quote:Op maandag 2 juli 2018 16:11 schreef Amoeba het volgende:
TS wint de prijs voor zoveel mogelijk relevante info uit de OP weg te laten.
Neenee, dat is gewoon nieuwsgierigheid van jullie Huidige is n middenklassertje uit 2007, Fiat Bravo. Nieuwe is vergelijkbaar iets -qua maat- ook 'n 1.4 blokje erin.. maar goed, wel wat anders.quote:Op maandag 2 juli 2018 16:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat voor hok heb je en waar wil je hem op inruilen? Zonder deze info valt er geen drol over te zeggen.
Tja ik overweeg wel particulier verkopen. Maar vraagprijzen die ik zie, is natuurlijk niet de prijs die ik ervoor ga vangen. Teveel gedoe, krijg ik zo'n Poolse flapdrol over de vloer, wordt ik tijdens de proefrit neergeknuppeld en (hopelijk) verkracht terruggevonden.quote:Op maandag 2 juli 2018 16:17 schreef halfway het volgende:
Nieuwe auto is maximaal 3 jaar oud, de oude gaat marktplaats op voor ¤1000 meer dan de dealer geeft, en van de nieuwe gaat minmimaal ¤1000 af.
Rem liep wat aan, revisie nodig. Maar deze week is de Apk al, dus laten we sowieso al doen (+ gelijk wat inzicht in de overige kosten)quote:Op maandag 2 juli 2018 17:20 schreef Amoeba het volgende:
Ik zou tevens onderhoud aan je remmen niet tot de APK uitstellen.
Ik denk dat je de spijker op de kop slaat. Ik leef nogal zuinig, dus het geld is er wel maar verstandig zal het niet zijn. Inderdaad mn zinnen wel op gezet, maar dat is met name omdat 1.het wel leuk is eens iets anders te hebben en 2. Ik denk dat de situatie wellicht veranderd waardoor ik dit over 2 jaar niet meer doe (kind erbij? Kosten aan t huis?) Zelfs al zou ik t geld dan hebben, dan houd ik wel even de hand op de knipquote:Op maandag 2 juli 2018 18:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo moeilijk is die vraag helemaal niet.
Rationeel gezien is inruilen namelijk in de meeste gevallen erg onverstandig en kun je veel beter blijven doorrijden. Over het algemeen zijn er vaak ook weinig goede redenen aan te geven waarom je zou willen / moeten inruilen.
Vaak is het een kwestie van een emotionele bevlieging, ben je als het ware al verkocht en ga je naar je toe beargumenteren. De hele OP ademt ook nogal dat TS zijn zinnen al heeft gezet op een andere auto.
TS moet vooral doen wat hij niet laten kan, maar rationeel is het in ieder geval niet.
Bolderkar? Kan me echt geen auto voorstellen die je na je 40ste niet zou kunnen rijden.quote:Op maandag 2 juli 2018 15:50 schreef PietPossum het volgende:
Wel typisch zo'n auto die je nu (voor mijn leeftijd) nog kan rijden als ik rond de 40 ben niet echt meer.
Nou nou.. Ik heb betere ervaringen met mensen uit het voormalig Oostblok dan met Nederlanders. Juist die laatste dingen gruwelijk af. Ik heb een keer een set velgen aan iemand uit Litouwen verkocht en die betaalde zonder gezeur de vraagprijs én ik kreeg een gefileerde zalm (van z’n werk). Ik heb ook een auto verkocht aan een Poolse meneer. Deze wilde wel nog over de prijs onderhandelen. Geloof dat ‘ie 100 euro onder mijn vraagprijs (1900 euro) ging zitten. Da’s wat anders dan de biedingen van 800 euro die Nederlanders deden 😂 Let wel: dit waren geen autohandelaren.quote:Op maandag 2 juli 2018 16:26 schreef PietPossum het volgende:
Tja ik overweeg wel particulier verkopen. Maar vraagprijzen die ik zie, is natuurlijk niet de prijs die ik ervoor ga vangen. Teveel gedoe, krijg ik zo'n Poolse flapdrol over de vloer, wordt ik tijdens de proefrit neergeknuppeld en (hopelijk) verkracht terruggevonden.
Dat is inderdaad het meest gehoorde argument voor de aanschaf van een andere auto, hoge onderhoudskosten. Dan komen mensen bij een APK of onderhoudsbeurt ineens een keer voor hogere kosten te staan en vinden ze het ineens nodig om naar een andere auto te gaan kijken.quote:Op maandag 2 juli 2018 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
Een auto doe je weg omdat het blok in puin loopt en een ruilmotor duur of niet te vinden is, je door de bodem heen dondert, of het plaatwerk eruit begint te zien als een gatenkaas. Als je een auto weg doet omdat kosten, ben je wmb geen autoliefhebber, dan ben je een centenpikker.
My 2cts.
ik had afgelopen jaar een slippende koppeling, dus naar de MB specialist.. Koppeling vervangen;verwachte kosten 500¤ ex duomassa.quote:Op maandag 2 juli 2018 19:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het meest gehoorde argument voor de aanschaf van een andere auto, hoge onderhoudskosten. Dan komen mensen bij een APK of onderhoudsbeurt ineens een keer voor hogere kosten te staan en vinden ze het ineens nodig om naar een andere auto te gaan kijken.
Nogmaals, rationeel is dat allemaal niet. Een auto goed onderhouden is altijd nog goedkoper dan wat je bij moet leggen op een andere auto, waar je net zo goed onderhoud aan hebt.
Tenzij je een auto hebt waar je om de haverklap wat mee hebt, dan kan ik me voorstellen dat je dat op een gegeven moment beu bent.
Het is een Fiat he? Dus snap wel dat je dan wat anders wilt, zelfs een Peugeot van 12 jaar en 1,5 ton op de teller is dan al een stuk beter.quote:Op maandag 2 juli 2018 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
Pfff, ik koop een auto die gerust 10 jaar oud is.. Een beetje als TS hem denkt te moeten verkopen, en dan schop ik er nog effe 2-2½ ton bij..
Nu op 338k km en niks mis mee behalve slijtagedelen en die zitten er nu bijna allemaal op (rondje remmetjes, koppeling/drukgroep/lager), sommige dingen omdat op, sommige dingen gewoon preventief om ellende te voorkomen. Op naar de 500k.
neh, da's lood om oud ijzer.quote:Op maandag 2 juli 2018 19:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is een Fiat he? Dus snap wel dat je dan wat anders wilt, zelfs een Peugeot van 12 jaar en 1,5 ton op de teller is dan al een stuk beter.
170 pk haal je al uit een 1.4 met 1 turbo.quote:Op maandag 2 juli 2018 19:54 schreef Fer het volgende:
Ik snap het niet zo. 11 jaar, 130000km en geen grote problemen op dit moment. Rationeel is er geen enkele reden om een andere auto te kopen, zeker niet als je een hoop extra erdoor gaat afschrijven.
Dus je gaat 15000¤ uitgeven omdat je graag iets anders wil rijden, waarom ga je dan voor een 1.4? Tenzij je het een 170pk twinturbo 1.4 is, snap ik deze irrationele keuze niet.
Als je perse geld wilt uitgeven, zou je ook een iets oudere auto kunnen kiezen, 6-8 jaar met wat hogere gebruikskosten. Of een auto waar je als 40 jarige ook mee voor de dag kan.
Check Klokje Rond eens, staan wel een paar goede PSA bakken tussen 😄quote:
zielig hoopje. Gelukkig kan iemand met een andere smaak dan jou ook echt geen liefhebber zijn natuurlijk, stel je voor zeg.quote:Op maandag 2 juli 2018 19:16 schreef GereDathan het volgende:
OK. Autliefhebber, Fiat Bravo en Stickertuning..... en dat in 1 post.
De volgende kar zal wel een Fiat Multipla zijn.
Houd je 2 cts voortaan voor je als je alleen maar opschepperig kan lullen en voor de rest geen flauw idee hebt van auto's. Ik merk inderdaad dat je alleen maar ouwe barrels rijdt, als je enigszins met je tijd was meegegaan, had je wel wat meer verstand van 'merken' (of vooral de verhalen van vroeger waar geen drol van klopt). Jammer dat je 5 minuten frustratie vandaag hier moet afreageren, maar altijd nog beter dan dat je dat in het verkeer doet. Wat een stakkers zitten er toch op het internet tegenwoordig. Maar goed, je hebt je forumstatus verdiend hier, kun je je online toch als een echt mannetje voordoenquote:Op maandag 2 juli 2018 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
Pfff, ik koop een auto die gerust 10 jaar oud is.. Een beetje als TS hem denkt te moeten verkopen, en dan schop ik er nog effe 2-2½ ton bij..
Nu op 338k km en niks mis mee behalve slijtagedelen en die zitten er nu bijna allemaal op (rondje remmetjes, koppeling/drukgroep/lager), sommige dingen omdat op, sommige dingen gewoon preventief om ellende te voorkomen. Op naar de 500k.
Maja, TS doet wel heel gewichtig, maar het betreft een Fiat, dan kan ik wel een beetje begrijpen dat je knikkende knietjes krijgt boven de ton.
Een auto doe je weg omdat het blok in puin loopt en een ruilmotor duur of niet te vinden is, je door de bodem heen dondert, of het plaatwerk eruit begint te zien als een gatenkaas. Als je een auto weg doet omdat kosten, ben je wmb geen autoliefhebber, dan ben je een centenpikker.
My 2cts.
Hmm nee rationeel denk ik niet. Ik denk wel dat 't voorkomt uit wat kennissen die op den duur kosten kregen aan de auto, vervolgens maar wat door bleven rijden ' want de kosten eruit halen' en een paar jaar later hetzelfde riedeltje hadden. Vervolgens gaven zij ook wel aan dat het een verkeerde keuze is geweest. Die kosten heb ik (nog) niet, maar ik wil ze wel voor zijn.quote:Op maandag 2 juli 2018 19:54 schreef Fer het volgende:
Ik snap het niet zo. 11 jaar, 130000km en geen grote problemen op dit moment. Rationeel is er geen enkele reden om een andere auto te kopen, zeker niet als je een hoop extra erdoor gaat afschrijven.
Dus je gaat 15000¤ uitgeven omdat je graag iets anders wil rijden, waarom ga je dan voor een 1.4? Tenzij je het een 170pk twinturbo 1.4 is, snap ik deze irrationele keuze niet.
Als je perse geld wilt uitgeven, zou je ook een iets oudere auto kunnen kiezen, 6-8 jaar met wat hogere gebruikskosten. Of een auto waar je als 40 jarige ook mee voor de dag kan.
Beetje onzin vind ik, autorijden kost nu eenmaal geld. Als je dat in eerste instantie niet wil uitgeven aan preventief onderhoud krijg je later inderdaad een "dure" rekening. En dan loopt het steeds meer op.quote:Op maandag 2 juli 2018 21:30 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Hmm nee rationeel denk ik niet. Ik denk wel dat 't voorkomt uit wat kennissen die op den duur kosten kregen aan de auto, vervolgens maar wat door bleven rijden ' want de kosten eruit halen' en een paar jaar later hetzelfde riedeltje hadden. Vervolgens gaven zij ook wel aan dat het een verkeerde keuze is geweest. Die kosten heb ik (nog) niet, maar ik wil ze wel voor zijn.
Als het aan hem ligt rijden we allemaal pauper mercedessen met 4 ton op de klok.quote:Op maandag 2 juli 2018 21:27 schreef PietPossum het volgende:
Houd je 2 cts voortaan voor je als je alleen maar opschepperig kan lullen en voor de rest geen flauw idee hebt van auto's. Ik merk inderdaad dat je alleen maar ouwe barrels rijdt, als je enigszins met je tijd was meegegaan, had je wel wat meer verstand van 'merken' (of vooral de verhalen van vroeger waar geen drol van klopt). Jammer dat je 5 minuten frustratie vandaag hier moet afreageren, maar altijd nog beter dan dat je dat in het verkeer doet. Wat een stakkers zitten er toch op het internet tegenwoordig. Maar goed, je hebt je forumstatus verdiend hier, kun je je online toch als een echt mannetje voordoen
Pff, en dat noemt mij gefrustreerd.. De teringquote:Op maandag 2 juli 2018 21:27 schreef PietPossum het volgende:
[..]
zielig hoopje. Gelukkig kan iemand met een andere smaak dan jou ook echt geen liefhebber zijn natuurlijk, stel je voor zeg.
[..]
Houd je 2 cts voortaan voor je als je alleen maar opschepperig kan lullen en voor de rest geen flauw idee hebt van auto's. Ik merk inderdaad dat je alleen maar ouwe barrels rijdt, als je enigszins met je tijd was meegegaan, had je wel wat meer verstand van 'merken' (of vooral de verhalen van vroeger waar geen drol van klopt). Jammer dat je 5 minuten frustratie vandaag hier moet afreageren, maar altijd nog beter dan dat je dat in het verkeer doet. Wat een stakkers zitten er toch op het internet tegenwoordig. Maar goed, je hebt je forumstatus verdiend hier, kun je je online toch als een echt mannetje voordoen
Dat kan ook prima als je in het segment van de wat degelijkere automobielen winkeltquote:Op maandag 2 juli 2018 23:43 schreef BigTrucker het volgende:
Ik koop altijd een Volvo v70 (daarvoor 850) met plusminus 3 ton op de klok, waar aantoonbaar al groot onderhoud aan is gedaan (draagarmen, remmen, bakrevisie, schokbrekers enz). Waarom? Kosten niet al te veel meer met een leeftijd van plusminus 12 jaar, gaan probleemloos de volgende 2 ton in, en wanneer ik na een jaar of 7 weer een andere ga zoeken, verlies ik hooguit 2 to 2,5 duizend euro op de aanschafprijs. Kan geen nieuwe auto tegenop qua afschrijving.
Koop je dan een automaat of bewust met 6 versnellingen?quote:Op maandag 2 juli 2018 23:43 schreef BigTrucker het volgende:
Ik koop altijd een Volvo v70 (daarvoor 850) met plusminus 3 ton op de klok, waar aantoonbaar al groot onderhoud aan is gedaan (draagarmen, remmen, bakrevisie, schokbrekers enz).
Tja, die instelling zou ik misschien ook wat meer moeten hebbenquote:Maar ja, zo ben ik opgevoed en ik geef geen ene fuck om auto's behalve dat ze me van A naar B moeten brengen tegen een niet al te hoge prijs.
quote:Op maandag 2 juli 2018 22:51 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Als het aan hem ligt rijden we allemaal pauper mercedessen met 4 ton op de klok.
Maar ontopic:15 duizend bijleggen voor een auto uit 2015 (is al 3 jaar oud) en over 8 jaar zal het ongeveer weer rond de 4000 opbrengen is 11 duizend euro afschrijving in 8 jaar. Dat schurkt tegen de 1500 euro per jaar aan afschrijving. Dat is natuurlijk niet veel vergeleken met wat onderhoud aan de uitlaat, remmen e.d.
Kijk, dit zijn tenminste antwoorden waar ik nog iets mee kan.quote:Op maandag 2 juli 2018 23:43 schreef BigTrucker het volgende:
Ik koop altijd een Volvo v70 (daarvoor 850) met plusminus 3 ton op de klok, waar aantoonbaar al groot onderhoud aan is gedaan (draagarmen, remmen, bakrevisie, schokbrekers enz). Waarom? Kosten niet al te veel meer met een leeftijd van plusminus 12 jaar, gaan probleemloos de volgende 2 ton in, en wanneer ik na een jaar of 7 weer een andere ga zoeken, verlies ik hooguit 2 to 2,5 duizend euro op de aanschafprijs. Kan geen nieuwe auto tegenop qua afschrijving.
We zijn niet allemaal sloebers hè.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 10:10 schreef PietPossum het volgende:
Ben overigens wel verbaast wat je ziet bij een garage. Mensen die hun auto van 3 jaar oud komen inruilen tegen eenzelfde exemplaar (maar dan nieuw) ofzo. Dat zijn overigens wel meestal bejaarden.
Ik heb niets gezegd over smaak. Ik zeg alleen dat een Fiat Bravo met Stickertuning geen liefhebberauto is.quote:Op maandag 2 juli 2018 21:27 schreef PietPossum het volgende:
[..]
zielig hoopje. Gelukkig kan iemand met een andere smaak dan jou ook echt geen liefhebber zijn natuurlijk, stel je voor zeg.
Dat is precies tzelfde.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 10:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over smaak. Ik zeg alleen dat een Fiat Bravo met Stickertuning geen liefhebberauto is.
Jammer dat je je dan toch zo belachelijk moet maken. Met autoliefhebber geef ik aan dat ik auto's leuk vind, dat het meer voor mij betekent dan van a naar b gaan, en dat ik vervolgens iets rijdt wat jij niet mooi vind kan me verder niks verrotten, ik lach dan weer om de zoveelste Grijszwarte Duitse 13ineendozijn stationbakquote:Op dinsdag 3 juli 2018 10:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Ik moest hardop lachen, Fiat rijden met stickers én auto liefhebber zijn .
OT: Ik zou lekker blijven rijden in je huidige auto. Je weet nu wat je hebt en niet wat je krijgt. Al lijkt de auto nog zo mooi en prachtig bij een proefrit, de roze bril verbloemt een hoop.
De nieuwere auto's zijn tegenwoordig niet beter dan de oudere. Veel gedoe, elektronica die rare dingen doet en allerlei andere ongein.
Ach joh, lachen mag ook al niet meer tegenwoordig..quote:Op dinsdag 3 juli 2018 10:49 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Jammer dat je je dan toch zo belachelijk moet maken. Met autoliefhebber geef ik aan dat ik auto's leuk vind, dat het meer voor mij betekent dan van a naar b gaan, en dat ik vervolgens iets rijdt wat jij niet mooi vind kan me verder niks verrotten, ik lach dan weer om de zoveelste Grijszwarte Duitse 13ineendozijn stationbak
Tot op heden verveelde elke auto me na een week al, op mijn oldtimer na. Maar aangezien ik die enkel bij mooi weer rijd, is dat niet snel vervelend.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 10:46 schreef PietPossum het volgende:
Ik weet van mezelf dat de auto die ik nu zie, ook over n jaar of 4 wel weer enigszins verveeld en de eerste krasjes, kosten etc gaan komen en ik dit opnieuw kan posten
altijd een automaat, puur voor het comfort, en goede ervaringen ondanks de hoge kilometerstanden.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 09:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Koop je dan een automaat of bewust met 6 versnellingen?
bijkomend voordeel is dat alle Europese magazijnen ram vol liggen met alle onderdelen, waardoor ze online behoorlijk stunten met de prijzen hiervan. Dus mocht er nog iets stuk gaan, kan je het tegen bodemprijzen repareren.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 17:05 schreef BigTrucker het volgende:
[..]
altijd een automaat, puur voor het comfort, en goede ervaringen ondanks de hoge kilometerstanden.
Dat is de vraag nog maar. Veel van die 'niet-sloebers' zijn eigenlijk gewoon sloebers maar willen de schijn hooghouden dat niet te zijn. Die gaan naar de bank en kopen een auto op afbetaling of rijden een nieuwe auto middels een privatelease. Dan ben je nog steeds een sloeber, want dr staat geen cent op de bankrekening.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 10:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal sloebers hè.
Ik ben absoluut niet bejaard en doe dat ook. Wel 'maar' elke 4 jaar, net voor de APK plicht. Nooit gezeik, nooit stoelen die al half doorgezakt zijn en altijd de nieuwste technologie.
Beetje raar natuurlijk. Soms heb je ook gewoon meer ruimte nodig. Stel je krijgt kinderen ( ), dan moet je toch wat groters en dat hoeft niet per se sneller te zijn toch?quote:Op maandag 2 juli 2018 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou alleen inruilen als je er qua vermogen en tussensprints echt op vooruit gaat.
Anders zie ik de meerwaarde totaal niet.
Mijn auto is van mij. Beter nog, al mijn auto’s zijn van mij. Niks meer op de bank, want ik heb er auto’s (en andere dingen) van gekocht.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:20 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Dat is de vraag nog maar. Veel van die 'niet-sloebers' zijn eigenlijk gewoon sloebers maar willen de schijn hooghouden dat niet te zijn. Die gaan naar de bank en kopen een auto op afbetaling of rijden een nieuwe auto middels een privatelease. Dan ben je nog steeds een sloeber, want dr staat geen cent op de bankrekening.
Nieuwe auto's kunnen weldegelijke gezeik opleveren. Nieuwe technologie is leuk, maar als dat gepaard gaat met kinderziektes wordt je dr ook niet blij van. Of dat veel het geval weet ik dan weer niet, zal per merk nogal verschillen gok ik zo.
Ja vast, leuk als je auto iedere 1 tot 3 weken bij de garage staat omdat ie "weer" een probleem heeft. Of als je vaker dan 3 keer langs de weg staat met pech, midden in de nacht.quote:Op woensdag 4 juli 2018 07:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mijn auto is van mij. Beter nog, al mijn auto’s zijn van mij. Niks meer op de bank, want ik heb er auto’s (en andere dingen) van gekocht.
Nieuwe auto’s hebben garantie, gezeik wordt dus opgelost.
In dat geval kan je simpelweg de koop ontbinden, net als bij elk ander product. De verkoper moet je de kans geven om te repareren, lukt dat niet, dan is dat zijn probleem.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:49 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ja vast, leuk als je auto iedere 1 tot 3 weken bij de garage staat omdat ie "weer" een probleem heeft. Of als je vaker dan 3 keer langs de weg staat met pech, midden in de nacht.
Dan vergaat je: "ik heb garantie, dus wordt opgelost", heel snel.
Buiten dat proberen veel fabrikanten om garantie claims heen te komen.
Het gaat mij meer om het gedoe én geregel eromheen (zien dat je thuis komt, ander vervoer regelen, gedoe met werk). En een koop ontbinden op een nieuwe auto waar je 10k op hebt gezet? Krijg je vast niet alles terug..quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In dat geval kan je simpelweg de koop ontbinden, net als bij elk ander product. De verkoper moet je de kans geven om te repareren, lukt dat niet, dan is dat zijn probleem.
Tsjah, mijn ervaringen zijn ook anders dan jij probeert op te dringen. Met de nieuwe auto's is het nooit gezeik geweest hier en tot nu toe is alles altijd netjes opgelost. Ik herken de situatie van elke 1 tot 3 weken bij de garage niet, dat is mij (en met mij de mensen om mij heen met nieuwe auto's) nog nooit overkomen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:17 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het gedoe én geregel eromheen (zien dat je thuis komt, ander vervoer regelen, gedoe met werk). En een koop ontbinden op een nieuwe auto waar je 10k op hebt gezet? Krijg je vast niet alles terug..
In theorie kun je mooi praten op een forum, maar recht hebben is iets anders dan het ook daadwerkelijk krijgen..
De auto's van de afgelopen 10 jaar zijn kwalitatief absoluut niet beter geworden ten opzichte van de auto's van pakweg 20 tot 30 jaar geleden, wat betreft betrouwbaarheid.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:34 schreef daNpy het volgende:
Doen alsof alle nieuwe auto's rotzooi zijn
Ook daarvoor geldt: pay peanuts, get monkeys.
Merk dat mijn huidige auto (2007) aanzienlijk langer met z'n onderdelen doet (accu, uitlaat, remmen etc.) dan z'n vorige uitvoering/exemplaar (zelfde merk/type). Is maar één voorbeeld, maar wel betere technologie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De auto's van de afgelopen 10 jaar zijn kwalitatief absoluut niet beter geworden ten opzichte van de auto's van pakweg 20 tot 30 jaar geleden, wat betreft betrouwbaarheid.
20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.quote:Op woensdag 4 juli 2018 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De auto's van de afgelopen 10 jaar zijn kwalitatief absoluut niet beter geworden ten opzichte van de auto's van pakweg 20 tot 30 jaar geleden, wat betreft betrouwbaarheid.
Wat betreft je laatste opmerking; aanschafprijs zegt bar weinig over kwaliteit. Voor bijvoorbeeld een Audi of Volkswagen betaal je behoorlijk meer dan de concurrentie maar daar krijg je tegenwoordig absolute ruk-kwaliteit (op een knuffelbaar dashboard na dan).
Ik heb Mazda's gereden, oerdegelijke auto's qua motoren en wielophanging e.d. Maar gewoon wegroesten vanaf de felsnaden omhoog. Ik zie geen 323 uit "mijn tijd" meer rijden.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:36 schreef daNpy het volgende:
20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.
Mijn vader kocht toen een Mazda waar na 2 jaar het spatbord al door geroest was.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.
Veel modellen eind jaren 80 t/m begin 2000 zie je bijna niet meer op straat. Het sterft echter van de polo's, 3 series etc sinds de begin jaren 2000. De E90 die ik nu heb is echt wel een betere auto dan de e46 die ik hiervoor had én met een pak meer moderne technologie.
er waren een aantal fabrikanten die niet zo heel goed waren met watergedragen verf, en MB heeft ergens besloten om de geeikte voorbehandeling van de carrosserie die ze al jarenlang deden aan te passen naar iets wat ws peanuts kostte, en dat was een slecht plan. En Opels roestten al vanaf 1980 geloof ik. Volgens mij valt het tegenwoordig wel mee, en sinds 2004 of. 2005 roesten de Benzen ook niet meer voor zover ik weet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.
Veel modellen eind jaren 80 t/m begin 2000 zie je bijna niet meer op straat. Het sterft echter van de polo's, 3 series etc sinds de begin jaren 2000. De E90 die ik nu heb is echt wel een betere auto dan de e46 die ik hiervoor had én met een pak meer moderne technologie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |