Ja vast, leuk als je auto iedere 1 tot 3 weken bij de garage staat omdat ie "weer" een probleem heeft. Of als je vaker dan 3 keer langs de weg staat met pech, midden in de nacht.quote:Op woensdag 4 juli 2018 07:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mijn auto is van mij. Beter nog, al mijn auto’s zijn van mij. Niks meer op de bank, want ik heb er auto’s (en andere dingen) van gekocht.
Nieuwe auto’s hebben garantie, gezeik wordt dus opgelost.
In dat geval kan je simpelweg de koop ontbinden, net als bij elk ander product. De verkoper moet je de kans geven om te repareren, lukt dat niet, dan is dat zijn probleem.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:49 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ja vast, leuk als je auto iedere 1 tot 3 weken bij de garage staat omdat ie "weer" een probleem heeft. Of als je vaker dan 3 keer langs de weg staat met pech, midden in de nacht.
Dan vergaat je: "ik heb garantie, dus wordt opgelost", heel snel.
Buiten dat proberen veel fabrikanten om garantie claims heen te komen.
Het gaat mij meer om het gedoe én geregel eromheen (zien dat je thuis komt, ander vervoer regelen, gedoe met werk). En een koop ontbinden op een nieuwe auto waar je 10k op hebt gezet? Krijg je vast niet alles terug..quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In dat geval kan je simpelweg de koop ontbinden, net als bij elk ander product. De verkoper moet je de kans geven om te repareren, lukt dat niet, dan is dat zijn probleem.
Tsjah, mijn ervaringen zijn ook anders dan jij probeert op te dringen. Met de nieuwe auto's is het nooit gezeik geweest hier en tot nu toe is alles altijd netjes opgelost. Ik herken de situatie van elke 1 tot 3 weken bij de garage niet, dat is mij (en met mij de mensen om mij heen met nieuwe auto's) nog nooit overkomen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:17 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het gedoe én geregel eromheen (zien dat je thuis komt, ander vervoer regelen, gedoe met werk). En een koop ontbinden op een nieuwe auto waar je 10k op hebt gezet? Krijg je vast niet alles terug..
In theorie kun je mooi praten op een forum, maar recht hebben is iets anders dan het ook daadwerkelijk krijgen..
De auto's van de afgelopen 10 jaar zijn kwalitatief absoluut niet beter geworden ten opzichte van de auto's van pakweg 20 tot 30 jaar geleden, wat betreft betrouwbaarheid.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:34 schreef daNpy het volgende:
Doen alsof alle nieuwe auto's rotzooi zijn
Ook daarvoor geldt: pay peanuts, get monkeys.
Merk dat mijn huidige auto (2007) aanzienlijk langer met z'n onderdelen doet (accu, uitlaat, remmen etc.) dan z'n vorige uitvoering/exemplaar (zelfde merk/type). Is maar één voorbeeld, maar wel betere technologie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De auto's van de afgelopen 10 jaar zijn kwalitatief absoluut niet beter geworden ten opzichte van de auto's van pakweg 20 tot 30 jaar geleden, wat betreft betrouwbaarheid.
20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.quote:Op woensdag 4 juli 2018 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De auto's van de afgelopen 10 jaar zijn kwalitatief absoluut niet beter geworden ten opzichte van de auto's van pakweg 20 tot 30 jaar geleden, wat betreft betrouwbaarheid.
Wat betreft je laatste opmerking; aanschafprijs zegt bar weinig over kwaliteit. Voor bijvoorbeeld een Audi of Volkswagen betaal je behoorlijk meer dan de concurrentie maar daar krijg je tegenwoordig absolute ruk-kwaliteit (op een knuffelbaar dashboard na dan).
Ik heb Mazda's gereden, oerdegelijke auto's qua motoren en wielophanging e.d. Maar gewoon wegroesten vanaf de felsnaden omhoog. Ik zie geen 323 uit "mijn tijd" meer rijden.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:36 schreef daNpy het volgende:
20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.
Mijn vader kocht toen een Mazda waar na 2 jaar het spatbord al door geroest was.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.
Veel modellen eind jaren 80 t/m begin 2000 zie je bijna niet meer op straat. Het sterft echter van de polo's, 3 series etc sinds de begin jaren 2000. De E90 die ik nu heb is echt wel een betere auto dan de e46 die ik hiervoor had én met een pak meer moderne technologie.
er waren een aantal fabrikanten die niet zo heel goed waren met watergedragen verf, en MB heeft ergens besloten om de geeikte voorbehandeling van de carrosserie die ze al jarenlang deden aan te passen naar iets wat ws peanuts kostte, en dat was een slecht plan. En Opels roestten al vanaf 1980 geloof ik. Volgens mij valt het tegenwoordig wel mee, en sinds 2004 of. 2005 roesten de Benzen ook niet meer voor zover ik weet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.
Veel modellen eind jaren 80 t/m begin 2000 zie je bijna niet meer op straat. Het sterft echter van de polo's, 3 series etc sinds de begin jaren 2000. De E90 die ik nu heb is echt wel een betere auto dan de e46 die ik hiervoor had én met een pak meer moderne technologie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |