abonnement Unibet Coolblue
pi_180177601
Online zijn zoveel verhalen te horen over hoe coca cola toiletten reinigt, muntjes schoonmaakt en tientallen andere dingen.

Ik weet 100% zeker dat veel van deze dingen gelul zijn en vraag andere mensen om ook experimenten te doen met coca cola en de resultaten hier te delen.

Ik heb dit gedaan:

Coca cola als toiletreiniger, 0,5 liter en een half uur en je ziet het verschil.
Ik heb 1,5 liter gebruikt en het 8 uur in laten weken en zag geen enkel verschil.

Coca cola als toiletreiniger, busted.

Andere mensen die ook hun bijdrage willen leveren tegen het gelul van mensen tegen coca cola?
pi_180178190
Nou ja, het spul moet drinkbaar blijven, dus zijn de concentraties niet zo hoog dat ze zo goed werken. Fosforzuur helpt goed om roest op te lossen (en koop je dan ook in geconcentreerde vorm als roestoplosser), citroenzuur is een redelijk goede ontkalker. Zit vaak in de ontkalker voor je koffiezetapparaat, maar eveneens in veel hogere concentraties.

Het werkt matig en/of het duurt enorm lang. Ik heb wel eens een fietsketting ontroest in de cola en dat werkte wel... Het duurde alleen een week.

Het grootste nadeel van Cola voor dit soort doeleinden, is dat Cola enorm veel suiker bevat en alles dus een enorm gore plakbende wordt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180181122
Enige wat ik ooit geprobeerd heb is de befaamde mentos in de cola light. Alleen had ik geen cola light, en heb ik het dus gedaan met gewone cola.
Dat werkt.

Sterker nog, met sinas werkt het ook.
  maandag 2 juli 2018 @ 09:16:14 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180181165
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:11 schreef LurkJeRot het volgende:
Enige wat ik ooit geprobeerd heb is de befaamde mentos in de cola light. Alleen had ik geen cola light, en heb ik het dus gedaan met gewone cola.
Dat werkt.

Sterker nog, met sinas werkt het ook.
Met alles waar koolzuur in zit.
And so is the past
pi_180181191
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Met alles waar koolzuur in zit.
Ik ben gestopt met testen na de sinas, maar je zult ongetwijfeld gelijk hebben :P
pi_180181321
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:11 schreef LurkJeRot het volgende:
Enige wat ik ooit geprobeerd heb is de befaamde mentos in de cola light. Alleen had ik geen cola light, en heb ik het dus gedaan met gewone cola.
Dat werkt.

Sterker nog, met sinas werkt het ook.
De reden dat men daar cola light voor gebruikt, heeft dan ook meer te maken met het naderhand opruimen dan met de werking.

Mineraalwater werkt ook wel, maar dat schuimt niet en levert dus lang niet zoveel druk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 2 juli 2018 @ 11:52:04 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180183301
Op mythbusters hebben ze het ook met een tand gedaan en na 24 uur was het alleen bruin geworden maar niet opgelost. Maar blijkbaar is het wel goed om koper mee schoon te maken :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 2 juli 2018 @ 15:27:40 #8
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_180186821
Ik heb nog een ouwe verroeste sleutel thuis. Eens kijken of ik die ook weer schoon kan krijgen.
Uiteraard is alleen de bovenkant behoorlijk roestig, en niet de tandjes.

Deze week eens proberen.
pi_180186954
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:11 schreef LurkJeRot het volgende:
Enige wat ik ooit geprobeerd heb is de befaamde mentos in de cola light. Alleen had ik geen cola light, en heb ik het dus gedaan met gewone cola.
Dat werkt.

Sterker nog, met sinas werkt het ook.
Dat is niet cool man.

Je moet die cola eruit kieperen en die fles vullen met water, gootsteen ontstopper en aluminium folie en dan even schudden.

Dat is pas cool man.
pi_180187377
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is niet cool man.

Je moet die cola eruit kieperen en die fles vullen met water, gootsteen ontstopper en aluminium folie en dan even schudden.

Dat is pas cool man.
Wetenschap hoeft toch niet cool te zijn?
pi_180190897
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:27 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik heb nog een ouwe verroeste sleutel thuis. Eens kijken of ik die ook weer schoon kan krijgen.
Uiteraard is alleen de bovenkant behoorlijk roestig, en niet de tandjes.

Deze week eens proberen.
cola (of geconcentreerder fosforzuur) en dan poetsen met een aluminiumfoliepropje, schijnt prima te werken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 07:14:15 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180204805
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:18 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ben gestopt met testen na de sinas, maar je zult ongetwijfeld gelijk hebben :P
Dat is wel een mooi experiment: welke frisdrank geeft het beste resultaat?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180557508
Coca cola's eigenschappen zijn overrated. Het begon ooit als licht medicijn (net als drop) maar was daardoor ook minder te pruimen. Pas nadat de zaak van Pemberton was overgenomen haalde men wat men lichtelijk smerig vond en vreemde ingredienten eruit en werd er een carameldrankje voor de massa ontworpen. Dat is de huidige "classic" variant. Misschien dat Red Bull's cola wat in de buurt komt van de oer-Coca Cola maar de massa schrijft dat t naar toiletverfrisser smaakt dus meer dan een aardig experiment is dat niet.

Feiten: Het is niet de zoetste frisdrank en niet de zoetste cola en er zit maar een gemiddelde aan koolzuur in. Ook is uit onderzoek gebleken dat het zuur in sinaasappelsap en overige citrussappen een stuk bevordelijker zijn voor tandbederf.

Verder zijn er colasoorten die vermoedelijk veel beter zijn voor bepaalde doeleindes omdat ze gewoon dubbel zoveel koolzuur bevatten.

Voor eventuele vragen verwijs ik jullie graag naar deskundigen van de Coca~Cola compagnie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 18-07-2018 13:56:23 ]
pi_180561902
Wauw. Goeie kick _O_
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180566086
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
Wauw. Goeie kick _O_
Bij de Fransen kreeg ik al vroegtijdig het stempel un phénomène exceptionnel.
pi_180883877
Ik moest met mijn crossauto alleen nog de finale rijden maar de koppeling van mijn auto lag er uit. Balen als een stekker, totdat iemand zei dat ik cola in op mijn koppeling moest gooien.

Ik verklaarde hem voor gek, maar na enig aandringen van hem dat het echt geen geintje was heb ik 3 blikken cola in m'n koppelingshuis gegooid. Ik had toch niets te verliezen. Even alles laten draaien, auto in de 1 gezet en de koppeling langzaam op laten komen. Wat denk je, de auto begon weer te rollen! Ik kon nog net aansluiten bij de finale, starten en uiteindelijk nog als 3e over de streep gekomen! :D

Bij het wisselen van de koppeling was er trouwens niets meer van de cola te vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')