abonnement Unibet Coolblue
pi_180201640
Seehofer blijft aan: Akkoord over asielbeleid

Nadat de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer (CSU) leek te gaan vertrekken, is een regeringscrisis in Duitsland voorlopig toch afgewend. Hij heeft samen met bondskanselier Angela Merkel (CDU) een akkoord bereikt over het Duitse asielbeleid, dat door ‘doorreiscentra’ aan de grens met Oostenrijk strenger wordt.
Een compromis waar beiden blij mee zijn.




‘We hebben een akkoord bereikt,’ zei Seehofer na urenlange onderhandelingen met Merkel. Dat meldt de Duitse krant Die Welt maandagavond. Beiden gingen maandag langs bij parlementsvoorzitter Wolfgang Schäuble (CDU), die moest bemiddelen. Later op de dag spraken Merkel en Seehofer ook met de sociaal-democratische coalitiepartner SPD.

Op Twitter circuleert een document waarin de drie hoofdafspraken over het asielbeleid staan. Volgens het akkoord worden in het grensgebied tussen Duitsland en Oostenrijk gesloten ‘doorreiscentra’ voor asielzoekers ingericht. De asielaanvragen van de immigranten zouden met spoed worden behandeld.

Een immigrant van wie de asielaanvraag is afgewezen, zal direct Duitsland worden uitgezet. Merkel spreekt volgens persbureau Reuters van ‘een zeer goed compromis’, terwijl ook Seehofer tevreden is: ‘Het loont om voor je overtuiging te vechten.’

Seehofer wilde ontslag aanbieden bij uitblijven strengere grenscontroles
In de nacht van zondag op maandag meldden Duitse media dat Seehofer zijn ontslag wilde aanbieden. Ook zou hij hebben overwogen terug te treden als partijvoorzitter van de CSU. Dat zei hij volgens ingewijden in het crisisberaad dat de partij zondag in München voerde, maar een vertrek van het partijboegbeeld is dus op het laatste moment afgewend.



De partij voerde zondag tot diep in de nacht crisisberaad over de asielproblematiek. Seehofer vond het Europese asielakkoord dat bondskanselier Angela Merkel vorige week sloot niet acceptabel. Hij wilde dat asielzoekers die elders in Europa zijn geregistreerd en naar Duitsland komen, bij de grens kunnen worden teruggestuurd, desnoods zonder overeenstemming hierover met Europese partners.

In het crisisberaad zou hij zelfs hebben gedreigd de Beierse grens te sluiten. ‘Ik kan dat als minister van Binnenlandse Zaken niet verantwoorden,’ zei Seehofer volgens Bild tijdens de vergadering, refererend aan het akkoord. Merkel wilde in eerste instantie dat de migranten in Duitsland zelf zouden worden opgevangen.



Zusterpartijen wilden coalitie in stand houden
Seehofer benadrukte maandag al dat zijn partij zowel de zuster-samenwerking met CDU, als de regeringsdeelname wil voortzetten. Economieminister en CDU-prominent Peter Altmaier zei dit ook te willen. ‘We hebben alles gedaan om bruggen te bouwen en we zullen alles doen om de unie bij elkaar te houden,’ zei hij in Berlijn.

Seehofer is minder dan honderd dagen minister in de brede coalitieregering van bondskanselier Angela Merkel. Sinds 2008 is hij voorzitter van de CSU.
https://www.elsevierweekb(...)sland-na-top-628276/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180202297
Oftewel van het opendeuren beleid van Merkel is nog maar bar weinig over. Inmiddels zoveel knievallen gemaakt dat ze blijkbaar net zo soepel op d'r knietjes gaat als Rutte of een gemiddelde D'66r.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:29:09 #3
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_180202338
Mooi, Rutte volgt Merkel op de voet, dus Nederland gaat ook voor een strenger asielbeleid.

Wij (het gepeupel) roepen dit al jaren maar nu is Merkel er dus ook achter.
pi_180202424
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:29 schreef Stray_cat het volgende:
Mooi, Rutte volgt Merkel op de voet, dus Nederland gaat ook voor een strenger asielbeleid.

Wij (het gepeupel) roepen dit al jaren maar nu is Merkel er dus ook achter.
Opmerkelijk: Merkel gaat afgewezen asielzoekers direct uitzetten. Volgens Nederland kan dat helemaal niet. De meeste uitgeprocedeerden asielzoekers blijven gewoon in Nederland.

En ze gaan ze gesloten opvangcentra op hun grensgebied bouwen. Ook dat mag volgens Nederland niet omdat het in strijd zou zijn met mensenrechten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:44:07 #5
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_180202495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Opmerkelijk: Merkel gaat afgewezen asielzoekers direct uitzetten. Volgens Nederland kan dat helemaal niet. De meeste uitgeprocedeerden asielzoekers blijven gewoon in Nederland.

En ze gaan ze gesloten opvangcentra op hun grensgebied bouwen. Ook dat mag volgens Nederland niet omdat het in strijd zou zijn met mensenrechten.
Het kan allemaal als Merkel het zegt. Best wel triest eigenlijk. Nederland was een trots land, soeverein. Maar haar inwoners worden al jaren genegeerd.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:49:32 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180202530
Ik snap de reacties hier niet. Het gaat echt om de marge hier.

Ik ben blij dat ze er uit zijn. Hopelijk leidt dit naar een europese afhandeling van vluchtelingen.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:51:13 #7
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_180202548
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik snap de reacties hier niet. Het gaat echt om de marge hier.
Het gaat om de groeiende onvrede. En dat is gevaarlijk.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:51:51 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180202556
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:51 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Het gaat om de groeiende onvrede. En dat is gevaarlijk.
Ja, maar mensen hier staan aan de gevaarlijke kant van die groeiende onvrede .... problem?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:54:56 #9
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_180202575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, maar mensen hier staan aan de gevaarlijke kant van die groeiende onvrede .... problem?
Ik zie geen kanten, alleen onvrede. En ik "weet" waar het vandaan komt, al veel eerder dan Frau Merkel.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:57:03 #10
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_180202587
Hoe simpel kan het zijn? Laat alleen mensen die die daadwerkelijk een positieve bijdrage aan de samenleving leveren, ongeacht waar ze vandaan komen.
Voor mensen in oorlogssituaties zo dicht mogelijk in de buurt opvang regelen, of "Safe Havens" regelen, maar deze keer wel met luchtsteun en niet zoals met het Dutchbat debacle.
In landen met kansen een moderne vorm van een Marshallplan uitvoeren, zodat ter plaatse meer stabiliteit en een betere levensstandaard komt

Dus niet zo


maar zo
Non possumus non loqui
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:57:09 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180202588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:54 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik zie geen kanten, alleen onvrede. En ik "weet" waar het vandaan komt, al veel eerder dan Frau Merkel.
Als het enige is wat je ziet zwart is, dan ben je blind.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 00:59:36 #12
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_180202605
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Als het enige is wat je ziet zwart is, dan ben je blind.
Daar heb ik geen last van, ik zie de gevolgen voor beide "kanten". En ik neem dat Merkel heel erg kwaad.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 01:02:24 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180202624
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 00:59 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Daar heb ik geen last van, ik zie de gevolgen voor beide "kanten". En ik neem dat Merkel heel erg kwaad.
Dit is geen Nederlands, maar het is ook feitenvrij.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 05:25:42 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180204422
Dat worden dus gewoon grenscontroles tussen Oostenrijk en Duitsland voor personen en iedereen zonder papieren zal praktisch direct teruggestuurd worden. Ben benieuwd of Oostenrijk de invoering hiervan afwacht, of preventief de grens met Italië op gelijke wijze afsluit voor personen zonder papieren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 juli 2018 @ 05:40:37 #15
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180204462


[ Bericht 25% gewijzigd door Jellereppe op 03-07-2018 05:55:03 ]
pi_180206237
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 05:25 schreef nixxx het volgende:
Dat worden dus gewoon grenscontroles tussen Oostenrijk en Duitsland voor personen en iedereen zonder papieren zal praktisch direct teruggestuurd worden. Ben benieuwd of Oostenrijk de invoering hiervan afwacht, of preventief de grens met Italië op gelijke wijze afsluit voor personen zonder papieren.
Idd, dat is het domino effect. Dat zag je ook in 2015 toen Hongarije, Macedonië etc, ook de genzen dicht maakten. Dankzij het afsluiten van de Balkanroute heeft Merkel het tot nu toe gehaald, anders zou Duitsland door miljoenen vluchtelingen zijn overspoeld, maar i.pv. dankbaar speelt Merkel nog steeds een moreel verheven moeder Theresia rol.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_180206302
Overigens is de crisis nog helemaal niet voorbij:
1. de SPD moet toestemmen
2. Er is geen woord over de praktische uitvoerbaarheid, neemt Italië de vluchtelingen terug ?
3. wetgeving moet dan ook gewijzigd, of je moet bepalen dat "vluchtelingen" niet onder asielrecht vallen

Al met al een opsteker voor de AfD. Het zou beter zijn voor Duitsland als er eindelijk eens wat verandering komt, want immigratie is niet het enige probleem. Door bureaucratie en gebrek aan innovatie gaat Duitsland het niet redden tegen de concurrentie uit China, Korea, VS etc.
Dan wordt het een 3e wereld land, het volk hebben ze er al voor
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_180209171
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd, dat is het domino effect. Dat zag je ook in 2015 toen Hongarije, Macedonië etc, ook de genzen dicht maakten. Dankzij het afsluiten van de Balkanroute heeft Merkel het tot nu toe gehaald, anders zou Duitsland door miljoenen vluchtelingen zijn overspoeld, maar i.pv. dankbaar speelt Merkel nog steeds een moreel verheven moeder Theresia rol.
Dat is wat Merkel dan ook hard heeft geprobeerd om tegen te houden. Jarenlang heeft ze de situatie in haar land en in Europa gelaten zoals het was en een softe aanpak gehanteerd.

Pas nadat haar coalitiepartner CSU dreigde de samenwerking stop te zetten is ze wat gaan doen. Een harder beleid met grenscontroles en het uitzetten van (eerder) afgewezen migranten zou voor een sneeuwbaleffect zorgen in Europa en daarom is die Europese migratietop er geweest.

Daar dacht ze met boterzachte beloftes weg te komen, maar Seehofer vond dit niet genoeg en wou de samenwerking beeindigen als er niet hardere maatregelen kwamen. Daarom heeft ze nu eieren voor haar geld gekozen. Gevolg is wel dat straks heel Europa hardere maatregelen tegen migranten hebben.

En laten we alsjeblieft hopen dat Nederland dat ook doet, anders komen ze massaal naar Nederland waar de regels nog soepel zijn. Ook wij moeten afgewezen migranten direct zelf terugsturen en grote gesloten opvangcentra bouwen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:10:42 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180209257
Veel en veel te laat.
Maar beter laat dan nooit. ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 14:13:34 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180210291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd, dat is het domino effect. Dat zag je ook in 2015 toen Hongarije, Macedonië etc, ook de genzen dicht maakten. Dankzij het afsluiten van de Balkanroute heeft Merkel het tot nu toe gehaald, anders zou Duitsland door miljoenen vluchtelingen zijn overspoeld, maar i.pv. dankbaar speelt Merkel nog steeds een moreel verheven moeder Theresia rol.
Daar gaan we al

https://www.nu.nl/buitenl(...)migratieakkoord.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180211990
quote:
Ik zou niks anders verwachten van Kurz. Die zit net zo stevig in het zadel als Orban. Mutti Merkel kun je vergelijken met een man die de tak afzaagt waar hij zelf op zit.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180212288
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:32 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik zou niks anders verwachten van Kurz. Die zit net zo stevig in het zadel als Orban. Mutti Merkel kun je vergelijken met een man die de tak afzaagt waar hij zelf op zit.
En toevallig is Kurz sinds deze week voorzitter van de EU

Piepjong, populair en populistisch: Sebastian Kurz vanaf nu 6 maanden aan het Europese roer

Vandaag maakt Europa kennis met Sebastian Kurz, de 31 jaar jonge Oostenrijkse kanselier die sinds 1 juli het roterende voorzitterschap van de EU waarneemt. Kurz stelt vandaag de speerpunten van zijn beleid voor in het Europees Parlement. Zal deze dynamische leider Europa nieuwe vleugels geven of zal hij net erop toezien dat die vleugels worden gekortwiekt?



Nog geen jaar geleden slaagde "Wunderwuzzi" Sebastian Kurz erin te doen wat niemand voor mogelijk had gehouden: in zijn eentje stofte hij de wat oubollige ÖVP af en bezorgde hij zijn christendemocratische partij een kieszege. De extreemrechtse FPÖ, de gedoodverfde winnaar van die verkiezingen, gaf het jonkie meteen het nakijken, maar hij stapte wel met hen in de Weense regeringsboot.

Net zoals de Franse president Emmanuel Macron wordt Sebastian Kurz beschouwd als politicus van de nieuwe generatie. Maar of Kurz even Europees gezind is als Macron is nog maar de vraag. "Ein Europa, das schützt" (Een Europa dat beschermt, nvdr.): dat is het Oostenrijkse motto voor 6 maanden EU-voorzitterschap. Tegen wat moet Europa bescherming bieden? Tegen vluchtelingen, asielzoekers of migranten.

Kurz lanceerde eerder al een plan om buiten de EU opvangkampen voor afgewezen asielzoekers te openen. Die moeten een ontradend effect hebben zodat "gelukzoekers" in de landen van oorsprong wel twee keer zouden nadenken voor ze aan de gevaarlijke en dure reis naar Europa beginnen.



Tegen de "welkom-cultuur"
In zijn kruistocht tegen de zogenoemde "Willkommenskultur" vindt Sebastian Kurz bondgenoten in Oost- en Centraal-Europa. Zo trok hij vorige week nog naar de Hongaarse hoofdstad Budapest voor overleg met de vier Visegradlanden (Hongarije, Tsjechië, Slovakije en Polen). Al die landen zijn op zijn zachtst gezegd koele minnaars van de Europese spreidingsplannen voor migranten die in aanmerking komen voor asiel.

Kurz gaat zich niet te buiten aan controversiële uitlatingen - zoals bijvoorbeeld de Hongaarse premier Viktor Orban wel doet - maar hij staat wel voor een bikkelharde opstelling in verband met migratie. Allicht zal hij dus al zijn politieke gewicht in de schaal werpen om de Europese buitengrenzen zo veel mogelijk dicht te timmeren en zo veel mogelijk migranten buiten Europa te houden.

Anderzijds wordt verwacht dat Oostenrijk niet gaat ijveren voor het optrekken van nieuwe binnengrenzen. Daarvoor is het Alpenland te veel afhankelijk van doorvoerhandel.
In het verleden heeft Sebastian Kurz zich al uitgesproken voor een sterk Europa. Hier plaatst hij zich op de lijn van de Franse president Emmanuel Macron en de Duitse bondskanselier Angela Merkel. Die laatste is tot nader order nog altijd de "Nummer Einz" van de Europese christendemocraten, hoewel dat wel eens zou kunnen veranderen met de komst van Sebastian "Sturm und Drang" Kurz op de Europese bühne.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-kurz-6-maanden-aan/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180212370
Zo, dat had ik even niet verwacht, nou ja 50/50.
I´m back.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 15:55:13 #24
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180212429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En toevallig is Kurz sinds deze week voorzitter van de EU

Piepjong, populair en populistisch: Sebastian Kurz vanaf nu 6 maanden aan het Europese roer

Vandaag maakt Europa kennis met Sebastian Kurz, de 31 jaar jonge Oostenrijkse kanselier die sinds 1 juli het roterende voorzitterschap van de EU waarneemt. Kurz stelt vandaag de speerpunten van zijn beleid voor in het Europees Parlement. Zal deze dynamische leider Europa nieuwe vleugels geven of zal hij net erop toezien dat die vleugels worden gekortwiekt?

