abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 2 juli 2018 @ 22:50:19 #1
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_180200380
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo, is een premium diesel beter dan gewone diesel?
Ik merk dat Shell V-Power stationair wat rustiger draait. Of ligt dit aan mij?

Kun je met een meer km's halen op een tank?
En kun je probleemloos wisselen?
Dank!
pi_180201139
Ja
Nee
Misschien
Ja.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180201234
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:12 schreef Sounddragon het volgende:
Ja
Nee
Misschien
Ja.
Goed verhaal wel :Y
"Overdrijven is ook een kunst!" ~ Kapitein van een veerpont.
pi_180201623
registreer om deze reclame te verbergen
Bij Shell wordt volgens mij aan alle vloeibare brandstof een additief toegevoegd, maar bij de premiumbrandstof iets meer (en bij benzine is de klopvastheid hoger). Door dat additief gaat je motor wat soepeler lopen en kan de motor wellicht ook iets zuiniger zijn.

De v-power diesel is ongeveer 10% duurder dan de fuelsave diesel, en ik betwijfel of je zomaar tien procent meer kilometers uit een liter kan trekken, maar dat kan je zelf prima bijhouden.

Persoonlijk heb ik wel ondervonden dat de benzine van de bemande shell-pomp duidelijk zuiniger (en daarmee goedkoper) rijdt dan die van de lokale, onbemande tango, maar met de v-power heb ik geen ervaring.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180206083
Hoe moderner de motor (2000 bar common rail, dpf-scr filters enz) hoe meet nut het heeft.
.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:20:18 #6
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180208333
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:42 schreef Fer het volgende:
Hoe moderner de motor (2000 bar common rail, dpf-scr filters enz) hoe meet nut het heeft.
1999 1.6 mazda blok, zou dat enigzins effect hebben? Wel al geprobeerd maar ik merk er niet veel van maar kan er net zo goed wel effect hebben en ben ik gewoon gevoelloos en gaar.
pi_180208381
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:20 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

1999 1.6 mazda blok, zou dat enigzins effect hebben? Wel al geprobeerd maar ik merk er niet veel van maar kan er net zo goed wel effect hebben en ben ik gewoon gevoelloos en gaar.
Meten is weten
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180208548
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:42 schreef Fer het volgende:
Hoe moderner de motor (2000 bar common rail, dpf-scr filters enz) hoe meet nut het heeft.
Nut voor het verbruik (in de zin van meer km's/l) of nut in de zin van langere levensduur onderdelen zoals de turbo, inspuiters, roetfilter??
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180208550
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:20 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

1999 1.6 mazda blok, zou dat enigzins effect hebben? Wel al geprobeerd maar ik merk er niet veel van maar kan er net zo goed wel effect hebben en ben ik gewoon gevoelloos en gaar.
Diesel?
.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:36:44 #10
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180208604
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Diesel?
Oh wacht, topic gaat over diesel natuurlijk. Nee, ik heb benzine.
pi_180208656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Nut voor het verbruik (in de zin van meer km's/l) of nut in de zin van langere levensduur onderdelen zoals de turbo, inspuiters, roetfilter??
Schone injectoren zouden in theorie ook een betere verneveling en verbruik moeten geven, maar en minder roet zou tot minder kostbare regenereer sessies moeten leiden. Of je het ooit terugverdient weet ik niet.
.
pi_180209406
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Nut voor het verbruik (in de zin van meer km's/l) of nut in de zin van langere levensduur onderdelen zoals de turbo, inspuiters, roetfilter??
volgens mijn merkspecialist is het tanken van Tinq/Tango brandstof niet goed voor verstuivers. Ik had ooit een beetje probs met hikken en bokken onder bepaalde omstandigheden, tankte Tinq.. Toen ik er Shell ingooide verdween het geneuzel als sneeuw voor de zon.
Beter, want ik zag mijn ziel al kruipen; setje verstuivers doet zomaar 1500, en dan liggen ze pas op de bijrijdersstoel.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180211254
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
volgens mijn merkspecialist is het tanken van Tinq/Tango brandstof niet goed voor verstuivers. Ik had ooit een beetje probs met hikken en bokken onder bepaalde omstandigheden, tankte Tinq.. Toen ik er Shell ingooide verdween het geneuzel als sneeuw voor de zon.
Beter, want ik zag mijn ziel al kruipen; setje verstuivers doet zomaar 1500, en dan liggen ze pas op de bijrijdersstoel.
Bedankt. Volgende tankbeurt Shell V-power. Heb al een keer een lekkende verstuiver gehad (is natuurlijk wat ander punt) maar schijnt bij die HDi wel een gevoelig punt te zijn.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180211322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Bedankt. Volgende tankbeurt Shell V-power. Heb al een keer een lekkende verstuiver gehad (is natuurlijk wat ander punt) maar schijnt bij die HDi wel een gevoelig punt te zijn.
Gewone Schelp-diesel is ook goed zat hoor ;)

Ik voer hem ook nog af en toe een blikkie cleaner, ooit eens een hele doos van die zooi gekocht :+
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180211402
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
Gewone Schelp-diesel is ook goed zat hoor ;)

Ik voer hem ook nog af en toe een blikkie cleaner, ooit eens een hele doos van die zooi gekocht :+
_O_ dus de gewone fuel save?? Die heb ik al 5 van de 10 tankbeurten.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 03-07-2018 15:12:30 ]
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180211564
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ik voer hem ook nog af en toe een blikkie cleaner, ooit eens een hele doos van die zooi gekocht :+
Tip voor het merk?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180216480
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:04 schreef blomke het volgende:

[..]

