorige werkgever was een pakketbezorger voor de grote telecombedrijven; die mannen krijgen betaald per bezorgd pakketje en een eventuele 2e levering zit bij de prijs inbegrepen die onze opdrachtgever betaald. Die mannen hebben 5 tot 10 minuten per pakket om de hele bezorging te doen en zouden een half uur tot 45 minuten pauze per dag hebben.
In de praktijk komt het erop neer dat die pauze nodig is om tijd in te halen omdat er vanalles tegenzit bij de bezorging en ze rustig werkdagen van 12 uur hebben om alles maar te bezorgen. Veel van die bezorgers houden het ook niet langer dan een jaar of anderhalf a twee vol omdat ze dan compleet gesloopt zijn.
En m'n oude werkgever was echt geen uitzondering in hoe het geregeld was.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_180231157
Ik let juist op de te gebruiken bezorgdienst. Als een winkel door DPD of DHL laat bezorgen, dan moet hun product wel heel veel goedkoper zijn wil ik het daar bestellen...

Voor de arme bezorgers heb ik wel een pakketbus voor de deur staan. De bezorgers zijn dan ook heel blij met mij denk ik. Ze kunnen 99% van mijn pakketten altijd wel kwijt.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:45:31 #28
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_180231375
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:

[ afbeelding ]
Ik heb er zo eentje in de straat staan, werkt goed. Het versturen zelf is wel een beetje apart omdat je geen bonnetje krijgt. Je moet dus maar hopen dat de Post NL zijn werk goed doet :').
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_180232730
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:08 schreef KingRadler het volgende:
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
In China (provincie Guangdong) is dit al gemeengoed. Je krijgt op je app een code toegemaild. Die toets je in bij de verzamelbox in de buurt bij jouw flatcomplex, en dan vliegt er een klepje open waar jouw pakket in zit.
pi_180234569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In China (provincie Guangdong) is dit al gemeengoed. Je krijgt op je app een code toegemaild. Die toets je in bij de verzamelbox in de buurt bij jouw flatcomplex, en dan vliegt er een klepje open waar jouw pakket in zit.
Zal niet lang duren voordat men dit hier ook gaat doorontwikkelen als het elders al zo goed loopt. Eerder deze week nog in het nieuws:

quote:
Ook het aantal bedrijfswagens steeg vorig jaar. Dat kwam vooral omdat er door de opgebloeide bedrijvigheid 74 duizend nieuwe bestelbusjes werden verkocht (plus 5 procent). Begin dit jaar werden de wegen zodoende bevolkt door meer dan 883 duizend bestelauto’s. Het is voor het derde jaar op rij dat het aantal bestelbusjes toeneemt. Ook het aantal vrachtwagens steeg vorig jaar, naar 140 duizend in totaal. Dat zijn er net zoveel als rond de eeuwwisseling, maar zo’n tienduizend minder dan op het hoogtepunt net voor de crisis, in 2008.
Bron

Hiermee zal de snelheid van pakketten leveren en ophalen vanuit de pakketdienst alleen maar omhoog gaan, waardoor Webshops een nog grotere voorsprong zullen krijgen qua gemak van winkelen dan de fysieke winkel (waar het in dit topic dus eigenlijk over gaat).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180250110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:

[ afbeelding ]
is eigenlijk een winkel zonder personeel
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:37:19 #32
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180257716
Meerdere overnamekandidaten hebben zich gemeld voor een eventuele doorstart van de failliete kledingwinkelketen Men at Work.

Met een aantal van hen voert de curator volgende week gesprekken, laat een woordvoerster weten. De aanmeldtermijn voor potentiële kopers is inmiddels verstreken.

Over het aantal kandidaten kon de curator wegens geheimhoudingsplicht niets bekendmaken. Ook is het nog niet duidelijk of alle vestigingen van de kledingwinkelketen of slechts een deel daarvan kans maken op een doorstart.

Men at Work ging vorige week failliet. De winkelketen heeft in Nederland 27 winkels met circa 425 medewerkers.

https://www.nu.nl/onderne(...)ten-men-at-work.html
pi_180259818
quote:
Ik geef het nog max 12 maanden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:01:51 #35
141482 Q.
Just Q it!
pi_180260089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik geef het nog max 12 maanden.
Optimistisch.
For great justice!
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 17:14:59 #36
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_180260290
quote:
Het moederbedrijf van Blokker houdt na aftrek van het verlies van 344 miljoen nog negentien miljoen euro aan eigen vermogen over, zo blijkt uit de jaarrekening.

Ruim twee jaar terug kon Blokker Holding nog bouwen op een eigen vermogen van 543,8 miljoen euro.
Bij een verlies van ca ¤ 1.000.000 per dag (!) is het na een paar maandjes wel bekeken.

Ik haalde er laatst 6 drinkglazen voor ¤ 2 en dat wil ik eventueel nog wel een keer doen, maar daar zullen ze niet rijk van worden. En meer boeiends hebben ze voor mij niet te koop.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_180260577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik geef het nog max 12 maanden.
Met een grote opheffingsverkoop, waarbij zo'n beetje iedereen het zó'n zonde vindt dat het verdwijnt. :+
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:11:02 #38
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180261241
AntiBlokker
pi_180261828
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:11 schreef KingRadler het volgende:
AntiBlokker
Ik ben proBlokker omdat je anders er anders alleen maar van die Action en Xenos winkels overblijven -O- Maar ja, elke keer als ik een Blokker binnen stap hebben ze niet wat ik zoek en zo gek is het nooit wat ik zoek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:06:14 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180262562
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 05:31 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

is eigenlijk een winkel zonder personeel
Eigenlijk wel ja. Als dat straks met drones/zelfrijdende auto's kan dan is het hele proces van het klikken op op 'koop' op de website tot de bezorging automatisch. De warenhuizen zijn nu al voor een groot deel geautomatiseerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:54:34 #41
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180263567
BCC en Wehkamp gaan zelfs samenwerken online.
Ik zie nog gebeuren dat BCC/Wehkamp een soort Coolblue gaat worden.
Meer een Kijkshop/minder locaties en minder personeel.
pi_180266868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:32 schreef Mylene het volgende:
[url=https://retail rends.nl/news/53172/eigen-vermogen-van-blokker-holding-bijna-verdampt]Eigen vermogen van Blokker Holding bijna verdampt[/url]
Wat in dat artikel niet staat maar in het FD vandaag wel werd gemeld, is dat het verlies voor het overgrote deel door eenmalige kosten komt ten gevolge van de ontbinding van het concern. En dat er nog een kredietlijn van bijna een half miljard is.

Niet dat het ineens goed gaat, maar een faillisement zal nog wel even duren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 5 juli 2018 @ 22:57:33 #43
40566 Ericr
Livewrong
pi_180268053
Was vandaag nog in een Blokker met nieuwe opzet in het centrum van Den Haag. Eigenlijk altijd rustig terwijl het bij de inmiddels gesloten ouderwetse Blokker op een paar honderd meter daar vandaan altijd wel redelijk druk was. Ergens doet het denken aan de misrekeningen die V&D meerdere malen maakte met nieuwe formules en constant in verbouwing zijnde winkels. Het spoor al lang bijster terwijl kleinere aanpassingen misschien een stuk beter hadden uitgepakt.
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 23:18:36 #44
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_180268575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:12 schreef stavromulabeta het volgende:
Wat in dat artikel niet staat maar in het FD vandaag wel werd gemeld, is dat het verlies voor het overgrote deel door eenmalige kosten komt ten gevolge van de ontbinding van het concern. En dat er nog een kredietlijn van bijna een half miljard is.
Dat laatste is gewoon vermeld:

quote:
Zo is afgelopen maart een nieuwe overeenstemming bereikt met de aandeelhouders om er voor te zorgen dat er voldoende liquiditeit beschikbaar is. Daarvoor kan een beroep worden gedaan op de beschikbare kredietfaciliteit van 485 miljoen euro, waarvan inmiddels 182 miljoen euro is getrokken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 23:19:47 #45
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_180268598
Al denk ik niet dat de banken zitten te wachten om een zieltogende keten krampachtig overeind te houden. Dus nog maar zien of die kredieten loskomen als ze nodig zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 06:28:28 #46
16715 Mylene
*schatje*
pi_180272744
Ik ging trouwens voor wasknijpers naar Blokker, van die groene, heel fijn, betere kwaliteit dan van Action, waren er echter niet, niet meer op voorraad. Toen gaf de medewerkster mij het advies om ze maar via de Blokker website te bestellen. Hoe vaak zal men dit advies wel niet geven? Geen wonder dat het slecht gaat met de fysieke Blokker winkels.

1558246.jpg

1.99
pi_180272766
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben proBlokker omdat je anders er anders alleen maar van die Action en Xenos winkels overblijven -O- Maar ja, elke keer als ik een Blokker binnen stap hebben ze niet wat ik zoek en zo gek is het nooit wat ik zoek.
Ze hebben (natuurlijk) ook een webshop en dan kun je het in de Blokker van je keuze laten bezorgen (of bij je thuis natuurlijk).
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai ŕ la mort votre droit ŕ le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_180272792
Blokker winkels vind ik helemaal niets. Ze doen te krampachtig 'gezellig' waardoor het te snel rommelig wordt. Doe mij maar gewoon winkels met lange rechte paden met voldoende ruimte om een stapje achteruit te doen voor een beter overzicht, en geen producten op 'eilandjes' waar je omheen moet lopen om vervolgens tot de conclusie te komen dat het gene wat je zoekt totaal ergens anders staat.

Zouden ze nog zoiets hebben als een gaspitverkleiner? Ik heb de mijne na 5 jaar versleten.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_180272998
Blokker heeft altijd precies alles wat je niet zoekt. Waardeloze winkel, heb er al zeker 5 jaar niets meer gekocht
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 08:16:23 #50
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180273413
Ik merkte dat Blokker niet veel voorraad meer heeft in winkels. Zelfs als je online besteld kan het een tijd duren dat product geleverd word.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')