abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:02:22 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180218001
registreer om deze reclame te verbergen
Dat soort "kunstenaars" wil vaak ook nog graag subsidie :{
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 20:04:14 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180218057
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat soort "kunstenaars" wil vaak ook nog graag subsidie :{
Een stukje lood wil ik wel doneren :Y
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:06:18 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180218124
Hier is tenminste nog geprobeerd er iets leuks van te maken, in tegenstelling tot 90% van de tags.

Neemt niet weg dat het vernieling van andermans eigendom is, en dat ik hoop dat de "artiesten" het stel met een tandelborstel mogen schoonmaken. :Y
We are shaping the future.
pi_180219764
registreer om deze reclame te verbergen
Wees gerust, de OP is terug :*
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:09:46 #30
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_180220034
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:00 schreef zoem het volgende:
Wees gerust, de OP is terug :*
Dank je wel!

Wat was er eigenlijk mis mee?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_180220059
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:09 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dank je wel!

Wat was er eigenlijk mis mee?
Met het fixen van een andere bug was een nieuwe ontstaan. Die fix hebben we zojuist teruggedraaid.
pi_180222035
registreer om deze reclame te verbergen
Voor de mensen die wat meer inzicht in het plannen van buitendienststellingen willen krijgen, hier wat ik documenten die ik vond op Google:
https://www.prorail.nl/sites/default/files/corridorboek_2014.pdf
https://www.prorail.nl/si(...)orridorboek_2014.pdf
pi_180222424
VIRM 8717 is gevuld met zandzakken voor een test met 160km/h: https://twitter.com/Marmeeuw/status/1014141779518590976
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 juli 2018 @ 22:23:50 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180222827
Met een "ruimer afgestelde ATB" over de Hanzelijn aan 160 km/u. Men verveelde zich? :P
We are shaping the future.
pi_180222893
Zwolle ligt er toch uit, dus je hebt wat stellen over voor andere doeleinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180223818
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:11 schreef Goverman het volgende:

[..]

pfieuw, het ligt niet aan mij dus O-) :')

En dus kunnen we weer door! Nou, in dat geval...

Gisteren had ik een overleg bij ProRail in Zwolle. Daarbij was inbegrepen een ronde door de VL-post en een bezoek aan het werkterrein.

n dit geval met de auto...
Ik kom ook wel eens sporadisch in zo'n VL-post. Wat ik mij afvraag en daar niet gevraagd heb:

Hoe kan je op View (of hoe heet dat scherm met alle bewegingen bij de TRDL zelf?) het treinnummer zien van de bezette sectie? Ik neem aan dat GSMR er iets mee van doen heeft. Maar hoe weet GSMR in welke sectie de trein is? Neem aan via de rails. Maar wordt er dan een uniek signaal via de rails meegezonden?
pi_180224077
Nee hoor, GSM-R is alleen voor de bereikbaarheid, en is zelfs niet eens nodig voor ERTMS (in de toekomst geloof ik wel).
Treinnummer is gekoppeld aan de planregels/spoorbezetting.
Uiteraard is het treinnummer te zien voor de treindienstleider in het overzicht.

[ Bericht 12% gewijzigd door MTL op 04-07-2018 10:00:26 ]
  dinsdag 3 juli 2018 @ 23:06:50 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180224781
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:48 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Hoe kan je op View (of hoe heet dat scherm met alle bewegingen bij de TRDL zelf?) het treinnummer zien van de bezette sectie? Ik neem aan dat GSMR er iets mee van doen heeft. Maar hoe weet GSMR in welke sectie de trein is? Neem aan via de rails. Maar wordt er dan een uniek signaal via de rails meegezonden?
GSM-R heeft daar niets mee van doen, de locatie van treinen wordt gevolgd door computersystemen van ProRail op basis van spoorbezetting.

Vroeger (tot 2011) werd daarvoor het Treinnummervolgsysteem gebruikt, tegenwoordig wordt die rol vervuld door het Trein Observatie & Tracking Systeem, TROTS. Nee, niet die Trots :P
We are shaping the future.
  woensdag 4 juli 2018 @ 01:01:09 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180227033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:00 schreef zoem het volgende:
Wees gerust, de OP is terug :*
Wat SD niet kan, kan ZOEM _O_
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_180229846
and there was some silence
pi_180232209
De ÖBB heeft een prijsvraag uitgeschreven voor een veilig opbergsysteem voor bagage in de trein. Hoofdprijs ¤5000. https://openinnovation.oe(...)=4866449886690270376
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180237903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

GSM-R heeft daar niets mee van doen, de locatie van treinen wordt gevolgd door computersystemen van ProRail op basis van spoorbezetting.

Vroeger (tot 2011) werd daarvoor het Treinnummervolgsysteem gebruikt, tegenwoordig wordt die rol vervuld door het Trein Observatie & Tracking Systeem, TROTS. Nee, niet die Trots :P
Ik lees het Wiki-verhaal als volgt, interpreteer ik het goed:
Mcn voert treinnummer 1 in op sectie X. Bij vertrek naar andere sectie Y wordt meegegeven dat de trein afkomstig is uit X. Aangezien de trein daar nummer 1 had moet de bezetting in sectie Y wel gegenereerd worden door trein 1?

Indien dat zo is. Als trein 1 nog in sectie X staat en al wel een pad heeft naar Y. En er wordt -hypothetisch- een kortsluitlans gelegd in Y. Denkt het systeem dan ook dat er een InfraBezetting is op Y door trein 1?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bitlord op 04-07-2018 15:58:39 ]
pi_180237983
Voorgaande bericht trouwens getypt vanuit de IC Luxembourg - Liège vlakbij Kautenbach (een stop tijdens het nieuwjaarsrondje toen we naar Wiltz gingen). Die bestaat vandaag maar uit 3 rijtuigen en is daardoor flink vol in de tweede klasse. Is dit het gevolg omdat er een compositie I10 vrijgemaakt moet worden voor de Beneluxtrein?

Waarom rijdt deze IC trouwens nog met getrokken materieel?

[ Bericht 22% gewijzigd door Bitlord op 04-07-2018 16:00:14 ]
  woensdag 4 juli 2018 @ 16:29:46 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180238898
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:52 schreef MTL het volgende:
Nee hoor, GSM-R is alleen voor de bereikbaarheid, en is zelfs niet eens nodig voor ERTMS (in de toekomst geloof ik wel).
Krijg je bij ETCS Level 2 je MA niet via GSM-R?
  woensdag 4 juli 2018 @ 17:08:29 #45
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_180239577
Klopt.
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:52:19 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180242653
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:42 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik lees het Wiki-verhaal als volgt, interpreteer ik het goed:
Mcn voert treinnummer 1 in op sectie X. Bij vertrek naar andere sectie Y wordt meegegeven dat de trein afkomstig is uit X. Aangezien de trein daar nummer 1 had moet de bezetting in sectie Y wel gegenereerd worden door trein 1?

Indien dat zo is. Als trein 1 nog in sectie X staat en al wel een pad heeft naar Y. En er wordt -hypothetisch- een kortsluitlans gelegd in Y. Denkt het systeem dan ook dat er een InfraBezetting is op Y door trein 1?
Dat is ook hoe ik het begrijp. En kort daarna volgt er een vrijmelding voor sectie X.

Als dat niet gebeurt is er iets mis en zal dat opvallen.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:46 schreef Bitlord het volgende:
Voorgaande bericht trouwens getypt vanuit de IC Luxembourg - Liège vlakbij Kautenbach (een stop tijdens het nieuwjaarsrondje toen we naar Wiltz gingen). Die bestaat vandaag maar uit 3 rijtuigen en is daardoor flink vol in de tweede klasse. Is dit het gevolg omdat er een compositie I10 vrijgemaakt moet worden voor de Beneluxtrein?
Huh? Wanneer dat dan?
quote:
Waarom rijdt deze IC trouwens nog met getrokken materieel?
Omdat er weinig ander materieel is dat zowel in België als Luxemburg mag rijden, en wat ook voldoende beschikbaar is.

Het is de bedoeling dat de Desiro op termijn ook naar Luxemburg gaat rijden, maar daarvoor is mij geen termijn bekend.
We are shaping the future.
pi_180242686
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Krijg je bij ETCS Level 2 je MA niet via GSM-R?
Correct, maar het nummer dat je daarin hebt staan hoeft op dit moment nog niet te corresponderen met het daadwerkelijke treinnummer.
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:38:58 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180243584
NMBS en SNCF zijn bezig om weer een intercity-verbinding tussen verschillende Waalse steden en Parijs te laten rijden. Dit gebeurt gefaseerd: vanaf december 2018 zal er twee keer per dag een klassieke IC gaan rijden tussen Namen, Charleroi, Bergen, Maubeuge (F) en Aulnoye-Aymeries (F). Aldaar is er een aansluiting op SNCF-treinen van/naar Parijs en Valenciennes.

R5dgia9.png

yhbzkjh.png

Bron: Persbericht NMBS
We are shaping the future.
pi_180243971
https://www.volkskrant.nl(...)-klimrek-~b8f5277cb/

Goed bezig door 96% van de trein te recyclen :Y
  woensdag 4 juli 2018 @ 22:45:12 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180246562
Deels downcycling. En verkopen van treinbanken als recycling zien... Ik twijfel.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')