_O_ dus de gewone fuel save?? Die heb ik al 5 van de 10 tankbeurten.
Fuel save is prima.

Ik kwam er van de week achter dat we hier in Limboland gewoon gelupt worden.. Betaal hier 1.35,9 per liter bij de bagger Tinq of de (onbemande) Texaco, zit nu effe voor het werk in Roosendaal, daar gooide ik hem daarstraks vol voor 1.31,9 bij de onbemande Schelp.

YfumlIC.jpg
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180216500
Ik doe trouwens een derde blik op een volle tank, geen schema, gewoon af en toe eens als ik eraan denk.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180216620
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:17 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Goed verhaal wel :Y
ik heb er effe mee gewacht om mijn punt te staven, maar meneer toiletmond doet alleen maar drive by topics die bestaan uit een OP met een open-deur vraag, en dan horen we niks meer van hem. Vandaar dat ik wellicht wat kort door de bocht reageer op zijn 'ik-vraag-graag-naar-de-bekende-weg'-topics ;) .
Torque makes life easy.
Team Jean
  dinsdag 3 juli 2018 @ 18:58:26 #20
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_180216651
Hier normaal ook diesel van de witte pomp. Laatst eens een tankje premium geprobeerd onder het mom van "het zal vast niet slechter voor de motor zijn".
Ik heb het idee dat hij nu wat minder "nagelt" en rustiger loopt. Maar het verbruik is eerder hoger dan lager.
Misschien dat de 1.9 tdi met de ouderwetse verdeelpomp er geen voordeel uit kan halen. Je kan er immers zelfs gewoon slaolie mee verstoken 8-)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_180216663
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:58 schreef boertie het volgende:
Hier normaal ook diesel van de witte pomp. Laatst eens een tankje premium geprobeerd onder het mom van "het zal vast niet slechter voor de motor zijn".
Ik heb het idee dat hij nu wat minder "nagelt" en rustiger loopt. Maar het verbruik is eerder hoger dan lager.
Misschien dat de 1.9 tdi met de ouderwetse verdeelpomp er geen voordeel uit kan halen. Je kan er immers zelfs gewoon slaolie mee verstoken 8-)
Zo'n ouwe nagelbak lust idd alles, die heeft niks van goedkope diesel hoor ^O^
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180217551
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb er effe mee gewacht om mijn punt te staven, maar meneer toiletmond doet alleen maar drive by topics die bestaan uit een OP met een open-deur vraag, en dan horen we niks meer van hem. Vandaar dat ik wellicht wat kort door de bocht reageer op zijn 'ik-vraag-graag-naar-de-bekende-weg'-topics ;) .
Haha, je lijkt hier ook wel weer gelijk te krijgen hoor, vond het gewoon grappig.

Ja
Ja
Nee
Ja

:D
"Overdrijven is ook een kunst!" ~ Kapitein van een veerpont.
pi_180218519
Mijn bak draait ook al jaren prima op goedkope peut.

Enige keer wanneer ie vpower diesel krijgt is 1x per jaar, samen met een flesje Forte Turbo cleaner.

Er zal vast verschil zijn, maar volgens mij is dat in NL niet zo snel merkbaar, echt 'slechte' diesel verwacht ik niet zo snel hier.

Ook op alle vakanties gewoon random getankt, en nooit problemen gemerkt of haperingen. Dat was incl oostblokdiesel in Slowakije, Polen, Litouwen, Wit Rusland enz.

Enige wat ik merkte was de portomonee: In Wit-Rusland 53 cent/liter betaald :)

Ik ben alleen wel punctueel met oliewissels en rij m rustig warm. Zit ook nog originele turbo op.

Maar, wel een oude antieke diesel, 1.9TDI. Geen CR, geen DPF, geen andere shit, gewoon zo'n traktor. Wel met inmiddels 394k op de teller
pi_180218933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:19 schreef DJSmiley het volgende:
Mijn bak draait ook al jaren prima op goedkope peut.

Enige keer wanneer ie vpower diesel krijgt is 1x per jaar, samen met een flesje Forte Turbo cleaner.

Er zal vast verschil zijn, maar volgens mij is dat in NL niet zo snel merkbaar, echt 'slechte' diesel verwacht ik niet zo snel hier.

Ook op alle vakanties gewoon random getankt, en nooit problemen gemerkt of haperingen. Dat was incl oostblokdiesel in Slowakije, Polen, Litouwen, Wit Rusland enz.

Enige wat ik merkte was de portomonee: In Wit-Rusland 53 cent/liter betaald :)

Ik ben alleen wel punctueel met oliewissels en rij m rustig warm. Zit ook nog originele turbo op.

Maar, wel een oude antieke diesel, 1.9TDI. Geen CR, geen DPF, geen andere shit, gewoon zo'n traktor. Wel met inmiddels 394k op de teller
53 cent is wel lekker 😋 mijn all time low is 88 cent/l. in Andorra 2 jaar geleden.
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 20:42:39 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180219257
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Fuel save is prima.

Ik kwam er van de week achter dat we hier in Limboland gewoon gelupt worden.. Betaal hier 1.35,9 per liter bij de bagger Tinq of de (onbemande) Texaco, zit nu effe voor het werk in Roosendaal, daar gooide ik hem daarstraks vol voor 1.31,9 bij de onbemande Schelp.

[ afbeelding ]
Dat is goed spul? Of nog andere aanraders?

Is zoiets zonde om te doen net na een grote beurt? (Overmorgen gaat m'n stokbroodje naar de garage. Ook gezegd om dieselfilter te doen, schijnt beter te zijn voor die 1.5jes dat 'regelmatig' te doen)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')