abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 2 juli 2018 @ 18:33:19 #1
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_180191462
Dag Fok!kers,

Ik vind het toch zo bijzonder. Mijn vriendin werkt in de GGZ en daar werken ze, niet geheel onverwacht, met salarisschalen. Nu hebben ze haar letterlijk gesmeekt te solliciteren op een bepaalde functie wat ze na aandringen ook gedaan heeft. Ze werd glansrijk aangenomen na een gesprek met seniors en een zorgmanager en vervolgens wordt er niet direct een arbeidsvoorwaardengesprek geregeld (de opmerking was 'je werkt hier toch al, dus je hebt toch een contract?' :') )

M'n vriendin wilde het maximale uit haar arbeidsvoorwaardengesprek halen maar direct bij binnenkomst wordt er door HR gemeld dat ze in een nieuwe schaal terecht komt zonder ervaringsjaren, omdat dat hier nou eenmaal zo werkt. Nu is ze daar niet mee akkoord gegaan, want zij willen haar zo graag hebben en daar heeft ze bepaalde eisen bij.

Ik snap dat het de zorg is, en ik snap het nut van schalen en treden, maar ik heb zo'n hekel aan de 'tja ik kan er niks aan veranderen'-mentaliteit van die HR-afdelingen. Hier heeft toch helemaal niemand iets aan? Wat is nou echt de motivatie van deze HR-mensen om iemand één of twee tredes lager in te willen schalen als zorgmanager en senioren allemaal aangeven dat ze daar hoort. Ik heb het idee dat HR haar nog liever loost, dan dat ze kwaliteit behouden.

Anderen in de zorg die hier tegenaan lopen? Kan iemand me de logica uitleggen?
  maandag 2 juli 2018 @ 18:44:55 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_180191687
Gaat ze in salaris achteruit?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_180191762
De logica is om minder salaris uit te betalen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_180191818
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:49 schreef Mike-The-Situation het volgende:
De logica is om minder salaris uit te betalen.
Somebody that I used to know
  maandag 2 juli 2018 @ 18:55:54 #5
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_180191900
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:44 schreef Luxuria het volgende:
Gaat ze in salaris achteruit?
Nee dat niet, maar ze zou terecht komen in de schaal van een starter, terwijl ze twee jaar ervaring meebrengt.
pi_180191929
Niet doen, ze zoeken het maar lekker uit.
pi_180191943
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:55 schreef Afotisch het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar ze zou terecht komen in de schaal van een starter, terwijl ze twee jaar ervaring meebrengt.
Twee jaar ervaring in een andere functie. Of is het echt soortgelijk werk?
Alius aliud dicit
pi_180191945
Als ze haar zo graag willen hebben dan kan ze echt wel hoger ingeschaald worden.
Toen ik de overstap maakte naar de GGZ ben ik ook op een hogere trede ingestapt, gewoon aangeven.
pi_180192076
Iedere HR probeert je zo laag mogelijk in te schalen, het is altijd vechten voor en normaal salaris. Nee zeggen op het aanbod is het enige wat ze begrijpen.
.
  maandag 2 juli 2018 @ 19:07:37 #10
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_180192115
HR is er nooit voor jou, die is er voor de leiding van het bedrijf of organisatie. Hun enige doel is om te zorgen dat medewerkers zo weinig mogelijk geld krijgen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_180192186
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:33 schreef Afotisch het volgende:
Kan iemand me de logica uitleggen?
HR houdt zich aan de regels, ze moet het gesprek aangaan met haar leidinggevende.
  maandag 2 juli 2018 @ 19:15:24 #12
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_180192303
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:07 schreef hooibaal het volgende:
HR is er nooit voor jou, die is er voor de leiding van het bedrijf of organisatie. Hun enige doel is om te zorgen dat medewerkers zo weinig mogelijk geld krijgen.
Daarom vind ik het woord 'personeelszaken' ook altijd zo cru :')
  maandag 2 juli 2018 @ 19:16:36 #13
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_180192326
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:58 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Twee jaar ervaring in een andere functie. Of is het echt soortgelijk werk?
Soortgelijk werk op een andere afdeling, met meer verantwoordelijkheden.
  maandag 2 juli 2018 @ 19:18:36 #14
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_180192369
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:58 schreef Brybry het volgende:
Als ze haar zo graag willen hebben dan kan ze echt wel hoger ingeschaald worden.
Toen ik de overstap maakte naar de GGZ ben ik ook op een hogere trede ingestapt, gewoon aangeven.
Ja dit is wat ik ook denk, alleen bij sommige bedrijven zweren ze dat het niet mogelijk is. Voor een collega van haar heeft zelfs de directeur van de zorggroep na een interne sollicitatie gezegd 'gvd regel het gewoon', maar directeur HR kwam erbij en zegt 'kan niet'. Gaat om fucking ¤150,- en dan mensen met 7-8 jaar ervaring verliezen :') .
pi_180192431
quote:
Kan iemand me de logica uitleggen?
Niet geschoten is altijd mis....

Wat is hier trouwens erg aan?
Als ze het vervelend vindt, dan zegt ze gewoon nee :Y of veeg je je reet af met het nieuwe contract.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180192462
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:18 schreef Afotisch het volgende:

[..]

Ja dit is wat ik ook denk, alleen bij sommige bedrijven zweren ze dat het niet mogelijk is. Voor een collega van haar heeft zelfs de directeur van de zorggroep na een interne sollicitatie gezegd 'gvd regel het gewoon', maar directeur HR kwam erbij en zegt 'kan niet'. Gaat om fucking ¤150,- en dan mensen met 7-8 jaar ervaring verliezen :') .
Alles is mogelijk, zelf het salaris verhogen tot ene miljoen. Allemaal mogelijk.... Ze willen het alleen niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 2 juli 2018 @ 19:44:23 #17
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_180192950
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis....

Wat is hier trouwens erg aan?
Als ze het vervelend vindt, dan zegt ze gewoon nee :Y of veeg je je reet af met het nieuwe contract.
Oh dat is ze ook van plan hoor, ik snap het alleen vanuit werkgevers-optiek niet om daar zo zwart-wit in te zijn, terwijl een manager de medewerker koste wat kost wil behouden. Vooral als er tekorten in je branche zijn.
pi_180193097
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:44 schreef Afotisch het volgende:

[..]

Oh dat is ze ook van plan hoor, ik snap het alleen vanuit werkgevers-optiek niet om daar zo zwart-wit in te zijn, terwijl een manager de medewerker koste wat kost wil behouden. Vooral als er tekorten in je branche zijn.
Dat is de weerstand tegen veranderingen. Men zit zo ingeroest in standaard protocollen dat ze in eerste instantie met de hakken in de zand erin gaan.
Heel gewoon, vooral bij wat oudere werknemers.

De standaard protocollen maakt van mensen hersenloze wezens, die gestandariseerde werkzaamheden uitvoeren. Erover heen gaan betekent op je flikker krijgen.

Dit zie je overal terug en voornamelijk in de techniek, HR, consultancy en IT.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180193163
Cao's zijn echt walgelijk - gelukkig zelf nooit wat mee te maken gehad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180193914
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:52 schreef nostra het volgende:
Cao's zijn echt walgelijk - gelukkig zelf nooit wat mee te maken gehad.
Ze zijn prima voor de minder bedeelde en minder mondige mensen. Helaas wordt het door bedrijven gebruikt als maximum en niet wat het is, namelijk het minimum.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180194019
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:55 schreef Afotisch het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar ze zou terecht komen in de schaal van een starter, terwijl ze twee jaar ervaring meebrengt.
Niet doen. Daar hebben ze echt wel ruimte voor. Er is niemand die ze op de vingers tikt als ze je vriendin wat hoger inschalen dus dit is puur onwil.
pi_180194055
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:44 schreef Afotisch het volgende:

[..]

Oh dat is ze ook van plan hoor, ik snap het alleen vanuit werkgevers-optiek niet om daar zo zwart-wit in te zijn, terwijl een manager de medewerker koste wat kost wil behouden. Vooral als er tekorten in je branche zijn.
De GGZ is een rotzooi aan het worden, teveel organisaties zijn bezig om zoveel mogelijk te besparen en dat gaat hoe dan ook ten koste van kwaliteit.
  maandag 2 juli 2018 @ 20:24:29 #23
80382 manny
30 is best veel
pi_180194162
die schalen zorgen wel voor min of meer een faire waardering irt de zwaarte van de functie.

aan de manager om een beetje behendig om te gaan met instromers met ervaring. nou is 2 jaar ook weer niet superveel, maar een gebaar (treetje hoger ofzo) zou prettig zijn en geeft ook wat meer gevoel van waardering
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_180194264
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:55 schreef Afotisch het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar ze zou terecht komen in de schaal van een starter, terwijl ze twee jaar ervaring meebrengt.
En in die twee jaar heeft ze nog niet geleerd hoe het er in de zorg in het algemeen aan toe gaat bij de inschaling?
pi_180194339
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ze zijn prima voor de minder bedeelde en minder mondige mensen. Helaas wordt het door bedrijven gebruikt als maximum en niet wat het is, namelijk het minimum.
Precies en dan de-stimuleert zo'n setting verschrikkelijk. Een schaal omhoog (vaak een paar procent) is al een hele prestatie, een trede omhoog alleen mogelijk op basis van senioriteit. Dat laatste is in redelijk veel gevallen geen, en in de meeste gevallen maar een heel beperkte, maatstaf voor je waarde. Heb je een beetje ambitie, dan word je daar gillend gek van.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180194664
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:16 schreef Afotisch het volgende:

[..]

Soortgelijk werk op een andere afdeling, met meer verantwoordelijkheden.
Dan is het wel erg star van HR, al helemaal als ze haar zelf benaderd hebben. Zit normaalgesproken echt wel wat onderhandelingsruimte.
Alius aliud dicit
pi_180196005
Ik zit hoogste in de schaal plus ¤1000 persoonlijke toeslag, nieuwkomers kunnen daar tegenwoordig naar fluiten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180206239
Werk ook in de zorg end at is gewoon onderhandelbaar.
Dat dope ik zelf namelijk ook. Verder HR laten voor wat het is en met de manager praten die kan dat goedkeuren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_180206858
Nooit, maar dan ook nooit akkoord gaan met het eerste bod. Er is áltijd ruimte voor meer. Zij hebben jou gevraagd, dus mogen zij ook betalen. Doen ze dat niet, dan zoeken ze lekker een ander.

Pff, arbeidsvoorwaarden gesprek doorschuiven omdat ze al een contract heeft?! Wat een redenering zeg.. :N
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:31:52 #30
80382 manny
30 is best veel
pi_180207600
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:38 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Dan is het wel erg star van HR, al helemaal als ze haar zelf benaderd hebben. Zit normaalgesproken echt wel wat onderhandelingsruimte.
ontbreekt managers regelmatig aan gewoon een beetje ouderwets lef en leiderschap. Tegen iemand van HR kun je prima zeggen "he, ik snap dat je iets kan opzoeken in een CAO boekje. Maar dat kan ik zelf ook. Ik wil die persoon in kwestie echt binnenhalen, tegen die en die voorwaarden en dit wil ik dat HR voor me regelt".
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_180208207
Nou. Praten kan natuurlijk wel, maar die ervaringsjaren tellen natuurlijk alleen als je werkervaring in die schaal hebt.

Ik werk zelf in de ggz en zit bij wijze van in schaal x op basis van opleiding.
Als ik een vervolgopleiding doe ga ik naar schaal y, maar er staat in de cao omgeschreven hoe je dan oversteekt, omdat dat een promotie betreft. Dat zal voor je vriendin ook gelden. Volgens mij is dat 2 treden omhoog in je “huidige” schaal en van daaruit oversteken naar de nieuwe schaal naar een salaris minimaal gelijk aan het oude + die 2 treden.
pi_180212792
Ze moet voet bij stuk houden. Als ze haar zo graag willen hebben in die functie mag daar ook best wat tegenover staan.

Ik doe vaak tijdelijke klussen bij GGZ-instellingen (de laatste tijd overigens op freelancebasis maar voorheen vaker in loondienst) en daar onderhandelde ik altijd flink over inschaling. Het nadeel voor haar is dat ze kunnen zien in welk inpassingsnummer ze nu zit, dan sta je al met 1-0 achter. Dat is ook de reden waarom je bij een arbeidsvoorwaardengesprek bij een nieuwe werkgever nooit je meest recente salarisstrook moet meenemen, maar altijd moet onderhandelen over een hoger salaris.
pi_180217167
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:13 schreef silliegirl het volgende:
Nou. Praten kan natuurlijk wel, maar die ervaringsjaren tellen natuurlijk alleen als je werkervaring in die schaal hebt.

Ik werk zelf in de ggz en zit bij wijze van in schaal x op basis van opleiding.
Als ik een vervolgopleiding doe ga ik naar schaal y, maar er staat in de cao omgeschreven hoe je dan oversteekt, omdat dat een promotie betreft. Dat zal voor je vriendin ook gelden. Volgens mij is dat 2 treden omhoog in je “huidige” schaal en van daaruit oversteken naar de nieuwe schaal naar een salaris minimaal gelijk aan het oude + die 2 treden.
Dit is correct. Maar wel beetje star. In de praktijk zit hier wel rek in hoor.
Alius aliud dicit
pi_180229626
Bij ons is het standaard geregeld dat als je solliciteert naar een functie met een hogere schaal en aangenomen wordt dat je 5% - 7.5% promotietoeslag krijg, zonder onderhandelen krijg je 5 en de 2,5% daarboven ligt aan de nieuwe manager (het is immers zijn kostenplaats).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_180229692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:09 schreef HomerStokes het volgende:
Ze moet voet bij stuk houden. Als ze haar zo graag willen hebben in die functie mag daar ook best wat tegenover staan.

Ik doe vaak tijdelijke klussen bij GGZ-instellingen (de laatste tijd overigens op freelancebasis maar voorheen vaker in loondienst) en daar onderhandelde ik altijd flink over inschaling. Het nadeel voor haar is dat ze kunnen zien in welk inpassingsnummer ze nu zit, dan sta je al met 1-0 achter. Dat is ook de reden waarom je bij een arbeidsvoorwaardengesprek bij een nieuwe werkgever nooit je meest recente salarisstrook moet meenemen, maar altijd moet onderhandelen over een hoger salaris.
Volgens mij is dit inderdaad je tegenargument. Als zij zeggen, er volgt geen arbeidsvoorwaardengesprek want je werkt hier al, dan is het dus een promotie en geen nieuw contract.

Uiteraard alleen handig als die twee treden ook daadwerkelijk meer geld betekenen in dit geval.

Overigens is een ander argument tegen "je werkt hier al" dat je vriendin dus ook niet ingewerkt hoeft te worden en dus direct een bijdrage levert aan het bedrijf.

En de rek is er echt wel; als zij ook maar willen. een trede hoger indelen kan altijd, en daarna kan er ook nog een toeslag op je salaris worden uitgekeerd. Zo kun je zelfs boven het maximum van een salarisschaal uitkomen.
pi_180229747
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:33 schreef Afotisch het volgende:
...wordt er door HR gemeld dat ze in een nieuwe schaal terecht komt zonder ervaringsjaren, omdat dat hier nou eenmaal zo werkt.
En klopt dat ook?

Uit de CAO GGZ 2017-2019:

quote:
Artikel 8
1. Bij bevordering tot een functie die is ingedeeld in een hogere functiegroep, wordt het salaris ontleend aan de functionele schaal van de nieuwe functie. Het tot dan toe genoten salaris moet echter met twee periodieken worden verhoogd en het nieuwe salaris moet ten minste gelijk zijn aan het minimum van de functionele schaal van de functie waarnaar de werknemer werd bevorderd. Tegelijk mag het nieuwe salaris nooit hoger zijn dan het maximum van de bij deze hogere functie behorende schaal. Indien de werknemer reeds het maximum van de oude schaal had bereikt, worden bij bevordering twee periodieken bij het oude salaris in de nieuwe schaal geteld.

2. Voldoet de werknemer bij een bevordering als bedoeld in het vorige lid nog niet aan het bepaalde in artikel 3, lid 1 dan geldt - overeenkomstig het in artikel 3, lid 2 bepaalde - de aanloopschaal.

3. Van het in de leden 1 en 2 bepaalde kan de werkgever met instemming van de ondernemingsraad afwijken. Indien op deze manier wordt afgeweken, geldt de afspraak met de OR in plaats van hetgeen in de leden 1 en 2 bepaald is.
Valt de werkgever van je vriendin onder deze cao, TS? Zo ja, zijn ze dit artikeltje dan even vergeten? Zo ja, wat zei HR toen je vriendin ze hierop wees?

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 04-07-2018 19:04:58 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 4 juli 2018 @ 08:52:14 #37
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_180229796
Gewoon,zoals eerder gezegd, aangeven welk loon je wil ontvangen. Komen ze niet tegemoet dan gaat het niet door. Heb ik zelf ook altijd in de ggz voor elkaar gekregen zo. Ik heb 1 keer mee gemaakt dat toen ik antwoordde op de vraag hoeveel uur ik wilde werken dat ik in ieder 36 uur wilde werken er werd gezegd dat max 32 uur kon ivm de functiezwaarte. Toen heb ik gewoon vriendelijk verteld dat het dan voor mij ophield want 36 uur of anders niet in dienst treden, er moest toen overlegd worden en binnen 5 minuten was het rond. Voet bij stuk houden en anders maar niet... mijn ondervinding is dat een hr- trutje er ook geen reet van snapt als het op onderhandelen aan komt...
  zondag 15 juli 2018 @ 21:02:49 #38
51385 baskick
Juist ja!
pi_180500534
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:33 schreef Afotisch het volgende:
...Mijn vriendin werkt in de GGZ en daar werken ze, niet geheel onverwacht, met salarisschalen.
En, cao GGZ van toepassing?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:59:52 #39
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_180892939
Update: 't is gefixt. Ongelofelijk wat een drama ervan gemaakt werd, maar na het uitpluizen van het CAO en een duidelijke eisenlijst is ze ingedeeld in de gewenste schaal.

HR lag flink dwars, maar manager is op strepen gaan staan en heeft gezegd dat ze het moeten geven. Hoofd HR in gesprek met manager geweest dat het allemaal niet kon blabla, the usual story. Nogmaals gewezen op CAO en wat er gewoon staat en uiteindelijk dus toch gelukt. Dank voor het reageren allen!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:20:53 #40
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_180893239
mosterd
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:40:03 #41
80382 manny
30 is best veel
pi_180898779
goed !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_180898832
Nice :7
Somebody that I used to know
  zondag 5 augustus 2018 @ 09:37:08 #43
286575 Roces18
Chef de party
pi_180955010
wil niet betalen -> medewerker vertrekt -> bedrijf zegt: kan geen mensen vinden :') |:(
dubbeltje op de eerste rang cultuur.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 17:27:49 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180962652
De ervaring ermee heb ik. Van 6 jaar tredes naar een schaal hoger, opvolgend op mn salaris plus een trede. Netto dus in dezelfde trede. Kwam wel omdat het voor mn jaarlijkse verhoging zat.

Cao gemeente is dus ten minste een trede hoger dan het genoten salaris.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180968463
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:27 schreef Renesite het volgende:
De ervaring ermee heb ik. Van 6 jaar tredes naar een schaal hoger, opvolgend op mn salaris plus een trede. Netto dus in dezelfde trede. Kwam wel omdat het voor mn jaarlijkse verhoging zat.

Cao gemeente is dus ten minste een trede hoger dan het genoten salaris.
Dat is natuurlijk fijn voor je :-)

Maar op deze manier is het niet verwonderlijk dat de overheid zo ontzettend duur is, en dat inmiddels de arbeidsvoorwaarden significant beter zijn dan het bedrijfsleven.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_180968926
Je mag overigens altijd positief afwijken van de CAO,,
dag
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 23:14:50 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180970823
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2018 21:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk fijn voor je :-)

Maar op deze manier is het niet verwonderlijk dat de overheid zo ontzettend duur is, en dat inmiddels de arbeidsvoorwaarden significant beter zijn dan het bedrijfsleven.
ja. Dat kan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180987476
Is ze na dit geintje wel vakbondslid geworden?
dag
pi_180996949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:59 schreef Afotisch het volgende:
Update: 't is gefixt. Ongelofelijk wat een drama ervan gemaakt werd, maar na het uitpluizen van het CAO en een duidelijke eisenlijst is ze ingedeeld in de gewenste schaal.

HR lag flink dwars, maar manager is op strepen gaan staan en heeft gezegd dat ze het moeten geven. Hoofd HR in gesprek met manager geweest dat het allemaal niet kon blabla, the usual story. Nogmaals gewezen op CAO en wat er gewoon staat en uiteindelijk dus toch gelukt. Dank voor het reageren allen!
Heeft ze hier wel nog een punt van gemaakt achteraf? Een HR-medewerker die afspraken wil maken die niet stroken met de CAO, dat is toch best ernstig.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:27:09 #50
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_180996996
Ik snap het probleem niet. Ze gaat niet achteruit in salaris maar heeft dus wel een hoger eindslaris.

Vergelijkbaar werk met meer verantwoordelijkheden wordt zo dus op de langere termijn ook beter betaald want hogere eindtrede.

Als ze de baan weigert heeft ze op de lange termijn dus een lager salaris.

Je kan ook moeilijk doen om het moeilijk doen.

Ze zit nu duidelijk in een andere functieschaal dus feitelijk gezien is ze ook starter in die schaal.

Als ze achteruit zou gaan in loon zouden ze haar wel direct hoger in hebben geschaald maar er is nu geen enkele reden toe om hier moeilijk over te doen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_181000850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:27 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik snap het probleem niet. Ze gaat niet achteruit in salaris maar heeft dus wel een hoger eindslaris.

Vergelijkbaar werk met meer verantwoordelijkheden wordt zo dus op de langere termijn ook beter betaald want hogere eindtrede.

Als ze de baan weigert heeft ze op de lange termijn dus een lager salaris.

Je kan ook moeilijk doen om het moeilijk doen.

Ze zit nu duidelijk in een andere functieschaal dus feitelijk gezien is ze ook starter in die schaal.

Als ze achteruit zou gaan in loon zouden ze haar wel direct hoger in hebben geschaald maar er is nu geen enkele reden toe om hier moeilijk over te doen.
En dan zeuren dat vrouwen lager betaald krijgen dan mannen (ik ga er gezien je nick en avatar even vanuit dat je een vrouw bent). Met zo'n onderhandelingsmentaliteit kom je er inderdaad ook niet. Lekker promotie maken en hetzelfde salaris krijgen, met over tien jaar misschien een paar honderd euro extra. That's the spirit :7
pi_181004209
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:27 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik snap het probleem niet. Ze gaat niet achteruit in salaris maar heeft dus wel een hoger eindslaris.

Vergelijkbaar werk met meer verantwoordelijkheden wordt zo dus op de langere termijn ook beter betaald want hogere eindtrede.

Als ze de baan weigert heeft ze op de lange termijn dus een lager salaris.

Je kan ook moeilijk doen om het moeilijk doen.

Ze zit nu duidelijk in een andere functieschaal dus feitelijk gezien is ze ook starter in die schaal.

Als ze achteruit zou gaan in loon zouden ze haar wel direct hoger in hebben geschaald maar er is nu geen enkele reden toe om hier moeilijk over te doen.
Ze krijgt meer verantwoordelijkheden en wil daar een hoger salaris voor hebben. Het staat haar vrij om dat te willen en het staat de GGZ ook vrij om het te weigeren en haar dus die functie niet te geven. Maar daar wordt voor 150 euro niemand gelukkig van, dus ik snap wel dat TS' vriendin voet bij stuk houdt. Het is wat mij betreft zaak dat je als werknemer (vooral bij zo'n grote instelling) het maximale eruit probeert te slepen. Dat doet echt de GGZ geen centje pijn en zelf heb je er veel baat bij (bijv bij verkrijgen van een hypotheek of gewoon makkelijker rondkomen).
pi_181004540
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:14 schreef Peter het volgende:
Je mag overigens altijd positief afwijken van de CAO,,
Nou, nee, alleen bij een minimum-cao (niet bij een standaard-cao) - en dan nog niet altijd zomaar. Uit de cao GGZ:
quote:
De CAO GGZ heeft een standaardkarakter. Dat houdt in dat alleen van de cao kan worden afgeweken indien dit nadrukkelijk staat vermeld.
Bron: cao GGZ 2017-2019, hoofdstuk 14, C.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:27 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik snap het probleem niet. Ze gaat niet achteruit in salaris maar heeft dus wel een hoger eindslaris.

Vergelijkbaar werk met meer verantwoordelijkheden wordt zo dus op de langere termijn ook beter betaald want hogere eindtrede.
Meen je dit serieus? Van een hogere eindtrede kan je niets kopen. Het is niet ondenkbaar dat ze weer een promotie maakt voor de nieuwe eindtrede bereikt is. Op die manier bereik je dus nooit een hoger salaris - alleen theoretisch.

[ Bericht 24% gewijzigd door baskick op 07-08-2018 14:09:12 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:59:39 #54
414785 sirdanilot
pi_181013921
Wat is precies je vraag? Het is precies zoals bij elke andere functie waarvoor je aangenomen bent: als je de nieuwe arbeidsvoorwaarden niet goed genoeg vindt, dan zeg je toch lekker nee en zoeken ze het maar lekker zelf uit.

Ik zou ook geen manager worden hiero als ik er niet extra voor betaald krijg, want dat slaat nergens op. Meer verantwoordelijkheid is meer geld waard.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')