abonnement Unibet Coolblue
pi_180182591
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:57 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

CDA zeker weer?
VVD, CDA, D66, CU en SGP.

Motie kwam van de Partij voor de Dieren (uiteraard), en de PVV middels Dion Grauss (ook uiteraard).
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:00:21 #77
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180182597
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:58 schreef Loekie1 het volgende:
In ons bedrijfsleven gaat het om geld verdienen boven alles, daar moet alles voor wijken, desnoods maken we van heel Nederland een grasvlakte. Vrouwen kunnen wel eens gaan tegensputteren, dat risico wil men niet lopen.
Vrouwen willen vooral niet het risico lopen dat ze op vrijdag op het werk moeten verschijnen bedoel je. Lekker relevant voor dit topic ook verder. :')
  maandag 2 juli 2018 @ 11:00:53 #78
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180182600
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat wordt dan een lastig verhaal als we verplicht van het gas en aan de zonnepanelen en windmolens moeten... De gevalletjes kortsluiting en overbelasting zullen dan wel toenemen...
Hoe kom je daarbij dan? Want dat is niet waar.

Het gaat om 'oude' stallen, waarbij de machines bv niet in een andere ruimte zitten en het isolatiemateriaal erg brandbaar is.
De nieuwe stallen hebben dit veel minder en daar gaat het dan ook veel beter. Maakt niet uit waarmee hun energie opgewekt wordt, ligt aan indeling en gebruik van materialen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:02:40 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180182621
quote:
8s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:57 schreef Ludachrist het volgende:
Arme koeien, mogen ze verdomme niet eens lekker de hele dag in de brandende zon staan.
Weide verrijking zou idd een goed idee zijn. Zou ook verplicht moeten zijn.
Hoeft niet met bomen, kunnen ook afdakjes zijn e.d.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:02:46 #80
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_180182622
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vrouwen gaan natuurlijk zeiken dat het grasveld paars moet zijn ipv groen... Want groen kleurt niet mooi bij de jurk.
Kan, is erg trendy in delen van de VS.
Ik weet alleen niet of paars ook al in het assortiment zit.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:03:23 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180182633
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij dan? Want dat is niet waar.

Het gaat om 'oude' stallen, waarbij de machines bv niet in een andere ruimte zitten en het isolatiemateriaal erg brandbaar is.
Kortsluiting kan overal voorkomen dat beperkt zich niet tot de ruimte waar de machines staan. Isolatiemateriaal is idd een punt van aandacht.

Daarbij, als je alles gaat elektrificeren dan neemt de kans op kortsluiting gewoon toe. Stel je voor dat de glastuinbouw plotseling elektrisch moet gaan verwarmen, kun je lachen.

quote:
De nieuwe stallen hebben dit veel minder en daar gaat het dan ook veel beter. Maakt niet uit waarmee hun energie opgewekt wordt, ligt aan indeling en gebruik van materialen.
Vooral aan het gebruik van materialen.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:09:45 #82
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180182703
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortsluiting kan overal voorkomen dat beperkt zich niet tot de ruimte waar de machines staan. Isolatiemateriaal is idd een punt van aandacht.

Daarbij, als je alles gaat elektrificeren dan neemt de kans op kortsluiting gewoon toe. Stel je voor dat de glastuinbouw plotseling elektrisch moet gaan verwarmen, kun je lachen.

[..]

Vooral aan het gebruik van materialen.
Alles is al elektrisch. Hoe moderner de stal, hoe meer. Hoe die elektrischiteit opgewekt wordt boeit in deze niet zoveel.
Als ik jouw idee volg zouden stalbranden dus meer voor moeten komen bij moderne stallen. Wat niet zo is.

Brand ontstaat bij die machines door kortsluiting. Als die machines in een aparte ruimte met blussysteem staan is het risico veel lager. Kan het vuur beperkt gehouden worden.

Het vuur, dat in die oude stallen in de ruimtes met dieren ontstaat, kan nog sneller om zich heen grijpen door het isolatiemateriaal. Waardoor er te vaak niet meet ingegrepen kan worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180182713
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens, zeker het besef hebben van de industrie.

Om nu elke hysterische tiener te laten slachten, tja dat kunnen die tere kinderzieltjes van tegenwoordig helemaal niet aan.
Ik zou adviseren om te beginnen met een bezoek aan een slachthuis.
Nja, dat bezoek aan het slachthuis lijkt me ook prima. Zelf heb ik het slachten en ambachtelijk tot eetbare producten verwerken heel leerzaam gevonden.

Ik eet minder vlees, ik koop bewuster en ik geniet er ook meer van. Het idee dat er een dier voor is gestorven zijn we een beetje kwijt.

En tere zieltjes.. je maakt ze teer. De waarheid mag best zichtbaar zijn.
Whatever...
pi_180182715
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bron?
Was op radio 1, onderzoekster vertelde dat. Ik wacht nog steeds op jouw bron dat dierenactivisten stallen in brand zouden hebben gestoken.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:11:44 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180182726
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:51 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zijn er in Nederland zo weinig vrouwen in de top van het bedrijfsleven? Omdat het niet allemaal even fris is wat er gebeurt in Nederland en men daar liever geen gevoelige vrouwen bij wil hebben.
Nee, omdat vrouwen pas sinds de invoering van de studiefinanciering meer kansen hadden te gaan studeren, en hun studie ook waarde begon te krijgen.
De stufi is ingevoerd per 1 oktober 1986, dan hebben we het dus over de generatie die geboren is vanaf 1968.

Nou weet ik niet hoe oud jij denkt dat de gemiddelde bestuurstop van bedrijven is, maar over het algemeen zijn ze 50+, de grote groep vrouwen met een afgeronde opleiding die boven de 50 is, dan wel die zich opgewerkt heeft tot de bestuurstop moet nog komen.

De kleine hoeveelheid vrouwen die voor de invoering van de stufi al studeerden heeft zich over het algemeen prima gered, en die vind je ook terug in de besturen van bedrijven, het zijn er alleen veel minder.
https://www.ocwincijfers.(...)-in-bestuursfuncties

In 1980 was het aantal vrouwelijke studenten nog niet de helft van het aantal mannelijke studenten, in 2012 is het aantal vrouwelijke studenten niet alleen ruim 2½ keer zo hoog als in 1980, maar ook hoger dan het aantal mannelijke studenten.
https://www.trouw.nl/home(...)-studenten~a3ccd181/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180182731
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Weide verrijking zou idd een goed idee zijn. Zou ook verplicht moeten zijn.
Hoeft niet met bomen, kunnen ook afdakjes zijn e.d.
Gaat gebeuren. Gecombineerde agricultuur komt nog wel weer terug. Met robotisering wordt het ook weer economisch haalbaar. Koeienpoep wordt dan gewoon weer fruit etc.
Whatever...
  maandag 2 juli 2018 @ 11:12:09 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180182732
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Was op radio 1, onderzoekster vertelde dat. Ik wacht nog steeds op jouw bron dat dierenactivisten stallen in brand zouden hebben gestoken.
Daar had Ach Ja al een linkje van gegeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180182751
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar had Ach Ja al een linkje van gegeven.
Daar stond het niet in.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:16:07 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180182784
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Daar stond het niet in.
Moet je even googlen:

quote:
Dierenrechtenactivisten gebruiken steeds vaker brandstichting als actievorm. Het is effectief en, zo beweren zij, geweldloos. Maar realiseren zij zich wel voldoende welke risico's er aan verbonden zijn wanneer er een bedrijf in de as wordt gelegd?
Ravage Digitaal

quote:
Of zoek zelf 1 uit.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:19:08 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180182819
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Alles is al elektrisch. Hoe moderner de stal, hoe meer. Hoe die elektrischiteit opgewekt wordt boeit in deze niet zoveel.
Als ik jouw idee volg zouden stalbranden dus meer voor moeten komen bij moderne stallen. Wat niet zo is.

Brand ontstaat bij die machines door kortsluiting. Als die machines in een aparte ruimte met blussysteem staan is het risico veel lager. Kan het vuur beperkt gehouden worden.
Het gaat mij om de kortsluiting in zijn algemeenheid, dat beperkt zich niet tot de ruimte met machines.

quote:
Het vuur, dat in die oude stallen in de ruimtes met dieren ontstaat, kan nog sneller om zich heen grijpen door het isolatiemateriaal. Waardoor er te vaak niet meet ingegrepen kan worden.
Dat zeg ik toch? Isolatiemateriaal?
  maandag 2 juli 2018 @ 11:23:04 #91
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180182877
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Net als dat vegetariërs er vanuit gaan dat de flora die ze vreten daar ook niks van merken.
:')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_180182887
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moet je even googlen:

[..]

Ravage Digitaal

[..]

Of zoek zelf 1 uit.
Bron Reformatisch Dagblad? Dan weten we het wel.
Dierenliefhebbers die dieren in de brand steken is net zo logisch als tegenstanders van slavenhandel die slaven gaan vermoorden.
pi_180182894
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik kandidaten moet zoeken voor het in de fik steken van die stallen dan weet ik wel in welke hoek.....
Die zelfbenoemde milieuactivisten hebben er geen enkele moeite mee wat dieren te offeren om hun doel te bereiken.
Ohh, die stallen zijn in de fik gestoken ?
Gelukkig heb jij de daders al opgespoord.
Heb je Meld Misdaad Anoniem al gebeld ?
pi_180182895
Goed dat hier eens aandacht voor is.229.000 omgekomen dieren door stalbranden in 2017, het is belachelijk. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 2 juli 2018 @ 11:24:03 #95
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180182897
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar goed, planten bespeuren schijnbaar ook dat ze gegeten worden.

Maar dat is wél gewoon helemaal toppie?
Ben je nou echt zo dom?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_180182918
Dieren een beetje Christelijk behandelen hoef je vreemd genoeg niet uit de christelijke of reformatische hoek te verwachten. En daar weten ze de vrouwen ook goed te weren.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:28:57 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180182982
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nog erger; met de MKZ-crisis in Kootwijkerbroek zijn er boeren op hun schadevergoeding gekort omdat ze geen slot op de stal hadden...
Ook weer van die randstedelijke ambtenaren die dat soort achterlijkheid verzinnen.
Moeilijk te begrijpen dat het een maatregel is om verdere verspreiding tegen te gaan.

Als ik mijn huis niet afsluit gaat mijn verzekering ook moeilijk doen als ik diefstal ga claimen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klepper272 op 02-07-2018 11:37:30 ]
pi_180182983
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De boeren steken de stal zelf in de fik ofzo? _O-

[ afbeelding ]

Ah, een Godwin!
Nee maar vaak zijn de stallen niet op orde waardoor de brand veel sneller gaat en er geen goede sprinklersystemen zijn, dat in combinatie met veel te veel dieren bij elkaar kan je die boeren prima aanrekenen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 2 juli 2018 @ 11:29:37 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180182984
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:23 schreef Loekie1 het volgende:

Bron Reformatisch Dagblad? Dan weten we het wel.
Dierenliefhebbers die dieren in de brand steken is net zo logisch als tegenstanders van slavenhandel die slaven gaan vermoorden.
Alles voor de saeck.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')