abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180583508
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Bijzonder, las gisteren ergens dat het in Nederland al jaren daalt..
Ja, maar dit soort cijfers zijn soms een beetje verneukeratief. Jaren geleden greep de overheid de verdriedubbeling van het aantal comazuipers in 5 jaar tijd aan om een minimumconsumptieleeftijd in te voeren voor alcohol, terwijl het gemiddelde gebruik én de hoeveelheid pure liters alcohol onder minderjarigen al jaren aan het afnemen was. Van 240 naar 720 gevallen per jaar is ook een verdriedubbeling. Een campagne is dan misschien best op z'n plaats (mits het niet te veel kost) maar je moet oppassen dat maatregelen daarbij hun doel niet voorbij schieten. Denk ik dan.
Bier.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:15:43 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180594228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:34 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Dat is gewoon waar, maatje van me was daar blussen
Die zal goed geschrokken zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:22:22 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180610524
quote:
een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 18:50:52 #284
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_180613377
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Dat is ook het principe van de slipstream bij bijvoorbeeld autosport ja.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_180614088
Dan zit je hier in de ‘vuile lucht’ zoals Olav dat altijd noemt B-)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 juli 2018 @ 19:35:56 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180614215
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

een trein in een tunnel verplaatst niet alleen lucht voor zich uit maar zuigt het ook achter zich mee?
Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180614283
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Kleine kinderen dan denk ik toch?
Bier.
pi_180614349
Voor de mensen hier die vaak op Deventer komen: staan daar eigenlijk van die incheckpalen op de perrons voor de internationale treinreizigers?
  Redactie Sport vrijdag 20 juli 2018 @ 19:46:15 #289
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180614443
Niet dat ik weet. Wordt voor de IC Berlijn niet nodig geacht, dat is immers geen prestigeproduct.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 juli 2018 @ 19:46:31 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180614452
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kleine kinderen dan denk ik toch?
Dat kan ja.

Maar de grootste problemen bij Delft bleken de draaideuren te zijn die te snel zouden draaien door de luchtverplaatsing als een trein op hoge snelheid door het station zou razen.

https://www.spoorpro.nl/s(...)kampt-met-problemen/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180614561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef dennistd het volgende:
Niet dat ik weet. Wordt voor de IC Berlijn niet nodig geacht, dat is immers geen prestigeproduct.
Thx. Vraag kwam van een reiziger, maar volgens de interne info zouden ze er wel moeten staan. Daar loopt iets dus niet helemaal goed als ze er inderdaad niet staan ;(
pi_180614597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan ja.

Maar de grootste problemen bij Delft bleken de draaideuren te zijn die te snel zouden draaien door de luchtverplaatsing als een trein op hoge snelheid door het station zou razen.

https://www.spoorpro.nl/s(...)kampt-met-problemen/
We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.

:r
Bier.
pi_180614644
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:42 schreef MTL het volgende:
Voor de mensen hier die vaak op Deventer komen: staan daar eigenlijk van die incheckpalen op de perrons voor de internationale treinreizigers?
Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.

Echter; mocht je een vrij-reizen product hebben en wil je daarom tot/van Deventer dan hoef je niet in te checken in Deventer. De combinatie van je internationale ticket en je OV shitkaart is dan voldoende.
Bier.
pi_180614685
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

We hebben mensen op de maan gezet, rekenen pi uit tot op miljarden decimalen in een oogwenk, hebben vaste materialen ontwikkeld die lichter zijn dan lucht, hebben nanomachines ontwikkeld die hele specifieke soorten cellen kunnen opsporen en markeren zodat je immuunsysteem ze opruimt, maar een snelheidsbeperking op een stel fucking draaideuren kunnen we niet ontwikkelen.

:r
In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.
pi_180614986
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Min of meer wel ja. Is bijvoorbeeld ook de reden voor een snelheidsbeperking in de spoortunnel in Delft, omdat in theorie passagiers van het perron gezogen konden worden als de trein met 140 km/h langs stoof.
Dat was voor de draaideuren man :')
pi_180616307
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:57 schreef Piles het volgende:

[..]

In Lille hebben ze gewoon wat ruimte boven de glazen pui gelaten zodat de hogesnelheidstreinen lekker door het station kunnen racen.
Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.
Bier.
pi_180617659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Neen. En het zou ook in principe niet nodig moeten zijn volgens de OVC idioten. Dat er zat situaties zijn waarin het voorkomt is problematisch.

Echter; mocht je een vrij-reizen product hebben en wil je daarom tot/van Deventer dan hoef je niet in te checken in Deventer. De combinatie van je internationale ticket en je OV shitkaart is dan voldoende.
Ik kom er dagelijks, en inderdaad er staan daar geen palen op de perrons. Alleen poortjes in de stationshal en -tunnel.
pi_180617704
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zal vast ook werken maar je kan dit ook vrij eenvoudig met een rem oplossen die pas ingrijpt boven een bepaalde rotatiesnelheid. Die dingen zijn mechanisch en gaan jaaaaaaaren mee tegenwoordig.
Centrifugal governor. Remt (stoom)machines af sinds 1788. https://en.wikipedia.org/wiki/Centrifugal_governor
  vrijdag 20 juli 2018 @ 22:23:23 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180617959
Voor de liefhebbers, een vergelijking tussen opvolgtijden met een conventioneel seinstelsel, ETCS L2+ATO en ERTMS L3:

pi_180618403
Ik ben benieuwd naar de opvolg- en overkruisnormen als Prorail IB-conflictsingalering inbouwt in Donna én of de effecten van bovengenoemd filmpje meegenomen worden in de MKBA voor ETCS in NL.

Zonder direct elke punt of komma gelezen te hebben kun je met ERTMS L3 je vraagtekens plaatsen bij sommige infrastructurele projecten die nu in planning of uitvoering zijn.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 07:24:35 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180624400
was hier al voorbij gekomen dat gister VIRM 9577 in Venlo door een foutje even 15kV geproefd had, maar dat niet lustte?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')