abonnement Unibet Coolblue
pi_180202166
quote:
LOL. Universitair docent noemt kritiek 'racisme'

Geinige ingezonden brief uit de genderbenderwereld van de universitaire safe spaces. Slecht verstaanbare Indiase docent Rechtsgeleerdheid aan de Uni Tilburg klaagt over RACISME bij kritiek op haar beroerde binnensmondse Engels.

Hoi GeenStijl,

TL;DR: een Indiase universitair docent is in de evaluatie van haar vak aangesproken op haar slechte Engels, zij vindt dat aanstootgevend, beledigend en discriminerend en dreigt met rechtszaken.

Ik ben student rechtsgeleerdheid aan de Universiteit van Tilburg (officieel natuurlijk 'Tilburg University') en kreeg vanochtend onderstaande e-mail in mijn inbox. Dit semester heb ik het vak 'The World's Legal Systems' gevolgd, dat voor een deel door een Indiase universitair docent, dr. Geertanjali Srikantan, wordt gegeven. Zij is een native speaker van Engels, maar wel met een heel zwaar Indiaas accent. Bovendien praat zij binnensmonds, waardoor zij best slecht te verstaan is. Dat heeft een student (niet ik) ingevuld bij de vakevaluatie, die je altijd na afloop van het semester kan invullen. Deze evaluatie is bij de docent in het verkeerde keelgat geschoten en zij heeft vervolgens aan alle studenten deze e-mail gestuurd. Bovendien is op BlackBoard (het digitale onderwijssysteem) dezelfde boodschap geplaatst. De tekst van haar e-mail spreekt voor zich. Kunnen jullie misschien hier wat mee?

Mochten jullie iets online zetten, mij wel graag anonimiseren, ik moet het vak nog halen,

Met vriendelijke groeten,
[NAW bij redactie bekend]

---------- Forwarded message ----------
From: G. Arcot Srikantan
Date: 2018-06-30 9:03 GMT+02:00
Subject: The World's Legal Systems 2017-2018: Comments in Course Evaluation
To:

Dear Students,

This concerns the ongoing evaluation of this course at http://evaluatie.uvt.nl.

I have reported the following comment as being offensive, insulting and discriminatory as per the Code of conduct of the University to the Education Support Team.

"De docent die de colleges gaf over Islamitisch en Indiaas recht sprak slecht Engels. Vooral de uitspraak laat soms te wensen over en heb ik als storend ervaren."

As you may be aware, student evaluations determine the existence of a course and a lecturer’s chances of promotion and tenure. It is in this context that I view the abovementioned remarks as an effort to link my English language proficiency (a requirement in the evaluation) to my accent, which is a product of my cultural background and my national origins. This is illegal and discriminatory under European law and in many jurisdictions including the Netherlands. Accent discrimination is acceptable in certain forms of pedagogy when it involves very young children and in the case of language teaching (although that is legally questionable – please see Case: 2177/2009/(TN)DK). I can assure you that you will have an extremely hard time convincing any court of law in the Netherlands that I do not have a good command of the English language.

It is important that we treat each other in a respectful and ethical manner. Please ensure that your comments and feedback in the evaluation of this course meet these requirements. I welcome constructive and productive feedback based on a neutral evaluation of my teaching skills and not based on my accent, gender and cultural background. Many of you have provided such feedback and I would like to encourage others to continue doing so.

I remain committed to our university’s goals of endowing students with knowledge, skills and character and will work with students to realise this goal.

The content of this announcement solely reflects my views.

Yours sincerely,
Dr.Geetanjali Srikantan

Bron: https://www.geenstijl.nl/(...)emt-kritiek-racisme/
Wat is dit weer voor een gedoe van deze vrouw. Alles is racisme tegenwoordig volgens sommige mensen die de slachtofferrol wel prettig vinden. Kan geen les geven, want Aziaat, dat is racisme. Maar gewoon zeggen dat iemand door bepaalde oorzaken naar jouw mening slecht te verstaan is, lijkt mij geen racisme.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:11:04 #2
117098 Hathor
Effe niet
pi_180202197
Indiers die Engels spreken is altijd lachen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180202217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:11 schreef Hathor het volgende:
Indiers die Engels spreken is altijd lachen.
Vooral die Microsoft scammers.
pi_180202223
Net als 99% van de 'cursussen' op Udemy. Je kan er helemaal niks mee en het leidt enorm af. Klacht is 100% terecht.
pi_180202241
apu nahasapeemapetilon _O_
pi_180202261

alles wat wit bevat is racisme.... zo ook deze textbox.
Lambo of Rekt
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:18:35 #7
117098 Hathor
Effe niet
pi_180202264
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:13 schreef baxmurger het volgende:

[..]

Vooral die Microsoft scammers.
Ik krijg nou al meer dan een jaar lang om de paar weken een telefoontje van iemand met zo'n zwaar Indiaas dialect die zich uitgeeft als Microsoftmedewerker en mij even komt vertellen dat ik een virus heb waar ze mee kunnen helpen als ik even naar die en die site ga. Ik weet dat het scammers zijn en dat ik hem er eigenlijk meteen weer op moet gooien, maar ik kan het niet laten om altijd even te blijven hangen en ze uit te laten praten, op het eind lig ik me bijna te slaan van het lachen om dat debiele accent. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:20:36 #8
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180202284
Dus wat ze eigenlijk zegt is dat ze slecht Engels spreekt omdat ze Indisch is. Wie is hier nou racistisch :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:23:47 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180202306
De TT is wel een beetje overdreven.
Die vrouw is gepikeerd en roept racisme. Het is niet zo dat de universiteit dat roept of een rechter he.
pi_180202319
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dus wat ze eigenlijk zegt is dat ze slecht Engels spreekt omdat ze Indisch is. Wie is hier nou racistisch :')
Ik denk dat ze het ook racistisch vindt dat jij het verschil tussen India en Indonesiė niet kent.
pi_180202334
_O- Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die dit daadwerkelijk tot een rechtzaak laat komen.. En dan wil ik haar gezicht zien als ze ongelijk krijgt van de rechter.. _O-
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:33:53 #12
472977 baxmurger
Geef chips
pi_180202385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik krijg nou al meer dan een jaar lang om de paar weken een telefoontje van iemand met zo'n zwaar Indiaas dialect die zich uitgeeft als Microsoftmedewerker en mij even komt vertellen dat ik een virus heb waar ze mee kunnen helpen als ik even naar die en die site ga. Ik weet dat het scammers zijn en dat ik hem er eigenlijk meteen weer op moet gooien, maar ik kan het niet laten om altijd even te blijven hangen en ze uit te laten praten, op het eind lig ik me bijna te slaan van het lachen om dat debiele accent. :')
Please come again :')
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 juli 2018 @ 00:41:48 #13
408813 crew  trein2000
pi_180202462
Typisch gevalletje buitenlandse cultuur in Nederland denken te kunnen toepassen.

De hiėrarchie die in de nl’se samenleving zo goed as afgeschaft is, is buiten onze landsgrenzen nog springlevend. Deze mevrouw snapt dat kennelijk niet zo goed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180202519
Als ze Geertjan Ali heet, hoezo kan het dan niet in het Nederlands? :?

Je dochter Geert noemen ook echt gvd :')
  dinsdag 3 juli 2018 @ 05:59:31 #15
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180204501
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zoiets:
Inderdaad, een typische Indiase accent.
pi_180204573
Als ze daar in Tilburg met alle geweld die mevrouw voor de klas willen hebben, neem dan ook je verantwoordelijkheid als universiteit, en geef mevrouw zelf feedback, ipv dat af te schuiven op je studenten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180204588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:23 schreef BasEnAad het volgende:
De TT is wel een beetje overdreven.
Die vrouw is gepikeerd en roept racisme. Het is niet zo dat de universiteit dat roept of een rechter he.
Oh wedje leggen wat de Uni ervan zegt?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180204596
quote:
This is illegal and discriminatory under European law and in many jurisdictions including the Netherlands. Accent discrimination is acceptable in certain forms of pedagogy when it involves very young children and in the case of language teaching (although that is legally questionable – please see Case: 2177/2009/(TN)DK)
Accent discriminatie :')

Maar ja. Dit krijg je als je de gekken het gekkenhuis uit laat en ze ook nog eens bevestigd in hun waanbeelden.

Gewoon lekker met je reteplat Haagse accent een topfunctie eisen want lesje ABN is racisme anno 2018!

[ Bericht 6% gewijzigd door De_Onnoembare op 03-07-2018 06:50:57 ]
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 06:46:51 #19
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180204597
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:25 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het ook racistisch vindt dat jij het verschil tussen India en Indonesiė niet kent.
Verkeerd gelezen :@
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_180204601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:18 schreef EggsTC het volgende:

alles wat wit bevat is racisme.... zo ook deze textbox.
Ja ja ze geven alleen fooi in Amerika :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180204646
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is relevant omdat? Al spreekt ze vloeiend en accentloos Engels. Dan nog is het commentaar van de student niet racistisch.
Nou, dan is die kwalificatie niet zo gek meer hoor.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 07:06:21 #22
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180204743
Wel grappig dat ze zegt dat ze openstaat voor feedback maar dat ze vervolgens met die feedback schuimbekkend "racisme" roept als het haar niet uitkomt.

:')

Als een student dat zo ervaren heeft dan is dat zo.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 07:14:23 #23
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180204806
Op mijn werk is het inderdaad vaak lastig met de Indiėrs, maar ook de Nigerianen kunnen flink onverstaanbaar brabbelen. Met de Pakistanen en Arabieren is het in het algemeen beter qua spraak, maar die hebben weer andere negatieve eigenschappen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180204845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:14 schreef nixxx het volgende:
Op mijn werk is het inderdaad vaak lastig met de Indiėrs, maar ook de Nigerianen kunnen flink onverstaanbaar brabbelen. Met de Pakistanen en Arabieren is het in het algemeen beter qua spraak, maar die hebben weer andere negatieve eigenschappen.
Hoogopgeleide Indiėrs zijn vaak prima te verstaan is mijn ervaring.

Maar goed, we weten niet hoe verstaanbaar deze dame is.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 07:25:50 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180204857
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoogopgeleide Indiėrs zijn vaak prima te verstaan is mijn ervaring.

Maar goed, we weten niet hoe verstaanbaar deze dame is.
We zouden inderdaad een geluidsfragmentje moeten horen om deze dame te kunnen evalueren.

Op mijn werk heb ik merendeels met ingenieurs van doen. Misschien is dat wel weer een aparte groep binnen de Indiase hoogopgeleiden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180204889
De reden dat de leerling het niet verstaat, is dat hij geen Indisch spreekt.

Ik had n onverstaanbare Chinese collega. Andere Chinese collega gaf aan dat je chinees moest spreken om zijn Engels te kunnen verstaan. Zal hier ook wel zo werken ^O^
compact en kleverig.
pi_180204907
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:25 schreef nixxx het volgende:

[..]

We zouden inderdaad een geluidsfragmentje moeten horen om deze dame te kunnen evalueren.
Maar niet om de mate van racisme in de klacht van de student te beoordelen. Namelijk geen.

Overdreven gedoe van de docent en wmb universiteitsdocent onwaardig. Ik hoop dat er consequenties zitten aan roekeloos zulke ernstige beschuldigingen rondsmijten.
pi_180204918
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:24 schreef ABombali het volgende:
Oh ja dit kan geen racisme zijn want in Nederland bestaan geen racisten, toch??

Veel Nederlanders haten alles wat niet Nederlands is, en ze doen er alles aan om die mensen kapot te maken. Wel grappig dat ze dit naar een racistische website hebben gestuurd(geenstijl), stormfront reageerde zeker niet ofzo
En dat zegt een fascist als jij. :')
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_180204920
Haar verstaanbaarheid is slecht. De mailen heeft het zelfs over een combinatie van accent en binnensmonds praten.
Slechte verstaanbaarheid leidt tot minder goed begrip van je presentatie, dat is toch duidelijk.

Ze maakt zich ook vooral zorgen over de kansen op promotie in plaats van goede studenttevredenheid, dat pleit tegen dr.

Is het racisme als je het Engels van een Europeaan beter verstaat dan dat van een aziaat?
Of ermee naar Geenstijl had gemoeten is een tweede, dat vraag ik me af. Misschien als mevrouw een vrijbrief had gehad en een diepe kniebuiging, maar niet als de UVT vindt dat er wel aandacht mag zijn voor de verstaanbaarheid.
pi_180205025
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Haar verstaanbaarheid is slecht. De mailen heeft het zelfs over een combinatie van accent en binnensmonds praten.
Slechte verstaanbaarheid leidt tot minder goed begrip van je presentatie, dat is toch duidelijk.

Ze maakt zich ook vooral zorgen over de kansen op promotie in plaats van goede studenttevredenheid, dat pleit tegen dr.

Is het racisme als je het Engels van een Europeaan beter verstaat dan dat van een aziaat?
Of ermee naar Geenstijl had gemoeten is een tweede, dat vraag ik me af. Misschien als mevrouw een vrijbrief had gehad en een diepe kniebuiging, maar niet als de UVT vindt dat er wel aandacht mag zijn voor de verstaanbaarheid.
Racisme werkt maar 1 kant op volgens de huidige standaard

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180205094
Nogal heftige reactie op zo'n evaluatieformuliertje van een student. _O- :') _!!
pi_180205170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:14 schreef nixxx het volgende:
Op mijn werk is het inderdaad vaak lastig met de Indiėrs, maar ook de Nigerianen kunnen flink onverstaanbaar brabbelen. Met de Pakistanen en Arabieren is het in het algemeen beter qua spraak, maar die hebben weer andere negatieve eigenschappen.
Wij hadden een russische engels lerares, kon geen nederlands, kon niet echt engels. Na een maandje was die ook "ziek" en nooit meer teruggekomen, maar dat zorgde echt voor een hoop paniekmomentjes bij leerlingen die echt amper engels konden, wij moesten het dan vertalen van ruski engels naar normaal engels, (als dat ons al lukte) en het dan vertalen naar het nederlands zo dat de mensen die wat minder waren in engels wisten wat ze voor opdracht moesten doen. :')
pi_180205181
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:24 schreef ABombali het volgende:
Oh ja dit kan geen racisme zijn want in Nederland bestaan geen racisten, toch??

