abonnement Unibet Coolblue
pi_180183558
Weet iemand hier raad op?
Als ik er bij loop kan ik het verhinderen maar ik wil dat ie het uit zichzelf laat zonder correctie als ie helemaal alleen is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Werkman op 02-07-2018 12:14:43 ]
pi_180183598
Laatst toevallig een hele aflevering van een of ander amerikaans hondentrainprogramma gezien, die mensen hadden 5 honden die allemaal poep aten.

Je moet eerst een hele zooi vlaggetjes kopen. Dan ga je eerst je hond trainen zodat hij weet: vlag = niet in de buurt komen.

Als hij dat door heeft, moet je in elke drol die je tegenkomt een vlaggetje doen.

En dat was het :)
  maandag 2 juli 2018 @ 12:09:35 #3
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180183605
Zelf opeten.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_180183639
Was briljante aflevering trouwens, die eigenaren gebruikten de honden als een soort verlenging van zichzelf en lieten ze hun verotte huwelijk uitvechten _O-
Maargoed. Vlaggetjes in de poep dus.
  maandag 2 juli 2018 @ 12:11:49 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180183665
Beest fatsoenlijk eten geven.
And so is the past
pi_180183674
Weet je wat je krijgt als je een Shi tzu kruist met een Buldog?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180183711
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:09 schreef LurkJeRot het volgende:
Laatst toevallig een hele aflevering van een of ander amerikaans hondentrainprogramma gezien, die mensen hadden 5 honden die allemaal poep aten.

Je moet eerst een hele zooi vlaggetjes kopen. Dan ga je eerst je hond trainen zodat hij weet: vlag = niet in de buurt komen.

Als hij dat door heeft, moet je in elke drol die je tegenkomt een vlaggetje doen.

En dat was het :)
Het gaat er om als ie alleen buiten loopt zonder mensen er bij.
Als ik er zelf bij ben ruim ik het op.
pi_180183728
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:14 schreef Werkman het volgende:

[..]

Het gaat er om als ie alleen buiten loopt zonder mensen er bij.
Ja, dat kan dus niet he. Lullig voor je.
pi_180183738
Honden eten poep vanwege een te kort aan een of andere vitamine. Dus even opzoeken en je hond bijvoeren
pi_180183741
Waarom loopt ie alleen buiten zonder mensen er bij?
pi_180183747
Of je moet vooraf gewoon het terrein voorbereiden en ff checken waar de poep ligt, vlaggetje erin, en dan pas je hond naar buiten. Neem aan dat je hem niet zonder begeleiding op de straat ofzo laat lopen, dus we hebben op zijn hoogst over je achtertuin.
pi_180183767
Zijn eigen poep of van andere honden?
pi_180183778
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:17 schreef T-D het volgende:
Zijn eigen poep of van andere honden?
beide.
pi_180183806
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:15 schreef Allures het volgende:
Waarom loopt ie alleen buiten zonder mensen er bij?
Vanwege lange periode van afwezigheid, wel zindelijk, doet verder niks in huis en er is een hondeluikje en nog twee honden.
pi_180183842
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:18 schreef Werkman het volgende:

[..]

beide.
Beste is zo min mogelijk op reageren en poep al zien voor dat je hond dat ziet en hem dan kort houden. Is heel moeilijk af te leren vanwege het zelfbelonende gedrag.
pi_180183939
Door 'm vol op z'n bek te slaan.
pi_180184105
Last week I visited a small zoo, they had only óne animal, a dog.
It was a shitzu.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_180184190
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:20 schreef Werkman het volgende:

[..]

Vanwege lange periode van afwezigheid, wel zindelijk, doet verder niks in huis en er is een hondeluikje en nog twee honden.
ow ja zo doe je dat met een hond. Die vinden dat prima, alleen zijn. Daarom heten die dingen hondenluikjes
pi_180184211
Geef m eierkoeken dat helpt
pi_180184486
Een hond doet dat met een reden, omdat die bepaalde voedingsstoffen mist.

Dus ipv hem het af te leren kun je hem beter fatsoenlijk voeden.
pi_180189902
Met recht een shit-zu dus :+ :')

Maar nee, dat is lastig af te leren. Bijna onmogelijk eigenlijk, als je er niet bij bent. Wat je kan doen is hem een muilkorf laten dragen zodat hij geen poep kan eten. Maar ik zou dat zelf niet doen als je er niet bij bent om toezicht te houden of hij niet met die muilkorf ergens aan vast blijft haken oid. Wees getroost, zolang de andere honden geen medicatie gebruiken of parasieten oid hebben is het vooral ranzig maar niet echt gevaarlijk. Dat ze het alleen maar doen omdat ze bepaalde vitaminen missen is een fabeltje trouwens, het is meestal gewoon een gedragsprobleem. Het kan wel zijn dat ze poep van (sommige) andere honden extra lekker vinden omdat die honden iets eten waardoor bv bepaalde kleur- geur- of smaakstoffen in de poep blijven zitten.

Als je het af wilt leren moet je de volledige controle houden en in kunnen grijpen voordat hij het doet. Elke keer dat hij poep ziet of begint te snuffelen aan poep direct bij je roepen en belonen bv, zodat hij leert poep --> naar baas --> beloning ipv poep --> eten. Of 'Los' of 'Nee' leren zodat hij het met rust laat als je dat commando geeft. Moet je dus wel goed opletten en roepen voordat hij een hapje heeft genomen, en zorgen dat jouw beloning aantrekkelijker voor hem is dan de poep, zodat hij gemotiveerd is om te luisteren. En dat consequent volhouden, elke keer dat hij uitgelaten wordt.

Ze zeggen wel eens dat je een poep etende hond ook eierkoeken of banaan oid kunt voeren en dat ze het dan niet meer doen, maar ik geloof niet zo dat dat werkt. Maar je kunt het proberen natuurlijk. Misschien kun je dan meteen maar alle honden in het gezin dat voeren, zodat alle poep hetzelfde is. Het is verder vrij veelvoorkomend gedrag. Misschien kun je als je het echt heel vervelend vindt een gedragsdeskundige om een consult vragen. Al schijnt dat niet zo vaak succes te hebben: https://dogzine.nl/nl/nie(...)k-gedrag-voor-honden
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_180204493
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:36 schreef Miss_Isis het volgende:
Met recht een shit-zu dus :+ :')

Maar nee, dat is lastig af te leren. Bijna onmogelijk eigenlijk, als je er niet bij bent. Wat je kan doen is hem een muilkorf laten dragen zodat hij geen poep kan eten. Maar ik zou dat zelf niet doen als je er niet bij bent om toezicht te houden of hij niet met die muilkorf ergens aan vast blijft haken oid. Wees getroost, zolang de andere honden geen medicatie gebruiken of parasieten oid hebben is het vooral ranzig maar niet echt gevaarlijk. Dat ze het alleen maar doen omdat ze bepaalde vitaminen missen is een fabeltje trouwens, het is meestal gewoon een gedragsprobleem. Het kan wel zijn dat ze poep van (sommige) andere honden extra lekker vinden omdat die honden iets eten waardoor bv bepaalde kleur- geur- of smaakstoffen in de poep blijven zitten.

Als je het af wilt leren moet je de volledige controle houden en in kunnen grijpen voordat hij het doet. Elke keer dat hij poep ziet of begint te snuffelen aan poep direct bij je roepen en belonen bv, zodat hij leert poep --> naar baas --> beloning ipv poep --> eten. Of 'Los' of 'Nee' leren zodat hij het met rust laat als je dat commando geeft. Moet je dus wel goed opletten en roepen voordat hij een hapje heeft genomen, en zorgen dat jouw beloning aantrekkelijker voor hem is dan de poep, zodat hij gemotiveerd is om te luisteren. En dat consequent volhouden, elke keer dat hij uitgelaten wordt.

Ze zeggen wel eens dat je een poep etende hond ook eierkoeken of banaan oid kunt voeren en dat ze het dan niet meer doen, maar ik geloof niet zo dat dat werkt. Maar je kunt het proberen natuurlijk. Misschien kun je dan meteen maar alle honden in het gezin dat voeren, zodat alle poep hetzelfde is. Het is verder vrij veelvoorkomend gedrag. Misschien kun je als je het echt heel vervelend vindt een gedragsdeskundige om een consult vragen. Al schijnt dat niet zo vaak succes te hebben: https://dogzine.nl/nl/nie(...)k-gedrag-voor-honden
Dat is ook mijn ervaring, dat je dit bijna niet afgeleerd krijgt. Het heeft mij zeker 4 jaar gekost voor dat mijn hond het uiteindelijk niet meer deed. En ik heb elk advies aangenomen, eierkoeken en ananas hielpen inderdaad niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')