abonnement Unibet Coolblue
pi_180202166
quote:
LOL. Universitair docent noemt kritiek 'racisme'

Geinige ingezonden brief uit de genderbenderwereld van de universitaire safe spaces. Slecht verstaanbare Indiase docent Rechtsgeleerdheid aan de Uni Tilburg klaagt over RACISME bij kritiek op haar beroerde binnensmondse Engels.

Hoi GeenStijl,

TL;DR: een Indiase universitair docent is in de evaluatie van haar vak aangesproken op haar slechte Engels, zij vindt dat aanstootgevend, beledigend en discriminerend en dreigt met rechtszaken.

Ik ben student rechtsgeleerdheid aan de Universiteit van Tilburg (officieel natuurlijk 'Tilburg University') en kreeg vanochtend onderstaande e-mail in mijn inbox. Dit semester heb ik het vak 'The World's Legal Systems' gevolgd, dat voor een deel door een Indiase universitair docent, dr. Geertanjali Srikantan, wordt gegeven. Zij is een native speaker van Engels, maar wel met een heel zwaar Indiaas accent. Bovendien praat zij binnensmonds, waardoor zij best slecht te verstaan is. Dat heeft een student (niet ik) ingevuld bij de vakevaluatie, die je altijd na afloop van het semester kan invullen. Deze evaluatie is bij de docent in het verkeerde keelgat geschoten en zij heeft vervolgens aan alle studenten deze e-mail gestuurd. Bovendien is op BlackBoard (het digitale onderwijssysteem) dezelfde boodschap geplaatst. De tekst van haar e-mail spreekt voor zich. Kunnen jullie misschien hier wat mee?

Mochten jullie iets online zetten, mij wel graag anonimiseren, ik moet het vak nog halen,

Met vriendelijke groeten,
[NAW bij redactie bekend]

---------- Forwarded message ----------
From: G. Arcot Srikantan
Date: 2018-06-30 9:03 GMT+02:00
Subject: The World's Legal Systems 2017-2018: Comments in Course Evaluation
To:

Dear Students,

This concerns the ongoing evaluation of this course at http://evaluatie.uvt.nl.