abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:11:02 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180458528
Vandaag reed er een gasketeltrein vanuit België naar de Zeeuwse Sloehaven, en daarna weer één retour naar Kijfhoek. De vervoerder die de trein moest rijden, had problemen met geschikte loks voor het traject Roosendaal-Sloehaven-Kijfhoek te vinden, dus werd Independent Rail Partners ingeschakeld. Echter had IRP geen machinist beschikbaar, maar wel een locomotief.
Zo werd er dus een trein van Lineas aan IRP uitbesteed, die personeel bij Lineas inhuurde. De machinist van Lineas was daarbij ook nog eens een Nederlander.

13 Juli 2018 - De reden dat ik naar de Moerdijkbrug bij de bunker ging, was IRP die met een trein gemeld was vanuit de Zeeuwse Sloehaven naar de Kijfhoek.
Eerder deze dag was IRP, in opdracht van Lineas, al vanaf Roosendaal naar de Sloehaven gereden met een gasketeltrein, en later met een andere set retour naar Kijfhoek.
In het állerlaatste zonlicht (10 minuten later zat de zon achter de bomen) passeert IRP met een zeer fraaie gasketeltrein de fotograaf bij de Moerdijkbrug.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 23:47:11 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_180459157
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:42 schreef Bitlord het volgende:

[..]

De DVL-er van dienst kon t pad van de goederentrein in een paar seconden op een passende plek slepen.

Een nieuw treinpadje inleggen over een vergelijkbare afstand voor een Donna-er kost ongeveer 2 tot 3 uur werk.
Mja. Donna, daar heb ik wel een mening over... O-)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_180468148
https://imgur.com/VT8oCic
Telt dit ook als trein?
dag
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 14 juli 2018 @ 14:50:10 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180468419
ja hoor :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_180468886
Er is trouwens gisteren ook afgesproken om Nijmegen te gaan verbouwen: https://twitter.com/harri(...)429171218407429?s=21
pi_180470443
Waar ging de Kameel heen?Hij reed door Deventer richting Arnhem of Enschede.
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 16:35:39 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180470750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:24 schreef pitboer het volgende:
Waar ging de Kameel heen?Hij reed door Deventer richting Arnhem of Enschede.
naar de Zwarte Cross?
Zo te zien ook gesignaleerd in Zutphen ;)

https://www.somda.nl/forum/21197/Opvallende+dingen+14+juli/
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 14 juli 2018 @ 16:38:26 #208
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180470789
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:12 schreef b2py het volgende:
Er is trouwens gisteren ook afgesproken om Nijmegen te gaan verbouwen: https://twitter.com/harri(...)429171218407429?s=21
10 minuten minder reistijd? Die ontgaat me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180471124
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

naar de Zwarte Cross?
Zo te zien ook gesignaleerd in Zutphen ;)

https://www.somda.nl/forum/21197/Opvallende+dingen+14+juli/
Dank.Dus kans groot dattie weer door Deventer komt?
pi_180471501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

10 minuten minder reistijd? Die ontgaat me.
Vermoedelijk omdat je niet zoals voorheen kilometers moet afleggen voordat je van trein naar uitgang bent?

En omdat de trein een stuk sneller binnen rijdt.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 17:22:12 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180471564
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:18 schreef Xetran het volgende:

[..]

Vermoedelijk omdat je niet zoals voorheen kilometers moet afleggen voordat je van trein naar uitgang bent?
Je parkeert nu je fiets aan de westzijde, of je auto bij Qpark, loopt de tunnel in, checkt in en bovenaan de trap sta je meteen op perron 3/4 waar bijna alle treinen vertrekken. Alleen als mindervalide is het station inkomen aan de westzijde echt geen optie, maar voor de rest zie ik echt niet hoe het toevoegen van een 'echte' ingang aan die kant tijdswinst oplevert. Laat staan 10 minuten.
quote:
En omdat de trein een stuk sneller binnen rijdt.
Dat zou kunnen, daar heb ik niet zo veel verstand van. Wat nu vooral tijd kost is dat je op de Waalbrug vaak staat te wachten tot de trein richting Arnhem voorlangs gekruist heeft, iets wat volgens mij te voorkomen is als spoor 1a weer meer wordt gebruikt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 17:29:08 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180471696
Dat is momenteel een van de problemen van Nijmegen. Dat je vanuit Den Bosch niet kunt halteren langs spoor 1a. Met een extra wissel kan dat wel en heb je wat meer mogelijkheden. Dat wissel zit volgens mij al in de planning ergens dit jaar of volgend jaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180474017
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is momenteel een van de problemen van Nijmegen.
het is de kerende trein vanuit Arnhem waar je op moet wachten. Overigens heb je daar alleen last van als je baanvaksnelheid doorknalt en de hc van de vertrekkende trein treuzelt en wacht op laatkomers.
pi_180478464
Dat bij Hilversum: na die brand in het onderstation rijden er geen intercity's omdat deze teveel stroom verbruiken. Is dat omdat een optrekkende ICM zoveel meer stroom verbruikt dan een SLT, of is het totaal van stroomverbruik van IC's + stoptreinen samen gewoonte teveel?

Van NS.nl:
quote:
Intercity's gebruiken bij het optrekken veel stroom en kunnen daarom niet stoppen op dit station. De Sprinters kunnen wel rijden. Plan uw reis met de planner van NS.nl
  Redactie Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 23:48:57 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180478624
IC's zijn meestal langer en zullen dus meer energie nodig hebben.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180482757
Ik ben vanavond bij de Bailey Yard geweest in North Platt, Nebraska. De grootste ter wereld. Omg wat een treinenporno. Foto's zijn vanwege het licht niet heel goed gelukt maar zal er een paar uitzoeken als ik ergens langer dan één nacht ben en hier posten. Het geheel is 8 mijl lang en ik meen ergens gelezen te hebben dat het uitgebreid moet worden.

Tevens was ik in South Park, Colorado. Beide bezoeken waren ongepland. Voor degenen die Facebook hebben: foto's staan zoals gewoonlijk op openbaar op mijn account dus je hoeft alleen een account te hebben om ze te kunnen bekijken.
Bier.
pi_180482814
Binnenkort gaat de Noord-Zuid lijn rijden, ik betwijfel of veel mensen weten dat bijvoorbeeld lijn 1 niet meer direct naar CS gaat. Ik denk voor de meeste mensen niet zo een hele grote ramp omdat 17 wel direct blijft rijden, daarnaast zal je nu waarschijnlijk ook meer kwijt zijn omdat de lengte van het traject langer is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 15 juli 2018 @ 09:38:31 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180483584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:43 schreef Fixers het volgende:
Dat bij Hilversum: na die brand in het onderstation rijden er geen intercity's omdat deze teveel stroom verbruiken. Is dat omdat een optrekkende ICM zoveel meer stroom verbruikt dan een SLT, of is het totaal van stroomverbruik van IC's + stoptreinen samen gewoonte teveel?

Van NS.nl:

[..]

Er is maar weinig capaciteit beschikbaar rond Hilversum. IC's hebben over het algemeen meer vermogen nodig om op snelheid te komen en dat is er momenteel niet. Daardoor hebben ze besloten IC's zonder stop in Hilversum te laten rijden en enkel Sprinters te laten stoppen.
  zondag 15 juli 2018 @ 11:17:17 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180485414
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Er is maar weinig capaciteit beschikbaar rond Hilversum. IC's hebben over het algemeen meer vermogen nodig om op snelheid te komen en dat is er momenteel niet. Daardoor hebben ze besloten IC's zonder stop in Hilversum te laten rijden en enkel Sprinters te laten stoppen.
Als er alleen maar stoptreinen hadden gereden, had de helft van de stoptreinen moeten doorrijden. IC of stoptrein maakt niet zo veel uit. Ik heb trouwens foto's gezien en het is een bende.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 juli 2018 @ 11:23:41 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180485523
quote:
Hij vliegt een paar keer behoorlijk uit de bocht. En echt stevig, ook weinig politiek sensitief.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180485637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je parkeert nu je fiets aan de westzijde, of je auto bij Qpark, loopt de tunnel in, checkt in en bovenaan de trap sta je meteen op perron 3/4 waar bijna alle treinen vertrekken. Alleen als mindervalide is het station inkomen aan de westzijde echt geen optie, maar voor de rest zie ik echt niet hoe het toevoegen van een 'echte' ingang aan die kant tijdswinst oplevert. Laat staan 10 minuten.

[..]

Dat zou kunnen, daar heb ik niet zo veel verstand van. Wat nu vooral tijd kost is dat je op de Waalbrug vaak staat te wachten tot de trein richting Arnhem voorlangs gekruist heeft, iets wat volgens mij te voorkomen is als spoor 1a weer meer wordt gebruikt.
Als ik aankom op 4B en naar 35 moet lopen, dan ben ik 5 a 6 minuten onderweg. En dan hebben wij het nog niet eens over de bussen die nog veel verder weg zijn.

Daarnaast rijdt de trein op dit moment al voor aanvang Waalbrug op slakkengang, zeker zo’n 1-2km
  zondag 15 juli 2018 @ 11:36:09 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180485752
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:30 schreef Xetran het volgende:

[..]

Als ik aankom op 4B en naar 35 moet lopen, dan ben ik 5 a 6 minuten onderweg. En dan hebben wij het nog niet eens over de bussen die nog veel verder weg zijn.

Daarnaast rijdt de trein op dit moment al voor aanvang Waalbrug op slakkengang, zeker zo’n 1-2km
Ik zie niet in hoe het bouwen van een ingang aan de westzijde dat probleem oplost, en dat was waar ik in eerste instantie op reageerde. Qua sporenlayout is misschien nog best wat winst te behalen, maar de treinen richting Venlo blijven altijd ver weg en het busstation zie ik ze ook niet erg snel verplaatsen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 15 juli 2018 @ 11:37:09 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180485766
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben vanavond bij de Bailey Yard geweest in North Platt, Nebraska. De grootste ter wereld. Omg wat een treinenporno. Foto's zijn vanwege het licht niet heel goed gelukt maar zal er een paar uitzoeken als ik ergens langer dan één nacht ben en hier posten. Het geheel is 8 mijl lang en ik meen ergens gelezen te hebben dat het uitgebreid moet worden.
Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 juli 2018 @ 11:40:34 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180485804
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:28 schreef Salatrel het volgende:

[..]

het is de kerende trein vanuit Arnhem waar je op moet wachten. Overigens heb je daar alleen last van als je baanvaksnelheid doorknalt en de hc van de vertrekkende trein treuzelt en wacht op laatkomers.
ook dat ja, maar als de treinen uit Den Bosch aan een ander perron kunnen halteren hef je de problemen met de lengetebeperking voor de kerende IC's op of speelt dat niet meer in Nijmegen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 15 juli 2018 @ 11:53:39 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180486020
Ten opzichte van 'vroeger' zijn de tijden van de IC's richting Arnhem een paar minuten verschoven, waardoor de keertijd te kort is om ze meteen terug te laten rijden. Daardoor konden ze eerst allemaal op 1a, en nu niet meer. Alleen - mysterieus genoeg wordt 1a nu helemaal niet meer gebruikt.

Volgens mij moet de binnenkomende IC uit Den Helder naar 1a i.p.v. 4a, en ben je er dan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 15 juli 2018 @ 12:02:04 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180486209
quote:
5s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek? :?
Daarbij is Kijfhoek of Antwerpen vrijwel niks. Meer dan 100 sporen.
pi_180486381
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 juli 2018 @ 12:10:05 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180486404
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:09 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
De tunnels in de Betuweroute schijnen er wel op voorbereid te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180488600
quote:
_O_
Heel goed. Eindelijk eens zeggen waar het op staat.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:19:04 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180489022
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:57 schreef MTL het volgende:

[..]

_O_
Heel goed. Eindelijk eens zeggen waar het op staat.
Onzin, hij kletst een paar keer aardig uit z'n nek. Voorbeeld "Wij vinden het rijden met twee machinisten een goede oplossing, dus dat moet de vervoerder gewoon doen." -> zo werkt het natuurlijk niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 juli 2018 @ 14:19:30 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180489033
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De tunnels in de Betuweroute schijnen er wel op voorbereid te zijn
Dat klopt wel, dacht ik. Dat zou dan ook voor de viaducten moeten gelden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180489177
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onzin, hij kletst een paar keer aardig uit z'n nek. Voorbeeld "Wij vinden het rijden met twee machinisten een goede oplossing, dus dat moet de vervoerder gewoon doen." -> zo werkt het natuurlijk niet.
Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.

Overigens pak je er nu een detail uit. Waar het mij om gaat is dat de media heel snel met een heksenjacht begint (niet alleen bij het spoor) en dat van dingen die vervelend zijn, complete catastrofes gemaakt worden. Als dan ook nog eens je gesprekspartner via de media vanalles gaat lopen uitspugen, dan zou ik er ook wel behoorlijk klaar mee zijn.
Ja, er zijn fouten gemaakt. Nee, die zijn niet levensbedreigend. Ja, we gaan die oplossen, maar dat duurt een tijdje. In die tussentijd hebben we deze oplossing waarmee toch gestopt kan worden op Stadshagen.

[ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 15-07-2018 14:29:54 ]
pi_180489256
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:09 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand of er wel eens ideeen zijn geweest om double stack te combineren met bovenleiding?
Alleen in Nederland of wereldwijd? In het noordoosten van de VS heb ik het gezien, dus daar bestaat het sowieso.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:28:50 #235
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_180489291
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ten opzichte van 'vroeger' zijn de tijden van de IC's richting Arnhem een paar minuten verschoven, waardoor de keertijd te kort is om ze meteen terug te laten rijden. Daardoor konden ze eerst allemaal op 1a, en nu niet meer. Alleen - mysterieus genoeg wordt 1a nu helemaal niet meer gebruikt.

Volgens mij moet de binnenkomende IC uit Den Helder naar 1a i.p.v. 4a, en ben je er dan.
Het probleem is niet de keertijd. Het knelpunt is ontstaan doordat er meer sprinters zijn gaan rijden. De IC uit Den Helder kan in de huidige dienstregeling niet binnenkomen op 1a omdat er ongeveer tegelijkertijd een sprinter van spoor 3 richting Arnhem vertrekt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 15 juli 2018 @ 14:31:26 #236
408813 crew  trein2000
pi_180489366
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:24 schreef MTL het volgende:

[..]

Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.
Ik neem aan geld. En dat snap ik, keolis heeft ingeschreven op die lijn met daarbij bepaalde omstandigheden. Als die dan later anders blijken hoeft keolis dat natuurlijk niet te gaan betalen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180489430
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik neem aan geld. En dat snap ik, keolis heeft ingeschreven op die lijn met daarbij bepaalde omstandigheden. Als die dan later anders blijken hoeft keolis dat natuurlijk niet te gaan betalen.
Uiteraard is het geld, dat weet ik ook wel. Maar dan moeten ze dat gewoon zeggen, en niet lopen schermen met 'de veiligheid'.
pi_180489902
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:27 schreef J.B. het volgende:

[..]

Alleen in Nederland of wereldwijd? In het noordoosten van de VS heb ik het gezien, dus daar bestaat het sowieso.
In nederland hebben we het totaal niet, alleen de betuweroute die een ruimte resvering heeft, dus wereldwijd.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Sport zondag 15 juli 2018 @ 15:45:33 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180491526
Dat brandde wel lekker in Hilversum gisteren: https://twitter.com/ProRail/status/1018484085486968832
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 15 juli 2018 @ 16:07:01 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180492061
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:24 schreef MTL het volgende:

[..]

Het gaat over een tijdelijke oplossing, zoals al zo vaak is gezegd. Niet om een permanente oplossing.
Daarnaast heeft NS jaren met twee machinisten gereden op dat lijntje. Wat is het probleem van Keolis er mee? Het is in ieder geval niet de zogenaamde veiligheid waar ze mee schermen.
Het in mijn ogen fout dat de opdrachtnemer van de provincie (dat is ProRail hier), nu gaat vertellen hoe een andere opdrachtnemer van die provincie (en private reizigersvervoerder) het probleem van ProRail mag oplossen. Ik heb ook nog geen idee van de definitieve oplossing gezien, en zo'n open einde constructie lijkt me terecht onacceptabel.

quote:
Overigens pak je er nu een detail uit. Waar het mij om gaat is dat de media heel snel met een heksenjacht begint (niet alleen bij het spoor) en dat van dingen die vervelend zijn, complete catastrofes gemaakt worden. Als dan ook nog eens je gesprekspartner via de media vanalles gaat lopen uitspugen, dan zou ik er ook wel behoorlijk klaar mee zijn.
Zo sec klopt het wat je zegt, maar waarschijnlijk weten we minder dan de helft van wat er zich achter de schermen afspeelt.

quote:
Ja, er zijn fouten gemaakt. Nee, die zijn niet levensbedreigend. Ja, we gaan die oplossen, maar dat duurt een tijdje. In die tussentijd hebben we deze oplossing waarmee toch gestopt kan worden op Stadshagen.
Het is meten met twee maten. Als een opdrachtnemer van ProRail dit soort fouten maakt, wordt dat ook niet met de mantel der liefde bedekt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180492291
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als er alleen maar stoptreinen hadden gereden, had de helft van de stoptreinen moeten doorrijden. IC of stoptrein maakt niet zo veel uit. Ik heb trouwens foto's gezien en het is een bende.
Hadden ze vroegâh niet exact voor dit soort gevallen mobiele onderstations en speciale spoortjes langs die transformatorhuisjes? Bij dit onderstation zijn de restanten van die aansluiting nog zichtbaar.
  zondag 15 juli 2018 @ 16:34:58 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180492787
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:14 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hadden ze vroegâh niet exact voor dit soort gevallen mobiele onderstations en speciale spoortjes langs die transformatorhuisjes? Bij dit onderstation zijn de restanten van die aansluiting nog zichtbaar.
Ja, dat waren gelijkrichterwagons. Zoiets bestaat nog wel voor grote renovaties., Dat soort dingen is een paar jaar geleden ook ingezet toen in Utrecht een onderstation in rook opging. Ik denk dat ze dat nu bij Hilversum ook zullen proberen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180492841
quote:
2s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het in mijn ogen fout dat de opdrachtnemer van de provincie (dat is ProRail hier), nu gaat vertellen hoe een andere opdrachtnemer van die provincie (en private reizigersvervoerder) het probleem van ProRail mag oplossen. Ik heb ook nog geen idee van de definitieve oplossing gezien, en zo'n open einde constructie lijkt me terecht onacceptabel.
Het lijkt echter wel de enige tussenoplossing te zijn die in korte tijd een verzachtend resultaat geeft. Als de andere partijen daar echter niet in mee willen gaan (al dan niet tegen financiële compensatie, maar daar heb ik niets over gelezen tot zover) houdt het op korte termijn op.

Voor de rest krijg ik van dat artikel de indruk dat Pier wel een beetje klaar is met het moddergooien, maar de andere partijen er nog rustig mee door willen gaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 juli 2018 @ 17:43:37 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180495075
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:36 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Het lijkt echter wel de enige tussenoplossing te zijn die in korte tijd een verzachtend resultaat geeft. Als de andere partijen daar echter niet in mee willen gaan (al dan niet tegen financiële compensatie, maar daar heb ik niets over gelezen tot zover) houdt het op korte termijn op.

Voor de rest krijg ik van dat artikel de indruk dat Pier wel een beetje klaar is met het moddergooien, maar de andere partijen er nog rustig mee door willen gaan.
tekenend voor de situatie was dat er twee persconferenties waren.

Moddergooien heeft weinig zin, want zo blijft een definitieve oplossing nog langer uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 15 juli 2018 @ 22:17:51 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180502243
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Daarbij is Kijfhoek of Antwerpen vrijwel niks. Meer dan 100 sporen.
Zegt mij niks. Doe eens een tabelletje met die 4 terreinen met lengte, breedte en aantal sporen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 15-07-2018 22:24:09 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 juli 2018 @ 11:43:25 #246
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_180510712
De Museumpendel stopt ergens in the middle of nowhere zodat de machinist naar de andere cabine kan lopen. Geinig, nooit geweten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Sport maandag 16 juli 2018 @ 12:32:11 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180511656
Dat moet wel: Utrecht Maliebaan in niet rechtstreeks vanaf Utrecht Centraal bereikbaar. Nou ja, niet zonder gigantische omweg dan ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180511853
Mwa, Utrecht - Arnhem - Deventer - Amersfoort - Maliebaan. Valt mee toch? :P
  Redactie Sport maandag 16 juli 2018 @ 12:41:31 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180511920
Hebben ze vorig jaar nog gedaan met dit spul vanaf de Watergraafsmeer ja: https://flic.kr/p/216orE5
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 16 juli 2018 @ 12:42:34 #250
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180511949
Overigens moest er vroeger ook al kopgemaakt worden, alleen gebeurde dat toen op het emplacementje van Lunetten. Toen dat opgebroken was ten behoeve van de viersporigheid richting Houten werd er ook wel doorgereden naar Driebergen-Zeist.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180512900
quote:
Trein op Kijfhoek rijdt uit zichzelf en stopt voorbij rood sein
Een werktrein op rangeerterrein Kijfhoek is zondagavond uit zichzelf gaan rijden. Nadat de machinist uitgestapt was, rolde de trein van een aannemer van de fly-over af. De trein kwam daarna spontaan tot stilstand zonder ergens op te botsen.
https://www.ad.nl/dordrec(...)gn=socialsharing_web

laatst de film Unstoppable gezien. De trein op Kijfhoek stopte daarentegen wel, verder is het uit zichzelf gaan rijden wel apart natuurlijk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180513016
"Vanaf de fly-over". Kortom: trein ongeremd neergezet, die is gaan rollen en na een tijdje was ie weer uitgerold. Niets nieuws onder de zon.
pi_180513687
Problemen in Hilversum houden nog tot vrijdag aan. -O- En de reisplanner heeft blijkbaar geen knopje voor 'trein rijdt wel, maar slaat station x over'. Ik zag het vanmorgen al: reizen met een IC naar of van Hilversum staan gewoon in de overzichten.

Is de schade zo groot, of is er gewoon geen mobiele reservecapaciteit?
pi_180514105
Allebei?
  maandag 16 juli 2018 @ 15:25:36 #255
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180515211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:36 schreef dennistd het volgende:
Iemand nog een ICE nodig voor een diesellijn? https://heros-rail.com/de/triebzuege.html
Lijkt me wel mooi voor een ICE Enschede-Hengelo-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Roermond-Maastricht O-)
Ik vind dit mooier
pi_180515739
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:11 schreef Fixers het volgende:
En de reisplanner heeft blijkbaar geen knopje voor 'trein rijdt wel, maar slaat station x over'.
De NS planner wel, maar Hafas (die voor de Android/iOS apps gebruikt wordt) niet. Die spuugt momenteel wel voor meer trajecten absurde adviezen uit.
Je kan het beste de reisplanner op www.ns.nl of Rijden de Treinen gebruiken. Die gebruiken allebei nog de eigen NS planner software en zijn dus wel correct en up-to-date.
pi_180516527
quote:
Ik zie een oplossing voor de IC's rond Hilversum. :P
pi_180517112
quote:
5s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek? :?
507km spoor ten opzichte van 300 in Maschen. Das nogal een verschil. En Maschen is de tweede grootste in de wereld, na de Bailey Yard.
Niet vergeten dat de treinen in Europa "slechts" 700 meter en een beetje lang worden en hier een mijl of 2.
Bier.
  maandag 16 juli 2018 @ 17:48:55 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 16 juli 2018 @ 17:51:49 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180518232
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

507km spoor ten opzichte van 300 in Maschen. Das nogal een verschil. En Maschen is de tweede grootste in de wereld, na de Bailey Yard.
Niet vergeten dat de treinen in Europa "slechts" 700 meter en een beetje lang worden en hier een mijl of 2.
Okee ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 17:55:58 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180518332
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

507km spoor ten opzichte van 300 in Maschen. Das nogal een verschil. En Maschen is de tweede grootste in de wereld, na de Bailey Yard.
Niet vergeten dat de treinen in Europa "slechts" 700 meter en een beetje lang worden en hier een mijl of 2.
Gebruik even SI eenheden ofzo :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180520173
Fantasie: zet een diesel aggregaat op een platte wagon en verbind dat met de 1700 loc.

In het verleden was er de NS 1600P, maar daar mag je zelf even een mening over vormen ;)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180524964
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee ^O^
Hier wat cijfers, sommige komen van Wiki, de lengte/breedte van de Kijf heb ik van Google Maps:

Ik denk dat alle extra onderhoudsfaciliteiten op Bailey ook wel meehelpen.
Bier.
pi_180528923
De omvang zit hem dus vooral in het effect dat in Kkona land langere treintjes rijden?
pi_180534588
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 07:28 schreef b2py het volgende:
De omvang zit hem dus vooral in het effect dat in Kkona land langere treintjes rijden?
kkona?

edit: ah zie het al, urbandictionary ftw
pi_180537418
:7
pi_180539217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 07:28 schreef b2py het volgende:
De omvang zit hem dus vooral in het effect dat in Kkona land langere treintjes rijden?
Ja, maar dat goederenvervoer per trein in de model split rond de 40% (Bron) ligt en bij ons op wat, 9% ofzo? maakt het ook heel erg interessant omdat er gewoon Veel Meer vervoerd wordt via het spoor. Hier naast het huis in Slinger, Wisconsin, komen één tot twee treinen per uur langs, soms drie achter elkaar. En met een vaartje van 100km/u ook nog.

Passagiersvervoer is natuurlijk om te huilen eah. Eén trein per dag per richting, als je geluk hebt, gemiddelde snelheid van een elektrische fiets is op veel plekken hoger.

Voor kkona's moet je nog wel iets verder naar het zuiden.
Bier.
pi_180555145
https://www.telegraaf.nl/(...)arme-en-koude-coupes

Het leven is altijd een leugen geweest
pi_180556226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:01 schreef b2py het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)arme-en-koude-coupes

Het levenDe Telegraaf is altijd een leugen geweest
Inkoppertje natuurlijk. Ftfy :+

Elk rijtuig of bij dubbeldekkers elke verdieping heeft z'n eigen airco, dus die kunnen door allerlei factoren verschillend presteren.
Rijtuighoppen voor de beste plek qua airco kan zeker helpen, maar het niet speciaal zo ingesteld.
NS zegt dat ook niet in hun eigen bericht: https://nieuws.ns.nl/nog-(...)teit-van-treinairco/
Alleen dat de temperatuur per coupé kan verschillen.
pi_180557877
quote:
Heftige schade. Als ik zo links en rechts de nieuwsberichten lees (de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden) is het blussen ook niet helemaal naar wens verlopen. Zo lijkt er een communicatiefout geweest te zijn van Liander, waardoor er ondanks het bericht van Liander aan de meldkamer van de brandweer, toch nog hoogspanning op het pand stond.

bron : https://www.nhnieuws.nl/n(...)unicatiefout-Liander
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_180558422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Heftige schade. Als ik zo links en rechts de nieuwsberichten lees (de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden) is het blussen ook niet helemaal naar wens verlopen. Zo lijkt er een communicatiefout geweest te zijn van Liander, waardoor er ondanks het bericht van Liander aan de meldkamer van de brandweer, toch nog hoogspanning op het pand stond.

bron : https://www.nhnieuws.nl/n(...)unicatiefout-Liander
Dat is gewoon waar, maatje van me was daar blussen
pi_180561277
Het mooiste zijn nog wel de mensen die met deze temperaturen in icm op de balkons blijven staan/zitten en klagen over de temperatuur :D
pi_180562061
Jep, ICR idem dito :P
pi_180565349
Wat te denken van DDM1
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180565390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat te denken van DDM1
DDM heeft überhaupt geen airco. Icm in de coupes wel maar op de balkons niet
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:14:31 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180569534
Network Rail heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd, een poging om het aantal jongeren dat risico's op en rond het spoor neemt terug te dringen. De afgelopen 5 jaar is er in het VK een stijging van 80% gezien van het aantal incidenten waarbij jongeren betrokken waren.

Video:

Artikel:
quote:
Campaign launched to combat dangerous behaviour on the tracks

The rail industry is backing a campaign to combat dangerous behaviour on the railway. It comes as the number of young people taking risks on tracks has soared by almost 80 per cent in the last five years.

Alarming figures show more than a quarter of teenagers (27%) confesses to behaving in a way that could endanger their life on the railway. One in 10 teenagers admits to walking along the railway line, including more than two fifths (42%) in the last year.

Tom Hubbard is among those living with the serious physical and psychological consequences of behaving dangerously on the railway.

Tom was a young boy when he was electrocuted by overhead power cables after climbing on top of a train in 2014. He endured third degree burns across 57% of his body.

The rail industry and the British Transport Police have launched the You Vs Train campaign to confront teenagers with the devastating consequences for them and their loved ones when they make the perilous decision to go on the railway.

The campaign features a short film reenacting Tom’s story, which will be launched across social media and shown in cinemas throughout the summer. Tom’s family will also feature in the campaign to show how his accident has impacted them.

Allan Spence, head of public and passenger safety at Network Rail, said: “The railway is full of both obvious and hidden dangers. The electricity on the railway is always on and always dangerous. Trains can also travel up to 125 miles per hour, so even if a driver can see your child, they can’t stop in time and they can’t change direction. Parents - please help us keep your children safe by educating them about what they take on when they step on the track.”

Robin Smith, assistant chief constable at BTP, said: “We hope that by sharing Tom’s story, young people who might have previously considered trespassing on the railways will think twice.

“We want his story to be heard - the tracks are not a playground. They’re incredibly dangerous and, as Tom’s story shows, can easily result in serious injury or worse.

“We hope the campaign will help young people to understand the risks, and help them to make the right decision and stay away from railway lines. Equally, it will also help them understand that bad decisions don’t just affect them, but they will have a deep and lasting impact on their families and friends as well. This campaign is not just for our young people but also their friends and family.”

To find out more about the campaign search #YouVsTrain on social media or visit You vs. train website.
Bron: Network Rail

Website: You vs. train
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:08:31 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180571003
Ik kwam elders deze voorlichtingsvideo uit 1986 tegen, die op scholen werd vertoond:


Er zijn een paar versies, de nadruk wordt gelegd op het grootste gevaar in de regio. In het zuidoosten van Engeland is dat derde rail ipv bovenleiding, in andere landsdelen wordt er gewezen op de gevaren van uitglijden en struikelen.
pi_180576081
Nog nooit eerder zoveel treinen op tijd als eerste helft 2018
https://nu.nl/reizen/5372(...)rste-helft-2018.html
pi_180576087
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:14 schreef James1988 het volgende:
Network Rail heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd, een poging om het aantal jongeren dat risico's op en rond het spoor neemt terug te dringen. De afgelopen 5 jaar is er in het VK een stijging van 80% gezien van het aantal incidenten waarbij jongeren betrokken waren.

Video:

Artikel:

[..]

