abonnement Unibet Coolblue
pi_180214325
quote:
Oh, lijkt me lekker!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:12:13 #277
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180214344
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:10 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat ik kamperen na 2 nachten ook wel zat zou zijn. En dan zou ik wel écht willen kamperen. Niet in rijtjes op een camping.
Ik heb tot nu toe maximaal 3 nachten gekampeerd achter elkaar. En dat is met het juiste weer op de juiste campings echt veel te kort.
Dus inderdaad niet van die mega campings met zwemparadijs maar gewoon lekker een veldje in de natuur met schone wc O+
pi_180214384
Ik heb altijd vooral in de moors gecampeert met de motor, niks niet camping en gewoon tussen de wilde paarden wakker worden en je water om koffie te maken gewoon uit een stroompje water halen, de rest boeit me echt niet .... en hordes mensen al helemaal niet!
pi_180214399
2 jaar geleden met de relatief grote 'kleine tent' op de Veluwe gekampeerd met Sam (zonder man). Dat was leuk :Y



Maar ook weer veel te warm eigenlijk _O- :') Zeker voor Sam geen pretje, dus vooral onder de boom gezeten.

Met man kamperen we in deze joekel met binnentent en stahoogte:

Met stoelen en een tafeltje en zo.. en een elektrische/gas koelbox die bijna kan vriezen.. Wel een gewoon luchtbed, maar dat vinden wij dus juist lekker liggen :)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:16:39 #280
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180214428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:14 schreef Sunnythesun het volgende:
2 jaar geleden met de relatief grote 'kleine tent' op de Veluwe gekampeerd met Sam (zonder man). Dat was leuk :Y

[ afbeelding ]

Maar ook weer veel te warm eigenlijk _O- :') Zeker voor Sam geen pretje, dus vooral onder de boom gezeten.

Met man kamperen we in deze joekel met binnentent en stahoogte:
[ afbeelding ]
Met stoelen en een tafeltje en zo.. en een elektrische/gas koelbox die bijna kan vriezen.. Wel een gewoon luchtbed, maar dat vinden wij dus juist lekker liggen :)
Die kleine valt nog mee ja!
Die onderste lijkt beetje op wat mijn vriend ook heeft. Die was gewoon fijn, kun je beetje fatsoenlijk omkleden enzo :D
pi_180214451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:16 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Die kleine valt nog mee ja!
Die onderste lijkt beetje op wat mijn vriend ook heeft. Die was gewoon fijn, kun je beetje fatsoenlijk omkleden enzo :D
Ja ik heb nog een kleinere lichtgewicht tent maar ging nu toch met de auto en dan is ruimte ook wel weer lekker. Is officieel 4 persoons maar met 2 heerlijk ruim dus. En alleen met hond een balzaaltje ;)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:19:32 #282
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180214490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:17 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja ik heb nog een kleinere lichtgewicht tent maar ging nu toch met de auto en dan is ruimte ook wel weer lekker. Is officieel 4 persoons maar met 2 heerlijk ruim dus. En alleen met hond een balzaaltje ;)
Ja dan is het perfect. En fijn dat er toch een voortentje aanzit
pi_180214651
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja dan is het perfect. En fijn dat er toch een voortentje aanzit
ja ideaal. En genoeg ruimte in de tent naast matjes voor zooi ook. We hebben hem voor Lowlands gekocht, precies 1x nog geweest en nu gaan we niet meer maar goed :') Hij is ook goed geschikt als tentje voor een kort weekend bijzetten bij vrienden met caravan e.d. Dan wil man wel mee, want alleen er in slapen is prima. ^O^ 'leven' doe je dan bij die caravan wel..
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:26:29 #284
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180214675
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:25 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

ja ideaal. En genoeg ruimte in de tent naast matjes voor zooi ook. We hebben hem voor Lowlands gekocht, precies 1x nog geweest en nu gaan we niet meer maar goed :') Hij is ook goed geschikt als tentje voor een kort weekend bijzetten bij vrienden met caravan e.d. Dan wil man wel mee, want alleen er in slapen is prima. ^O^ 'leven' doe je dan bij die caravan wel..
Ja sowieso voor een weekendje weg prima een kleiner tentje toch. Dan heb je ook niet zoveel bij je.
pi_180214693
Leven bij een tent is toch veel toffer dan bij een caravan.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:28:10 #286
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180214717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:27 schreef Myraela het volgende:
Leven bij een tent is toch veel toffer dan bij een caravan.
Vind ik wel, maar je gaat ook niet binnen zitten natuurlijk. Tenzij slecht weer.
pi_180214721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja sowieso voor een weekendje weg prima een kleiner tentje toch. Dan heb je ook niet zoveel bij je.
Nee nou dat viel me dus nogal tegen toen op de Veluwe. Had ik nog de kofferbak bijna vol, en gesleep van spullen van zolder en zo, meh :') Toen ontstond het idee van een camper.. Instappen, wegrijden, klaar O+ Dus nu sparen O-)
pi_180214742
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:27 schreef Myraela het volgende:
Leven bij een tent is toch veel toffer dan bij een caravan.
Onder een luifel zitten en vooral op een op hoge stoel is wel de wens van Tav. En dat lukt niet bij dat kleine tentje ;) Ik zit net zo lief op zo n laag ding, geen punt.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:29:06 #289
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180214744
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:28 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee nou dat viel me dus nogal tegen toen op de Veluwe. Had ik nog de kofferbak bijna vol, en gesleep van spullen van zolder en zo, meh :') Toen ontstond het idee van een camper.. Instappen, wegrijden, klaar O+ Dus nu sparen O-)
Mja dat is het nadeel van ervaren kampeerder zijn. Merk ik ook bij mijn vriend. Dan heb je allerlei handige dingetjes voor het kamperen maar dat gaat ook allemaal mee _O-
pi_180214810
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Mja dat is het nadeel van ervaren kampeerder zijn. Merk ik ook bij mijn vriend. Dan heb je allerlei handige dingetjes voor het kamperen maar dat gaat ook allemaal mee _O-
Jaaaa echt.. Ik had toen wel echt een selectie gemaakt hoor. Maar als we met de grote tent gaan zit de V50 vol en een dakkoffer er nog op ook :') Heb wel echt een geweldig gave picknickmand zelf bekleed naar wens voor alle servies en bestek en zo ^O^ daar ben ik echt heel blij mee. En de rest is in 'voor-het-grijpen' kistjes, alles een eigen plek en zo :@

Maar ik begin het gesleep dus wel een beetje zat te worden inmiddels.. zeker als het me er van weerhoudt ook kort weg te gaan -O- Vind ik dan zo jammer eigenlijk.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:33:51 #291
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180214882
Wat een gedoe zo'n balzaaltent. Dan heb je denk ik al gauw teveel spullen mee, omdat de tent toch groot genoeg is.

Voordeel van op de fiets op vakantie gaan, is dat je daar een stuk kririscher op wordt. En dan neem ik nog steeds teveel shit mee.
pi_180214896
Mij lijkt het juist de charme van kamperen om met zo min mogelijk te gaan, echt even terug naar de basics. Maarja, daarom zou ik het dus ook wel weer snel zat zijn. En m'n vriend krijg ik al helemaal niet mee.
pi_180214902
Wij hebben een fijn Quechua opgooitentje. Die heeft het laatst goed gehouden in enorme regenbuien met harde wind en onweer ^O^. Ik vind het erg fijn als opzetten en afbreken weinig tijd kost, want tot nu toe blijven we vaak niet lang op een plek omdat we zoveel mogelijk willen zien. We hebben ook een wat grotere tent, voor als we een wat langzamer tempo hebben en het slechter weer is.

Als we met de auto gaan nemen we vaak een dekbed mee ipv slaapzakken, voor de knusheid en het comfort. Als het koud is, is het dan:
- een picknickkleed onder het luchtbed
- een dikke wollen deken op het luchtbed met een matrashoes er omheen
- een dik donzen dekbed

Heerlijk slapen zo O+ maar ook smerig veel mee te slepen. Je moet met een luchtbed vooral zorgen voor isolatie ónder je, omdat de kou van de grond optrekt in de lucht van het luchtbed.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_180214912
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:33 schreef Vork het volgende:
Wat een gedoe zo'n balzaaltent. Dan heb je denk ik al gauw teveel spullen mee, omdat de tent toch groot genoeg is.

Voordeel van op de fiets op vakantie gaan, is dat je daar een stuk kririscher op wordt. En dan neem ik nog steeds teveel shit mee.
Die tent is echt fantastisch _O_ maar idd, wat je wel niet mee sleept allemaal.. :') 8)7
pi_180214951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:34 schreef Lot_1 het volgende:
Wij hebben een fijn Quechua opgooitentje. Die heeft het laatst goed gehouden in enorme regenbuien met harde wind en onweer ^O^. Ik vind het erg fijn als opzetten en afbreken weinig tijd kost, want tot nu toe blijven we vaak niet lang op een plek omdat we zoveel mogelijk willen zien. We hebben ook een wat grotere tent, voor als we een wat langzamer tempo hebben en het slechter weer is.

Als we met de auto gaan nemen we vaak een dekbed mee ipv slaapzakken, voor de knusheid en het comfort. Als het koud is, is het dan:
- een picknickkleed onder het luchtbed
- een dikke wollen deken op het luchtbed met een matrashoes er omheen
- een dik donzen dekbed

Heerlijk slapen zo O+ maar ook smerig veel mee te slepen. Je moet met een luchtbed vooral zorgen voor isolatie ónder je, omdat de kou van de grond optrekt in de lucht van het luchtbed.
Binnentent met wollen ondergrond hier ^O^ ideaal als isolatie idd. Maar met een dekbed doen we nooit meer. God wat hebben wij het een keer koud gehad! :X Dichtgeritste goede slaapzakken zijn dan toch wel echt onontbeerlijk :Y
  dinsdag 3 juli 2018 @ 17:37:11 #296
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180214960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:34 schreef Myraela het volgende:
Mij lijkt het juist de charme van kamperen om met zo min mogelijk te gaan, echt even terug naar de basics. Maarja, daarom zou ik het dus ook wel weer snel zat zijn. En m'n vriend krijg ik al helemaal niet mee.
Dit dus. De lol daarvan is ook de verplaatsbaarheid. Snel afbreken en inpakken en op naar de volgende locatie.
pi_180214963
2 keer 4 weken kamperen (en 4 nachten in een tented camp) in Afrika. Kostentechnisch prima, maar ik ben er niet van.
We have far more in common than that which devides us..
pi_180214968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:31 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Jaaaa echt.. Ik had toen wel echt een selectie gemaakt hoor. Maar als we met de grote tent gaan zit de V50 vol en een dakkoffer er nog op ook :') Heb wel echt een geweldig gave picknickmand zelf bekleed naar wens voor alle servies en bestek en zo ^O^ daar ben ik echt heel blij mee. En de rest is in 'voor-het-grijpen' kistjes, alles een eigen plek en zo :@

Maar ik begin het gesleep dus wel een beetje zat te worden inmiddels.. zeker als het me er van weerhoudt ook kort weg te gaan -O- Vind ik dan zo jammer eigenlijk.
Hoe lang blijven jullie meestal op een plek? Ik zou namelijk niet veel zin hebben om zo'n tent meerdere keren op te zetten en alles weer helemaal in te richten.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_180214972
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:34 schreef Lot_1 het volgende:
Heerlijk slapen zo O+ maar ook smerig veel mee te slepen. Je moet met een luchtbed vooral zorgen voor isolatie ónder je, omdat de kou van de grond optrekt in de lucht van het luchtbed.
heb je ook mega licht gewicht dingen voor waar je zeg maa ook je ondervloer mee kan isoleren, beter dan picknick kleed en rol je ok zo op en weegt niks (wil je minder mee kan je daar ook op picknicken desgewenscht!)
pi_180214975
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:34 schreef Myraela het volgende:
Mij lijkt het juist de charme van kamperen om met zo min mogelijk te gaan, echt even terug naar de basics. Maarja, daarom zou ik het dus ook wel weer snel zat zijn. En m'n vriend krijg ik al helemaal niet mee.
Ik vind beide leuk. Dat primitieve voor een dag of 2-3, ons verplaatsbare vakantiehuisje voor de 'grote vakantie' :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')