abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180210549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:33 schreef habitue het volgende:
Groningen 13,9
Friesland 13,3
Drenthe 16,3
Overijssel 8,9
Flevoland 11,7
Gelderland 12,1
Utrecht 8,9
Noord-Holland 10,1
Zuid-Holland 8,9
Zeeland 16,2
Noord-Brabant 14,5
Limburg 10,6

Aantal zelfdodingen per 100.000 inwoners. Zeeland en Drenthe aan kop. Zelfdoding door verveling?
Ik las wel deze week dat juist die groep jongeren de meest eenzame leeftijdsgroep was. Verveling lijkt me wat overdreven ;) Maar minder toekomstperspectief in die provincies, niemand waar je mee kan praten in je omgeving, te dure zorg (eigen risico voor psychiatrie) voor die leeftijd.

En voor mijn gevoel toch aardig wat aandacht voor zelfdoding de laatste tijd. Dat begon al met die tieners die wegens pesten zelfmoord hadden gepleegd. Zoals al eerder gezegd in dit topic kan lezen over zelfmoord van anderen iemand meer motiveren om zelf ook zelfmoord te plegen. Daarom ben ik ook tegen jongerenseries over zelfmoord, zoals die 13 reasons why.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180210675
Ik denk dat in een negatieve spiraal zitten en die niet weten om te switchen naar een positieve spiraal, een belangrijke oorzaak kan zijn. Uit een negatieve spiraal kom je niet door een onbekend persoon bij 113 te bellen, maar door een bekende te spreken die je vertrouwt. En dat is tegenwoordig wel eens moeilijk. Maatschappij is individualistisch geworden, je doet weinig meer leuke dingen in gezelschap. Creativiteit op scholen wordt afgeschaft, er zijn weinig beroepen meer die uit zichzelf een geluksgevoel geven, zoals bepaalde ambachten.
pi_180210697
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zie nergens in de bron die serie benoemd worden
In het bronartikel niet maar als je er even omheen gaat lezen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)gevaarlijk~a05ce630/

Dit is ook interessant:

quote:
Het effect van de serie op zoekopdrachten
Uit het onderzoek bleek dat in de negentien dagen na het verschijnen van ’13 Reasons Why’ aanzienlijk meer op het woord ‘zelfmoord’ werd gezocht. Het aantal Google-zoekopdrachten die het woord ‘zelfmoord bevatten’ lag in de onderzochte periode cumulatief gezien 19 procent hoger. Dat betekent heel concreet dat er 900.000 tot 1,5 miljoen keer vaker op gezocht werd dan normaal. De verhoogde frequentie waarmee op ‘zelfmoord’ werd gezocht, was deels te wijten aan een groeiende bewustwording, zo werd er in de onderzochte periode bijvoorbeeld 12 procent vaker gezocht op ‘zelfmoord hulplijn’ en 23 procent vaker naar ‘zelfmoord preventie’. Maar een alarmerend percentage van de verhoogde frequentie waarmee naar aan zelfmoord-gerelateerde informatie werd gezocht, is toe te schrijven aan zinnen als ‘hoe pleeg ik zelfmoord’ (daar werd in de onderzochte periode 26 procent vaker op gezocht dan verwacht) en ‘pleeg zelfmoord’ (26 procent vaker op gezocht dan verwacht) en ‘hoe vermoord ik mezelf (9 procent vaker op gezocht).

De grootste angst van critici lijkt bewaarheid te worden
Onduidelijk is op dit moment of die zoekopdrachten ook daadwerkelijk tot zelfmoorden hebben geleid. Maar eerder onderzoek wees uit dat een toename in het aantal zoekopdrachten naar methoden om zelfmoord te plegen samenhangt met een toename in het aantal zelfmoorden. “Hoewel het bemoedigend is dat het uitkomen van de serie samenvalt met en toegenomen bewustzijn van zelfmoord en zelfmoordpreventie (…) onderschrijven onze resultaten de grootste angst van de critici: de serie kan velen geïnspireerd hebben om hun zelfmoordgedachten om te zetten in daden,” stelt onderzoeker John Ayers.

De richtlijnen
En dat had voorkomen kunnen worden als Netflix zich aan de bestaande mediastandaarden had gehouden, zo denken de onderzoekers. “De Wereldgezondheidsorganisatie heeft richtlijnen opgesteld voor mediamakers om dit probleem te voorkomen,” vertelt onderzoeker Jon-Patrick Allem. Die richtlijnen geven onder meer aan dat het beter is om content die eindeloos uitweidt over zelfmoord(slachtoffers) beter niet geproduceerd kan worden. “13 Reasons Why besteedde 13 uur aan een zelfmoordslachtoffer en bracht zelfs de zelfmoord akelig gedetailleerd in beeld.”

Het advies van de onderzoekers is dan ook heel helder. Ze roepen Netflix op om de serie te verwijderen en zodanig aan te passen dat deze voldoet aan de richtlijnen van de WHO. Ook het tweede seizoen van de serie – dat volgend jaar wordt verwacht – zou aan de hand van de richtlijnen van de WHO getoetst moeten worden alvorens het door de streamingsdienst wereldkundig wordt gemaakt.

https://www.scientias.nl/(...)ot-meer-zelfmoorden/

blablablabla
pi_180210790
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:32 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat in een negatieve spiraal zitten en die niet weten om te switchen naar een positieve spiraal, een belangrijke oorzaak kan zijn. Uit een negatieve spiraal kom je niet door een onbekend persoon bij 113 te bellen, maar door een bekende te spreken die je vertrouwt. En dat is tegenwoordig wel eens moeilijk. Maatschappij is individualistisch geworden, je doet weinig meer leuke dingen in gezelschap. Creativiteit op scholen wordt afgeschaft, er zijn weinig beroepen meer die uit zichzelf een geluksgevoel geven, zoals bepaalde ambachten.
Ja, de maatschappij is ook een stuk individualistischer geworden :Y Als je bij niemand terecht kan (voor je gevoel), dan zit je al snel klem in je gedachtenspiraal omlaag.

En bij moeten presteren hoort ook wel dat het tegenwoordig vooral de bedoeling is dat je een opleiding/beroep uit kiest waar werk in is, dus al die creatieve beroepen daar wordt op neer gekeken. Vroeger moesten we vooral doen waar we gelukkig van dachten te worden. Nu moet je kiezen wat (veel) geld oplevert. Materialisme is heel belangrijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180210819
in het boek "kleine filosofie van de digitale onthouding" van Schnitzler, wordt gerefereerd naar een onderzoek van de psycholoog Jean Twenge "geeft aan dat bij de generatie die op de millennials volgt, die ze iGen noemt, geboren tossen 1995 en 2012 een dramatische achteruitgang van de mentale gezondheid plaatsvindt, blijkt dat deze generatie zich een stuk eenzamer voelt, vaker depressief is en veel vaker zelfmoord pleegt in vergelijking met de tieners van generatie X. Met name na 2007, het jaar dat de iPhone werd geintroduceerd, is de kentering scherp. Wanneer de bevinden van Twenge kloppen, dan is het niet overdreven om te stellen dat hier een hele generatie in een diepe mentale gezondheidscrisis gestort dreigt te worden."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 juli 2018 @ 14:41:20 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180210859
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wie zei dat er van vrouwen minder verwacht wordt? Van een vrouw wordt juist meer verwacht. Ze moet en knap zijn, en een beetje gestudeerd hebben en een goede baan hebben en huishouden doen en kinderen baren en nog werken en en en en....
Totale onzin.
Dit is wat vrouwen zelf belangrijk vinden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180210906
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:39 schreef Slayage het volgende:
in het boek "kleine filosofie van de digitale onthouding" van Schnitzler, wordt gerefereerd naar een onderzoek van de psycholoog Jean Twenge "geeft aan dat bij de generatie die op de millennials volgt, die ze iGen noemt, geboren tossen 1995 en 2012 een dramatische achteruitgang van de mentale gezondheid plaatsvindt, blijkt dat deze generatie zich een stuk eenzamer voelt, vaker depressief is en veel vaker zelfmoord pleegt in vergelijking met de tieners van generatie X. Met name na 2007, het jaar dat de iPhone werd geintroduceerd, is de kentering scherp. Wanneer de bevinden van Twenge kloppen, dan is het niet overdreven om te stellen dat hier een hele generatie in een diepe mentale gezondheidscrisis gestort dreigt te worden."
Tijd geleden een long read gelezen over de gevolgen van social media en digitalisering bij jongeren. Daar zaten een aantal positieve dingen bij (minder criminaliteit onder jongeren), maar ook in mijn ogen veel negatieve dingen, zoals bijna geen sociaal leven naast de telefoon. Dat uitte zich ook in de eerste keer seks op steeds hogere leeftijd. Dat vonden die Amerikanen geloof ik juist positief. Maar dus ook veel eenzaamheid en heel erg 'het gras is groener bij de buren' gevoel door alle toffe instagram foto's van anderen waar alleen de mooie dingen uit iemands leven (overdreven) te zien zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180210924
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:41 schreef Harvest89 het volgende:

Dit is wat vrouwen zelf belangrijk vinden.
het is de maatschappij waar zijn ook onderdeel van zijn hen oplegt. uiteraard geldt dit ook voor de man. beetje merkwaardig die post van die user die zei dat de verwachtingen bij vrouwen wel meevalt. MISSCHIEN zijn de verwachtingen niet zo hoog als bij de man maar ze zijn nog steeds torenhoog
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180211082
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tijd geleden een long read gelezen over de gevolgen van social media en digitalisering bij jongeren. Daar zaten een aantal positieve dingen bij (minder criminaliteit onder jongeren), maar ook in mijn ogen veel negatieve dingen, zoals bijna geen sociaal leven naast de telefoon. Dat uitte zich ook in de eerste keer seks op steeds hogere leeftijd. Dat vonden die Amerikanen geloof ik juist positief. Maar dus ook veel eenzaamheid en heel erg 'het gras is groener bij de buren' gevoel door alle toffe instagram foto's van anderen waar alleen de mooie dingen uit iemands leven (overdreven) te zien zijn.
ik kan me best goed voorstellen dat de amerikanen blij zijn dat de amerikaanse jeugd later seks heeft, omdat de tienerzwangerschappen een immens probleem is daaro.

en dat de jongens minder crimineel bezig zijn is ook winst lijkt me als ze lekker in GTA virtueel crimineel bezig kunnen zijn.

technologie is nooit slecht of goed perse, het is maar hoe je het gebruikt. mbt sociale media schijnt het dat de meisjes met name last hebben van de negatieve kanten ervan, omdat zij veel meer dan jongens sociaal zijn en meer bezig zijn met vergelijken.

ik denk dta iedereen wel voorbeelden heeft van pluspunten als minpunten van de digitalisering van ons dagelijks leven
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180211379
En als je al eens iets gezamenlijks doet, bijvoorbeeld sporten, is dat lang niet altijd gezellig want ook daar is streberigheid, afgunst etc. Mensen worden er in het dagelijks leven ook niet vriendelijker op.

En wie heeft 113 verzonnen? Ongeluksgetal!

De Iphone, internet, het is reuze boeiend, maar toch word je er uiteindelijk niet gelukkig van.

Als iemand die leest en er depressief van wordt: ga iets creatiefs doen, het liefst in gezelschap want daar kun je écht gelukkig van worden en van in je eentje internetten word je dat niet, en neem jezelf voor dat je je voortaan nergens meer druk om gaat maken en zoek hulp als je merkt dat je piekert in een soort negatieve spiraal en daar niet van kunt loskomen want daar bestaat psychische hulp voor zonder dat je daarmee een stigma krijgt. En een beetje agressie als je dat te weinig hebt, kan ook helpen. Fuck iedereen, zeg dat wat vaker.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 03-07-2018 15:15:37 ]
pi_180211608
Juist meiden zitten toch veel vaker en meer om social media en zien dat als een dingetje, hoezo ligt het aantal zelfdodingen onder jongens dan juist hoger verhoudingsgewijs.
blablablabla
pi_180211706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:04 schreef Loekie1 het volgende:
Fuck iedereen, zeg dat wat vaker.
FUCK YEAH!!!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180211739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:12 schreef Elan het volgende:
Juist meiden zitten toch veel vaker en meer om social media en zien dat als een dingetje, hoezo ligt het aantal zelfdodingen onder jongens dan juist hoger verhoudingsgewijs.
dat wordt deels verklaard, doordat meisjes makkelijker HELP kunnen zeggen (professioneel als een goed gesprek) dan jongens, immers jongens zijn stoer, stellen zich niet aan, zijn autonoom en huilen niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180211839
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

FUCK YEAH!!!
Goed zo.
pi_180211862
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat wordt deels verklaard, doordat meisjes makkelijker HELP kunnen zeggen (professioneel als een goed gesprek) dan jongens, immers jongens zijn stoer, stellen zich niet aan, zijn autonoom en huilen niet.
Jep gezichtsverlies is wel een enorm ding bij mannen, vrouwen zullen ook meer ankerpunten hebben (vriendinnen, kinderen) terwijl veel mannen meer autonoom gewend zijn te opereren vaak op werk gericht en direct in "oplossingen" voor hun problemen denken.
blablablabla
pi_180211877
Allemaal de schuld van Social Media. Iedereen is teveel bezig met hoe goed een ander het heeft.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180212959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:18 schreef speknek het volgende:

Zelf denk ik vooral dat het om de bezuinigingen in de GGZ gaat. Het aantal moorden is ook sterk toegenomen. Dat kinderen met psychische problemen in het reguliere onderwijs gestopt worden zal ook geen positieve bijdrage leveren.
Niet alleen het aantal moorden en zelfmoorden, maar ook andere incidenten die gerelateerd zijn aan geestelijke problemen (denk maar aan de verwarde mannen die her en der een plekje in het nieuws weten te krijgen) nemen toe.

Voor specifiek Nederland zullen de bezuinigingen op zorg dus vast een meespelende factor zijn, en voor de westerse wereld in het algemeen de toegenomen prestatiedruk, zoals reeds geschreven door anderen. Je hebt anno nu meer mogelijkheden om je leven in te richten maar ook meer kans om te falen, mede doordat de lat van wat een "juiste" manier van leven is steeds hoger lijkt te liggen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 16:20:59 #93
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180213047
Prestatiegerichte maatschappij waarbij er steeds meer neer gekeken word op diegenen die niet kunnen of willen meedoen met de ratrace. Kijk maar eens hoe hier soms over mensen in de bijstand gesproken wordt, of dat mensen die maar net rondkomen dat aan zichzelf te danken hebben en dus onrendabel zijn.

Dat is al jaren aan de gang en dat word alleen maar erger. Daarnaast spiegelen jongeren zich al gauw aan leeftijdsgenoten. Lekkere combinatie met social media waar men alleen maar de (nep) leuke dingen deelt.

Oppervlakkigheid ten top.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_180213628
Ik denk dat het eenzaamheid is.
Ondanks dat we socialer dan ooit lijken te zijn denk ik dat velen toch echt contact missen ipv de oppervlakkigheid van sociale media.

Het zelfde als dat velen zich ook eenzaam kunnen voelen in een grote groep mensen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 3 juli 2018 @ 16:48:41 #95
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180213828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Prestatiegerichte maatschappij waarbij er steeds meer neer gekeken word op diegenen die niet kunnen of willen meedoen met de ratrace. Kijk maar eens hoe hier soms over mensen in de bijstand gesproken wordt, of dat mensen die maar net rondkomen dat aan zichzelf te danken hebben en dus onrendabel zijn.

Dat is al jaren aan de gang en dat word alleen maar erger. Daarnaast spiegelen jongeren zich al gauw aan leeftijdsgenoten. Lekkere combinatie met social media waar men alleen maar de (nep) leuke dingen deelt.

Oppervlakkigheid ten top.
Qft.

Alsof perfectie maakbaar is, en je er vanzelf wel komt als je goed je best doet.

Maar bij sommigen is de basis gewoon niet zodanig dat er veel potentie aanwezig is om het te gaan maken, zelfs al doet die persoon nog zo zijn/haar best.
pi_180213888
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:11 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dag carrière, dag relatie, dag sociaal leven, noem het maar onzinnig
Heb je cijfers waarmee je dit standpunt kunt onderbouwen?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 16:51:38 #97
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180213892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Prestatiegerichte maatschappij waarbij er steeds meer neer gekeken word op diegenen die niet kunnen of willen meedoen met de ratrace. Kijk maar eens hoe hier soms over mensen in de bijstand gesproken wordt, of dat mensen die maar net rondkomen dat aan zichzelf te danken hebben en dus onrendabel zijn.

Dat is al jaren aan de gang en dat word alleen maar erger. Daarnaast spiegelen jongeren zich al gauw aan leeftijdsgenoten. Lekkere combinatie met social media waar men alleen maar de (nep) leuke dingen deelt.

Oppervlakkigheid ten top.
Goeie post wel. Eens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180214626
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:51 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Heb je cijfers waarmee je dit standpunt kunt onderbouwen?
Als je geen hulp zoekt heb je toch minimaal net zoveel kans die dingen kwijt te raken.
Nog vasthouden aan beeldvorming van hoe hulp zoeken wordt opgevat door je omgeving als je aan zelfmoord zit te denken.. :N :|W
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
pi_180215195
Suicide contagion.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_180215881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Prestatiegerichte maatschappij waarbij er steeds meer neer gekeken word op diegenen die niet kunnen of willen meedoen met de ratrace. Kijk maar eens hoe hier soms over mensen in de bijstand gesproken wordt, of dat mensen die maar net rondkomen dat aan zichzelf te danken hebben en dus onrendabel zijn.

Dat is al jaren aan de gang en dat word alleen maar erger. Daarnaast spiegelen jongeren zich al gauw aan leeftijdsgenoten. Lekkere combinatie met social media waar men alleen maar de (nep) leuke dingen deelt.

Oppervlakkigheid ten top.
Ik heb een Wajong uitkering en woon beschermd. Ik heb dagopvang als werk en probeer zo goed als kan mee te draaien.
Toch als ik dit vertel wordt er (vooral op internet) verteld tegen mij dat ik een parasiet ben, dat de maatschappij beter af is zonder mij en dat ik een uitvreter ben die de boel oplicht.
Rond verkiezingstijd wordt ik soms ook psychotisch omdat het soms dan vaker over uitkeringstrekkers gaat en ik denk dat iedereen tegen mij is en raak ik nogal in de war :@

Mijn familie praat soms een beetje tegen mij alsof ik drie jaar oud ben. Ik mag geen auto rijden en zal geen kinderen krijgen dus ik ben ook een beetje anders. Toch steekt het me wel vaak.

Dat over de bijstand vind ik echt doodeng. Van die mensen die je gaan bespioneren om te kijken of je niet te rijk bent. :X Dat helpt nooit echt bij mij, zulke berichten.
Twiddel
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')