Veel Nederlanders haten alles wat niet Nederlands is, en ze doen er alles aan om die mensen kapot te maken. Wel grappig dat ze dit naar een racistische website hebben gestuurd(geenstijl), stormfront reageerde zeker niet ofzo
_O- ga je lekker, kalimero?
pi_180205270
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:56 schreef Chai het volgende:
Nogal heftige reactie op zo'n evaluatieformuliertje van een student. _O- :') _!!
Zal er erg onzeker over zijn en geen zin hebben om eraan te werken. Dan is racisme roepen een goed schild.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:19:28 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180205288
Het is gewoon onzin om buitenlandse docenten colleges te laten geven als ze niet fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken. Je leert er niks van, beter kun je hun boek lezen met uitleg van een Nederlandse docent. Als zo'n buitenlandse prof echt goed is, gaan de studenten vanzelf naar India om daar college te volgen.

Spreekvaardigheid zou sowieso moeten woeden getoetst in de sollicitatieprocedure.

Racistisch is het uiteraard niet. Zij kan gewoon naar een logopedist gaan en wat cursussen Engels gaan volgen.
pi_180205335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:16 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zal er erg onzeker over zijn en geen zin hebben om eraan te werken. Dan is racisme roepen een goed schild.
Niks goed schild, gewoon een ontzettend domme zet. Die studenten moeten reflecteren en evalueren tot ze een ons wegen, dan kom je als docent niet weg met deze reactie op een valide feedbackpunt.

Haar kansen op promotie heeft ze nu eigenhandig flink verkleind.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2018 08:24:44 ]
pi_180205402
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:07 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat is dit weer voor een gedoe van deze vrouw. Alles is racisme tegenwoordig volgens sommige mensen die de slachtofferrol wel prettig vinden. Kan geen les geven, want Aziaat, dat is racisme. Maar gewoon zeggen dat iemand door bepaalde oorzaken naar jouw mening slecht te verstaan is, lijkt mij geen racisme.
Ik las haar email. Maar zij heeft niks racisme genoemd.
Haar kritiek lijkt me overtrokken, Evenzo is de reactie haar het woord racisme toe te schrijven , nogal overtrokken.

Deze overtrokken reactie kun je prima discriminerend vinden, zonder het in te delen als racisme.
Sowieso is geenstijl een discriminerende haatzaaiende kutzooi. Dat is niet persé racistisch .
Wel discriiminerend.
pi_180205410
Heftig toonbeeld van een powerstruggle. Je zou verwachten dat een docent rechtsgeleerdheid beter weet.
pi_180205430
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik las haar email. Maar zij heeft niks racisme genoemd.
Haar kritiek lijkt me overtrokken, Evenzo is de reactie haar het woord racisme toe te schrijven , nogal overtrokken.

Deze overtrokken reactie kun je prima discriminerend vinden, zonder het in te delen als racisme.
Sowieso is geenstijl een discriminerende haatzaaiende kutzooi. Dat is niet persé racistisch .
Wel discriiminerend.
Met etnisch discrimineren wordt niet racisme bedoelt?
pi_180205434
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:18 schreef Hathor het volgende:

op het eind lig ik me bijna te slaan van het lachen om dat debiele accent. :')
Is dat nou een teken van jouw debiliteit ? Echt niet....
Wel is het jouw discriminerend mindset.
pi_180205451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Met etnisch discrimineren wordt niet racisme bedoelt?
Moet je eerst vragen aan de persoon , wat zij/zij nou bedoelt.
Ik vind geenstijl discriminerend kutzooi..
* Dat is niet een ander woord voor racisme
* Dat is ook niet een ander woord voor balloze heertjes

Het woord racisme wordt haar in de mond gelegd..... Nepnieuws heet dat tegenwoordig
pi_180205470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Moet je eerst vragen aan de persoon , wat zij/zij nou bedoelt.
Ik vind geenstijl discriminerend kutzooi..
* Dat is niet een ander woord voor racisme
* Dat is ook niet een ander woord voor balloze heertjes

Het woord racisme wordt haar in de mond gelegd..... Nepnieuws heet dat tegenwoordig
Ze zegt dat ze gediscrimineerd wordt op etnisch gebied. Volgens jou is onderscheid maken op etniciteit dus geen racisme? Dat kan hoor, dat dat jouw mening is.
pi_180205509
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat nou een teken van jouw debiliteit ? Echt niet....
Wel is het jouw discriminerend mindset.
Ah. Dus als je lacht om zeer slecht verstaanbaar Engels met een tenenkrommend accent dan ben je aan het discrimineren?

Haha, prima dan!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:48:14 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180205536
Bewoog ze ook met haar hoofd heen en weer toen ze dit schreef?
Dat is wel iets wat ik zou willen weten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180205588
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:48 schreef Red_85 het volgende:
Bewoog ze ook met haar hoofd heen en weer toen ze dit schreef?
Dat is wel iets wat ik zou willen weten.
Ik wil weten of ze op straat poepen normaal vindt zoals de rest van haar landgenoten.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:53:43 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_180205589
Mooi toch, vul je een evaluatie in, krijg je ook nog een lesje jurisprudentie. Daar zit je toch voor op een rechtenfaculteit? Die reaguurder wil niks leren schijnbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180205608
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:53 schreef speknek het volgende:
Mooi toch, vul je een evaluatie in, krijg je ook nog een lesje jurisprudentie. Daar zit je toch voor op een rechtenfaculteit? Die reaguurder wil niks leren schijnbaar.
Ja, een lesje jurisprudentie voor 'accent-discriminatie'?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180205615
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik wil weten of ze op straat poepen normaal vindt zoals de rest van haar landgenoten.
Hoho dat kan niet op iedere straat maar alleen op de 'Designated Shitting Streets'.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180205634
Was toch ook zo met mensen die Ebonics gebruikten op examens in de VS, daar werd ook racisme geschreeuwd toen dat fout gerekend werd.
pi_180205651
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hoho dat kan niet op iedere straat maar alleen op de 'Designated Shitting Streets'.
Weer wat geleerd.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:59:59 #51
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180205652
Laat die student lekker zijn ganges gaan.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_180205657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:58 schreef LurkJeRot het volgende:
Was toch ook zo met mensen die Ebonics gebruikten op examens in de VS, daar werd ook racisme geschreeuwd toen dat fout gerekend werd.
Taal corrigeren is racisme: https://www.washingtontim(...)rammar-perpetuates-/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:03:52 #53
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180205688
Trouwens, gezien het feit dat er genoeg Indiėrs zijn die wel vrijwel accentloos Engels spreken, kun je het accent wmb niet zomaar één op één koppelen aan etniciteit en culturele achtergrond. Wat voor haar de link is om de feedback discriminerend te noemen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:10:49 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_180205756
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:55 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja, een lesje jurisprudentie voor 'accent-discriminatie'?
Interessante casus toch? Is je ergeren aan iemands accent wel of niet constructief of nodeloos grievend? Ik zou wel benieuwd zijn naar het antwoord van de student.

Anyway ik heb ook wel eens een keer een goedbedoelde evaluatie gemarkeerd gekregen als nodeloos kwetsend. Een andere keer heb ik een docent zo afgebrand dat hij vlak daarna ontslag nam, whoops.

Zulke dingen gebeuren aan de lopende band, ik weet niet zo goed waarom GeenStijl er gewag van maakt.

Haha grapje dat weet ik wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180205788
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Interessante casus toch? Is je ergeren aan iemands accent wel of niet constructief of nodeloos grievend? Ik zou wel benieuwd zijn naar het antwoord van de student.
Dat antwoord is simpel: als het een West-Europees accent betreft is het dat niet, als het een 'divers' accent betreft wel.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:17:21 #56
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180205819
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:47 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Verschil is dat je Nederlanders die slecht Engels spreken makkelijker kan verstaan dan zo'n vrouw uit India die slecht Engels spreekt, snap je?
Maar sommig lichtgetinte medelanders die Nederlands spreken mogen toch wel een keer een afspraak maken met een logopedist. Of is dat ook racistisch?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:18:48 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_180205832
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat antwoord is simpel: als het een West-Europees accent betreft is het dat niet, als het een 'divers' accent betreft wel.
Ja dat antwoord is simpel als je een racist bent. Vooralsnog heeft een Indiėr meer aanspraak op dat een Indisch accent onderdeel is van het officiėle Engels dan woteffer zort of shhtonekooling englisch de gemiddelde Nederlander in de collegezaal uitbraakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180205851
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat antwoord is simpel als je een racist bent.
Inderdaad ja, het momenteel salonfähige anti-blanke racisme dat welig tiert op de universiteiten. Overgenomen van de hysterische Amerikaanse uni's.
quote:
Vooralsnog heeft een Indiėr meer aanspraak op dat een Indisch accent onderdeel is van het officiėle Engels dan woteffer zort of shhtonekooling englisch de gemiddelde Nederlander in de collegezaal uitbraakt.
Wat discriminerend en racistisch van je zeg, die accent-discriminatie die je hier toont.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:20:39 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180205858
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:47 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Verschil is dat je Nederlanders die slecht Engels spreken makkelijker kan verstaan dan zo'n vrouw uit India die slecht goed Engels spreekt, snap je?
Fixed.

Anyway, het accent kan ze weinig aan doen maar het binnensmonds is niet een cultureel dingetje lijkt me. Als een Nederlandse docent binnensmonds mompelt wordt daar ook iets over gezegd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:23:17 #60
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180205894
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Interessante casus toch? Is je ergeren aan iemands accent wel of niet constructief of nodeloos grievend? Ik zou wel benieuwd zijn naar het antwoord van de student.

Anyway ik heb ook wel eens een keer een goedbedoelde evaluatie gemarkeerd gekregen als nodeloos kwetsend. Een andere keer heb ik een docent zo afgebrand dat hij vlak daarna ontslag nam, whoops.

Zulke dingen gebeuren aan de lopende band, ik weet niet zo goed waarom GeenStijl er gewag van maakt.

Haha grapje dat weet ik wel.
Op zich zou ik de evaluatie zelf eigenlijk niet direct naar de docent laten gaan, maar naar haar leidinggevende. Dan voorkom je dit soort situaties. De bedoeling van een evaluatie is dat je open en onbezwaard je mening kan geven. Het is dan aan de organisatie om er iets mee te doen of niet. Dat zou dan discriminerend kunnen zijn.

Nu is de cultuur in India veel meer hiėrarchisch en kun je daar als student echt niet tegen je professor ingaan. Een erg slecht systeem, want zo kweek je alleen maar jaknikkers. Misschien is deze dame nog niet gewend aan Nederlandse directheid en openheid.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:26:55 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_180205929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Inderdaad ja, het momenteel salonfähige anti-blanke racisme dat welig tiert op de universiteiten. Overgenomen van de hysterische Amerikaanse uni's.

Ohja joh tiert dat welig, je hebt er overduidelijk verstand van :').

quote:
Wat discriminerend en racistisch van je zeg, die accent-discriminatie die je hier toont.
Nee hoor, ik heb nergens gezegd dat het okay is om je aan de ene te ergeren en aan de andere niet, dat staat volledig op jouw conto. Dus zeg eens, waarom is een Frans accent goed en een Indisch accent ergerlijk en waarom is dit schijnbaar voor iedereen zo dat het op een universiteit schijnt te moeten gelden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:28:02 #62
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180205935
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ohja joh tiert dat welig, je hebt er overduidelijk verstand van :').

[..]

Nee hoor, ik heb nergens gezegd dat het okay is om je aan de ene te ergeren en aan de andere niet, dat staat volledig op jouw conto. Dus zeg eens, waarom is een Frans accent goed en een Indisch accent ergerlijk en waarom is dit schijnbaar voor iedereen zo dat het op een universiteit schijnt te moeten gelden.
Het accent is hier het probleem niet, wel dat ze blijkbaar halve woorden inslikt en daardoor de studenten het college niet meer kunnen volgen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_180205951
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ohja joh tiert dat welig, je hebt er overduidelijk verstand van :').

Yep. Jij doet er tegenwoordig ook lekker aan mee. Heerlijk geļndoctrineerd door je uni-bubbeltje.
quote:
Nee hoor, ik heb nergens gezegd dat het okay is om je aan de ene te ergeren en aan de andere niet, dat staat volledig op jouw conto. Dus zeg eens, waarom is een Frans accent goed en een Indisch accent ergerlijk en waarom is dit schijnbaar voor iedereen zo dat het op een universiteit schijnt te moeten gelden.
Ik wacht met smart de Franse lerares af die een leerling aanspreekt over zijn 'accent-discriminatie'.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:29:57 #64
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180205955
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:59 schreef hmmmz het volgende:
Laat die student lekker zijn ganges gaan.
_O- _O- _O- _O- _O- _O_ :D
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_180205959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:29 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

- Hey kijk eens aan, vele commentaren op de 'racistische' (leg uit? voorbeeld?) site Geenstijl over het Engels van blanke man Rutte
- Hey lekker veel geklaag over Nederlandse docenten die slecht Engels spreken.
- En nog meer...
- En nog veeeeeeeeeeeeel meer..
- Het houdt maar niet op enzo....

Enfin..... maar het is dus WEL racismuhhhhhhhh wanneer iemand klaagt over het Engels van een docent uit India? :')
Uiteraard. Dat was wat ik speknek net ook al vertelde: het is lachuuuh als het een West-Europees accent (lees blank) is, maar discriminatie als het een 'divers' (lees niet-blank) accent is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:34:54 #66
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180206003
Het speelt blijkbaar al langer want hier een artikeltje van haar uit 2017.

https://universonline.nl/(...)ism-higher-education
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:35:14 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_180206011
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:23 schreef nixxx het volgende:

[..]

Op zich zou ik de evaluatie zelf eigenlijk niet direct naar de docent laten gaan, maar naar haar leidinggevende. Dan voorkom je dit soort situaties. De bedoeling van een evaluatie is dat je open en onbezwaard je mening kan geven. Het is dan aan de organisatie om er iets mee te doen of niet. Dat zou dan discriminerend kunnen zijn.

Nu is de cultuur in India veel meer hiėrarchisch en kun je daar als student echt niet tegen je professor ingaan. Een erg slecht systeem, want zo kweek je alleen maar jaknikkers. Misschien is deze dame nog niet gewend aan Nederlandse directheid en openheid.
Het is wel gebruikelijk dat docenten zelf hun evaluaties krijgen, ze worden immers ook geacht zichzelf te verbeteren. Maar meestal inderdaad met tussenkomst van een educatieafdeling. Het is overduidelijk dat deze docent nogal slecht tegen kritiek kan. Het hiėrarchische kan meespelen ja, dat zie je al bij Belgen bijvoorbeeld. Het is ook overduidelijk dat deze student die de boel gelekt heeft niet tegen kritiek kan. Het is dus allemaal nogal sneu.

Edit: oh gewoon een stokpaardje wat bereden wordt. Nouja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180206027
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:34 schreef nixxx het volgende:
Het speelt blijkbaar al langer want hier een artikeltje van haar uit 2017.

https://universonline.nl/(...)ism-higher-education
En de toon is gezet:

quote:
It has been famously argued by Robert Phillipson that the global teaching of English is an act of linguistic imperialism, marginalizing opportunities for speakers of other languages.
Maar goed, het slaat an sich al nergens op dat de taal op de Uni tegenwoordig Engels is. Dan zie je allemaal NLers in het Engels een discussie voeren. Kansloos :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:38:53 #69
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180206041
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En de toon is gezet:

[..]

Maar goed, het slaat an sich al nergens op dat de taal op de Uni tegenwoordig Engels is. Dan zie je allemaal NLers in het Engels een discussie voeren. Kansloos :')

Tuurlijk, want elkaar wereldwijd gewoon kunnen verstaan is hartstikke imperialistisch! :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:40:43 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180206064
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is wel gebruikelijk dat docenten zelf hun evaluaties krijgen, ze worden immers ook geacht zichzelf te verbeteren. Maar meestal inderdaad met tussenkomst van een educatieafdeling. Het is overduidelijk dat deze docent nogal slecht tegen kritiek kan. Het hiėrarchische kan meespelen ja, dat zie je al bij Belgen bijvoorbeeld. Het is ook overduidelijk dat deze student die de boel gelekt heeft niet tegen kritiek kan. Het is dus allemaal nogal sneu.

Edit: oh gewoon een stokpaardje wat bereden wordt. Nouja.
Ik vind het op zich nog ok dat iemand dit in de openbaarheid brengt. Je hebt hier wel een docent die probeert haar relatieve machtspositie te gebruiken om (al dan niet terechte) kritiek de kop in te drukken. Dat is gedrag dat niet op een universiteit past.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:43:14 #71
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180206096
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En de toon is gezet:

[..]

Maar goed, het slaat an sich al nergens op dat de taal op de Uni tegenwoordig Engels is. Dan zie je allemaal NLers in het Engels een discussie voeren. Kansloos :')

Nou in het kader van "marginalizing oppotunities for speakers of other languages" kan dat wijf ook wel gewoon Nederlands leren enzo he. :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:44:27 #72
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180206115
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus zeg eens, waarom is een Frans accent goed en een Indisch accent ergerlijk en waarom is dit schijnbaar voor iedereen zo dat het op een universiteit schijnt te moeten gelden.
Omdat Frans een beschaafde taal is en Indisch een primitief brabbeltaaltje.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:44:59 #73
471419 Otger
Reconquista
pi_180206118
Indiėrs zijn een arrogant en tegelijkertijd onzeker kutvolk. Nogal logisch dat het janken werd.
pi_180206154
Beetje slechte instelling van iemand die les geeft op een universiteit. In plaats van het te verbeteren gooit ze liever direct met verwijten. Sommige mensen mompelen maar wat (en dat heeft niets met afkomst te maken). Dat, in combinatie met slecht engels lijkt me dan ook geen ideale cobinatie in een collegezaal waar de akoestiek vaak ook al te wensen over laat.


Nee liever gewoon overal tegenaan schoppen en doorgaan op de oude voet. Dat er schijnbaar af en toe halve zinnen uit je betoog niet verstaan worden maakt haar niets uit? Je wil mensen toch wat leren of wil je ze alleen maar terecht wijzen? Misschien moet ze zich eens afvragen of ze wel het juiste beroep heeft gekozen dan.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:47:54 #75
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180206155
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
Maar goed, het slaat an sich al nergens op dat de taal op de Uni tegenwoordig Engels is.
Dit sowieso.

En verder:

quote:
Maastricht was ook voorloper bij de verengelsing van het onderwijs. Die verengelsing is vooral ingegeven om het buitenlandse studenten makkelijk te maken. Bij Engelstalig onderwijs hoeven ze zich immers niet eerst het Nederlands eigen te maken. Engels moeten ze toch al kennen. Voor de toegankelijkheid van het Nederlandse onderwijs voor buitenlandse studenten, is de verengelsing van het onderwijs dus zeer belangrijk. Het argument dat het Engels geldt als de voertaal in de wetenschap, wat op zich waar is, is er achteraf bij de haren bijgesleept. Zelfs de studentenvakbonden valt op hoe ongecontroleerd de internationalisering eigenlijk verloopt. Alles wordt gedaan om de buitenlandse student naar binnen te harken. Van de Nederlandse student wordt gevraagd zich aan deze ontwikkeling aan te passen.
quote:
Concurrentie als je gaat studeren
Verengelsing van het onderwijs leidt al snel tot veel meer aanmeldingen van buitenlandse studenten. Aan de Universiteit van Amsterdam zijn er als gevolg van de verengelsing van de opleiding psychologie opeens 1260 buitenlandse aanmeldingen, tegenover 600 Nederlandse aanmeldingen. Het aantal beschikbare studieplekken is 594. Het beeld dat ontstaat, is dat de aankomende Nederlandse student moet concurreren met de buitenlandse student voor een beperkt aantal studieplekken. Een studieplek voor een buitenlander kan dus ten koste gaan van een studieplek voor een Nederlander. Volgens de wet mogen Nederlandse studenten daarbij niet voorgetrokken worden op buitenlandse studenten. Minister van onderwijs Van Engelshoven lijkt zich daarbij vooral druk te maken over de toegankelijkheid van het hoger onderwijs voor de buitenlandse student. Zo lees ik haar uitspraak tenminste:
”De onderwijskwaliteit en de toegankelijkheid staan voor mij voorop, ook als het gaat om internationalisering van het onderwijs.”
quote:
De nadelen van Engelstalig onderwijs
Wereldburgerschap is een verlangen naar ongelijkheid
Is de verengelsing van het hoger onderwijs wel zo gunstig voor de Nederlandse student? We doen wel alsof we allemaal geweldig goed Engels spreken, maar in feite beheersen we het Engels veel minder goed dan het Nederlands. Een subtiel begrip van de leerstof in het Engels blijft een moeilijkheid. Dat geldt des te meer als behalve de student ook de docent het Engels slecht beheerst. Zelf heb ik bij lezingen voor Studium Generale geluisterd naar Nederlandstalige, Duitstalige of anderstalige sprekers die het Engels maar matig beheersen. Ook buitenlandse studenten zijn vaak moeilijk verstaanbaar als zij Engels spreken. Je zou kunnen zeggen dat men bij Engelstalige opleidingen aan Nederlandse universiteiten genoegen neemt met een soort vereenvoudigd pidgin Engels. Als gevolg daarvan zijn echt diepgaande gedachtewisselingen moeizaam, zo niet onmogelijk.

Als je al over wilt gaan op Engelstalig onderwijs, of gewoonweg de beheersing van het Engels onder Nederlanders wil verbeteren, dan is het zaak daar al aan het begin van de basisschool werk van te maken. Omdat buitenlandse studenten werven de aanleiding was om over te stappen op Engelstalig onderwijs, hebben universiteiten zich die tijd nooit gegund. Structurele verbetering van het Engels in het voortraject, alvorens over te gaan op Engelstalig onderwijs, is nooit binnen het blikveld van universiteiten geweest.

Hoewel ik het belang van een goede beheersing van het Engels alleszins onderken, zie ik toch nadelen aan Engelstalig onderwijs. Omdat Nederlandse afgestudeerden veelal in een Nederlandse context komen te werken, is het van belang dat zij hun deskundigheid in de Nederlandse taal kunnen overbrengen. Het strooien met Engelse vaktermen, waarvan men het Nederlandstalige equivalent niet eens kent, draagt niet écht bij aan de kwaliteit van het functioneren in een Nederlandse context. Het is niet goed als een deskundige zich niet kan verduidelijken tegenover Nederlandstalig publiek.
Klachten? RACISME!
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_180206244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:44 schreef Otger het volgende:
Indiėrs zijn een arrogant en tegelijkertijd onzeker kutvolk. Nogal logisch dat het janken werd.
Joh, dat is net zoiets als zeggen dat Europeanen dat zijn.

Ze hebben vaak een gebruiksaanwijzing, maar als je gewoon weet hoe je ze moet benaderen zijn het hele warme mensen.

Niets mis mee.
pi_180206295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:47 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dit sowieso.

En verder:

[..]

[..]

[..]

Klachten? RACISME!
Er is dan ook al een rechtszaak over want het schijnt nb illegaal te zijn: https://www.nu.nl/binnenl(...)hoger-onderwijs.html

Je kan hem steunen hier: https://www.beteronderwijsnederland.nl/nieuws/2018/05/rechtszaak/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:59:03 #78
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180206298
Met name als je colleges geeft over rechten mag ik toch verwachten dat de taal een belangrijker rol speelt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_180206363
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:59 schreef Stoney3K het volgende:
Met name als je colleges geeft over rechten mag ik toch verwachten dat de taal een belangrijker rol speelt.
Tegenwoordig willen ze zelfs dat als je Nederlands studeert je Vondels gedichten naar het Engels vertaald :')

https://www.dub.uu.nl/nl/(...)vondel-se-het-engels
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:05:21 #80
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180206366
Dan betaal je iemand om jou iets te leren en mag je er met je racistische bek ook nog niets van zeggen als je er niks van opsteekt omdat haar niet kan verstaan _O-
pi_180206547
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Omdat Frans een beschaafde taal is en Indisch een primitief brabbeltaaltje.
Dat heet niet "Indisch" Dat heet Indiase taal.
Nee hoor... jij bent niet primitief aan het brabbelen. Wel bezig je een discriminerend brabbeltaaltje met deze opmerking
pi_180206553
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:10 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Nu doe je het weer. :{w
Even aangifte doen wegens het discrimineren van een heel ras en geslacht.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:21:27 #83
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180206585
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er is dan ook al een rechtszaak over want het schijnt nb illegaal te zijn: https://www.nu.nl/binnenl(...)hoger-onderwijs.html

Je kan hem steunen hier: https://www.beteronderwijsnederland.nl/nieuws/2018/05/rechtszaak/
Ah, dat wist ik niet. Tnx voor de info. Kga t ondertekenen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_180206684
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

_O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180206719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Tegenwoordig willen ze zelfs dat als je Nederlands studeert je Vondels gedichten naar het Engels vertaald :')

https://www.dub.uu.nl/nl/(...)vondel-se-het-engels
Gaat mij ook te ver idd. Dat je als NL ers Engels tegen elkaar ana het spreken bent.
Totaal onnodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_180206777
Toch bedroevend hoe veel mensen Indiaas, Indisch en indiaans door elkaar halen :')
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:30:47 #87
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180206778
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat heet niet "Indisch" Dat heet Indiase taal.\
Eh nee. Dat is dus een Indiaas-Engels accent.

En het grappigste is nog wel dat in India men (heilig) overtuigd is dat Indiaas-Engels het best verstaanbare Engels is van alle accenten. Terwijl een hoop Indiase mensen nagenoeg totaal onverstaanbaar zijn. Men is flink verliefd op zichzelf in dat land heb ik gemerkt.

Dat is frustrerend als je meerdere 10.000-den euro's betaalt aan een Nederlandse instelling en ze aan komen zetten met een of andere truus met een mompel-accent en een bijdehante (jullie zijn gewoon racisten) instelling.

Je bent daar om een vak te leren. Niet om jezelf te kruisigen op het altaar van diversiteit en mensen-deugden.

Heel goed dat daar pushback tegen is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  † In Memoriam † dinsdag 3 juli 2018 @ 10:37:00 #88
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180206867
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Even aangifte doen wegens het discrimineren van een heel ras en geslacht.
Ach, ik weet van mezelf dat ik bepaald niet racistisch ben, al beweerd ABombali dat honderd keer, ik ga er echt zelf niet in geloven.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † dinsdag 3 juli 2018 @ 10:38:24 #89
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180206881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:30 schreef Mr.Maul het volgende:
Toch bedroevend hoe veel mensen Indiaas, Indisch en indiaans door elkaar halen :')
Fusion Cooking.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:40:45 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180206908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:34 schreef nixxx het volgende:
Het speelt blijkbaar al langer want hier een artikeltje van haar uit 2017.

https://universonline.nl/(...)ism-higher-education
I have received remarks about my lectures such as “she mumbles”, “she said she was a native speaker but she does not sound like one, she makes mistakes in pronunciation and spelling”, “we couldn’t understand that Indian lady”,

Het ligt dus letterlijk aan iedereen behalve haarzelf.

Sorry maar... heb niet eens een filmpje meer nodig om overtuigd te zijn. Ze moet daar gewoon weg.

En wat voor lessen geeft ze eigenlijk? Is de inhoud daarvan solide of is het gewoon een politiek praatclubje wat met overheidsgeld de jeugd indoctrineert in de nieuwste religie
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180206911
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:38 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Fusion Cooking.
:D
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:41:41 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180206917
Even twee dingen los van elkaar zien:

Deze vrouw spreekt goed Engels. Haar afrekenen op gebrekkig Engels omdat ze een accent heeft, is dan ook unfair, zeker als dat gevolgen kan hebben voor haar verdere carričre. Daar zou ik ook over klagen.

Maar als haar accent onverstaanbaar is, lijkt me dat terechte kritiek, die zij ter harte zou moeten nemen. Dat is geen discriminatie.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:42:32 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180206927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Even twee dingen los van elkaar zien:

Deze vrouw spreekt goed Engels.
Hoe weet jij dat?

Ze schrijft prima Engels... daar gaat het niet over. Heb jij filmpjes dat ze Engels spreekt? Filmpjes die wij niet hebben?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:47:58 #94
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180207001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Even twee dingen los van elkaar zien:

Deze vrouw spreekt goed Engels. Haar afrekenen op gebrekkig Engels omdat ze een accent heeft, is dan ook unfair, zeker als dat gevolgen kan hebben voor haar verdere carričre. Daar zou ik ook over klagen.

Maar als haar accent onverstaanbaar is, lijkt me dat terechte kritiek, die zij ter harte zou moeten nemen. Dat is geen discriminatie.
punt is dat ze in ieder geval in staat moet zijn om haar kennis over te dragen op haar studenten en waarschijnlijk lukt dat door een combinatie van die twee niet goed

Hoewel het gemompel fixen al een hoop zal oplossen.
pi_180207014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Haar afrekenen op gebrekkig Engels omdat ze een accent heeft, is dan ook unfair, zeker als dat gevolgen kan hebben voor haar verdere carričre.
Afrekenen is niet aan de orde, één student noemde het op een algemeen evaluatieformulier.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:50:27 #96
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180207031
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:48 schreef Chai het volgende:

[..]

één studentvuige witte racist (tautologie) noemde het op een algemeen evaluatieformulierhulpmiddel der witte suprematie.
Fixed
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:56:03 #97
117098 Hathor
Effe niet
pi_180207103
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat nou een teken van jouw debiliteit ? Echt niet....
Wel is het jouw discriminerend mindset.
Nou dan is het maar discrimerend in jouw ogen, daar ga ik geen minuut minder door slapen. Slap geouwehoer hier altijd. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180207114
Dit probleem ligt volledig op het bord van de universiteit. Zij hebben voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten bij het halen van diversity quota, door deze mevrouw uit India te halen. Dat lesgeven voorop zou moeten staan, zijn ze daar in Tilburg blijkbaar vergeten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180207119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Gaat mij ook te ver idd. Dat je als NL ers Engels tegen elkaar ana het spreken bent.
Totaal onnodig.
Kijk dit dan: Rietveld academie, allemaal NLers die in het Engels tegen elkaar aan het ouwehoeren zijn. Wat is dit voor triest zooitje?

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:00:29 #100
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180207167
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En de toon is gezet:

[..]

Maar goed, het slaat an sich al nergens op dat de taal op de Uni tegenwoordig Engels is. Dan zie je allemaal NLers in het Engels een discussie voeren. Kansloos :')

Mevrouw ziet Engels als verkrachting van de diversiteit.

Geeft vervolgens les in het Engels.

Je zou dit soort mensen bijna achter het behang willen plakken, ware het niet dat dat natuurlijk een verkapte doodsbedreiging is, afhankelijk van de kankerverwekkendheid van het soort plaksel wat ik zou gebruiken en mijn bereidheid een zuurstoffles mee te geven aan deze mensen achter het behang.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180207176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:56 schreef Lyrebird het volgende:
Dit probleem ligt volledig op het bord van de universiteit. Zij hebben voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten bij het halen van diversity quota, door deze mevrouw uit India te halen. Dat lesgeven voorop zou moeten staan, zijn ze daar in Tilburg blijkbaar vergeten.
Dit soort reacties bewijzen waar het echt om gaat, haar afkomst. En dan durven mensen nog te ontkennen dat het racistisch is. Maarja ik hou mijn mond wel verder, voordat ik nog meer doodsbedreigingen ontvang
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:01:36 #102
286575 Roces18
Chef de party
pi_180207182
:') pareltje hoor
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180207188
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mevrouw ziet Engels als verkrachting van de diversiteit.

Geeft vervolgens les in het Engels.

Je zou dit soort mensen bijna achter het behang willen plakken, ware het niet dat dat natuurlijk een verkapte een verkapte doodsbedreiging is, afhankelijk van de kankerverwekkendheid van het soort plaksel wat ik zou gebruiken en mijn bereidheid een zuurstoffles mee te geven aan deze mensen achter het behang.
Plus achter het behang plakken is een uiting van CIS-normatief patriarchaal koloniaal wit-racisme want vroeger moesten de Indiers behangen en behang is sowieso een witte mannelijke uitvinding.

En lijm ook plus het lijkt op sperma dus weer een uiting van mannelijke superioriteit :r
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180207261
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:01 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dit soort reacties bewijzen waar het echt om gaat, haar afkomst. En dan durven mensen nog te ontkennen dat het racistisch is. Maarja ik hou mijn mond wel verder, voordat ik nog meer doodsbedreigingen ontvang
Geloof je het zelf, als iemand gewoon goed verstaanbaar is, de voertaal en haar vak beheerst kraait daar echt geen haan naar hoor. :')
pi_180207283
Ze sprak ook binnensmonds he. Of is dat ook racisitsch, als je iemand daar op wijst?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:15:22 #106
117098 Hathor
Effe niet
pi_180207356
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:08 schreef LurkJeRot het volgende:
Ze sprak ook binnensmonds he. Of is dat ook racisitsch, als je iemand daar op wijst?
Als een leraar/lerares voor de klas staat te mompelen dan lijkt het me wel gewenst dat hij/zij daar even op word gewezen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180207362
Tegenwoordig hoort overal een foto bij:

  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:39:55 #108
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180207691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:16 schreef thabit het volgende:
Tegenwoordig hoort overal een foto bij:

[ afbeelding ]
Kijkt niet bijster intelligent uit haar ogen. Diversity hire, dus.
pi_180208001
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:01 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dit soort reacties bewijzen waar het echt om gaat, haar afkomst. En dan durven mensen nog te ontkennen dat het racistisch is. Maarja ik hou mijn mond wel verder, voordat ik nog meer doodsbedreigingen ontvang
De laatste twee promovendi waar ik mee samengewerkt heb, kwamen uit India. Intelligent, juiste instelling, en gemakkelijk in de omgang. Een van die promovendi kon uitstekend lesgeven; de andere had er niet zo veel mee. Maar voor een universiteit is dat lesgeven je bread and butter. Zet bijvoorbeeld geen contactgestoorde beta voor de klas, en denk ook aan je studenten als je iemand uit India importeert om het vuile werk te doen dat Nederlanders niet willen doen. Of whatever de waan van de dag is, diversity? Voor mensen die wat meer van de wereld gezien hebben, is zo'n Indiaas accent geen enkel probleem, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jonge mensen wat lastiger is. Kortom, universiteit, doe eens wat beter je best.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:02:13 #110
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180208007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kijkt niet bijster intelligent uit haar ogen. Diversity hire, dus.
Een foto is maar een momentopname ( vrij letterlijk ) dus daar moet je niet teveel conclusies aan verbinden. Zal vast op een maandagmorgen gemaakt zijn,
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180208074
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De laatste twee promovendi waar ik mee samengewerkt heb, kwamen uit India. Intelligent, juiste instelling, en gemakkelijk in de omgang. Een van die promovendi kon uitstekend lesgeven; de andere had er niet zo veel mee. Maar voor een universiteit is dat lesgeven je bread and butter. Zet bijvoorbeeld geen contactgestoorde beta voor de klas, en denk ook aan je studenten als je iemand uit India importeert om het vuile werk te doen dat Nederlanders niet willen doen. Of whatever de waan van de dag is. Voor mensen die wat meer van de wereld gezien hebben, is zo'n Indiaas accent geen enkel probleem, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jonge mensen wat lastiger is. Kortom, universiteit, doe eens wat beter je best.
Importeren? Ben je serieus? Een Indiėr is geen product, je denkt dat buitenlanders slaven zijn en er slavenhandel plaatsvindt ofzo wtf ziek, echt ziek ben jij en je bent zelfs mod dus ik kan dit niet melden
  † In Memoriam † dinsdag 3 juli 2018 @ 12:14:53 #112
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180208234
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:06 schreef ABombali het volgende:

[..]

Importeren? Ben je serieus? Een Indiėr is geen product, je denkt dat buitenlanders slaven zijn en er slavenhandel plaatsvindt ofzo wtf ziek, echt ziek ben jij en je bent zelfs mod dus ik kan dit niet melden
Iets uit zijn verband trekken.
Kent u die uitdrukking?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180208324
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:14 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Iets uit zijn verband trekken.
Kent u die uitdrukking?
Yep, en hij kent de uitdrukking niet alleen. Hij beheerst het ook nog eens tot in de puntjes.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:20:05 #114
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180208328
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:14 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Iets uit zijn verband trekken.
Kent u die uitdrukking?
Don't feed the trolls.
Kent u die uitdrukking?
And so is the past
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:26:28 #115
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180208428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:06 schreef ABombali het volgende:

[..]

Importeren? Ben je serieus? Een Indiėr is geen product, je denkt dat buitenlanders slaven zijn en er slavenhandel plaatsvindt ofzo wtf ziek, echt ziek ben jij en je bent zelfs mod dus ik kan dit niet melden
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:01 schreef ABombali het volgende:
Maarja ik hou mijn mond wel verder
Jammer.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:31:53 #116
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180208519
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?

Ze schrijft prima Engels... daar gaat het niet over. Heb jij filmpjes dat ze Engels spreekt? Filmpjes die wij niet hebben?
Haar Engels is grammaticaal, syntactisch en qua vocabulaire in orde. Zo duidelijk?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:32:44 #117
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180208533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:48 schreef Chai het volgende:

[..]

Afrekenen is niet aan de orde, één student noemde het op een algemeen evaluatieformulier.
Waarop docenten afgerekend worden.
pi_180208543
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarop docenten afgerekend worden.
Beoordeeld toch?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:35:28 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180208582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:33 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Beoordeeld toch?
Het is maar hoe je het wilt noemen. Als je aanstelling en promotie afhankelijk zijn van onder meer het niveau van je Engels, lijkt het me wel vervelend als mensen zeggen dat het ontoereikend is omdat ze je slecht kunnen verstaan. Dat zijn namelijk twee verschillende dingen.
pi_180208610
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het wilt noemen. Als je aanstelling en promotie afhankelijk zijn van onder meer het niveau van je Engels, lijkt het me wel vervelend als mensen zeggen dat het ontoereikend is omdat ze je slecht kunnen verstaan. Dat zijn namelijk twee verschillende dingen.
Als je les wil geven is het wel handig als mensen je goed kunnen verstaan natuurlijk. Lijkt me best een puntje voor je 'afrekening'.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:40:16 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180208678
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:36 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Als je les wil geven is het wel handig als mensen je goed kunnen verstaan natuurlijk. Lijkt me best een puntje voor je 'afrekening'.
Prima, maar zet er dan neer dat ze onverstaanbaar praat, niet dat haar Engels slecht is. Dat zijn twee heel andere categorieėn en het eerste is veel makkelijker te verhelpen dan het tweede.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:41:00 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180208698
Wat een non nieuws weer. Waarom kan die student dit niet gewoon aankaarten bij het management in plaats van meteen Geenstijl erbij halen. :')
pi_180208720
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima, maar zet er dan neer dat ze onverstaanbaar praat, niet dat haar Engels slecht is. Dat zijn twee heel andere categorieėn en het eerste is veel makkelijker te verhelpen dan het tweede.
Dat werd toch ook gezegd, dat ze mompelde en onverstaanbaar was?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:42:46 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180208736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:42 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Dat werd toch ook gezegd, dat ze mompelde en onverstaanbaar was?
Volgens de mail in de OP werd er gezegd dat haar Engels slecht is.

quote:
De docent die de colleges gaf over Islamitisch en Indiaas recht sprak slecht Engels
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:43:36 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180208750
Je moet wel heel weinig te doen hebben om je druk te maken om een akkefietje tussen een paar studenten en een docent die zich verongelijkt gedraagt. :')
pi_180208768
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens de mail in de OP werd er gezegd dat haar Engels slecht is.

[..]

En dat ze binnensmonds sprak, wat het probleem nog eens erger maakte.
pi_180208774
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:43 schreef Hexagon het volgende:
Je moet wel heel weinig te doen hebben om je druk te maken om een akkefietje tussen een paar studenten en een docent die zich verongelijkt gedraagt. :')
Komkommertijd he.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:44:41 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180208779
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:44 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

En dat ze binnensmonds sprak, wat het probleem nog eens erger maakte.
Ja, dat lijkt me ook terechte kritiek. Maar het een staat los van het ander.
pi_180208808
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me ook terechte kritiek. Maar het een staat los van het ander.
Hoezo staat het een los van het ander?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:45:53 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180208814
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:44 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Komkommertijd he.
Maar volgens sommigen slachtoffers hier is deze mevrouw een soort almachtige heerser die in haar eentje via Blackboard voor heel NL kan afkondigen dat commentaar over verstaanbaarheid racisme is.
pi_180208824
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:43 schreef Hexagon het volgende:
Je moet wel heel weinig te doen hebben om je druk te maken om een akkefietje tussen een paar studenten en een docent die zich verongelijkt gedraagt. :')
Het punt is volgens mij dat een didactische tekortkoming onder racisme wordt geschaard. Dat is best ernstig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180208842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar volgens sommigen slachtoffers hier is deze mevrouw een soort almachtige heerser die in haar eentje via Blackboard voor heel NL kan afkondigen dat commentaar over verstaanbaarheid racisme is.
Oh ja. Nouja. Misschien kan ze dat ook wel, wie zal het zeggen.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:48:28 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180208856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het punt is volgens mij dat een didactische tekortkoming onder racisme wordt geschaard. Dat is best ernstig.
Ja en? Omdat een verongelijkte mevrouw dat roept is dat meteen de nationale norm geworden?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:50:01 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180208892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:45 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Hoezo staat het een los van het ander?
Slecht Engels spreken impliceert dat zij bijvoorbeeld grammatica en vocabulaire niet voldoende beheerst. Dat kost veel meer tijd en moeite om te verhelpen dan mompelen en een raar accent hebben.
pi_180208912
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Slecht Engels spreken impliceert dat zij bijvoorbeeld grammatica en vocabulaire niet voldoende beheerst. Dat kost veel meer tijd en moeite om te verhelpen dan mompelen en een raar accent hebben.
Ah, dat bedoelde je. Ik denk dat de klager in kwestie inderdaad beter 'onverstaanbaar Engels" had kunnen zeggen, al vermoed ik zomaar dat de docent daar ook gepikeerd over geweest zou zijn.
Maarja, wie zal het zeggen.
pi_180208970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja en? Omdat een verongelijkte mevrouw dat roept is dat meteen de nationale norm geworden?
Ik kan een dergelijke onverschilligheid alleen maar verklaren uit echt racisme niet als probleem zien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:54:05 #137
117098 Hathor
Effe niet
pi_180208974
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:06 schreef ABombali het volgende:

[..]

Importeren? Ben je serieus? Een Indiėr is geen product, je denkt dat buitenlanders slaven zijn en er slavenhandel plaatsvindt ofzo wtf ziek, echt ziek ben jij en je bent zelfs mod dus ik kan dit niet melden
Serieus gast, ga je pilletje eens nemen, je tunnelvisie begint verontrustende vormen aan te nemen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180208984
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:28 schreef madam-april het volgende:
_O- Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die dit daadwerkelijk tot een rechtzaak laat komen.. En dan wil ik haar gezicht zien als ze ongelijk krijgt van de rechter.. _O-
Of dat de rechter zegt dat hij haar niet kan verstaan.

Sowieso: colleges over Islamitisch en Indiaas recht = Waste of time; kort samengevat; de man heeft alle rechten, de vrouw niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toga op 03-07-2018 13:08:32 ]
Racist
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:58:45 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180209049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan een dergelijke onverschilligheid alleen maar verklaren uit echt racisme niet als probleem zien.
Ik ben het geheel eens dat deze docent zich onredelijk gedraagt en ongelijk heeft.

Ik ben meer van mening dat mensen zoals deze studenten leren hoe ze met lastige situaties en personen moeten omgaan. Dus laat ze lekker het gesprek aangaan of anders het bij haar leidinggevende aankaarten. En iig niet de rest van het land ermee lastig vallen.

Er is een soort gewoonte gekomen om ieder akkefietje uit te vergroten tot een soort nationale kwestie. Terwijl ruzietjes op een universiteit om een onredelijke docent dat totaal niet zijn.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:02:09 #140
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180209119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:54 schreef Toga het volgende:

[..]

Of dat de rechter zegt dat hij haar niet kan verstaan.
Dat zou ironisch zijn gezien het feit dat ze een college Islamtisich en Indiaas recht geeft.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  † In Memoriam † dinsdag 3 juli 2018 @ 13:05:28 #141
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180209163
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:54 schreef Toga het volgende:

[..]

Of dat de rechter zegt dat hij haar niet kan verstaan.
_O-
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180209264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat zou ironisch zijn gezien het feit dat ze een college Islamtisich en Indiaas recht geeft.
Islamitisch recht? Oh dat recht waar de vrouw maar de helft vd erfenis krijgt en haar verklaringen minder waard zijn dan die van een man?
Aha. Dat wordt gegeven op een NLe universiteit?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:12:37 #143
39337 Bloemkool
Bloemkool
pi_180209290
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er is een soort gewoonte gekomen om ieder akkefietje uit te vergroten tot een soort nationale kwestie. Terwijl ruzietjes op een universiteit om een onredelijke docent dat totaal niet zijn.
Je hebt helemaal gelijk.
Maar het topic blijft leuk door de overtrokken reacties van ABombali
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:12:47 #144
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180209295
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Islamitisch recht? Oh dat recht waar de vrouw maar de helft vd erfenis krijgt en haar verklaringen minder waard zijn dan die van een man?
Aha. Dat wordt gegeven op een NLe universiteit?
Je begrijpt het concept dat de rechtsgeleerdheid als een wetenschap niet betekent dat je het met dat rechtssysteem eens hoeft te zijn?

Ik kan ook theologie studeren zonder er direct vroom Christelijk voor te hoeven zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_180209332
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je begrijpt het concept dat de rechtsgeleerdheid als een wetenschap niet betekent dat je het met dat rechtssysteem eens hoeft te zijn?

Ik kan ook theologie studeren zonder er direct vroom Christelijk voor te hoeven zijn.
Jawel, maar toch bijzonder dat de leraar erin zich dan beklaagt over zich gediscrimineerd voelen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180209409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben het geheel eens dat deze docent zich onredelijk gedraagt en ongelijk heeft.

Ik ben meer van mening dat mensen zoals deze studenten leren hoe ze met lastige situaties en personen moeten omgaan. Dus laat ze lekker het gesprek aangaan of anders het bij haar leidinggevende aankaarten. En iig niet de rest van het land ermee lastig vallen.

Er is een soort gewoonte gekomen om ieder akkefietje uit te vergroten tot een soort nationale kwestie. Terwijl ruzietjes op een universiteit om een onredelijke docent dat totaal niet zijn.
Het is niet een op zichzelf staand akkefietje, het is weer een voorbeeld van de trend dat mensen racisme roepen over zaken die helemaal niets met ras te maken hebben. Die doen dat met weinig nobele motieven. Als je een academische carriere bij een Nederlandse universiteit wil maken dan moet je je helder in het Engels kunnen uitdrukken, en dan heeft ze nog mazzel met die vreemde eis ook. Kun je dat niet dan ben je ongeschikt.

Ik hoef je toch niet uit te leggen dat dergelijk egoistisch racismegeroep de strijd tegen racisme ondergraaft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180209449
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Islamitisch recht? Oh dat recht waar de vrouw maar de helft vd erfenis krijgt en haar verklaringen minder waard zijn dan die van een man?
Aha. Dat wordt gegeven op een NLe universiteit?
Ja, Byzantijnse oorkondeleer ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:39:56 #148
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_180209769
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima, maar zet er dan neer dat ze onverstaanbaar praat, niet dat haar Engels slecht is. Dat zijn twee heel andere categorieėn en het eerste is veel makkelijker te verhelpen dan het tweede.
Inderdaad. Het zijn 2 verschillende zaken. Zeg gewoon dat ze niet meer binnensmonds moet praten, dan kan ze daar aan werken.

Eigenlijk is het gewoon slechte feedback
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_180209780
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarop docenten afgerekend worden.
Feedback is geen afrekenen. Sterker nog, als je actief met zo'n feedbackpunt aan de slag gaat komt dat waarschijnlijk positiever over dan gewoon totaal niet naar die evaluatie omkijken, omdat er niet echt iets negatiefs bij zat.
pi_180212046
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Jawel, maar toch bijzonder dat de leraar erin zich dan beklaagt over zich gediscrimineerd voelen.
Ze heeft die baan wellicht gekregen om aan het vrouwenquota te voldoen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180212228
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:54 schreef Toga het volgende:

[..]

Of dat de rechter zegt dat hij haar niet kan verstaan.

Sowieso: colleges over Islamitisch en Indiaas recht = Waste of time; kort samengevat; de man heeft alle rechten, de vrouw niet.
_O- Dat zou echt hilarisch zijn _O-
pi_180212251
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:36 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ze heeft die baan wellicht gekregen om aan het vrouwenquota te voldoen.
_O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 16:43:45 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180213689
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is niet een op zichzelf staand akkefietje, het is weer een voorbeeld van de trend dat mensen racisme roepen over zaken die helemaal niets met ras te maken hebben. Die doen dat met weinig nobele motieven. Als je een academische carriere bij een Nederlandse universiteit wil maken dan moet je je helder in het Engels kunnen uitdrukken, en dan heeft ze nog mazzel met die vreemde eis ook. Kun je dat niet dan ben je ongeschikt.

Ik hoef je toch niet uit te leggen dat dergelijk egoistisch racismegeroep de strijd tegen racisme ondergraaft.
Welke trend precies? Mensen die graag in een slachtofferrol duiken zijn er al sinds mensenheugenis. En verongelijkte allochtonen die dat doen ook.

De enige trend die ik bespeur is om akkefietjes, die mensen eigenlijk onderling zouden moeten oplossen, tot nationale kwestie op te blazen.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 16:49:42 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180213856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:40 schreef Chai het volgende:

[..]

Feedback is geen afrekenen. Sterker nog, als je actief met zo'n feedbackpunt aan de slag gaat komt dat waarschijnlijk positiever over dan gewoon totaal niet naar die evaluatie omkijken, omdat er niet echt iets negatiefs bij zat.
Zoals ze zelf zegt, hangt haar promotie en aanstelling mede af van die reviews. Dan lijkt me dat zulke onterechte feedback wel erg vervelend is.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 16:57:06 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180214009
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals ze zelf zegt, hangt haar promotie en aanstelling mede af van die reviews. Dan lijkt me dat zulke onterechte feedback wel erg vervelend is.
Hoezo onterecht? En dat maakt het juist alleen maar meer belangrijk, incompetente mensen verdienen geen promotie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:08:44 #156
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180214276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals ze zelf zegt, hangt haar promotie en aanstelling mede af van die reviews. Dan lijkt me dat zulke onterechte feedback wel erg vervelend is.
Hoe bepaal je of dit wel of geen terechte feedback is dan? Blijkbaar heeft die student er last van. Het is geen rare terugkoppeling.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:13:16 #157
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180214366
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:08 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hoe bepaal je of dit wel of geen terechte feedback is dan? Blijkbaar heeft die student er last van. Het is geen rare terugkoppeling.
En haar carričre hangt natuurlijk niet af van één student die zulke feedback geeft. Als 90% dit zou zeggen dan gaan er wel acties volgen vanuit management natuurlijk. Door deze overtrokken reactie kan ze haar borst denk ik nat maken voor de volgende ronde feedback..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180214456
Zal ik 'm maar plaatsen dan?
Racist
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:24:39 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180214634
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo onterecht? En dat maakt het juist alleen maar meer belangrijk, incompetente mensen verdienen geen promotie.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:08 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hoe bepaal je of dit wel of geen terechte feedback is dan? Blijkbaar heeft die student er last van. Het is geen rare terugkoppeling.
Onterecht omdat haar Engels prima is. Ze praat alleen onduidelijk. Dat lijkt me erg relevant, omdat het geen grote moeite is om duidelijker te gaan praten, maar wel een grote moeite om beter Engels te leren.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:26:24 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180214673
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]


[..]

Onterecht omdat haar Engels prima is. Ze praat alleen onduidelijk. Dat lijkt me erg relevant, omdat het geen grote moeite is om duidelijker te gaan praten, maar wel een grote moeite om beter Engels te leren.
Jij hebt van haar les?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:39:34 #161
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180215027
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]


[..]

Onterecht omdat haar Engels prima is. Ze praat alleen onduidelijk. Dat lijkt me erg relevant, omdat het geen grote moeite is om duidelijker te gaan praten, maar wel een grote moeite om beter Engels te leren.
Waar baseer jij op dat haar Engelse spreekvaardigheid in orde is dan? :?

Dat staat los van schriftelijke vaardigheden. Correcte phonetics is helemaal niet zo vanzelfsprekend als iemand ook Engels schrijft.
pi_180215433
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke trend precies? Mensen die graag in een slachtofferrol duiken zijn er al sinds mensenheugenis. En verongelijkte allochtonen die dat doen ook.

De enige trend die ik bespeur is om akkefietjes, die mensen eigenlijk onderling zouden moeten oplossen, tot nationale kwestie op te blazen.
Het past in de SJW trend:

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:12:15 #163
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180215894
Mensen, wat een gedoe weder!
De minister schijnt zich er zelfs mee te bemoeien!
Van pure ellende over zoveel onrecht denk ik dat ik vanavond maar niet van het prachtige weer ga genieten!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180215970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke trend precies? Mensen die graag in een slachtofferrol duiken zijn er al sinds mensenheugenis. En verongelijkte allochtonen die dat doen ook.
Vast wel, maar het idee dat ras, nationaliteit, religie en misschien ook wel taal allemaal eigenlijk hetzelfde zijn begint ook in relevante kringen post te vatten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:31:54 #165
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180216276
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:39 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat haar Engelse spreekvaardigheid in orde is dan? :?
Ze is moedertaalspreker, volgens het artikel.
quote:
Dat staat los van schriftelijke vaardigheden. Correcte phonetics is helemaal niet zo vanzelfsprekend als iemand ook Engels schrijft.
Dat ze onduidelijk spreekt, maakt haar Engels niet slecht.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:36:54 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180216351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat ze onduidelijk spreekt, maakt haar Engels niet slecht.
Maar wel ongeschikt in een internationale setting.
Gewoon een spraakcursusje doen. Kleine moeite, groot plezier voor de rest van je leven. Het red je wetenschappelijke carričre.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:38:14 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180216367
Zet toch die tribale trots opzij. Mensen verstaan je niet. Doe er wat aan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:38:50 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180216379
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar wel ongeschikt in een internationale setting.
Gewoon een spraakcursusje doen. Kleine moeite, groot plezier voor de rest van je leven. Het red je wetenschappelijke carričre.
Ja prima, maar zoals ik al zei: een spraakcursusje en een cursus academisch Engels zijn wel even van een andere orde. Als het probleem met verstaanbaarheid is, moet je als feedback niet geven dat ze geen goed Engels spreekt.
pi_180216382
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Joh als je die vrouw niet kan verstaan, kan je die vrouw niet verstaan, moet je dat dan verzwijgen omdat ze van Indiase afkomst is? :?
Dit. Deze feedback moet kunnen.

Kan me voorstellen dat het pijnlijk is voor mevrouw. Maar je bent in een land dat niet native Engels is en waar studenten Brits Engels leren, de brave variant.

Dan kan het wellicht lastig voor ze zijn om een Indiaas engelse docent te hebben. Niet omdat haar Engels slecht is, maar haar uitspraak voor studenten niet goed als Engels te onderscheiden is.

Overigens helemaal pret als je naar een conferentie gaat met veel.aziatische sprekers... Chinezen die mooi onderzoek hebben gedaan, maar hun Engelse monoloog verkeerd oplezen van hun briefje... Kolere.
Whatever...
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:40:52 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180216416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja prima, maar zoals ik al zei: een spraakcursusje en een cursus academisch Engels zijn wel even van een andere orde. Als het probleem met verstaanbaarheid is, moet je als feedback niet geven dat ze geen goed Engels spreekt.
Slecht verstaanbaar Engels is geen “goed Engels” als verstaanbaarheid van je geėist mag worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180216445
Wat een kutwijf zeg. Vraag je om feedback, krijg je die, is het huilie huilie doen. Enorme jeuk krijg ik van dat soort types. Tyft ze maar mooi op naar dat totaal niet racistische india als het hier niet goed is :')
There are only 151 Pokémon.
pi_180216467
Hoe kunnen dit soort types zonder enig greintje zelfreflectie docent worden vraag ik me af...
There are only 151 Pokémon.
pi_180216472
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:11 schreef Hathor het volgende:
Indiers die Engels spreken is altijd lachen.
Ha ja, ik heb ze ‘s nachts wel eens aan de lijn over SAP storingen. Versta er geen hol van dus ik na een paar keer yes, yes I will look into it, hang ik weer op.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:48:07 #174
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180216496
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:44 schreef Eenskijken het volgende:
Wat een kutwijf zeg. Vraag je om feedback, krijg je die, is het huilie huilie doen. Enorme jeuk krijg ik van dat soort types. Tyft ze maar mooi op naar dat totaal niet racistische india als het hier niet goed is :')
Ik denk niet dat het verkrijgen van feedback op haar initiatief was :P
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:48:16 #175
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180216498
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Slecht verstaanbaar Engels is geen “goed Engels” als verstaanbaarheid van je geėist mag worden.
Dit dus. Er is niks mis met de feedback. De student heeft het blijkbaar zo ervaren.

Als er verder geen andere studenten hinder hebben ondervonden zal het wel meevallen. Als het regelmatig gehoorde feedback is dan is het gewenst vanuit haar rol als docent om hier iets mee te doen.
pi_180216549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze is moedertaalspreker, volgens het artikel.

Kees Kankerkachel ook, maar die moest toch echt ondertiteld worden.

quote:
Dat ze onduidelijk spreekt, maakt haar Engels niet slecht.
Wel slecht als spreker.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:58:24 #177
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180216648
Verder is het wel echt een beetje een non-issue :)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:17:38 #178
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_180216924
We zouden eigenlijk een gesproken fragment van de betreffende persoon moeten kunnen beluisteren om het goed te kunnen beoordelen. Mijn ervaring met Indiėrs is dat er in de spreektaal, buiten een zwaar accent, ook een hoop grammaticale fouten gemaakt worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 19:21:31 #179
74056 crew  ToT
pi_180217007
:') Ben ik de enige die de Engelse tekst in de OP in een zwaar Indiaas accent in z'n hoofd hoorde tijdens het lezen? _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 19:26:56 #180
74056 crew  ToT
pi_180217141
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:14 schreef nixxx het volgende:
Op mijn werk is het inderdaad vaak lastig met de Indiėrs, maar ook de Nigerianen kunnen flink onverstaanbaar brabbelen. Met de Pakistanen en Arabieren is het in het algemeen beter qua spraak, maar die hebben weer andere negatieve eigenschappen.
Meh, ik heb les gegeven aan Pakistanen. Sommigen zijn enorm vriendelijk en laten geen moment ongemoeid om te vertellen hoe zachtaardig hun profeet was. Andere Pakistanen waren extreem temperamentvol en ik vroeg me soms af van wanneer ze boem gingen doen! :')

@ accenten; ooit een collega op een VMBO gehad van één of ander oost-Europees land. Als die les gaf was het altijd extreem monotoon van klank en ook met een bijna niet te verstaan accent.
Hij kon overigens ook absoluut geen orde houden (óók omdat hij vaak duidelijk amper de materie begreep waar hij les in gaf).
:') Z'n contract werd zelfs een keer verlengd voor een jaar! :')
pi_180217722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja prima, maar zoals ik al zei: een spraakcursusje en een cursus academisch Engels zijn wel even van een andere orde. Als het probleem met verstaanbaarheid is, moet je als feedback niet geven dat ze geen goed Engels spreekt.
Als hij haar niet verstaat is het niet zo gek dat hij het idee krijgt dat haar Engels niet goed is.

Bovendien, dat iemand een native speaker is, betekent niet automatisch dat diegene ook echt goed is in die taal. Zeker wanneer iemand 2-talig is, zoals zij (hoogstwaarschijnlijk) is, zie je vaak dat, ondanks dat ze wel native speakers zijn, ze de taal toch minder goed beheersen (fouten maken in de grammatica, etc.).
pi_180217744
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:17 schreef BlaZ het volgende:
We zouden eigenlijk een gesproken fragment van de betreffende persoon moeten kunnen beluisteren om het goed te kunnen beoordelen. Mijn ervaring met Indiėrs is dat er in de spreektaal, buiten een zwaar accent, ook een hoop grammaticale fouten gemaakt worden.
Naja weet je wat het is, al zouden wij haar allemaal wel goed verstaanbaar vinden, die student vond dat blijkbaar niet en hij heeft het als storend ervaren.
pi_180217748
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:21 schreef ToT het volgende:
:') Ben ik de enige die de Engelse tekst in de OP in een zwaar Indiaas accent in z'n hoofd hoorde tijdens het lezen? _O-
Yes yes sahib verie goet

Of...

Show bobz and vigina?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:53:48 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180217788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]


[..]

Onterecht omdat haar Engels prima is. Ze praat alleen onduidelijk. Dat lijkt me erg relevant, omdat het geen grote moeite is om duidelijker te gaan praten, maar wel een grote moeite om beter Engels te leren.
Jij zet jezelf met deze post boven een getuigenis uit eerste hand.

Je snapt dat dat best misplaatst arrogant is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 19:58:32 #185
74056 crew  ToT
pi_180217900
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Yes yes sahib verie goet

Of...

Show bobz and vigina?
Of meer zoals deze dame?


  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:25:34 #186
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180218702
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:21 schreef ToT het volgende:
:') Ben ik de enige die de Engelse tekst in de OP in een zwaar Indiaas accent in z'n hoofd hoorde tijdens het lezen? _O-
Wellicht. Maar ik heb het nu wel gedaan. En bedankt.

_O-
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_180219202
quote:
Ja ken haar al. Volledig gestoord: zelf de boel verstoren en dan klagen dat 'Women of Colour' geļntimideerd worden :')
Maar goed. Dat krijg je wanneer je mensen hun waanbeelden bevestigd.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180220184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar volgens sommigen slachtoffers hier is deze mevrouw een soort almachtige heerser die in haar eentje via Blackboard voor heel NL kan afkondigen dat commentaar over verstaanbaarheid racisme is.
Nee, maar het kan wel een tendens worden. Kwestie van patronen kunnen herkennen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 21:19:53 #189
74056 crew  ToT
pi_180220451
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja ken haar al. Volledig gestoord: zelf de boel verstoren en dan klagen dat 'Women of Colour' geļntimideerd worden :')
Maar goed. Dat krijg je wanneer je mensen hun waanbeelden bevestigd.
Zarna zou dit mens ongetwijfeld volkomen steunen! :Y
  dinsdag 3 juli 2018 @ 23:02:34 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180224597
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:11 schreef Hathor het volgende:
Indiers die Engels spreken is altijd lachen.
En vukking onverstaanbaar :r
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180225763
Ik had vroegah ook zo'n (verder hartstikke vriendelijke) poolse vrouw die zeer beperkt en lastig te verstaan Nederlands sprak en ons dan uitgerekend natuurkunde moest leren. Nogal wat onvoldoendes gevallen dat jaar :')

Maar enfin, dit heeft natuurlijk allemaal niets te maken met racisme. Als de vrouw Nederlands was geweest was het ook een probleem als ze slecht te verstaan was.
Conscience do cost.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 23:46:51 #192
117098 Hathor
Effe niet
pi_180225948
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:02 schreef Falco het volgende:

[..]

En vukking onverstaanbaar :r
Dat valt op zich nog wel mee, het is vooral dat dialect dat het zo grappig maakt, maar blijkbaar is dat ook al racistisch tegenwoordig.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 4 juli 2018 @ 05:49:06 #193
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180228578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat valt op zich nog wel mee, het is vooral dat dialect dat het zo grappig maakt, maar blijkbaar is dat ook al racistisch tegenwoordig.
Apu van de Simpsons is blijkbaar al racistisch...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 4 juli 2018 @ 07:16:35 #194
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180229022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nee, maar het kan wel een tendens worden. Kwestie van patronen kunnen herkennen.
Waarbij door selectie van media het soms ook lijkt alsof iets wat sporadisch voorkomt een patroon is, terwijl hele andere gevallen die vaker voorkomen maar minder vaak geselecteerd worden niet als patroon herkend worden.
Krekker is de bom!
  woensdag 4 juli 2018 @ 07:49:40 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180229274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:58 schreef ChrisCarter het volgende:
Verder is het wel echt een beetje een non-issue :)
Sowieso. Lichtgeraakte docent vindt kritiek student nogal kort door de bocht. Wow hé.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:58:30 #196
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180230638
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haar Engels is grammaticaal, syntactisch en qua vocabulaire in orde. Zo duidelijk?
Ser: "Deze vrouw spreekt goed Engels"

Dat weet je niet. Kan je wel doen alsof ik je niet begrepen en dat dat mijn schuld is.

Je weet niet eens of haar Engels in orde is. Het enige wat je weet is dat er soms brieven zijn, uit haar naam, waarin correct Engels gebruikt wordt.

Mijn vriendin schrijft zo vaak Engelse cover letters etc... voor haar vriendinnen. Dat bewijst dus geen reet.

Dus nu zit je al op 2 niveaus proclamaties te frisbeeen met een zwakke ondergrond en je doet alsof ik gekke gerretje ben. Geef gewoon toe dat je uit je nek lult anders.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180230684
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 07:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarbij door selectie van media het soms ook lijkt alsof iets wat sporadisch voorkomt een patroon is, terwijl hele andere gevallen die vaker voorkomen maar minder vaak geselecteerd worden niet als patroon herkend worden.
Het is een complot van de media !!

Jij hebt het door.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:00:47 #198
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180231609
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ser: "Deze vrouw spreekt goed Engels"

Dat weet je niet. Kan je wel doen alsof ik je niet begrepen en dat dat mijn schuld is.

Je weet niet eens of haar Engels in orde is. Het enige wat je weet is dat er soms brieven zijn, uit haar naam, waarin correct Engels gebruikt wordt.

Mijn vriendin schrijft zo vaak Engelse cover letters etc... voor haar vriendinnen. Dat bewijst dus geen reet.

Dus nu zit je al op 2 niveaus proclamaties te frisbeeen met een zwakke ondergrond en je doet alsof ik gekke gerretje ben. Geef gewoon toe dat je uit je nek lult anders.
Ze is moedertaalspreker.
pi_180231677
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze is moedertaalspreker.
Zegt vrij weinig als je tweetalig opgegroeid bent tho.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:04:06 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180231687
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:03 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Zegt vrij weinig als je tweetalig opgegroeid bent tho.
Is ze dat dan?
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:04:20 #201
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180231692
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze is moedertaalspreker.
Dat zegt niks over verstaanbaarheid door Nederlandse studenten. En daar gaat het om.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180231720
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is ze dat dan?
Is ze dat niet dan?
pi_180231838
nvm, was al gepost :P
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:09:32 #204
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180233148
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:02 schreef Rangono het volgende:

[..]

Het is een complot van de media !!

Jij hebt het door.
Jij bent degene hier begint over een complot :{

Er is ook zoiets als selectie ivm interesse publiek of bewuste/onbewuste selectie adhv een spraakmakend incident waarbij na 1 spraakmakend/groot/ernstig incident opeens allerlei enigszins verwante kleinere gebeurtenissen die normaal gesproken nooit de media haalden, opeens volle media-aandacht krijgen.

Maar gelukkig ben jij zo'n nuchtere jongen dus wat ik hier stel is natuurlijk klinkklare onzin uit de mond van een aluhoedje :D
Krekker is de bom!
pi_180243125
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij bent degene hier begint over een complot :{

Er is ook zoiets als selectie ivm interesse publiek of bewuste/onbewuste selectie adhv een spraakmakend incident waarbij na 1 spraakmakend/groot/ernstig incident opeens allerlei enigszins verwante kleinere gebeurtenissen die normaal gesproken nooit de media haalden, opeens volle media-aandacht krijgen.

Maar gelukkig ben jij zo'n nuchtere jongen dus wat ik hier stel is natuurlijk klinkklare onzin uit de mond van een aluhoedje :D
Nee, ik begon niet over een complot.
pi_180243669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:18 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nee, ik begon niet over een complot.
Toch wel:

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:02 schreef Rangono het volgende:

Het is een complot van de media !!
Jij hebt het door.
pi_180243760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch wel:

[..]

Dat was sarcasme, slimmerd.
pi_180243799
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:46 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat was sarcasme, slimmerd.
Dank je . Ik ben ook slim, maar jij bent zo dom om niet te zien dat jij het thema 'complot ' inbracht.
Niet Krekker
pi_180243827
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dank je . Ik ben ook slim, maar jij bent zo dom om niet te zien dat jij het thema 'complot ' inbracht.
Niet Krekker
Het is goed , hoor. Kusje erop.
pi_180244193
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:48 schreef Rangono het volgende:

[..]

Het is goed , hoor. Kusje erop.
Gewoon erkennen....joh
Als je kritiek op Krekker niet is ... dat hij een 'complot' omschrijft..... wat is je kritiek dan wel ?
En waarom verberg je dat met een mislukte grap ?
pi_180245179
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze is moedertaalspreker.
Ja van Indiaas Engels. Maar Indiaas Engels, is echt heel anders dan Brits/Amerikaans/Australisch Engels.
pi_180245241
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is ze dat dan?
Hoogstwaarschijnlijk wel.
pi_180247004
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:21 schreef ToT het volgende:
:') Ben ik de enige die de Engelse tekst in de OP in een zwaar Indiaas accent in z'n hoofd hoorde tijdens het lezen? _O-
Zoiets ja, ik moest meteen aan deze denken. (prima verstaanbaar overigens)
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  donderdag 5 juli 2018 @ 07:54:17 #214
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180250854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:46 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat was sarcasme, slimmerd.
Maar wat was jouw punt nou precies met die sarcastische opmerking van je?
Krekker is de bom!
pi_180251637
Het gezeik over het accent slaat natuurlijk nergens op. Uiteindelijk gaat het over het lesgeven en deze student had daar een mening over. Hij gaf zijn mening met name over het 'niet horen' en verbond daar zijns inziens ook het accent aan.

Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat een student recht heeft op duidelijke lesgeving.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:15:24 #216
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180251839
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:01 schreef Montagui het volgende:
Het gezeik over het accent slaat natuurlijk nergens op. Uiteindelijk gaat het over het lesgeven en deze student had daar een mening over. Hij gaf zijn mening met name over het 'niet horen' en verbond daar zijns inziens ook het accent aan.

Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat een student recht heeft op duidelijke lesgeving.
Ik vind ook dat je het recht hebt om onderwijs te krijgen zonder dat je voor racist wordt uitgemaakt. Tegenwoordig is dat schijnbaar normaal, maar het is natuurlijk nog steeds een walgelijke belediging die blanke mensen veel te vaak voor de voeten krijgen geworpen, vaak zonder blikken of blozen. Het wordt echt tijd dat we wat vaker terugbijten naar dit soort hypocriet, laf tuig als deze ''lerares''.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 09:26:35 #217
74056 crew  ToT
pi_180252031
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:01 schreef Montagui het volgende:
Het gezeik over het accent slaat natuurlijk nergens op. Uiteindelijk gaat het over het lesgeven en deze student had daar een mening over. Hij gaf zijn mening met name over het 'niet horen' en verbond daar zijns inziens ook het accent aan.

Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat een student recht heeft op duidelijke lesgeving.
Als een leraar onverstaanbaar mompelt, kan dat an sich best wat invloed hebben op de les.
En een zwaar accent kan, ondanks dat iemand prima grip op de grammatica heeft, ook echt wel flinke invloed hebben op de verstaanbaarheid.

Versta je de les niet, dan heb je er als student ook verder geen flikker aan om daar te zijn.
Maar ja; zulke gedachtes zijn dus racistisch volgens de dame in kwestie.
pi_180252714
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Als een leraar onverstaanbaar mompelt, kan dat an sich best wat invloed hebben op de les.
En een zwaar accent kan, ondanks dat iemand prima grip op de grammatica heeft, ook echt wel flinke invloed hebben op de verstaanbaarheid.

Versta je de les niet, dan heb je er als student ook verder geen flikker aan om daar te zijn.
Maar ja; zulke gedachtes zijn dus racistisch volgens de dame in kwestie.
Ik heb nergens gelezen dat de dame het racistisch vind als iemand te kennen geeft haar moeilijk te kunnen verstaan.
Dat woord 'racistisch' wordt haar in de schoenen geschoven.
Zelf versta ik wel wat engels, maar ik moet extra geconcentreerd zijn. Als er moeilijke woorden of er een sterk engels accent gebezigd wordt, is dat een drempel. Binnenmonds gesproken engels is nog moeilijker.
Mijn eerste indruk is dat de docente té zelfdefensief reageert. Haar fout, hoe dan ook.
Verder zou ik haar zelf willen horen in de collegezaal. En wat vinden andere studenten ?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 10:16:36 #219
74056 crew  ToT
pi_180252794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb nergens gelezen dat de dame het racistisch vind als iemand te kennen geeft haar moeilijk te kunnen verstaan.
Dat woord 'racistisch' wordt haar in de schoenen geschoven.
Zelf versta ik wel wat engels, maar ik moet extra geconcentreerd zijn. Als er moeilijke woorden of er een sterk engels accent gebezigd wordt, is dat een drempel. Binnenmonds gesproken engels is nog moeilijker.
Mijn eerste indruk is dat de docente té zelfdefensief reageert. Haar fout, hoe dan ook.
Verder zou ik haar zelf willen horen in de collegezaal. En wat vinden andere studenten ?
Sorry, je hebt gelijk: ze noemde het alleen maar "offensive, insulting and discriminatory" en "illegal and discriminatory under European law"
Ze had het idd niet over racisme. (Hoewel ze het wel had over "my cultural background and my national origins") Het letterlijke woord "racisme" heeft ze echter niet gebruikt, maar de intentie is duidelijk.

Wat andere studenten er van vinden zat ik me ook af te vragen, maar deze student had in ieder geval moeite met haar te verstaan vanwege haar binnensmonds gemompel in combinatie met haar accent, en dat is blijkbaar discriminatie. Althans als je dat als feedback geeft dus. Je hebt maar te accepteren dat je haar niet kunt verstaan, blijkbaar?

De tekst in de OP gaat in ieder geval er duidelijk niet over dat de lessen in het Engels gegeven worden en dat de student in kwestie an sich problemen heeft met Engels gesproken teksten te kunnen volgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 05-07-2018 10:24:55 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:59:25 #220
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180253584
Kan je je voorstellen dat je zegt
- "ej.. eh... Ik versta je niet"

en dat het antwoord dan is:
- "your insult is illegal and discriminatory under European law"

Wat een kutwijf. Ik word wel giftig van dat soort figuren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 11:01:27 #221
74056 crew  ToT
pi_180253629
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:59 schreef SpecialK het volgende:
Kan je je voorstellen dat je zegt
- "ej.. eh... Ik versta je niet"

en dat het antwoord dan is:
- "your insult is illegal and discriminatory under European law"

Wat een kutwijf.
Nou ja, het discriminerende was dus dat naast het binnensmondse gemompel het ook haar accent was wat de verstaanbaarheid moeilijker maakte.
Ja als je bepaalde woorden gewoon anders uitspreekt dan hoe ze daadwerkelijk zijn, maakt dat voor de luisteraar wel extra moeilijk om het te verstaan. En dat dus als feedback geven is discriminatie. :')

quote:
Ik word wel giftig van dat soort figuren.
Same here, maar voor je het weet zijn irritaties hierover ook weer illegaal onder de Europese wet! _O-
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:08:12 #222
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180253756
Waarom zou je willen promoveren aan de UvT? :')
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:11:53 #223
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180253822
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:08 schreef Gary_Oak het volgende:
Waarom zou je willen promoveren aan de UvT? :')
Vroeger was dat echt K.U.T.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180254327
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou ja, het discriminerende was dus dat naast het binnensmondse gemompel het ook haar accent was wat de verstaanbaarheid moeilijker maakte.
Ja als je bepaalde woorden gewoon anders uitspreekt dan hoe ze daadwerkelijk zijn, maakt dat voor de luisteraar wel extra moeilijk om het te verstaan. En dat dus als feedback geven is discriminatie. :')

[..]

Same here, maar voor je het weet zijn irritaties hierover ook weer illegaal onder de Europese wet! _O-
als Nederlanders niet meer mogen kankeren op alles en iedereen, dan wordt het wel een probleem ja
There are only 151 Pokémon.
pi_180255106
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk: ze noemde het alleen maar "offensive, insulting and discriminatory" en "illegal and discriminatory under European law"
Ze had het idd niet over racisme. (Hoewel ze het wel had over "my cultural background and my national origins") Het letterlijke woord "racisme" heeft ze echter niet gebruikt, maar de intentie is duidelijk.
Duidelijk is dat ze zegt dat die geformuleerde klacht haar discrimineert op culturele en nationale herkomst. Ze heeft het niet over ras.
Een goede docent reageert milder, staat meer open voor een toelichting van de student(en), is bereid de wijze van lesgeven aan de studenten aan te passen, inclusief duidelijker te praten.
pi_180255180
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik vind ook dat je het recht hebt om onderwijs te krijgen zonder dat je voor racist wordt uitgemaakt.
Mijn idee ook... maar de docente heeft niemand voor racist uitgemaakt.
Dat is de fantasie van mensen die moeilijkheden hebben met nuances.
Bijv het verschil tussen racisme en etnische discriminatie.

quote:
Tegenwoordig is dat schijnbaar normaal, maar het is natuurlijk nog steeds een walgelijke belediging die blanke mensen veel te vaak voor de voeten krijgen geworpen, vaak zonder blikken of blozen. Het wordt echt tijd dat we wat vaker terugbijten naar dit soort hypocriet, laf tuig als deze ''lerares''.
ach gutttttt je bent weer een zielig slachtoffer....
Vaak is dit soort slachtofferspel een dekmantel voor een discriminerende inborst.
Als jij nu leest "racistische inborst", dan is dat jouw ongenuanceerde manier van kijken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 12:25:48 #227
74056 crew  ToT
pi_180255182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Duidelijk is dat ze zegt dat die geformuleerde klacht haar discrimineert op culturele en nationale herkomst. Ze heeft het niet over ras.
Een goede docent reageert milder, staat meer open voor een toelichting van de student(en), is bereid de wijze van lesgeven aan de studenten aan te passen, inclusief duidelijker te praten.
Ah ja, discrimineren op culturele en nationale achtergrond is idd geen racisme.
Zeg je dat ook ff tegen de Marokkanen in ons land? :)

Edit; vind jij het zelf wel of niet discriminatie als je iemand niet kunt verstaan door zijn/haar accent in combinatie met binnensmonds gemompel?
pi_180255273
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah ja, discrimineren op culturele en nationale achtergrond is idd geen racisme.
Zeg je dat ook ff tegen de Marokkanen in ons land? :)
Die kom ik niet zoveel tegen op FOK! Is dit omdat veel Marokkanen hier niet komen oa door de vele haat die ze ondervinden?
Ik schrijft mijn mening op FOK !, gericht aan een bepaalde user of naar iedereen in het algemeen.

Maar als jij een boodschap heb voor Marokkanen..... lever je die boodschap ook af bij hen... of is dat een gelegenheidsargument om mij ( lees: Marokkanen) iets te verwijten ?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 12:36:52 #229
74056 crew  ToT
pi_180255424
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die kom ik niet zoveel tegen op FOK! Is dit omdat veel Marokkanen hier niet komen oa door de vele haat die ze ondervinden?
Ik schrijft mijn mening op FOK !, gericht aan een bepaalde user of naar iedereen in het algemeen.

Maar als jij een boodschap heb voor Marokkanen..... lever je die boodschap ook af bij hen... of is dat een gelegenheidsargument om mij ( lees: Marokkanen) iets te verwijten ?
_O- Ongelooflijk! :')

Je WEET van de aanklachten tegen Wilders over racisme?

Anyway, lekker belangrijk of ze de feedback nou als racistisch of als discriminatie beschouwt: beiden zijn gewoon bijna even achterlijk (hoewel de klacht van racisme nog net weer iets belachelijker zou zijn).
Feit is wel dat tegenwoordig discriminatie op basis van cultuur of nationaliteit erg snel als racisme gezien wordt, maar de dame in kwestie heeft het idd "slechts" over discriminatie. Maar dat vind jij dus gewoon helemaal prima, zolang er maar niet gezegd wordt dat zij het woordje "racisme" gebruikt heeft?
pi_180258129
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:36 schreef ToT het volgende:

Anyway, lekker belangrijk of ze de feedback nou als racistisch of als discriminatie beschouwt: beiden zijn gewoon bijna even achterlijk (hoewel de klacht van racisme nog net weer iets belachelijker zou zijn).
Een heleboel mensen willen graag denken dat ze het over racisme heeft.

quote:
Feit is wel dat tegenwoordig discriminatie op basis van cultuur of nationaliteit erg snel als racisme gezien wordt,
idd... ik merk dat al jaren op FOK.... Schrijf ik over discriminatie... gaan mensen roepen dat ik het over racisme heb en mensen voor racist uitmaak.
Het is een neurotisch trekje . Vandaar dat zp-debatten zo opgefokt zijn.

quote:
maar de dame in kwestie heeft het idd "slechts" over discriminatie. Maar dat vind jij dus gewoon helemaal prima, zolang er maar niet gezegd wordt dat zij het woordje "racisme" gebruikt heeft?
Heb je niet mijn eerdere postings gelezen dat ik haar reactie afkeur ?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 15:13:14 #231
74056 crew  ToT
pi_180258244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een heleboel mensen willen graag denken dat ze het over racisme heeft.

[..]

idd... ik merk dat al jaren op FOK.... Schrijf ik over discriminatie... gaan mensen roepen dat ik het over racisme heb en mensen voor racist uitmaak.
Het is een neurotisch trekje . Vandaar dat zp-debatten zo opgefokt zijn.

[..]

Heb je niet mijn eerdere postings gelezen dat ik haar reactie afkeur ?
Dus het gaat je serieus maar echt over het woordje "racisme", terwijl dat woordje niet hier op FOK! bedacht is maar dat het uit de bron zo komt?
Ze loopt te roeptoeteren over DISCRIMINATIE jegens haar culturele en nationale achtergrond omdat iemand haar accent moeilijk te verstaan vindt, en jij gaat lopen drammen over een enkel woordje dat in de bron voorkomt, terwijl discriminatie jegens iemands culturele en nationale achtergrond tegenwoordig als racisme gezien wordt? (Vandaar mijn opmerking over Marokkanen)

Nogmaals; ze neemt dit letterlijke woordje inderdaad niet letterlijk in de mond nee, maar de intentie is gewoon exact het zelfde. Ze zegt zelfs dat het STRAFBAAR (illegaal) is als je zegt dat je iemand door haar accent niet kunt verstaan. En dan ga jij lopen janken dat zij het woordje "racisme" niet gebruikt heeft? :') Get a life!
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:19:49 #232
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_180258345


-x-
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_180258717
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus het gaat je serieus maar echt over het woordje "racisme", terwijl dat woordje niet hier op FOK! bedacht is maar dat het uit de bron zo komt?
Jij zit neurotisch door te pinnen over "racisme" . Weet je ook waarom ?

quote:
jij gaat lopen drammen over een enkel woordje dat in de bron voorkomt,
Jij komt er weer op terug. Jij zit te drammen .

quote:
Get a life!
Goed zo..... get a life..... dat heb je wel nodig. Al dat gedram van je.... daar wordt je toch niet gelukkig van ?
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:45:45 #234
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180258782
Tjoh, bepaald volk is er weer en het loopt gelijk uit in op de man spelen en een kutdiscussie.

Hoe verneuk je een website?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180259086
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:19 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]

-x-
_O-
pi_180259198
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:19 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]

-x-
Respect en gevoeligheid voor diversiteit.

Echt... als ik nog 1 keer dat tyfuscholerakankerwoord 'diversiteit' ergens uit de bek van iemand hoor of zie komen ga ik full psycho.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 16:15:14 #237
74056 crew  ToT
pi_180259329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij zit neurotisch door te pinnen over "racisme" . Weet je ook waarom ?

[..]

Jij komt er weer op terug. Jij zit te drammen .

[..]

Goed zo..... get a life..... dat heb je wel nodig. Al dat gedram van je.... daar wordt je toch niet gelukkig van ?
:') Fucking sneuheid ten top zeg! Echt....

Lees het anders allemaal nog maar eens rustig terug! :*

[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 05-07-2018 16:26:52 ]
pi_180259370
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:19 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]

-x-
Vinden ze nou dat die student een punt heeft of niet?
  donderdag 5 juli 2018 @ 16:52:17 #239
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180259966
quote:
9s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vroeger was dat echt K.U.T.
Moest lachen. :@
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:14:20 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180260280
quote:
18s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:06 schreef De_Onnoembare het volgende:
Respect en gevoeligheid voor diversiteit.

Echt... als ik nog 1 keer dat tyfuscholerakankerwoord 'diversiteit' ergens uit de bek van iemand hoor of zie komen ga ik full psycho.
Diversiteit is nu eenmaal een ankerpunt in de postmoderne cultuurbeleving.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:32:29 #241
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180260558
quote:
18s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Respect en gevoeligheid voor diversiteit.

Echt... als ik nog 1 keer dat tyfuscholerakankerwoord 'diversiteit' ergens uit de bek van iemand hoor of zie komen ga ik full psycho.
Veel lesstof is nu eenmaal internationaal. Alhoewel ik een heel ander kennisgebied heb geld voor mij ook dat veel materiaal en curcussen engels als voertaal hebben.

Je moet gewoon om kunnen gaan met fatsoenlijk engels met een accentje. Dat moet natuurlijk wel binnen de perken blijven, voldoende fatsoenlijk zijn om verstaanbaar te zijn. Ik weet niet of deze mevrouw echt zo onverstaanbaar spreekt (niet gehoord dus).

Jij mag er een hekel aan hebben, maar diversiteit, of beter gezegd globalisme, is gewoon een feit.
Je beperken tot lokale kennis is dom. Daarmee doe je jezelf tekort.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180260769
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_180264233
quote:
18s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Respect en gevoeligheid voor diversiteit.

Echt... als ik nog 1 keer dat tyfuscholerakankerwoord 'diversiteit' ergens uit de bek van iemand hoor of zie komen ga ik full psycho.
Wat is je probleem met diversiteit ? Wees blij... dat is de mensheid.
En wat is full psycho ?
pi_180265270
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wees blij... dat is de mensheid.
Ja nouja, zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Conscience do cost.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 21:21:06 #245
74056 crew  ToT
pi_180265419
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja nouja, zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Tja de hele mensheid hoeft niet hier te komen wonen.
Niks mis met aparte landen met ieder z'n eigen cultuur. Zou zonde zijn als alles gemengd wordt en zo dingen verdwijnen.
Ja dat gebeurt toch wel, helaas. Niet tegen te houden.
pi_180266906
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk: ze noemde het alleen maar "offensive, insulting and discriminatory" en "illegal and discriminatory under European law"
Ze had het idd niet over racisme. (Hoewel ze het wel had over "my cultural background and my national origins") Het letterlijke woord "racisme" heeft ze echter niet gebruikt, maar de intentie is duidelijk.

Wat andere studenten er van vinden zat ik me ook af te vragen, maar deze student had in ieder geval moeite met haar te verstaan vanwege haar binnensmonds gemompel in combinatie met haar accent, en dat is blijkbaar discriminatie. Althans als je dat als feedback geeft dus. Je hebt maar te accepteren dat je haar niet kunt verstaan, blijkbaar?

De tekst in de OP gaat in ieder geval er duidelijk niet over dat de lessen in het Engels gegeven worden en dat de student in kwestie an sich problemen heeft met Engels gesproken teksten te kunnen volgen.
In de IVUR art.1 staat:

In dit Verdrag wordt onder „rassendiscriminatie” verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming


Volgens de IVUR valt discriminatie op grond van afkomst en/of nationale en/of etnische afstamming dus weldegelijk onder rassendiscriminatie (rassendiscriminatie=racisme).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 22:15:50 #247
74056 crew  ToT
pi_180266982
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

In de IVUR art.1 staat:

In dit Verdrag wordt onder „rassendiscriminatie” verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming

Volgens de IVUR valt discriminatie op grond van afkomst en/of nationale en/of etnische afstamming dus weldegelijk onder rassendiscriminatie (rassendiscriminatie=racisme).
DUS beschuldigt ze de student in kwestie feitelijk wel degelijk van racisme door te zeggen dat ze door haar accent moeilijker te verstaan is.
Thx voor het opzoeken! ^O^

Maar goed; racisme of discriminatie; het is allebei overtrokken onzin in dit geval.
pi_180267542
quote:
20 jaar geleden al begon die ellende....
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180267844
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:15 schreef ToT het volgende:

[..]

DUS beschuldigt ze de student in kwestie feitelijk wel degelijk van racisme door te zeggen dat ze door haar accent moeilijker te verstaan is.
Thx voor het opzoeken! ^O^

Maar goed; racisme of discriminatie; het is allebei overtrokken onzin in dit geval.
Klopt. Geen dank :)


Helemaal mee eens. Er is op geen enkele manier sprake van discriminatie, laat staan racisme in dit geval. De student gaf aan dat haar Engels niet goed was en vooral haar uitspraak te wensen over liet, maar koppelde dit op geen enkele manier aan haar afkomst etc. Zij is juist degene die zich probeert te verschuilen achter haar afkomst.


Mijn moedertaal is Nederlands, maar as ik plāt Uteregs praot, zullen veel mensen moeite hebben om mij te verstaan/begrijpen en zou ik (geheel terecht) de beoordeling kunnen krijgen dat mijn Nederlands niet goed is, want ik spreek dan met een dialect dat de meeste mensen niet kennen. Dat is vergelijkbaar met Indiaas Engels, dat is ook een dialect en dat is voor de meeste mensen gewoon erg moeilijk te verstaan/begrijpen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 23:03:10 #250
74056 crew  ToT
pi_180268197
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klopt. Geen dank :)

Helemaal mee eens. Er is op geen enkele manier sprake van discriminatie, laat staan racisme in dit geval. De student gaf aan dat haar Engels niet goed was en vooral haar uitspraak te wensen over liet, maar koppelde dit op geen enkele manier aan haar afkomst etc. Zij is juist degene die zich probeert te verschuilen achter haar afkomst.

Mijn moedertaal is Nederlands, maar as ik plāt Uteregs praot, zullen veel mensen moeite hebben om mij te verstaan/begrijpen en zou ik (geheel terecht) de beoordeling kunnen krijgen dat mijn Nederlands niet goed is, want ik spreek dan met een dialect dat de meeste mensen niet kennen. Dat is vergelijkbaar met Indiaas Engels, dat is ook een dialect en dat is voor de meeste mensen gewoon erg moeilijk te verstaan/begrijpen.
Helemaal mee eens! :Y
Ik kom uit de Achterhoek. Als ik wat gezopen heb op een feestje bij vrienden bij Rotterdam in de buurt, slipt er soms net iets van een accentje doorheen hoewel ik normaal gesproken vooral ABN praat. Ja dan krijg ik soms ook wel eens een opmerking van "Welke TAAL spreek jij eigenlijk?!?"
Zwaar overdreven omdat ik mijn eigen dialect niet eens kan spreken, maar net dat kleine beetje accent wordt dan al moeilijk voor hen te verstaan. RACISME DUS!!!!!! :( :( :(
pi_180272772
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 23:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! :Y
Ik kom uit de Achterhoek. Als ik wat gezopen heb op een feestje bij vrienden bij Rotterdam in de buurt, slipt er soms net iets van een accentje doorheen hoewel ik normaal gesproken vooral ABN praat. Ja dan krijg ik soms ook wel eens een opmerking van "Welke TAAL spreek jij eigenlijk?!?"
Zwaar overdreven omdat ik mijn eigen dialect niet eens kan spreken, maar net dat kleine beetje accent wordt dan al moeilijk voor hen te verstaan. RACISME DUS!!!!!! :( :( :(
Inderdaad, en iedereen die ons maar een dom boertje vind vanwege dat accent..... racisme!

Ken er genoeg die spraaklessen gevolgd hebben om het achterhoekse accent kwijt te raken om zo de carričre kansen te vergroten :X
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_180273284
Zo heb ik een buurvrouw waarvan ik me jarenlang heb afgevraagd uit welk land ze komt, blijkt het gewoon de Achterhoek te zijn. _O-
pi_180273343
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:19 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]

-x-
Ik zie daar een goede mogelijkheid voor een diversiteitsmedewerker.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 08:08:37 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180273361
Randstedelingen doen er meestal niet moeilijk over om mensen met een “raar” accent uit ene verre regio (amper 200 km verderop, :') ) daadwerkelijk dommer te vinden. Vooral Amsterdammers zijn daar goed in. Maar dat zijn dan ook halve idioten, met dat platgespoten taaltje van ze.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180273441
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Diversiteit is nu eenmaal een ankerpunt in de postmoderne cultuurbeleving.
Het is een heilig mantra geworden.

Een leugenachtige trouwens, want in de praktijk betekent het alleen: minder Westers/blank.
Als een Ankara vol met Turken zit, hoor je niemand over het 'gebrek aan diversiteit'. Dat zie je zelfs op het WK. Teams als Polen en Rusland worden afgezeken wegens het 'gebrek aan diversiteit' (lees te weinig niet-Polen en Russen erin) maar dat bv het Koreaanse of Nigeriaanse team vol Koreanen of Nigerianen zit is zo prachtig.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 6 juli 2018 @ 08:52:57 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180273904
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
Het is een heilig mantra geworden.

Een leugenachtige trouwens, want in de praktijk betekent het alleen: minder Westers/blank.
Als een Ankara vol met Turken zit, hoor je niemand over het 'gebrek aan diversiteit'. Dat zie je zelfs op het WK. Teams als Polen en Rusland worden afgezeken wegens het 'gebrek aan diversiteit' (lees te weinig niet-Polen en Russen erin) maar dat bv het Koreaanse of Nigeriaanse team vol Koreanen of Nigerianen zit is zo prachtig.
Noem je dit full psycho?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180273996
quote:
18s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Noem je dit full psycho?
Neh.

Verder nog wat erop te melden?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180274051
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is een heilig mantra geworden.

Een leugenachtige trouwens, want in de praktijk betekent het alleen: minder Westers/blank.
Als een Ankara vol met Turken zit, hoor je niemand over het 'gebrek aan diversiteit'. Dat zie je zelfs op het WK. Teams als Polen en Rusland worden afgezeken wegens het 'gebrek aan diversiteit' (lees te weinig niet-Polen en Russen erin) maar dat bv het Koreaanse of Nigeriaanse team vol Koreanen of Nigerianen zit is zo prachtig.
tja we moeten en zullen boeten voor wat we in de 16e tm 18e eeuw gedaan hebben. Weg met ons!
There are only 151 Pokémon.
pi_180274070
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:00 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

tja we moeten en zullen boeten voor wat we in de 16e tm 18e eeuw gedaan hebben. Weg met ons!
Dat verklaart ook het onheilige verbond tussen links en de islamisten: ze willen beiden de huidige, Westerse, kapitalistische samenleving kapot hebben.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180274346
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is een heilig mantra geworden.
Dat is het misvormde beeld van monoculturalisten

quote:
Een leugenachtige trouwens, want in de praktijk betekent het alleen: minder Westers/blank.
Ook het misvormde beeld van monoracialisten, kennelijk

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat verklaart ook het onheilige verbond tussen links en de islamisten: ze willen beiden de huidige, Westerse, kapitalistische samenleving kapot hebben.
Toemaar..... dit komt er bij.... het misvormde beeld van extreemrechtse hitsers
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:34:49 #261
471419 Otger
Reconquista
pi_180276009
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 23:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! :Y
Ik kom uit de Achterhoek. Als ik wat gezopen heb op een feestje bij vrienden bij Rotterdam in de buurt, slipt er soms net iets van een accentje doorheen hoewel ik normaal gesproken vooral ABN praat. Ja dan krijg ik soms ook wel eens een opmerking van "Welke TAAL spreek jij eigenlijk?!?"
Zwaar overdreven omdat ik mijn eigen dialect niet eens kan spreken, maar net dat kleine beetje accent wordt dan al moeilijk voor hen te verstaan. RACISME DUS!!!!!! :( :( :(
Ik heb nooit gehad dat ik met mijn "dronken accent" ergens in Nederland als raar/buitenlands word aangekeken.

Wel als een enorme tokkie, maar ja dat is Haags nu eenmaal :`)
pi_180276098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is het misvormde beeld van monoculturalisten

[..



'Diverse' Italian athletes

:?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180276310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

'Diverse' Italian athletes

Dat kapsel van die 2e, is dat een verwijzing naar haar roots?
Racist
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:51:27 #264
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180276344
Een knotje is nieuw voor jou?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:54:26 #265
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180276393
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
Neh.
Verder nog wat erop te melden?
Nou ja. Ik had erop gehoopt en je keurige reactie stelde me een beetje teleur.

Verder kun je van alles zeggen over do-da-diversiteit maar de meeste discussies daaromtrent zijn een bundeling van idealistisch en/of nostalgisch gezever. Etnisch gesproken is Nederland, en West-Europa in het algemeen, behoorlijk fucked up in de zin dat de eenheid van de nationale staat allang niet meer wordt weerspiegeld in de etnische samenstelling daarvan. Dat is een erfenis van vele verledens en daar hebben we het mee te doen. Aangezien ik geen voorstander ben van gettovorming of andere segregatiepraktijken wil ik die diversiteit van onze samenleving best aanvaarden als gegeven en over de (on)gewenstheid ervan niet verder doorzaniken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:56:34 #266
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_180276431
Niet alles gelezen maar heeft de uni al gereageerd?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 6 juli 2018 @ 10:57:13 #267
74056 crew  ToT
pi_180276446
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:34 schreef Otger het volgende:

[..]

Ik heb nooit gehad dat ik met mijn "dronken accent" ergens in Nederland als raar/buitenlands word aangekeken.

Wel als een enorme tokkie, maar ja dat is Haags nu eenmaal :`)
_O-
pi_180283952
Als je als universitair student een wetenschapper uit India niet kan verstaan, dan moet je gewoon beter Engels leren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')