abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 2 juli 2018 @ 15:50:25 #1
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180187333
registreer om deze reclame te verbergen
Zo, ik stel even de moeilijkste vraag van allen hier op ’t forum: doorrijden of inruilen?
Even vooropgesteld: ik ben wel een autoliefhebber. Ik rijd mijn auto niet vanwege woon-werkverkeer. Mijn partner heeft de auto regelmatig nodig voor een korte afstand tot haar werk. Dit is een leuke middenklasser uit 2007 die we exact 5 jaar geleden gekocht hebben. De auto wat opgeleukt (velgjes, een bescheiden bestickering). Nog steeds als we ‘m zien staan, vinden we het beiden een toffe wagen. We hebben destijds zo’n 8k betaald voor een auto die een originele aanschafwaarde van rond de 20 had (flink afgeschreven dus van 2007-2013, waarschijnlijk omdat ie relatief onbekend is)

Anyway, soms wil je wat nieuws. Of zie je iets wat toch wel erg leuk is..en ook nog wel enigszins betaalbaar. Het nieuwe wat ik op t oog heb, is niet zuiniger, net per se groter. Kosten voor rijden zullen dus vergelijkbaar zijn. Ook een middenklasser, uit 2015, aanschaf zo’n 25k, huidige vraagprijs zo’n 18,5k. Wel typisch zo'n auto die je nu (voor mijn leeftijd) nog kan rijden als ik rond de 40 ben niet echt meer.

Op onze huidige auto kregen we nu nog zo’n 3,5k terug. Niet heel slecht gezien de aanschafwaarde. Voor het verschil van ca. 15k kunnen we deze echter nog wel aardig wat jaartjes rijden. Een jaar , of 2 jaar doorrijden vind ik geen probleem, maar we zitten nu op 130.000 km, er zijn wat kleine euvels aan de rem, uitlaat etc. Ik ben wat bang voor kosten, aan de andere kant zal ie er niet veel minder van waard worden. Langer dan 2 jaar doorrijden, zie ik zelf niet zo zitten, dan zit ik al 7 jaar in dezelfde auto.. Ofwel, is het het vervangen allemaal nog waard voor die –hooguit- 2 jaar?
Financieel zal doorrijden vast de beste optie zijn, ook die auto uit 2015 zal ook de komende jaren nog wel aardig afschrijven gok ik en ook die kan de komende jaren al kosten meebrengen.

Gewoon nieuwsgierig: Hoe oud is de auto die jullie kopen? Ruil je m pas in bij andere behoeften, of ook gewoon ‘voor de lol’ of om kosten voor te zijn? En natuurlijk, advies voor mij?
  maandag 2 juli 2018 @ 16:11:57 #2
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180187863
TS wint de prijs voor zoveel mogelijk relevante info uit de OP weg te laten.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 2 juli 2018 @ 16:15:04 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180187927
Wat voor hok heb je en waar wil je hem op inruilen? Zonder deze info valt er geen drol over te zeggen.
And so is the past
pi_180187988
registreer om deze reclame te verbergen
Nieuwe auto is maximaal 3 jaar oud, de oude gaat marktplaats op voor ¤1000 meer dan de dealer geeft, en van de nieuwe gaat minmimaal ¤1000 af.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 2 juli 2018 @ 16:26:54 #5
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180188189
quote:
13s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:11 schreef Amoeba het volgende:
TS wint de prijs voor zoveel mogelijk relevante info uit de OP weg te laten.
quote:
7s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat voor hok heb je en waar wil je hem op inruilen? Zonder deze info valt er geen drol over te zeggen.
Neenee, dat is gewoon nieuwsgierigheid van jullie :* Huidige is n middenklassertje uit 2007, Fiat Bravo. Nieuwe is vergelijkbaar iets -qua maat- ook 'n 1.4 blokje erin.. maar goed, wel wat anders. ~O>
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:17 schreef halfway het volgende:
Nieuwe auto is maximaal 3 jaar oud, de oude gaat marktplaats op voor ¤1000 meer dan de dealer geeft, en van de nieuwe gaat minmimaal ¤1000 af.
Tja ik overweeg wel particulier verkopen. Maar vraagprijzen die ik zie, is natuurlijk niet de prijs die ik ervoor ga vangen. Teveel gedoe, krijg ik zo'n Poolse flapdrol over de vloer, wordt ik tijdens de proefrit neergeknuppeld en (hopelijk) verkracht terruggevonden.
pi_180188389
Ik zou geen andere auto aanschaffen als het niet nodig is.
Je weet nooit of onderhoudskosten omhoog zullen gaan.

Ik had vroeger een Mitsubishi Colt van '98 en omgeruild voor een Laguna. Je rijdt weliswaar wel comfortabeler maar het geld in mijn ogen niet waard. Was wel een domme beslissing geweest.

Ik zou eerder leuke dingen doen dan een nieuwe auto aanschaffen.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:00:46 #7
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180188901
registreer om deze reclame te verbergen
Ik zou alleen inruilen als je er qua vermogen en tussensprints echt op vooruit gaat.
Anders zie ik de meerwaarde totaal niet.
pindazakje
  maandag 2 juli 2018 @ 17:20:22 #8
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180189373
Ik zou tevens onderhoud aan je remmen niet tot de APK uitstellen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 2 juli 2018 @ 18:00:53 #9
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180190743
quote:
4s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:20 schreef Amoeba het volgende:
Ik zou tevens onderhoud aan je remmen niet tot de APK uitstellen.
Rem liep wat aan, revisie nodig. Maar deze week is de Apk al, dus laten we sowieso al doen (+ gelijk wat inzicht in de overige kosten)
  maandag 2 juli 2018 @ 18:14:21 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180191057
Kan iemand me nou eens uitleggen wat er mis is met je voertuig fatsoenlijk onderhouden?

Een uitlaatje kost echt de wereld niet en van je remmen wil je alleen maar dat ze 200% in orde zijn als het moet. Als je er jaarlijks wat geld aan spendeert heb je daar ook elke dag een fijne en betrouwbare auto voor terug, maar goed dat is slechts mijn mening.

Mbt de vraag in de OP: Je moet die nieuwe auto érg graag willen en daar die 15k voor over hebben. Heb je dat niet; dan niet doen he. Het is niet zo moeilijk.
Daarnaast gaat die nieuwe ook sneller naar de klote met al die korte stukjes die je vrouw rijdt. Geen wonder dat je een auto al met 130k zo goed als afgeschreven beschouwt.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_180191198
Zo moeilijk is die vraag helemaal niet.

Rationeel gezien is inruilen namelijk in de meeste gevallen erg onverstandig en kun je veel beter blijven doorrijden. Over het algemeen zijn er vaak ook weinig goede redenen aan te geven waarom je zou willen / moeten inruilen.

Vaak is het een kwestie van een emotionele bevlieging, ben je als het ware al verkocht en ga je naar je toe beargumenteren. De hele OP ademt ook nogal dat TS zijn zinnen al heeft gezet op een andere auto.

TS moet vooral doen wat hij niet laten kan, maar rationeel is het in ieder geval niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 2 juli 2018 @ 18:34:37 #12
425529 Mr.Ping
ping ping
pi_180191479
De kwaliteit van auto's is de laatste jaren niet beter geworden, vaak ben je met een goed onderhouden auto beter af.
  maandag 2 juli 2018 @ 18:44:18 #13
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180191680
Bedankt voor de eerlijke reacties, hoewel sommige nogal bot reageren, maar goed dat is t internet anno 2018
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo moeilijk is die vraag helemaal niet.

Rationeel gezien is inruilen namelijk in de meeste gevallen erg onverstandig en kun je veel beter blijven doorrijden. Over het algemeen zijn er vaak ook weinig goede redenen aan te geven waarom je zou willen / moeten inruilen.

Vaak is het een kwestie van een emotionele bevlieging, ben je als het ware al verkocht en ga je naar je toe beargumenteren. De hele OP ademt ook nogal dat TS zijn zinnen al heeft gezet op een andere auto.

TS moet vooral doen wat hij niet laten kan, maar rationeel is het in ieder geval niet.
Ik denk dat je de spijker op de kop slaat. Ik leef nogal zuinig, dus het geld is er wel maar verstandig zal het niet zijn. Inderdaad mn zinnen wel op gezet, maar dat is met name omdat 1.het wel leuk is eens iets anders te hebben en 2. Ik denk dat de situatie wellicht veranderd waardoor ik dit over 2 jaar niet meer doe (kind erbij? Kosten aan t huis?) Zelfs al zou ik t geld dan hebben, dan houd ik wel even de hand op de knip
pi_180191731
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:50 schreef PietPossum het volgende:
Wel typisch zo'n auto die je nu (voor mijn leeftijd) nog kan rijden als ik rond de 40 ben niet echt meer.
Bolderkar? Kan me echt geen auto voorstellen die je na je 40ste niet zou kunnen rijden.
pi_180191909
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:26 schreef PietPossum het volgende:

Tja ik overweeg wel particulier verkopen. Maar vraagprijzen die ik zie, is natuurlijk niet de prijs die ik ervoor ga vangen. Teveel gedoe, krijg ik zo'n Poolse flapdrol over de vloer, wordt ik tijdens de proefrit neergeknuppeld en (hopelijk) verkracht terruggevonden.
Nou nou.. Ik heb betere ervaringen met mensen uit het voormalig Oostblok dan met Nederlanders. Juist die laatste dingen gruwelijk af. Ik heb een keer een set velgen aan iemand uit Litouwen verkocht en die betaalde zonder gezeur de vraagprijs én ik kreeg een gefileerde zalm (van z’n werk). Ik heb ook een auto verkocht aan een Poolse meneer. Deze wilde wel nog over de prijs onderhandelen. Geloof dat ‘ie 100 euro onder mijn vraagprijs (1900 euro) ging zitten. Da’s wat anders dan de biedingen van 800 euro die Nederlanders deden 😂 Let wel: dit waren geen autohandelaren.
pi_180192013
Pfff, ik koop een auto die gerust 10 jaar oud is.. Een beetje als TS hem denkt te moeten verkopen, en dan schop ik er nog effe 2-2½ ton bij..

Nu op 338k km en niks mis mee behalve slijtagedelen en die zitten er nu bijna allemaal op (rondje remmetjes, koppeling/drukgroep/lager), sommige dingen omdat op, sommige dingen gewoon preventief om ellende te voorkomen. Op naar de 500k.

Maja, TS doet wel heel gewichtig, maar het betreft een Fiat, dan kan ik wel een beetje begrijpen dat je knikkende knietjes krijgt boven de ton.

Een auto doe je weg omdat het blok in puin loopt en een ruilmotor duur of niet te vinden is, je door de bodem heen dondert, of het plaatwerk eruit begint te zien als een gatenkaas. Als je een auto weg doet omdat kosten, ben je wmb geen autoliefhebber, dan ben je een centenpikker.

My 2cts.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180192106
quote:
3s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:01 schreef Sounddragon het volgende:

Een auto doe je weg omdat het blok in puin loopt en een ruilmotor duur of niet te vinden is, je door de bodem heen dondert, of het plaatwerk eruit begint te zien als een gatenkaas. Als je een auto weg doet omdat kosten, ben je wmb geen autoliefhebber, dan ben je een centenpikker.

My 2cts.
Dat is inderdaad het meest gehoorde argument voor de aanschaf van een andere auto, hoge onderhoudskosten. Dan komen mensen bij een APK of onderhoudsbeurt ineens een keer voor hogere kosten te staan en vinden ze het ineens nodig om naar een andere auto te gaan kijken.

Nogmaals, rationeel is dat allemaal niet. Een auto goed onderhouden is altijd nog goedkoper dan wat je bij moet leggen op een andere auto, waar je net zo goed onderhoud aan hebt.

Tenzij je een auto hebt waar je om de haverklap wat mee hebt, dan kan ik me voorstellen dat je dat op een gegeven moment beu bent.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_180192194
11 jaar oud en 130.000 km op de teller? Als je het onderhoud gewoon bijhoudt, kan die nog makkelijk een jaar of 7 tot 10 mee.

De enige reden om deze auto weg te doen, is omdat je wat anders wil rijden. Elke rationele overweging zegt niet verkopen en lekker doorrijden. Even verwennen met een grote beurt en nieuwe APK en je kan weer lekker een jaartje vooruit.
pi_180192314
OK. Autliefhebber, Fiat Bravo en Stickertuning..... en dat in 1 post.

De volgende kar zal wel een Fiat Multipla zijn.
pi_180192392
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het meest gehoorde argument voor de aanschaf van een andere auto, hoge onderhoudskosten. Dan komen mensen bij een APK of onderhoudsbeurt ineens een keer voor hogere kosten te staan en vinden ze het ineens nodig om naar een andere auto te gaan kijken.

Nogmaals, rationeel is dat allemaal niet. Een auto goed onderhouden is altijd nog goedkoper dan wat je bij moet leggen op een andere auto, waar je net zo goed onderhoud aan hebt.

Tenzij je een auto hebt waar je om de haverklap wat mee hebt, dan kan ik me voorstellen dat je dat op een gegeven moment beu bent.
ik had afgelopen jaar een slippende koppeling, dus naar de MB specialist.. Koppeling vervangen;verwachte kosten 500¤ ex duomassa.
Ik zat in het buitenland op dat moment, krijg ik een foto van de bellhousing van mijn bak waar de olie uit zeikt.. Was er een O-ringetje stuk tussen inlaatspruitstuk en blok waardoor de olie over de koppelingsplaat liep :') , halve motor strippen voor een ringetje van een duppie. Uiteindelijke kosten; 1700 euro.. Deed ik hem weg? Neuwp.. Ik rijd dat ding omdat ik het een fijne bak vind.. Kost me veel meer als nodig zou zijn (kan ook een Fiat Bravo diesel pakken natuuurlijk), maar ik wil hem gewoon houden, dat kost dan maar geld. Ik wist van te voren dat sommige dingen fout kunnen gaan en dat dat dan een bult geld kost omdat er een ster op de kap staat en ik zonodig een dikke motor wilde, maar elke auto kost geld op termijn. Ben je een liefhebber, betaal je dat, ben je een cheapskate, zadel je iemand anders op met die versleten remmetjes en ren je snel naar een andere auto (die vast ook wel wat heeft en/of krijgt).
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180192722
quote:
3s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
Pfff, ik koop een auto die gerust 10 jaar oud is.. Een beetje als TS hem denkt te moeten verkopen, en dan schop ik er nog effe 2-2½ ton bij..

Nu op 338k km en niks mis mee behalve slijtagedelen en die zitten er nu bijna allemaal op (rondje remmetjes, koppeling/drukgroep/lager), sommige dingen omdat op, sommige dingen gewoon preventief om ellende te voorkomen. Op naar de 500k.
Het is een Fiat he? Dus snap wel dat je dan wat anders wilt, zelfs een Peugeot van 12 jaar en 1,5 ton op de teller is dan al een stuk beter.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180192835
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is een Fiat he? Dus snap wel dat je dan wat anders wilt, zelfs een Peugeot van 12 jaar en 1,5 ton op de teller is dan al een stuk beter.
neh, da's lood om oud ijzer.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180193227
Ik snap het niet zo. 11 jaar, 130000km en geen grote problemen op dit moment. Rationeel is er geen enkele reden om een andere auto te kopen, zeker niet als je een hoop extra erdoor gaat afschrijven.

Dus je gaat 15000¤ uitgeven omdat je graag iets anders wil rijden, waarom ga je dan voor een 1.4? Tenzij je het een 170pk twinturbo 1.4 is, snap ik deze irrationele keuze niet.

Als je perse geld wilt uitgeven, zou je ook een iets oudere auto kunnen kiezen, 6-8 jaar met wat hogere gebruikskosten. Of een auto waar je als 40 jarige ook mee voor de dag kan.
.
pi_180193292
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:54 schreef Fer het volgende:
Ik snap het niet zo. 11 jaar, 130000km en geen grote problemen op dit moment. Rationeel is er geen enkele reden om een andere auto te kopen, zeker niet als je een hoop extra erdoor gaat afschrijven.

Dus je gaat 15000¤ uitgeven omdat je graag iets anders wil rijden, waarom ga je dan voor een 1.4? Tenzij je het een 170pk twinturbo 1.4 is, snap ik deze irrationele keuze niet.

Als je perse geld wilt uitgeven, zou je ook een iets oudere auto kunnen kiezen, 6-8 jaar met wat hogere gebruikskosten. Of een auto waar je als 40 jarige ook mee voor de dag kan.
170 pk haal je al uit een 1.4 met 1 turbo.

Als ik ts was zou ik die auto gewoon houden.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_180193844
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

neh, da's lood om oud ijzer.
Check Klokje Rond eens, staan wel een paar goede PSA bakken tussen 😄
  maandag 2 juli 2018 @ 21:27:50 #26
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180196901
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:16 schreef GereDathan het volgende:
OK. Autliefhebber, Fiat Bravo en Stickertuning..... en dat in 1 post.

De volgende kar zal wel een Fiat Multipla zijn.
:') zielig hoopje. Gelukkig kan iemand met een andere smaak dan jou ook echt geen liefhebber zijn natuurlijk, stel je voor zeg.
quote:
3s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
Pfff, ik koop een auto die gerust 10 jaar oud is.. Een beetje als TS hem denkt te moeten verkopen, en dan schop ik er nog effe 2-2½ ton bij..

Nu op 338k km en niks mis mee behalve slijtagedelen en die zitten er nu bijna allemaal op (rondje remmetjes, koppeling/drukgroep/lager), sommige dingen omdat op, sommige dingen gewoon preventief om ellende te voorkomen. Op naar de 500k.

Maja, TS doet wel heel gewichtig, maar het betreft een Fiat, dan kan ik wel een beetje begrijpen dat je knikkende knietjes krijgt boven de ton.

Een auto doe je weg omdat het blok in puin loopt en een ruilmotor duur of niet te vinden is, je door de bodem heen dondert, of het plaatwerk eruit begint te zien als een gatenkaas. Als je een auto weg doet omdat kosten, ben je wmb geen autoliefhebber, dan ben je een centenpikker.

My 2cts.
Houd je 2 cts voortaan voor je als je alleen maar opschepperig kan lullen en voor de rest geen flauw idee hebt van auto's. Ik merk inderdaad dat je alleen maar ouwe barrels rijdt, als je enigszins met je tijd was meegegaan, had je wel wat meer verstand van 'merken' (of vooral de verhalen van vroeger waar geen drol van klopt). Jammer dat je 5 minuten frustratie vandaag hier moet afreageren, maar altijd nog beter dan dat je dat in het verkeer doet. Wat een stakkers zitten er toch op het internet tegenwoordig. Maar goed, je hebt je forumstatus verdiend hier, kun je je online toch als een echt mannetje voordoen :')
  maandag 2 juli 2018 @ 21:30:50 #27
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180197047
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:54 schreef Fer het volgende:
Ik snap het niet zo. 11 jaar, 130000km en geen grote problemen op dit moment. Rationeel is er geen enkele reden om een andere auto te kopen, zeker niet als je een hoop extra erdoor gaat afschrijven.

Dus je gaat 15000¤ uitgeven omdat je graag iets anders wil rijden, waarom ga je dan voor een 1.4? Tenzij je het een 170pk twinturbo 1.4 is, snap ik deze irrationele keuze niet.

Als je perse geld wilt uitgeven, zou je ook een iets oudere auto kunnen kiezen, 6-8 jaar met wat hogere gebruikskosten. Of een auto waar je als 40 jarige ook mee voor de dag kan.
Hmm nee rationeel denk ik niet. Ik denk wel dat 't voorkomt uit wat kennissen die op den duur kosten kregen aan de auto, vervolgens maar wat door bleven rijden ' want de kosten eruit halen' en een paar jaar later hetzelfde riedeltje hadden. Vervolgens gaven zij ook wel aan dat het een verkeerde keuze is geweest. Die kosten heb ik (nog) niet, maar ik wil ze wel voor zijn.
Overigens is dit ook meteen onze enige auto, de oldtimer heb ik de deur uit gedaan, dus dit is zowel ' betrouwbaar vervoer' als hobby auto eigenlijk
  maandag 2 juli 2018 @ 21:51:51 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180198009
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:30 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Hmm nee rationeel denk ik niet. Ik denk wel dat 't voorkomt uit wat kennissen die op den duur kosten kregen aan de auto, vervolgens maar wat door bleven rijden ' want de kosten eruit halen' en een paar jaar later hetzelfde riedeltje hadden. Vervolgens gaven zij ook wel aan dat het een verkeerde keuze is geweest. Die kosten heb ik (nog) niet, maar ik wil ze wel voor zijn.
Beetje onzin vind ik, autorijden kost nu eenmaal geld. Als je dat in eerste instantie niet wil uitgeven aan preventief onderhoud krijg je later inderdaad een "dure" rekening. En dan loopt het steeds meer op.

En het ligt eraan waar je naartoe gaat. Een goede vakgarage die remklauwen gangbaar maakt als ze wat remverschil zien kost max een paar uurtjes werk. Een vastgerotte klauw vervangen kost slechts iets minder aan uren maar wel een nieuwe klauw. Etc etc.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  maandag 2 juli 2018 @ 21:57:50 #29
425529 Mr.Ping
ping ping
pi_180198483
Een nieuwe auto is niet altijd beter.

De problemen waar veel jongere auto's mee kampen zijn niet gering. Met name enkele Duitse merken met "status" vallen door de mand en kunnen je duizenden euro's kosten. (wel of geen garantie speelt daarbij geen rol)

Ik ben zelf al een paar maanden opzoek naar iets anders, steeds kom ik met de Europese merken zoals VW, Audi, BMW en Ford er niet uit omdat ze niet achter hun product staan.

Waarschijnlijk ga ik nu iets Japans kopen.
  maandag 2 juli 2018 @ 21:57:54 #30
469315 Kamelenteen
Meneer voor jou.
pi_180198487
De kosten die je nu wellicht krijgt, en waardoor ie weer even vooruit kan waarschijnlijk, schrijf je met die nieuwe auto af aan waardeverlies binnen een paar maandjes waarschijnlijk. Of, direct bij het wegrijden van de verkoper zelfs al.

Ik ben zo'n cheapskate die dus zegt: gewoon lekker doorrijden zolang ie verder nog goed is en je geen gekke dingen verwacht. Maar ja, zo ben ik opgevoed en ik geef geen ene fuck om auto's behalve dat ze me van A naar B moeten brengen tegen een niet al te hoge prijs.
Ook wel cameltoe.
pi_180198716
Het is goedkoper om je auto nu voor ¤1000 op te knappen dan 18500 te spenderen aan een andere auto. Dan pak je waarschijnlijk al ¤2500+ afschrijving in een jaar en je zal je waarschijnlijk ook beter (dus duurder) gaan verzekeren.
pi_180200413
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:27 schreef PietPossum het volgende:
Houd je 2 cts voortaan voor je als je alleen maar opschepperig kan lullen en voor de rest geen flauw idee hebt van auto's. Ik merk inderdaad dat je alleen maar ouwe barrels rijdt, als je enigszins met je tijd was meegegaan, had je wel wat meer verstand van 'merken' (of vooral de verhalen van vroeger waar geen drol van klopt). Jammer dat je 5 minuten frustratie vandaag hier moet afreageren, maar altijd nog beter dan dat je dat in het verkeer doet. Wat een stakkers zitten er toch op het internet tegenwoordig. Maar goed, je hebt je forumstatus verdiend hier, kun je je online toch als een echt mannetje voordoen
Als het aan hem ligt rijden we allemaal pauper mercedessen met 4 ton op de klok.

Maar ontopic:15 duizend bijleggen voor een auto uit 2015 (is al 3 jaar oud) en over 8 jaar zal het ongeveer weer rond de 4000 opbrengen is 11 duizend euro afschrijving in 8 jaar. Dat schurkt tegen de 1500 euro per jaar aan afschrijving. Dat is natuurlijk niet veel vergeleken met wat onderhoud aan de uitlaat, remmen e.d.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 02-07-2018 23:14:02 ]
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_180201813
Ik koop altijd een Volvo v70 (daarvoor 850) met plusminus 3 ton op de klok, waar aantoonbaar al groot onderhoud aan is gedaan (draagarmen, remmen, bakrevisie, schokbrekers enz). Waarom? Kosten niet al te veel meer met een leeftijd van plusminus 12 jaar, gaan probleemloos de volgende 2 ton in, en wanneer ik na een jaar of 7 weer een andere ga zoeken, verlies ik hooguit 2 to 2,5 duizend euro op de aanschafprijs. Kan geen nieuwe auto tegenop qua afschrijving.
The road goes on forever
pi_180206191
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:27 schreef PietPossum het volgende:

[..]

:') zielig hoopje. Gelukkig kan iemand met een andere smaak dan jou ook echt geen liefhebber zijn natuurlijk, stel je voor zeg.

[..]

Houd je 2 cts voortaan voor je als je alleen maar opschepperig kan lullen en voor de rest geen flauw idee hebt van auto's. Ik merk inderdaad dat je alleen maar ouwe barrels rijdt, als je enigszins met je tijd was meegegaan, had je wel wat meer verstand van 'merken' (of vooral de verhalen van vroeger waar geen drol van klopt). Jammer dat je 5 minuten frustratie vandaag hier moet afreageren, maar altijd nog beter dan dat je dat in het verkeer doet. Wat een stakkers zitten er toch op het internet tegenwoordig. Maar goed, je hebt je forumstatus verdiend hier, kun je je online toch als een echt mannetje voordoen :')
Pff, en dat noemt mij gefrustreerd.. De tering :')
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180206211
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:43 schreef BigTrucker het volgende:
Ik koop altijd een Volvo v70 (daarvoor 850) met plusminus 3 ton op de klok, waar aantoonbaar al groot onderhoud aan is gedaan (draagarmen, remmen, bakrevisie, schokbrekers enz). Waarom? Kosten niet al te veel meer met een leeftijd van plusminus 12 jaar, gaan probleemloos de volgende 2 ton in, en wanneer ik na een jaar of 7 weer een andere ga zoeken, verlies ik hooguit 2 to 2,5 duizend euro op de aanschafprijs. Kan geen nieuwe auto tegenop qua afschrijving.
Dat kan ook prima als je in het segment van de wat degelijkere automobielen winkelt ^O^
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_180206301
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:43 schreef BigTrucker het volgende:
Ik koop altijd een Volvo v70 (daarvoor 850) met plusminus 3 ton op de klok, waar aantoonbaar al groot onderhoud aan is gedaan (draagarmen, remmen, bakrevisie, schokbrekers enz).
Koop je dan een automaat of bewust met 6 versnellingen?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:10:08 #37
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180206420
quote:
Maar ja, zo ben ik opgevoed en ik geef geen ene fuck om auto's behalve dat ze me van A naar B moeten brengen tegen een niet al te hoge prijs.
Tja, die instelling zou ik misschien ook wat meer moeten hebben

0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:57 schreef Kamelenteen het volgende:
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:51 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Als het aan hem ligt rijden we allemaal pauper mercedessen met 4 ton op de klok.

Maar ontopic:15 duizend bijleggen voor een auto uit 2015 (is al 3 jaar oud) en over 8 jaar zal het ongeveer weer rond de 4000 opbrengen is 11 duizend euro afschrijving in 8 jaar. Dat schurkt tegen de 1500 euro per jaar aan afschrijving. Dat is natuurlijk niet veel vergeleken met wat onderhoud aan de uitlaat, remmen e.d.
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:43 schreef BigTrucker het volgende:
Ik koop altijd een Volvo v70 (daarvoor 850) met plusminus 3 ton op de klok, waar aantoonbaar al groot onderhoud aan is gedaan (draagarmen, remmen, bakrevisie, schokbrekers enz). Waarom? Kosten niet al te veel meer met een leeftijd van plusminus 12 jaar, gaan probleemloos de volgende 2 ton in, en wanneer ik na een jaar of 7 weer een andere ga zoeken, verlies ik hooguit 2 to 2,5 duizend euro op de aanschafprijs. Kan geen nieuwe auto tegenop qua afschrijving.
Kijk, dit zijn tenminste antwoorden waar ik nog iets mee kan. :)
Ben overigens wel verbaast wat je ziet bij een garage. Mensen die hun auto van 3 jaar oud komen inruilen tegen eenzelfde exemplaar (maar dan nieuw) ofzo. Dat zijn overigens wel meestal bejaarden.
pi_180206703
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:10 schreef PietPossum het volgende:
Ben overigens wel verbaast wat je ziet bij een garage. Mensen die hun auto van 3 jaar oud komen inruilen tegen eenzelfde exemplaar (maar dan nieuw) ofzo. Dat zijn overigens wel meestal bejaarden.
We zijn niet allemaal sloebers hè.

Ik ben absoluut niet bejaard en doe dat ook. Wel 'maar' elke 4 jaar, net voor de APK plicht. Nooit gezeik, nooit stoelen die al half doorgezakt zijn en altijd de nieuwste technologie.
pi_180206716
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:27 schreef PietPossum het volgende:

[..]

:') zielig hoopje. Gelukkig kan iemand met een andere smaak dan jou ook echt geen liefhebber zijn natuurlijk, stel je voor zeg.
Ik heb niets gezegd over smaak. Ik zeg alleen dat een Fiat Bravo met Stickertuning geen liefhebberauto is.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:30:50 #40
188880 weethetevennietmeer
Gas op de zuigers!
pi_180206780
Ik moest hardop lachen, Fiat rijden met stickers én auto liefhebber zijn :D :P.

OT: Ik zou lekker blijven rijden in je huidige auto. Je weet nu wat je hebt en niet wat je krijgt. Al lijkt de auto nog zo mooi en prachtig bij een proefrit, de roze bril verbloemt een hoop.

De nieuwere auto's zijn tegenwoordig niet beter dan de oudere. Veel gedoe, elektronica die rare dingen doet en allerlei andere ongein.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:46:34 #41
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180206984
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb niets gezegd over smaak. Ik zeg alleen dat een Fiat Bravo met Stickertuning geen liefhebberauto is.
Dat is precies tzelfde.
Ieder z'n smaak, zit een eigen ontwerp op. Maar goed, dit is dus precies waarom ik in de OP geen merk noemde want vervolgens struikelen de zieligerds hier over elkaar om iemand af te kunnen zeiken.

Verder wel bedankt voor het normale OT wat je erna geeft. Ik weet van mezelf dat de auto die ik nu zie, ook over n jaar of 4 wel weer enigszins verveeld en de eerste krasjes, kosten etc gaan komen en ik dit opnieuw kan posten
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:49:32 #42
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_180207020
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Ik moest hardop lachen, Fiat rijden met stickers én auto liefhebber zijn :D :P.

OT: Ik zou lekker blijven rijden in je huidige auto. Je weet nu wat je hebt en niet wat je krijgt. Al lijkt de auto nog zo mooi en prachtig bij een proefrit, de roze bril verbloemt een hoop.

De nieuwere auto's zijn tegenwoordig niet beter dan de oudere. Veel gedoe, elektronica die rare dingen doet en allerlei andere ongein.
Jammer dat je je dan toch zo belachelijk moet maken. Met autoliefhebber geef ik aan dat ik auto's leuk vind, dat het meer voor mij betekent dan van a naar b gaan, en dat ik vervolgens iets rijdt wat jij niet mooi vind kan me verder niks verrotten, ik lach dan weer om de zoveelste Grijszwarte Duitse 13ineendozijn stationbak
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:58:43 #43
188880 weethetevennietmeer
Gas op de zuigers!
pi_180207145
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:49 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Jammer dat je je dan toch zo belachelijk moet maken. Met autoliefhebber geef ik aan dat ik auto's leuk vind, dat het meer voor mij betekent dan van a naar b gaan, en dat ik vervolgens iets rijdt wat jij niet mooi vind kan me verder niks verrotten, ik lach dan weer om de zoveelste Grijszwarte Duitse 13ineendozijn stationbak
Ach joh, lachen mag ook al niet meer tegenwoordig..

Maak voor jezelf de keuze die je wil, inruilen én een nieuwe auto is niet altijd beter.
pi_180207455
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:46 schreef PietPossum het volgende:
Ik weet van mezelf dat de auto die ik nu zie, ook over n jaar of 4 wel weer enigszins verveeld en de eerste krasjes, kosten etc gaan komen en ik dit opnieuw kan posten
Tot op heden verveelde elke auto me na een week al, op mijn oldtimer na. Maar aangezien ik die enkel bij mooi weer rijd, is dat niet snel vervelend.

Krasjes zijn rot op een nieuwe auto. Toevallig staat mijn auto (6 maanden oud) op het moment bij de spuiter ivm krassen (heb iemand aansprakelijk gesteld). Je kan normale gebruiksschade niet voorkomen en daar moet je ook niet teveel wakker van liggen.
pi_180207925
Autoliefhebber zijn hangt toch niet af van smaak? Heb weleens gehoord van iemand die was helemaal gek van een Kia Pride station. Wilde dat ik dat had, stuk goedkoper dan m’n BMW.

Maar maakt me wel nieuwschierig, foto TS? En misschien wat meer duidelijkheid over de auto waar je interesse in hebt?

Maar je weet het zelf al: doorrijden is meestal goedkoper. Maar wisselen is wel leuk natuurlijk. Je kunt ook een minder dure kopen? Voor rond de 10k kun je ook echt leuke auto’s kopen.
pi_180214211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Koop je dan een automaat of bewust met 6 versnellingen?
altijd een automaat, puur voor het comfort, en goede ervaringen ondanks de hoge kilometerstanden.
The road goes on forever
pi_180214291
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:05 schreef BigTrucker het volgende:

[..]

altijd een automaat, puur voor het comfort, en goede ervaringen ondanks de hoge kilometerstanden.
bijkomend voordeel is dat alle Europese magazijnen ram vol liggen met alle onderdelen, waardoor ze online behoorlijk stunten met de prijzen hiervan. Dus mocht er nog iets stuk gaan, kan je het tegen bodemprijzen repareren.
The road goes on forever
  dinsdag 3 juli 2018 @ 23:20:27 #48
469315 Kamelenteen
Meneer voor jou.
pi_180225179
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

We zijn niet allemaal sloebers hè.

Ik ben absoluut niet bejaard en doe dat ook. Wel 'maar' elke 4 jaar, net voor de APK plicht. Nooit gezeik, nooit stoelen die al half doorgezakt zijn en altijd de nieuwste technologie.
Dat is de vraag nog maar. Veel van die 'niet-sloebers' zijn eigenlijk gewoon sloebers maar willen de schijn hooghouden dat niet te zijn. Die gaan naar de bank en kopen een auto op afbetaling of rijden een nieuwe auto middels een privatelease. Dan ben je nog steeds een sloeber, want dr staat geen cent op de bankrekening.

Nieuwe auto's kunnen weldegelijke gezeik opleveren. Nieuwe technologie is leuk, maar als dat gepaard gaat met kinderziektes wordt je dr ook niet blij van. Of dat veel het geval weet ik dan weer niet, zal per merk nogal verschillen gok ik zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kamelenteen op 04-07-2018 02:09:37 ]
Ook wel cameltoe.
pi_180225978
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou alleen inruilen als je er qua vermogen en tussensprints echt op vooruit gaat.
Anders zie ik de meerwaarde totaal niet.
Beetje raar natuurlijk. Soms heb je ook gewoon meer ruimte nodig. Stel je krijgt kinderen ( :r ), dan moet je toch wat groters en dat hoeft niet per se sneller te zijn toch?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180229319
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:20 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dat is de vraag nog maar. Veel van die 'niet-sloebers' zijn eigenlijk gewoon sloebers maar willen de schijn hooghouden dat niet te zijn. Die gaan naar de bank en kopen een auto op afbetaling of rijden een nieuwe auto middels een privatelease. Dan ben je nog steeds een sloeber, want dr staat geen cent op de bankrekening.

Nieuwe auto's kunnen weldegelijke gezeik opleveren. Nieuwe technologie is leuk, maar als dat gepaard gaat met kinderziektes wordt je dr ook niet blij van. Of dat veel het geval weet ik dan weer niet, zal per merk nogal verschillen gok ik zo.
Mijn auto is van mij. Beter nog, al mijn auto’s zijn van mij. Niks meer op de bank, want ik heb er auto’s (en andere dingen) van gekocht.

Nieuwe auto’s hebben garantie, gezeik wordt dus opgelost.
pi_180229462
De OP past (vanwege het gebrek aan een auto merk / type) meer in WGR dan in PTA.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:49:11 #52
188880 weethetevennietmeer
Gas op de zuigers!
pi_180230508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 07:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Mijn auto is van mij. Beter nog, al mijn auto’s zijn van mij. Niks meer op de bank, want ik heb er auto’s (en andere dingen) van gekocht.

Nieuwe auto’s hebben garantie, gezeik wordt dus opgelost.
Ja vast, leuk als je auto iedere 1 tot 3 weken bij de garage staat omdat ie "weer" een probleem heeft. Of als je vaker dan 3 keer langs de weg staat met pech, midden in de nacht.

Dan vergaat je: "ik heb garantie, dus wordt opgelost", heel snel.

Buiten dat proberen veel fabrikanten om garantie claims heen te komen.
pi_180230708
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:49 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Ja vast, leuk als je auto iedere 1 tot 3 weken bij de garage staat omdat ie "weer" een probleem heeft. Of als je vaker dan 3 keer langs de weg staat met pech, midden in de nacht.

Dan vergaat je: "ik heb garantie, dus wordt opgelost", heel snel.

Buiten dat proberen veel fabrikanten om garantie claims heen te komen.
In dat geval kan je simpelweg de koop ontbinden, net als bij elk ander product. De verkoper moet je de kans geven om te repareren, lukt dat niet, dan is dat zijn probleem.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:17:09 #54
188880 weethetevennietmeer
Gas op de zuigers!
pi_180230938
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

In dat geval kan je simpelweg de koop ontbinden, net als bij elk ander product. De verkoper moet je de kans geven om te repareren, lukt dat niet, dan is dat zijn probleem.
Het gaat mij meer om het gedoe én geregel eromheen (zien dat je thuis komt, ander vervoer regelen, gedoe met werk). En een koop ontbinden op een nieuwe auto waar je 10k op hebt gezet? Krijg je vast niet alles terug..

In theorie kun je mooi praten op een forum, maar recht hebben is iets anders dan het ook daadwerkelijk krijgen..
pi_180231098
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:17 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Het gaat mij meer om het gedoe én geregel eromheen (zien dat je thuis komt, ander vervoer regelen, gedoe met werk). En een koop ontbinden op een nieuwe auto waar je 10k op hebt gezet? Krijg je vast niet alles terug..

In theorie kun je mooi praten op een forum, maar recht hebben is iets anders dan het ook daadwerkelijk krijgen..
Tsjah, mijn ervaringen zijn ook anders dan jij probeert op te dringen. Met de nieuwe auto's is het nooit gezeik geweest hier en tot nu toe is alles altijd netjes opgelost. Ik herken de situatie van elke 1 tot 3 weken bij de garage niet, dat is mij (en met mij de mensen om mij heen met nieuwe auto's) nog nooit overkomen.

Ik kan je nog wel wat verhalen vertellen over een tweedehands Peugeot. Daarmee was ik al blij als hij het 3 weken deed :')
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:34:17 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180231195
Doen alsof alle nieuwe auto's rotzooi zijn :')

Ook daarvoor geldt: pay peanuts, get monkeys.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_180234710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:34 schreef daNpy het volgende:
Doen alsof alle nieuwe auto's rotzooi zijn :')

Ook daarvoor geldt: pay peanuts, get monkeys.
De auto's van de afgelopen 10 jaar zijn kwalitatief absoluut niet beter geworden ten opzichte van de auto's van pakweg 20 tot 30 jaar geleden, wat betreft betrouwbaarheid.

Wat betreft je laatste opmerking; aanschafprijs zegt bar weinig over kwaliteit. Voor bijvoorbeeld een Audi of Volkswagen betaal je behoorlijk meer dan de concurrentie maar daar krijg je tegenwoordig absolute ruk-kwaliteit (op een knuffelbaar dashboard na dan).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_180236197
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De auto's van de afgelopen 10 jaar zijn kwalitatief absoluut niet beter geworden ten opzichte van de auto's van pakweg 20 tot 30 jaar geleden, wat betreft betrouwbaarheid.
Merk dat mijn huidige auto (2007) aanzienlijk langer met z'n onderdelen doet (accu, uitlaat, remmen etc.) dan z'n vorige uitvoering/exemplaar (zelfde merk/type). Is maar één voorbeeld, maar wel betere technologie.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  woensdag 4 juli 2018 @ 17:36:19 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180240058
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De auto's van de afgelopen 10 jaar zijn kwalitatief absoluut niet beter geworden ten opzichte van de auto's van pakweg 20 tot 30 jaar geleden, wat betreft betrouwbaarheid.

Wat betreft je laatste opmerking; aanschafprijs zegt bar weinig over kwaliteit. Voor bijvoorbeeld een Audi of Volkswagen betaal je behoorlijk meer dan de concurrentie maar daar krijg je tegenwoordig absolute ruk-kwaliteit (op een knuffelbaar dashboard na dan).
20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.

Veel modellen eind jaren 80 t/m begin 2000 zie je bijna niet meer op straat. Het sterft echter van de polo's, 3 series etc sinds de begin jaren 2000. De E90 die ik nu heb is echt wel een betere auto dan de e46 die ik hiervoor had én met een pak meer moderne technologie.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_180242320
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:36 schreef daNpy het volgende:

20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.

Ik heb Mazda's gereden, oerdegelijke auto's qua motoren en wielophanging e.d. Maar gewoon wegroesten vanaf de felsnaden omhoog. Ik zie geen 323 uit "mijn tijd" meer rijden.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:40:39 #61
440166 Sigaartje
Zeeuws intellect
pi_180242374
Dit is niet de moeilijkste vraag van het forum. Hoe kom je daarbij?
Ik worstel en ik kom
pi_180243292
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.

Veel modellen eind jaren 80 t/m begin 2000 zie je bijna niet meer op straat. Het sterft echter van de polo's, 3 series etc sinds de begin jaren 2000. De E90 die ik nu heb is echt wel een betere auto dan de e46 die ik hiervoor had én met een pak meer moderne technologie.
Mijn vader kocht toen een Mazda waar na 2 jaar het spatbord al door geroest was.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180243371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

20-30 jaar geleden is precies de slechte periode qua staal en coatingen. Er is bijna geen Opel meer over en ook Mercedes had daar aardig last van.

Veel modellen eind jaren 80 t/m begin 2000 zie je bijna niet meer op straat. Het sterft echter van de polo's, 3 series etc sinds de begin jaren 2000. De E90 die ik nu heb is echt wel een betere auto dan de e46 die ik hiervoor had én met een pak meer moderne technologie.
er waren een aantal fabrikanten die niet zo heel goed waren met watergedragen verf, en MB heeft ergens besloten om de geeikte voorbehandeling van de carrosserie die ze al jarenlang deden aan te passen naar iets wat ws peanuts kostte, en dat was een slecht plan. En Opels roestten al vanaf 1980 geloof ik. Volgens mij valt het tegenwoordig wel mee, en sinds 2004 of. 2005 roesten de Benzen ook niet meer voor zover ik weet.
Torque makes life easy.
Team Jean
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')