abonnement Unibet Coolblue
pi_180183925
RIJSWIJK - Bij het Rijswijks Lyceum hebben vier docenten zich schuldig gemaakt aan examenfraude. Ze hebben na afloop van het herexamen in totaal zeven leerlingen van de school in Rijswijk (Zuid-Holland) de gelegenheid geboden het gemaakte examenwerk op onderdelen te verbeteren. Dat meldt het bestuur van de school, de Stichting VO Haaglanden.
https://www.telegraaf.nl/(...)ten-rijswijks-lyceum

Wéér gesjoemel met examens door docenten. Wat is er toch aan de hand dat dit zo veel gebeurt tegenwoordig?

De docenten zijn vrijdag per direct uit hun functie gezet. Zij worden ontslagen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ten-rijswijks-lyceum

En dan? Kunnen ze nergens meer aan de slag? Of worden ze voortaan in de gaten gehouden in een andere baan? Is het niet slimmer, gezien het docententekort, om ze in functie te laten maar ze geen examens meer te laten corrigeren? Zou dat niet slimmer zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 02-07-2018 19:07:32 ]
pi_180184053
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:27 schreef Loekie1 het volgende:
En dan? Kunnen ze nergens meer aan de slag? Of worden ze voortaan in de gaten gehouden in een andere baan? Is het niet slimmer, gezien het docententekort, om ze in functie te laten maar ze geen examens meer te laten corrigeren? Zou dat niet slimmer zijn?
Ze plegen bewust fraude, wat strafbaar is. Het docenttekort oplossen door minder capabele docenten lijkt me niet gewenst. Het vertrouwen met de onderwijsinstelling is geschaad en in een andere functie, waar examens corrigeren niet meer hoeft, blijft echt wel gelegenheid om fraude te plegen (op andere manieren) op een onderwijsinstelling.

Ergo, wat deze docenten hebben geflikt en dan ook nog eens met als gevolg dat leerlingen opnieuw examen doen, is totaal niet te accepteren. Ik had ze -als ouder- finaal uitgekleed.
  maandag 2 juli 2018 @ 13:03:53 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180184498
Dan ben je echt een sneuhaas en een oplichter. :').

[ Bericht 5% gewijzigd door Ringo op 02-07-2018 13:11:21 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180184761
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:03 schreef Ringo het volgende:
Dan ben je echt een sneuhaas en een oplichter. :').
Het zijn er 4 iets zegt mij dat dit gestimuleerd werd door hogerhand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 2 juli 2018 @ 14:17:43 #5
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180185561
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het zijn er 4 iets zegt mij dat dit gestimuleerd werd door hogerhand.
juf Ank stimuleren :9~ even een fapje doen
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 2 juli 2018 @ 15:14:36 #6
408813 crew  trein2000
pi_180186619
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het zijn er 4 iets zegt mij dat dit gestimuleerd werd door hogerhand.
Dit dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180187367
Kwam dit vroeger nou ook al veel voor? Het lijkt wel alsof we veel meer van dit soort berichten krijgen de laatste jaren.
  maandag 2 juli 2018 @ 16:26:15 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_180188176
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:52 schreef ConnerJohn het volgende:
Kwam dit vroeger nou ook al veel voor? Het lijkt wel alsof we veel meer van dit soort berichten krijgen de laatste jaren.
Neuh, examenfraude is van alle tijden. Alleen werden vroeger betrapte docenten of leerlingen in stilte gewieberd, of stond er hooguit een klein berichtje in de regionale krant.
Tegenwoordig gaat er een persbericht de deur uit, haalt het de landelijke kranten, en leidt het tot discussies op Facebook, Twitter en internetforums.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:25:05 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180189503
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het zijn er 4 iets zegt mij dat dit gestimuleerd werd door hogerhand.
Dat hebben ze hier ook wel eens geprobeerd. Geïnsinueerd dat ik het maar wat minder streng moet nakijken want dat doet iedereen en een hoog slagingspercentage is beter voor de school.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:27:44 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180189642
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:26 schreef freako het volgende:

[..]

Neuh, examenfraude is van alle tijden. Alleen werden vroeger betrapte docenten of leerlingen in stilte gewieberd, of stond er hooguit een klein berichtje in de regionale krant.
Tegenwoordig gaat er een persbericht de deur uit, haalt het de landelijke kranten, en leidt het tot discussies op Facebook, Twitter en internetforums.
Ik vermoed dat er tegenwoordig, met krimpende leerlingenaantallen en lerarentekorten, ook meer een cultuur is ontstaan die zich leent voor zulke misstanden.
pi_180190542
RIJSWIJK - Leerlingen hebben weliswaar de antwoorden verbeterd na hun examen, het initiatief lag overduidelijk bij hun docenten. Dat zegt voorzitter Arno Peters van het college van bestuur van stichting VO Haaglanden over de examenfraude bij het Rijswijks Lyceum tegen Omroep West. 'De leerlingen zijn als het ware verleid', aldus Peters. Daarom mogen zij het examen opnieuw maken.

Vier docenten van het Rijswijks Lyceum hebben gefraudeerd met eindexamens. De docenten hebben zeven leerlingen de gelegenheid geboden om fouten in het herexamen op onderdelen te verbeteren. De vier zijn per direct op non-actief gesteld en worden ontslagen. De examens zijn ongeldig verklaard en de zeven leerlingen mogen de examens in augustus opnieuw doen.

'De leerlingen hebben misschien een slecht gevoel gehad bij hun actie', zegt Peters. Toch is dat volgens hem geen reden om hen ook te straffen. 'Dat heeft te maken met de relatie tussen docent en leerling. Als leerling denk je: het zal wel correct zijn.'

https://www.omroepwest.nl(...)ude-Zij-zijn-verleid

Je loopt toch het risico dat een leerling aan de bel gaat trekken.
  maandag 2 juli 2018 @ 18:01:22 #12
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180190756
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat hebben ze hier ook wel eens geprobeerd. Geïnsinueerd dat ik het maar wat minder streng moet nakijken want dat doet iedereen en een hoog slagingspercentage is beter voor de school.
En de docenten van andere scholen die het moeten controleren (want elk examen hoort door een andere docent elders in het land nogmaals nagekeken te worden) gaan er meestal niet tegenin. Dat betekent namelijk dat ze fysiek moeten afspreken en tot een compromis moeten komen.

In ieder geval, zo werkte het in mijn tijd.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 2 juli 2018 @ 18:04:10 #13
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180190834
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:53 schreef Loekie1 het volgende:
RIJSWIJK - Leerlingen hebben weliswaar de antwoorden verbeterd na hun examen, het initiatief lag overduidelijk bij hun docenten. Dat zegt voorzitter Arno Peters van het college van bestuur van stichting VO Haaglanden over de examenfraude bij het Rijswijks Lyceum tegen Omroep West. 'De leerlingen zijn als het ware verleid', aldus Peters. Daarom mogen zij het examen opnieuw maken.

Vier docenten van het Rijswijks Lyceum hebben gefraudeerd met eindexamens. De docenten hebben zeven leerlingen de gelegenheid geboden om fouten in het herexamen op onderdelen te verbeteren. De vier zijn per direct op non-actief gesteld en worden ontslagen. De examens zijn ongeldig verklaard en de zeven leerlingen mogen de examens in augustus opnieuw doen.

'De leerlingen hebben misschien een slecht gevoel gehad bij hun actie', zegt Peters. Toch is dat volgens hem geen reden om hen ook te straffen. 'Dat heeft te maken met de relatie tussen docent en leerling. Als leerling denk je: het zal wel correct zijn.'

https://www.omroepwest.nl(...)ude-Zij-zijn-verleid

Je loopt toch het risico dat een leerling aan de bel gaat trekken.
_O- _O- _O- _O- _O-

Ze mogen het examen opnieuw maken?!
Zijn de docenten zo ver gegaan dat nu niet meer te zien is welk cijfer ze oorspronkelijk hadden? Wtf.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 2 juli 2018 @ 18:10:29 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180190963
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:01 schreef Klaploper het volgende:

[..]

En de docenten van andere scholen die het moeten controleren (want elk examen hoort door een andere docent elders in het land nogmaals nagekeken te worden) gaan er meestal niet tegenin. Dat betekent namelijk dat ze fysiek moeten afspreken en tot een compromis moeten komen.

In ieder geval, zo werkte het in mijn tijd.
Mwoah, ligt een beetje aan de tweede corrector. Maar die had hier sowieso niet kunnen ingrijpen.
  maandag 2 juli 2018 @ 18:18:36 #15
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180191153
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mwoah, ligt een beetje aan de tweede corrector. Maar die had hier sowieso niet kunnen ingrijpen.
Nee, daar heb je gelijk in.

Mijn Wiskundeleraar vertelde echter dat hij regelmatig gezeik kreeg met andere docenten omdat hij als tweede corrector zijn taak wel degelijk serieus nam. Mensen die oorspronkelijk een 8 zouden hebben, maar na zijn tweede correctie een dikke onvoldoende... Omdat hun eigen leraar "slordigheidsfoutjes" negeerde etc. "Want ze snappen het wel, het was gewoon een stom foutje."
Maar dan zoveel van die foutjes dat het daadwerkelijk het verschil maakt tussen een onvoldoende en een 8+.
Van een ander soort, maar in principe net zo goed fraude.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180191224
Voelt toch niet helemaal eerlijk dat deze leerlingen nóg een extra kans krijgen om hun diploma te halen.. Zeker niet omdat veel leerlingen van het VMBO Maastricht er waarschijnlijk slechter vanaf komen.
  maandag 2 juli 2018 @ 18:25:26 #17
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180191293
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Klaploper op 03-07-2018 00:56:34 ]
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180191299
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:53 schreef Loekie1 het volgende:
'De leerlingen hebben misschien een slecht gevoel gehad bij hun actie', zegt Peters. Toch is dat volgens hem geen reden om hen ook te straffen. 'Dat heeft te maken met de relatie tussen docent en leerling. Als leerling denk je: het zal wel correct zijn.'
Pardon ? Dit zijn eindexamenleerlingen. Die nu de grotemensenwereld inmoeten.
Geen brugpiepers.
pi_180191353
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:25 schreef Klaploper het volgende:
Ik krijg net te horen dat het om zowel Turkse en Marokkaanse docenten als leerlingen gaat. _O-
Waar krijg je dat te horen dan?

Niet heel verrassend als je alleen al kijkt naar de samenstelling van zowel docenten als leerlingen op die school.

Ik hoorde andere leerlingen net zeggen dat ze het jammer en onnodig vonden dat de docenten ontslagen waren, want “ze wilden alleen maar helpen”.
pi_180191373
Ik denk dat het vooral zit in de drift dat scholen goede statistieken moeten hebben en dat leraren onder druk worden gezet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 juli 2018 @ 18:30:00 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180191395
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:18 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in.

Mijn Wiskundeleraar vertelde echter dat hij regelmatig gezeik kreeg met andere docenten omdat hij als tweede corrector zijn taak wel degelijk serieus nam. Mensen die oorspronkelijk een 8 zouden hebben, maar na zijn tweede correctie een dikke onvoldoende... Omdat hun eigen leraar "slordigheidsfoutjes" negeerde etc. "Want ze snappen het wel, het was gewoon een stom foutje."
Maar dan zoveel van die foutjes dat het daadwerkelijk het verschil maakt tussen een onvoldoende en een 8+.
Van een ander soort, maar in principe net zo goed fraude.
Als dat echt zo is, moet hij de inspectie bellen, want dat is inderdaad fraude.
pi_180191408
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar krijg je dat te horen dan?

Niet heel verrassend als je alleen al kijkt naar de samenstelling van zowel docenten als leerlingen op die school.

Ik hoorde andere leerlingen net zeggen dat ze het jammer en onnodig vonden dat de docenten ontslagen waren, want “ze wilden alleen maar helpen”.
Lijkt me een valide reden om die leerlingen hun diploma te ontnemen.
Mijn vliegend spaghettimonster...
  maandag 2 juli 2018 @ 18:32:10 #23
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180191439
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Klaploper op 03-07-2018 00:57:04 ]
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180191450
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar krijg je dat te horen dan?

Niet heel verrassend als je alleen al kijkt naar de samenstelling van zowel docenten als leerlingen op die school.

Ik hoorde andere leerlingen net zeggen dat ze het jammer en onnodig vonden dat de docenten ontslagen waren, want “ze wilden alleen maar helpen”.
Dat zou me op zich totaal niet verbazen, gebeurde (welliswaar onderbouw) ook vaak genoeg op de zwarte scholen waar ik als stagiair geweest ben. Echt een beetje een ons helpt ons cultuur. Maar niet meer dan terecht dat het bestuur dan ingrijpt.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_180191605
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:29 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het vooral zit in de drift dat scholen goede statistieken moeten hebben en dat leraren onder druk worden gezet.
Deze school werd jaren beoordeeld als “zwak”. Pas rond 2015 kwam er verbetering. Ik heb de inspectierapporten even snel doorgelezen en een van de punten waar maar heel moeizaam verbetering in kwam was het volgende:
quote:
(2015)

Het grote knelpunt betreft het gemiddelde eindexamencijfer. Wat dit onderdeel betreft behoort de school al jaren tot de tien procent slechtst scorende scholen in Nederland, het examenjaar 2012/2013 uitgezonderd. Bij meerdere vakken zijn de resultaten jaren achter elkaar onvoldoende. Leraren van deze zogenaamde signaalvakken krijgen momenteel extra begeleiding. Er zijn daarentegen ook enkele vakken die jaren achter elkaar wel voldoende scoren. Leraren geven aan dat ze tevreden zijn over de schoolexamencijfers die de leerlingen tot nu toe in het examenjaar 2014/2015 hebben gehaald.
Lage cijfers voor het centraalexamen en opvallend grote (onaanvaardbare) verschillende tussen cijfers van het schoolexamen en het centraalexamen...
Rara.
pi_180191643
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Deze school werd jaren beoordeeld als “zwak”. Pas rond 2015 kwam er verbetering. Ik heb de inspectierapporten even snel doorgelezen en een van de punten waar maar heel moeizaam verbetering in kwam was het volgende:

[..]

Lage cijfers voor het centraalexamen en opvallend grote (onaanvaardbare) verschillende tussen cijfers van het schoolexamen en het centraalexamen...
Rara.
Zijn cijfers van alle vaken eigenlijk openbaar? Zou wel eens wat machinelearning willen toepassen erop.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_180191730
Vier docenten die samenspannen om te frauderen, een nieuwe mijlpaal is bereikt. Dachten waarschijnlijk dat het dan niet zou opvallen.
pi_180191779
Dit is denk ik het topje van de ijsberg, zo vaak meegemaakt dat bepaalde etters uit de klas de hand boven het hoofd gehouden werd.
  maandag 2 juli 2018 @ 18:58:01 #29
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180191942
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Klaploper op 03-07-2018 00:55:39 ]
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180192019
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:58 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Uiteraard enkel als ze een rijke óf geweldadige familie hebben. Of toevallig dezelfde afkomst.
Nee hoor waren over het algemeen van die vegetarische soja vrouwtjes die alleen maar het goede van iedereen inzien. Tenminste ze zagen er uit als soja vrouwen.
pi_180192058
Inspectierapport 2013.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In 2011 en 2012 was het verschil tussen SE- en CE-cijfers nog te groot (boven de norm van 0,5 die de inspectie hanteert). In 2013 was dat verschil afgenomen tot 0,0. Dat is nog eens een flinke verbetering in één jaar tijd.
  maandag 2 juli 2018 @ 19:11:08 #32
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180192195
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Klaploper op 03-07-2018 00:55:15 ]
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180192273
Van hun site: Ook hebben we een speciale opleiding voor hoogbegaafde kinderen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat je het als ouder zijnde maar 1 seconde zou overwegen om je kind bij deze school aan te melden.
  maandag 2 juli 2018 @ 19:16:47 #34
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180192332
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Klaploper op 03-07-2018 00:54:35 ]
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 2 juli 2018 @ 20:15:55 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180193907
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:27 schreef Loekie1 het volgende:
RIJSWIJK - Bij het Rijswijks Lyceum hebben vier docenten zich schuldig gemaakt aan examenfraude. Ze hebben na afloop van het herexamen in totaal zeven leerlingen van de school in Rijswijk (Zuid-Holland) de gelegenheid geboden het gemaakte examenwerk op onderdelen te verbeteren. Dat meldt het bestuur van de school, de Stichting VO Haaglanden.
https://www.telegraaf.nl/(...)ten-rijswijks-lyceum

Wéér gesjoemel met examens door docenten. Wat is er toch aan de hand dat dit zo veel gebeurt tegenwoordig?

De docenten zijn vrijdag per direct uit hun functie gezet. Zij worden ontslagen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ten-rijswijks-lyceum

En dan? Kunnen ze nergens meer aan de slag? Of worden ze voortaan in de gaten gehouden in een andere baan? Is het niet slimmer, gezien het docententekort, om ze in functie te laten maar ze geen examens meer te laten corrigeren? Zou dat niet slimmer zijn?
Het is gewoon fraude in functie. Deze leraren zijn onbetrouwbaar gebleken. Laat ze maar ander werk zoeken.
Die kinderen kunnen er mi niet zoveel aan doen, ik snap wel dat ze van het aanbod gebruik gemaakt hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 2 juli 2018 @ 20:22:32 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180194107
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:32 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Van mijn nichtje. Ze is zelf geslaagd, maar (Nederlandse) vriendinnen van haar die wel gezakt waren is nooit gevraagd of ze even hun examens wilden verbeteren.
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:32 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Van mijn nichtje. Ze is zelf geslaagd, maar (Nederlandse) vriendinnen van haar die wel gezakt waren is nooit gevraagd of ze even hun examens wilden verbeteren.
Als het echt zo is (maar ik vind een bewering van een onbekende op internet geen valide bron) dat Turkse en Marokkaanse leraren de enkel Turkse/Marokkaanse leerlingen met een onvoldoende de kans gaven een paar fouten te verbeteren om zo een voldoende te halen dan vind ik wel dat er zwaardere straffen dan enkel ontslag als leraar aan vast moeten hangen.

Stel je voor dat we een onderwijssysteem krijgen met overal Turkse en Marokkaanse leraren die onvoldoende getalenteerde landgenoten via fraude tot aan de top helpen! Dan zit je straks met 'academici' die werkelijk een VMBO-niveau hebben! Keihard de kop in drukken dus.

Áls het zo is. Bron graag.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180197857
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:22 schreef LXIV het volgende:

[..]


[..]

Als het echt zo is (maar ik vind een bewering van een onbekende op internet geen valide bron) dat Turkse en Marokkaanse leraren de enkel Turkse/Marokkaanse leerlingen met een onvoldoende de kans gaven een paar fouten te verbeteren om zo een voldoende te halen dan vind ik wel dat er zwaardere straffen dan enkel ontslag als leraar aan vast moeten hangen.

Stel je voor dat we een onderwijssysteem krijgen met overal Turkse en Marokkaanse leraren die onvoldoende getalenteerde landgenoten via fraude tot aan de top helpen! Dan zit je straks met 'academici' die werkelijk een VMBO-niveau hebben! Keihard de kop in drukken dus.

Áls het zo is. Bron graag.
Wat dat laatste betreft: zie de tekst in mijn spoiler.
  maandag 2 juli 2018 @ 23:18:50 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180201255
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat dat laatste betreft: zie de tekst in mijn spoiler.
In jouw spoiler staat nergens expliciet dat het allochtonen betreft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180201369
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:26 schreef freako het volgende:

[..]

Neuh, examenfraude is van alle tijden. Alleen werden vroeger betrapte docenten of leerlingen in stilte gewieberd, of stond er hooguit een klein berichtje in de regionale krant.
Tegenwoordig gaat er een persbericht de deur uit, haalt het de landelijke kranten, en leidt het tot discussies op Facebook, Twitter en internetforums.
Dit.

Vroeger kon zo'n docent nog een beetje stil en eervol naar de buitenwereld toe vertrekken. Nu is iedere mug een olifant.
pi_180202722
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:18 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in.

Mijn Wiskundeleraar vertelde echter dat hij regelmatig gezeik kreeg met andere docenten omdat hij als tweede corrector zijn taak wel degelijk serieus nam. Mensen die oorspronkelijk een 8 zouden hebben, maar na zijn tweede correctie een dikke onvoldoende... Omdat hun eigen leraar "slordigheidsfoutjes" negeerde etc. "Want ze snappen het wel, het was gewoon een stom foutje."
Maar dan zoveel van die foutjes dat het daadwerkelijk het verschil maakt tussen een onvoldoende en een 8+.
Van een ander soort, maar in principe net zo goed fraude.
Mijn docenten van de middelbare:
'Jongens, wees nou gewoon concreet. Natuurlijk ga ik proberen om bij onduidelijke antwoorden een puntje voor jullie uit het vuur te halen, maar het gaat natuurlijk veel makkelijker als ik de tweede corrector niet hoef te overtuigen.'
'En als u zelf tweede corrector bent meneer?'
'Die docenten uit de Randstad klagen altijd dat ik te steng ben maar die leerlingen moeten goddomme gewoon goede antwoorden geven, daarvoor hebben ze daar 6 jaar gezeten.'

_O- _O-

Maar even serieus, dat een docent probeert wat punten te sprokkelen voor een leerling als er echt over het antwoord te twisten valt kan ik begrijpen, maar dat gaat meer over het verschil tussen een 7 en een 7,2 (of een 5,4 en een 5,6 haha). Als het echt zo extreem is dat dingen die gewoon fout zijn goed worden geteld (want 'ze snappen het wel') en het cijfer daardoor echt een flink stuk hoger wordt is het echt gewoon fraude.

[ Bericht 6% gewijzigd door zarosje op 03-07-2018 01:20:02 ]
pi_180202724
Van deze school kon je verwachten dat dit ooit zou gebeuren. Wel heel dom dat dat nu gebeurt, want ze stonden de laatste jaren iets beter aangeschreven.
De meeste leerlingen komen niet uit Rijswijk, maar uit slechte buurten in Den Haag. Dit komt doordat er nogal veel leerlingen zijn van die groep die binnenkomen met een mavo-advies en de school afronden met een havo of vwo-diploma, omdat de school vrij makkelijk is in kansen op een hoger niveau geven.
Intussen weet ook iedereen in de omgeving dat het helemaal niet zo’n goede school is. :’)

Als je op internet zoekt naar Rijswijks Lyceum krijg je al jaren “slechte school” erachter als suggestie. :’) !!!!!!! Ik had ooit op scholieren.com iets gelezen over een meisje met 14 tekorten dat naar HML (Montessori) wil omdat ze de “buitenlanders” zat is ook al is ze er zelf een _O-

Die hoogbegaafdenafdeling bestaat alleen omdat er een tekort in de omgeving aan is.
Aloysius College had wel een prima HB afdeling maar die school moest (terecht) dicht om andere redenen. Hun HB is niet overgenomen, al waren daar in eerste instantie plannen voor.
Picasso in Zoetermeer heeft volgens mij geen HB meer. Wel goede school verder, maar HB’ers leren anders en dat is juist het probleem met hen.
Dalton Voorburg is opzich een prima school. Maar de brugklas is op m/h/v niveau wat bij hb’ers meestal niet goed gaat. Sowieso bij meerdere kinderen, het is een nogal achterhaald principe.
Dus ja, er zijn wel degelijk mensen die hun hoogbegaafde kind naar het Rijswijks sturen. En vaak na 1 of 2 jaar gillend weggaan. ;)

Het zou trouwens best kunnen dat de bevoordeelde leerlingen van Rijswijk eerder op Aloysius zaten. Een belachelijk aantal oud-leerlingen moest in 2017 het jaar overnieuw doen omdat de lessen op AC heel slecht waren plus veel kinderen zaten op een te hoog niveau. Dus dan kan het best dat de leraren op Rijswijks hen coulance verleenden met fraude.
Daarnaast stond AC vanaf ongeveer 2010 bekend als “Allochtonen College” en nu die er niet meer is gaan die mensen die eigenlijk naar AC zouden gaan vast naar Rijswijk, gezellig allemaal bij elkaar. :’)
pi_180202766
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:14 schreef MadameMossel het volgende:
Van hun site: Ook hebben we een speciale opleiding voor hoogbegaafde kinderen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat je het als ouder zijnde maar 1 seconde zou overwegen om je kind bij deze school aan te melden.
Geloof me, ze zijn er. Ieder jaar weer. Ik ken zelf ook een aantal blanke “Rijswijkers” die het omdat het dichtbij is toch een jaar gingen proberen in een normale klas, maar allemaal naar Delft zijn gegaan. (Niet Den Haag want dan moet je door de Schilderswijk heen.)

Op internet kan je reacties vinden van ouders die ervaring hebben met het HB van Rijswijks

https://www.ouders.nl/for(...)ijs-rijswijks-lyceum
Reactie 8 en 10
pi_180202799
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Deze school werd jaren beoordeeld als “zwak”. Pas rond 2015 kwam er verbetering. Ik heb de inspectierapporten even snel doorgelezen en een van de punten waar maar heel moeizaam verbetering in kwam was het volgende:

[..]

Lage cijfers voor het centraalexamen en opvallend grote (onaanvaardbare) verschillende tussen cijfers van het schoolexamen en het centraalexamen...
Rara.
Ik kan het niet bevestigen. Maar ik heb weleens gehoord dat leerlingen op deze school met niks doen belachelijk hoge cijfers halen terwijl de lessen niets voorstellen. Als ze dan naar een andere school gingen omdat ze bv. de Islamieten daar zat zijn of de ouders dat willen, ging het ineens minder goed. :’)
Zal wel komen omdat die school vooral bekend staat om “wij geven iedereen kansen om naar een hoger niveau te gaan” en daarom vooral leerlingen uit de omgeving van Hollands Spoor en Moerwijk trekt.
pi_180202824
Hey jongens ik krijg opeens te horen dat zowel leerling als docenten een Nederlandse afkomst hebben!!
Met extra vezels!
pi_180202845
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 01:31 schreef Volkorenbrood het volgende:
Hey jongens ik krijg opeens te horen dat zowel leerling als docenten een Nederlandse afkomst hebben!!
Rip het allochtonenpercentage-overzicht van 10000scholen.nl
pi_180203031
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

In jouw spoiler staat nergens expliciet dat het allochtonen betreft.
Nee, ik had het ook alleen over het stukje dat ik dikgedrukt heb gemaakt.
pi_180203037
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 01:26 schreef BekToBasic het volgende:

[..]

Ik kan het niet bevestigen. Maar ik heb weleens gehoord dat leerlingen op deze school met niks doen belachelijk hoge cijfers halen terwijl de lessen niets voorstellen. Als ze dan naar een andere school gingen omdat ze bv. de Islamieten daar zat zijn of de ouders dat willen, ging het ineens minder goed. :’)
Zal wel komen omdat die school vooral bekend staat om “wij geven iedereen kansen om naar een hoger niveau te gaan” en daarom vooral leerlingen uit de omgeving van Hollands Spoor en Moerwijk trekt.
Gezien het inspectierapport lijkt dat wel te kloppen.. Het verbaast me toch echt wel dat dat kan.
pi_180203198
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 02:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gezien het inspectierapport lijkt dat wel te kloppen.. Het verbaast me toch echt wel dat dat kan.
Nou, mij niet. Door dat gedoe met VMBO Maastricht kwam ik vorige week erachter dat er in Leiden ook zo’n fusieschool is (Boerhaavelaan) die op tl+kader onder toezicht staat omdat ze veel te veel kansen bieden. Nu hebben ze daar vast last van concurerende scholen, wat in Maastricht niet zo is, maar je kan niet iedereen maar gewoon naar je school lokken met dat als jij hier komt je zomaar een niveau hoger mag doen ook al is het echt te moeilijk. Daar heeft niemand wat aan.
Er zullen wel meer scholen zijn zoals Rijswijks en dat vmbo waar kinderen zich vooral inschrijven vanwege “goede kansen op een hoger niveau” ook al staat iig het Rijswijks al zeker 15 jaar heel slecht bekend in de omgeving.

Ik zocht trouwens vanavond wat over de sluiting van het Aloysius College, en ik begrijp ineens waarom het daar zo slecht ging. De school werd minder populair omdat ouders de laatste jaren steeds vaker naar een categorale school hun kinderen willen sturen. Dus toen kwamen ze met HB-onderwijs (gifted education) waar eigenlijk geen geld voor was. Daardoor was de leskwaliteit zo slecht want al het geld ging naar dat HB. Ook zou de directeur in slechtere wijken kinderen hebben geworven voor het AC. En er is ook nog iets met dat het AC iedereen aan een diploma wilde helpen, wat lijkt op hoe het op bv. Rijswijks gaat.
Zie https://www.verus.nl/actu(...)n-laatste-schooljaar
(Op internet staat dat het AC al rond 2000 Allochtonen College heette. Naar mijn weten kwamen er pas vanaf 2009/2010 heel veel allochtonen naar die school, vooral kinderen die eerst op een andere middelbare school zaten.)
pi_180203202
Dat VMBO Boerhaavelaan is trouwens wel een fusie van twee scholen. Van een van die twee scholen heb ik gevonden dat ze zelfs met lokkertjes als TTO-vmbo maar 14(!) brugklasaanmeldingen per jaar kregen en een andere vmbo-school daar vlakbij in de stad bijna 400. _O- Dus is die school volgens het inspectierapport gaan fuseren met een andere vmbo-school die ook last heeft van krimp en nu hebben ze dan wel genoeg leerlingen alleen dan wel fusieproblemen als bonus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zit het eigenlijk met Rijswijks Lyceum? Ze heetten ooit Atlas College zag ik of is die juist met andere scholen gefuseerd tot Rijswijks?
En het Vreedenburch College voor vmbo, is dat nou een afsplitsing van Rijswijks of gewoon toeval dat het hetzelfde terrein is waar die school is?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2018 03:25:58 ]
pi_180204641
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 01:20 schreef BekToBasic het volgende:

[..]

Geloof me, ze zijn er. Ieder jaar weer. Ik ken zelf ook een aantal blanke “Rijswijkers” die het omdat het dichtbij is toch een jaar gingen proberen in een normale klas, maar allemaal naar Delft zijn gegaan. (Niet Den Haag want dan moet je door de Schilderswijk heen.)

Op internet kan je reacties vinden van ouders die ervaring hebben met het HB van Rijswijks

https://www.ouders.nl/for(...)ijs-rijswijks-lyceum
Reactie 8 en 10
In één van die reacties staat dat ze daar gescheiden gymles hebben, ik wist niet dat dat aan de orde was in Nederland.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 07:11:06 #51
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180204789
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 06:56 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

In één van die reacties staat dat ze daar gescheiden gymles hebben, ik wist niet dat dat aan de orde was in Nederland.
Ik heb het weleens van collega's gehoord. Erg triest.
pi_180204831
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:11 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik heb het weleens van collega's gehoord. Erg triest.
Triest vind ik nog een understatement eigenlijk.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 07:20:18 #53
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180204834
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 06:56 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

In één van die reacties staat dat ze daar gescheiden gymles hebben, ik wist niet dat dat aan de orde was in Nederland.
Dafuq? Echt? Kan de inspectie daar niet een stokje voor steken? Dit lijkt mij hoogst ongewenst in Nederland, zo assimileren allochtonen nooit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180205044
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dafuq? Echt? Kan de inspectie daar niet een stokje voor steken? Dit lijkt mij hoogst ongewenst in Nederland, zo assimileren allochtonen nooit.
Is wel een bericht uit 2013 zie ik nu dus hopelijk is het ondertussen opgelost.
pi_180207665
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 06:56 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

In één van die reacties staat dat ze daar gescheiden gymles hebben, ik wist niet dat dat aan de orde was in Nederland.
Is inderdaad triest. Volgens mij zijn er zelfs figuren die alle lessen willen scheiden (want ongefundeerde stereotypes over hoe meisjes beter zouden in in taal terwijl jongens beter zijn in wiskunde). Kijk, zo kweek je dus een generatie incel-jongetjes en machomoslims :)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:28:43 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180217176
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dafuq? Echt? Kan de inspectie daar niet een stokje voor steken? Dit lijkt mij hoogst ongewenst in Nederland, zo assimileren allochtonen nooit.
Assimiliatie is ook geen regeringsbeleid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180217291
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 06:56 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

In één van die reacties staat dat ze daar gescheiden gymles hebben, ik wist niet dat dat aan de orde was in Nederland.
Is dat niet normaal dan ? In mijn tijd (okok, alweer een paar decennia geleden) worstelden meisjes en jongens ook niet met elkaar op de mat, speelden de jongens honkbal vs de dames softbal etc.
Alleen badminton, turnen en volleybal waren gemengd.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:34:29 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180217313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat niet normaal dan ? In mijn tijd (okok, alweer een paar decennia geleden) worstelden meisjes en jongens ook niet met elkaar op de mat, speelden de jongens honkbal vs de dames softbal etc.
Alleen badminton, turnen en volleybal waren gemengd.
Je gebruikte de magische woorden: een paar decennia geleden.
pi_180223386
Nee joh, hier wordt het Leonardo van het Rijswijks Lyceum aangeraden door blanke hoogopgeleide ouders
https://www.ouders.nl/for(...)chool-voor-slim-kind
pi_180229179
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat niet normaal dan ? In mijn tijd (okok, alweer een paar decennia geleden) worstelden meisjes en jongens ook niet met elkaar op de mat, speelden de jongens honkbal vs de dames softbal etc.
Alleen badminton, turnen en volleybal waren gemengd.
Ik vind het niet normaal in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')