abonnement Unibet Coolblue
pi_180246814
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:45 schreef Duvel het volgende:
Deels downcycling. En verkopen van treinbanken als recycling zien... Ik twijfel.
Als je het iemand anders laat weggooien, dan recycle je het zelf toch? O-)
dag
  woensdag 4 juli 2018 @ 22:55:09 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180246817
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch? :s)
  donderdag 5 juli 2018 @ 00:04:48 #53
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_180248043
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:11 schreef Goverman het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Hier wordt een stuk perron verwijderd. Ter plaatse wordt het spoor verlegd en wordt het nieuwe spoor 8 aangelegd. Van daaruit vertrekt per 27 augustus de Keolis intercity naar Enschede.

[..]

Nou ken ik station Zwolle niet heel goed, maar spoor 8 lijkt hier tussen spoor 3 en 5 te liggen niet bij spoor 9 of 7 te liggen :?

Zo'n zelfde constructie als spoor 12 naast spoor 1? Of spoor 35 naast spoor 1b in Nijmegen 8)7?
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  Redactie Sport donderdag 5 juli 2018 @ 00:25:30 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180248304
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.

Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180250978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch? :s)
zon groene bank uit een DD-AR voor de gasten. dan blijven ze niet zo lang
  donderdag 5 juli 2018 @ 08:16:29 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180251041
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 00:25 schreef dennistd het volgende:
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.

Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
En de tijdelijke constructie met spoor 10 en 11 in Rotterdam ten tijde van de verbouwing:

pi_180251051
Prachttrein O+
Helaas rijdt ie niet als ik in Italië met de trein ga
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:35:20 #58
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_180252144
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 00:25 schreef dennistd het volgende:
Spoor 9 wordt ingekort en wordt een kopspoor. Op de plaats waar het spoor weggehaald wordt komt perron te liggen, dat aan spoor 8 ligt dan.

Meer zoals spoor 4 in Zwolle nu is bijvoorbeeld.
Ah duidelijk, dank u :)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  Redactie Sport donderdag 5 juli 2018 @ 10:44:38 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180253306
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 12:29:37 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180255251
Nee, ik doe altijd normaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_180255471
*proest* mijn cola wat doe je! :D
pi_180260044
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mensen die een treinbank willen... dat is beter dan 'm door de shredder gooien toch? :s)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen op dat verweerde roze plastic zitten te wachten wat op de stoelen in een VIRM zit :P
pi_180265063

Spa-Geronstère, vanmiddag en al sinds 1959 eindpunt van spoorlijn 44. Wij zitten 1 station verder langs de afgebroken spoorlijn bij Sart.

Ik kwam er toevallig langs en natuurlijk erg leuk dat er net een "gemoderniseerd klassiekje" stond.
  donderdag 5 juli 2018 @ 23:10:10 #64
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_180268377
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:48 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik kom ook wel eens sporadisch in zo'n VL-post. Wat ik mij afvraag en daar niet gevraagd heb:

Hoe kan je op View (of hoe heet dat scherm met alle bewegingen bij de TRDL zelf?) het treinnummer zien van de bezette sectie? Ik neem aan dat GSMR er iets mee van doen heeft. Maar hoe weet GSMR in welke sectie de trein is? Neem aan via de rails. Maar wordt er dan een uniek signaal via de rails meegezonden?
De treindienstleiders gebruiken daarvoor het zogenoemde procesleiding: een uniform systeem die informatie over bezettingen ontvangt uit de beveilgingssystemen (interlocking). Dat wordt gecombineerd weergegeven met de treinnummerinformatie uit het hierboven genoemde TROTS. Met procesleiding kunnen wissels en seinen worden bediend en kan de treinenloop ‘volgens spoorboekje’ uitgevoerd worden.
Deze informatie wordt vervolgens verspreid voor afnemers en die kunnen dat bekijken in onder andere VIEW, maar dat heeft puur een meekijkfunctie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doc__Zenith op 06-07-2018 13:04:32 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 23:16:23 #65
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_180268517
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:42 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik lees het Wiki-verhaal als volgt, interpreteer ik het goed:
Mcn voert treinnummer 1 in op sectie X. Bij vertrek naar andere sectie Y wordt meegegeven dat de trein afkomstig is uit X. Aangezien de trein daar nummer 1 had moet de bezetting in sectie Y wel gegenereerd worden door trein 1?

Indien dat zo is. Als trein 1 nog in sectie X staat en al wel een pad heeft naar Y. En er wordt -hypothetisch- een kortsluitlans gelegd in Y. Denkt het systeem dan ook dat er een InfraBezetting is op Y door trein 1?
Treinnummers bewegen mee met aangrenzende secties die bezet worden gemeld, dat klopt. Dit geheel wordt wel heel precies gedaan door TROTS die daar allerlei interne regels voor heeft hoe die nummers te verplaatsen, te keren, te splitsen, enz. Uiteindelijk worden de nummers ook volgens het plan aangepast door de automatische bediening. Het nummer dat de machinist invoer op de trein moet ook overeenkomen, de nummers in procesleiding zijn voor de treindienstleider (maar uiteraard bijna altijd al ingevuld).
pi_180270165
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 23:16 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Treinnummers bewegen mee met aangrenzende secties die bezet worden gemeld, dat klopt. Dit geheel wordt wel heel precies gedaan door TROTS die daar allerlei interne regels voor heeft hoe die nummers te verplaatsen, te keren, te splitsen, enz. Uiteindelijk worden de nummers ook volgens het plan aangepast door de automatische bediening. Het nummer dat de machinist invoer op de trein moet ook overeenkomen, de nummers in procesleiding zijn voor de treindienstleider (maar uiteraard bijna altijd al ingevuld).
Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?

Toch heb ik mij eens laten vertellen dat er ook gerangeerd wordt zonder treinnummers. Zelf heb ik ook wel eens in een cabine gezeten waar zonder treinnummer werd gerangeerd. Uiteraard stond die beweging met rangeernummer wel in een vooropbedacht Donna-plan. Hoe werkt dat dan, het rangeren met treinen zonder dat in de cabine een treinnummer is ingevoerd?
pi_180274075
Wat ik al zei: het nummer in de GSM-R heeft geen enkele invloed. Ik kan daar 123456 invoeren voor elke trein of geheel geen nummer, wat in de rangeerdienst vaak gebeurt.
Op basis van dat spoorbezettingssysteem wordt er een aanname gedaan over welke trein waar staat. Meestal is dat correct, soms ook niet.
Ook kan een treindienstleider eventueel handmatig een trein een pad geven. Dan zie je soms ook wel vreemde nummers of namen voorbij komen :P
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:10:55 #68
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_180274236
Dat pad wordt volgens mij niet door de treindienstleider gemaakt en gegeven maar door een verkeersleider. Die geeft dan weer de specs daarvan door aan de treindienstleider. Waar is Ziggy als je hem nodig hebt?
pi_180275008
Ja, als het een officieel pad is wel. Maar we hebben 's nachts ook bijvoorbeeld ongepland even heen en weer rijden van materieel. Dat gaat gewoon ad-hoc: ik bel de treindienstleider op en vraag om een rijweg naar spoor xx voor de dagelijkse controle en die wordt dan eigenlijk altijd direct veilig gezet zonder overleg.
Dat gaat tegenwoordig vaak iets lastiger, omdat officieel inderdaad elk pad minimaal 20 minuten van te voren (dacht ik) aangevraagd moet worden.
Maar dat is eigenlijk dus puur administratief en iets met conflictvrij plannen.
Heb ook wel eens in routelint een rangeerbeweging van een collega voorbij zien komen die 'lulhannes' had als treinidentificatie. Ik heb maar niet gevraagd wat die precies had uitgespookt :D
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:25:28 #70
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_180275765
Als dat op een rustig emplacement gebeurt zou een rijweg zonder al teveel moeilijkheden met meerdere lagen en het toewijzen van een pad moeten kunnen vind ik. Anders maken we onszelf wel erg lastig. Maar paden en verkeersleiders zijn wel een goede werkwijze op een wat complexer emplacement waarbij de doorgaande dienst en het rangeren door elkaar heen gaan.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:45:29 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180276250
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:53 schreef MTL het volgende:
rangeerbeweging van een collega voorbij zien komen die 'lulhannes' had als treinidentificatie
:D
pi_180276363
hallo allen,

gisteren ging ik met de trein van hengelo naar enschede. het viel mij op dat er nog steeds een buffel staat op het rangeerterrein, gaat deze naar de sloop of is hij ook verkocht?
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2018 @ 11:06:44 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180276580
Bijna alle buffels zijn 'verkocht'. De kans dat ze ook daadwerkelijk geleverd worden is klein, omdat de potentiële koper op dit moment zwaar in de financiële problemen zit en volgens mij geen vergunning meer heeft om te mogen rijden op het spoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180276960
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 00:22 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Het treinnummer dat overeenkomt wordt vervolgens door ARI (?) Gerouteerd?

Toch heb ik mij eens laten vertellen dat er ook gerangeerd wordt zonder treinnummers. Zelf heb ik ook wel eens in een cabine gezeten waar zonder treinnummer werd gerangeerd. Uiteraard stond die beweging met rangeernummer wel in een vooropbedacht Donna-plan. Hoe werkt dat dan, het rangeren met treinen zonder dat in de cabine een treinnummer is ingevoerd?
Ook rangeerdelen hebben een nummer, vaak wordt dit een 40(origineel treinnummer) of een 41(origineel treinnummer) dus trein 401234 is een rangeerdeel van trein 1234, na bijvoorbeeld aftrappen of vóór combineren.

Dat men wel eens verzaakt dat nummer in de GSM-R in te voeren is een tweede :+
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:04:09 #75
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180277685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:04 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Spa-Geronstère, vanmiddag en al sinds 1959 eindpunt van spoorlijn 44. Wij zitten 1 station verder langs de afgebroken spoorlijn bij Sart.

Ik kwam er toevallig langs en natuurlijk erg leuk dat er net een "gemoderniseerd klassiekje" stond.
Zo grappig dat dat praktisch in iemands achtertuin is *)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')