[ link | afbeelding ]

Nog geen jaar geleden slaagde "Wunderwuzzi" Sebastian Kurz erin te doen wat niemand voor mogelijk had gehouden: in zijn eentje stofte hij de wat oubollige ÖVP af en bezorgde hij zijn christendemocratische partij een kieszege. De extreemrechtse FPÖ, de gedoodverfde winnaar van die verkiezingen, gaf het jonkie meteen het nakijken, maar hij stapte wel met hen in de Weense regeringsboot.

Net zoals de Franse president Emmanuel Macron wordt Sebastian Kurz beschouwd als politicus van de nieuwe generatie. Maar of Kurz even Europees gezind is als Macron is nog maar de vraag. "Ein Europa, das schützt" (Een Europa dat beschermt, nvdr.): dat is het Oostenrijkse motto voor 6 maanden EU-voorzitterschap. Tegen wat moet Europa bescherming bieden? Tegen vluchtelingen, asielzoekers of migranten.

Kurz lanceerde eerder al een plan om buiten de EU opvangkampen voor afgewezen asielzoekers te openen. Die moeten een ontradend effect hebben zodat "gelukzoekers" in de landen van oorsprong wel twee keer zouden nadenken voor ze aan de gevaarlijke en dure reis naar Europa beginnen.

[ link | afbeelding ]

Tegen de "welkom-cultuur"
In zijn kruistocht tegen de zogenoemde "Willkommenskultur" vindt Sebastian Kurz bondgenoten in Oost- en Centraal-Europa. Zo trok hij vorige week nog naar de Hongaarse hoofdstad Budapest voor overleg met de vier Visegradlanden (Hongarije, Tsjechië, Slovakije en Polen). Al die landen zijn op zijn zachtst gezegd koele minnaars van de Europese spreidingsplannen voor migranten die in aanmerking komen voor asiel.

Kurz gaat zich niet te buiten aan controversiële uitlatingen - zoals bijvoorbeeld de Hongaarse premier Viktor Orban wel doet - maar hij staat wel voor een bikkelharde opstelling in verband met migratie. Allicht zal hij dus al zijn politieke gewicht in de schaal werpen om de Europese buitengrenzen zo veel mogelijk dicht te timmeren en zo veel mogelijk migranten buiten Europa te houden.

Anderzijds wordt verwacht dat Oostenrijk niet gaat ijveren voor het optrekken van nieuwe binnengrenzen. Daarvoor is het Alpenland te veel afhankelijk van doorvoerhandel.
In het verleden heeft Sebastian Kurz zich al uitgesproken voor een sterk Europa. Hier plaatst hij zich op de lijn van de Franse president Emmanuel Macron en de Duitse bondskanselier Angela Merkel. Die laatste is tot nader order nog altijd de "Nummer Einz" van de Europese christendemocraten, hoewel dat wel eens zou kunnen veranderen met de komst van Sebastian "Sturm und Drang" Kurz op de Europese bühne.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-kurz-6-maanden-aan/
Goede zaak dat nu aan de kant van de Christen-Democraten in Beieren en Oostenrlijk het kwartje is gevallen. Hopelijk knikkeren ze bij het CDA die houten klaas Buma er uit en zetten ze er een kerel (m/v) met ruggengraat neer. Bij voorkeur Omtzigt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_180213265
https://www.nrc.nl/nieuws(...)leurgesteld-a1608693

Vandaag in het NRC ook een interview met naiveling Jan Pronk, je hoeft ze niet eens om te kopen, uit domheid gaan ze met de afrikaanse dictators mee.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')