abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180274277
registreer om deze reclame te verbergen
Klinkt niet als een burn-out, maar als een (beginnende) bore-out (Google maar eens)
Somebody that I used to know
pi_180274331
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:06 schreef Clavius het volgende:
Straks heb ik een face to face met mijn manager en ik denk dat ik maar gewoon open kaart ga spelen.
Oef, are you sure? (heb alleen de OP gelezen). Wat wil je van de manager dat je het hem vertelt?
Somebody that I used to know
pi_180274473
quote:
Mede door een aantal van jullie opmerkingen ben ik erachter gekomen dat ik eigenlijk al best ver overspannen ben. Dat klinkt vreemd als ik tevens klaag dat er werkzaamheden bij me weg gaan. Maar de stress die dat oplevert, al een paar jaar lang, en het 24 uur per dag piekeren is gewoon niet gezond.
Ook herkenbaar. Stress en dergelijke zijn meestal niet het gevolg van puur vakinhoudelijk met je werk bezig zijn, maar juist van het gezeik er omheen, de bijkomende administratie, de managers, het (non-) beleid.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180274863
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:23 schreef blomke het volgende:

[..]

Ook herkenbaar. Stress en dergelijke zijn meestal niet het gevolg van puur vakinhoudelijk met je werk bezig zijn, maar juist van het gezeik er omheen, de bijkomende administratie, de managers, het (non-) beleid.
Ja, precies dit. Hoe vaak ik niet gezegd heb dat ze me gewoon moeten laten doen waar ik goed in ben. Neuh, door tig vergaderingen heen zwoegen waarin we alles moeten delen aan elkaar, kringgesprekken, janken, noem maar op. En dan dat constante mezelf moeten verdedigen en proberen mijn taken te behouden. Dit gaat bij een volgende werkgever gewoon wr hetzelfde zijn.

Ik had boswachter moeten worden. Of boer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clavius op 06-07-2018 09:58:57 ]
pi_180275404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:45 schreef Clavius het volgende:
door tig vergaderingen heen zwoegen waarin we alles moeten delen aan elkaar, kringgesprekken, janken, noem maar op.
Oeverloos gezwets over procedures, regels, aanpassingen en irrelevante zaken. Managers die niet vakinhoudelijk weten waar ze 't over hebben…. o|O
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180311779
quote:
Nogmaals dank allemaal. Ik heb er eigenlijk best veel aan. Mede door een aantal van jullie opmerkingen ben ik erachter gekomen dat ik eigenlijk al best ver overspannen ben. Dat klinkt vreemd als ik tevens klaag dat er werkzaamheden bij me weg gaan. Maar de stress die dat oplevert, al een paar jaar lang, en het 24 uur per dag piekeren is gewoon niet gezond. Heel eerlijk, ik neem tegenwoordig pillen om nog naar mijn werk te durven.

Dat is nog een extra reden om niet die andere baan te zoeken nu. Want dat is natuurlijk niet echt een top binnenkomer bij een nieuwe werkgever.

Ik heb alleen geen flauw idee wat ik moet doen om dit op te lossen. Straks heb ik een face to face met mijn manager en ik denk dat ik maar gewoon open kaart ga spelen.
Hoe is het gegaan?
Victory or defeat it's up to me to decide.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 18:15:58 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180312719
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:52 schreef Clavius het volgende:

[..]

Normaliter zou ik inderdaad al gauw rond gaan kijken. Maar dan moet ik in dit geval bereid zijn om flink wat in te leveren. Het beste aanbod wat ik het afgelopen jaar tegen ben gekomen was bijna 500 euro netto minder dan ik nu heb. Dat is toch wel een aderlating.

Dan zou ik eerder eerst optie twee nog een keer willen proberen.

Soms snap ik niet dat ze me niet gewoon ontslaan. Ik vermoed dat ze dat niet doen omdat dat dat voor de werkgever natuurlijk flink wat kosten met zich mee brengt. Ze zouden me na 15 dienstjaren dan toch een aardig zakcentje mee moeten geven. Dus dan maar zo wegpesten misschien?
Het begint ermee dat jij zit te lanterfanten: er is niet genoeg werk voor twee man kennelijk.
Denk eens aan parttime werken bij die baas voor hetzelfde uurloon en de rest bijverdienen met een eigen bedrijf.
Ga er ook vanuit dat als je ontslagen wordt, je alsnog minder loon krijgt dan nu. Dus...

Maar je kunt ook werk naar je toetrekken. Dat van je manager bijvoorbeeld.
pi_180314139
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:15 schreef Lunatiek het volgende:
Maar je kunt ook werk naar je toetrekken. Dat van je manager bijvoorbeeld.
En dan die laatste horizontaal de poort uit schoppen
pi_180336847
Wat blomke roept en dan thuis even overleggen of jullie kunnen bezuinigen zodat je met 500,- per maand minder uitgeven toe kan en dan van dat geld een reservepotje opbouwen,je werkgever heeft straks een probleem als je collega met vakantie of ziek is en jij plotseling een burn out krijgt en er niemand is die jullie werk over kan nemen.

Als je werkgever daarover zeurt zeggen "ik had die functie's er wel bij willen hebben maar U vond zelf niet nodig ik dat kon" deal er maar mee.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_180395721
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 17:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan?
Excuses voor de late update!

Eigenlijk ging het vrij goed. Volgens mij heb ik eindelijk goed over kunnen brengen dat ik het beste floreer met eigen afgekaderde taken en verantwoordelijkheden, zonder dat mijn naaste collega daar 24/7 als een gier boven hangt. Mijn manager begreep het in ieder geval nu, maar of er daadwerkelijk iets gaat veranderen, weet ik nog niet. Dat er in ieder geval begrip is vind ik al best fijn.

Hij heeft voorzichtig aangeboden om ermee naar HR te gaan om via hen iets van een jobcoachings-traject of iets dergelijks op te starten. En eigenlijk heb ik dat aangenomen. Ik kan er alleen maar beter van worden, dacht ik aanvankelijk. Alleen bekruipt me nu het gevoel dat het kan overkomen dat er iets aan mijzelf schort, terwijl in mijn ogen dit hele probleem juist niet mijn schuld is. Maar, ik moet niet op alle slakken zout leggen en het zoveel mogelijk positief benaderen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')