Bron: Network Rail

Website: You vs. train
Bijzonder, las gisteren ergens dat het in Nederland al jaren daalt..
pi_180583508
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Bijzonder, las gisteren ergens dat het in Nederland al jaren daalt..
Ja, maar dit soort cijfers zijn soms een beetje verneukeratief. Jaren geleden greep de overheid de verdriedubbeling van het aantal comazuipers in 5 jaar tijd aan om een minimumconsumptieleeftijd in te voeren voor alcohol, terwijl het gemiddelde gebruik én de hoeveelheid pure liters alcohol onder minderjarigen al jaren aan het afnemen was. Van 240 naar 720 gevallen per jaar is ook een verdriedubbeling. Een campagne is dan misschien best op z'n plaats (mits het niet te veel kost) maar je moet oppassen dat maatregelen daarbij hun doel niet voorbij schieten. Denk ik dan.
Bier.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:15:43 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180594228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:34 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Dat is gewoon waar, maatje van me was daar blussen
Die zal goed geschrokken zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:22:22 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180610524
quote:
een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 18:50:52 #284
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_180613377
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Dat is ook het principe van de slipstream bij bijvoorbeeld autosport ja.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_180614088
Dan zit je hier in de ‘vuile lucht’ zoals Olav dat altijd noemt B-)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 juli 2018 @ 19:35:56 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180614215
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180614283
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Kleine kinderen dan denk ik toch?
Bier.
pi_180614349
Voor de mensen hier die vaak op Deventer komen: staan daar eigenlijk van die incheckpalen op de perrons voor de internationale treinreizigers?
  Redactie Sport vrijdag 20 juli 2018 @ 19:46:15 #289
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180614443
Niet dat ik weet. Wordt voor de IC Berlijn niet nodig geacht, dat is immers geen prestigeproduct.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 juli 2018 @ 19:46:31 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180614452
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kleine kinderen dan denk ik toch?
Dat kan ja.

Maar de grootste problemen bij Delft bleken de draaideuren te zijn die te snel zouden draaien door de luchtverplaatsing als een trein op hoge snelheid door het station zou razen.

https://www.spoorpro.nl/s(...)kampt-met-problemen/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180614561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef dennistd het volgende:
Niet dat ik weet. Wordt voor de IC Berlijn niet nodig geacht, dat is immers geen prestigeproduct.
Thx. Vraag kwam van een reiziger, maar volgens de interne info zouden ze er wel moeten staan. Daar loopt iets dus niet helemaal goed als ze er inderdaad niet staan ;(
pi_180614597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan ja.

Maar de grootste problemen bij Delft bleken de draaideuren te zijn die te snel zouden draaien door de luchtverplaatsing als een trein op hoge snelheid door het station zou razen.

https://www.spoorpro.nl/s(...)kampt-met-problemen/
We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.

:r
Bier.
pi_180614644
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:42 schreef MTL het volgende:
Voor de mensen hier die vaak op Deventer komen: staan daar eigenlijk van die incheckpalen op de perrons voor de internationale treinreizigers?
Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.

Echter; mocht je een vrij-reizen product hebben en wil je daarom tot/van Deventer dan hoef je niet in te checken in Deventer. De combinatie van je internationale ticket en je OV shitkaart is dan voldoende.
Bier.
pi_180614685
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.

:r
In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.
pi_180614986
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Dat was voor de draaideuren man :')
pi_180616307
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:57 schreef Piles het volgende:

[..]

In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.
Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.
Bier.
pi_180617659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.

Echter; mocht je een vrij-reizen product hebben en wil je daarom tot/van Deventer dan hoef je niet in te checken in Deventer. De combinatie van je internationale ticket en je OV shitkaart is dan voldoende.
Ik kom er dagelijks, en inderdaad er staan daar geen palen op de perrons. Alleen poortjes in de stationshal en -tunnel.
pi_180617704
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.
Centrifugal governor. Remt (stoom)machines af sinds 1788. https://en.wikipedia.org/wiki/Centrifugal_governor
  vrijdag 20 juli 2018 @ 22:23:23 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180617959
Voor de liefhebbers, een vergelijking tussen opvolgtijden met een conventioneel seinstelsel, ETCS L2+ATO en ERTMS L3:

pi_180618403
Ik ben benieuwd naar de opvolg- en overkruisnormen als Prorail IB-conflictsingalering inbouwt in Donna én of de effecten van bovengenoemd filmpje meegenomen worden in de MKBA voor ETCS in NL.

Zonder direct elke punt of komma gelezen te hebben kun je met ERTMS L3 je vraagtekens plaatsen bij sommige infrastructurele projecten die nu in planning of uitvoering zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')