Als je het iemand anders laat weggooien, dan recycle je het zelf toch?quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:45 schreef Duvel het volgende:
Deels downcycling. En verkopen van treinbanken als recycling zien... Ik twijfel.
Nou ken ik station Zwolle niet heel goed, maar spoor 8 lijkt hier tussen spoor 3 en 5 te liggen niet bij spoor 9 of 7 te liggenquote:Op dinsdag 3 juli 2018 13:11 schreef Goverman het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Hier wordt een stuk perron verwijderd. Ter plaatse wordt het spoor verlegd en wordt het nieuwe spoor 8 aangelegd. Van daaruit vertrekt per 27 augustus de Keolis intercity naar Enschede.
[..]
zon groene bank uit een DD-AR voor de gasten. dan blijven ze niet zo langquote:Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch?
En de tijdelijke constructie met spoor 10 en 11 in Rotterdam ten tijde van de verbouwing:quote:Op donderdag 5 juli 2018 00:25 schreef dennistd het volgende:
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.
Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
Ah duidelijk, dank uquote:Op donderdag 5 juli 2018 00:25 schreef dennistd het volgende:
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.
Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen op dat verweerde roze plastic zitten te wachten wat op de stoelen in een VIRM zitquote:Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch?
De treindienstleiders gebruiken daarvoor het zogenoemde procesleiding: een uniform systeem die informatie over bezettingen ontvangt uit de beveilgingssystemen (interlocking). Dat wordt gecombineerd weergegeven met de treinnummerinformatie uit het hierboven genoemde TROTS. Met procesleiding kunnen wissels en seinen worden bediend en kan de treinenloop ‘volgens spoorboekje’ uitgevoerd worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:48 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik kom ook wel eens sporadisch in zo'n VL-post. Wat ik mij afvraag en daar niet gevraagd heb:
Hoe kan je op View (of hoe heet dat scherm met alle bewegingen bij de TRDL zelf?) het treinnummer zien van de bezette sectie? Ik neem aan dat GSMR er iets mee van doen heeft. Maar hoe weet GSMR in welke sectie de trein is? Neem aan via de rails. Maar wordt er dan een uniek signaal via de rails meegezonden?
Treinnummers bewegen mee met aangrenzende secties die bezet worden gemeld, dat klopt. Dit geheel wordt wel heel precies gedaan door TROTS die daar allerlei interne regels voor heeft hoe die nummers te verplaatsen, te keren, te splitsen, enz. Uiteindelijk worden de nummers ook volgens het plan aangepast door de automatische bediening. Het nummer dat de machinist invoer op de trein moet ook overeenkomen, de nummers in procesleiding zijn voor de treindienstleider (maar uiteraard bijna altijd al ingevuld).quote:Op woensdag 4 juli 2018 15:42 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik lees het Wiki-verhaal als volgt, interpreteer ik het goed:
Mcn voert treinnummer 1 in op sectie X. Bij vertrek naar andere sectie Y wordt meegegeven dat de trein afkomstig is uit X. Aangezien de trein daar nummer 1 had moet de bezetting in sectie Y wel gegenereerd worden door trein 1?
Indien dat zo is. Als trein 1 nog in sectie X staat en al wel een pad heeft naar Y. En er wordt -hypothetisch- een kortsluitlans gelegd in Y. Denkt het systeem dan ook dat er een InfraBezetting is op Y door trein 1?
Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?quote:Op donderdag 5 juli 2018 23:16 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Treinnummers bewegen mee met aangrenzende secties die bezet worden gemeld, dat klopt. Dit geheel wordt wel heel precies gedaan door TROTS die daar allerlei interne regels voor heeft hoe die nummers te verplaatsen, te keren, te splitsen, enz. Uiteindelijk worden de nummers ook volgens het plan aangepast door de automatische bediening. Het nummer dat de machinist invoer op de trein moet ook overeenkomen, de nummers in procesleiding zijn voor de treindienstleider (maar uiteraard bijna altijd al ingevuld).
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:53 schreef MTL het volgende:
rangeerbeweging van een collega voorbij zien komen die 'lulhannes' had als treinidentificatie
Ook rangeerdelen hebben een nummer, vaak wordt dit een 40(origineel treinnummer) of een 41(origineel treinnummer) dus trein 401234 is een rangeerdeel van trein 1234, na bijvoorbeeld aftrappen of vóór combineren.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 00:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?
Toch heb ik mij eens laten vertellen dat er ook gerangeerd wordt zonder treinnummers. Zelf heb ik ook wel eens in een cabine gezeten waar zonder treinnummer werd gerangeerd. Uiteraard stond die beweging met rangeernummer wel in een vooropbedacht Donna-plan. Hoe werkt dat dan, het rangeren met treinen zonder dat in de cabine een treinnummer is ingevoerd?
Zo grappig dat dat praktisch in iemands achtertuin isquote:Op donderdag 5 juli 2018 21:04 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Spa-Geronstère, vanmiddag en al sinds 1959 eindpunt van spoorlijn 44. Wij zitten 1 station verder langs de afgebroken spoorlijn bij Sart.
Ik kwam er toevallig langs en natuurlijk erg leuk dat er net een "gemoderniseerd klassiekje" stond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |