abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 juli 2018 @ 15:01:48 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180186407
Ik kwam op YT een eigenaardige video tegen en vervolgens nog meer die een gelijke boodschap verkondigen; volgens hen zijn de zwarte Amerikanen slechts voor een klein deel afkomstig uit Afrika, maar grotendeels zouden ze afstammen van de oorspronkelijke bewoners van Amerika, ook wel Indianen genoemd.

Er zou op grote schaal geschiedvervalsing plaats gevonden hebben en het doel van witmans zou zijn dat de afstammelingen van de 'aboriginals' claims zouden kunnen leggen op het land.

Ik vind het op zijn minst een bijzondere theorie, maar heb nergens iets kunnen vinden wat zo'n theorie zou kunnen schaven.

In het Nederlands heb ik zo snel niks hierover kunnen vinden. Zijn er hier mensen die beter bekend zijn met deze claim en er meer over kunnen vertellen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_180186500
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik vind het op zijn minst een bijzondere theorie, maar heb nergens iets kunnen vinden wat zo'n theorie zou kunnen schaven.

Ik schaaf alleen staven.
pi_180186574
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:07 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik schaaf alleen staven.
:D
  maandag 2 juli 2018 @ 15:30:49 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_180186870
Wat een onzin. Is ook zo met DNA aan te tonen dat het bullshit is.
  maandag 2 juli 2018 @ 15:33:55 #5
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180186923
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:30 schreef remlof het volgende:
Wat een onzin. Is ook zo met DNA aan te tonen dat het bullshit is.
Ja, dit dus. Dit is vrij snel te ontdekken.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:48:02 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180190343
Hoe vaak laat je je fascineren door eigenaardige claims op youtube? Er zijn er namelijk een hoop. Het gros ervan kan je afdoen als onzin met zelfs vage kennis van zaken of een beetje logisch denkvermogen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 2 juli 2018 @ 21:06:06 #7
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180195617
quote:
7s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:48 schreef SpecialK het volgende:
Hoe vaak laat je je fascineren door eigenaardige claims op youtube? Er zijn er namelijk een hoop. Het gros ervan kan je afdoen als onzin met zelfs vage kennis van zaken of een beetje logisch denkvermogen.
Niet zo vaak hoor. Onderwerpen als ufo’s, een holle of platte aarde interesseren me niet zo, terwijl complottheorieën over elites die ons werkelijk regeren geen complottheorieën maar gewoon waarheid zijn.

Ik vond deze wel bijzonder. In een van de filmpjes zag ik Malcom X en Louis Farrakhan ook hinten naar deze theorie. Hij komt dus niet zomaar opeens uit de lucht vallen.

Iemand gaf het argument dat het vervoeren van miljoenen mensen van Afrika naar N-Amerika in zeeschepen in die tijd bijna niet voor te stellen is. Omdat er in diezelfde tijd ook nog eens miljoenen Afrikanen naar Midden- en Zuid-Amerika vervoerd zijn. Dat leek eventjes best logisch te klinken, toen ik me daarna realiseerde dat er vanuit Europa in die tijd nog meer Europese migranten naar N-Amerika werden verscheept.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 11:54:27 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180207875
Toch zijn indianen wel wonderlijk als je er van uit gaat dat de expansie vanuit het middenoosten is gegaan dan zijn eurasië en afrika eenvoudig voor te stellen, maar de amerikaanse continenten zijn een stuk lastiger te berijken, natuurlijk lagen de continenten anders en kan er een landbrug geweest zijn maar zelfs dan is het niet eenvoudig.

Technisch gezien zijn we natuurlijk allemaal afstammelingen van afrikanen.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')