abonnement Unibet Coolblue
pi_180205895
Deeltje zoveel alweer. Ja een ouder eigen huis houdt je wel van de straat.

Laatste tijd weinig updates gedraaid maar wel genoeg gedaan. Ik zal binnenkort eens een update maken.

Onze grote klus waar we nu naartoe werken is de tuin....

:W
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 09:57:08 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180206268
Godverdomme mooi huis maak je er van man! Wij hebben ook een jaren '30 woning (1934) maar wij hoefden gelukkig niet zo veel te doen als jullie. Wel prachtig wordt het zeg!
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:57:13 #3
476709 Ik2
Gradueel
pi_180206270
leuk verslag, veul foto's en gave lijstjes, maar geen neuten!?
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_180206436
@junkie:
Haha eeeuh af - neen :9

Nee volop klusjes nog en zo nu en dan doet zich een uitdaging aan zoals een ingestort riool.

Heb geen tijd, zin of energie gehad om te updaten. En nu is dit deel vol....

Nu zit ik op Kreta dus doen we ff helemaal niks :7

@Cool: thanks dat geeft moed ^O^

@ik: dank. Aangaande de neuten snap ik wat je zegt. Op dat moment had ik zie van neh laat maar en door! Maar achteraf had ik het wel moeten doen. Wellicht nog eens als ik tijd en energie heb ;)

Ik moet binnen zelfs nog de draaiende delen opknappen. Buiten begint het schilderwerk ook alweer, voornamelijk de dakkapel... Kun je ook zo lekker bij.

Tipje van de sluier:
- ingestort riool gerepareerd door uit te graven, beton ervoor storten.
- split airco gemonteerd voor de slaapkamer O+
- souterrain verder opgeknapt
- nieuwe tegels op het platte dakje
- diverse reparaties rondom huis, bestrating, schutting etc.

Tevens nog een flatje voor schoonoma gerenoveerd. Doen we ff tussendoor _O-
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:27:28 #5
476709 Ik2
Gradueel
pi_180206722
Goed bezig!
^O^

je kunt weer offline

ade yamas!
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_180213731
Goed bezig, we zien de update wel tzt.
Voor nu veel plezier samen op Kreta, dik verdiend lijkt mij zo ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_182370788
Terug van Kreta :9

Lekker dagje rommelen vandaag.

Wat hebben we vandaag gedaan....

Tafels geolied.
Voegwerk rondom huis hersteld hier en daar.
Vloer gaatje hersteld.
Wat kitwerk binnen. Ontstane kiertjes dichten.
Laatste hand gelegd aan de tochtstrips in huis.

Afgelopen weken een hoop tijd geïnvesteerd in beveiliging en tochtwering.

Buitendeuren voorzien van gelijksluitende pensloten SKG**.
Rondom tochtstrips.
Overal nieuwe of betere raam en deur grendels. Recent ook al SKG*** deurbeslag gemonteerd rondom.

Tegelijkertijd daarmee ook eindelijk de draaidelen boven eens gelakt. Ik keek al jaren tegen prachtige kozijnen aan maar de draaidelen.... Ook weer klaar! Althans... Op zolder nog 2.

Daarnaast zijn we ook in de tuin druk bezig. Daar hebben we 50m2 tegels naar de stort gebracht en een paar kuub zand verplaatst.

Plannen voor een nieuw terras, grasveld, overdekt terras en nieuwe schuur. Zal wel in het nieuwe jaar worden gezien we straks een tijdje in het buitenland zitten.

Maar eigenlijk is het goede nieuws dat het huis eigenlijk gewoon... Tja KLAAR is! 8)7

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen want ja sinds december 2011 weet ik niet anders dan "ja ik ben aan het renoveren"....

Komt er dan eindelijk weer een tijd dat ik wat anders kan doen?

Gelukkig heb ik net alweer aan mijn gereedschap verslaving tegemoetgekomen... Een werkplaats leeggekocht van een modelbouw enthousiasteling. Maar dat is een verhaal voor een andere dag :7

[ Bericht 43% gewijzigd door Gieliovd op 07-10-2018 15:01:34 ]
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 15:01:21 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182371130
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:44 schreef Gieliovd het volgende:
Terug van Kreta :9

Lekker dagje rommelen vandaag.

Wat hebben we vandaag gedaan....

Tafels geolied.
Voegwerk rondom huis hersteld hier en daar.
Vloer gaatje hersteld.
Wat kitwerk binnen. Ontstane kiertjes dichten.
Laatste hand gelegd aan de tochtstrips in huis.

Afgelopen weken een hoop tijd geïnvesteerd in beveiliging en tochtwering.

Buitendeuren voorzien van gelijksluitende pensloten SKG**.
Rondom tochtstrips.
Overal nieuwe of betere raam en deur grendels.

Tegelijkertijd daarmee ook eindelijk de draaidelen boven eens gelakt. Ik keek al jaren tegen prachtige kozijnen aan maar de draaidelen.... Ook weer klaar! Althans... Op zolder nog 2.

Daarnaast zijn we ook in de tuin druk bezig. Daar hebben we 50m2 tegels naar de stort gebracht en een paar kuub zand verplaatst.

Plannen voor een nieuw terras, grasveld, overdekt terras en nieuwe schuur. Zal wel in het nieuwe jaar worden gezien we straks een tijdje in het buitenland zitten.

Maar eigenlijk is het goede nieuws dat het huis eigenlijk gewoon... Tja KLAAR is! 8)7

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen want ja sinds december 2011 weet ik niet anders dan "ja ik ben aan het renoveren"....

Komt er dan eindelijk weer een tijd dat ik wat anders kan doen?

Gelukkig heb ik net alweer aan mijn gereedschap verslaving tegemoetgekomen... Een werkplaats leeggekocht van een modelbouw enthousiasteling. Maar dat is een verhaal voor een andere dag :7
Ik heb net even wat eerdere topics terug gekeken van deze reeks. Prachtig huis. Overigens, jullie lijken dezelfde laminaat boven te hebben als die wij hebben :D
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 7 oktober 2018 @ 16:25:22 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_182372779
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:44 schreef Gieliovd het volgende:
Terug van Kreta :9 .....
Als je klaar bent is het tijd voor een nieuw huis toch? 8-)
Bnen wel benieuwd naar dat modelbouwspul? Allemaal Proxxon? En wat deed ie er mee? RC, treintjes of plastic/hout/papieren modelbouwdozen?
pi_182381979
_O_ *O* *O*
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_183376633
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:44 schreef Gieliovd het volgende:
Maar eigenlijk is het goede nieuws dat het huis eigenlijk gewoon... Tja KLAAR is!

Ik lees dit nu pas, maar wat tof! Gefeliciteerd! Mooi project hoor. Knap hoe je zo volhardend te werk bent blijven gaan. Met een prachtig resultaat als gevolg.


Wat heeft de verbouwing je nou eigenlijk (ongeveer) gekost? Want schroefje hier, plintje daar gaat het denk ik toch wel oplopen, of niet? Heb je overzichten voor jezelf?
Somebody that I used to know
pi_183377113
Thanks! Mooi project, veel geleerd en toch wel erg veel tijd aan kwijt geweest als perfectionist.

Tja.... kosten heb ik niet inzichtelijk, ik heb een hele grote stapel bonnetjes en ik heb er nooit iets mee gedaan. Een grove schatting heb ik wel gemaakt recent, zonder tuin zit ik op zo'n 60k denk ik.

Het meeste zelf gedaan en toch de tijd genomen dingen goedkoper dan gewoon bij de bouwmarkt te vinden, dus beetje struinen en deals vinden. Dat scheelt een hoop tijd. Vooral omdat ik wel van de kwaliteit ben, dus geen goedkope troep in huis.

Daarmee bedoel ik dus niet te besparen op een goedkope inbouw douchekraan maar gewoon het topmodel van Grohe, een goede toilet inbouw unit, merkapparatuur in de keuken, een duurdere maar wel betere CV ketel, toch een mooie eiken vloer en geen laminaatje, toch die vloerverwarming maar in de badkamer, toch die airco maar in de slaapkamer en ga zo maar door. Dat is elke keer toch wel weer een paar honderd euro meer en ik heb gemerkt dat het na al die jaren toch aantikt!

Ik heb vooral wel veel geleerd over hoe ik een volgende keer de planning zou aanpakken en klussen combineren. Maar ook details, hoe belangrijk ik die ook vind, zijn soms in de praktijk minder essentieel. Ik heb bijvoorbeeld alles in de muren en plafonds perfect willen doen.

Dat zie je niet, dat merk je niet en het voegt niets toe. Leerpuntje dus.

Nu is de ervaring echter wel dat we een fantastisch huis hebben. De stookkosten zijn laag, de geluidsisolatie is heerlijk, het is veilig, overal is over nagedacht, energiekosten laag, geen snoeren en kabels over de vloer... alles werkt en is gewoon heerlijk.

Het leven gaat alleen door, 7 jaar later... nieuwe relatie, toekomstplannen en nu lopen we eigenlijk tegen de realisatie aan: het huis is eigenlijk een mismatch met onze levensstijl, ideeën, hobbies en perspectieven. We zijn dus stiekem al een hele tijd aan het zoeken naar een andere woning en hebben al iets moois gevonden maar komen er vooralsnog qua prijs niet uit.

Voor mij een doodzonde en raakt me toch wel qua inzet en gevoel bij het huis, maar aan de andere kant... helaas en als we nu iets anders mooi kunnen kopen voor de komende 20 jaar is dat ook wat waard.
Laat die handjes wapperen!
pi_183433624
Nooit begrepen wat er zo heilig is aan Grohe.
  donderdag 29 november 2018 @ 06:47:27 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183433682
Hele mooie conclusie. Jammer dat je thuiswensen veranderen, maar ook wel begrijpelijk.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183435675
Snap je helemaal gielio, maar aan de andere kant: je weet nu wat je wil :) en dat is ook wat waard. + je hebt jezelf enorm veel aangeleerd tijdens t verbouwen.

Ik loop nu al tegen min of meer t zelfde aan in mijn huis.
pi_183435726
Het is een veel gehoord verhaal, het huis af en een bord erop. Dat hoort er toch ook wel een beetje bij denk ik. Zeker als je lang aan het verbouwen bent, je leven gaat ondertussen gewoon door en daarmee veranderen er ook dingen.

Merk dat zelf ook wel een beetje, verbouwing van 4 jaar achter de rug. Ik had gedacht als het klaar was er de komende 15 jaar niet weg te willen. Ik is wij geworden in de tussentijd. En ik merk nu toch dat we op de langere termijn wel vrijstaand willen wonen. Niet nu, maar ook niet over 15 jaar pas.

De ervaring neem je mee, alsmede de gecreëerde waarde. En iemand gaat heel blij zijn met dit kwalitatief zeer goed verbouwd pand :)
pi_183435740
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 06:14 schreef funnywell het volgende:
Nooit begrepen wat er zo heilig is aan Grohe.
Pas een totaal verkalkte keukenkraan met niet goed meer functionerende sproeikop. Één mailtje en binnen 5 dagen gratis een nieuwe in huis. Dat vond ik toch wel netjes..
pi_183440591
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:15 schreef tux87 het volgende:

[..]

Pas een totaal verkalkte keukenkraan met niet goed meer functionerende sproeikop. Één mailtje en binnen 5 dagen gratis een nieuwe in huis. Dat vond ik toch wel netjes..
Dacht dat die niet konden verkalken waardoor ze die prijzen kunnen vragen.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 16:03:10 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183440741
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:55 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dacht dat die niet konden verkalken waardoor ze die prijzen kunnen vragen.
Zó duur is het nu ook weer niet he.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183442764
Weer een kluswoning?

*O*
Resistance is futile.
pi_183443166
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:15 schreef tux87 het volgende:

[..]

Pas een totaal verkalkte keukenkraan met niet goed meer functionerende sproeikop. Één mailtje en binnen 5 dagen gratis een nieuwe in huis. Dat vond ik toch wel netjes..
heel netjes ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:03 schreef CoolGuy het volgende:
Zó duur is het nu ook weer niet he.
dat bepaalt iedereen wel voor zichzelf
pi_183444595
Leuk dat je nog even reageert :)

Alles wat je schrijft, sijpelt ook wel door in je topics: gaan voor kwaliteit, het niet willen afraffelen, investeren in goede spullen, de volharding. Dat zijn zaken die je niet meer kwijtraakt, ook al ga je naar een ander huis.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:09 schreef FranticDJ het volgende:
Snap je helemaal gielio, maar aan de andere kant: je weet nu wat je wil :) en dat is ook wat waard. + je hebt jezelf enorm veel aangeleerd tijdens t verbouwen.

En dit. Mede door het verbouwen ben je gegroeid in het ontdekken van je woonwensen. Zonder die hele verbouwing had je nu niet gestaan waar je nu staat, dus in die zin is een huis(verbouwing) ook maar een 'middel' en geen einddoel.

En wat betreft de kosten: nog aardig wat, maar ook wel begrijpelijk. Je hebt er veel werk in zitten, dus dat zie je ook terug in de materiaalkosten. Het valt mij in ieder geval niet tegen.
Somebody that I used to know
pi_183577362
Herkenbaar, hier was het dan nog niet helemaal af, maar toen bedachten we dat we toch meer buitenruimte wilde.
Ja dan ga je verhuizen en sloopt de volgende eigenaar er heel de keuken en alle net gestucte plafonds eruit.
Deed toch een beetje pijn toen ik het zag.

Hou ons op de hoogte, want jij koopt zeker geen huis wat af is :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_183793270
Nadat ik voor de zoveelste keer commentaar kreeg over de steile trap en gebrek aan leuning.... Voila.



Pluggen, stokschroeven en bolmoeren. Vuren leuning, totaal 3,5 meter.

Van de week ook de trap mooi in de lak gezet. Alles weer fris!
Laat die handjes wapperen!
pi_183793375
Nice! Heb ook nog een trap als je je verveeld :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')