abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180208002
registreer om deze reclame te verbergen
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?

gesloten-winkel.jpgnational-bank-of-detroit.jpgbuilding_collapse.gifANP-V%26D_0.jpg?itok=TWMNjQ8U

Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2018

• Vrijbuiter - Campingspullen
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vgele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix op 02-08-2018 13:18:25 ]
boeie, als je Oscarpunt bent, dan verdien je het -- JaneDoe
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:14:16 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_180209321
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:01 schreef Oscar. het volgende:

[..]

en nu gaan grote webshops weer in fysieke winkels zitten, zoals Coolblue aan het doen is.
Klopt ja, enerzijds omdat sommige product-categorien zoals TV's normaliter beter verkopen in een fysieke winkel en anderzijds omdat er nog steeds veel merken zijn die enkel en alleen willen verkopen bij partijen die ook een fysieke winkel hebben (denk bijvoorbeeld aan Weber)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:20:09 #3
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180209417
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
pi_180209452
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:20 schreef KingRadler het volgende:
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
Gek genoeg is Nederland een van de weinig landen waar gratis bezorgen zo'n beetje de norm ipv de uitzondering is. Dat maakt het ook zo interessant om gewoon vanaf de bank te winkelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:29:12 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_180209572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:20 schreef KingRadler het volgende:
Ze mogen van mij alles dat thuis bezorgd gaat worden met 10 euro extra belasten.
Dit gaat de retail ook helpen.
Protectionisme lijkt me niet echt de juiste oplossing hiervoor, zeker niet aangezien de winkels omvallen die weinig toegevoegde waarde kunnen leveren
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:37:17 #6
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180209724
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:40:26 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_180209777
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:37 schreef KingRadler het volgende:
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
Het is makkelijk zeiken op de markteider, meeste gebruikers dus gaat er absoluut gezien ook het meeste fout. DPD is een veel grotere puinhoop, hoe vaak die wel niet iets bij de buren afleveren zonder enige vorm van communicatie naar de ontvangende partij is echt beschamend
  dinsdag 3 juli 2018 @ 14:16:56 #8
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180210361
Fietswinkelketen Hans Struijk failliet, honderd man op straat

https://www.rtlz.nl/beurs(...)onderd-man-op-straat
pi_180211028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:16 schreef KingRadler het volgende:
Fietswinkelketen Hans Struijk failliet, honderd man op straat

https://www.rtlz.nl/beurs(...)onderd-man-op-straat
Nooit geweten dat dat een keten was.
In Nijmegen had je al decennia Jan Kooij zitten, als bekendste fietsenwinkel in de regio, maar vorig jaar (geloof ik) heette die opeens Hans Struijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
pi_180211484
Welke webwinkel naast coolblue opent stenen winkels dan?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_180211520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:08 schreef Peter het volgende:
Welke webwinkel naast coolblue opent stenen winkels dan?
Amazon is daar ht voorbeeld van in Amerika en dat loopt volgens mij als een trein.
Het is ook gewoon slim van dit soort concerns om nu in fysieke winkels te gaan zitten. Zo hebben ze zowel online als offline een marktpositie en concurreren ze iedereen weg. Mochten ze iets fysiek niet aanwezig hebben, kunnen ze dat makkelijk in de fysieke winkel omzetten naar een digitale bestelling voor de klant. Klant is er al vertrouwd mee en weet dat het assortiment van een Amazon, Bol en Coolblue groot is en de levering dus ook netjes en snel zal volgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180211849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is makkelijk zeiken op de markteider, meeste gebruikers dus gaat er absoluut gezien ook het meeste fout. DPD is een veel grotere puinhoop, hoe vaak die wel niet iets bij de buren afleveren zonder enige vorm van communicatie naar de ontvangende partij is echt beschamend
Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!

Ik ben er helemaal klaar mee!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 15:32:49 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_180211995
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:25 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!

Ik ben er helemaal klaar mee!
N=1

Fouten worden altijd gemaakt, en is ook enorm afhankelijk van je bezorger.
Desalniettemin is PostNL bij far de meest betrouwbare pakketbezorger die er is in Nederland
pi_180212017
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:25 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ze zeggen...we bezorgen tussen 2 en 5, en je blijft thuis...dan zie je hun busje door de straat rijden, en even later vind je een briefje in je brievenbus dat je je pakketje, daar en daar kunt ophalen want: er was niemand thuis!

Ik ben er helemaal klaar mee!
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:32 schreef Blik het volgende:

[..]

N=1

Fouten worden altijd gemaakt, en is ook enorm afhankelijk van je bezorger.
Desalniettemin is PostNL bij far de meest betrouwbare pakketbezorger die er is in Nederland
Het is heel erg locatiegebonden. Hier gaat het allemaal wel goed met pakketten. Het gaat bij mij vaak mis met brievenbus post.
Als er dan iets mis gaat dan is DHL iig degene met de beste klantenservice. Die verwijzen je tenminste niet naar de verzender maar denken mee. Komt wel eens voor dat een pakketje verlaat is en dan staan ze op kantoor voor een dichte deur. Een belletje en ze leveren het die dag nog af op een servicepunt of de volgende dag thuis. PostNL bellen is zonde van je belbundel.
DPD is overigens top qua tijdsindicatie van slechts een range van 1 uur en dat klopt meestal ook nog hier. Bovendien ze hebben realtime track & trace.

[ Bericht 10% gewijzigd door alpeko op 03-07-2018 15:39:36 ]
pi_180212240
Er is vast een topic elders om te klagen over bezorgdiensten :+
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_180214529
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gek genoeg is Nederland een van de weinig landen waar gratis bezorgen zo'n beetje de norm ipv de uitzondering is. Dat maakt het ook zo interessant om gewoon vanaf de bank te winkelen.
'gratis' bezorging.

Het zit natuurlijk gewoon in de prijs verwerkt.
boeie, als je Oscarpunt bent, dan verdien je het -- JaneDoe
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180214917
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:21 schreef Oscar. het volgende:

[..]

'gratis' bezorging.

Het zit natuurlijk gewoon in de prijs verwerkt.
de norm? Waar dan? 9/10 shops hebben bezorgkosten, of een minimumprijs om daar onder te vallen.
There are only 151 Pokmon.
pi_180215616
H&M heeft het zwaar, dus zetten ze in op meubels

,,Een klant ziet iets en wil het eigenlijk op datzelfde moment ook meteen hebben. Vroeger moest iemand daarvoor naar een winkel rijden, maar nu komt het product via het internet meteen naar je toe.".

https://www.ad.nl/binnenl(...)op-meubels~ae629207/
Ik herken dat wel. Even een dag laten bezinken of ik die jurk wel of niet wil hebben, en dan hoeft het toch niet zo nodig. Maar ik had hem voor hetzelfde geld meteen besteld. Want je kunt tch ruilen.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:09:55 #19
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180220036
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:37 schreef KingRadler het volgende:
PostNL maakt er ook een zooitje van hoe pakketten worden bezorgd.
Twitter staat er vol van.
Ik maak gebruik van heel veel pakketdiensten maar postnl is toch nog steeds de onbetwiste winnaar bij mij.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Fr dich und mich, sicherlich fr dich und mich
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:11:50 #20
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180220099
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:35 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

de norm? Waar dan? 9/10 shops hebben bezorgkosten, of een minimumprijs om daar onder te vallen.
Maar de grote webshops niet. Coolblue, Bol, Wehkamp, allemaal gratis al bij lagere bedragen.
Nederlanders vallen echt over bezorgkosten, dat is echt een punt waardoor een aankoop kan afketsen. Belgen betalen zonder problemen een tientje bezorgkosten voor een pakket vanuit Nederland.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Fr dich und mich, sicherlich fr dich und mich
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:20:43 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_180220481
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:11 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Maar de grote webshops niet. Coolblue, Bol, Wehkamp, allemaal gratis al bij lagere bedragen.
Nederlanders vallen echt over bezorgkosten, dat is echt een punt waardoor een aankoop kan afketsen. Belgen betalen zonder problemen een tientje bezorgkosten voor een pakket vanuit Nederland.
Klopt. Ik bestel soms gewoon niet als er verzendkosten worden berekend. Soms simpelweg omdat een aanbieding met verzendkosten geen aanbieding meer is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 4 juli 2018 @ 08:08:26 #22
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_180229407
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
pi_180229471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:08 schreef KingRadler het volgende:
waar ik mijn bericht mee begon is dat het straks normaal gaat worden je pakketten af te halen bij een pakket punt. Ze zijn er al mee bezig om thuis bezorgen extra te gaan belasten. Het zal niet meer gratis worden. Bedrijven moeten het optellen bij de bestelling en niet in prijs product inbegrepen.
Over 5-10 jaar maakt men gebruik van drones om dit soort pakketten af te leveren en inderdaad, dit soort lelijke gedrochten zullen we steeds meer gaan zien in het straatbeeld:

pakketkluis_postnl_0.jpg?itok=4P2NbV5w
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180230518
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Klopt. Ik bestel soms gewoon niet als er verzendkosten worden berekend. Soms simpelweg omdat een aanbieding met verzendkosten geen aanbieding meer is.
Hoorde laatst een klasgenoot daar ook over besteld niets online als er bezorgkosten zijn. Zelfs niet als het bij die winkel dan alsnog goedkoper is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_180230573
Ik probeer steeds kritischer te kijken naar hoe de bezorger wordt behandeld. Die gratis bezorgkosten worden door iemand betaald en het is veel te vaak de bezorgdienst die er voor opdraait, met karige lonen en abominabele voorwaarden als gevolg.

Wat echt klantgericht zou zijn is een winkel die je de bezorgdienst laat kiezen. Ik laat bijvoorbeeld mijn boodschappen thuis bezorgen, maar als ik hoor hoe de bezorgers door Albert Heijn behandeld worden overweeg ik sterk maar weer gewoon naar de winkel te gaan. Ik wil een fatsoenlijke bezorgdienst voor mijn boodschappen.

Ik laat dingen thuis bezorgen omdat het gemak en luxe is. Ik vind het niet OK als de persoon die de spullen aan de deur af komt leveren wordt afgeknepen om de bezorgkosten maar zo laag mogelijk te houden. Ik ben bereid meer te betalen, maar die optie bestaat gewoon niet.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')