Bij starten laat ik 10 sec. de motor stationair draaien om even te luisteren of ie vreemde geluiden maakt en/of lampjes uitgaan.. Daarna rijd ik weg en kom met een koude motor tot 2000 rpm. Helaas heb ik een 5-bak; wil naar een 6-bak.quote:Op maandag 2 juli 2018 21:42 schreef KlaagVaak1 het volgende:
Tijdens opstarten rij ik gelijk weg, rustig optrekken tot 2100 toeren en dan schakelen. Ongeveer rond 10 seconden zit ik dan op 100. (Om maar een voorbeeld te geven) ik zet daarna de auto op 110 en zet cruise control aan), airco aan op laagste standje. Banden zijn goed opgepompt.
Qua verbruik heb je gelijk maar het is niet de meest veilige methode natuurlijk. Sandwich overleef je vaak niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 08:07 schreef Sounddragon het volgende:
Doe maar eens 90 op de snelweg.. Voor extreem zuinig rijden; zoek een vrachtwagen die een beetje doorrijdt met een goede opbouw met een mooie lage bumper waar weinig lucht onderdoor komt, ga er een meter of 10 achter rijden en match de snelheid met je cc.
Luchtweerstand is je grootste verbruiker.
klopt, maar je hebt altijd de keus om ertussenuit te piepen als er iets dicht achter je komt rijdenquote:Op dinsdag 3 juli 2018 08:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Qua verbruik heb je gelijk maar het is niet de meest veilige methode natuurlijk. Sandwich overleef je vaak niet.
Er is maar 1 manier.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 08:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klopt, maar je hebt altijd de keus om ertussenuit te piepen als er iets dicht achter je komt rijden
Dat was toch achter een "truck" oftewel pickup?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 15:02 schreef vannelle het volgende:
Mythbusters hebben dat al uitgezocht en het klopt dus niet.
Je hebt er qua zuinigheid pas voordeel van als je zo'n 30 cm achter een vrachtwagen gaat rijden maar dat is uiteraard sterk af te raden.
Andere uitzending misschien?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 15:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat was toch achter een "truck" oftewel pickup?
Juist!! Nu je het zegt, die kan ik me herinneren idd.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 16:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Die met pickup was een andere. Of een pickup zuiniger is met fe achterklep open of alleen een netje.
Mijn actuele verbruiksmeter laat toch echt winst zien. En de nauwkeurigheid van dat ding wordt ondersteunt door empirische data.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 15:02 schreef vannelle het volgende:
Mythbusters hebben dat al uitgezocht en het klopt dus niet.
Je hebt er qua zuinigheid pas voordeel van als je zo'n 30 cm achter een vrachtwagen gaat rijden maar dat is uiteraard sterk af te raden.
Ooit gezien hoeveel loze ruimte er onder Amerikaanse trailers zit?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 15:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Andere uitzending misschien?
Ze kregen nog wel eens commentaar dat hun experiment niet klopte dus deden ze het nog een keer maar dan aangepast adhv opmerkingen van kijkers.
Waar ik het over heb was toch echt achter een volwaardige vrachtwagen.
Amateur, ik 3800 km op één tankquote:
Netjes wat voor auto heb je danquote:Op woensdag 18 juli 2018 20:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Amateur, ik 3800 km op één tank
Anno 2018 nog in een gifdiesel rijden
Scania R ofzoquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |