abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180195919
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

De New/Oldbierit, 15 april 2018!
- PTA / De 22e Motorrijders New/Oldbierit op 13 augustus! #36 :+


New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.
Ik zwaai naar dieren.
pi_180196650
Tip: maandagochtend de Posbank op. Heerlijk rustig, meteen weer 200+ km bijgeteld vandaag, voor het echt heet werd.
pi_180199083
kom je nou mee
pi_180207490
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:27 schreef BlackLining het volgende:
Dat is ook weer zo.

Maar eh, op de foto lijkt iets van een inbus kop in je valdop te steken. Ik weet niet wat voor constructie dat is hoor, maar dient dat niet als borg of iets dergelijks?
Klopt, is een 'pinch bout', heb ik al los gehaald. Gisteravond kruipolie gekocht en ingespoten, staat nu in te trekken :P
pi_180243419
Zo. Vandaag van 07:00 tot 17:30 gereden.

Transfăgărășan is echt een aanrader. Geniaal gewoon. 10/10
pi_180243537
Pics or it didnt happen
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_180244564
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:37 schreef Nero22 het volgende:
Pics or it didnt happen
Heb hier echt heel slecht internet. 4g kennen ze denk ik niet. En het huisje waarin ik zit heeft geen wifi :').

Als ik terug ben zal ik wat pics met bijbehorend miniverslagje geven. :*
pi_180244576
Geen problemen gehad met bagage?
pi_180244685
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:21 schreef Salatrel het volgende:
Geen problemen gehad met bagage?
Helm maar gewoon gehuurd. Had geen zin in dat gezeik (wizzair dus veel kans op gejank). Pak gewoon aan gedaan.




Uitzicht rond 8 uur. Niks te doen op de weg. O+

Toch nog 1 pic online gekregen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 21:41:55 ]
pi_180244753
Je zal wel rare blikken hebben gehad :D
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:56:11 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180245340
Ik moest effe denken aan die reclame van die malloot met zijn jas aan in de disco.. Toch weer een knaak uitgespaard :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180250688
Heeft iemand een Jip-en-Janneke uitleg hoe een knipperlicht (last onafhankelijk) relais aangesloten moet worden, waar tussen, wat wel/niet te doen?

Ik heb nu twee nieuwe LED knipperlichtjes aan de voorkant gezet, maar met 2 weerstandjes ertussen (beide kant één). Alleen ze knipperen alleen op de normale manier als ik de alarmlichten aan zet. Bij links/rechts richting aangeven knipperen maar 3 ledjes (van de 15 ofzo) in één knipperlicht, en knipperen ze ook weer op een te hoge snelheid. Achter heb ik trouwens een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten (LED), maar er zat al nooit een weerstand / relais tussen vermoed ik, want alles knipperde al te snel. Ik gok dat doordat linksvoor goed gaat mét weerstand, links achter fout gaat zónder weerstand, ze dus samen niet lekker werken. Maar het is wel gek dat bij alarmlichten alles wel goed werkt?

Ik wil niet nog meer gaan kutten met weerstandjes (ik vermoed dat er achteren ook eentje moet), omdat ze zo heet worden (en het word een rommeltje achter mn kap) en van wat ik zo kon vinden klinkt een last-onafhankelijk knipperlicht relais wel als de oplossing?

Correct:
https://streamable.com/cvjgj

Niet correct:
https://streamable.com/fcew2

[ Bericht 8% gewijzigd door Thrilled op 05-07-2018 07:25:16 ]
pi_180250970
bij de XT was het gewoon plug & play normale relais er uit en lastonafhankelijk erin.
pi_180251073
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:04 schreef Salatrel het volgende:
bij de XT was het gewoon plug & play normale relais er uit en lastonafhankelijk erin.
Maar zit er altijd (op alle motoren) een relais? Of is dat ook nog maar de vraag?
pi_180252897
Internet hier iets beter. Verslagje dan maar.


Om 4 uur opgestaan om de vlucht van 08:30 in Dortmund te halen. Blijkbaar één van de weinige steden met een rechtstreekse verbinding naar Sibiu. In Sibiu een huurauto gepakt naar Avrig, een plaatsje 18km van de Transfăgărășan.

In de avond werden onze motoren keurig zoals afgesproken afgeleverd door een bedrijfje uit Cluj, dik 2 uur verderop. Bizar genoeg is dit gebied nog niet uitgebuit en zijn er amper bedrijven die motoren verhuren. 185 euro betaald (waarvan 95 voor vervoer van motoren), maar dan heb je ook wat. Een paar dikke BMW's G650GS met slechts 45k op de teller. Uurtje ingereden en viel me niet eens tegen.


De ochtend erna zijn we om 6 uur opgestaan om de verwachte drukte voor te zijn. Koffie erin en gaan. :7 Nog niks te doen op de weg, dus dat beloofde veel goeds. Aan het begin van de Transfăgărășan nog even een stop gemaakt om wat (geen idee wat het was) te eten en we zijn er klaar voor.




Na een uurtje rijden zijn we een jagende vos en 1 auto tegengekomen. Een geparkeerd werkbusje. Voor de rest was er echt helemaal niemand op de weg. Over de weg ook niet te klagen. Veel stukken vernieuwd asfalt, de rest voelt een beetje als de Ardennen. Zeer acceptabel voor een gebied op deze hoogte. Verder ook de ene mooie bocht na de andere. En dat in prachtige natuur. Ik heb niks meegemaakt dat hier ook maar in de buurt van komt.



Na deze bekende haarspeldbocht route kom je in een prachtig plaatsje tussen de bergen. Maar even gestopt en wat rondgelopen. Misschien had ik voor de foto beter even mijn handschoenen uit kunnen doen :') :





Vervolgens een lange tijd gereden tussen en door de bergen. Inmiddels zijn meer mensen wakker en wordt het iets drukker. Maar nog altijd stelt het niet veel voor. De volgende stop was bij het stuwmeer. Ook wel een bekend deel van de route.







Als je dan door de tunnels gaat kom je bij het minste deel van de route. Maar je bent dan ook wel heel erg verwend door de uren daarvoor.



Aan het einde even getankt en omgedraaid om de route nog een keer te rijden. De wegen waren nu een stuk drukker wat bij deze route wel echt een groot nadeel is. Er zijn lange stukken waar je amper kunt inhalen. Dan wil je niet achter een auto moeten blijven hangen. Wat rijd er dan verder rond? Nou, dit soort slakken:


Rij toch eens door man. :(

Toen we weer aankwamen bij het begin besloten om toch nog maar een keer het haarspeldbochten deel tot het dorpje te rijden voor lunch en natuurlijk weer terug.


In totaal meer dan 10 uur onderweg geweest maar wat een route. Schitterend en als je in de vroege ochtend gaat is er geen hond op de weg. Mijn beste motortrip tot nu toe. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 10:36:51 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:11:29 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180253816
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:20 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Maar zit er altijd (op alle motoren) een relais? Of is dat ook nog maar de vraag?
er zit altijd een relais wat het lampje laat knipperen. Een relais heeft een bepaalde belasting aan wattage nodig om de knippersnelheid aan te kunnen houden. Als die belasting te laag is, gaat de snelheid omhoog. LEDs gebruiken heel weinig stroom, dus gaat je relais aan de haal. Dat kun je foppen door er weerstanden tussen te hangen, die zetten elektriciteit om in warmte, dus krikken kunstmatig het verbruik op (dag, laag stroomverbruik :W), plus dat het extra geknoei is in je kabelboom, plus dat ze te warm kunnen worden, plus dat je er de hoofdprijs voor betaalt. Die dingen kosten een paar cent, alleen in de webshop zijn ze ineens goud waard.
Een relais voor LED knippers kost misschien een tientje, of een dollar bij Ali en werkt beter en langer en monteren is stomsimpel.

Ik snap dat geklooi met die weerstandjes echt niet :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180258324
bij een collega hadden ze bij motozoom amsterdam zo'n relais voor ledknippers in z'n intruder 700 gestopt, alleen heeft die gewone lampen. na een tijdje is dat relais vastgebakken en bleven de knipperlichten vast branden :+
pi_180259599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:18 schreef Maegrim het volgende:
bij een collega hadden ze bij motozoom amsterdam zo'n relais voor ledknippers in z'n intruder 700 gestopt, alleen heeft die gewone lampen. na een tijdje is dat relais vastgebakken en bleven de knipperlichten vast branden :+
Dan vermoed ik toch een probleem elders in de bekabeling want die dingen zijn lastonafhankelijk. Tenzij je complete bouwlampen gaat gebruiken als knippers zou ik me hier niet druk over maken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:39:55 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180263271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:18 schreef Maegrim het volgende:
bij een collega hadden ze bij motozoom amsterdam zo'n relais voor ledknippers in z'n intruder 700 gestopt, alleen heeft die gewone lampen. na een tijdje is dat relais vastgebakken en bleven de knipperlichten vast branden :+
ook die, komen vaak uit Sjina.

Het toegestane vermogen moet er op staan, en dat moet makkelijk 4 lampjes van 5? Watt kunnen hebben. Soms zit het ding ook op een stomme plek waar hij niet- of beroerd koelt, en warm wordt het wel natuurlijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:41:35 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180263299
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan vermoed ik toch een probleem elders in de bekabeling want die dingen zijn lastonafhankelijk. Tenzij je complete bouwlampen gaat gebruiken als knippers zou ik me hier niet druk over maken.
de meeste motoren hebben helemaal geen alarmlicht installatie, dus daar begint vaak meteen het geknutsel al.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180278186
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

de meeste motoren hebben helemaal geen alarmlicht installatie, dus daar begint vaak meteen het geknutsel al.
Waar ging het over alarmlichten dan?

Overigens is dat nog veel makkelijker met een lastonafhankelijk relais. Pak je de pulsdraad, knoppie er tussen, twee diodes en klaar. Zou me niet verbazen als er kant en klare oplossingen voor zijn, want een alarmlichtinstallatie is niet veel meer dan een stand van het RAW knopje.

Overigens ben ik bezig de kabelboom van de GSX van de grond af aan op te bouwen, want het is echt een te grote puinhoop om nog wijs uit te kunnen



Ik heb niet genoeg kleurtjes :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:28:33 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180278259
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waar ging het over alarmlichten dan?

Overigens is dat nog veel makkelijker met een lastonafhankelijk relais. Pak je de pulsdraad, knoppie er tussen, twee diodes en klaar. Zou me niet verbazen als er kant en klare oplossingen voor zijn, want een alarmlichtinstallatie is niet veel meer dan een stand van het RAW knopje.

Overigens ben ik bezig de kabelboom van de GSX van de grond af aan op te bouwen, want het is echt een te grote puinhoop om nog wijs uit te kunnen

[ link | afbeelding ]

Ik heb niet genoeg kleurtjes :')
ah, verkeerd gelezen idd, maar meestal gaan knipperrelais deaud van het te lang laten branden van de alarmlichten.

Je kunt nog stippellijntjes maken, dan kun je al je kleurtjes nog een keer gebruiken.

Of nummeren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180279750
Het is maar goed dat je jezelf geen uurloon hoeft te betalen want dan had je net zo goed een nieuwe bike kunnen kopen:P wel respect dat je zelf ff een nieuwe kabelboom in elkaar knoopt
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:04:47 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180280264
Vooral zonde van je tijd imho. Zoiets is toch wel te krijgen voor een redelijke prijs?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180280659
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:04 schreef fathank het volgende:
Vooral zonde van je tijd imho. Zoiets is toch wel te krijgen voor een redelijke prijs?
Voor een motor uit '83? Veel succes.

Tweedehands is allemaal verbeund. Ik heb uit deze ook kroonsteentjes en huishoudsnoer verwijderd en ik wil niet weten wat er nog schuil gaat onder de rest van de vergane isolatietape plakzooi.

Plus, spul is nu veel beter. De originele boom is op plekken 2cm dik, dat is met nieuw materiaal echt nergens voor nodig en de ruimte onder de tank en met name in de koplamp is nogal beperkt. Ik heb daarnaast een andere spanningsregelaar waar de bedrading op is aangepast, en ik heb wat dingen verplaatst voor meer rijwind of juist meer bescherming. Er zit een andere tellerbak op en er hangen nog wat accessoires aan. Stock kabelbomen moet ik ook gaan verbouwen dus.

Daarnaast is de GSX ook vooral een hobby dus hoe meer handwerk hoe beter. Alleen is het allemaal net niet hobby genoeg om constant falende verlichting te hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:30:40 #26
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180280776
Oh ik wist niet dat je een Patricia Paay (oud ding, maar toch rijdbaar te maken) had :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180280824
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:30 schreef fathank het volgende:
Oh ik wist niet dat je een Patricia Paay (oud ding) had :D
:Y

Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:38:29 #28
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180280945
Ze mag er zijn ^O^
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:40:44 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180281015
Pff, je zou maar zin hebben in zo'n kabelboom.

Wel respect voor het doorzettingsvermogen _O_ .
Huilen dan.
pi_180281365
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
Pff, je zou maar zin hebben in zo'n kabelboom.

Wel respect voor het doorzettingsvermogen _O_ .
Heb ik ook niet, maar op gegeven moment moet je gewoon accepteren dat doorklooien met de huidige een gebed zonder end is:

- kroonsteentjes en huishouddraad gebruikt
- normale isolatietape, inmiddels vol zand en zooi
- lijm uit de tape heeft zich tussen de draden gevestigd
- een flink aantal draadbreuken en ongelabelde omwegen daarvoor
- stuk of vijf loshangende stekkers waar ik geen flauw idee van heb
- laadcircuit volledig uit niet-identificeerbaar grijs draad
- regelmatig wegvallen signal zekering
- claxon klapt de hoofdzekering eruit (?)
- van die Kwik-fit koppelstukjes en bijbehorende spanningsval
- met aangesloten toerenteller geen ontsteking op cil 2 en 4
- draden die onder de isolatie van kleur wisselen
- boom is zo dik dat overgang balhoofd-koplamp sturen tegenwerkt
- Originele wiring diagram nergens te vinden, of inmiddels zodanig verneukt dat ik hem niet herken, maar er is érg weinig informatie over deze motor in het algemeen

Etc :') ik durf de gok wel aan dat een nieuwe maken me op termijn minder tijd en frustratie kost

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 06-07-2018 15:02:40 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_180281391
Hoelang ben je daar mee bezig dan ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_180287704
heb je nog een amp-tang en wat gekleurd draad nodig? ik heb ook ooit een draadboom gemaakt voor een wat oudere GS en sindsdien ligt dat hier stof te happen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:44:32 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180295994
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heb ik ook niet, maar op gegeven moment moet je gewoon accepteren dat doorklooien met de huidige een gebed zonder end is:

- kroonsteentjes en huishouddraad gebruikt
- normale isolatietape, inmiddels vol zand en zooi
- lijm uit de tape heeft zich tussen de draden gevestigd
- een flink aantal draadbreuken en ongelabelde omwegen daarvoor
- stuk of vijf loshangende stekkers waar ik geen flauw idee van heb
- laadcircuit volledig uit niet-identificeerbaar grijs draad
- regelmatig wegvallen signal zekering
- claxon klapt de hoofdzekering eruit (?)
- van die Kwik-fit koppelstukjes en bijbehorende spanningsval
- met aangesloten toerenteller geen ontsteking op cil 2 en 4
- draden die onder de isolatie van kleur wisselen
- boom is zo dik dat overgang balhoofd-koplamp sturen tegenwerkt
- Originele wiring diagram nergens te vinden, of inmiddels zodanig verneukt dat ik hem niet herken, maar er is érg weinig informatie over deze motor in het algemeen

Etc :') ik durf de gok wel aan dat een nieuwe maken me op termijn minder tijd en frustratie kost
heb je ook gekeken of je via de bekende motorsloperijtjes niet aan een andere complete kabelboom kunt komen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180303286
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

heb je ook gekeken of je via de bekende motorsloperijtjes niet aan een andere complete kabelboom kunt komen?
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor een motor uit '83? Veel succes.

Tweedehands is allemaal verbeund. Ik heb uit deze ook kroonsteentjes en huishoudsnoer verwijderd en ik wil niet weten wat er nog schuil gaat onder de rest van de vergane isolatietape plakzooi.

Plus, spul is nu veel beter. De originele boom is op plekken 2cm dik, dat is met nieuw materiaal echt nergens voor nodig en de ruimte onder de tank en met name in de koplamp is nogal beperkt. Ik heb daarnaast een andere spanningsregelaar waar de bedrading op is aangepast, en ik heb wat dingen verplaatst voor meer rijwind of juist meer bescherming. Er zit een andere tellerbak op en er hangen nog wat accessoires aan. Stock kabelbomen moet ik ook gaan verbouwen dus.

Daarnaast is de GSX ook vooral een hobby dus hoe meer handwerk hoe beter. Alleen is het allemaal net niet hobby genoeg om constant falende verlichting te hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 13:18:14 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180305866
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]


[..]

zoekt, en gij zult vinden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180306982
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zoekt, en gij zult vinden.
Leest en gij zult begrijpen :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 15:14:31 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180307766
http://www.motoronderdele(...)006&aid=4759&lang=nl

Ziet mij er niet 'verbeund' uit, maar ok, ik zal wel niet goed lezen.. Ga je lekker knippen en plakken met huishoudzooi ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180309249
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:14 schreef Sounddragon het volgende:
http://www.motoronderdele(...)006&aid=4759&lang=nl

Ziet mij er niet 'verbeund' uit, maar ok, ik zal wel niet goed lezen.. Ga je lekker knippen en plakken met huishoudzooi ^O^
En hoe gaat die passen op mijn Yamaha spanningsregelaar, andere tellerset, verplaatste fusebox en startrelais, en passend in de ronde koplamp in plaats van in de nu verdwenen fairing van bet origineel? En uberhaupt, die boom is niet van mijn type motor.

Die meuk is, verbeund of niet, 35 jaar oud en rubber isolatie wordt er niet soepeler op met de jaren. Óf ie verbeund is, kun jij niet zien door de isolatietape heen.

En die huishoudmeuk heb je vrees ik ook verkeerd gelezen, danwel begrepen, want die gaat er dus juist vanaf. Wat dacht je? Dat ik zo'n schema ga zitten tekenen om uiteindelijk wat stekkerdozen in elkaar te steken? :')


Het is uiteraard ook gewoon mogelijk net automotive draad en connectors te kopen. Mooi mesh-spul als sleeve en krimpkous op de uiteinden. Zelf doen staat, geloof het of niet, niet gelijk aan beunen. Of is dat bij jou wel zo?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 19:38:53 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180314925
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 16:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En hoe gaat die passen op mijn Yamaha spanningsregelaar, andere tellerset, verplaatste fusebox en startrelais, en passend in de ronde koplamp in plaats van in de nu verdwenen fairing van bet origineel? En uberhaupt, die boom is niet van mijn type motor.

Die meuk is, verbeund of niet, 35 jaar oud en rubber isolatie wordt er niet soepeler op met de jaren. Óf ie verbeund is, kun jij niet zien door de isolatietape heen.

En die huishoudmeuk heb je vrees ik ook verkeerd gelezen, danwel begrepen, want die gaat er dus juist vanaf. Wat dacht je? Dat ik zo'n schema ga zitten tekenen om uiteindelijk wat stekkerdozen in elkaar te steken? :')


Het is uiteraard ook gewoon mogelijk net automotive draad en connectors te kopen. Mooi mesh-spul als sleeve en krimpkous op de uiteinden. Zelf doen staat, geloof het of niet, niet gelijk aan beunen. Of is dat bij jou wel zo?
Beunen is niks meer of minder als iets 'zelf doen' :) kun je natuurlijk heel negatief opvatten en lekker bijdehand gaan reageren, maar ik weet natuurlijk niet dat jij dat ding helemaal vol hebt zitten met wel-of niet originele onderdelen van andere motoren, ik lees niet alles en ik heb ook geen naslagwerk over de ins en outs van jouw motor.
Je zit te 'klagen' over dat je kabelboom verneukt is, dus lijkt het me slim om te beginnen met een redelijk intacte kabelboom die origineel op de motor hoort, en die dan aan te passen op de punten die bij jou anders zijn. Je kunt het ding zelfs gewoon origineel laten en dan verloopjes maken waar nodig.

Maar goed, elke keer dat ik iets richting jou iets post krijg ik een bijdehante sneer mijn kant op terwijl ik alleen probeer om te helpen, maar ik hou voortaan wel gewoon mijn bek tegen je, want het wordt toch niet gewaardeerd, zoek het effe lekker uit dan ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door Sounddragon op 07-07-2018 19:52:07 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 juli 2018 @ 19:46:27 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180315134
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 19:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Beunen is niks meer of minder als iets 'zelf doen' :) kun je natuurlijk heel negatief opvatten en lekker bijdehand gaan reageren, maar ik weet natuurlijk niet dat jij dat ding helemaal vol hebt zitten met wel-of niet originele onderdelen van andere motoren, ik lees niet alles en ik heb ook geen naslagwerk over de ins en outs van jouw motor.
Je zit te 'klagen' over dat je kabelboom verneukt is, dus lijkt het me slim om te beginnen met een redelijk intacte kabelboom die origineel op de motor hoort, en die dan aan te passen op de punten die bij jou anders zijn. Je kunt het ding zelfs gewoon origineel laten en dan verloopjes maken waar nodig.

Maar goed, elke keer dat ik iets richting jou iets post krijg ik een bijdehante sneer mijn kant op terwijl ik alleen probeer om te helpen, maar ik hou voortaan wel gewoon mijn bek tegen je, want het wordt toch niet gewaardeerd, zoek het effe lekker uit dan ^O^.
Dat ligt misschien ook een klein beetje aan je manier van communiceren. Je kan nogal overkomen als een alleswetende betweter die anderen graag de grond in stampt.

Is misschien niet je bedoeling maar het kan er nogal lomp uit komen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 7 juli 2018 @ 19:56:52 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180315395
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 19:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat ligt misschien ook een klein beetje aan je manier van communiceren. Je kan nogal overkomen als een alleswetende betweter die anderen graag de grond in stampt.

Is misschien niet je bedoeling maar het kan er nogal lomp uit komen.
zou zomaar kunnen, maar that's me; ik zeg wat ik denk. Mensen die me beter kennen weten beter, en ik post hier niet bepaald voor het eerst :)

Ik zal wel ergens een keer iemand voor zijn enkeltjes hebben getrapt zonder dat ik het wist, dat gebeurt wel vaker. Ik bedoel het vaak lang niet zo rot als het uit mijn smoel komt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180315742
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 19:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Beunen is niks meer of minder als iets 'zelf doen' :) kun je natuurlijk heel negatief opvatten en lekker bijdehand gaan reageren, maar ik weet natuurlijk niet dat jij dat ding helemaal vol hebt zitten met wel-of niet originele onderdelen van andere motoren, ik lees niet alles en ik heb ook geen naslagwerk over de ins en outs van jouw motor.
Je zit te 'klagen' over dat je kabelboom verneukt is, dus lijkt het me slim om te beginnen met een redelijk intacte kabelboom die origineel op de motor hoort, en die dan aan te passen op de punten die bij jou anders zijn. Je kunt het ding zelfs gewoon origineel laten en dan verloopjes maken waar nodig.

Maar goed, elke keer dat ik iets richting jou iets post krijg ik een bijdehante sneer mijn kant op terwijl ik alleen probeer om te helpen, maar ik hou voortaan wel gewoon mijn bek tegen je, want het wordt toch niet gewaardeerd, zoek het effe lekker uit dan ^O^
Beunen is iets zelf doen waar je geen verstand van hebt.

Maar goed, je had het inderdaad niet kunnen weten. Zal ik de post nog maar een meer citeren dan?

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor een motor uit '83? Veel succes.

Tweedehands is allemaal verbeund. Ik heb uit deze ook kroonsteentjes en huishoudsnoer verwijderd en ik wil niet weten wat er nog schuil gaat onder de rest van de vergane isolatietape plakzooi.

Plus, spul is nu veel beter. De originele boom is op plekken 2cm dik, dat is met nieuw materiaal echt nergens voor nodig en de ruimte onder de tank en met name in de koplamp is nogal beperkt. Ik heb daarnaast een andere spanningsregelaar waar de bedrading op is aangepast, en ik heb wat dingen verplaatst voor meer rijwind of juist meer bescherming. Er zit een andere tellerbak op en er hangen nog wat accessoires aan. Stock kabelbomen moet ik ook gaan verbouwen dus.

Daarnaast is de GSX ook vooral een hobby dus hoe meer handwerk hoe beter. Alleen is het allemaal net niet hobby genoeg om constant falende verlichting te hebben.


[ Bericht 28% gewijzigd door BlackLining op 07-07-2018 22:31:47 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 8 juli 2018 @ 20:09:20 #43
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_180339647
Wie was hier vorige week of de week ervoor ook alweer naar de Stelvio gegaan. Is het begaanbaar?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_180347722
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wie was hier vorige week of de week ervoor ook alweer naar de Stelvio gegaan. Is het begaanbaar?
Ik was er 3 weken geleden :)
Prima begaanbaar. Wel druk, maar dat zal je daar altijd wel hebben bij mooi weer..
pi_180348869
En al helemaal in vakantieseizoen campers, caravans wielrenners en al dan andere tuig wat alleen maar in de weg rijd
  maandag 9 juli 2018 @ 12:47:22 #46
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_180352372
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 06:45 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik was er 3 weken geleden :)
Prima begaanbaar. Wel druk, maar dat zal je daar altijd wel hebben bij mooi weer..
Thanks, wij gaan 8 augustus die kan op met de motor. Nog tips voor verblijven?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_180353747
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:47 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Thanks, wij gaan 8 augustus die kan op met de motor. Nog tips voor verblijven?
Niet echt, wij zaten daar via Horizon Motor Reizen. Luxe en duur hotel in Oostenrijk, als je zelf daar boekt ben je veel te veel geld kwijt :+
pi_180427356
Heb een versys1000 meegekregen als leenfiets..dat rijdt wel heeeel soepel 50 in zijn 6 geen probleem..alleen ja als je hem vol opentrekt sja lijkt niet zoveel te gebeuren.stuurt wel goed !

Goede fiets voor op vakantie maar beetje saai vergeleken met de duke
Ik zwaai naar dieren.
pi_180437516
Ik had vandaag een duif tegen mijn stuur en arm. Ik reed zo'n 70 a 80 denk ik.

Die beesten doen nog best pijn :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_180444060
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 01:03 schreef BlackLining het volgende:
Ik had vandaag een duif tegen mijn stuur en arm. Ik reed zo'n 70 a 80 denk ik.

Die beesten doen nog best pijn :')
Hehehe.

Ik had er dus een paar weken geleden eentje tegen mijn koplamp. Sindsdien schijnt mijn dimlicht als grootlicht verder de lucht in. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_180466757
BL moet niet zeuren, zo'n 790 duke rijdt prima. :P
Die quickshifter is wel waardeloos
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:55:14 #52
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180467406
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_180467791
welkom in 2015
pi_180490544
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:08 schreef Maegrim het volgende:
BL moet niet zeuren, zo'n 790 duke rijdt prima. :P
Die quickshifter is wel waardeloos
Ook als je hem gewoon doortrekt in 2/3 etc /
Ik zwaai naar dieren.
pi_180492681
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:08 schreef Maegrim het volgende:
BL moet niet zeuren, zo'n 790 duke rijdt prima. :P
Die quickshifter is wel waardeloos
Ja die qs was echt drama. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_180495410
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja die qs was echt drama. :')
Terug schakelen of ook op?
Ik zwaai naar dieren.
pi_180495646
Vond hem wat moeilijk de bocht in te krijgen. Even spanning checken: 1 bar :').

Even checken dan maar. Zit er een dikke schroef midden in de achterband. Nog geen jaar oud, misschien 6k kilometer.

Fijn.
Geen referral hier.
pi_180495812
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vond hem wat moeilijk de bocht in te krijgen. Even spanning checken: 1 bar :').

Even checken dan maar. Zit er een dikke schroef midden in de achterband. Nog geen jaar oud, misschien 6k kilometer.

Fijn.
6K met een achterband _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_180496869
Ik doe denk ik 12.000, misschien wel 14.000 km met een achterband :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_180496892
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vond hem wat moeilijk de bocht in te krijgen. Even spanning checken: 1 bar :').

Even checken dan maar. Zit er een dikke schroef midden in de achterband. Nog geen jaar oud, misschien 6k kilometer.

Fijn.
Zoiets zou ik gewoon lekker repareren. Heb ik met de mijne ook gedaan en heb echt nergens last meer van.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_180497029
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:34 schreef Nero22 het volgende:
Ik doe denk ik 12.000, misschien wel 14.000 km met een achterband :+
Op de aanhangwagen zeker
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 15 juli 2018 @ 21:04:23 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180500564
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:35 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Zoiets zou ik gewoon lekker repareren. Heb ik met de mijne ook gedaan en heb echt nergens last meer van.
dat kan ook prima met een sticker erin, of desnoods gewoon een binnenband. Ja, dat kan prima op een tubeless velg, mits de bandenmaat het een beetje toelaat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180501202
Weten jullie iemand die dat repareren doet in de regio Rotterdam/Den Haag?

Nieuwe band is ook nog wel te overzien, maar als ik het nog even in de pocket kan houden is het mooi.
Geen referral hier.
pi_180501243
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 21:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weten jullie iemand die dat repareren doet in de regio Rotterdam/Den Haag?

Nieuwe band is ook nog wel te overzien, maar als ik het nog even in de pocket kan houden is het mooi.
Gewoon de dichtstbijzijnde dealer ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_180504882
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:53 schreef Geerd het volgende:

[..]

Terug schakelen of ook op?
alleen op, onbetrouwbaar kloteding
  maandag 16 juli 2018 @ 09:29:36 #66
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_180508087
Vanochtend een motorrijder over het hoofd gezien in de auto. Ik schaam me diep :@ Gelukkig maar een beetje afgesneden en een handje opgestoken ter verontschuldiging en ik kreeg dit hoofd terug: :')
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  maandag 16 juli 2018 @ 11:23:56 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180510255
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:29 schreef Xaryna het volgende:
Vanochtend een motorrijder over het hoofd gezien in de auto. Ik schaam me diep :@ Gelukkig maar een beetje afgesneden en een handje opgestoken ter verontschuldiging en ik kreeg dit hoofd terug: :')
50/50 fout, hij reed dus blijkbaar ook niet op de plek waar hij het best gezien wordt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180511412
Ik moest dit weekend met m'n ouders mee in de auto. Staan we op den duur voor een open brug, doet m'n vader de motor uit (netjes) en de deur open. Zonder eerst te kijken of wat dan ook. Dus ik schoot wat uit m'n slof, er ontstond wat ruzie, en toen trok ik de "wat nou als iemand dat doet als ik tussen de file door rijd?" kaart en toen ging de deur gedwee weer dicht. Niet trots over de low blow, maar hij heeft wel wat geleerd dus uiteindelijk is 't winst. :7
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:23:42 #69
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180511455
Deurtje kan toch prima open, mits je ff gekeken hebt of er niks aan komt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180511562
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:23 schreef fathank het volgende:
Deurtje kan toch prima open, mits je ff gekeken hebt of er niks aan komt.
Ja maar dat deed hij dus niet. En mijn vader is een beetje een alles of niets persoon, dus die "kan" dan niet echt besluiten om voortaan gewoon uit z'n doppen te kijken, "want motorrijders in de file zijn er echt helemaal opeens!". Dus nooit meer de deur openflikkeren in een file van 5min is op zich wel de beste oplossing. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_180515336
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 21:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weten jullie iemand die dat repareren doet in de regio Rotterdam/Den Haag?

Nieuwe band is ook nog wel te overzien, maar als ik het nog even in de pocket kan houden is het mooi.
Motorbanden Quickservice in Bleiswijk is een goed adres, ook voor nieuwe banden. En zeker niet duurder dan bij de lokale dealer ^O^
  maandag 16 juli 2018 @ 21:10:51 #72
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_180522688
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

50/50 fout, hij reed dus blijkbaar ook niet op de plek waar hij het best gezien wordt.
Nah echt helemaal mijn fout. Hij kwam van een bruggetje naar beneden en de laaghangende zon scheen achter 'm. Hij had allang door dat ik doorreed de weg op en remde al af, en toen ik 'm zag ging ik er maar ff snel voorlangs en stak een handje op. Niks aan de hand verder, maar ik schaamde me diep. Ik probeer juist goed op motorrijders te letten omdat ik er zelf ook vaak 1 ben...
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  maandag 16 juli 2018 @ 22:25:54 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180524735
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:10 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Nah echt helemaal mijn fout. Hij kwam van een bruggetje naar beneden en de laaghangende zon scheen achter 'm. Hij had allang door dat ik doorreed de weg op en remde al af, en toen ik 'm zag ging ik er maar ff snel voorlangs en stak een handje op. Niks aan de hand verder, maar ik schaamde me diep. Ik probeer juist goed op motorrijders te letten omdat ik er zelf ook vaak 1 ben...
Ach ja, kan gebeuren, er ging niks mis verder. We maken allemaal fouten 😊
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180525776
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:30 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Motorbanden Quickservice in Bleiswijk is een goed adres, ook voor nieuwe banden. En zeker niet duurder dan bij de lokale dealer ^O^
Ziet er goed uit. Thanks voor de tip!
Geen referral hier.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:39:54 #75
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180597674
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja maar dat deed hij dus niet. En mijn vader is een beetje een alles of niets persoon, dus die "kan" dan niet echt besluiten om voortaan gewoon uit z'n doppen te kijken, "want motorrijders in de file zijn er echt helemaal opeens!". Dus nooit meer de deur openflikkeren in een file van 5min is op zich wel de beste oplossing. :')
Meestal begin ik pas op motorrijders in de file te letten als de eerste voorbij is gekomen :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_180600056
Wopwop dit weekend gaan eindelijk mijn hyperpro voorveren erin! *O*
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 09:58:56 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180602920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Meestal begin ik pas op motorrijders in de file te letten als de eerste voorbij is gekomen :')
ik hoef niet op te letten want ik zet hem automatisch op het randje van de rijbaan bij file, en rijstrook wisselen doe ik niet aan als het niet hoogstnoodzakelijk is. Gewoonte.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180603545
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik hoef niet op te letten want ik zet hem automatisch op het randje van de rijbaan bij file, en rijstrook wisselen doe ik niet aan als het niet hoogstnoodzakelijk is. Gewoonte.
Dat idd, lekker op de streep als je aansluit. Kun je vaak nog langs je voorganger kijken ook.
pi_180657163
Nou, vandaag met een kennis de kleppen gesteld van zijn GS500 (dat kon ik), en bij m'n eigen fiets de voorveren vervangen door Hyperpro's en nieuwe vorkolie erin gedaan (dat kon hij). Daarna even een testritje gedaan waarbij we droog aankwamen, dus dat was alvast goed nieuws, en allebei dik tevreden. Zijn motor loopt weer stationair, en mijn motor kan ik nu fatsoenlijk doorremmen zonder dat de voorvering doorslaat. Dat verschil was ook goed te horen toen we na 't testritje beide gs'jes een stoeprandje op reden - de mijne had daar geen problemen mee, de zijne knalde direct door met een harde pok. :P

Hij deint ook niet meer zo na en hij ligt véél strakker in de bocht (waar ik nog wel even aan moet wennen). *O* Ben nu wel compleet bekaf, met dit weer in de volle zon staan klussen is toch niet echt een aanrader. :')

Nu nog even wat eten en dan nog een uurtje rijden, en dan morgen eens goed uitproberen hoe Eendje nu echt rijdt. Afgelopen week zijn ook de pilot screws versteld en dat maakt ook echt een wereld van verschil. Vorige week kon ik nog geen 30kmph rijden zonder koppeling zonder bokken, en nu kan ik opeens prima 10kmph rijden zonder koppeling! *O* En hij brult nu ook een beetje. O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_180658539
goei bezig
pi_180660016
En nu vieze handen? Ik wel want ik heb projectmatig de xt ontdaan van 6 jaar aangekoekt kettingvet/zand/modder mix
pi_180660675
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:40 schreef Salatrel het volgende:
En nu vieze handen? Ik wel want ik heb projectmatig de xt ontdaan van 6 jaar aangekoekt kettingvet/zand/modder mix
Pikzwart. :') Gelukkig geen kettingvet, dus 't was er relatief makkelijk weer af te boenen.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 23 juli 2018 @ 09:46:37 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180668948
Gewoon een pot garagezeep aanschaffen. Zijn je klauwen zo schoon, ongeacht hoe zwart ze zijn.
Huilen dan.
  maandag 23 juli 2018 @ 09:53:46 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180669043
WD 40 is ook een goede cleaner voor vet :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180669190
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:53 schreef daNpy het volgende:
WD 40 is ook een goede cleaner voor vet :)
Red Bull ook.
pi_180669804
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:46 schreef Isdatzo het volgende:
Gewoon een pot garagezeep aanschaffen. Zijn je klauwen zo schoon, ongeacht hoe zwart ze zijn.
Dit.

Kost ook geen drol. Zelfs die van de Action, op 89 cent per liter, werkt echt perfect.

Alleen de zooi die onder je nagels komt bij het ketting wisselen die krijg ik er met geen mogelijkheid weg :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 23 juli 2018 @ 10:57:37 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180670155
Nagelborsteltje?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180670669
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:57 schreef daNpy het volgende:
Nagelborsteltje?
Of heel veel afwassen.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:34:32 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180672175
Nagels kort houden als je gaat sleutelen :Y) . Scheelt ook een hoop ingescheurde nagels.
Huilen dan.
  maandag 23 juli 2018 @ 20:02:33 #90
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180681601
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:57 schreef daNpy het volgende:
Nagelborsteltje?
:N

goed zakmes; eerst effe lekker warm douchen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 23 juli 2018 @ 20:07:51 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180681744
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:23 schreef Anne het volgende:

[..]

Of heel veel afwassen.
Helpt wel, maar duurdt lang.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180681763
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Helpt wel, maar duurdt lang.
Komt omdat ik altijd de afwas doe.
  maandag 23 juli 2018 @ 20:10:15 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180681806
quote:
18s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Komt omdat ik altijd de afwas doe.
Ow, ja, dat zou kunnen :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180686181
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

:N

goed zakmes; eerst effe lekker warm douchen.
Lekker warm douchen zegt ie. Met zulk weer. Ben jij wel goed? :+


De mijne heeft wel last van de hitte overigens, hij trekt lang niet zo lekker meer door. En ik zelf ben er nu onderhand ook wel klaar mee, ook met doorwaaipak is het echt geen doen meer. Voor een stoplicht, op het hete asfalt, in de volle zon, en een luchtgekoelde motor tussen je benen :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 07:52:53 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180690525
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Lekker warm douchen zegt ie. Met zulk weer. Ben jij wel goed? :+


De mijne heeft wel last van de hitte overigens, hij trekt lang niet zo lekker meer door. En ik zelf ben er nu onderhand ook wel klaar mee, ook met doorwaaipak is het echt geen doen meer. Voor een stoplicht, op het hete asfalt, in de volle zon, en een luchtgekoelde motor tussen je benen :')
Je bent een bikkel of je bent het niet :+

Snap het wel hoor :P filerijden met dit weer is net of je door een oven rijdt tussen al die blazende hete auto's door, net als idd bij verkeerslichten.. Ik heb ook al een paar keer de terugrit gedaan met de motorbroek in de rugzak; gewoon té warm.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180697181
Ik moet overigens zeggen dat staand in kevlarjeans met open gulp wel aardig werkt tegen een plakzak :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:12:26 #97
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180699316
Al dat gezeik hier.. Het asfalt plakt en de bandjes blijven goed warm! :Y
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_180699387
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:12 schreef Amoeba het volgende:
Al dat gezeik hier.. Het asfalt plakt en de bandjes blijven goed warm! :Y
Ja met dit weer kunnen Ducatis ook eens op warme banden staan ja :D
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_180700962
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:42 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat staand in kevlarjeans met open gulp wel aardig werkt tegen een plakzak :7
Memorabel momentje wel ja, die uitroep van verlichting door de headset.

M'n nieuwe voorveren zijn wel echt geweldig! :D Alleen merk ik nu pas hoe kut de shock is. :')
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:01:50 #100
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180701734
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja met dit weer kunnen Ducatis ook eens op warme banden staan ja :D
Ik word echt zo geil van dat geluid als je van 50 doortrekt naar 120 in z'n 2 he.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')