abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:11:23 #76
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_180205226
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Brugge is prachtig. Als je dat al erg vindt, dan ben je zeker nog nooit in Luik geweest :D
Luik is geniaal. Op een paar kilometer afstand van Maastricht een stad die zo totaal anders is dat je je bijna in Oost-Europa waant! :P En de ligging in de Ardennen is geweldig.

Overigens hoop ik wel op een stuntje van de Belgen tegen Brazilie. Wordt leuk op Rock Werchter.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_180205243
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

7 minuten per vis. :').

Dat is net als vissen met dynamiet. Geef mij maar een lekker potje vechten met zo'n beest.
De kleinere vissen dril je in 2 minuten binnen ja, de grotere vissen in een minuut of 5. Vissen van 10 kg. of meer duurt een minuut of 10 of langer.
Het is niet binnenslepen hoor, want ik vis met 0.20 mm. lijndikte (nee, geen gevlochten lijn).
pi_180205248
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik vis op commercials (vijvers met een onnatuurlijk groot bestand aan vis).
Bij die vijver in Belgie zitten ECHT heel veel karpers.
Afgelopen zaterdag heb ik er 94 gevangen.
94 Karpers is voor Nederlandse begrippen vrijwel onmogelijk.
Omdat de visstand in natuurlijke wateren in Belgi slechter is, zijn juist de visvijvers beter bezet qua vis dan in Nederland. Dat zie je in Engeland ook, commercials zijn daar een groot succes, complexen met meer dan 10 vijvers van elk minimaal 1 hectare met 10-tallen stekken per vijver die regelmatig bezet zijn.
94 karpers op 1 dag de tering zeg haha.

Hier zit sinds kort ook een betaal vijver in de regio. Misschien ook eens kijken daar. Hoewel ik het wel een beetje nep blijf vinden op zo'n vijver. :P
pi_180205256
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:11 schreef Geelman het volgende:

[..]

Luik is geniaal. Op een paar kilometer afstand van Maastricht een stad die zo totaal anders is dat je je bijna in Oost-Europa waant! :P En de ligging in de Ardennen is geweldig.

Overigens hoop ik wel op een stuntje van de Belgen tegen Brazilie. Wordt leuk op Rock Werchter.
Ik vind het de meest deprimerende stad waar ik ben geweest, verschrikkelijk lijkt het me om daar te wonen. Eigenlijk zie je het al als je bij Maastricht de grens overgaat, direct alles grijs en grauw. Ook al schijnt de zon.
pi_180205272
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

94 karpers op 1 dag de tering zeg haha.

Hier zit sinds kort ook een betaal vijver in de regio. Misschien ook eens kijken daar. Hoewel ik het wel een beetje nep blijf vinden op zo'n vijver. :P
Ik begrijp je punt, maar op steeds meer wateren blank je regelmatig.
Ik vind pennen of korsten en het struinen nog steeds geweldig.
Nep is het vissen op een commercial niet, maar met een dermate groot bestand aan vis is de kans dat je niks vangt nihil.
Maar denk niet dat je (als je niet kunt vissen) zomaar -tig vissen vangt.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:18:43 #81
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_180205281
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind het de meest deprimerende stad waar ik ben geweest, verschrikkelijk lijkt het me om daar te wonen. Eigenlijk zie je het al als je bij Maastricht de grens overgaat, direct alles grijs en grauw. Ook al schijnt de zon.
Belgen hebben blijkbaar geen functionerend binnenstadbeleid of een welstandscommissie. Blijkbaar mag alles maar neergezet worden en verpauperde gebouwen laat men rustig staan. Zie je overal in Belgie. De lintbebouwing langs wegen is ook typerend.

In Nederland is dat allemaal beter geregeld, maar al die eentonige woonwijken hier zijn ook wel weer saai.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_180205313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:18 schreef Geelman het volgende:

[..]

Belgen hebben blijkbaar geen functionerend binnenstadbeleid of een welstandscommissie. Blijkbaar mag alles maar neergezet worden en verpauperde gebouwen laat men rustig staan. Zie je overal in Belgie. De lintbebouwing langs wegen is ook typerend.

In Nederland is dat allemaal beter geregeld, maar al die eentonige woonwijken hier zijn ook wel weer saai.
Ik vind dat je dat ook wel in Rotterdam ziet hoor. Er zijn wijken waar veel geld ingestoken is en er goed uitzien en letterlijk om de hoek staat het verpauperde gedeelte van de wijk. Het geeft een hele andere sfeer. Niet zo erg als in Luik, maar ik denk dat iedere grote stad dat wel heeft.
pi_180205353
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt, maar op steeds meer wateren blank je regelmatig.
Ik vind pennen of korsten en het struinen nog steeds geweldig.
Nep is het vissen op een commercial niet, maar met een dermate groot bestand aan vis is de kans dat je niks vangt nihil.
Maar denk niet dat je (als je niet kunt vissen) zomaar -tig vissen vangt.
Ja dat geloof ik wel. Heb ook karper spullen maar vis daar nooit zo bedreven in. Als het mooi weer is gooi ik ze wel eens uit met een krat pils en een BBQ erbij. Dan mag ik blij zijn als ik er 1 vang :P

Ben zelf meer van het snoek vissen met kunstaas van de kant. Even een paar uurtjes struinen. Dan lukt het meestal wel om een paar vissen te vangen. Maar de snoekstand in Belgi schijnt heel slecht te zijn.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:07:15 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180205718
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 01:25 schreef Lenny77 het volgende:
Bij voorkeur smelten de Limburgse provincies samen tot 1 land *O* *O* *O*
NL Limbo hier, nee dank je.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:31:39 #85
106019 Max-Westerman
max-westerman
pi_180205972
Molenbeek _O_
JAAA MOOI
pi_180206077
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:31 schreef Max-Westerman het volgende:
Molenbeek _O_
Ik heb eens voor de grap gekeken naar de waarde van koophuizen daar en ik was zeer verbaasd. Het is daar nog best prijzig moet ik zeggen.
pi_180207108
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb eens voor de grap gekeken naar de waarde van koophuizen daar en ik was zeer verbaasd. Het is daar nog best prijzig moet ik zeggen.
Gewoon in Groningen wonen, kut.
pi_180207154
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:56 schreef Atak het volgende:

[..]

Gewoon in Groningen wonen, kut.
Nee man, ik hoorde dat ze daar pas vanaf volgend jaar internet hebben.. Kan ik niet meer fokken :'(
pi_180207979
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:48 schreef Atak het volgende:

[..]

Op je moeder rijden kunnen ze als geen ander. :')
Je moeder Atak, vieze gore belg dat je er bent. Zeker veel affiniteit met Dutroux viezerik.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:03:59 #90
285512 Argo
Bushcrafter
pi_180208039
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:25 schreef Atak het volgende:
Belgi spreekt de taal beter dan Nederland.

Nog nooit in Oostende of Knokke heist geweest zeker.
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_180208147
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Brugge is prachtig. Als je dat al erg vindt, dan ben je zeker nog nooit in Luik geweest :D
Ja klopt, ik bedoelde eigenlijk ook niet Brugge maar het hele land Belgie.. Vind het een grauw nietszeggend land om eerlijk te zijn.
It ain't over t-t-till it's over
pi_180208266
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja klopt, ik bedoelde eigenlijk ook niet Brugge maar het hele land Belgie.. Vind het een grauw nietszeggend land om eerlijk te zijn.
De Ardennen zijn prachtig. Zou Rotterdam er zo voor verruilen als ik een smak geld zou hebben
pi_180208456
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:25 schreef Atak het volgende:

Antiklacht: smullen van jaloezie :')
Van mij mogen ze winnen!
Zullen een hoop slecht kunnen verteren.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:41:14 #94
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180208702
Hmm, eens met het lijstje - op de dames na, ze hebben daar altijd OF gruwelijk lelijk OF gruwelijk lekker (Waarbij de meerderheid in het eerste rijtje past).
Maar waarom zijn er dan toch zoveel mensen anti-Duitsland? Zijn toch net zo goed onze buurtjes?
pi_180209197
Vind Vlamen over het algemeen best aardig. Niks gemerkt van Ollander haat. Ben er best veel geweest, zeker in Antwerpen. Ex woonde daar. Maar ook genoeg in Turnhout geweest.

