abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 2 juli 2018 @ 22:13:57 #1
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_180199113
Wat is nu het voordeel van een braadpan tov een wokpan? Je kan toch in principe in een wokpan ook vlees laten sudderen? Ik doe dat nu altijd gwn in een koekepan of hapjespan maar omdat dat niet zo hoog is wil ik voor grote hoeveelheden met saus graag iets groters erbij hebben. ik vraag mij af wat handiger is voor het maken van vlees met saus maar ook voor grote porties eenpansgerechten zoals macaroni of spaghetti etc.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 2 juli 2018 @ 22:16:27 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180199225
Op een wokpan zit geen deksel, maar pan me er niet op vast.
pindazakje
  maandag 2 juli 2018 @ 22:17:15 #3
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_180199257
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Op een wokpan zit geen deksel, maar pan me er niet op vast.
jawel die zijn er wel zag ik
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_180199482
Wokpannen zijn handig om te wokken...dus alles klaarzetten, hoog vuur op, en in korte tijd de boel bereiden.

Braadpannen hebben een dikke bodem, ze verdelen de warmte goed en zijn geweldig om vlees te sudderen (in tegenstelling tot een wok, zelfs als die een deksel heeft)


edit:
bij de zaken die je beschrijft zou ik in eerste instantie gaan voor een braadpan,
overigens hoeft een wok niet duur te zijn, dus allebei zou ook kunnen?
pi_180199637
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Op een wokpan zit geen deksel, maar pan me er niet op vast.
Die hebben zeker wel deksels.
  maandag 2 juli 2018 @ 22:28:02 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180199656
Ik braad dingen aan in een koekenpan of hapjespan en laat het uren sudderen in een braadpan.
Maar mijn lief laat het net zo makkelijk sudderen in de hapjespan.
Als je geld en plaats hebt in de keuken : doen. Anders niet. Dan zou ik een degelijke hapjespan nemen met dikke bodem. En een warmhoudplaatje.

Wokken gebruik ik niet meer. Mij teveel verlies van warmte via de zijkant.
  maandag 2 juli 2018 @ 22:29:14 #7
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180199698
quote:
7s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:27 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Die hebben zeker wel deksels.
Nee hoor



En sinds wanneer ben jij niet blauw meer? Mijn favo mod :o
pindazakje
  maandag 2 juli 2018 @ 22:36:18 #8
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_180199957
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:28 schreef RobinOok het volgende:
Ik braad dingen aan in een koekenpan of hapjespan en laat het uren sudderen in een braadpan.
Maar mijn lief laat het net zo makkelijk sudderen in de hapjespan.
Als je geld en plaats hebt in de keuken : doen. Anders niet. Dan zou ik een degelijke hapjespan nemen met dikke bodem. En een warmhoudplaatje.

Wokken gebruik ik niet meer. Mij teveel verlies van warmte via de zijkant.
waarom dan aanbraden in een koekepan is een braadpan daar niet geschikt voor?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 2 juli 2018 @ 22:37:05 #9
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_180199982
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:28 schreef RobinOok het volgende:
Ik braad dingen aan in een koekenpan of hapjespan en laat het uren sudderen in een braadpan.
Maar mijn lief laat het net zo makkelijk sudderen in de hapjespan.
Als je geld en plaats hebt in de keuken : doen. Anders niet. Dan zou ik een degelijke hapjespan nemen met dikke bodem. En een warmhoudplaatje.

Wokken gebruik ik niet meer. Mij teveel verlies van warmte via de zijkant.
en waarin maak je een grote portie macaroni bijv?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 2 juli 2018 @ 22:39:48 #10
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_180200068
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:23 schreef realAIVD het volgende:
Wokpannen zijn handig om te wokken...dus alles klaarzetten, hoog vuur op, en in korte tijd de boel bereiden.

Braadpannen hebben een dikke bodem, ze verdelen de warmte goed en zijn geweldig om vlees te sudderen (in tegenstelling tot een wok, zelfs als die een deksel heeft)


edit:
bij de zaken die je beschrijft zou ik in eerste instantie gaan voor een braadpan,
overigens hoeft een wok niet duur te zijn, dus allebei zou ook kunnen?
mss maar ik weet niet meer waar ik alles kwijt moet haha. Ik heb al zoveel spullen
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 2 juli 2018 @ 22:40:33 #11
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180200089
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:37 schreef madeliefff het volgende:

[..]

en waarin maak je een grote portie macaroni bijv?
Nog nooit gemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat je een saus maakt in een hapjespan, dan macaroni kookt in ruim water in een grote kookpan, dat afgiet en daar de saus bij doet? In de kookpan dus. Mengen, klaar. Niet?
pi_180200137
Sinds wanneer is macaroni een eenpansgerecht?

Gebruik een flinke braadpan voor sudderen (dikkere bodem, zorgt voor goede warmteverdeling, zodat je geen aangekoekte ring onderin je pan krijgt), een wok om te wokken of aanbakken van grote hoeveelheden (denk nasi). Voor iets als macaroni gebruik ik persoonlijk liever een koekenpan waarin ik de saus en de apart gekookte pasta samenbreng. Voor grotere hoeveelheden, kan je een hapjespan gebruiken (dat is een koekenpan maar dan met een hoge rand en een meestal glazen deksel), voor extreem grote hoeveelheden kruidenmixmacaroni (wat ik niet maak) zou ik een soeppan gebruiken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 2 juli 2018 @ 22:45:21 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180200222
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:40 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nog nooit gemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat je een saus maakt in een hapjespan, dan macaroni kookt in ruim water in een grote kookpan, dat afgiet en daar de saus bij doet? In de kookpan dus. Mengen, klaar. Niet?
Ja, dit. Als ik pastasaus maak, past dat net in de hapjespan. Dan vries ik nog een aantal porties in. De saus gaat over de apart gekookte pasta.
Spoilers!
  maandag 2 juli 2018 @ 22:45:22 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180200223
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:36 schreef madeliefff het volgende:

[..]

waarom dan aanbraden in een koekepan is een braadpan daar niet geschikt voor?
Zou ook kunnen, maar die heeft kleinere diameters bakoppervlakte.
Dus ik bak in delen in de koekenpan en doe het steeds in de braadpan. Bijvoorbeeld eerst uien bakken, die naar de braadpan, dan een portie vlees, dat naar de braadpan, nog een portie, nog een portie, afblussen met vocht en weet ik veel. Hoe dan ook, uren sudderen vind ik fijner in een braadpan.
  maandag 2 juli 2018 @ 22:48:36 #15
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_180200314
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:42 schreef Jordy-B het volgende:
Sinds wanneer is macaroni een eenpansgerecht?

Gebruik een flinke braadpan voor sudderen (dikkere bodem, zorgt voor goede warmteverdeling, zodat je geen aangekoekte ring onderin je pan krijgt), een wok om te wokken of aanbakken van grote hoeveelheden (denk nasi). Voor iets als macaroni gebruik ik persoonlijk liever een koekenpan waarin ik de saus en de apart gekookte pasta samenbreng. Voor grotere hoeveelheden, kan je een hapjespan gebruiken (dat is een koekenpan maar dan met een hoge rand en een meestal glazen deksel), voor extreem grote hoeveelheden kruidenmixmacaroni (wat ik niet maak) zou ik een soeppan gebruiken.
duidelijk verhaal wel.
En ja ik heb wss een verkeerd idee van 1pansgerecht maar je snapt wat ik bedoel. Wat bedoel je met soeppan..dat je daar de macaroni in kookt en alles in mengt dan toch? Of dat je het vlees daarin klaar maakt? :o
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_180201054
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:48 schreef madeliefff het volgende:

[..]

duidelijk verhaal wel.
En ja ik heb wss een verkeerd idee van 1pansgerecht maar je snapt wat ik bedoel. Wat bedoel je met soeppan..dat je daar de macaroni in kookt en alles in mengt dan toch? Of dat je het vlees daarin klaar maakt? :o
Ik zou de saus maken in een flinke hapjespan of een braad/stoofpan (een bolognese mag wel een uurtje of vier-vijf hebben). De macaroni koken in de soeppan en vervolgens de saus bij de macaroni brengen (dat hoort niet zo, maar als je beiden maar samenvoegt in de pan ipv op het bord, ben je al behoorlijk op de goede weg).

De soeppan is met zijn inhoud van een liter of 9 gewoon de pan met verreweg de grootste inhoud in een normale keuken, vandaar.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180202402
De ragł maak ik in een gietijzeren braadpan.
Op laag vuur uren sudderen. Heerlijk.

Ik zie me dat niet in een wok doen. Heel ander principe.
Idem voor een rendang.
pi_180219370
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee hoor

[ afbeelding ]

En sinds wanneer ben jij niet blauw meer? Mijn favo mod :o
Slijmbal.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:47:23 #19
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180219409
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:46 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Slijmbal.
Mja het is wel waar :@
ik heb niet zoveel met mods maar hij was wel ok, hugecool trouwens ook.
pindazakje
pi_180219465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Mja het is wel waar :@
ik heb niet zoveel met mods maar hij was wel ok, hugecool trouwens ook.
One love, homie ❤.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')