Geen idee met wat voor marginalen ze er hier mee van doen hebben?

Wat bebouwing betreft, oogt NL idd beter. Maar Brugge, Gent, Leuven en Antwerpen zijn wel prachtige steden om te zien.

Zeggen dat het daar hetzelfde zijn klopt niet helemaal. Er zijn zeker wel merkbare verschillen. Nederlanders zijn veel directer. De Belgische infrastructuur is ook erg slecht. Zoeken naar een bankautomaat en dan blijkt die alleen voor klanten te zijn bv :') . Het fijne wel is dat het wel wat losser is daar. Er word minder moeilijk gedaan.

De eet cultuur is er ook wat beter dan hier. Zeker de frieten. Maar de dames zijn niet altijd even mooi, dat ziet er over het algemeen hier wel beter eruit. Het is net als in de UK idd wat hierboven al gezegd word, of gruwelijk lelijk of gruwelijk mooi. Niet zoveel ertussen in. Daarentegen klinkt Vlaams veel liever dan Nederlands.

Walen zijn echt een grafvolk. En geef geen fluit om voetbal. Dat de beste wint.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:08:52 #96
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180209223
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:03 schreef Argo het volgende:

[..]

Nog nooit in Oostende of Knokke heist geweest zeker.
West-Vlaamse rap. _O_.
And so is the past
pi_180209274
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:20 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dit is juist het probleem. Verder is het Nederlandse volk een ongelooflijk kutvolk. Dat zie je ook bij het misgunnen van Turkije en Marokko, juist omdat er mensen van Marokkaanse en Turkse komaf in Nederland wonen. Voor de Nederlander ligt het altijd aan een ander en is ieder ander kut en heeft haat verdiend, maar eigenlijk ligt het probleem in de eigen verotte aard.
Wel eens van Vlaams blok/belang gehoord? Die waren al groot voordat de PPV een natte droom van Geertje was. In dezelfde tijd had je hier de CD met 1 zetel. Het Cordon Sanitair is een Belgische vinding. Dat passen ze nu ook toe op de PVV. En terecht.

Overigens als je niks om Nederlanders geeft, dan doei he :W , je zal niet gemist worden.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:17:38 #98
433019 Mariocash
Free mezelf
pi_180209371
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

De kleinere vissen dril je in 2 minuten binnen ja, de grotere vissen in een minuut of 5. Vissen van 10 kg. of meer duurt een minuut of 10 of langer.
Het is niet binnenslepen hoor, want ik vis met 0.20 mm. lijndikte (nee, geen gevlochten lijn).
Lekker bezig, Rinus! Willen ze een beetje bijten?
20duizend in de kluis maar ik werd geslipt
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:26:53 #99
285512 Argo
Bushcrafter
pi_180209519
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:08 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

West-Vlaamse rap. _O_.
Brihang _O_
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_180210477
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:41 schreef PietPossum het volgende:
Hmm, eens met het lijstje - op de dames na, ze hebben daar altijd OF gruwelijk lelijk OF gruwelijk lekker (Waarbij de meerderheid in het eerste rijtje past).
Maar waarom zijn er dan toch zoveel mensen anti-Duitsland? Zijn toch net zo goed onze buurtjes?
Belgen hebben Frans bloed terwijl Nederlanders vooral Germaans zijn maar een beetje langer qua postuur. Diversiteit betekent lekkere vrouwen. Daarom zijn de topmodellen in Nederland ook allemaal half bloedjes, of Fries of zo. Belgen zijn over het algemeen diverser qua genen. De vrouwen zien er iig beter uit.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')